Sorry, KD, het was helemaal niet m'n bedoeling om echt met m'n foto mee te doen. Het was meer vanwege de gelijkenis. Jouw foto is daardoor wel blijven liggen. Dus nu moet ik een kinderfoto beoordelen. Wat niet echt mijn gerne is...quote:Op donderdag 26 april 2007 15:26 schreef KD-fotografie het volgende:
gimmick, het is de bedoeling dat je ook op je voorganger reageerd.
Mach3, echt prachtig!!
Errug vet lijnenspel zoquote:Op donderdag 26 april 2007 16:31 schreef MarBu het volgende:
Laatste foto van het vorige deel
De laatste foto van het vorige deel zonder beoordeling, gemaakt door MarBu:
[afbeelding]
++ Prachtige onschuldige maar geconcentreerde blik in de ogenquote:Op donderdag 26 april 2007 20:10 schreef KD-fotografie het volgende:
@ Marbu, heel erg mooi lijnenspel, ik weet geen negatief punt, vind het egwoon een lekkere foto.
Toch weer een foto van mijn dochtertje.
Helemaal in to the tv.
[afbeelding]
Wat snap je niet aan dit topic?quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:51 schreef RvO het volgende:
[afbeelding]
http://www.flickr.com/photos/rvo/473807366/
Jemig, mensen lezen de OP niet ofzo?quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:51 schreef RvO het volgende:
[afbeelding]
http://www.flickr.com/photos/rvo/473807366/
de ronding zit in 't bruggetje hoorquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:17 schreef Dale het volgende:
ChatChewbacca
+ mooie compositie
- vind zelf de ronding (groothoek?) wat storend
probeerseltje met scherptediepte
[afbeelding]
ik heb het gevoel dat alles wat bolt maar misschien klopt dit nietquote:Op zaterdag 28 april 2007 20:12 schreef ChatChewbacca het volgende:
[..]
de ronding zit in 't bruggetje hoor
HELAAS heb je OOK geen tijd om de OPENINGSPOST te lezenquote:Op zondag 29 april 2007 02:38 schreef Maxcre8 het volgende:
Helaas heb ik geen tijd meer voor fotografie sinds ik 3 maand geleden met stage ben begonnen om mn media studie af te ronden. Maar gelukkig kon ik afgelopen week een dagje vrij krijgen om de collectie van 3 mode studenten uit Arnhem vast te leggen op de gevoelige plaat
+ lekkere kleuren, het lijken wel poppenquote:
+ leuk idee, geeft zo'n pelenglens gevoel, kleur van de lucht komt mooi uitquote:Op maandag 30 april 2007 07:50 schreef FReNsJ het volgende:
+mooie dof, mooi onderwerp en algemeen mooie foto
- beetje overbelicht
mooi glimmend paaltje met een bol op tegengekomen in turku :
[afbeelding]
mja, het was de blinkendste bol die ik gevonden hadquote:Op maandag 30 april 2007 08:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
+ leuk idee, geeft zo'n pelenglens gevoel, kleur van de lucht komt mooi uit
- jammer dat de bol beschadigd is
Pinguïn maakt zich klaar om te duiken
[afbeelding]
+ Mooie timing! Stuk hout is ook gaaf, heeft wel watquote:Op maandag 30 april 2007 08:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
+ leuk idee, geeft zo'n pelenglens gevoel, kleur van de lucht komt mooi uit
- jammer dat de bol beschadigd is
Pinguïn maakt zich klaar om te duiken
[afbeelding]
+ Heerlijke kleurtjes en de bloem is lekker scherpquote:Op maandag 30 april 2007 19:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
+ Mooie timing! Stuk hout is ook gaaf, heeft wel watEn de hele "compositie".
- Beetje doffe kleuren
[afbeelding]
Dat tegenlicht maakt die foto zo best interessant eigenlijkquote:
Je JPEG-compressie...wat doe jequote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:45 schreef ElizabethR het volgende:
Mijne, Ierser kan bijna niet hoor!
[afbeelding]
Echt??quote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je JPEG-compressie...wat doe jeIk zie allemaal blokjes
En je border mag ook een tikkie minder. Verder zou ik een iets lager standpunt nemen zodat je ook nog wat lucht erbij kan pakken. Het is wel een leuke actie-foto zo en ik geloof je direct dat het echt iers is
ik moet ook een keer die kant op
![]()
Práchtig, wat een gezichtsuitdrukking!!quote:Mijnes van gisteravond:
[afbeelding]
+ Wat ElizabethR ook al zegt: de gezichtsuitdrukking: je ziet meteen wat-ie doetquote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je JPEG-compressie...wat doe jeIk zie allemaal blokjes
En je border mag ook een tikkie minder. Verder zou ik een iets lager standpunt nemen zodat je ook nog wat lucht erbij kan pakken. Het is wel een leuke actie-foto zo en ik geloof je direct dat het echt iers is
ik moet ook een keer die kant op
![]()
Mijnes van gisteravond:
[afbeelding]
Mooie plaat, fijn lijnenspel in de lucht, prettig om naar te kijken.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:46 schreef Adagio het volgende:
@sanni
+ mooie kleuren (mn. water), goede sfeer
- fontein lijkt inderdaad scheef te staan, maar dit is volgens mij niet het geval. misschien had je een andere positie in kunnen nemen?
[[url=http://farm1.static.flickr.com/188/476044165_270ef40987.jpg]afbeelding][/url]
Ik weet niet waar je mee fotografeert, maar zou een polafilter kunnen hebben?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:37 schreef dutchie het volgende:
[..]
Mooie plaat, fijn lijnenspel in de lucht, prettig om naar te kijken.
Dagje Monschau, tegen de zon in fotograferen en dan krijg je dit
[afbeelding]
Hoe dit te voorkomen?
Ik zou een pola proberenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:50 schreef dutchie het volgende:
Met een Eos 400d, dus dat zou moeten kunnen. Er hangt nu zo'n witte waas voornamelijk over het water. Maar ja, op het oog was het mooi, dus toch proberen hè.
Ik doe normaal en het is echt waarquote:Op woensdag 2 mei 2007 09:44 schreef dutchie het volgende:
Doe normaal ER, echt waar?
Shocking foto...
Ben ik de enige die de foto niet ziet? Ook niet als ik nu in deze quote op [afbeelding] klik en ook niet in een andere browserquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:21 schreef Ynske het volgende:
@killko
+tof uitgewerkt, hoe heb je die passer overeind kunnen houder?
- jammer dat het PI teken in de rechter bovenkant van t teken niet helemaal meer zichtbaar is
[afbeelding]
@dutchie, check je pm eens
Nee behalve 1px verscherpen na verkleinen heb ik hier niets aan gedaan.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:12 schreef MissBliss het volgende:
zapper: + mooie, delicate bloemetjes zeg, en mooi scherp
- grauwe kleuren.. heb je desaturate gebruikt?Ik zou de kleuren liever wat voller zien.
[afbeelding]
+ mooie sfeerquote:Op donderdag 3 mei 2007 01:58 schreef ElizabethR het volgende:
MissBliss
+ Mooi scherp, heldere kleuren, fijn dat je het spinnenwebje er ook op hebt
- Ik vind de foto een beetje saai, maar dat zijn macro's van mij ook vaak hoor. Meer van hetzelfde zal ik maar zeggen
Ochtendmist in Ierland
[afbeelding]
Als je eens een stukje van de onderkant haalt dan?quote:Op donderdag 3 mei 2007 01:58 schreef ElizabethR het volgende:
MissBliss
- Ik vind de foto een beetje saai, maar dat zijn macro's van mij ook vaak hoor. Meer van hetzelfde zal ik maar zeggen
Ochtendmist in Ierland
[afbeelding]
Nu ik'm hier op het werk op een TFT ipv een CRT bekijk lijkt hij beter. Werk jij ook met een TFT? Op de CRT thuis vond ik'm er grauw uitzien zoals al genoemd is in het topic hiero..quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:55 schreef ..zapper het volgende:
@ynske
+mooie werking van het licht
-de ogen bevatten net iets te weinig keur waardoor ze zwart lijken
[afbeelding]
laptoppie, en een TFT idd...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:37 schreef killko het volgende:
[..]
Nu ik'm hier op het werk op een TFT ipv een CRT bekijk lijkt hij beter. Werk jij ook met een TFT? Op de CRT thuis vond ik'm er grauw uitzien zoals al genoemd is in het topic hiero..
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:52 schreef ..zapper het volgende:
Oh wacht dit gaat over de ogen van Ynske dr man?
Ik moet toch nog even zeggen dat ik deze echt prachtig vindquote:Op donderdag 3 mei 2007 01:58 schreef ElizabethR het volgende:
MissBliss
Ochtendmist in Ierland
[afbeelding]
Gelukkig een enorm fotogeniek eiland.quote:Op zondag 6 mei 2007 02:13 schreef ElizabethR het volgende:
Klopt killko, ik maak al mijn foto's in Ierland. Het is niet zo dat ik 'even snel' in de auto kan stappen en naar een ander land rijden. In Nederland deed ik dat wel, lekker even naar Belgie of Duitsland. Maar ja, eiland hé.
quote:Op zondag 6 mei 2007 22:39 schreef KD-fotografie het volgende:
@ CCB , ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden een + vind ik de sfeer en de bokeh een - vind ik het stukje wazige blaadje in de achtergrond en het oogt een beetje rommelig.
Mijn mooiste van vandaag, de rest staat in een testcase.
[afbeelding]
Mooi foto! branding / strepen in de luchtquote:
erg nice! lekker scherp en ik vind het toch wel bepaalde zweer hebben. erg oke!quote:Op zondag 6 mei 2007 20:29 schreef PS het volgende:
+ Overzichtsfoto die goed weergeeft hoe en wat die dag is
- te veel lucht, gebouw, ik had hem meer naar beneden genomen, puur alleen mensen.
Bevrijdingsfestival op een andere manier: detail shotje
[[url=http://farm1.static.flickr.com/194/486768716_f24f9b7590.jpg]afbeelding][/url]
Lekker sfeertje en door die rook achter de man te laten valt hij goed op.quote:Op maandag 7 mei 2007 08:54 schreef Marty26 het volgende:
[..]
erg nice! lekker scherp en ik vind het toch wel bepaalde zweer hebben. erg oke!
KoningenDag op de stopera in amsterdam.
[afbeelding]
+Heerlijk dat er echt van die types op staan, zoals die gast met zonnebril/tatoo!quote:Op maandag 7 mei 2007 08:54 schreef Marty26 het volgende:
[..]
erg nice! lekker scherp en ik vind het toch wel bepaalde zweer hebben. erg oke!
KoningenDag op de stopera in amsterdam.
[afbeelding]
+ Het heeft wel een speciaal effectquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:35 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
+ mooie zwart wit plaat...krijg er echt een beetje zo'n underground gevoel bij...
- ik had iets meer contrast genomen en ik weet niet of ik hem recht mooier had gevonden...misschien is dit ook wel mooier...
mijn plaatje...heel bijzonder...en pure toeval...we gingen kwalleballen en meneer rende voor mn camera langs....
[afbeelding]
+ De reiger staat er erg mooi op, goed het moment gevangen, en hij is mooi scherp.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:39 schreef klappernoot2000 het volgende:
[afbeelding]
In een flits gedaan, afgelopen zondag terwijl ik op mijn fiets langs een woonboot reed (hachelijke onderneming), twee seconden later was hij weer vertrokken..
Er zat een 50 mm op mijn cam, probeer maar eens een lens te verwisselen op een vouwfietsje terwijl je op een drukke weg rijdt..quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:42 schreef Elefes het volgende:
[..]
+ De reiger staat er erg mooi op, goed het moment gevangen, en hij is mooi scherp.
- De achtergrond is nog te scherp, en is erg druk, dit leidt erg af vind ik.
[afbeelding]
De linkerkant is niet helemaal zwart hé...? Heb je dat gezien?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:34 schreef MissBliss het volgende:
+ Heel mooi dat licht zo achter de wolken en dan het blauwe van de lucht nog
- Een beetje aan de donkere kant (links-) onder.
Mijne:
[afbeelding]
guitarist.nl van dit forum.
gele eenden zijn ook saai..quote:Op donderdag 10 mei 2007 02:39 schreef MuSS070 het volgende:
+ mooie omgeving je ziet goed de diepte
- ik vind hem nogal saai.. er gebeurd niets. Niet mijn soort foto
[afbeelding]
Die is gaaf man!!quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:37 schreef ChatChewbacca het volgende:
[[url=http://farm1.static.flickr.com/226/491314029_27a7d0de2a.jpg?v=0]afbeelding][/url]
Dat is een kikkerquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:38 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
gele eenden zijn ook saai..![]()
quote:
Die ogen zijn gaaf..quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gelukkig maar dat die kikker dr staat, want een foto van 1124 pixels gaat iets over de 500 heen. Kat staat er wel mooi op trws, alleen de stoel is erg storend.
Hoe kun je het een mooie foto vinden als de blik je irriteert? (Gewoon nieuwsgierigheid.)quote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:40 schreef Roi het volgende:
Haar houding irriteerd mij. Verder gewoon een mooie foto (die blik van die hond!)
[afbeelding]
De compositie, scherpte en kleuren zijn verder gewoon goed. Mooi is mischien niet het goede woord maar anders klinkt het gelijk zo negatief.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:47 schreef Elefes het volgende:
[..]
Hoe kun je het een mooie foto vinden als de blik je irriteert? (Gewoon nieuwsgierigheid.)
Nu je het zegtquote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:06 schreef pauld het volgende:
ER, idee is erg leuk, maar krijg het idee dat je iets teveel hebt zitten soepen. De touw van het boot lijkt namelijk meer op een zwaard uit starwars...
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:06 schreef pauld het volgende:
ER, idee is erg leuk, maar krijg het idee dat je iets teveel hebt zitten soepen. De touw van het boot lijkt namelijk meer op een zwaard uit starwars...
zijn 2 jongens die een fort bouwen..zoals ik vroeger ook altijd deed, maar de zee won het altijd...ik wilde een beetje de hopeloze strijd tegen de zee weergeven...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:55 schreef ElizabethR het volgende:
sgoldie
+ Goeie compo. Figuur op de voorgrond intrigeert me omdat ik niet duidelijk kan zien wat het is, een anker? een vrouw? wat?
- Ik zou zelf nooit zo'n foto maken met die lelijke windmolens erop, maar da's natuurlijk persoonlijk
Mijne, veel blauwe boot en zeewier
[afbeelding]
+ mooie compo, klassiekerquote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:55 schreef ElizabethR het volgende:
sgoldie
+ Goeie compo. Figuur op de voorgrond intrigeert me omdat ik niet duidelijk kan zien wat het is, een anker? een vrouw? wat?
- Ik zou zelf nooit zo'n foto maken met die lelijke windmolens erop, maar da's natuurlijk persoonlijk
Mijne, veel blauwe boot en zeewier
[afbeelding]
Heb ik bewust voor gekozen, om een beetje de vergane glorie te benadrukken i.t.t het groene gras op de achtergrond. Heb ook nog een full color versie.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Casparovvv mooi stilleven, jammer dat het geheel erg flets oogt.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:32 schreef ..zapper het volgende:
Gaf het ook licht dan?
Je zet maar een zonnenbril opquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:35 schreef dvr het volgende:
[..]![]()
Ik heb dat met de meeste foto's van ElizabethR. Ik kan er niets aan doen, maar ze doen pijn aan mijn ogen.
ElizabethR, kun je zo'n foto niet gewoon eens posten zoals hij uit de camera kwam? Alleen even croppen, resizen, lichte unsharp mask erover en verder niets?
Ja inderdaad, de ene keer zijn ze te fel en de andere keer te flets. En jij hebt het er zelfs over dat het altijd zeer doet aan je ogenquote:Op zondag 13 mei 2007 02:00 schreef dvr het volgende:
Nou, kom op ElizabethR, niemand wil je avond verpesten hoor. Je had al vaker goedbedoelde opmerkingen gehad over de soms merkwaardige kleuren in sommige van je foto's,
Ik kon niet verder gaan met het contrast om dat deze fotos in de selectie komen voor krantenprints, en als je te ver gaat loopt bij krantenprints het zwart heel snel dicht, érg jammer, en dat is een van de nadelige kanten aan dit werk, je moet erg precies zijn met postprocessing, een monitor of goede print heeft meer marge en kan meer contrast in..quote:Op zondag 13 mei 2007 21:44 schreef Arjan het volgende:
@ChatChewbakka: + Mooie compositie, op het juiste moment
- Ik zou de achtergrond wat donkerder willen zien en meer contrast erin
[[url=http://farm1.static.flickr.com/231/496615702_9f9f956066.jpg]afbeelding][/url]
Wat is er dan precies saai ?quote:
Wat zij zegtquote:Op zondag 13 mei 2007 22:54 schreef Ymke het volgende:
dichter dichter dichterbij
thnksquote:Op maandag 14 mei 2007 17:49 schreef Marty26 het volgende:
@Per ik vind de compo niet zo sterd dit meer omdat de trap niet recht loopt... en mischien wel net 1 tree te veel. Maar goed dat is eigen mening. verder vind ik de kleuren etc heel sterk en vind die steen erg leuk.
[afbeelding]
Een oude dame tijdens een Xpo van een bekende fotografe en model.
Ik vond de vrouw erg mooi in gedachten en dan te bedenken dat ik hem zelfs 2x heb gemaakt en ze het niet door had
tnxquote:Op maandag 14 mei 2007 18:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
thnksik zal hem eens beetje croppen etc. Kleuren zijn mooi he! Valt me nog elke dag op als het hier zonnig is, hoe mooi het dan is
Die vrouw heeft echt een gave uitdrukking, mooi vastgelegd, goed contrast ook...!
Wat een apparte plaat Marty...ik vind het grijs in haar gezicht wel iets te aanwezig/ te donker. Maar haar uitdrukking is werkelijk machtig..mooie oude vrouwquote:Op maandag 14 mei 2007 18:24 schreef Marty26 het volgende:
[..]
tnxJa ben wel benieuwd hoe die er uitziet als die gecropt is
Beoordeel de mooiste foto van vandaag?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:57 schreef Intrepidity het volgende:
In april genomen
de OP:quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:28 schreef _Kaatje_ het volgende:
[..]
Beoordeel de mooiste foto van vandaag?![]()
+ leuk perspectief, origineel gekozen
- beetje onderbelicht
quote:Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk)
Ditodat!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:29 schreef Elefes het volgende:
Ik vind 'm erg mooi ChatChewBacca
Mooier kleuren, goed belicht. Misschien nog wat meer contrast.
De compositie vind ik ook erg mooi, het is imho gewoon een mooi beeld.
Toch jammer dat nu Roi's kritiek helemaal is wegge-edit:quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:31 schreef MazeNL het volgende:
Vorige vakantie in de Grand-Canion.
[afbeelding]
300D + sigma 50/500@450mm.
Mooie foto!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:02 schreef ChatChewbacca het volgende:
+ idd leuk perspectief, lucht mooi
- beetje saai, geen echt onderwerp...
De mijne:
[[url=http://farm1.static.flickr.com/201/494579163_d5caf99033.jpg?v=0]afbeelding][/url]
F-U.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:31 schreef MazeNL het volgende:
Vorige vakantie in de Grand-Canion.
[afbeelding]
300D + sigma 50/500@450mm.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:01 schreef Danielle__ het volgende:
hoewel ik geen zin had in natte voeten en dus niet recht voor ze ging staan
zondag sloeg een arrogante fotograaf bijna mijn flitser aan stukken, homoquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:12 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Een fotograaf doet ALLES voor een goede foto
![]()
Sorryquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:12 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Een fotograaf doet ALLES voor een goede foto
![]()
[verdomdelastvanhormoonhuishoudingheeftmodus]quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:45 schreef Yoni het volgende:
Beste mensen, kunnen we het hier dan nu weer gewoon gezellig houden? Negeer de mensen die het fout doen gewoon en reageer op diegenen die het wél goed doen. Dan editten wij de foto's van de niet-reageerders wel weg en blijft het topic leuk. Mensen die niet lezen ga je gewoon houden en zijn de energie niet waard, steek die liever in het maken van mooie foto's en het geven van nuttig commentaar op je voorganger![]()
Dank u wel![]()
Hear hear!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:24 schreef prupke het volgende:
[..]
en mensen die het fout doen willen het wel leren maar dan wel op een manier dat ze er iets aan hebben!!
quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:05 schreef PdeHoog het volgende:
Jammer dat-ie net de andere kant op kijkt
+ Leuke scherpte dieptequote:Op donderdag 17 mei 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
@delnooz
+ mooie scherpe foto
- beetje saaiig onderwerp (niet dat je aan een spin in een web kan opleuken)
[afbeelding]
niet met deze katquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:11 schreef Marty26 het volgende:
[..]
+ Leuke scherpte diepte
- beetje saai onderwerp ( denk dat je met een kat wel meer kunt doen )
+ Mooi, dat oog zo en die gedetailleerde harenquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
@delnooz
+ mooie scherpe foto
- beetje saaiig onderwerp (niet dat je aan een spin in een web kan opleuken)
[afbeelding]
Dan komt het mischien door het kleine formaat, ik vond em vrij abrupt "onscherp" wordenquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:32 schreef prupke het volgende:
@LeeHarveyOswald
het is niet gesoept , de lens die ik gebruikt hebt heeft die eigenschap
foto is alleen maar verkleind
Thanxquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan komt het mischien door het kleine formaat, ik vond em vrij abrupt "onscherp" worden![]()
Dan heb ik geen minpunt![]()
Nee, dat is te danken aan het feit dat de bloemen al een week staan en bijna aan hun eind zijnquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:28 schreef prupke het volgende:
Mooie foto Tha_Erik
wat ik alleen jammer vind is de "adertjes" onder in de foto.. (of was dat de bedoeling?)
soortement van lijkvlekken dusquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, dat is te danken aan het feit dat de bloemen al een week staan en bijna aan hun eind zijn.
Joh, die waren 30-40 meter dichterbij dan het beestjequote:Op donderdag 17 mei 2007 22:19 schreef Pearl22 het volgende:
@LeeHarveyOswald:
+ Mooie kleuren en de ogen kijken je aan.
- De bladeren en takken op de voorgrond zijn onscherp.
Foto nummer 3 vind ik het mooist: de bladeren op de voorgrond zijn iets scherper en hij staat er helemaal op en de gele kleur geeft meer contrast.
Mijn bijdrage:
[afbeelding]
Camera op z'n kop en dan reflectie in een plas? Leuk bedacht maar krijg er hoofdpijn van!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:19 schreef PS het volgende:
Goldie
Lekkere kleuren en lekker hollands. Volgens mij heb je wel wat stof op je element of sensor, of ik heb te veel gedronken.
[[url=http://farm1.static.flickr.com/216/504776219_df12733748.jpg]afbeelding][/url]
Mooie foto!quote:Op zondag 20 mei 2007 15:15 schreef martijn877 het volgende:
@PS:
Apart! Ik moest echt ff goed kijken wat het nou is. Het lijkt net of je de foto door een gesneuveld raam hebt gemaakt, maar het is een plas zo te zien, leuk. Alleen jammer van de lantaarnpaal die net nog te zien is, hoewel het niet echt storend is.
Kreelse Plas in Ede:
[afbeelding]
Mooi effect maar het onderwerp is me niet ineens duidelijk - waar ik precies naar kijk. Mooi fotoquote:Op zondag 20 mei 2007 16:49 schreef Assassin92 het volgende:
Mooi oogpunt, waardoor de brug echt groot lijkt en jijzelf klein. Jammer dat je foto wel wat grauw aandoet, (ook door het beton op de voorgrond) maar ook door de belichting. Maar dat zou je nog wel mooi kunnen maken met PS.
[afbeelding]
Gave kleurverhouding (rood-paars) maar helaas niet helemaal scherp. Toch hulde voor de poging.quote:
Excuses, aangepast.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Lees je de OP even?
Ik had nog gevraagd aan Opstelten om dat blok voor mn foto even weg te halen, maar da wilde hij nietquote:Op zondag 20 mei 2007 16:49 schreef Assassin92 het volgende:
Mooi oogpunt, waardoor de brug echt groot lijkt en jijzelf klein. Jammer dat je foto wel wat grauw aandoet, (ook door het beton op de voorgrond) maar ook door de belichting. Maar dat zou je nog wel mooi kunnen maken met PS.
[afbeelding]
Die is liev..quote:Op zondag 20 mei 2007 20:50 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Gave kleurverhouding (rood-paars) maar helaas niet helemaal scherp. Toch hulde voor de poging.
[afbeelding]
Zebravinkje Lisa(ze was niet helemaal lekker)
(Excuses voor het in eerste instantie ontbreken van de commentaar op voorgaande foto.)
Ze heeft al een vriendje, beschermend typje : http://data.flashbackfoto.nl/nils2.jpgquote:Op zondag 20 mei 2007 23:08 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Die is liev..
Zou ze vriendjes met mijn kanarie willen worden?![]()
Je kan natuurlijk ook zeggen:quote:Op zondag 20 mei 2007 20:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Lees je de OP even?
+ Mooie oranje kleurenquote:Op zondag 20 mei 2007 20:50 schreef EchnaDarr het volgende:
Gave kleurverhouding (rood-paars) maar helaas niet helemaal scherp. Toch hulde voor de poging.
[afbeelding]
Zebravinkje Lisa(ze was niet helemaal lekker)
(Excuses voor het in eerste instantie ontbreken van de commentaar op voorgaande foto.)
Een regenboog is altijd leuk om te fotograferen en dus ook deze.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:50 schreef Bluezz het volgende:
[..]
+ Mooie oranje kleuren
- Vogels in kooien![]()
Afgelopen week in de Ardennen :
[afbeelding]
Geen commentaar op de foto, maar wel een opmerking. Da's niet Haagse Bluf namelijkquote:Op maandag 21 mei 2007 08:30 schreef bmwm3e46smg het volgende:
[..]
Een regenboog is altijd leuk om te fotograferen en dus ook deze.
ik vind alleen de rest van de foto erg donker en dat is jammer.
Mijn foto
Haagse Bluf (Den Haag)
[afbeelding]
graag commentaar tips en dat soort zaken ik ben nog aan het leren..
Zeer mooie foto vind ik zelfquote:Op maandag 21 mei 2007 17:52 schreef Esto het volgende:
Bmwm3e46smg: + punt is dat je de gezelligheid van het straatje wel lekker te pakken hebt
- puntje is dat de voorgrond wat donker is
Lieveheersbeestje in de tuin gisteren:
[afbeelding]
wow mooie foto! maar het scheelt dat ik gek ben op katten...maar toch heel erg netjes gedaan!quote:Op maandag 21 mei 2007 21:58 schreef KD-fotografie het volgende:
Klappernoot2000
+ de energie die ervanstraalt
- de achtergrond, is te aanwezig.
Deze vandaag gemaakt van Daisy
[afbeelding]
Dan zal ik deze nog maar even doen.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:14 schreef pauld het volgende:
+ straalt rust uit
- ik vind blauw een erg mooie kleur, maar dit is me iets te veel
[afbeelding]
Ik vind het vooral een erg lief moment, nu is het mooi als jullie het ook nog mooi vinden.![]()
+ Mooie egale achtergrond.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:58 schreef KD-fotografie het volgende:
Klappernoot2000
+ de energie die ervanstraalt
- de achtergrond, is te aanwezig.
Deze vandaag gemaakt van Daisy
[afbeelding]
+ Netjes gedaan, mooi zwart erachterquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:45 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
+ Mooie egale achtergrond.
+ Ogen mooi licht.
- Mist mijns inziens wat contrast.
Bloemtetje:
[[url=http://fc01.deviantart.com/fs16/i/2007/141/f/4/Without_treasure_by_Redhero.jpg]afbeelding][/url]
+ Prachtig gevangen, de hommel/bij/beest hangt mooi stil en de kleuren zijn echt mooiquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
- Jammer van de achtergrond, zonder mensen was het waarschijnlijk al een rustigere foto geweest
+ Mooie kleuren
Ik had vandaag een harde werker in mijn tuin
[afbeelding]
+ punt je kan moelijk om het hek heen dus in dat opzicht vind ik het aardig gedaan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:28 schreef Ynske het volgende:
@KDfotografie
+ mooi die blauwe ogen, leuk contrast
- de ruimte links stoort me een beetje, iets te groot, en de onscherpte (waarshijnlijk door verkleining) bij het mondje vind ik jammer
[afbeelding]
Meneer leeuw, die lekker onmogelijk lag, achter de struiken. Vind zelf t groen wat in de weg zitten, en het hekwerk, maar dat viel niet te omzeilen.
Getracht te focussen op de ogen van de leeuw.
+ Compositiequote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:12 schreef Astridj0h het volgende:
Mijn bijdrage voor vandaag (van eergister ofzo)
[afbeelding]
heb hem ook zonder de ruis, maar vond hem dan wel erg 'clean'
Mooie foto!!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:22 schreef CrazyCharlie het volgende:
+groen, groen doet het altijd goed
-ik mis een beetje waar het hier om gaat..de compositie zegt me vrij weinig, onder je foto staat dat de lavendel bijna uitkomt, ik mis de nadruk van het uitkomen in je foto, verder vind ik dat het sprietje lavendel net iets teveel in de groene achtergrond opgaat, ik mis een contrast tussen onderwerp en achtergrond..ik he...
[afbeelding]
Gisterenavond een kikkerconcert meegemaakt, kermit en zijn neefje waren er ook, verder waren de kikkers druk bezig met op elkaar klimmen en vooral veel geluid maken...beetje jammer dat ik met een groothoek liep te zwieren, moest camera bijna in het water houden...
CC
zit er nou iets vies op je lens/spiegel?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:22 schreef CrazyCharlie het volgende:
+groen, groen doet het altijd goed
-ik mis een beetje waar het hier om gaat..de compositie zegt me vrij weinig, onder je foto staat dat de lavendel bijna uitkomt, ik mis de nadruk van het uitkomen in je foto, verder vind ik dat het sprietje lavendel net iets teveel in de groene achtergrond opgaat, ik mis een contrast tussen onderwerp en achtergrond..ik he...
[afbeelding]
Gisterenavond een kikkerconcert meegemaakt, kermit en zijn neefje waren er ook, verder waren de kikkers druk bezig met op elkaar klimmen en vooral veel geluid maken...beetje jammer dat ik met een groothoek liep te zwieren, moest camera bijna in het water houden...
CC
Die kikkerquote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zit er nou iets vies op je lens/spiegel?
+ mooie settingquote:Op zondag 27 mei 2007 20:42 schreef prupke het volgende:
+ compo is idd wel nice
- de kleuren zijn te donker ..
mijn mooiste van vandaag :
[afbeelding]
@ Meneer Draak :quote:Op maandag 28 mei 2007 20:14 schreef meneer draak het volgende:
LOL, prachtige foto! Heb eigenlijk geen negatieve punten.
Nog een foto van het ECCC 2007 van vandaag in Bloemendaal. Op het moment dat de rode speler onderuit wordt gehaald en de gele speler een swalbe gaat maken
[afbeelding]
dat noemen ze een "high key" fotoquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:30 schreef JulienKraakman het volgende:
++ Mooi meisje, mooie foto.
- Klein puntje is dat ik 'm net iets te licht vind misschien.
[afbeelding]
Uiteraard is een combinatie van verschillende onderwerpen geen slecht ding! Een foto hoeft beslist niet maar één onderwerp te hebben. Jouw foto laat iets zien wat jij voor ogen had om te laten zien. En dat is het allerbelangrijkste!! Alleen, ik vind de compositie gewoon niet zo mooi.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:07 schreef JulienKraakman het volgende:
Oke, ik snap het. Ik ben nog ook een beetje in de leer. Maar wat kan ik hier aan doen? De foto is mooi, toch? Een combinatie van verschillende onderwerpen is toch geen slecht ding? Waarom moet een foto één onderwerp hebben?
Misschien is mijn vraag nu eigenlijk: Is het jou mening of is het een feit?
Dankje voor de tips!
Een combi van onderwerpen kan heel goed werken, maar je oog wil graag de foto ingetrokken worden, zeg maar. Nu kijk ik als eerste naar de witte wolken, want die springen er erg uit wat belichting (duh!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:07 schreef JulienKraakman het volgende: Een combinatie van verschillende onderwerpen is toch geen slecht ding? Waarom moet een foto één onderwerp hebben?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:30 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Minpuntje: de zwarte stipjes (schaatserijderbeestachtigen?)
Ik vinnum mooi, en wél spannend! Goed getroffen arabesque! Enige jammere is dat die mensen op de achtergrond in het beeld zitten. Het was fraaier geweest als ze maar met zijn tweetjes op de foto hadden gestaan tegen die mooie achtergrond. Anders had ie zo in een programmaboekje gekund!quote:
Rustig ermee hoor. Hij is mooi zo. Alleen die midgies dus. Verder lekker met rust laten.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:49 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben de foto nu aan het bewerken want RTE1 had er belangstelling voor.
Tnx! En ja, ik riep nog tegen die mensen "Yo, ga 's aan de kant", maar dat deden ze nietquote:Ik vinnum mooi, en wél spannend!
EXIF:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:47 schreef Elefes het volgende:
ElizabethR: ik vind je foto totaal geen standaard foto in de negatieve zin van het begrip. Het is een erg mooie foto, fijn om naar te kijken, ik vind hem prachtig. De wolken en hun weerspiegeling trekken je ook echt mee het beeld in. Hooguit zou de lucht iets donkerder blauw mogen zijn, maar dat is een klein puntje. Ik vind het gewoon een pracht landschapsplaat
Op hoeveel mm heb je geschoten? En welk diafragma?
Absoluut de eerste, die is prachtig. Het alternatief van je link vind ik wat saaier om naar te kijken, komt denk ik doordat de stenen missen op de voorgrond.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:36 schreef ElizabethR het volgende:
Ik weet nog niet welke ik in ga sturen. De hier geplaatste of deze .
hij bewoog m steeds, heb gefocusd op de ogen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:19 schreef _Kaatje_ het volgende:
Ynske:
+ mooi in beeld gebracht dat het dier niet in vrijheid leeft.
- jammer dat het puntje van de slurf niet scherp is.
Ik had net besloten dat ik toch een foto in zou sturen voor het wedstrijdtopic. Kijk ik, lees ik: sluitingsdatum 27 mei. Ik had dus iets eerder moeten kijken!
Hier dan maar. (Niet van vandaag, wel redelijk recent.)
[afbeelding]
Oeh, ik vind 'm erg mooi, de kleuren ookquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:44 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
@kaatje...
ik vind het iets te veel weiland voor het veulentje...denk dat dat komt omdat hij net iets te ver naar rechts staat...het is niet op en top om het onderwerp in het midden te zettenmaar dit is weer overdreven buiten het midden....ik vind wel het contrast tussen het beestje en zn omgeving mooi
mijne...schrik niet...
[afbeelding]
hij kan trouwens ook gewoon in kleur
Opdracht voor school: extreem zelfportret
Dan vind ik de eerste toch beter, nu trekt het inderdaad nog meer de aandacht..quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:28 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
@ ElizabethR.
+ Erg leuk die symmetrie! en ook vooral een hele goede weerspiegeling in het watermooi!
-klein minpuntje..door de weerspiegeling (door de kleine golfjes) oogt de foto een beetje scheef...maar hoe langer ik kijk hoe rechter hij wordt.
mijn foto nog even aangepast op jullie aanwijzing...
[afbeelding]
oog kon er alleen maar af want zo als hij eerst was, was orgineel...ongecropt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |