Bijna 1 miljoen soorten insecten. Sóórten.quote:Insecten (Insecta) zijn een klasse van de geleedpotigen (Arthropoda). Met 925.000 beschreven soorten is het met afstand de grootste groep van dieren. Alle andere soorten dieren bij elkaar zijn nog niet zo soortenrijk als de insecten; ongeveer 70% van de ruim 1 miljoen beschreven diersoorten behoort tot de insecten. Geschat wordt dat er vele honderdduizenden tot enkele miljoenen soorten nog niet zijn ontdekt.
Insecten zijn er in alle vormen en maten, rond of langwerpig, kruipend of vliegend, en van goed gecamoufleerd tot felgekleurd. Er zijn ongeveer 5000 libellen, 20.000 sprinkhanen, 170.000 vlinders, 82.000 wantsen, 120.000 vliegen en 110.000 bijen en wespen. De kevers zijn de grootste groep met minstens 350.000 soorten. Met name van de vliegen, de vliesvleugeligen en de vlinders zouden de werkelijke soortenaantallen nog wel eens enorm veel hoger kunnen liggen.
Van mij mogen ze allemaal terug naar hun schepper.quote:Op zondag 29 april 2007 00:40 schreef Houtspeer het volgende:
Die insecten zijn belangrijker voor de wereld dan jij TS.
Precies mijn punt: insecten zijn kut en God bestaat niet. Hoe verklaar je anders 350.000 soorten kevers?quote:Op zondag 29 april 2007 00:41 schreef thomzor het volgende:
God bestaat niet eens
Relibashers en -fanaten en insectenhaters en -liefhebbers zijn allen welkom.quote:Op zondag 29 april 2007 00:42 schreef SpecialK het volgende:
Hoe kan je je topic met klacht over insecten ook meteen in een keer vergallen door reli-bashers te lokken?
Niet als je ze tijdens het fietsen in je bek krijgt.quote:Op zondag 29 april 2007 00:43 schreef Houtspeer het volgende:
Dat is toch mooi? Zoveel soorten organismen?
Dat is een fout in de vertaling. Oorspronkelijk was het: "En hij dacht: het is wel goed zo".quote:Op zondag 29 april 2007 00:39 schreef Arcee het volgende:
"En Hij zag dat het goed was..."
Moet je je gore grote bek niet open houden als je fiets mogool.quote:Op zondag 29 april 2007 00:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niet als je ze tijdens het fietsen in je bek krijgt.
Theo Maassen.quote:Op zondag 29 april 2007 00:46 schreef TC03 het volgende:
Dat is een fout in de vertaling. Oorspronkelijk was het: "En hij dacht: het is wel goed zo".
Daar hebben we toch niet alle 82.000 soorten wantsen voor nodig, gok ik?quote:Op zondag 29 april 2007 00:47 schreef Xebrozius het volgende:
Einstein stelde dat de mensheid nog enkele jaren kon voortbestaan als de bij er niet meer was.En ik gok dat het enkele maanden zou zijn als alle insecten opeens uitstierven.
Waarom zou Einstein daar verstand van hebben?quote:Op zondag 29 april 2007 00:47 schreef Xebrozius het volgende:
Einstein stelde dat de mensheid nog enkele jaren kon voortbestaan als de bij er niet meer was.En ik gok dat het enkele maanden zou zijn als alle insecten opeens uitstierven.
Is een mogool een insectensoort?quote:Op zondag 29 april 2007 00:47 schreef Houtspeer het volgende:
Moet je je gore grote bek niet open houden als je fiets mogool.
Vergelijk het met de paints van Maikuuul, zie dienen geen enkel nut maar zijn wel vermakelijk. Daarnaast moest hij toch iets met al die vrije tijd?quote:Op zondag 29 april 2007 00:39 schreef Arcee het volgende:
"En Hij zag dat het goed was...". Dat was dan vóór Hij insecten had geschapen, neem ik aan? Dat je na het scheppen van mensen, leeuwen, giraffes, neushoorns, dolfijnen, paarden, katten en jachtluipaarden ziet dat het goed is, dat snap ik, maar wat dacht God in hemelsnaam toen Hij honderdduizenden soorten insecten schiep?"Er ontbreekt nog iets, maar wat? Hmmm... ja, laat ik er nog een gigantische zooi insecten bijflikkeren. Ja, nú is het pas écht goed".
[..]
Bijna 1 miljoen soorten insecten. Sóórten.Had God dat nou echt nodig? Wat wou Hij daar mee bewijzen?
Serieus, 350.000 sóórten kevers? WTF?
En 82.000 soorten wantsen. Wat de neuk is een wants anyway?Als je dan zo almachtig bent en alles kunt, dan ga je toch niet 82.000 verschillende soorten wantsen zitten schapen? Nou ja, als je tijd over hebt misschien.
Dan nog... 82.000 sóórten wantsen.
Insecten.
Vieze schijtbeesten.
Rot op.
En bedankt, God.
idd... met z'n matige wiskunde skills en z'n best aardige natuurkundige inzicht kan ik me niet voorstellen hoe hij zonder een echte bioloog te quoten tot zo'n conclusie zou kunnen komen.quote:Op zondag 29 april 2007 00:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom zou Einstein daar verstand van hebben?
Einstein was de meester van verbanden leggen. En hij zag in dat de bestuiving van gewassen essentieel waren voor het voortbestaan van de mensen, zelfs het voortbestaan van het leven.quote:Op zondag 29 april 2007 00:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom zou Einstein daar verstand van hebben?
Laat de schapen erbuiten jaquote:Op zondag 29 april 2007 00:39 schreef Arcee het volgende:
En 82.000 soorten wantsen. Wat de neuk is een wants anyway?Als je dan zo almachtig bent en alles kunt, dan ga je toch niet 82.000 verschillende soorten wantsen zitten schapen?
"maar ik steek niet"quote:Op zondag 29 april 2007 01:37 schreef De_Postbode het volgende:
[afbeelding]
"Hoi, ik ben Manu."
Dat kun je je kind toch niet aandoen?![]()
Geloof jij in god?quote:Op zondag 29 april 2007 00:39 schreef Arcee het volgende:
"En Hij zag dat het goed was...". Dat was dan vóór Hij insecten had geschapen, neem ik aan? Dat je na het scheppen van mensen, leeuwen, giraffes, neushoorns, dolfijnen, paarden, katten en jachtluipaarden ziet dat het goed is, dat snap ik, maar wat dacht God in hemelsnaam toen Hij honderdduizenden soorten insecten schiep?"Er ontbreekt nog iets, maar wat? Hmmm... ja, laat ik er nog een gigantische zooi insecten bijflikkeren. Ja, nú is het pas écht goed".
[..]
Bijna 1 miljoen soorten insecten. Sóórten.Had God dat nou echt nodig? Wat wou Hij daar mee bewijzen?
Serieus, 350.000 sóórten kevers? WTF?
En 82.000 soorten wantsen. Wat de neuk is een wants anyway?Als je dan zo almachtig bent en alles kunt, dan ga je toch niet 82.000 verschillende soorten wantsen zitten schapen? Nou ja, als je tijd over hebt misschien.
Insecten.
Vieze schijtbeesten.
Rot op.
En bedankt, God.
Wat hij zegt.quote:Op zondag 29 april 2007 08:54 schreef Dibble het volgende:
Insecten staan gewoon bijna onderaan de voedselketen(daaronder de bacterien en schimmels oid) maar zoals ik al zei..zelfs de langpootmug vervult een belangerijke rol in onze wereld maar dat gaat voorbij onze denkvermogen.
Voor de leken lijkt hij iig een zinloze levensvorm maar he zie het zo dan, zonder ons 'de mensen' was de wereld misschien ook zelfs beter af dus.
"God is een even getal"quote:Op zondag 29 april 2007 10:38 schreef Spacemonkeh het volgende:
[..]
Geloof jij in god?the horror! aaaaaaaaaah!
![]()
![]()
Ik begrijp niet dat je Theo Maassen zo adoreert. Dat doen er velen. Ik heb het nooit gesnapt, ik snap het niet en ik zal het nimmer snappen. Die vent is een prutser.quote:
Incestquote:Op zondag 29 april 2007 00:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies mijn punt: insecten zijn kut en God bestaat niet. Hoe verklaar je anders 350.000 soorten kevers?
quote:Op zondag 29 april 2007 10:38 schreef Spacemonkeh het volgende:
Geloof jij in god?the horror! aaaaaaaaaah!
![]()
![]()
quote:Op zondag 29 april 2007 00:42 schreef Arcee het volgende:
Precies mijn punt: insecten zijn kut en God bestaat niet.
Klopt, ons leven dient geen enkel nut.quote:Op zondag 29 april 2007 08:54 schreef Dibble het volgende:
Alles in het leven is geschapen met een doel behalve jij TS.Insecten staan gewoon bijna onderaan de voedselketen(daaronder de bacterien en schimmels oid) maar zoals ik al zei..zelfs de langpootmug vervult een belangerijke rol in onze wereld maar dat gaat voorbij onze denkvermogen.
Voor de leken lijkt hij iig een zinloze levensvorm maar he zie het zo dan, zonder ons 'de mensen' was de wereld misschien ook zelfs beter af dus.
denken dat dat niet zo is, is nog vele malen gaarderquote:Op zondag 29 april 2007 01:14 schreef Maikuuul het volgende:
Denken dat god de wereld geschappen heeft is nog gaarder dan die kut insectes
quote:En 82.000 soorten wantsen. Wat de neuk is een wants anyway?Als je dan zo almachtig bent en alles kunt, dan ga je toch niet 82.000 verschillende soorten wantsen zitten schapen? Nou ja, als je tijd over hebt misschien.
Specializatie..evolutie is het aanpassen aan de omgeving, dus elke klimaat/boom/grot heeft zijn eigen soorten.quote:Op zondag 29 april 2007 00:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies mijn punt: insecten zijn kut en God bestaat niet. Hoe verklaar je anders 350.000 soorten kevers?
Die van de opgehitste massa's en het kelensnijden en zo heet Allah.quote:Op zondag 29 april 2007 10:36 schreef Timooon het volgende:
Wie is God ook al weer? Die ene uit dat boek van die ouwe knakker toch? Of die ene met die enorme fanclub?
+90 mee eensch isquote:Op zondag 29 april 2007 01:14 schreef Maikuuul het volgende:
Denken dat god de wereld geschappen heeft is nog gaarder dan die kut insectes
Nee juist absoluut nietquote:
Toch nog iets geleerd van dit puike topic.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:02 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wantsen zijn trouwens uit de kluiten gewassen kevers. Beetje lieveheersbeestjes on steroids, zegmaar.
quote:Op zondag 29 april 2007 01:37 schreef De_Postbode het volgende:
[afbeelding]
"Hoi, ik ben Manu."
Dat kun je je kind toch niet aandoen?![]()
Misschien?quote:Op zondag 29 april 2007 08:54 schreef Dibble het volgende:
Sukkel, zonder insecten geen (menselijk)leven op aardequote:Op woensdag 2 mei 2007 02:27 schreef Fetai het volgende:
Eens met TS, wat een schijtbeesten zijn dat. Ze steken, vreten je van binnenuit leeg en verspreiden ziektes. De wereld zou beter zonder ze zijn. Misschien moet ik toch maar naar China of weet ik veel land verhuizen waar ze die beesten vreten, hoe minder hoe beter![]()
liever waardelooste gehad?quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:06 schreef Victor_Eremita het volgende:
Wat een stom anglicisme in de topictitel.
Hahahahaaaa!quote:Op zondag 29 april 2007 00:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is een fout in de vertaling. Oorspronkelijk was het: "En hij dacht: het is wel goed zo".
quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:13 schreef GasTurbine het volgende:
Ik dacht dat dit topic over Ajax ging btw.
Ja, anders zakt z'n broek toch af. Duh!quote:
Vraag me eigenlijk af waarom ze niet op mansize formaat zijn doorgegroeid.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
WIj mogen echt blij zijn dat de evolutie de insecten nooit op mansize formaat heeft gemaakt. Wij zouden echt nergens geweest zijn als we insecten op ons eigen formaat zouden tegenkomen. Die beesten zijn over het algemeen beresterk en razendsnel. Bovendien zouden wij ook een prima snackje voor ze zijn; geen exoskelet dus ze happen ons zo doormidden!
Heeft denk ik met omgevingsfactoren te maken. Insecten schuilen vaak in allerlei gaatjes en onder bladeren enzo. Dat gaat een stuk moeilijker op ons formaat. Ook is de zwaartekracht misschien een issue?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:03 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vraag me eigenlijk af waarom ze niet op mansize formaat zijn doorgegroeid.
quote:Op zondag 29 april 2007 00:41 schreef thomzor het volgende:
God bestaat niet eens
quote:Op zondag 29 april 2007 00:39 schreef Arcee het volgende:
simpelweg omdat er dan niet genoeg voedsel is ... zoveel planten zijn er nou ook weer niet ... en hoe groter zo'n beest hoe meer voedsel hij nodig heeft.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:03 schreef LENUS het volgende:
[..]
Jij hebt er werkelijk niets van begrepen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wat een topic weer, hoezo egocentrisch TS?
Je zou je ook kunnen afvragen waarom er regen is uitgevonden en het niet simpelweg alle dagen mooi weer kan zijn?![]()
Waarom er naast jou nog meerdere mannen op deze planeet leven en niet alle vrouwen tot jouw beschikking staan?![]()
Dit vind ik de meest kortzichtige mensen allertijden, die niet zien dat wij slechts een klein schakeltje zijn in een geheel, niet meer en niet minder. Het enige dat wij meer hebben is een zeker besef over die dingen, nou ja de meesten van ons dan, jij niet![]()
Die zijn er weldegelijk geweest, in de tijd van de dino's, om het zo even kort te zeggen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:03 schreef LENUS het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:21 schreef Arcee het volgende:
In Genesis (2: 18-19) lezen we dat God de dieren bij de mens brengt en zoals Adam deze noemen zou, zo zouden ze heten. Kortom: Adam heeft alle dieren op aarde van een naam voorzien, toch?
Dus ook die 925.000 soorten insecten. Hoe moet ik me dat dan voorstellen? Dat 1 voor 1 al die insecten langskwamen en dat Adam zei: "Dit vind ik een Knoopkruidparelmoervlinder. Hmmm... dit een Oranje wortelboorder, oh ja dit is echt een Aangebrande spanner en dit, gedver, een Stinkende kortschildkever, dit een Aardappelsnuitkever, dan een Adonisblauwtje, Aspergehaantje, Blauwe breedscheenjuffer, Roodstreephooibeestje, Bruine snuituil, Dovenetelwants, Eikennapjesgal, Gegroefde lapsnuitkever, Azuurwaterjuffer, Negentienpuntlieveheersbeestje, Bloedrode kniptor, Paardenkastanjemineermot, Witvlekbosrankspanner, pffff, even pauze, hoor."
En dat God zei: "Adam, ik heb hier nog 350 duizend kevers klaar staan en dat gaat nog wel even duren".
Of zou dát de reden zijn dat Adam 930 jaar oud werd? Omdat hij nog wantsen namen zat te geven?
Als laatste kwam er een groene stinkende wants aan en Adam zei: "Fuck it, ik noem 'm Groene stinkwants" en net nadat hij deze laatste wants van een naam had voorzien blies Adam op 930-jarige leeftijd z'n laatste adem uit.
omgquote:En dat God zei: "Adam, ik heb hier nog 350 duizend kevers klaar staan en dat gaat nog wel even duren".
Dat dus inderdaad. 10 soorten kevers: ok. En als je echt heel veel variatie wilt, 100 soorten. En weet je, omdat het feest is, 1000 soorten. Maar 350.000, doe eens normaal.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:52 schreef Arcee het volgende:
Ik vind insecten irritant en snap niet dat als er een God is (waar ik iig niet in geloof) waarom Hij het dan nodig vond om, bijvoorbeeld, 350.000 soorten kevers te maken.
Hahahhaaaaquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:57 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. 10 soorten kevers: ok. En als je echt heel veel variatie wilt, 100 soorten. En weet je, omdat het feest is, 1000 soorten. Maar 350.000, doe eens normaal.![]()
Dat is niet nuttig, dat is obsessief.![]()
Duizendpoten zijn geen vleeseters, dus dat valt mee.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die zijn er weldegelijk geweest, in de tijd van de dino's, om het zo even kort te zeggen.
Ik kan me herinneren dat er zo'n duizendpootachtige bestond, maar dan van 2.5 meter lang en 30 cm breed ofzo. Die wil je ook niet tegenkomen.
Vegetariërs eten ook wel eens per ongeluk een duizendpoot.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Duizendpoten zijn geen vleeseters, dus dat valt mee.
Eens. En het is nog echt waar ook waarschijnlijk..quote:Op zondag 29 april 2007 00:40 schreef Houtspeer het volgende:
Die insecten zijn belangrijker voor de wereld dan jij TS.
Zeker.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:22 schreef BlackRhino het volgende:
Eens. En het is nog echt waar ook waarschijnlijk..
Eensquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat wij geen reet voorstellen op aarde is mij duidelijk. Insecten zijn veel en veel nuttiger dan wij. Wij zijn überhaupt niet nuttig. Als wij nu van de aardbodem zouden verdwijnen zou dat juist een zegen voor deze planeet zijn.
Hieruit blijkt dat je niet schijnt te beseffen hoe complex iets als een planeet is, de aarde zoals wij die nu kennen wordt bij elkaar gehouden door een evenwicht van diverse soorten dieren, het effect hiervan op de rest van de aarde wordt vooral bepaald door de kleinere organismen, meestal geldt er ook hoe kleiner hoe diverser.quote:Maar daar gaat het dus helemaal niet om.
Ik vind insecten irritant en snap niet dat als er een God is (waar ik iig niet in geloof) waarom Hij het dan nodig vond om, bijvoorbeeld, 350.000 soorten kevers te maken.
Goed mogelijk, maar ik denk dat het in dit geval eerder voor jou opgaatquote:Jij hebt er werkelijk niets van begrepen.
Nee, jij snapt niet dat ik het bestaan van God in twijfel wil trekken (op sarcastische wijze, snap je?) door aan te geven dat ik het absurd vind dat Hij zo belachelijk veel soorten insecten heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Eens
[..]
Hieruit blijkt dat je niet schijnt te beseffen hoe complex iets als een planeet is, de aarde zoals wij die nu kennen wordt bij elkaar gehouden door een evenwicht van diverse soorten dieren, het effect hiervan op de rest van de aarde wordt vooral bepaald door de kleinere organismen, meestal geldt er ook hoe kleiner hoe diverser.
Vergeet de insecten even en ga kijken naar de bacteriën, dat zijn er een paar miljoen verschillende, elk met een eigen bijdrage, uiteraard hoeft deze bijdrage van bacteriën en insecten niet altijd positief te zijn voor ons.
[..]
Goed mogelijk, maar ik denk dat het in dit geval eerder voor jou opgaat![]()
Bij Feyenoord zit een Johnny, maar die helpt z'n 'cluppie' niet bepaald naar hogere sferenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:25 schreef BlackRhino het volgende:
Ik ken iemand die heet van achteren "Metgod" en gisteren nam hij de telefoon op met: "Met God?"![]()
![]()
![]()
![]()
Kom nou daar trap ik niet, met dit topic had je wel degelijk de insteek om het nut van insecten in twijfel te trekken, zie ook de reacties daarop van andere users en jouw reacties daar weer op.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, jij snapt niet dat ik het bestaan van God in twijfel wil trekken (op sarcastische wijze, snap je?) door aan te geven dat ik het absurd vind dat Hij zo belachelijk veel soorten insecten heeft gemaakt.
quote:Op zondag 29 april 2007 00:42 schreef Arcee het volgende:
Ik bepaal zelf wat ik er buiten laat, je hebt gewoon een domme bewering gedaan door te stellen dat er onnodig veel insecten zijn en nu probeer je het af te doen als flauwe grap.quote:Daarnaast vind ik insecten ook irritant. Misschien vind jij het wel lekker als je tijdens het fietsen een insect in je mond krijgt, maar ik niet. Bestrijd ik daarmee het nut van insecten? Nee. Besef ik daarmee niet de complexiteit van onze planeet? Nee. Jij haalt er dingen bij die ik compleet niet beweer in dit topic, dus laat die er dan ook buiten en zeg niet dat ik die dingen niet besef. Jouw 'Hieruit blijkt...' is volledig misplaatst.
Deze quote verdient nog even een aparte vermelding.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
met dit topic had je wel degelijk de insteek om het nut van insecten in twijfel te trekken
Inderdaad, maar je erkent dus wel dat ze zeer nuttig zijn, ook voor jouw bestaan nietwaar?quote:
Natuurlijk begrijp ik het wel, de manier waarop ik het opvatte is niet onlogisch wat wel te zien is de aan de hand van andere users die het ook zoals ik hebben opgevatquote:Als dit je eerste topic van mij is die je leest, dan komt het wellicht zo over. Ik weet zelf wel hoe ik mijn topic bedoeld heb. Jammer dat jij het niet snapt.
Bewust gedaan, meestal gebruik ik het woord 'intentie'quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Deze quote verdient nog even een aparte vermelding.
|quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Inderdaad, maar je erkent dus wel dat ze zeer nuttig zijn, ook voor jouw bestaan nietwaar?![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:52 schreef Arcee het volgende:
Dat wij geen reet voorstellen op aarde is mij duidelijk. Insecten zijn veel en veel nuttiger dan wij. Wij zijn überhaupt niet nuttig. Als wij nu van de aardbodem zouden verdwijnen zou dat juist een zegen voor deze planeet zijn.
Dat klopt, ik heb zelf van m'n insectenirritatie een relitopic gemaakt. Dat hadden beter 2 topics kunnen worden.quote:Natuurlijk begrijp ik het wel, de manier waarop ik het opvatte is niet onlogisch wat wel te zien is de aan de hand van andere users die het ook zoals ik hebben opgevat![]()
Precies, daar had ie ook bij 1000 moeten stoppen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:40 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
nee, kutusers, dat is zulks briljante ingeving van de Heer!
Ik zie een analogie... God vs OpperGod Danny en zijn creatie FOK!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:40 schreef Pinball het volgende:
[..]
Precies, daar had ie ook bij 1000 moeten stoppen.
Okee, misschien 10.000 dan, maar alles daarna is echt overbodig.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:28 schreef Supersheep het volgende:
Ja
gadver. bel de bestrijdingsdienst en ruim op.quote:
Er zijn wel degelijk kakkerlakken geweest van een halve meter lang enzo... Of libelles met een spanwijdte van een meter..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Heeft denk ik met omgevingsfactoren te maken. Insecten schuilen vaak in allerlei gaatjes en onder bladeren enzo. Dat gaat een stuk moeilijker op ons formaat. Ook is de zwaartekracht misschien een issue?
Nee zulke lelijke beesten wou ie zelf niet maken......geowoon afschuiven, laat de natuur maar zn werk doen.quote:Op zondag 29 april 2007 12:52 schreef Relneger18 het volgende:
God heeft de natuur als middel gebruikt om insecten te maken.
Heel heel lang geleden. Dat klopt. Hoe het tijdvak heet ben ik ff kwijt het is iig een behoorlijk tijdje voor de dino's. Er zat veel meer zuurstof in de atmosfeer.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk kakkerlakken geweest van een halve meter lang enzo... Of libelles met een spanwijdte van een meter..
Mezoicum? Ik doe een wilde gok, zal het zo even wikipediaen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Heel heel lang geleden. Dat klopt. Hoe het tijdvak heet ben ik ff kwijt het is iig een behoorlijk tijdje voor de dino's. Er zat veel meer zuurstof in de atmosfeer.
Teekvindpost?quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:14 schreef Parafernalia het volgende:
tvp
HAHAHHAHHAHAquote:
quote:Op zondag 3 juni 2007 16:55 schreef Dr_Crouton het volgende:
als het aan mij ligt wordt elk insekt geëlimineerd.
quote:Op zondag 3 juni 2007 23:26 schreef BBoy_Symm het volgende:
waar het in deze hele topic opneer komt:
ze zijn K*T!
ziet er aardig volgezogen uitquote:Op maandag 4 juni 2007 18:52 schreef JediMasterLucia het volgende:
ik haat ook verschillende insecten:
en de meest gore op het moment vind ik toch teken![]()
Dit exemplaar liep in mijn huis vandaag![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Een teek is niet eens een insectquote:Op maandag 4 juni 2007 18:52 schreef JediMasterLucia het volgende:
ik haat ook verschillende insecten:
en de meest gore op het moment vind ik toch teken![]()
Dit exemplaar liep in mijn huis vandaag![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Lol, een teek onderscheidt zich van een insect omdat het 8 poten heeft. En ga zelf maar opzoek naar de bronquote:
Je hebt het al voor de helft begrepen.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:26 schreef BBoy_Symm het volgende:
waar het in deze hele topic opneer komt:
Insecten zijn nodig, maar het zijn er teveel en ze zijn K*T!
Briljant!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:21 schreef Arcee het volgende:
In Genesis (2: 18-19) lezen we dat God de dieren bij de mens brengt en zoals Adam deze noemen zou, zo zouden ze heten. Kortom: Adam heeft alle dieren op aarde van een naam voorzien, toch?
Dus ook die 925.000 soorten insecten. Hoe moet ik me dat dan voorstellen? Dat 1 voor 1 al die insecten langskwamen en dat Adam zei: "Dit vind ik een Knoopkruidparelmoervlinder. Hmmm... dit een Oranje wortelboorder, oh ja dit is echt een Aangebrande spanner en dit, gedver, een Stinkende kortschildkever, dit een Aardappelsnuitkever, dan een Adonisblauwtje, Aspergehaantje, Blauwe breedscheenjuffer, Roodstreephooibeestje, Bruine snuituil, Dovenetelwants, Eikennapjesgal, Gegroefde lapsnuitkever, Azuurwaterjuffer, Negentienpuntlieveheersbeestje, Bloedrode kniptor, Paardenkastanjemineermot, Witvlekbosrankspanner, pffff, even pauze, hoor."
En dat God zei: "Adam, ik heb hier nog 350 duizend kevers klaar staan en dat gaat nog wel even duren".
Of zou dát de reden zijn dat Adam 930 jaar oud werd? Omdat hij nog wantsen namen zat te geven?
Als laatste kwam er een groene stinkende wants aan en Adam zei: "Fuck it, ik noem 'm Groene stinkwants" en net nadat hij deze laatste wants van een naam had voorzien blies Adam op 930-jarige leeftijd z'n laatste adem uit.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die zijn er weldegelijk geweest, in de tijd van de dino's, om het zo even kort te zeggen.
Ik kan me herinneren dat er zo'n duizendpootachtige bestond, maar dan van 2.5 meter lang en 30 cm breed ofzo. Die wil je ook niet tegenkomen. Gelukkig is die samen met de meeste dino's de pijp uit gegaan.
Of je dat nog een insect kan noemen is een tweede, maar toch.
En oh, het argument van sommige gelovigen dat God die fossielen heeft neergelegd voor ons om te vinden. Daar, tsja, daar heb ik slechts dit op te zeggen: ''.
Ik ben het alweer vergeten, maar ik heb er wel een keer door verloren met scrabblequote:Op zondag 29 april 2007 00:39 schreef Arcee het volgende:
En 82.000 soorten wantsen. Wat de neuk is een wants anyway?
t'is toch wat.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:57 schreef Queen_Bee het volgende:
Ongelooflijk. Vanochtend half 7 ging ik naar buiten, ik heb mn kont nog niet neergezet of er vliegt al een bij langs mn hoofd
manpron? mantisprawn ofzoquote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:02 schreef Ered het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf is dit nou weer dan, een reuze pissebed?
Da's een Bathynomus giganteus.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:02 schreef Ered het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf is dit nou weer dan, een reuze pissebed?
de wereld zou beter zonder ze zijn?quote:Op woensdag 2 mei 2007 02:27 schreef Fetai het volgende:
Eens met TS, wat een schijtbeesten zijn dat. Ze steken, vreten je van binnenuit leeg en verspreiden ziektes. De wereld zou beter zonder ze zijn. Misschien moet ik toch maar naar China of weet ik veel land verhuizen waar ze die beesten vreten, hoe minder hoe beter![]()
Check die ogen dan. Dat is pure PWN.quote:Op zondag 11 mei 2008 12:11 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Da's een Bathynomus giganteus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Giant_isopod
Kortom, die dingen leven diep in de zee, kunnen 1,7 kilo wegen, worden tussen de 19 en 37 cm lang en hebben lichtgevende oogjes en zo:
[ afbeelding ]
Man wat heb ik een hekel aan (diep)zeegespuis.
Ik denk het wel hoor, er was ook leven op aarde zonder insecten.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:50 schreef Michielos het volgende:
[..]
de wereld zou beter zonder ze zijn?
zonder "ze" zou er geen wereld zijn.
Idd, bekijk het ook eens van de positieve kant. Je kan nu tenminste meer dan een miljoen maal klagen alhier. Een groot potentieel dus.quote:Op zondag 29 april 2007 00:43 schreef Houtspeer het volgende:
Dat is toch mooi? Zoveel soorten organismen?
het leven op aarde waren en zijn voornamelijk insecten.quote:Op zondag 11 mei 2008 17:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik denk het wel hoor, er was ook leven op aarde zonder insecten.
maar zonder al die kutbeesten niet al het leven in haar huidige vormquote:Op zondag 11 mei 2008 17:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Zonder al die kutbeesten kan ik tenminste een keer normaal motorrijden, zonder dat er iets tegen mijn gezicht of in mijn muil vliegt!quote:Op zondag 11 mei 2008 18:48 schreef harrypiel het volgende:
[..]
maar zonder al die kutbeesten niet al het leven in haar huidige vorm
Insecten zijn essentieel in de voedselketen.quote:Op zondag 11 mei 2008 17:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]
LEUGENS!!!!!!! ALLEMAAL LEUGENS!!!!!quote:Op zondag 11 mei 2008 18:47 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
het leven op aarde waren en zijn voornamelijk insecten.
True.quote:Op zondag 11 mei 2008 18:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Insecten zijn essentieel in de voedselketen.
Ga jij maar een paint maken hoe de wereld ofzo zonder insecten zou zijnquote:Op zondag 11 mei 2008 18:54 schreef RickoKun het volgende:
[..]
LEUGENS!!!!!!! ALLEMAAL LEUGENS!!!!!
JULLIE OOK AL!??!?! MEDE FOK!KERTS?!!?!?!?
Jullie zijn allen voorgelogen door pro-insecten culten!
jammer voor jou danquote:Op zondag 11 mei 2008 18:51 schreef RobDrop het volgende:
[..]
Zonder al die kutbeesten kan ik tenminste een keer normaal motorrijden, zonder dat er iets tegen mijn gezicht of in mijn muil vliegt!
Eerder voor vrienden die net de BBQ hadden opgezet!quote:
Een spin is toch geen insect?quote:Op zondag 11 mei 2008 21:44 schreef DSonnema het volgende:
Spinnen zijn nuttig enzo, en er zullen vast wel meer insecten nuttig zijn... maar inderdaad, zo fuckin veel verschillende soorten is wel een beetje nutteloos lijkt me.
Het ergste en meest nutteloze insect vind ik de WESP!... wat een graftakkebeest is dat, en laten ze dit jaar groter zijn dan anders....
Dat dus. Of bevrucht TS onze plantjes?quote:Op zondag 29 april 2007 00:51 schreef Houtspeer het volgende:
Gasten die denken dat insecten geen enkel nut hebben.
MBO
okquote:Op maandag 12 mei 2008 19:53 schreef Silencer666 het volgende:
Ik vind het zo'n flauw argument om te stellen dat eenieder die een leven zonder insecten wenst af te schilderen als iemand die niet op de hoogte is van het nut van insecten. Dat is een dooddoener die niets te maken heeft mete het gestelde (toch al onmogelijke) beeld dat er een wereld zou kunnen bestaan die exact hetzelfde is als de wereld die nu bestaat, alleen dan zonder insecten. In dat (droom)beeld wordt er helemaal geen belang geschonken aan het al dan niet voortbestaan van natuursystemen.
Het is in de eerste plaats niet mogelijk dat dit beeld ooit zou ontstaan en in de tweede niet relevant. Stop daarmee. En zo. Dus.
Natuurlijk is het nuttig .. tsk. bemoei je met je eigen zaken Fok! Forum Software.quote:Er is al 72 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Het enige nut van spinnen vind ik ookdat ze insecten eten. Dus als er nou eens geen insecten waren en ook geen spinnen. Hoe ideaal zou dat zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:53 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Natuurlijk is het nuttig .. tsk. bemoei je met je eigen zaken Fok! Forum Software.
Al zijn sommige insecten nuttig, ik betwijfel de nut van anderen MUGGEN !! geef me een nut voor die vieze smerige vuile uitzuigers !!! . En ja ze zijn er weer .
Zonder insecten ook geen bloemen, dat is dan weer de keerzijdequote:Op woensdag 23 juli 2008 23:01 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Het enige nut van spinnen vind ik ookdat ze insecten eten. Dus als er nou eens geen insecten waren en ook geen spinnen. Hoe ideaal zou dat zijn.
jij dacht dat "huffing fumes" een exclusief menselijke aangelegenheid was ofzo?quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
En die die godverdomse kutvliegen en ander kruipend/vliegend prut wat allemaal precies het kozijn opzoekt wat ik net geschilderd heb.
Omdat 'ie God is, mag 'ie geen hobby hebben?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
God zal maar een date hebben met een lekkere chick en hem dan gevraagd worden wat zijn hobbies zoal zijn...quote:Op zondag 9 augustus 2009 08:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat 'ie God is, mag 'ie geen hobby hebben?
God had niks te doen en was in de stemming. tot hij porno uitvond.quote:Op zondag 29 april 2007 00:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker! Als je ze onthoofd blijven ze 9 dagen leven, dan gaan ze dood van de dorst, Hartstikke nuttig als al het water verdampt op aarde, gaat alles eraan (als alles ook nog eens wordt onthoofd), behalve de kakkerlak, hebben ze nog 9 dagen om te seksen, en zich in stant te houden tot er weer water komt en dan over miljoenen jaren geëvolueerd te zijn tot mens.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:47 schreef Ploertendoder het volgende:
is er iemand die kakkerlakken nuttig vindt?
Dat zijn zeer zeker smerige beesten. Vooral de bedwantsquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:04 schreef Acinonyx het volgende:
Owja, TS weet niet wat wantsen zijn, iedereen weet wat een wants is, stelletje domme gristenen
Maar gefrituurde waterwantsen zijn wel heerlijk, die verkopen ze in Azië veel op de marktquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:07 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Dat zijn zeer zeker smerige beesten. Vooral de bedwants![]()
![]()
Wtf?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:09 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Maar gefrituurde waterwantsen zijn wel heerlijk, die verkopen ze in Azië veel op de markt
quote:
Vlooien?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:37 schreef TeringHenkie het volgende:
Bedankt TS nu kriebelt m'n hele lichaam (en NEE ik heb geen schurft)
Weet niet wie hier dom is..... qua spelling en qua overgeneralisatie. (okay, you got me! actually I knowquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:04 schreef Acinonyx het volgende:
Owja, TS weet niet wat wantsen zijn, iedereen weet wat een wants is, stelletje domme gristenen
Jawel, die dienen namelijk als voedselbron voor baby's.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:08 schreef tonja het volgende:
Borsten, dat slaat pas nergens op.
Dat geeft niks, maar ze hadden die kutbeesten niet moeten uitrusten met een angel.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:26 schreef essacee het volgende:
Waarom is dit insect er eigenlijk? En waarom is die zo groot??
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Horzel!jeugdtrauma.
quote:Op zondag 21 maart 2010 10:26 schreef essacee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Horzel!jeugdtrauma.
Die zijn er voor de honingquote:Op zondag 21 maart 2010 10:26 schreef essacee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Horzel!jeugdtrauma.
Welke belangrijke functie heeft een mug dan?quote:Op zondag 21 maart 2010 11:42 schreef Splutje het volgende:
Insecten zijn zwaar kut, neemt niet weg dat ze een belangrijke functie hebben. Maar ze hadden wel wat minder irritant mogen zijn
quote:Op zondag 21 maart 2010 12:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Welke belangrijke functie heeft een mug dan?
quote:Een mug is irritant! Wie heeft er nou geen hekel aan deze kleine, prikkende, brutale pestkop? Bij iedere jeukende bult vraag ik mij weer af waar deze hinderlijke treiterkoppen in hemelsnaam goed voor zijn. Maar ook een mug heeft een belangrijke functie in de natuur. Muggenlarven houden bijvoorbeeld het water schoon. Zij eten kleine organismen en voorkomen hiermee dat er een overschot ontstaat. Volwassen muggen voeden zich met nectar, stuifmeel en bloed, en vervolgens dienen ze zelf als voedsel voor vogels, vissen en spinnen.
Ben jij nog actief?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Aangezien dit topic toch telkens gekicked wordt
Volgens mij is dit een hoax:
[ afbeelding ]
Maar dat kan ik niet bevestigen. Weet iemand het? Ik hoop eigenlijk van wel
quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:50 schreef freddygonzales het volgende:
Bij vliegende insecten:
USE THIS:
[ afbeelding ]
Je kan ze ook opvoeren zodat je ook vogels freddygonzales e.d. kan electrocuteren! Die kan ook knap lastig zijn.
Zijn dat insecten of....aliensquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Aangezien dit topic toch telkens gekicked wordt
Volgens mij is dit een hoax:
[ afbeelding ]
Maar dat kan ik niet bevestigen. Weet iemand het? Ik hoop eigenlijk van wel
DIE ZIJN KUTquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U like fishsticks?
What are you, gayfish? :O
Dit is echt het geniaalste topic ooit, bijna 4 jaar, redelijk vol inhoudelijke posts and still running.quote:
Dat zijn ze zeker! Mits ze uit mijn oog en mond blijven tijdens het fietsen. Verder zijn ze gaaf inderdaad. Dit is nog wel de gaafste:quote:
Je kan ze ook zelf eten, is nog gezond ook.quote:Op donderdag 21 april 2011 06:26 schreef hoppla het volgende:
Een baas blijft de miereneter, hadden we maar meer grote zoogdieren die insecten eten![]()
[ afbeelding ]
Hoe niet dan? Ik ben wel benieuwd naar de reden.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:38 schreef feesbeeest het volgende:
TS beseft niet dat de zonder insecten, wij niet meer zouden kunnen voortbestaan(tenminste nu niet)
Het moet je serieus uitgelegd worden waarom wij zonder insecten niet zouden leven?quote:Op donderdag 21 april 2011 12:17 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Hoe niet dan? Ik ben wel benieuwd naar de reden.
Je verwijdert een zeer belangrijke schakel uit het voedselketen, waar veel andere dieren ook de dupe van zijn. Ook planten zijn er de dupe van (bestuiving). Op deze manier zullen steeds hogere dieren zonder voedsel komen te zitten en uiteindelijk ook de mens.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:17 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Hoe niet dan? Ik ben wel benieuwd naar de reden.
Tnx. Dat eerste was me wel duidelijk, maar de opruimfuncties niet echt... Bio als eerste uit mijn vakkenpakket laten vallenquote:Op donderdag 21 april 2011 12:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je verwijdert een zeer belangrijke schakel uit het voedselketen, waar veel andere dieren ook de dupe van zijn. Ook planten zijn er de dupe van (bestuiving). Op deze manier zullen steeds hogere dieren zonder voedsel komen te zitten en uiteindelijk ook de mens.
Bovendien vervullen insecten veel meer nuttige functies. Het opruimen van karkassen bijvoorbeeld en wie weet wat allemaal nog meer. Het is een behoorlijk complex ecosysteem en we kunnen er nooit het fijne van weten, maar zie het als een systeem waar je niet zomaar mee moet fucken omdat het kan instorten.
Doe je bek dan dicht.quote:Op zondag 29 april 2007 00:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niet als je ze tijdens het fietsen in je bek krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |