quote:Op donderdag 26 april 2007 22:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Is dit weer zo'n tante/neefje gesprek?
Gewoon in mijn kamer met een lijst in mijn hand, en een laken erachter. Verder in photoshop de "muur" gemaakt, en de textuur e.d.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:17 schreef wyccie het volgende:
Hee Erik, hoe heb je die foto met jou in dat lijstje gemaakt? Doet me denken aan Teun Hocks.
quote:Op donderdag 26 april 2007 22:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Is dit weer zo'n tante/neefje gesprek?
Welk citaat? Over Tolstoj?quote:Op donderdag 26 april 2007 16:44 schreef Z het volgende:
Oh en Clauw, je citeerde Murakami niet helemaal juist, het is 'parabel' ipv 'allegorie'. 'Parabel' en 'allegorie' zijn net niet hetzelfde toch?
Dat zal het verschil verklaren. Het is het Tolstoj citaat uit Kafka On The Shore. Ik lees de nederlandse vertaling.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welk citaat? Over Tolstoj?
Ik heb Murakami in het Engels gelezen, en daarin wordt telkens gesproken over 'allegory' en ' allegoric'.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:06 schreef Z het volgende:
♪Mérule Modicité nanana nanananananana. ♪
Ik viel middenin dat interview.. Leek me wel erg interessant. Alleen hij schijnt nu hip te zijn ofzo, want 2e hands vliegen ze van marktplaats af..quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je trouwens Tim Krabbé indertijd in De wereld draait door gezien, toen hij het over Murakami had?
quote:Op donderdag 26 april 2007 21:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Zet eerst eens een tvp in het feedbacktopic wat ik voor je geopend heb!
Jeetje, wat een gestructureerde aanpak. Mijn boekaankopen zijn toch meestal impulsaankopen. Boeken die ik echt graag wil hebben zijn helaas vaak nergens te krijgen (Zola in nederlandse vertaling anyone?), dus die bestel ik meestal bij Scheltema.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik gebruik altijd vergelijk.nl om het goedkoopste boek te vinden. Bij Proxis betaal je geen verzendkosten als je boven een bepaald bedrag bestelt, en je hebt het boek zo in huis.
Ja, ik lees heel gericht. En door die aanpak heb ik eigenlijk al tijden geen boek meer gelezen dat ik tijdverspilling vond.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:06 schreef Gellius het volgende:
Jeetje, wat een gestructureerde aanpak. Mijn boekaankopen zijn toch meestal impulsaankopen. Boeken die ik echt graag wil hebben zijn helaas vaak nergens te krijgen (Zola in nederlandse vertaling anyone?), dus die bestel ik meestal bij Scheltema.
Is dit een hint??quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Nu ja, ik krijg wel eens een boek...
Neu. De meeste mensen weten wel dat ze me beter geen boek kunnen geven. (Eigenlijk kan alleen m'n vriendje goed inschatten wat ik leuk zal vinden.)quote:
Hmm...quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neu. De meeste mensen weten wel dat ze me beter geen boek kunnen geven. (Eigenlijk kan alleen m'n vriendje goed inschatten wat ik leuk zal vinden.)
quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm...
Wat kan ik dan wel naar je toesturen waar je blij mee zou zijn??
Ik ben dól op eten!quote:
Ik BBQ vanavond alquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
God, het woord barbecue valt, en Erik wordt waker hoor..
Ik doe daar niet aan.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:48 schreef Frollo het volgende:
Is iedereen aan het barbecuen nu?
Ik verplaats mij met regelmaat van binnen naar buiten en terug.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:50 schreef Frollo het volgende:
Oh, ik dacht al dat ik de enige was die nog binnen zat.
Keigezellig.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Juist dan! Alle aardappelsalade voor jezelf!
Ik woon in zo'n straat waar de buren elkaar niet kennen.quote:
Nee, ik was naar een sollicitatiegesprek.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:48 schreef Frollo het volgende:
Is iedereen aan het barbecuen nu?
Vertel!quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:16 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nee, ik was naar een sollicitatiegesprek.
Ja precies, ik snap het ook niet dwergquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:25 schreef Frollo het volgende:
ZZP = zelfstandige zonder personeel volgens Google, niet direct iets wat ik associeer met begrippen als 'solliciteren' en 'betaald worden'.
Dus hoe zit dat, dwerg?
Nee, dat klopt, maar het voelde als een sollicitatiegesprek.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:25 schreef Frollo het volgende:
ZZP = zelfstandige zonder personeel volgens Google, niet direct iets wat ik associeer met begrippen als 'solliciteren' en 'betaald worden'.
Dus hoe zit dat, dwerg?
Dapper!quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:41 schreef dwerg het volgende:
En voor degenen die zich nu afvragen 'maar je hebt toch een kwekerij?'. Ja, dat klopt, maar ik heb iemand die het spul wil kopen. Ik ben nu 30+ lees: ongeveer even oud als Frollo en Gellius en ik kan nog 10 jaar doorklooien, of ik ga iets anders doen.
Hetzelfde als wat ik nu doe, maar dan bij iemand anders in de schuur. In de winter werk ik gewoon in de tulpen, dat kan ik wel aardig. En ik ben door een alstroemeria-kweker gevraagd om 's zomers bij hem in de schuur bij te springen. Beetje de kwaliteit in de gaten houden, geboste bloemen inhoezen, Polen en ander personeel aansturen (en verder helpen waar nodig). De kwekerijen worden steeds groter, en je merkt dat er vraag is naar middenkader.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:58 schreef Frollo het volgende:
Maar wát ga je dan doen?
Mwoa, eerder rationeel dan dapper. 't Is een klein bedrijf, en de kosten per vierkante meter zijn gewoon hoger dan op grotere, modernere bedrijven. Je maakt als ondernemer zelf veel uren en aan het eind van het jaar weet je pas of je wat verdiend hebt. Nu kan ik het verkopen voor een redelijke prijs. Stel dat het een paar jaar tegenzit, dan zou ik misschien gedwongen worden om het te verkopen. En dan moet je afwachten wat je er voor krijgt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:57 schreef Z het volgende:
Dapper!
Ik kan me niet meer heugen wanneer ik voor 't laatst verkouden was.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat lijkt me rottig. En vooral als het weer juist zo niet verkoudheidachtig is, hoewel volgens mij iedereen in de afgelopen weken wel verkouden is geweest.
Dan ben je vast erg gezondquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan me niet meer heugen wanneer ik voor 't laatst verkouden was.
Of mijn geheugen is dramatisch achteruit gegaan.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:56 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dan ben je vast erg gezond. In mijn geval was het een paar weken terug een foute inschatting van het weer. Toen het nog nietzo warm was, maar dan toch heel koppig zonder jas op pad gaan. De zon schijnt, en dan is het verdomme warm ook. Vond ik
. Mijn lichaam vond blijkbaar van niet.
Óf je bent gewoon constant verkouden en je lichaam is daar zo aan gewend dat het "normaal" is geworden.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of mijn geheugen is dramatisch achteruit gegaan.![]()
Ja, je hoort het meer. Het lastige is alleen dat bij mij de verkoudheid op zich wel weg is, maar er een restje achterblijft in mijn longen, waardoor ik het continu benauwd blijf hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat lijkt me rottig. En vooral als het weer juist zo niet verkoudheidachtig is, hoewel volgens mij iedereen in de afgelopen weken wel verkouden is geweest.
Normaal? Normaal?quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Óf je bent gewoon constant verkouden en je lichaam is daar zo aan gewend dat het "normaal" is geworden.
Er is natuurlijk wel over nagedacht. En ik heb er ook veel over gepraat met mensen in mijn omgeving. De boekhouder, andere tuinders, vage kennissen die ik via internet heb ontmoet. Op een bepaald moment weet je gewoon dat je het moet doen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:44 schreef Z het volgende:
Maar goed, het is wel een stap die je moet maken en waar een hoop mensen toch behoorlijk tegenaan zouden hikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |