Ik kon niet verder gaan met het contrast om dat deze fotos in de selectie komen voor krantenprints, en als je te ver gaat loopt bij krantenprints het zwart heel snel dicht, érg jammer, en dat is een van de nadelige kanten aan dit werk, je moet erg precies zijn met postprocessing, een monitor of goede print heeft meer marge en kan meer contrast in..quote:Op zondag 13 mei 2007 21:44 schreef Arjan het volgende:
@ChatChewbakka: + Mooie compositie, op het juiste moment
- Ik zou de achtergrond wat donkerder willen zien en meer contrast erin
[[url=http://farm1.static.flickr.com/231/496615702_9f9f956066.jpg]afbeelding][/url]
Wat is er dan precies saai ?quote:
Wat zij zegtquote:Op zondag 13 mei 2007 22:54 schreef Ymke het volgende:
dichter dichter dichterbij
thnksquote:Op maandag 14 mei 2007 17:49 schreef Marty26 het volgende:
@Per ik vind de compo niet zo sterd dit meer omdat de trap niet recht loopt... en mischien wel net 1 tree te veel. Maar goed dat is eigen mening. verder vind ik de kleuren etc heel sterk en vind die steen erg leuk.
[afbeelding]
Een oude dame tijdens een Xpo van een bekende fotografe en model.
Ik vond de vrouw erg mooi in gedachten en dan te bedenken dat ik hem zelfs 2x heb gemaakt en ze het niet door had
tnxquote:Op maandag 14 mei 2007 18:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
thnksik zal hem eens beetje croppen etc. Kleuren zijn mooi he! Valt me nog elke dag op als het hier zonnig is, hoe mooi het dan is
Die vrouw heeft echt een gave uitdrukking, mooi vastgelegd, goed contrast ook...!
Wat een apparte plaat Marty...ik vind het grijs in haar gezicht wel iets te aanwezig/ te donker. Maar haar uitdrukking is werkelijk machtig..mooie oude vrouwquote:Op maandag 14 mei 2007 18:24 schreef Marty26 het volgende:
[..]
tnxJa ben wel benieuwd hoe die er uitziet als die gecropt is
Beoordeel de mooiste foto van vandaag?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:57 schreef Intrepidity het volgende:
In april genomen
de OP:quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:28 schreef _Kaatje_ het volgende:
[..]
Beoordeel de mooiste foto van vandaag?![]()
+ leuk perspectief, origineel gekozen
- beetje onderbelicht
quote:Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk)
Ditodat!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:29 schreef Elefes het volgende:
Ik vind 'm erg mooi ChatChewBacca
Mooier kleuren, goed belicht. Misschien nog wat meer contrast.
De compositie vind ik ook erg mooi, het is imho gewoon een mooi beeld.
Toch jammer dat nu Roi's kritiek helemaal is wegge-edit:quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:31 schreef MazeNL het volgende:
Vorige vakantie in de Grand-Canion.
[afbeelding]
300D + sigma 50/500@450mm.
Mooie foto!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:02 schreef ChatChewbacca het volgende:
+ idd leuk perspectief, lucht mooi
- beetje saai, geen echt onderwerp...
De mijne:
[[url=http://farm1.static.flickr.com/201/494579163_d5caf99033.jpg?v=0]afbeelding][/url]
F-U.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:31 schreef MazeNL het volgende:
Vorige vakantie in de Grand-Canion.
[afbeelding]
300D + sigma 50/500@450mm.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:01 schreef Danielle__ het volgende:
hoewel ik geen zin had in natte voeten en dus niet recht voor ze ging staan
zondag sloeg een arrogante fotograaf bijna mijn flitser aan stukken, homoquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:12 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Een fotograaf doet ALLES voor een goede foto
![]()
Sorryquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:12 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Een fotograaf doet ALLES voor een goede foto
![]()
[verdomdelastvanhormoonhuishoudingheeftmodus]quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:45 schreef Yoni het volgende:
Beste mensen, kunnen we het hier dan nu weer gewoon gezellig houden? Negeer de mensen die het fout doen gewoon en reageer op diegenen die het wél goed doen. Dan editten wij de foto's van de niet-reageerders wel weg en blijft het topic leuk. Mensen die niet lezen ga je gewoon houden en zijn de energie niet waard, steek die liever in het maken van mooie foto's en het geven van nuttig commentaar op je voorganger![]()
Dank u wel![]()
Hear hear!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:24 schreef prupke het volgende:
[..]
en mensen die het fout doen willen het wel leren maar dan wel op een manier dat ze er iets aan hebben!!
quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:05 schreef PdeHoog het volgende:
Jammer dat-ie net de andere kant op kijkt
+ Leuke scherpte dieptequote:Op donderdag 17 mei 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
@delnooz
+ mooie scherpe foto
- beetje saaiig onderwerp (niet dat je aan een spin in een web kan opleuken)
[afbeelding]
niet met deze katquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:11 schreef Marty26 het volgende:
[..]
+ Leuke scherpte diepte
- beetje saai onderwerp ( denk dat je met een kat wel meer kunt doen )
+ Mooi, dat oog zo en die gedetailleerde harenquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
@delnooz
+ mooie scherpe foto
- beetje saaiig onderwerp (niet dat je aan een spin in een web kan opleuken)
[afbeelding]
Dan komt het mischien door het kleine formaat, ik vond em vrij abrupt "onscherp" wordenquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:32 schreef prupke het volgende:
@LeeHarveyOswald
het is niet gesoept , de lens die ik gebruikt hebt heeft die eigenschap
foto is alleen maar verkleind
Thanxquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan komt het mischien door het kleine formaat, ik vond em vrij abrupt "onscherp" worden![]()
Dan heb ik geen minpunt![]()
Nee, dat is te danken aan het feit dat de bloemen al een week staan en bijna aan hun eind zijnquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:28 schreef prupke het volgende:
Mooie foto Tha_Erik
wat ik alleen jammer vind is de "adertjes" onder in de foto.. (of was dat de bedoeling?)
soortement van lijkvlekken dusquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, dat is te danken aan het feit dat de bloemen al een week staan en bijna aan hun eind zijn.
Joh, die waren 30-40 meter dichterbij dan het beestjequote:Op donderdag 17 mei 2007 22:19 schreef Pearl22 het volgende:
@LeeHarveyOswald:
+ Mooie kleuren en de ogen kijken je aan.
- De bladeren en takken op de voorgrond zijn onscherp.
Foto nummer 3 vind ik het mooist: de bladeren op de voorgrond zijn iets scherper en hij staat er helemaal op en de gele kleur geeft meer contrast.
Mijn bijdrage:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |