Als dat geoefende oog of oor ervoor open staat, ja. Maar als je het volledig buiten de gebruikelijke context tegenkomt, en wanneer het geoefende oog of oor op andere zaken gericht is, zul je het niet of in ieder geval veel moeilijker herkennen. Dat je het altijd zou herkennen vind ik een veel te romantische opvatting van kunst en kwaliteit.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:58 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben het niet met je eens broer. Kwaliteit (of dat nu muziek is of een schilderij) wordt altijd herkend, door een geoefend oog of oor.
Nou ja zeg, Z en ik mogen toch wel eens één keertje over de kwaliteitsmuziek van Rational Home en Fauxboîte van gedachten wisselen?quote:Op donderdag 26 april 2007 10:53 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Onzin, ik lees hier op het forum veel dat er naar allerlei soorten 'kwaliteitsmuziek' wordt geluisterd. Zelden tot nooit zie ik staan: 'goh, vandaag toch zo'n mooi schilderij gezien!' En als het over boeken gaat, dan is dat in negen van de tien gevallen over de nieuwste chicklit.![]()
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 26 april 2007 12:50 schreef broer het volgende:
[..]
Als dat geoefende oog of oor ervoor open staat, ja. Maar als je het volledig buiten de gebruikelijke context tegenkomt, en wanneer het geoefende oog of oor op andere zaken gericht is, zul je het niet of in ieder geval veel moeilijker herkennen. Dat je het altijd zou herkennen vind ik een veel te romantische opvatting van kunst en kwaliteit.
Overigens ben ik het wel van harte met je eens dat de meeste mensen niet over een geoefend oog of oor beschikken. Dat ze dat vaak ook nog eens schaamteloos tentoonspreiden is een van de grote ergernissen in bijvoorbeeld kunstdiscussies hier op Fok!.
Heel vaak Frollo, mijn ouders wonen in Velsen Zuid en ik sport nog steeds in Driehuis. En ik ga er vaak wandelen op de pier/strand en langs Waasdorp, één van de mooiste viswinkels in Nederland.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:04 schreef Frollo het volgende:
Kom je nog wel eens in IJmuiden, Z?
Iets mooi of lelijk vinden is volkomen subjectief. Zo vind ik de meeste schilderijen van van Gogh niet bijster mooi, maar ik kan toch niet ontkennen dat het onzettend goed gedaan is.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog nooit zoveel lelijke shit bij elkaar gezien als in musea.
Ik zou iets moois véél makkelijker herkennen als het niet bevolven werd onder al die lelijkheid.
Er is een platoons rijk van Schone Dingen. Daar wonen gouden beesten, en er staat een muur omheen. Alleen weet niet iedereen de weg te vinden.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:17 schreef Thisbe het volgende:
Iets mooi of lelijk vinden is volkomen subjectief. Zo vind ik de meeste schilderijen van van Gogh niet bijster mooi, maar ik kan toch niet ontkennen dat het onzettend goed gedaan is.
Ik ga hem toch echt niet veranderen.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:43 schreef Z het volgende:
Ik hou niet zo van bewegende avatars.
Is dat een lekker ding?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:02 schreef dwerg het volgende:
Alhoewel een gif-je van een halfnaakt rondrennende Jake Shears misschien ook wel leuk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |