We stonden zelf ook perplex! Maar na een week overtijd had ik wel zoiets, van... oeps, dan moet de eisprong flink later zijn geweest dan 'normaal' (want ik heb sinds de laatste zwangerschap een keurige 28dagencyclus). Nu ben ik dus net 4 weken en 2 dagen, ondanks dat ik een week overtijd ben.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:55 schreef piglet het volgende:
Tan
Wat leuk dat we weer samen zwanger zijn (en dat had ik niet verwacht![]()
)
Edit: ik heb het even nagezocht, maar de vorige keer waren we niet zo heel lang tegelijk zwangerMaar goed, het gaat om het idee
quote:Op zondag 6 mei 2007 10:46 schreef Tan het volgende:
[..]
![]()
(11 jan. 08; maar ik hoef nog niet op de lijst, zolang ik nog niets openbaar heb bekendgemaakt op mijn web-log, dus degene die mij 'persoonlijk' kennen gelieve er ook niet over te posten op mijn weblog; ik haal de link dus ook even tijdelijk weg)
Een flinke regenbui met een straffe wind?quote:Op maandag 7 mei 2007 09:53 schreef gr8w8 het volgende:
Feli Tan!
Woesj woesj woesj woesj woesj.
Drie keer raden wat ik net gehoord heb.
Hartje gehoord inderdaad, 12 weken en een paar dagen nu.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:31 schreef Nijna het volgende:
KP, geef maar aan dat je t zat bent! Misschien gaan ze niet gelijk tot actie over, maar benoem het maar! Ik hoop dat je flensjes zich gauw aandienen, zou het helpen om een pot stroop aan het voeteneind van je bed te zetten? Zodat ze weten welke kant ze op moeten. Sterkte KP!
Beaker succes bij de vk!
Gr8, hebben jullie t hartje gehoord of moet ik uit 5 woesjes opmaken dat er een 5 ling op komst is...
Dat soort antwoorden wil ik horen.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Juist niet. Althans, bij een voorliggende placenta sluit de placenta de baarmoedermond af en kan je dusn iet vaginaal bevallen en mag je geloof ik ook geen sex meer hebben vanwege verhoogde kans op bloedingen etc. Dus in jouw geval geen complicatie daaromtrent.
Waar heb je dat nu weer vandaan. Mijn placenta lag voor maar daar heb ik nog nooit wat van gehoord hoor.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Juist niet. Althans, bij een voorliggende placenta sluit de placenta de baarmoedermond af en kan je dusn iet vaginaal bevallen en mag je geloof ik ook geen sex meer hebben vanwege verhoogde kans op bloedingen etc. Dus in jouw geval geen complicatie daaromtrent.
Dat ligt aan de ligging. Hoog-voor is niet erg, laag-voor kan complicaties geven. Heb ik van de gyn. of VK (weet niet meer, was een keer bij een echo) gehoord.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waar heb je dat nu weer vandaan. Mijn placenta lag voor maar daar heb ik nog nooit wat van gehoord hoor.
Klopt! Ik had mijn placenta aan de voorkant, ik voelde Sara ook pas echt duidelijk bij een week of 24.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:30 schreef E.T. het volgende:
Er ontstaat veel verwarring door de naam die mensen er aan geven.
Een placenta aan de voorkant is geen voorliggende placenta.
Voorliggende placenta ligt voor de baarmoedermond en kan er voor zorgen dat het geboortekanaal niet vrijkomt.
Een placenta aan de voorkant kan er hooguit voor zorgen dat je je kindje minder sterk of later voelt schoppen.
Nope...quote:Op maandag 7 mei 2007 15:23 schreef jellyrose het volgende:
Misschien ben ik wel naief hoor, maar ik zou zelf ook nooit zomaar bij iemand langskomen op kraambezoek.. daar maak je toch gewoon altijd een soort afspraak voor tenzij het misschien je moeder of zus is ofzo? Ik ga er dus gewoon vanuit dat mensen dat zelf wel kunnen aanvoelen, maar blijkbaar werkt dat niet voor iedereen zo.. hm![]()
Tsja ik ben blijkbaar dus net zo naief. Zou hevig verbaasd zijn als iemand, behalve de directe familie (ouders/schoonouders/broers/zussen) zonder afspraak op de stoep staat. Naja ik merk wel hoe het gaat lopen. Ben meestal (en hopelijk ook na de bevalling) assertief genoeg om te zeggen als het niet uitkomt/als ik het zat ben.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:23 schreef jellyrose het volgende:
Misschien ben ik wel naief hoor, maar ik zou zelf ook nooit zomaar bij iemand langskomen op kraambezoek.. daar maak je toch gewoon altijd een soort afspraak voor tenzij het misschien je moeder of zus is ofzo? Ik ga er dus gewoon vanuit dat mensen dat zelf wel kunnen aanvoelen, maar blijkbaar werkt dat niet voor iedereen zo.. hm![]()
Daar moest ik ook echt even aan wennen bij mijn eerste kraam op een kamp. Maar het was wel ontzettend gezellig en iedereen stond klaar voor de kraamvrouw.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Op woonwagenkampen is het echt doodnormaal dat je een paar uur na je bevalling al een huis vol visite hebt. En een deurbel doen woonwagens niet aan. Die deur staat altijd open, tenzij je van huis bent. Maar wij doen nu al vaak genoeg de deur op slot om gewoon ongestoord wat tijd voor elkaar te hebben zonder jan en alleman op de bank te hebben zitten.
Da's een goeie!quote:Op maandag 7 mei 2007 15:29 schreef owlet het volgende:
mijn tip: spreek het af met je kraamverzorgster. Vraag bijvoorbeeld of ze mensen na drie kwartier/twee kopjes koffie oid wil verzoeken weg te gaan. Een wit pak kan wonderen doen daar voor.
kraambezoek voelt zich vaak ook wat ongemakkelijk. Het is als bezoeker niet leuk om je op te dringen door lang te blijven zitten maar het is ook niet leuk om mensen het idee te geven dat je ze niet belangrijk vindt door meteen weer weg te gaan. Als de kraamverzorgster dan na een tijdje de duidelijke hint geeft dat de kraamvrouw moet rusten of dat er nog wat dingen gecontroleerd/besproken moeten worden dan zijn de meeste bezoekers zelfs een beetje opgelucht.quote:
Dat is ook een hele goede! Ive had een hersenschudding en mocht de eerste dagen alleen door ons vastgehouden worden. Nu vond ik dat niet moelijk om te zeggen, maar mijn schoonmoeder bijvoorbeeld reageerde erg teleurgesteld.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:48 schreef owlet het volgende:
(..)
oh en nog zo'n tip: als je het niet prettig vind als de baby door iedereen wordt vastgehouden maar je vind het moeilijk om dat te zeggen (zo veel mensen vinden het maar vanzelfsprekend dat ze de baby vast mogen houden) dan kan je ook met de kraamverzorgster afspreken dat zij dat even vertelt als er bezoek is. De meeste babies moeten ook gewoon opknappen van een bevalling en doen dat het beste in rust en bij moeder.
Iid gewoon zeggen hoor!quote:Op maandag 7 mei 2007 15:35 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Tsja ik ben blijkbaar dus net zo naief. Zou hevig verbaasd zijn als iemand, behalve de directe familie (ouders/schoonouders/broers/zussen) zonder afspraak op de stoep staat. Naja ik merk wel hoe het gaat lopen. Ben meestal (en hopelijk ook na de bevalling) assertief genoeg om te zeggen als het niet uitkomt/als ik het zat ben.
Mijn derde kraamhulp deed dat uit zichzelf. Ik voelde me aanvankelijk een beetje opgelaten, maar merkte al snel dat ik het eigenlijk héél fijn vond! Inderdaad een gouden tip als de kraamverzorgster er niet uit zichzelf mee komt.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:29 schreef owlet het volgende:
[..]
mijn tip: spreek het af met je kraamverzorgster. Vraag bijvoorbeeld of ze mensen na drie kwartier/twee kopjes koffie oid wil verzoeken weg te gaan. Een wit pak kan wonderen doen daar voor.
Ik heb zelfs wel eens met de niet zo assertieve kraamvrouwen een teken afgesproken zodat zij aan mij aan kon geven dat ze het bezoek zat was en ik ze dan beleefd maar streng de deur kon wijzen![]()
ik denk dat dit en "stel je verwachtingen niet te hoog" de twee gouden tips zijn voor de kraamtijd.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:03 schreef Lishe het volgende:
Ik ga deze keer ook echt heel duidelijk mijn wensen aangeven
Baby gaat echt helemaal volgens groeischemaquote:Op maandag 7 mei 2007 17:42 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
wauw, 8 kilo maar...Kan een vk een schatting maken van het gewicht van je baby ?
Mijn schoonouders wonen in Seattlequote:Op maandag 7 mei 2007 20:39 schreef Brighteyes het volgende:
Nou heb ik makkelijk praten, mijn schoonouders zullen zich niet ongewenst opdringen.
van mij mag je hoorquote:Op maandag 7 mei 2007 20:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok, dan is het goed.
Waar bemoei ik me mee!
Ik hoef mijn eigen ouders ook niet gelijk naast mn bed. We bellen wel als ze mogen komen en dan wellicht eerst mn schoonouders, want die zitten nog een uur verder wegquote:Op maandag 7 mei 2007 20:39 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is ook wat ik vaak zo moeilijk vind aan de opmerkingen als 'Oh nee... ik bel m'n schoonouders pas een uur later maar mijn eigen ouders mogen wel meteen komen'.
Ik snap dat je als vrouw zijnde mss wat minder makkelijk bent met je schoonouders, maar het zijn wel de ouders van je partner en net zo goed de opa en oma van je kindje.
Nou heb ik makkelijk praten, mijn schoonouders zullen zich niet ongewenst opdringen.
faja dat lijkt me vreselijk.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Op woonwagenkampen is het echt doodnormaal dat je een paar uur na je bevalling al een huis vol visite hebt. En een deurbel doen woonwagens niet aan. Die deur staat altijd open, tenzij je van huis bent. Maar wij doen nu al vaak genoeg de deur op slot om gewoon ongestoord wat tijd voor elkaar te hebben zonder jan en alleman op de bank te hebben zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |