Hij is een sportbegeleiderquote:Op donderdag 26 april 2007 09:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wie is HIJ? Is jouw doel niet erg onrealistisch als je er elke dag voor moet hardlopen?
Elke dag hardlopen is namelijk erg veel. Hardlopen is een sport waarbij je heel snel overbelastingsblessures kan oplopen, vooral bij beginners.
Haha, ja dat is wel waar natuurlijk.quote:Op donderdag 26 april 2007 09:42 schreef Tangarine het volgende:
Veel success TicootjeIs het trouwens niet zinvoller als je blijvend wilt afvallen, om ook in/na de zomervakantie gezond te blijven eten?
Jouw jeansmaat (29/30) is mijn doel zo'n beetjequote:Op donderdag 26 april 2007 09:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haha, ja dat is wel waar natuurlijk.
Maar de kilo's moeten er toch eerst af. Ik ben namelijk behoorlijk aangekomen door hormoonkuren bij mijn 2 ivf behandelingen. Verder bleef ik het toch allemaal uitstellen, "ja, als ik straks toch zwanger ben maakt het niet meer uit.."
Ik heb eigenlijk pas 1 keer echt gezond gelijnd. Met sporten en al (ik haaaat sporten). Toen had ik spijkerbroekmaat 27 en kon je heel mooi de heupbotjes zien. Verder zat er toen weinig vet op de buik zelf en was ook mijn kont iets strakker. Dat is zo ongeveer mijn doel.
Nu heb ik spijkerbroekmaat 29 /30 en pas ik dus bijna geen enkel kledingstuk meer uit mijn kast. Ik weiger om "gewoon" een grotere maat te kopen, ik heb besloten dat afvallen toch wel de beste oplossing is. (mits gezond)
ook welkomquote:Op donderdag 26 april 2007 10:22 schreef Qwea het volgende:
Zo, ik heb ook een profiel aangemaakt. Ik weeg momenteel volgens mn weegschaal 90 en wil graag naar 85 a 83. Sinds dinsdag begonnen met lijnen. Geen tussendoortjes meer behalve wat fruit, en dan vooral alles invoeren in de kcal checker. http://www.caloriechecker.nl. Vroegâh toen ik nog niet aan het dieeten was, nam ik iets van 2500 a 3100 kcal tot menu zit dat op +- 1400
1.83 meter. Volgens die bmi meter zit ik op 27quote:Op donderdag 26 april 2007 10:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ook welkom
hoelang ben je als ik mag vragen?
2500kcal is inderdaad erg veel
zelfde bmi als ik dusquote:Op donderdag 26 april 2007 10:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
1.83 meter. Volgens die bmi meter zit ik op 26
1tje erbijquote:Op donderdag 26 april 2007 10:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zelfde bmi als ik dus
maar is bijna een gezond gewicht dus
moet lukken tochquote:Op donderdag 26 april 2007 10:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
1tje erbijik heb denk ongeveer een kilo of 5 a 6 overgewicht. En daar wil ik vanaf
![]()
Ik heb ook geen overgewicht hoor. Maar ik ben gewoon anders gewent. Ik blubber nu een beetje..... Het mag allemaal wel strakker.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Jouw jeansmaat (29/30) is mijn doel zo'n beetjeMaar het is natuurlijk maar net wat je gewend bent en het is altijd beter om gezond te eten of je nu overgewicht hebt of niet.
een paar ons is datquote:Op donderdag 26 april 2007 10:29 schreef Zeeltje het volgende:
Ik zit net op 25.1 dus volgens de bmi in overgewicht. maar ja die 1 is misschien 1 kilo eraf!
Thanksquote:Op donderdag 26 april 2007 10:16 schreef Miss_S het volgende:
welkom
hoe gaat het stoppen met roken?
en hoe bevalt de sportschool?
komt gewoon omdat jij een topic hebt gemaaktquote:Op donderdag 26 april 2007 10:30 schreef Tangarine het volgende:
Grappig, het is mooi weer, en er komen een hoop nieuwe mensen bij
Jij ook veel succes Qwea!
wat eet je op een dag?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Thanks
Stoppen met roken gaat aardig. Ik rook eigenlijk niet meer, maar soms, met een feestje, rook ik wel wat. Ik probeer gezelligheidsroker te zijn, dus niet meer dagelijks te roken maar mijn momenten om te roken zorgvuldig te kiezen.
De sportschool bevalt goedEr is een redelijk schema voor me opgesteld om mee te beginnen met cardio en een paar krachtoefeningen. Bovendien zijn er ook leuke groepslessen waar je aan mee kunt doen.
So far alleen nog geen gram eraf, terwijl ik al een maand sport en fiets...dus moet ook op mijn eten gaan letten, denk ik
dan zal je wel een paar kilo moeten afvalleenquote:Op donderdag 26 april 2007 10:34 schreef Zeeltje het volgende:
Succes iedereen hier!
Miss sly eerst kom je aan omdat je spieren zich zwaarder gaan maken. Dat heb ik onderhand hier geleerd!![]()
En miss_s een paar ons is beter! Wil rond de 20 bmi komen
Maar wel het uiterste van "gezond". Bij 19 ben je al te licht... dat is ook niet goed he...quote:Op donderdag 26 april 2007 10:38 schreef Zeeltje het volgende:
dan zou ik 55 kilo moeten wegen.. dat is nog een gezond gewicht voor mij, voor mijn lengte
2 bruine boterhammen 's ochtends, eentje met kaas en appelstroop en eentje met chocoladepasta.quote:
beweging krijg ik helaas niet veel. Ik wilde gaan fitnessen, maar omdat ik in de vakanties bij mn vriend in Den Helder zit en niet thuis ben, wordt hem dat niet. Dan gaan er veel lessen verloren en veel geld, wat ik niet kan inhalenquote:Op donderdag 26 april 2007 10:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
moet lukken toch
met het juiste eten en beweging
hoe bedoel je?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:42 schreef Zeeltje het volgende:
niet iedereen heeft de aanleg om met zo weinig al af te vallen
doe je daneen bepaald dieet volgen?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
beweging krijg ik helaas niet veel. Ik wilde gaan fitnessen, maar omdat ik in de vakanties bij mn vriend in Den Helder zit en niet thuis ben, wordt hem dat niet. Dan gaan er veel lessen verloren en veel geld, wat ik niet kan inhalen.
Ik moet trouwens zeggen dat de 1ste dag kei zwaar wasik had me toch een partij honger. Nu is het allemaal best wel te doen
Ik heb pakweg dik 1.5 jaar geleden gesport, dat deed ik voornamelijk omdat ik het lekker vondt. Dan was ik tenminste lekker bezig. Ik denk dat het voor mij niet echt nodig is om te gaan sporten. Als ik al die ongezonde troep maar laat staan.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:41 schreef -Luxury- het volgende:
Ik heb een vraagje...Is het voor jullie echt nodig om te gaan sporten? Want mijn ervaring is, zelfs nu ik dun ben, dat als ik gewoon 1400 kcal per dag eet ik al flink afval. Na een paar weken zijn er dan al een paar kilo vanaf. Hierbij beweeg ik dan gewoon door een paar keer met mijn hond te lopen en zulk soort dingen, dus niet te sporten.
Dus waarom sporten jullie? Om een betere conditie te krijgen? Om je lichaam strak te maken of om sneller af te vallen?
alle 3 de redenen eigenlijkquote:Op donderdag 26 april 2007 10:41 schreef -Luxury- het volgende:
Ik heb een vraagje...Is het voor jullie echt nodig om te gaan sporten? Want mijn ervaring is, zelfs nu ik dun ben, dat als ik gewoon 1400 kcal per dag eet ik al flink afval. Na een paar weken zijn er dan al een paar kilo vanaf. Hierbij beweeg ik dan gewoon door een paar keer met mijn hond te lopen en zulk soort dingen, dus niet te sporten.
Dus waarom sporten jullie? Om een betere conditie te krijgen? Om je lichaam strak te maken of om sneller af te vallen?
Met sporten werk je aan je spieren, en hoe meer spiermassa, hoe sneller/meer je verbrandt. Maar ik laat het even aan iemand als Viking over om meer hierover te zeggenquote:Op donderdag 26 april 2007 10:41 schreef -Luxury- het volgende:
Haha, ik weet wat je bedoelt. Heb het zelf ook moeten doorstaan.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb pakweg dik 1.5 jaar geleden gesport, dat deed ik voornamelijk omdat ik het lekker vondt. Dan was ik tenminste lekker bezig. Ik denk dat het voor mij niet echt nodig is om te gaan sporten. Als ik al die ongezonde troep maar laat staan.
Nope, Enkel het "Qwea" dieet. Ik kijk bv 's ochtends wat ik wil eten, en dat is bijna altijd yoghurt met cornflakes en wat suiker. Dit bevat 111 kcal. Tussen de middag eet ik meestal 2 bruine boterhammen met 20+ kaas wat +- op 280 kcal komt. Soms ff een mandarijn tussendoor en dan mn avond eten. Dan zit ik gemiddelt op zo'n 1400 kcal. Aanzienlijk minder dan die 2500 a 3000 die ik normaal naar binnen prop.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:43 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
doe je daneen bepaald dieet volgen?
haha kromme zinquote:
luilakquote:Op donderdag 26 april 2007 09:34 schreef Tangarine het volgende:
Gesloten topics
In Slank de zomer in # 66 staat een mooi overzicht naar alle eerdere topics
viel mij idd ook al opquote:Op donderdag 26 april 2007 10:30 schreef Tangarine het volgende:
Grappig, het is mooi weer, en er komen een hoop nieuwe mensen bij
Jij ook veel succes Qwea!
mja, ik weet niet of het voor mij echt nodig is. Ik heb wel een tijdje stil gestaan en toen ik vervolgens 4 keer per week minimaal 40 minuten ging lopen (van stage en weer terug) viel ik in 1 week 2 kg afquote:Op donderdag 26 april 2007 10:41 schreef -Luxury- het volgende:
quote:Op donderdag 26 april 2007 10:44 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Met sporten werk je aan je spieren, en hoe meer spiermassa, hoe sneller/meer je verbrandt. Maar ik laat het even aan iemand als Viking over om meer hierover te zeggen
Wat is er precies niet leuk aan sporten?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:45 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Eigenlijk al die redenen, maar ik ben een lui varken dat niet van sporten houdt en toch enigzins resultaat ziet (behalve mn plumpuddingbuik dan). Soms sport ik wel, maar niet regelmatig ofzo helaas.
Vind het gewoon niet leuk!!
De sportschool is saai, en die waarvoor ik een strippenkaart had gekocht doet geen lessen. Verder is m'n rooster vrij onregelmatig zodat ik niet met zekerheid kan zeggen elke week iets te doen.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat is er precies niet leuk aan sporten?
Je hoort vaak dat het onzin is om sporten an sich 'niet leuk' te vinden. Er zijn immers zoveel verschillende sporten en er zou altijd wel iets bij moeten zitten wat je leuk vindt.
Ik ben zelf ook niet echt een sportfanaat. Ik ben altijd het kneusje geweest en als je jaren lang hebt gehoord dat je helemaal niet goed bent in sport, ga je daar zelf in geloven en ga je sport vervelend vinden. Ik vond de lessen spinning en vooral bootcamp wel erg leuk deze week. Misschien dat ik over mijn aversie heen kom.
jammer dat veel mensen 'sporten' gelijkstellen met 'fitness'. Ik vind fitness ook dodelijk saai, dus dat doe ik ook niet meer.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:06 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
De sportschool is saai, en die waarvoor ik een strippenkaart had gekocht doet geen lessen. Verder is m'n rooster vrij onregelmatig zodat ik niet met zekerheid kan zeggen elke week iets te doen.
Die buikspieroefeningen heb ik een hekel aan, dat is helemaal niet leukMaar dat is wel het meest nodig...
Fietsen vind ik op zich wel leuk trouwens, alleen door rotterdam is het minder door alle opstoppingen enzo. Naar het MC fietsen is maar een kwartiertje helaas. Heb echter geen zin om te gaan verhuizen daarvoor![]()
Misschien moet ik maar eens wat doelloos gaan fietsen, naar delft ofzo of dordrecht![]()
Maar ja van fietsen krijg je van die dikke kuiten....
Wat bedoel je precies met dieet. Gewoon op je eigen manier of echt bv sonja bakkeren?quote:Op donderdag 26 april 2007 11:10 schreef Zeeltje het volgende:
Heeft iemand hier eigenlijk ooit een dieet gevolgt?
jij fietst zo hard dat je beter kan opletten dat je niet de berm in dondert ipv om je heen te gaan kijkenquote:Op donderdag 26 april 2007 11:08 schreef Tangarine het volgende:
Ik sport altijd met mn mp3 speler aan, zodat het niet zo saai isBij hardlopen bijvoorbeeld is het gewoon gedachten op nul, maar bij fietsen kun je ook heelrijk nadenken, inspiratie opdoen, en genieten van de omgeving (mits je op de goeie plek gaat fietsen)
gewoon dieet. sonja bakker, koolsoepdieet, appeldieet ( wat overigens niet alleen appels eten is maar 1 appel voor elke maaltijd ) alpkins nog iets dieet..quote:Op donderdag 26 april 2007 11:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met dieet. Gewoon op je eigen manier of echt bv sonja bakkeren?
Nope, niks van dat soort dieeten ooit gedaanquote:Op donderdag 26 april 2007 11:19 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
gewoon dieet. sonja bakker, koolsoepdieet, appeldieet ( wat overigens niet alleen appels eten is maar 1 appel voor elke maaltijd ) alpkins nog iets dieet..
Komt weer een anekdote aanquote:Op donderdag 26 april 2007 11:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jij fietst zo hard dat je beter kan opletten dat je niet de berm in dondert ipv om je heen te gaan kijken.
quote:Op donderdag 26 april 2007 11:23 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Komt weer een anekdote aan:
Twee weken geleden fietse ik ergens tussen Noordlaren en Midlaren (of het was al voorbij Hoogezand, nouja, whatever). Anyway, er was een wat dieper aflopende berm aan de rechterkant, en natuurlijk lette ik niet helemaal goed op, maakte bijna zo'n actie als die Nederlander in de Tour de France een paar jaar geleden, dat ik zo naar beneden pleurde... gelukkig wist ik nog net boven te blijvenOpletten is niet altijd m'n sterkste punt
Ik ben gisteren in de zon in slaap gevallenquote:Op donderdag 26 april 2007 11:35 schreef Miss_S het volgende:
ik heb net pas ontbeten![]()
lag zo lekker buiten dat ik het bijna vergeten was
word vanzelf bruinquote:Op donderdag 26 april 2007 11:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben gisteren in de zon in slaap gevallenben een beetje rood nu
En wat nou als ik bv maandag op de weegschaal ga staan en er is niks afquote:Op donderdag 26 april 2007 13:51 schreef Zeeltje het volgende:
ik af en toe 1 keer per week en of en toe 2 ligt eraan of ik in die week goed heb gedaan of niet
ik val nu ongeveer nog een kilo per maand afquote:Op donderdag 26 april 2007 13:01 schreef runaway het volgende:
tvp tje
Hoe veel vallen jullie per week af??
inderdaad niet teveel druiven etenquote:Op donderdag 26 april 2007 14:30 schreef colette het volgende:
500 gr. druiven = 320 cal.
500 gr. aardbeien = 115 cal.
Met druiven en bananen moet je een beetje oppassen qua calorieen.
(heb even een kloon aangemaakt, ben op de galerie en moest op deze computer m'n wachtwoord invullen wat ik weer niet wist natuurlijk, want hoe onthou je nu een combi van cijfers en letters en dan ook nog sommigen in capslock.)
ik zit inclusief druiven avond eten,lunch,tussendoortjes en ontbijt op 1226 kcal. En ik zat de laatste 2 dagen rond de 1400. Dus inclusief druiven zit ik er nog niet aanquote:Op donderdag 26 april 2007 14:30 schreef colette het volgende:
500 gr. druiven = 320 cal.
500 gr. aardbeien = 115 cal.
Met druiven en bananen moet je een beetje oppassen qua calorieen.
(heb even een kloon aangemaakt, ben op de galerie en moest op deze computer m'n wachtwoord invullen wat ik weer niet wist natuurlijk, want hoe onthou je nu een combi van cijfers en letters en dan ook nog sommigen in capslock.)
heb je je avond eten dan al gehad? je weet toch nog niet wat je gaat etenquote:Op donderdag 26 april 2007 14:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik zit inclusief druiven avond eten,lunch,tussendoortjes en ontbijt op 1226 kcal. En ik zat de laatste 2 dagen rond de 1400. Dus inclusief druiven zit ik er nog niet aan
ik hou het al 5 jaar uitquote:Op donderdag 26 april 2007 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind 1400 kcal wel weinig, eigenlijk...dat is misschien wel even te doen, maar dat hou je toch nooit erg lang vol? En dan kom je toch ook zo weer aan als je gewoon gaat eten?
misschien omdat ik al 5 jaar bezig ben en al bijna 25 kilo kwijt ben?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:48 schreef Zeeltje het volgende:
dan vraag ik me toch iets af miss.s
ik ben nu al een paar dagen actief hier en ik lees jou post met : ik heb zoveel gesport, en dat weer gedaan enz... en je eet rond de 1200 kcal..
Niks mis mee.
maar je zegt net dat je maar 1 kilo per maand verliest....
dat snap ik dan weer niet
ik snauw niet maar het lijkt me toch wel een beetje logischquote:Op donderdag 26 april 2007 14:54 schreef Zeeltje het volgende:
je hoeft niet te snauwen... ik vroeg het met alleen maar af
Checkquote:Op donderdag 26 april 2007 14:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
heb je je avond eten dan al gehad? je weet toch nog niet wat je gaat eten
heb ff uitgerekend:
cornflakes + yoghurt 200kcal
volkoren broodjes met 20+kaas 320
druiven 320
dus dan al 840 en dan weet ik je tussendoortjes, drinken en avond eten niet
is dat zo? Net toch maar ff gewogen, ennu weeg ik opeens 86. Terwijl ik vorige week 90 woog. Volgens mij klopt die weegschaal niequote:Op donderdag 26 april 2007 14:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik snauw niet maar het lijkt me toch wel een beetje logisch
de eerste kilo's gaan makkelijk en snel daarna niet meer
omg ja, ongesteld zijnquote:Op donderdag 26 april 2007 15:07 schreef colette het volgende:
Ik heb gemerkt dat bij het langzame afvallen het bij mij zo gaat: 2 stapjes vooruit, 1 stapje terug en zo verder. Die stapjes terug hebben dan te maken met dat stuk taart wat je dan toch eet, of je bent ongesteld, dat soort dingen en daarom gaat het zo langzaam. (Het is misschien wel de goede manier zo, maar het gaat nu wel heel langzaam!)
Ik ben sinds begin februari bezig en ben zo'n 4,5 kilo afgevallen. Ik moet zeggen de verleiding is héél groot om weer een maandje te gaan Atkinsen en dan 5 kilo kwijt te zijn, want die bikini moet ik bijna aan en dat vind ik nu nog niet echt mooi, hoewel ik moet zeggen dat m'n vet door het sporten er wel heel stevig uitziet en het dus al veel beter toont dan begin dit jaar, maar toch.
ooh, dan moet ik er ff wat meer van makenquote:Op donderdag 26 april 2007 15:10 schreef colette het volgende:
@ Qwea, die caloriechecker gebruik ik ook altijd, vind ik superhandig!
3 gr. cornflakes is heel weinig, een heel klein handje volgens mij, klopt dat? (normale portie is eerder 30 gr.)
Nee joh, druiven zijn natuurlijk veel gezonder dan koek en zo. Ik zeg alleen: als je af wilt vallen, kan je beter gewoon een trosje druiven nemen en dan ook nog een ander soort fruit erbij.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:09 schreef Qwea het volgende:
hoe zit dat trouwens, ik onthoud me nu geheel van tussen doortjes. Is het verstandig om bv die druiven 1x te vervangen door een lekker tussendoortje (koek oid) waar net zoveel kcal inzit? Of kan ik beter er gewoon helemaal lekker afblijven?
oke,begrepenquote:Op donderdag 26 april 2007 15:12 schreef colette het volgende:
[..]
Nee joh, druiven zijn natuurlijk veel gezonder dan koek en zo. Ik zeg alleen: als je af wilt vallen, kan je beter gewoon een trosje druiven nemen en dan ook nog een ander soort fruit erbij.
en wat ga je eten?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Check
[afbeelding]
En ja, ik weet al wel wat ik ga eten
toch echt broodjesquote:Op donderdag 26 april 2007 12:19 schreef Qwea het volgende:
zoo, net 2 volkoren broodjes met 20+ kaas gehad en wat druiven. Net lekker waterijs gekocht
ja 2 plakjes brood. Gewoon broodjes noem ik dat. Ik eet dus zoals je kunt zien die kipburger,bieten en magere vruchten yoghurtquote:
Tussen doortjes waren dus die druive, en dat ijsje. En ja, ik drink enkel water. Cornflakes aangepastquote:Op donderdag 26 april 2007 15:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en wat ga je eten?
en wat waren je tussendoortjes trouwens
en drink je alleen water?
en die cornflakes klopt inderdaad niet
en je had toch broodjes in plaats van brood?
als je een beetje creatief invult kom je inderdaad op minder uit
eet je na het avond eten niets meer?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tussen doortjes waren dus die druive, en dat ijsje. En ja, ik drink enkel water. Cornflakes aangepast
zelden. Heel soms een mandarijn. Dan gooi ik die er weer bij. Das 25kcal. En waterquote:Op donderdag 26 april 2007 15:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
eet je na het avond eten niets meer?
nou afzien met 1400kcal valt wel mee hoorquote:Op donderdag 26 april 2007 15:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
zelden. Heel soms een mandarijn. Dan gooi ik die er weer bij. Das 25kcal. En water
Tis wel afzien
en hoelaat ga je slapen?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:52 schreef Zeeltje het volgende:
ik heb mezelf aangeleerd om na 8 uur niks meer te eten
ik eet mijn avond eten om 5 uur of om 6 uur en dan om half 9 eet ik meestal nog een paar crackersquote:Op donderdag 26 april 2007 15:55 schreef Zeeltje het volgende:
rond tussen 10 en half 11
ja dan klopt het wel een beetjequote:Op donderdag 26 april 2007 15:58 schreef Zeeltje het volgende:
nja ik eet ook veel later dan de meeste.. ik eet rond 7 uur mijn avond eten omdat ik pas laat thuis ben ivm terugreis
dus niet he. Van dik 2500 opeens naar 1400 is dus echt wel afzienquote:Op donderdag 26 april 2007 15:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nou afzien met 1400kcal valt wel mee hoor
een salade van de AH to go?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:57 schreef Zeeltje het volgende:
blerg weet iemand iets gezonds op station? moet dadelijk eten omdat ik vanuit mijn stage meteen naar mijn ander werk moet
net ff alles ingevoerd van een dag dat ik dus met gevulde koeken ontbeet enzoquote:Jouw totaal aantal kilocalorieën: 2452
dan sushi van de AH to go?quote:Op donderdag 26 april 2007 16:23 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
ik vind die sla zo vies!
normaal sla niet maar die wel
ik had van 200 gram maar vond dat behoorlijk veelquote:Op donderdag 26 april 2007 16:48 schreef Zeeltje het volgende:
als ik suhi vanavond bij eet dan kom ik op 1168 kcal.. maar ja ligt er ook aan hoeveel precies gram sushi is
krijg je zo geen honger?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:31 schreef Qwea het volgende:
nou,ipv bieten, bonen gaan eten. Toen het op mn bord lag heb ik het maar niet opgegeten. Mn ma heeft er een halve fles boter door gepleurtals ik iets goor vindt is het wel boter door mn bonen. Geen bonen is dus ook geen appelmoes, en toetje heb ik geen zin in. Pak strax wle fruit.
Dus ik zit nu op 1206 kcal
neuh, ik had soep namelijk en een kipburger, dus ik zat al vrij vol. Als ik strax trek krijg neem ik wel een sinaasappel, of 2.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
krijg je zo geen honger?
en een toetje hoeft ook niet altijd
had je trouwens nog dat biertje genomen vanmiddag?
als ik jou was zou ik dat toetje toch afleren en eventueel 2 uur later dan nog yoghurt te nemenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
neuh, ik had soep namelijk en een kipburger, dus ik zat al vrij vol. Als ik strax trek krijg neem ik wel een sinaasappel, of 2.
En nee, ik had geen biertje genomen, dat was op zag iken ik was te lui om naar de winkel te fietsen
en een maaltijd zonder toetje, tjah dan voelt het voor mij niet alsof de maaltijd af is
yoghurt komt me 's ochtends al de strot uit. Ik hoor net van iemand op msn dat een toetje je eten 4x langzamer doet verterenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als ik jou was zou ik dat toetje toch afleren en eventueel 2 uur later dan nog yoghurt te nemen
ik heb ook jarenlang altijd een toetje erbij gegeten en nu niet meer en kan ook niet zeggen dat ik het mis
dat lijkt me eerder een fabeltjequote:Op donderdag 26 april 2007 17:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
yoghurt komt me 's ochtends al de strot uit. Ik hoor net van iemand op msn dat een toetje je eten 4x langzamer doet verterentrue?
magere vruchten yoghurtquote:Op donderdag 26 april 2007 17:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat lijkt me eerder een fabeltje
maar wat voor toetje eet je dan? als het geen yoghurt is lijkt het me ook niet echt gezond
je weet wel dat het vaak niet echt mager is he?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
magere vruchten yoghurtmet kerssmaak. Ik dacht dat jij gewone yoghurt bedoelde...
per schaaltje zitten er geloof ik 50 a 60 kcal in. En ik zal wel een toetje moeten eten, aangezien ik anders geen calcium binnen krijg. Ik weiger om melkshit oid te drinkenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je weet wel dat het vaak niet echt mager is he?
weet niet precies welke jij eet
maar het gaat niet alleen om kcal hequote:Op donderdag 26 april 2007 17:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
per schaaltje zitten er geloof ik 50 a 60 kcal in. En ik zal wel een toetje moeten eten, aangezien ik anders geen calcium binnen krijg. Ik weiger om melkshit oid te drinken
vetten in het hele pak 0.1 gram, suikers weet ik niet. Ik zal er eens op lettenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar het gaat niet alleen om kcal he
ook vetten en suikers
gewoon een balansdag daarna doenquote:Op donderdag 26 april 2007 18:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
vetten in het hele pak 1 gram, suikers weet ik niet. Ik zal er eens op letten
Ik moet trouwens eens kijken hoe ik dat met queensday doe, ik wil wel bieren
quote:Op donderdag 26 april 2007 17:10 schreef Miss_S het volgende:
vandaag zal het ook niet meer worden dan cruesli met melk en avondeten
Wat ben jij nou aan het doen?? Dit klinkt wat crashdieterig. Jij sport zoveel, dan moet je eeeecht meer eten. Je breekt anders je spieren af. Je lichaam heeft namelijk geen glycogeenvoorraad meer (die is op omdat je weinig eet), maar heeft toch energie nodig als jij op je roeitrainer gaat zitten. En dus worden er, om energie vrij te maken, eiwitten afgebroken -> precies, je spieren dus. Allemaal zeer inefficient van je lichaam, maar ja het moet toch wat. Gebeurt ook bij anorexiapatienten.quote:ik heb net salade en fruit op dus denk dat ik vandaag rond de 500kcal op heb
quote:
Zorgen dat je de dag erna wel gezond eet, dat is een balansdag. Eigenlijk gewoon weer verder gaan met gezond doen dus.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:03 schreef Qwea het volgende:
[..]hoe doe je dat? Wat bedoel je precies met balansdag?
gewoon minder eten de dag ernaquote:Op donderdag 26 april 2007 18:03 schreef Qwea het volgende:
[..]hoe doe je dat? Wat bedoel je precies met balansdag?
De Balansdagquote:
het is niet alsof ik dat elke dag doequote:Op donderdag 26 april 2007 18:03 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
[..]
Wat ben jij nou aan het doen?? Dit klinkt wat crashdieterig. Jij sport zoveel, dan moet je eeeecht meer eten. Je breekt anders je spieren af. Je lichaam heeft namelijk geen glycogeenvoorraad meer (die is op omdat je weinig eet), maar heeft toch energie nodig als jij op je roeitrainer gaat zitten. En dus worden er, om energie vrij te maken, eiwitten afgebroken -> precies, je spieren dus. Allemaal zeer inefficient van je lichaam, maar ja het moet toch wat. Gebeurt ook bij anorexiapatienten.![]()
Dus sport je eigenlijk voor niks.![]()
Ik denk dat je jezelf nu wel gaat verdedigen, en dan mag hoor. Jij weet hoeveel je kunt eten op een dag. Ik geef alleen ff mijn visie hierop. Ik denk dat je misschien meer zou afvallen als je ietsje meer ging eten. Maar dat is mijn mening.![]()
Plukie heeft hier vandaag college over gehad
Ja kijk, ik zal wel gezond eten hoor op queensday, geen vette hap enzo... maar met dit weer gaat er in een lange middag zeker wel 10 biertjes door. 1 biertje = 130kcalquote:Op donderdag 26 april 2007 18:04 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Zorgen dat je de dag erna wel gezond eet, dat is een balansdag. Eigenlijk gewoon weer verder gaan met gezond doen dus.
mensen! we hebben een primeur!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar het gaat niet alleen om kcal he
ook vetten en suikers
nee, ik plaag je maar watquote:
weet ik ook welquote:Op donderdag 26 april 2007 18:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, ik plaag je maar wat. Ik zie je voor het eerst zeggen dat je ook vetten, suikers e.d. nodig hebt
. Vandaar dus.
waarom zou het niet verstandig zijn ?quote:Op donderdag 26 april 2007 19:48 schreef Qwea het volgende:
ik wilde eigk een plakje oudewijvenkoek/ontbijtkoek.weet alleen niet of het verstandig is
boeiend... het is niet zo dat ik nooit iets ongezonds eet hoor, alleen met mate, en op de juiste momentenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:48 schreef Qwea het volgende:
ik wilde eigk een plakje oudewijvenkoek/ontbijtkoek.weet alleen niet of het verstandig is
ja,dat weet ik dus niet. Fuck it. *plakje paktquote:Op donderdag 26 april 2007 19:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom zou het niet verstandig zijn ?
maar zo merk je wel dat plannen wat je op een dag eet niet werktquote:Op donderdag 26 april 2007 19:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja,dat weet ik dus niet. Fuck it. *plakje pakt
hoezo? Dit schrijf ik gewoon weer in dat ding erbij. Dan zit ik op 1296 en ik mag niet boven de 1400 uitkomen.. wat werkt er dan niet?quote:Op donderdag 26 april 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar zo merk je wel dat plannen wat je op een dag eet niet werkt
dat je vanmiddag al zij dat je zeker wist wat je vanavond ging etenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
hoezo? Dit schrijf ik gewoon weer in dat ding erbij. Dan zit ik op 1296 en ik mag niet boven de 1400 uitkomen.. wat werkt er dan niet?
oooh, ja nou dat heb ik er weer uitgegooit en vervangenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat je vanmiddag al zij dat je zeker wist wat je vanavond ging eten
dat bedoel ik alleen maar
Zo klinkt het net alsof je je eten er ff uitgekotst hebt en iets anders bent gaan etenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:54 schreef Qwea het volgende:
oooh, ja nou dat heb ik er weer uitgegooit en vervangenZo'n ramp was het niet
gezond eten, minder eten, voldoende bewegenquote:Op donderdag 26 april 2007 20:41 schreef Aufruhr het volgende:
dag gebruikers, weet iemand me te zeggen hoe ik snel van een buikje afkom?
En over wat voor een tijdspanne kan ik resultaat zien?quote:Op donderdag 26 april 2007 21:02 schreef Tangarine het volgende:
[..]
gezond eten, minder eten, voldoende bewegen
jaquote:Op donderdag 26 april 2007 20:41 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Zo klinkt het net alsof je je eten er ff uitgekotst hebt en iets anders bent gaan eten![]()
. Maar ik neem aan dat je uit de caloriechecker bedoelt in plaats van uit jezelf?
Dat zeg je elke dag.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:07 schreef Miss_S het volgende:
het is niet alsof ik dat elke dag doe
het komt gewoon door dit weer
vandaag heb ik niet gesport en verder de hele dag in de tuin gelegen het is niet alsof ik veel verbrand heb
en ik hoef niet sneller af te vallen
goede morgenquote:Op vrijdag 27 april 2007 06:52 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen allemaal,
ha, ik ben de eerste vandaag.
Afvallen gaat iets minder, maar ik heb de laatste dagen ook geen fatsoenlijke warme maaltijd gehad = aankomen. Dus daar zullen we vanaf vanavond verandering in brengen. Hopelijk gaat het dan weer de goede kant op.
maar daar hoor je toch niet meteen van aan te komenquote:Op vrijdag 27 april 2007 07:49 schreef Viking84 het volgende:
Nou ja, ik heb dinsdag keer macaroni van m'n moeder gehad. De volgende dag was ik wat aangekomen (terwijl ik meestal gelijk blijf of afval), dus toen wist ik het al wel. Ze had echter wat achtergelaten voor de volgende dag, dus woensdag heb ik het nog eens gehad. Gisteren was ik laat thuis en aten we frietjes. Tel uit je winst. Dus vanaf vanavond moeten we echt weer fatsoenlijk eten. Ik weet niet wat m'n moeder in haar macaroni gooit, hoor, maar het is duidelijk niet echt slanke macaroni ofzo.
ja, maar als ik dan even 2 dagen weer goed is het er ook altijd zo weer af, dus ik maak me er niet meer druk omquote:Op vrijdag 27 april 2007 08:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar daar hoor je toch niet meteen van aan te komen
maar goed kan altijd wel ff, je ging al zo snel
Als je te weinig eet val je niet af.... Dan gaat je lichaam alles opslaan omdat het denkt dat er een noodsituatie is...quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
oke wat jullie willen ik eet elke dag maar 500 kcal
dat was sarcastisch bedoeltquote:Op vrijdag 27 april 2007 08:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je te weinig eet val je niet af.... Dan gaat je lichaam alles opslaan omdat het denkt dat er een noodsituatie is...
Oh ik dacht al...quote:
ja maar ik heb alleen een beetje in de tuin gelegenquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:19 schreef Sylvana het volgende:
Saskia, 500 kcal is wel erg weinig hoor, kun je dan niet gewoon wat meer vers fruit ofzo eten? Ik heb gister bijvoorbeeld een bak van 500 gram druiven opgegeten, toch een stuk gezonder dan helemaal niks lijkt me?
ik val er goed vanaf hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:20 schreef Ticootje het volgende:
500 kcal is gewoon te weinig, daar val je dus echt niet vanaf... Je kan dan inderdaad beter nog even een boterhammetje smeren of wat fruit eten.
je hoeft ook niet persee druiven te eten natuurlijkquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar ik heb alleen een beetje in de tuin gelegen
het is niet alsof ik iets verbrand heb
en 500gram druiven liever niet dan maar 500kcal
ik heb gewoon de hele dag gegetenquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
je hoeft ook niet persee druiven te eten natuurlijk
ik heb ook de hele middag op het strand gelegen, maar dan eet ik evengoed nog wel vers fruit hoor, hele middag niet eten vind ik echt niet goed
of een lekkere (maaltijd/fruit) salade ofzo?quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb gewoon de hele dag gegeten
en inderdaad fruit
maar dan moet je toch veel eten wil je op meer dan 500kcal uit komen
kan echt geen kwaad hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:34 schreef Sylvana het volgende:
[..]
of een lekkere (maaltijd/fruit) salade ofzo?
normaal eet je al zo weinig, misschien dat het voor jou goed is, maar het blijft weinig, en als je dan nog minder gaat eten, ook al is het maar 1 dagje, lijkt mij niet echt goed, maarja, jouw keus
en ik geef mijn meningquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:38 schreef Plukie86 het volgende:
Miss_S, je hoeft jezelf niet zo verschrikkelijk te verdedigen. Mensen geven hier alleen maar hun mening, wat jij daar mee doet moet je zelf weten.
bij sonja bakker (eerste boek) eet je minder dan ik doequote:Op vrijdag 27 april 2007 09:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Miss_s, misschien heb je weleens gehoord van de harris-benedict formule. Dit is hem:
Voor mannen: 66 + (13,7 x G) + (5,0 x H) - (6,8 x L) kcal
Voor vrouwen: 655 + (9,6 x G) + (1,85 x H) - (4,7 x L) kcal
G = lichaamsgewicht in kg; H = lichaamslengte in cm; L = leeftijd in jaren.
Dit is een formule voor je rustmetabolisme. Dus: in het geval je totaal niets aan lichaamsbeweging doet. Voor de meeste mensen hier zal die op 1400-1600 uitkomen geloof ik zo.
Ik hoop dat je begrijpt wat er zal gebeuren als je met regelmaat op minder dan 1000 kcal per dag uitkomt.
Trouwens, een paar topics terug werd er gediscussieerd over het sonja bakker dieet, en ik kan me herinneren dat jij het een slecht dieet vond, waarin je te weinig mag eten. Nu blijkt dat jij nog eigenlijk een stuk minder eet, geloof ik.
Je mag jezelf best voor de gek houden hoor, maar waarschijnlijk val je sneller af als je meer gaat eten.
Over fruit en groente moet je je echt niet zo druk maken qua calorieen.
Als je op 1530 uitkomt en je eet dit, zal alle energie wat je verbruikt aan beweging uit verbranding moeten komen. Het is natuurlijk een standaardformule en metabolisme kan onderling best wat verschillen. Het is ook afhankelijk van hoeveel je normaalgesproken eet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik kom met deze formule op 1530, betekend dat dat ik minimaal 1530 nodig heb?
niet omdat ik al 5 jaren bezig ben maar omdat ik dat gewoon niet hebquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:47 schreef Zeeltje het volgende:
uit eigen ervaring en andere weet ik dat als je dat een keer doet.. dan doe je het vaker. en op gegeven moment. "BOEM" vreetbui..
Nou zul je zeker wel zeggen van: "nee mij gebeurt dat niet want ik ben al 5 jaar bezig zo"
p.s GOEDEMORGEN!
jij bent een manquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:49 schreef Tangarine het volgende:
ik lees hier al die lage getallen, en ik denk echt 'OMG'Ik mag op 2000 ofzo zitten om af te vallen, al haal ik dat ook lang niet altijd
![]()
jaja i know, maar soms is het even lastig om dingen in perspectief te plaatsen (ik mag gewoon 3000 naar binnen werken om op gewicht te blijven, das wel ernstig veel lol)quote:
en toch vind ik dat echt veelquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:00 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je bent dan ook behoorlijk langIk ben maar zo'n kleintje, ben uitgegaan van het meest voorkomende in de lijst hier
ik doe vast iets fout, want ik kom op dik 19000 uitquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Miss_s, misschien heb je weleens gehoord van de harris-benedict formule. Dit is hem:
Voor mannen: 66 + (13,7 x G) + (5,0 x H) - (6,8 x L) kcal
Voor vrouwen: 655 + (9,6 x G) + (1,85 x H) - (4,7 x L) kcal
G = lichaamsgewicht in kg; H = lichaamslengte in cm; L = leeftijd in jaren.
Dit is een formule voor je rustmetabolisme. Dus: in het geval je totaal niets aan lichaamsbeweging doet. Voor de meeste mensen hier zal die op 1400-1600 uitkomen geloof ik zo.
Ik hoop dat je begrijpt wat er zal gebeuren als je met regelmaat op minder dan 1000 kcal per dag uitkomt.
Trouwens, een paar topics terug werd er gediscussieerd over het sonja bakker dieet, en ik kan me herinneren dat jij het een slecht dieet vond, waarin je te weinig mag eten. Nu blijkt dat jij nog eigenlijk een stuk minder eet, geloof ik.
Je mag jezelf best voor de gek houden hoor, maar waarschijnlijk val je sneller af als je meer gaat eten.
Over fruit en groente moet je je echt niet zo druk maken qua calorieen.
Denk aan de haakjes? Ben je erg lang? Mannen mogen komen op meer uit, net als zwaardere mensen (je moet elke kilo ook meetorsen natuurlijk). Heb je veel spieren, is je basaalmetabolisme wel hoger, daar houdt deze formule geen rekening mee.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik doe vast iets fout, want ik kom op dik 19000 uit
ik lust ze rauwquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:16 schreef Tangarine het volgende:
ik zit me nou al een tijdje af te vragen... ik zie jullie telkens het hebben over het opeten van paprika's... doen jullie er iets speciaals mee dan? Want ik vind paprika opzich wel lekker, maar zo rauw, zonder andere dingen... niet echt
Ruim een halve kilo in ruim een week.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:27 schreef Zeeltje het volgende:
hoeveel ben je dan afgevallen?
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Op de foto in mijn icon staat trouwens een detail van mijn trouwjurk. Vond ik wel leuk om als icon te hebben...![]()
Ik regel geen kleurtje, ben trots op mijn melkfleshuidje...quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Nu nog even een kleurtje regelen, mevrouw melkfles
. Wanneer ga je trouwen?
ja volgens mij gaat het inderdaad ongeveer over 7000kcalquote:Op vrijdag 27 april 2007 21:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik geloof dat je voor een kilo gewichtsverlies 7000 kcal tekort moet komen. Dus dat er meer kcal uit gaat dan er binnen komen. Het zal wel een gemiddelde zijn van vet en koolhydraten.
klinkt toch alsof je je zorgen maakt als je meteen van het ergste uit gaatquote:Op zaterdag 28 april 2007 07:55 schreef Viking84 het volgende:
Nee, ik maak me ook geen zorgen, hoor, maar ik vind het wel vervelend natuurlijk, vooral omdat ik niet weet welke kant het op gaat. Ik neem meteen een rampscenario voor ogen waarbij ik alles wat ik was afgevallen er weer bij krijg. Brrrr....
Ik heb nu gewoon sportschoenen. Hardloopschoenen, volgens mij. Maar als ik dus stretchoefeningen moet doen, kom ik nooit zo ver als ik kan, want dan glijd ik dus weg.
ze zitten in een soort blik, dus ze liggen niet los ofzo, maar je hebt een soort blik waar ze dan per 2 inzittenquote:Op zaterdag 28 april 2007 09:05 schreef Viking84 het volgende:
thanks sylvana. Ik moet zo toch nog ff naar V&D toe, dus dan zal ik meteen even kijken
. Veel plezier vandaag
.
ik heb vast niet genoeg gedronken neequote:Op zaterdag 28 april 2007 09:07 schreef Tangarine het volgende:
Renske, je bent aan het sportenSpieren enzo wellicht? En heb je wel genoeg gedronken?
Ik heb dus zo'n rubberen ding met handvatten, denk niet dat het veel verschil uitmaakt of je zo'n ding die jij bedoelt hebt of zo'n rubberen dingquote:Op zaterdag 28 april 2007 11:26 schreef Viking84 het volgende:
Nou ik ben bij verschillende sportzaken geweest, maar ik zag nergens wat ik zocht. Ik denk dat het iets is wat exclusief bij Billy Banks hoort (ze worden nml ook wel Billy Bands genoemd). Het gaat om deze dingen:
[afbeelding]
je hebt twee van die dingen met een handvat aan het ene uiteinde en een lus aan het andere uiteinde waar je je voet in kunt doen.
Ik zag wel iets wat erop leek: net zo'n lang rubberen ding, maar dan met twee handvatten. Zou ik die ook kunnen gebruiken voor die oefening? Ze hadden namelijk een setje van weerstandsbanden met verschillende lengte bij intersport. Zal wel een boekje bij zitten met de oefeningen die je kunt doen.
mevrouw hierboven eet dus sushiquote:Op zaterdag 28 april 2007 15:58 schreef runaway het volgende:
wat eten jullie zoal? Buiten veel fruit en veel water drinken........... Ik moet toch iets binnenkrijgen......
De laatste dagen at ik thuis zo gek warm... Aardappeltjes koken en een stukje vis / vlees erbij, dan zat ik echt helemaal vol en uurtje later een potje groenten die goed koud te eten waren... beetje raar van me. Probeer van de week weer gewoon normaal te koken.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mevrouw hierboven eet dus sushi. En ik weet alweer niet wat ik moet eten vanavond
. Raak helemaal uit m'n ritme door dat warme weer. Geen honger etc. Misschien dat ik het bij een soepje oid laat. Of misschien brood met ei.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:43 schreef _Arual_ het volgende:
Na een enthousiaste opmerking van mijn buurvrouw ("och meid, ik zie het: je bent zwanger!"), kom ik hier ook maar eens voorzichtig om de hoek kijken.
Ik durf alleen niet op de weegschaal...
Vanavond een BBQ gehad, maar desondanks ben ik vandaag toch "maar" aan de 1800 calorieën gekomen.
één eetlepel pindasaus. Ik houd helemaal niet zo van sausjesquote:Op zaterdag 28 april 2007 23:35 schreef conleche het volgende:
[..]
![]()
Welkom! Ga nou maar gewoon op die weegschaal, dan weet je tenminste waar je aan toe bent....
Struisvogelpolitiek werkt niet eens voor struisvogels, laat staan voor ons. (je hoeft 't natuurlijk niet persé hier op FOK te zetten, als je zelf maar weet hoeveel je weegt en hoeveel er af moet)
Heb je de sausjes geteld bij de BBQ?![]()
Mijn moeder had dat ook, die was vroeger graatmager en werd zo rond haar 25e ook wat dikker, hoewel ze nog steeds slank is. Ik ben m'n hele leven al aan de stevige kant geweest, hoewel als ik nu foto's van vroeger zie is dat onzin. Ik was eigenlijk nogal gewoon, maar omdat m'n vriendinnetjes echt dun en smal waren leek dat voor mijn gevoel zo.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
één eetlepel pindasaus. Ik houd helemaal niet zo van sausjes![]()
Het is wel bizar trouwens. Het laatste jaar ben ik veel gezonder gaan eten, er komt geen snoep en chips meer in huis, en de hoeveelheid groente die ik eet is flink toegenomen. Ook ben ik meer gaan sporten. Gevolg: ik word dikker.![]()
Mijn moeder heeft me vroeger verteld dat zij rond haar 25e ook plots dikker werd, zij had ook geen flauw idee hoe dat kwam. Maar goed, ik houd sinds deze week mijn calorie-inname in de gaten. Dat blijkt toch wel redelijk in orde te zijn allemaal.
Blegh. Lag het bij mij maar aan de snacks, dan had ik in ieder geval daarmee kunnen stoppen.
Ben trots op je dat je op dit uur van de dag aan de komkommer zit ipv de chips met dipsausquote:Op zondag 29 april 2007 00:29 schreef Tangarine het volgende:
net een stuk komkommer gehad... moet nog een tijdje door met de nacht van de popmuziek
wij hebben al sinds dinsdag een bus pringles en een zak chips in de kast liggen (Mark had bezoek, maar ze hebben geen chips gehad). Normaal zou de chips op z'n laatst woensdagochtend op zijn, maar nu heeft niemand er nog aan gezeten. En dat gaat van deze kant ook niet gebeurenquote:Op zondag 29 april 2007 00:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Ben trots op je dat je op dit uur van de dag aan de komkommer zit ipv de chips met dipsaus![]()
![]()
Ik ga maar slapen, moet morgen werken. Ben zó geen ochtendmens.......
Ik heb het altijd een paar dagen vóór ik ongesteld moet worden, dan heb ik echt onhoudbare trek in zoetigheid. Bovendien houd ik dan ook veel meer vocht vast volgens mij, want ik ben nu een paar dagen niet meer ongesteld en in 2 dagen is er 1,2 kilo af!quote:Op zondag 29 april 2007 09:08 schreef Miss_S het volgende:
ik heb eergister zo'n klein zakje chips op
en gister ook een handje chips en iets van chocola
moet kunnen als je op een feestje bent en ongesteld bent
volgens mij kunnen we dan gewoon hier blijven hoorquote:Op zondag 29 april 2007 09:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Ze zeggen toch altijd dat mensen in de mediterrane landen zo slank en gezond zijn omdat ze veel olijfolie eten en zo? Volgens mij zijn ze zo slank vanwege het weer. Ik had toch al eens verteld dat toen ik in Zuid Frankrijk woonde ik maar net boven de 50 kilo woog? Nou, aan alle reacties hier lees ik ineens ook dat jullie veel minder honger hebben! Misschien is met z'n allen emigreren een optie? Een soort invasie van molligerds![]()
nee, niet echtquote:Op zondag 29 april 2007 09:55 schreef conleche het volgende:
@Renske: ben je dan niet bang dat als je een k*tbui hebt, dat je je toch vergrijpt aan de bus Pringles?
ach als je er vanaf kan blijven hoef je het ook niet weg te gooienquote:Op zondag 29 april 2007 10:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, niet echt. Vroeger dacht ik de hele dag aan die bus Pringles, maar nu niet meer.
En wat moet ik er anders mee doen dan laten staan? Het is van Mark, dus ik hoop dat hij het spoedig eens opvreet en anders moeten we z'n zus + echtgenoot en kids maar eens uitnodigen hier. Die weten wel raad met een zak chips. Weggooien is zonde en het is mijn spul niet
.
dankje welquote:Op zondag 29 april 2007 10:11 schreef conleche het volgende:
@Saskia: even offtopic, maar ik zag net in het "show je kleding topic" je rode jurkje met witte stippels: hartstikke leuk! Waar heb je die vandaan?
Ik zag in de krant dat ze bij de Lidl nu van die fitnesssetjes hebben.... volgens mij zag ik ook zo'n ding ertussen zitten maar dat weet ik niet zeker. Ik zal even een linkje voor je zoekenquote:Op zaterdag 28 april 2007 11:26 schreef Viking84 het volgende:
Nou ik ben bij verschillende sportzaken geweest, maar ik zag nergens wat ik zocht. Ik denk dat het iets is wat exclusief bij Billy Banks hoort (ze worden nml ook wel Billy Bands genoemd). Het gaat om deze dingen:
[afbeelding]
je hebt twee van die dingen met een handvat aan het ene uiteinde en een lus aan het andere uiteinde waar je je voet in kunt doen.
Ik zag wel iets wat erop leek: net zo'n lang rubberen ding, maar dan met twee handvatten. Zou ik die ook kunnen gebruiken voor die oefening? Ze hadden namelijk een setje van weerstandsbanden met verschillende lengte bij intersport. Zal wel een boekje bij zitten met de oefeningen die je kunt doen.
Thanks, ga ik doen!quote:Op zondag 29 april 2007 10:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dankje wel
ik heb hem uit een winkel hier in het dorp maar hij is van edc en je kan heb bij de esprit shop online bestellen
leuk setje iddquote:Op zondag 29 april 2007 10:16 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ik zag in de krant dat ze bij de Lidl nu van die fitnesssetjes hebben.... volgens mij zag ik ook zo'n ding ertussen zitten maar dat weet ik niet zeker. Ik zal even een linkje voor je zoeken
Edit: linkje
Kan er niet echt uit opmaken of het er nou bij zit of niet... desalniettemin misschien wel leuk.
en dan allebei datzelfde jurkje aan doen bij de eerste Slank de zomer in - meetquote:
quote:Op zondag 29 april 2007 10:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en dan allebei datzelfde jurkje aan doen bij de eerste Slank de zomer in - meet.
Ik ben mijn hele leven al 'stevig', maar ik word nu echt dikker, en dat wil ik niet.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:56 schreef conleche het volgende:
[..]
Mijn moeder had dat ook, die was vroeger graatmager en werd zo rond haar 25e ook wat dikker, hoewel ze nog steeds slank is. Ik ben m'n hele leven al aan de stevige kant geweest, hoewel als ik nu foto's van vroeger zie is dat onzin. Ik was eigenlijk nogal gewoon, maar omdat m'n vriendinnetjes echt dun en smal waren leek dat voor mijn gevoel zo.
Ik weet niet hoe lang je bent, maar 1800 cal, daar val ik niet van af, maar ik ben maar 1m68. Als ik rond de 1400-1500 cal. zit, val ik langzaam, maar gestaag af. (ben sinds begin februari begonnen en er is nu 5 kilo af, ben daarbij wel flink meer gaan sporten, dat wel, maar dat doe jij ook al)
Misschien moet je eens posten wat je zoal eet op een dag, dan zien we misschien nog iets wat "verbeterd" kan worden.
Ziet er eigenlijk heel gezond uit! Het enige wat ik zou kunnen bedenken: die LIga break dingen, dat zijn volgens mij toch zo'n 180 cal. per twee. Dan kan je misschien 1 boterham van je lunch afhalen en die dan op dat moment opeten en ' savonds maar 1 bord eten en dan vooral veel (wok)groenten eten en wat minder rijst. En de vla die je "s avonds eet, is die van Optimel?quote:
Dat zijn inderdaad wat ideetjes die ik gemakkelijk uit kan voeren.quote:Op zondag 29 april 2007 11:15 schreef colette het volgende:
[..]
Ziet er eigenlijk heel gezond uit! Het enige wat ik zou kunnen bedenken: die LIga break dingen, dat zijn volgens mij toch zo'n 180 cal. per twee. Dan kan je misschien 1 boterham van je lunch afhalen en die dan op dat moment opeten en ' savonds maar 1 bord eten en dan vooral veel (wok)groenten eten en wat minder rijst. En de vla die je "s avonds eet, is die van Optimel?
Toetje zou je ook niet moeten doen, heb ik begrepen. Is nergens voor nodig. Neem dan liever 's ochtends een schaaltje yoghurt met banaan of cruesli. Mensen als Miss_S kunnen ws beter uitleggen waarom een toetje na het eten niet goed is.quote:Op zondag 29 april 2007 11:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad wat ideetjes die ik gemakkelijk uit kan voeren.
Het toetje dat ik 's avonds pak is altijd een puddingschaaltje yoghurt / kwarkyoghurt / boerenyoghurt / vla van diverse merken en soorten. Dat ligt maar net aan de reclames. Wat in ieder geval nooit in huis komt: slagroomvla.
Ik heb voor aankomende week trouwens ipv liga breaks gewone evergreens gekocht, en ook van die snack-a-jacks. Eens kijken of ik het daar ook op red.
Ik ben dol op die zakjes snack a jacks, die grotere rijstwafels van ze vind ik iets minder, omdat je daar de kruiden wat minder proeft.quote:Op zondag 29 april 2007 11:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad wat ideetjes die ik gemakkelijk uit kan voeren.
Het toetje dat ik 's avonds pak is altijd een puddingschaaltje yoghurt / kwarkyoghurt / boerenyoghurt / vla van diverse merken en soorten. Dat ligt maar net aan de reclames. Wat in ieder geval nooit in huis komt: slagroomvla.
Ik heb voor aankomende week trouwens ipv liga breaks gewone evergreens gekocht, en ook van die snack-a-jacks. Eens kijken of ik het daar ook op red.
Ik pak 's ochtends al yoghurt met cruesli. Ik zou er wel heel veel moeite mee hebben om het toetje te laten staan: ik pak het ook vaak later op de avond, ter vervanging van koekjes / snaaizooi. Dit leek me beter. Ik ben bang dat ik ga snacken als ik het toetje niet meer pak.quote:Op zondag 29 april 2007 11:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Toetje zou je ook niet moeten doen, heb ik begrepen. Is nergens voor nodig. Neem dan liever 's ochtends een schaaltje yoghurt met banaan of cruesli. Mensen als Miss_S kunnen ws beter uitleggen waarom een toetje na het eten niet goed is.
Hoevel ml gaat er eigenlijk in een puddingschaaltje?quote:Op zondag 29 april 2007 11:32 schreef colette het volgende:
[..]
Ik ben dol op die zakjes snack a jacks, die grotere rijstwafels van ze vind ik iets minder, omdat je daar de kruiden wat minder proeft.
Wat betreft je toetje 's avonds: je moet even op de calorieen letten. Als het meer dan 50 cal. per 100ml bevat, zou ik een andere nemen.
Welke sport(en) doe je?
In de zomer gebeurt dat ook regelmatig, maar in de rest van het jaar niet echt.quote:Op zondag 29 april 2007 11:58 schreef Miss_S het volgende:
maar ipv een toetje kan je misschien fruit nemen?
Een schaaltje is ± 150 ml. Ik neem meestal iets minder optimelvla, ik denk zo'n 100 à 125 ml, maar ik doe er dan wat verse ananas of aardbeien door.quote:Op zondag 29 april 2007 11:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik pak 's ochtends al yoghurt met cruesli. Ik zou er wel heel veel moeite mee hebben om het toetje te laten staan: ik pak het ook vaak later op de avond, ter vervanging van koekjes / snaaizooi. Dit leek me beter. Ik ben bang dat ik ga snacken als ik het toetje niet meer pak.
[..]
Hoevel ml gaat er eigenlijk in een puddingschaaltje?
Ik doe één tot twee keer per week aan spinning. En ik wandel behoorlijk veel - alles wat met de fiets kan, doe ik te voet.
festini perenijsjesquote:Op zondag 29 april 2007 12:02 schreef colette het volgende:
[..]
Een schaaltje is ± 150 ml. Ik neem meestal iets minder optimelvla, ik denk zo'n 100 à 125 ml, maar ik doe er dan wat verse ananas of aardbeien door.
Met dit warme weer heb ik ook festini waterijsjes in de vriezer, die zijn rond de 50 cal. per stuk, dus dat neem ik ook weleens als toetje. Ik had laatst ook een soort solero-ijsjes maar dan van het merk "not guilty" die waren 38 cal. per stuk. Best lekker.
Ik weet niet of je sporten leuk vindt, maar zo ja, dan zou ik eerder 3 tot 4 x per week iets doen dan 1 à 2 x. Het afvallen gaat dan echt veel beter.
omdat er veel kcal in zit en suiker en vetquote:Op zondag 29 april 2007 12:02 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
In de zomer gebeurt dat ook regelmatig, maar in de rest van het jaar niet echt.
Wat is er mis met toetjes, ik hoorde net jouw naam vallen over dit onderwerp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |