Ik heb wel een foto van een Nigeriaan met een dode vis op z'n hood en een brood in z'n hand.quote:Op donderdag 26 april 2007 01:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik wilde op tijd naar bed en toen lag ik heel lang wakker. En ik moet toch wel op over 6 uur. Dus nu ben ik op zoek naar plaatjes van naakte vrouwen met vissen voor een stuk dat ik maar ben gaan schrijven.
Die krijg ik toch wel, wyccie. Koortsachtige LSD-dromen waarin ik omringd ben door honderden Aziatische, wulpse vrouwen die allemaal met me willen neuken, maar dat kan ik niet, want ik moet plassen, ik moet de hele tijd plassen. Ik sta in m'n naakte reet boven een urinoir te kreunen terwijl Vera de vaginistische Vietnamees allemaal vieze praat in m'n oor fluistert. Eerst komt er urine, daarna bloed, een daarna perst m'n lever zich door m'n penis heen. Hellenangst en pijn.quote:Op donderdag 26 april 2007 01:51 schreef wyccie het volgende:
Ik ben het niet met de titel eens, JAM. Ik hoop dat je nachtmerries krijgt.
Ik had geen tijd over, maar ben blij dat ik het heb gelezen. Verrassend wat muziek met je kan doen. Ik vrees dat ik zelf ook door zou lopen, niet in de laatste plaats omdat vioolmuziek mij nooit zo heeft weten te boeien.quote:Op donderdag 26 april 2007 00:06 schreef broer het volgende:
Voor de mensen die even tijd over hebben: een verhaal over een experiment, kunst in context en het gehaaste leven.
Ik ervaar hellenangst en pijn.quote:Op donderdag 26 april 2007 08:27 schreef Gellius het volgende:
[..]
Die combinatie is toch wel 't mooist. Hellenangst èn pijn. 'n Klassieker.
Onzin, ik lees hier op het forum veel dat er naar allerlei soorten 'kwaliteitsmuziek' wordt geluisterd. Zelden tot nooit zie ik staan: 'goh, vandaag toch zo'n mooi schilderij gezien!' En als het over boeken gaat, dan is dat in negen van de tien gevallen over de nieuwste chicklit.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:46 schreef Gellius het volgende:
Voor bewondering moet je bij Claudia zijn, Thisbe. Die is daar erg goed in.
Who's stopping you?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:43 schreef Thisbe het volgende:
Er wordt inderdaad te weinig over kunst gepraat hier. Er wordt sowieso te weinig kunst bewonderd.
Nou, niet hier in dit topic hoor!!!!quote:Op donderdag 26 april 2007 10:53 schreef Thisbe het volgende:
En als het over boeken gaat, dan is dat in negen van de tien gevallen over de nieuwste chicklit.![]()
Ik ook. Maar dan vooral omdat je het simpelweg niet verwacht. Je zou de muziek dan alsnog moeten herkennen als 'geniaal', zo was de insteek van het artikel, maar volgens mij werkt het nu eenmaal niet zo.quote:Op donderdag 26 april 2007 03:18 schreef wyccie het volgende:
Ik vrees dat ik zelf ook door zou lopen
In het herkennen van kunst speelt de context een belangrijke rol. Net als dat waar een mens op ingesteld is.quote:Oud truukje...paganini heeft dit ook weleens gedaan zo gaat het verhaal.
Een vriend had een meningsverschil met hem ; Paganini zei dat de mensen voor zijn muziek naar het theater kwamen terwijl de vriend beweerde dat men slechts op de naam paganini afkwam..
Dus heeft hij oude kleren aangetrokken, zijn viool gepakt en is hij buiten voor de rij wachtenden viool gaan spelen....
Men keurde hem geen blik waardig.
Zo het verhaal wil heeft hij die avond niet meer opgetreden.
Iddquote:Op donderdag 26 april 2007 11:16 schreef broer het volgende:
In het herkennen van kunst speelt de context een belangrijke rol. Net als dat waar een mens op ingesteld is.
Cool, ben benieuwt!!quote:Op donderdag 26 april 2007 11:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben wel enorm trots op mijn praktijkgedeelte van mijn eindexamen tekenen. Als het geexposeerd wordt voor beoordeling zal ik er eens foto's van maken, en jullie laten zien.
Ik ben het niet met je eens broer. Kwaliteit (of dat nu muziek is of een schilderij) wordt altijd herkend, door een geoefend oog of oor. En dat hebben de meeste mensen nu eenmaal niet. Veel mensen gaan af op een gevestigde naam.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:16 schreef broer het volgende:
In het herkennen van kunst speelt de context een belangrijke rol. Net als dat waar een mens op ingesteld is.
Caravaggio is dan ook een meester van formaat. Zijn mooiste schilderij vind ik het meevoeren van Christus door de soldaten. Ik heb zeker een half uur staan kijken naar de handen op het schilderij.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb het al eerder gezegd maar Narcissus van Caravaggio heeft mij echt geraakt toen ik die zag in Rome.. En ik blijf het vreemd vinden dat een kunstwerk me zo kan raken
.
Precies, en daarom hebben mensen de context van een museum nodig om kunst te herkennen.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:58 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens broer. Kwaliteit (of dat nu muziek is of een schilderij) wordt altijd herkend, door een geoefend oog of oor. En dat hebben de meeste mensen nu eenmaal niet.
Als dat geoefende oog of oor ervoor open staat, ja. Maar als je het volledig buiten de gebruikelijke context tegenkomt, en wanneer het geoefende oog of oor op andere zaken gericht is, zul je het niet of in ieder geval veel moeilijker herkennen. Dat je het altijd zou herkennen vind ik een veel te romantische opvatting van kunst en kwaliteit.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:58 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben het niet met je eens broer. Kwaliteit (of dat nu muziek is of een schilderij) wordt altijd herkend, door een geoefend oog of oor.
Nou ja zeg, Z en ik mogen toch wel eens één keertje over de kwaliteitsmuziek van Rational Home en Fauxboîte van gedachten wisselen?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:53 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Onzin, ik lees hier op het forum veel dat er naar allerlei soorten 'kwaliteitsmuziek' wordt geluisterd. Zelden tot nooit zie ik staan: 'goh, vandaag toch zo'n mooi schilderij gezien!' En als het over boeken gaat, dan is dat in negen van de tien gevallen over de nieuwste chicklit.![]()
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 26 april 2007 12:50 schreef broer het volgende:
[..]
Als dat geoefende oog of oor ervoor open staat, ja. Maar als je het volledig buiten de gebruikelijke context tegenkomt, en wanneer het geoefende oog of oor op andere zaken gericht is, zul je het niet of in ieder geval veel moeilijker herkennen. Dat je het altijd zou herkennen vind ik een veel te romantische opvatting van kunst en kwaliteit.
Overigens ben ik het wel van harte met je eens dat de meeste mensen niet over een geoefend oog of oor beschikken. Dat ze dat vaak ook nog eens schaamteloos tentoonspreiden is een van de grote ergernissen in bijvoorbeeld kunstdiscussies hier op Fok!.
Heel vaak Frollo, mijn ouders wonen in Velsen Zuid en ik sport nog steeds in Driehuis. En ik ga er vaak wandelen op de pier/strand en langs Waasdorp, één van de mooiste viswinkels in Nederland.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:04 schreef Frollo het volgende:
Kom je nog wel eens in IJmuiden, Z?
Iets mooi of lelijk vinden is volkomen subjectief. Zo vind ik de meeste schilderijen van van Gogh niet bijster mooi, maar ik kan toch niet ontkennen dat het onzettend goed gedaan is.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog nooit zoveel lelijke shit bij elkaar gezien als in musea.
Ik zou iets moois véél makkelijker herkennen als het niet bevolven werd onder al die lelijkheid.
Er is een platoons rijk van Schone Dingen. Daar wonen gouden beesten, en er staat een muur omheen. Alleen weet niet iedereen de weg te vinden.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:17 schreef Thisbe het volgende:
Iets mooi of lelijk vinden is volkomen subjectief. Zo vind ik de meeste schilderijen van van Gogh niet bijster mooi, maar ik kan toch niet ontkennen dat het onzettend goed gedaan is.
Ik ga hem toch echt niet veranderen.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:43 schreef Z het volgende:
Ik hou niet zo van bewegende avatars.
Is dat een lekker ding?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:02 schreef dwerg het volgende:
Alhoewel een gif-je van een halfnaakt rondrennende Jake Shears misschien ook wel leuk is.
Afwisseling, Gellius. Heb ik wel even verdiend.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:09 schreef Gellius het volgende:
Lekker even op de oppervlakkige toer, Liene?
Ik zeg: neee, toch maar niet.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:10 schreef dwerg het volgende:
Hij is een beetje mager, maar heeft een conditie om u tegen te zeggen.
[afbeelding]
Ja, 't is best een lekker ding.
Het concert zondag in de HMH was echt heel goed. En ja, hij rent maar door. Hij heeft misschien een halve minuut gezeten op het podium, en verder was het continu rennen en springen. Op last.fm heeft iemand wat foto's gepost. Het stukje tekst kun je overslaan, maar de foto's zijn goed gelukt.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:12 schreef Z het volgende:
En hij kan niet stil staan! Vreselijk nerveus word je daar van!
Ik weet het niet. Ik vraag het me af. (Al ben ik wel altijd en overal gefixeerd op muziek, dus misschien is de mogelijkheid toch wel aanwezig.) Zou jij het in de gaten hebben als een grapjas op Koninginnedag voor vijf euro een minder bekend schilderij van - weet ik veel - Rembrandt tussen de rest van zijn Vrijmarkt-schilderijen aanbiedt?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:17 schreef Thisbe het volgende:
@ broer, wellicht herken je een virtuoos op zijn gitaar niet als je boos en verregend door de stad loopt, maar onder enigszins 'normale' omstandigheden (lees: stralend zonnetje) herken je het toch wel?
quote:Op donderdag 26 april 2007 18:12 schreef Tha_Erik het volgende:
In dat geval zou ik het gewoon doen.
Ik zou het waarschijnlijk niet herkennen als een Rembrandt, maar als het kwalitatief hoogstaand is, en ik vind het mooi, dan zou ik het wel kunnen kopen ja. Maar ik ben dan ook dol op rommelmarkten en veilingen (en de TEFAF), en ik heb héél veel schilderijen gezien (dankzij de hobby van mijn ouders).quote:Op donderdag 26 april 2007 17:52 schreef broer het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik vraag het me af. (Al ben ik wel altijd en overal gefixeerd op muziek, dus misschien is de mogelijkheid toch wel aanwezig.) Zou jij het in de gaten hebben als een grapjas op Koninginnedag voor vijf euro een minder bekend schilderij van - weet ik veel - Rembrandt tussen de rest van zijn Vrijmarkt-schilderijen aanbiedt?
Lekker geslapen?quote:Op donderdag 26 april 2007 20:26 schreef Lienekien het volgende:
Heu.
Dat is nog hetzelfde, dus ja.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Ah. En heb je nu een goed humeur?
quote:Op donderdag 26 april 2007 22:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Is dit weer zo'n tante/neefje gesprek?
Gewoon in mijn kamer met een lijst in mijn hand, en een laken erachter. Verder in photoshop de "muur" gemaakt, en de textuur e.d.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:17 schreef wyccie het volgende:
Hee Erik, hoe heb je die foto met jou in dat lijstje gemaakt? Doet me denken aan Teun Hocks.
quote:Op donderdag 26 april 2007 22:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Is dit weer zo'n tante/neefje gesprek?
Welk citaat? Over Tolstoj?quote:Op donderdag 26 april 2007 16:44 schreef Z het volgende:
Oh en Clauw, je citeerde Murakami niet helemaal juist, het is 'parabel' ipv 'allegorie'. 'Parabel' en 'allegorie' zijn net niet hetzelfde toch?
Dat zal het verschil verklaren. Het is het Tolstoj citaat uit Kafka On The Shore. Ik lees de nederlandse vertaling.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welk citaat? Over Tolstoj?
Ik heb Murakami in het Engels gelezen, en daarin wordt telkens gesproken over 'allegory' en ' allegoric'.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:06 schreef Z het volgende:
♪Mérule Modicité nanana nanananananana. ♪
Ik viel middenin dat interview.. Leek me wel erg interessant. Alleen hij schijnt nu hip te zijn ofzo, want 2e hands vliegen ze van marktplaats af..quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je trouwens Tim Krabbé indertijd in De wereld draait door gezien, toen hij het over Murakami had?
quote:Op donderdag 26 april 2007 21:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Zet eerst eens een tvp in het feedbacktopic wat ik voor je geopend heb!
Jeetje, wat een gestructureerde aanpak. Mijn boekaankopen zijn toch meestal impulsaankopen. Boeken die ik echt graag wil hebben zijn helaas vaak nergens te krijgen (Zola in nederlandse vertaling anyone?), dus die bestel ik meestal bij Scheltema.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik gebruik altijd vergelijk.nl om het goedkoopste boek te vinden. Bij Proxis betaal je geen verzendkosten als je boven een bepaald bedrag bestelt, en je hebt het boek zo in huis.
Ja, ik lees heel gericht. En door die aanpak heb ik eigenlijk al tijden geen boek meer gelezen dat ik tijdverspilling vond.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:06 schreef Gellius het volgende:
Jeetje, wat een gestructureerde aanpak. Mijn boekaankopen zijn toch meestal impulsaankopen. Boeken die ik echt graag wil hebben zijn helaas vaak nergens te krijgen (Zola in nederlandse vertaling anyone?), dus die bestel ik meestal bij Scheltema.
Is dit een hint??quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Nu ja, ik krijg wel eens een boek...
Neu. De meeste mensen weten wel dat ze me beter geen boek kunnen geven. (Eigenlijk kan alleen m'n vriendje goed inschatten wat ik leuk zal vinden.)quote:
Hmm...quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neu. De meeste mensen weten wel dat ze me beter geen boek kunnen geven. (Eigenlijk kan alleen m'n vriendje goed inschatten wat ik leuk zal vinden.)
quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm...
Wat kan ik dan wel naar je toesturen waar je blij mee zou zijn??
Ik ben dól op eten!quote:
Ik BBQ vanavond alquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
God, het woord barbecue valt, en Erik wordt waker hoor..
Ik doe daar niet aan.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:48 schreef Frollo het volgende:
Is iedereen aan het barbecuen nu?
Ik verplaats mij met regelmaat van binnen naar buiten en terug.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:50 schreef Frollo het volgende:
Oh, ik dacht al dat ik de enige was die nog binnen zat.
Keigezellig.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Juist dan! Alle aardappelsalade voor jezelf!
Ik woon in zo'n straat waar de buren elkaar niet kennen.quote:
Nee, ik was naar een sollicitatiegesprek.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:48 schreef Frollo het volgende:
Is iedereen aan het barbecuen nu?
Vertel!quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:16 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nee, ik was naar een sollicitatiegesprek.
Ja precies, ik snap het ook niet dwergquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:25 schreef Frollo het volgende:
ZZP = zelfstandige zonder personeel volgens Google, niet direct iets wat ik associeer met begrippen als 'solliciteren' en 'betaald worden'.
Dus hoe zit dat, dwerg?
Nee, dat klopt, maar het voelde als een sollicitatiegesprek.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:25 schreef Frollo het volgende:
ZZP = zelfstandige zonder personeel volgens Google, niet direct iets wat ik associeer met begrippen als 'solliciteren' en 'betaald worden'.
Dus hoe zit dat, dwerg?
Dapper!quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:41 schreef dwerg het volgende:
En voor degenen die zich nu afvragen 'maar je hebt toch een kwekerij?'. Ja, dat klopt, maar ik heb iemand die het spul wil kopen. Ik ben nu 30+ lees: ongeveer even oud als Frollo en Gellius en ik kan nog 10 jaar doorklooien, of ik ga iets anders doen.
Hetzelfde als wat ik nu doe, maar dan bij iemand anders in de schuur. In de winter werk ik gewoon in de tulpen, dat kan ik wel aardig. En ik ben door een alstroemeria-kweker gevraagd om 's zomers bij hem in de schuur bij te springen. Beetje de kwaliteit in de gaten houden, geboste bloemen inhoezen, Polen en ander personeel aansturen (en verder helpen waar nodig). De kwekerijen worden steeds groter, en je merkt dat er vraag is naar middenkader.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:58 schreef Frollo het volgende:
Maar wát ga je dan doen?
Mwoa, eerder rationeel dan dapper. 't Is een klein bedrijf, en de kosten per vierkante meter zijn gewoon hoger dan op grotere, modernere bedrijven. Je maakt als ondernemer zelf veel uren en aan het eind van het jaar weet je pas of je wat verdiend hebt. Nu kan ik het verkopen voor een redelijke prijs. Stel dat het een paar jaar tegenzit, dan zou ik misschien gedwongen worden om het te verkopen. En dan moet je afwachten wat je er voor krijgt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:57 schreef Z het volgende:
Dapper!
Ik kan me niet meer heugen wanneer ik voor 't laatst verkouden was.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat lijkt me rottig. En vooral als het weer juist zo niet verkoudheidachtig is, hoewel volgens mij iedereen in de afgelopen weken wel verkouden is geweest.
Dan ben je vast erg gezondquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan me niet meer heugen wanneer ik voor 't laatst verkouden was.
Of mijn geheugen is dramatisch achteruit gegaan.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:56 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dan ben je vast erg gezond. In mijn geval was het een paar weken terug een foute inschatting van het weer. Toen het nog nietzo warm was, maar dan toch heel koppig zonder jas op pad gaan. De zon schijnt, en dan is het verdomme warm ook. Vond ik
. Mijn lichaam vond blijkbaar van niet.
Óf je bent gewoon constant verkouden en je lichaam is daar zo aan gewend dat het "normaal" is geworden.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of mijn geheugen is dramatisch achteruit gegaan.![]()
Ja, je hoort het meer. Het lastige is alleen dat bij mij de verkoudheid op zich wel weg is, maar er een restje achterblijft in mijn longen, waardoor ik het continu benauwd blijf hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat lijkt me rottig. En vooral als het weer juist zo niet verkoudheidachtig is, hoewel volgens mij iedereen in de afgelopen weken wel verkouden is geweest.
Normaal? Normaal?quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Óf je bent gewoon constant verkouden en je lichaam is daar zo aan gewend dat het "normaal" is geworden.
Er is natuurlijk wel over nagedacht. En ik heb er ook veel over gepraat met mensen in mijn omgeving. De boekhouder, andere tuinders, vage kennissen die ik via internet heb ontmoet. Op een bepaald moment weet je gewoon dat je het moet doen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:44 schreef Z het volgende:
Maar goed, het is wel een stap die je moet maken en waar een hoop mensen toch behoorlijk tegenaan zouden hikken.
Fijn om te horen JAMquote:Op zaterdag 28 april 2007 03:49 schreef JAM het volgende:
Ik heb zo'n goede dag vandaag.
Als hij dat verder dan maar via PM regelt, en niet hier in TTK. Want dan krijg ik ruzie met m'n vriendin... en met Isaquote:Op zaterdag 28 april 2007 04:03 schreef broer het volgende:
[..]
JAM is even afwezig. Hij is voor mij toegang aan het regelen op thaichix.com.
Ik zie alleen een rood kruisje. En volgens de policy zijn rode kruisjes toegestaan geloof ikquote:Op zaterdag 28 april 2007 04:06 schreef broer het volgende:
Ik ben allang blij dat je zijn foto-post niet hebt gewijzigd, A_R.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan de foto wel zien, hoor.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 03:51 schreef broer het volgende:
Ja, kut, JAM! Van thaichix.com moet je lid zijn om iets te zien.
Knippen en plakken van de link in een nieuw venster en je ziet een paar spleten.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
IK zie echt alleen maar een rood kruisje
Maar Lienekien, wat zie jij dan?? En is het ontoelaatbaar, of zeg je van "ach, het kan wel voor een keer"
Bijzondere stijl van modereren.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ah, dus er moet wel moeite voor gedaan worden??
Nu ja, zal het toch even aanpassen
klachten kunnen in het feedbacktopic hoor.quote:
Waar lees jij een klacht?quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
klachten kunnen in het feedbacktopic hoor.
Maar ik meen dat dit toch een heel beschaafd plaatje is
dequote:Op zaterdag 28 april 2007 13:06 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Welke?
Gaarne!quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:18 schreef Lienekien het volgende:
Mag ik het zeggen? Zal ik het zeggen?
Zijn Braziliaanse schone wordt ingevlogen, ditmaal niet slechts op bezoek, maar om te blijven.quote:
Ja! Die bleef de afgelopen week maar door mijn hoofd spoken. Heerlijk.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:00 schreef k_man het volgende:
De nieuwe Björk single is trouwens weer ouderwets goed.
Zal ik doen!!quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Geef 'r voor mij ook een pakkerd, AR.
Wat is er dan morgen?quote:
Diplomatieke antwoorden IR. In het échte leven zeg je niet tegen onbekenden dat je ze een lul vindt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb op m'n capaciteitentest in iedere categorie maximaal gescoord..
Alleen de persoonlijkhedentest ging wat minder, want ik was gewoon te eerlijk.
Wat vindt u, waarde lezer? Eerlijk antwoorden, of verstandig de waarheid verdraaien om verder tekomen?
Dit is echt zo'n quote om in de succesagenda te zetten.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:42 schreef broer het volgende:
Precies. Eerlijkheid kun je je pas veroorloven als je voldoende gelogen hebt.
En dan is het de ultieme ironie dat uitgerekend ik het heb ingetypt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:40 schreef Thisbe het volgende:
Dit is echt zo'n quote om in de succesagenda te zetten.
Hoezo? Omdat je nooit liegt, altijd liegt, omdat je geen succes hebt of omdat je geen succesagenda hebt?quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:50 schreef broer het volgende:
En dan is het de ultieme ironie dat uitgerekend ik het heb ingetypt.
Wat mij betreft mag die wel in de succesagenda.quote:Op zondag 29 april 2007 00:13 schreef Thisbe het volgende:
Tsja, grootsheid is niet voor iedereen weggelegd!
Wil je nu verder komen of eerlijk zijn? Dat is de essentiele vraag.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb op m'n capaciteitentest in iedere categorie maximaal gescoord..
Alleen de persoonlijkhedentest ging wat minder, want ik was gewoon te eerlijk.
Wat vindt u, waarde lezer? Eerlijk antwoorden, of verstandig de waarheid verdraaien om verder tekomen?
Daarom wil ik jouw mening ook graag horen.quote:Op zondag 29 april 2007 08:18 schreef Claudia_x het volgende:
Welk een utilistisch gewauwel in dit topic.
ENORME INTELLIGENTIE kan ook als ENORM INTIMIDEREND worden opgevat.quote:Op zondag 29 april 2007 11:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ga het ook eerlijk proberen, Lienekien. Ik heb genoeg retorisch talent om ze er van te overtuigen dat ik met mijn ENORME INTELLIGENTIE ook best de sociaal gewenste antwoorden had kunnen invullen. Hoop ik.
Da's waar, maar ik ga er van uit dat ze dat bij een rijkstrainee nog wel aan moeten kunnen.quote:Op zondag 29 april 2007 11:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
ENORME INTELLIGENTIE kan ook als ENORM INTIMIDEREND worden opgevat.
1750 kandidaten voor 155 plekken. Dus dat mag je stellen. Maar er zijn er al heel wat afgevallen.quote:Op zondag 29 april 2007 11:24 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt vast gelijk. Dat zal me een behoorlijke concurrentie zijn, voor zo'n plaats.
quote:Op zondag 29 april 2007 11:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Gisteren heeft het orkest waarin ik meespeel 1e prijs cum laude gehaald in de wimpelreeks bij het European Music Festival te Neerpelt.
Dan kan 't alleen maar meevallen.quote:Op zondag 29 april 2007 11:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
1750 kandidaten voor 155 plekken. Dus dat mag je stellen. Maar er zijn er al heel wat afgevallen.
Nou ja, mocht ik op gesprek komen dan heb ik nog niet echt de illusie dat ik aangenomen ga worden, want de laatste keer dat ik solliciteerde was meer dan 3 jaar geleden, en dat was voor een bijbaantje.
<Een bemoedigend woord voor DaMart, waar ik even zo gauw niet op kom.>quote:Op zondag 29 april 2007 11:24 schreef DaMart het volgende:
Verdorie! Loop ik eens in korte broek rond, is het daar weer te fris voor met die koude rotwind.
Nou, volgens de psychologische test ben ik onzeker (ik heb veel slechte kanten, maar dacht toch dat dat er géén van was), dus misschien ga ik ter plekke wel iets heel anders roepen.quote:Op zondag 29 april 2007 11:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan kan 't alleen maar meevallen.Knap vind ik dat, als je zo'n houding kunt hebben.
Ik ben er al mee bezig... vacatures doornemen, peilen of er een mogelijkheid is om te promoveren, kijken of ik als freelancer door kan blijven gaan. Het lijkt me het beste om eerst via mijn huidige 'netwerk' iets te zoeken, en daarnaast kan ik natuurlijk gaan solliciteren en afgewezen worden. Mijn papieren en ervaringen maken me nergens in het bijzonder geschikt voor. Ik schat de toekomst voor IR rooskleuriger in, want die heeft zometeen een diploma waar hij mee aan kan komen zetten.quote:Op zondag 29 april 2007 10:58 schreef Lienekien het volgende:
Hoe ga jij dat straks aanpakken, Claudia?
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat het bij jullie sneeuwt en de verwarming kapotgevroren is...quote:Op zondag 29 april 2007 11:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
<Een bemoedigend woord voor DaMart, waar ik even zo gauw niet op kom.>
Verwarming? Die luxe ken ik niet. Ik ben net klaar met houthakken. Kan ik eindelijk weer stoken!quote:Op zondag 29 april 2007 12:02 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat het bij jullie sneeuwt en de verwarming kapotgevroren is...
Herkenbaar, afgezien dan van het netwerk dat je al hebt. Een heldere geest en een vlotte pen vindt zijn/haar weg meestal wel, al is het soms even zoeken.quote:Op zondag 29 april 2007 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben er al mee bezig... vacatures doornemen, peilen of er een mogelijkheid is om te promoveren, kijken of ik als freelancer door kan blijven gaan. Het lijkt me het beste om eerst via mijn huidige 'netwerk' iets te zoeken, en daarnaast kan ik natuurlijk gaan solliciteren en afgewezen worden. Mijn papieren en ervaringen maken me nergens in het bijzonder geschikt voor. Ik schat de toekomst voor IR rooskleuriger in, want die heeft zometeen een diploma waar hij mee aan kan komen zetten.
Lekker. En ik denk dat de volgende volgend weekend weeris ofzo? Als het dan nog lekker weer is. Ik ga niet over de BBQ, dat doet mijn moeder.quote:Op zondag 29 april 2007 11:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ha Erik
Hoe was de barbecue?? En wanneer is de volgende??
Echt veel stelt het niet voor, mijn netwerk, want ik leid een vrij geïsoleerd leven. Maar ik heb ook een basaal vertrouwen dat ik mijn weg wel vind.quote:Op zondag 29 april 2007 12:06 schreef Lienekien het volgende:
Herkenbaar, afgezien dan van het netwerk dat je al hebt. Een heldere geest en een vlotte pen vindt zijn/haar weg meestal wel, al is het soms even zoeken.
Ik quote hem even, het is mooi gezegd.quote:Op zondag 29 april 2007 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Periodes waarin een grote leegte je aanstaart, zijn niet makkelijk. Het alternatief is een bestaan waarin alles vastligt; dat is geen leven maar louter existeren.
Het kan heel louterend zijn om te beseffen dat je heel aards en banaal je huur en je eten aan het verdienen bent.quote:Op zondag 29 april 2007 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt veel stelt het niet voor, mijn netwerk, want ik leid een vrij geïsoleerd leven. Maar ik heb ook een basaal vertrouwen dat ik mijn weg wel vind.
Periodes waarin een grote leegte je aanstaart, zijn niet makkelijk. Het alternatief is een bestaan waarin alles vastligt; dat is geen leven maar louter existeren.
Kijk, nu voel ik me daarin minder alleen!quote:Op zondag 29 april 2007 13:07 schreef Lienekien het volgende:
Kleine troost voor DaMart: ik heb inmiddels een spijkerbroek en sokken aangetrokken. Veuls te koud.
quote:Op zondag 29 april 2007 20:04 schreef Dale het volgende:
Vandaag in de duinen geweest. Er waren redelijk wat bijen die zich probeerden in te graven in het zand. Wat is hier de reden van? Het waren gewoon kleine bijen , zag er niet speciaal (als koningin ofzo) uit.
quote:Op zondag 29 april 2007 20:05 schreef mstx het volgende:
Dat zijn aardbijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |