ja 2 plakjes brood. Gewoon broodjes noem ik dat. Ik eet dus zoals je kunt zien die kipburger,bieten en magere vruchten yoghurtquote:
Tussen doortjes waren dus die druive, en dat ijsje. En ja, ik drink enkel water. Cornflakes aangepastquote:Op donderdag 26 april 2007 15:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en wat ga je eten?
en wat waren je tussendoortjes trouwens
en drink je alleen water?
en die cornflakes klopt inderdaad niet
en je had toch broodjes in plaats van brood?
als je een beetje creatief invult kom je inderdaad op minder uit
eet je na het avond eten niets meer?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tussen doortjes waren dus die druive, en dat ijsje. En ja, ik drink enkel water. Cornflakes aangepast
zelden. Heel soms een mandarijn. Dan gooi ik die er weer bij. Das 25kcal. En waterquote:Op donderdag 26 april 2007 15:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
eet je na het avond eten niets meer?
nou afzien met 1400kcal valt wel mee hoorquote:Op donderdag 26 april 2007 15:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
zelden. Heel soms een mandarijn. Dan gooi ik die er weer bij. Das 25kcal. En water
Tis wel afzien
en hoelaat ga je slapen?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:52 schreef Zeeltje het volgende:
ik heb mezelf aangeleerd om na 8 uur niks meer te eten
ik eet mijn avond eten om 5 uur of om 6 uur en dan om half 9 eet ik meestal nog een paar crackersquote:Op donderdag 26 april 2007 15:55 schreef Zeeltje het volgende:
rond tussen 10 en half 11
ja dan klopt het wel een beetjequote:Op donderdag 26 april 2007 15:58 schreef Zeeltje het volgende:
nja ik eet ook veel later dan de meeste.. ik eet rond 7 uur mijn avond eten omdat ik pas laat thuis ben ivm terugreis
dus niet he. Van dik 2500 opeens naar 1400 is dus echt wel afzienquote:Op donderdag 26 april 2007 15:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nou afzien met 1400kcal valt wel mee hoor
een salade van de AH to go?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:57 schreef Zeeltje het volgende:
blerg weet iemand iets gezonds op station? moet dadelijk eten omdat ik vanuit mijn stage meteen naar mijn ander werk moet
net ff alles ingevoerd van een dag dat ik dus met gevulde koeken ontbeet enzoquote:Jouw totaal aantal kilocalorieën: 2452
dan sushi van de AH to go?quote:Op donderdag 26 april 2007 16:23 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
ik vind die sla zo vies!
normaal sla niet maar die wel
ik had van 200 gram maar vond dat behoorlijk veelquote:Op donderdag 26 april 2007 16:48 schreef Zeeltje het volgende:
als ik suhi vanavond bij eet dan kom ik op 1168 kcal.. maar ja ligt er ook aan hoeveel precies gram sushi is
krijg je zo geen honger?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:31 schreef Qwea het volgende:
nou,ipv bieten, bonen gaan eten. Toen het op mn bord lag heb ik het maar niet opgegeten. Mn ma heeft er een halve fles boter door gepleurtals ik iets goor vindt is het wel boter door mn bonen. Geen bonen is dus ook geen appelmoes, en toetje heb ik geen zin in. Pak strax wle fruit.
Dus ik zit nu op 1206 kcal
neuh, ik had soep namelijk en een kipburger, dus ik zat al vrij vol. Als ik strax trek krijg neem ik wel een sinaasappel, of 2.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
krijg je zo geen honger?
en een toetje hoeft ook niet altijd
had je trouwens nog dat biertje genomen vanmiddag?
als ik jou was zou ik dat toetje toch afleren en eventueel 2 uur later dan nog yoghurt te nemenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
neuh, ik had soep namelijk en een kipburger, dus ik zat al vrij vol. Als ik strax trek krijg neem ik wel een sinaasappel, of 2.
En nee, ik had geen biertje genomen, dat was op zag iken ik was te lui om naar de winkel te fietsen
en een maaltijd zonder toetje, tjah dan voelt het voor mij niet alsof de maaltijd af is
yoghurt komt me 's ochtends al de strot uit. Ik hoor net van iemand op msn dat een toetje je eten 4x langzamer doet verterenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als ik jou was zou ik dat toetje toch afleren en eventueel 2 uur later dan nog yoghurt te nemen
ik heb ook jarenlang altijd een toetje erbij gegeten en nu niet meer en kan ook niet zeggen dat ik het mis
dat lijkt me eerder een fabeltjequote:Op donderdag 26 april 2007 17:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
yoghurt komt me 's ochtends al de strot uit. Ik hoor net van iemand op msn dat een toetje je eten 4x langzamer doet verterentrue?
magere vruchten yoghurtquote:Op donderdag 26 april 2007 17:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat lijkt me eerder een fabeltje
maar wat voor toetje eet je dan? als het geen yoghurt is lijkt het me ook niet echt gezond
je weet wel dat het vaak niet echt mager is he?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
magere vruchten yoghurtmet kerssmaak. Ik dacht dat jij gewone yoghurt bedoelde...
per schaaltje zitten er geloof ik 50 a 60 kcal in. En ik zal wel een toetje moeten eten, aangezien ik anders geen calcium binnen krijg. Ik weiger om melkshit oid te drinkenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je weet wel dat het vaak niet echt mager is he?
weet niet precies welke jij eet
maar het gaat niet alleen om kcal hequote:Op donderdag 26 april 2007 17:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
per schaaltje zitten er geloof ik 50 a 60 kcal in. En ik zal wel een toetje moeten eten, aangezien ik anders geen calcium binnen krijg. Ik weiger om melkshit oid te drinken
vetten in het hele pak 0.1 gram, suikers weet ik niet. Ik zal er eens op lettenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar het gaat niet alleen om kcal he
ook vetten en suikers
gewoon een balansdag daarna doenquote:Op donderdag 26 april 2007 18:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
vetten in het hele pak 1 gram, suikers weet ik niet. Ik zal er eens op letten
Ik moet trouwens eens kijken hoe ik dat met queensday doe, ik wil wel bieren
quote:Op donderdag 26 april 2007 17:10 schreef Miss_S het volgende:
vandaag zal het ook niet meer worden dan cruesli met melk en avondeten
Wat ben jij nou aan het doen?? Dit klinkt wat crashdieterig. Jij sport zoveel, dan moet je eeeecht meer eten. Je breekt anders je spieren af. Je lichaam heeft namelijk geen glycogeenvoorraad meer (die is op omdat je weinig eet), maar heeft toch energie nodig als jij op je roeitrainer gaat zitten. En dus worden er, om energie vrij te maken, eiwitten afgebroken -> precies, je spieren dus. Allemaal zeer inefficient van je lichaam, maar ja het moet toch wat. Gebeurt ook bij anorexiapatienten.quote:ik heb net salade en fruit op dus denk dat ik vandaag rond de 500kcal op heb
quote:
Zorgen dat je de dag erna wel gezond eet, dat is een balansdag. Eigenlijk gewoon weer verder gaan met gezond doen dus.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:03 schreef Qwea het volgende:
[..]hoe doe je dat? Wat bedoel je precies met balansdag?
gewoon minder eten de dag ernaquote:Op donderdag 26 april 2007 18:03 schreef Qwea het volgende:
[..]hoe doe je dat? Wat bedoel je precies met balansdag?
De Balansdagquote:
het is niet alsof ik dat elke dag doequote:Op donderdag 26 april 2007 18:03 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
[..]
Wat ben jij nou aan het doen?? Dit klinkt wat crashdieterig. Jij sport zoveel, dan moet je eeeecht meer eten. Je breekt anders je spieren af. Je lichaam heeft namelijk geen glycogeenvoorraad meer (die is op omdat je weinig eet), maar heeft toch energie nodig als jij op je roeitrainer gaat zitten. En dus worden er, om energie vrij te maken, eiwitten afgebroken -> precies, je spieren dus. Allemaal zeer inefficient van je lichaam, maar ja het moet toch wat. Gebeurt ook bij anorexiapatienten.![]()
Dus sport je eigenlijk voor niks.![]()
Ik denk dat je jezelf nu wel gaat verdedigen, en dan mag hoor. Jij weet hoeveel je kunt eten op een dag. Ik geef alleen ff mijn visie hierop. Ik denk dat je misschien meer zou afvallen als je ietsje meer ging eten. Maar dat is mijn mening.![]()
Plukie heeft hier vandaag college over gehad
Ja kijk, ik zal wel gezond eten hoor op queensday, geen vette hap enzo... maar met dit weer gaat er in een lange middag zeker wel 10 biertjes door. 1 biertje = 130kcalquote:Op donderdag 26 april 2007 18:04 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Zorgen dat je de dag erna wel gezond eet, dat is een balansdag. Eigenlijk gewoon weer verder gaan met gezond doen dus.
mensen! we hebben een primeur!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar het gaat niet alleen om kcal he
ook vetten en suikers
nee, ik plaag je maar watquote:
weet ik ook welquote:Op donderdag 26 april 2007 18:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, ik plaag je maar wat. Ik zie je voor het eerst zeggen dat je ook vetten, suikers e.d. nodig hebt
. Vandaar dus.
waarom zou het niet verstandig zijn ?quote:Op donderdag 26 april 2007 19:48 schreef Qwea het volgende:
ik wilde eigk een plakje oudewijvenkoek/ontbijtkoek.weet alleen niet of het verstandig is
boeiend... het is niet zo dat ik nooit iets ongezonds eet hoor, alleen met mate, en op de juiste momentenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:48 schreef Qwea het volgende:
ik wilde eigk een plakje oudewijvenkoek/ontbijtkoek.weet alleen niet of het verstandig is
ja,dat weet ik dus niet. Fuck it. *plakje paktquote:Op donderdag 26 april 2007 19:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom zou het niet verstandig zijn ?
maar zo merk je wel dat plannen wat je op een dag eet niet werktquote:Op donderdag 26 april 2007 19:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja,dat weet ik dus niet. Fuck it. *plakje pakt
hoezo? Dit schrijf ik gewoon weer in dat ding erbij. Dan zit ik op 1296 en ik mag niet boven de 1400 uitkomen.. wat werkt er dan niet?quote:Op donderdag 26 april 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar zo merk je wel dat plannen wat je op een dag eet niet werkt
dat je vanmiddag al zij dat je zeker wist wat je vanavond ging etenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
hoezo? Dit schrijf ik gewoon weer in dat ding erbij. Dan zit ik op 1296 en ik mag niet boven de 1400 uitkomen.. wat werkt er dan niet?
oooh, ja nou dat heb ik er weer uitgegooit en vervangenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat je vanmiddag al zij dat je zeker wist wat je vanavond ging eten
dat bedoel ik alleen maar
Zo klinkt het net alsof je je eten er ff uitgekotst hebt en iets anders bent gaan etenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:54 schreef Qwea het volgende:
oooh, ja nou dat heb ik er weer uitgegooit en vervangenZo'n ramp was het niet
gezond eten, minder eten, voldoende bewegenquote:Op donderdag 26 april 2007 20:41 schreef Aufruhr het volgende:
dag gebruikers, weet iemand me te zeggen hoe ik snel van een buikje afkom?
En over wat voor een tijdspanne kan ik resultaat zien?quote:Op donderdag 26 april 2007 21:02 schreef Tangarine het volgende:
[..]
gezond eten, minder eten, voldoende bewegen
jaquote:Op donderdag 26 april 2007 20:41 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Zo klinkt het net alsof je je eten er ff uitgekotst hebt en iets anders bent gaan eten![]()
. Maar ik neem aan dat je uit de caloriechecker bedoelt in plaats van uit jezelf?
Dat zeg je elke dag.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:07 schreef Miss_S het volgende:
het is niet alsof ik dat elke dag doe
het komt gewoon door dit weer
vandaag heb ik niet gesport en verder de hele dag in de tuin gelegen het is niet alsof ik veel verbrand heb
en ik hoef niet sneller af te vallen
goede morgenquote:Op vrijdag 27 april 2007 06:52 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen allemaal,
ha, ik ben de eerste vandaag.
Afvallen gaat iets minder, maar ik heb de laatste dagen ook geen fatsoenlijke warme maaltijd gehad = aankomen. Dus daar zullen we vanaf vanavond verandering in brengen. Hopelijk gaat het dan weer de goede kant op.
maar daar hoor je toch niet meteen van aan te komenquote:Op vrijdag 27 april 2007 07:49 schreef Viking84 het volgende:
Nou ja, ik heb dinsdag keer macaroni van m'n moeder gehad. De volgende dag was ik wat aangekomen (terwijl ik meestal gelijk blijf of afval), dus toen wist ik het al wel. Ze had echter wat achtergelaten voor de volgende dag, dus woensdag heb ik het nog eens gehad. Gisteren was ik laat thuis en aten we frietjes. Tel uit je winst. Dus vanaf vanavond moeten we echt weer fatsoenlijk eten. Ik weet niet wat m'n moeder in haar macaroni gooit, hoor, maar het is duidelijk niet echt slanke macaroni ofzo.
ja, maar als ik dan even 2 dagen weer goed is het er ook altijd zo weer af, dus ik maak me er niet meer druk omquote:Op vrijdag 27 april 2007 08:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar daar hoor je toch niet meteen van aan te komen
maar goed kan altijd wel ff, je ging al zo snel
Als je te weinig eet val je niet af.... Dan gaat je lichaam alles opslaan omdat het denkt dat er een noodsituatie is...quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
oke wat jullie willen ik eet elke dag maar 500 kcal
dat was sarcastisch bedoeltquote:Op vrijdag 27 april 2007 08:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je te weinig eet val je niet af.... Dan gaat je lichaam alles opslaan omdat het denkt dat er een noodsituatie is...
Oh ik dacht al...quote:
ja maar ik heb alleen een beetje in de tuin gelegenquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:19 schreef Sylvana het volgende:
Saskia, 500 kcal is wel erg weinig hoor, kun je dan niet gewoon wat meer vers fruit ofzo eten? Ik heb gister bijvoorbeeld een bak van 500 gram druiven opgegeten, toch een stuk gezonder dan helemaal niks lijkt me?
ik val er goed vanaf hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:20 schreef Ticootje het volgende:
500 kcal is gewoon te weinig, daar val je dus echt niet vanaf... Je kan dan inderdaad beter nog even een boterhammetje smeren of wat fruit eten.
je hoeft ook niet persee druiven te eten natuurlijkquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar ik heb alleen een beetje in de tuin gelegen
het is niet alsof ik iets verbrand heb
en 500gram druiven liever niet dan maar 500kcal
ik heb gewoon de hele dag gegetenquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
je hoeft ook niet persee druiven te eten natuurlijk
ik heb ook de hele middag op het strand gelegen, maar dan eet ik evengoed nog wel vers fruit hoor, hele middag niet eten vind ik echt niet goed
of een lekkere (maaltijd/fruit) salade ofzo?quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb gewoon de hele dag gegeten
en inderdaad fruit
maar dan moet je toch veel eten wil je op meer dan 500kcal uit komen
kan echt geen kwaad hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:34 schreef Sylvana het volgende:
[..]
of een lekkere (maaltijd/fruit) salade ofzo?
normaal eet je al zo weinig, misschien dat het voor jou goed is, maar het blijft weinig, en als je dan nog minder gaat eten, ook al is het maar 1 dagje, lijkt mij niet echt goed, maarja, jouw keus
en ik geef mijn meningquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:38 schreef Plukie86 het volgende:
Miss_S, je hoeft jezelf niet zo verschrikkelijk te verdedigen. Mensen geven hier alleen maar hun mening, wat jij daar mee doet moet je zelf weten.
bij sonja bakker (eerste boek) eet je minder dan ik doequote:Op vrijdag 27 april 2007 09:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Miss_s, misschien heb je weleens gehoord van de harris-benedict formule. Dit is hem:
Voor mannen: 66 + (13,7 x G) + (5,0 x H) - (6,8 x L) kcal
Voor vrouwen: 655 + (9,6 x G) + (1,85 x H) - (4,7 x L) kcal
G = lichaamsgewicht in kg; H = lichaamslengte in cm; L = leeftijd in jaren.
Dit is een formule voor je rustmetabolisme. Dus: in het geval je totaal niets aan lichaamsbeweging doet. Voor de meeste mensen hier zal die op 1400-1600 uitkomen geloof ik zo.
Ik hoop dat je begrijpt wat er zal gebeuren als je met regelmaat op minder dan 1000 kcal per dag uitkomt.
Trouwens, een paar topics terug werd er gediscussieerd over het sonja bakker dieet, en ik kan me herinneren dat jij het een slecht dieet vond, waarin je te weinig mag eten. Nu blijkt dat jij nog eigenlijk een stuk minder eet, geloof ik.
Je mag jezelf best voor de gek houden hoor, maar waarschijnlijk val je sneller af als je meer gaat eten.
Over fruit en groente moet je je echt niet zo druk maken qua calorieen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |