1 2 3 4 5 6 7 8 | goals duels moyenne club Afonso Alves 29 29 1,00 SC Heerenveen Ronaldo 42 46 0,91 PSV Romario 98 109 0,90 PSV Marcelo 11 22 0,50 PSV Carlos 8 18 0,44 Telstar |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. (1) Afonso Alves SC Heerenveen 30 1,5 45 +1 2. (2) Francesco Totti AS Roma (Ita) 21 2 42 +1 3. (3) Diego Milito Real Zaragoza (Spa) 19 2 38 (3) Frédéric Kanouté Sevilla (Spa) 19 2 38 (5) Didier Drogba Chelsea (Eng) 19 2 38 +1 6. (8) Cristiano Lucarelli Livorno (Ita) 18 2 36 +2 (6) Theofanis Gekas VfL Bochum (Dui) 18 2 36 +1 8. (6) Ronaldinho Barcelona (Spa) 17 2 34 (8) Rolando Bianchi Reggina (Ita) 17 2 34 +1 10.(8) Cristiano Ronaldo Man United (Eng) 16 2 32 (8) Luca Toni Fiorentina (Ita) 16 2 32 (15)Ruud van Nistelrooy Real Madrid (Spa) 16 2 32 +1 |
Juistquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:49 schreef MaxPower het volgende:
Ja, en P2bDF bedoelt met 33 dat wij gewonnen hadden.
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=92010/sc=b41e21quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:59 schreef MaxPower het volgende:
Ik probeer het lijstje van de gouden schoen ergens op te duikelen voor de OP, maar dat is nogal lastig, ik kan zelfs geen nieuwsberichtje op VI.nl terugvinden. Wie helpt?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. (1) Afonso Alves SC Heerenveen 30 1,5 45 +1 2. (2) Francesco Totti AS Roma (Ita) 21 2 42 +1 3. (3) Diego Milito Real Zaragoza (Spa) 19 2 38 (3) Frédéric Kanouté Sevilla (Spa) 19 2 38 (5) Didier Drogba Chelsea (Eng) 19 2 38 +1 6. (8) Cristiano Lucarelli Livorno (Ita) 18 2 36 +2 (6) Theofanis Gekas VfL Bochum (Dui) 18 2 36 +1 8. (6) Ronaldinho Barcelona (Spa) 17 2 34 (8) Rolando Bianchi Reggina (Ita) 17 2 34 +1 10.(8) Cristiano Ronaldo Man United (Eng) 16 2 32 (8) Luca Toni Fiorentina (Ita) 16 2 32 (15)Ruud van Nistelrooy Real Madrid (Spa) 16 2 32 +1 |
In Europa snappen ze er denk ik niets van, dat hij boven al die gevestigde namen staat.quote:
quote:Zlatan adviseert Ajax: ,,Koop Alves!''
25/04 (17:16) Afonso Alves heeft alles wat nodig is om bij Ajax te slagen en Ajax moet daarom alles doen wat nodig is om Afonso Alves te halen. Dat zegt Zlatan Ibrahimovic, zelf in het verleden aanvaller bij de Amsterdammers.
nieuws Alves speelde samen met Markus Rosenberg in de spits bij Malmö FF. Ajax kocht Rosenberg om er daarna achter te komen dat die in de Nederlandse competitie nauwelijks tot zijn recht kwam. sc Heerenveen kwam thuis met Afonso Alves en blijkt minder dan een jaar later de Europees topscorer binnen de gelederen te hebben. In Voetbal International zegt Zlatan Ibrahimovic (ex-Ajax, ex-Malmö, nu Inter Milan: ,,Ajax moet er alles aan doen om Afonso Alves van Heerenveen te kopen. Dat heb ik al gezegd toen ze met Markus Rosenberg bezig waren. Markus is een goede speler, maar paste in mijn ogen niet bij Ajax. Dat is gebleken. Alves is een ander type en heeft een ander karakter. Hij heeft alles wat je nodig hebt om het bij Ajax te maken.''
Technisch directeur Martin van Geel van Ajax zei overigens maandag in Voetbal Insite al dat de komst van Alves niet aan de orde is: ,,Alves is geen optie voor ons. We hebben Klaas-Jan Huntelaar en daar zijn we uitermate tevreden over.''
Dat weet ik wel zeker , maar op ze ook het bedrag willen ophoesten wat SC Heerenveen voor hem wil hebben ?quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:07 schreef Flashwin het volgende:
Er zullen toch wel zat betere clubs dan Ajax zijn die Alves willen inlijven
30 ofzo?quote:Op zondag 29 april 2007 15:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Maar hoe ver was het nou echt?
En dat is 32.quote:
quote:Op zondag 29 april 2007 16:01 schreef Gordon_Shumway het volgende:
En weer een
33, nog eentje voor 1 uit 1.quote:
Dan hadden ze wel een andere superspits lopen.quote:Op zondag 29 april 2007 17:06 schreef SoupNazi het volgende:
Weet iemand hoeveelste Heerenveen zou hebben gestaan zonder de doelpunten van Alonso Alves dit hele seizoen?
Dat was mijn vraag niet.quote:Op zondag 29 april 2007 17:07 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Dan hadden ze wel een andere superspits lopen.
ach, wat als WAterman niet rood had gekregen maar geel ...quote:Op zondag 29 april 2007 17:06 schreef SoupNazi het volgende:
Weet iemand hoeveelste Heerenveen zou hebben gestaan zonder de doelpunten van Alonso Alves dit hele seizoen?
Rechterrijtje, net boven de nacompetitie streep waarschijnlijk.quote:Op zondag 29 april 2007 17:06 schreef SoupNazi het volgende:
Dan zouden ze eerst een investeerder moeten zoekenquote:
hopelijk wel , het is alleen jammer dat ze Nederland als mindere competitie zien anders was het wel 100 % zeker.quote:Op zondag 29 april 2007 17:12 schreef RayMania het volgende:
Ben benieuwd of 'ie Europees topscorer kan blijven.
34 x 1,5 = 51quote:Op zondag 29 april 2007 17:12 schreef RayMania het volgende:
Ben benieuwd of 'ie Europees topscorer kan blijven.
Afonso Alves kost meer dan de gehele selectie van Feyenoord...quote:
Venom had er wel 1 , als je al die live topics moet doorspitten heb je veel werkquote:Op zondag 29 april 2007 17:24 schreef Sloggi het volgende:
Iemand een gifje of video van die pegel?
1,1 goals per wedstrijdquote:Op zondag 29 april 2007 17:41 schreef TLC het volgende:
Ik hoop dat Alves volgend seizoen ook nog in Nederland voetbalt, 1 op nog geen 1, wat een held !![]()
Bedankt.quote:Op zondag 29 april 2007 17:25 schreef methodmich het volgende:
[..]
34 x 1,5 = 51
Dat betekent dat een topscorer uit een topcompetitie er 26 nodig heeft. Ik zie Gkekas er geen zeven meer maken in drie duels, Drogba speelt ook niet genoeg meer.
Denk dat alleen Totti nog een linke concurrent zal zijn, al speelt die er nog maar vijf en moet hij er ook nog vijf maken dan.
Kanouté en Milito moeten er nog zeven uit zeven maken.
Het kan wel, maar ik geef Afonso Alves een goede kans!
Eentje hoger dan de kakkerlakjes.quote:Op zondag 29 april 2007 17:13 schreef Jasper1908 het volgende:
[..]
Rechterrijtje, net boven de nacompetitie streep waarschijnlijk.
Ik zei nog tegen m'n buren ''wat gaat ie nou doen?! Denkt ie echt dat ie hem van die afstand erin krijgt...''quote:Op zondag 29 april 2007 15:26 schreef SCH het volgende:
Ik zeg het je jongen, die bal lag op 800 meter van het doel, jongen, hij komt aan lopen, ik zweer het je, hij schiet zo, boem man, ik zweer het je, over de keeper, een blinde timmerman, ik zweer het je jongen
GOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLL![]()
![]()
Zo is het maar net Koossie.quote:Heerenveen wil Alves niet laten gaan
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 29 april om 17:01
Als het aan SC Heerenveen ligt, speelt de Braziliaanse topschutter Afonso Alves ook volgend seizoen nog in het Abe Lenstra Stadion. De Braziliaanse goalgetter was vanmiddag tegen Feyenoord viermaal trefzeker (5-1).
"Onze supporters, onze sponsors, iedereen bij de club zal dat toejuichen, denk ik'', liet voorzitter Koos Formsma vandaag weten. De clubleider gaf toe dat er regelmatig geïnteresseerde clubs voor de 26-jarige aanvaller op de stoep staan. "Maar we hebben geen vraagprijs voor hem vastgesteld. We willen er in principe ook niet over praten met andere clubs. Want wij willen Afonso niet verkopen.''
Volgens Formsma doet Alves er ook verstandig aan om nog minimaal één seizoen in Heerenveen te blijven. "Hij heeft niet voor niets vorig jaar een contract tot medio 2011 bij ons ondertekend. De eerste drie maanden had hij het hier ook helemaal niet zo gemakkelijk. Pas daarna is het gaan lopen met hem. Volgend seizoen kan hij er bij ons weer tenminste twintig in schieten. Dat is goed voor zijn ontwikkeling.''
Formsma schatte desgevraagd de kans dat de begeerde Alves ook volgend seizoen nog bij SC Heerenveen speelt, tussen 85 en 95 procent. "Een Nederlandse club kan hem sowieso niet betalen. Ik denk dat alleen Chelsea, Real Madrid, Barcelona of een club met een verdwaalde Rus aan de macht hem kunnen weglokken. Als dergelijke partijen in de markt komen, houdt het natuurlijk wel op voor Heerenveen.''
Eiegen doelpunt ?quote:Op maandag 30 april 2007 00:59 schreef Radegast het volgende:
Onhoudbaar voor Heerenveen.
Niemand denk ik. Maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat hij een vertrek gaat forceren als er zoveel interesse is.quote:Op maandag 30 april 2007 01:01 schreef MaxPower het volgende:
Wie gaat er 25 miljoen betalen dan?
Okee, maar nu lonkt waarschijnlijk het hele grote geld.quote:Op maandag 30 april 2007 01:13 schreef MaxPower het volgende:
Alves hield zich bij Malmo ook rustig toen er interesse van Heerenveen was. De transfer ging uiteindelijk pas een half jaar later door. Het is een fatsoenlijke jongen.
Het nettobedrag wat Heerenveen overhoudt is dan niet interessant genoeg. Daar kopen we iig niet iets beters voor terug. (als dat uberhaupt gaat lukken)quote:Op maandag 30 april 2007 01:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Daarom is het slimmer als Heerenveen niet te hoog gaat inzetten. Gewoon een bedrag rond de 15 miljoen. Als ie een vertrek gaat forceren, gaan clubs veel minder bieden..
Alsof een contract tegenwoordig nog echt wat zegt.quote:Op maandag 30 april 2007 10:05 schreef SCH het volgende:
Waarom zouden we zo'n goede speler na 1 seizoen al verkopen? Het lijkt alsof dat normaal is ofzo maar het zou natuurlijk nergens op slaan. Gewoon contract uitdienen, dat heb je met je volle verstand getekend
Weet ik. Mijn post moet je dan ook zien als een protest tegen die opvattingen.quote:Op maandag 30 april 2007 11:13 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Alsof een contract tegenwoordig nog echt wat zegt.
Sowieso doet Heerenveen aan internationale promotie. Ugur Yildirim - wie was dat ook alweer? - won toen ook al de vrije trappen wedstrijd. Maar dit staat nog even een paar treetjes hoger.quote:Op zondag 29 april 2007 23:29 schreef SCH het volgende:
Lijkt me wel tof hoor -d ie Gouden Schoen uitreiking - and the winner is from SC Gearenfien
Bedanktquote:Op maandag 30 april 2007 21:21 schreef michiel_merk het volgende:
de laatste ? http://www.youtube.com/watch?v=6T4Kt_H25z4&eurl= wel een filmpje
Dat lijkt me vrij logisch, maar dan hoeft hij nog niet overschat te zijn. Zelfs Henry maakt geen 34 goals in één seizoen in Engeland.quote:Op maandag 30 april 2007 20:41 schreef Tallie1982 het volgende:
Hele goeie spits maar een beetje te overschat denk ikVorig seizoen scoorde hij er maar 17 en het seizoen daarvoor ook zoiets ongeveer. Dat ie nu 34 goals scoort ligt puur aan de competitie. In Engeland gaat ie dit aantal echt niet halen
En in Nederland wordt aanvallender gespeeld, zodat hij meer ruimte krijgt.quote:Op maandag 30 april 2007 21:53 schreef Suijk het volgende:
Plus hij komt uit de Zweedse competitie, is die dan zoveel moeilijker dan de Nederlandse dat hij nu ruim 2x zoveel scoort? Ik denk dat hij nu gewoon beter wordt gebruikt.
Gewoon op de 5e plek, boven Feijenoord.quote:Op zondag 29 april 2007 17:13 schreef Jasper1908 het volgende:
[..]
Rechterrijtje, net boven de nacompetitie streep waarschijnlijk.
Klopt, maar er wordt in Nederland niet overdreven veel meer gescoord dan in andere landen, dus hoe dan ook een uitzonderlijke prestatie.quote:Op maandag 30 april 2007 22:00 schreef Nywuob het volgende:
[..]
En in Nederland wordt aanvallender gespeeld, zodat hij meer ruimte krijgt.
Hoezo 'Maar' 17 ?quote:Op maandag 30 april 2007 20:41 schreef Tallie1982 het volgende:
Hele goeie spits maar een beetje te overschat denk ikVorig seizoen scoorde hij er maar 17 en het seizoen daarvoor ook zoiets ongeveer. Dat ie nu 34 goals scoort ligt puur aan de competitie. In Engeland gaat ie dit aantal echt niet halen
Beetje makkelijk gezegd dit, hangt ook af van de druk, het systeem waarmee PSV, Ajax of AZ speelt en het feit dat bij H'veen alles in dienst van hem staat terwijl dit bij een grotere club minder zal zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:37 schreef bergkampf het volgende:
34 en dat bij een club als Heerenveen is bijzonder goed. De 34 doelpunten zou je kunnen inschatten op 40 als hij bijv. bij PSV, Ajax of AZ zou hebben gespeeld
Huntelaar maakte er anders meer bij Heerenveen dan bij Ajax.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:37 schreef bergkampf het volgende:
34 en dat bij een club als Heerenveen is bijzonder goed. De 34 doelpunten zou je kunnen inschatten op 40 als hij bijv. bij PSV, Ajax of AZ zou hebben gespeeld
Dat is samen met VI ej. Dan is gewoon het voetballer van het jaar klassement, wel aansprekend vind ik.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 08:22 schreef SCH het volgende:
Hij is ook nog Telegraafdinges van het jaar geworden, vind ik dan weer wat minder aansprekend
quote:Voetballer van het Jaar Afonso Alves: "Mijn favoriete speler? Dat ben ik zelf!"
Op een slof en een gouden schoen
door Henk Evenblij en Bab Barens
Hij wist niet wat hem overkwam. Afonso Alves, van wie bekend is dat hij sneller schiet dan het geluid, vierde niet alleen feest met Heerenveen vanwege het bereiken van de play-offs voor de Champions League, de Braziliaan wist bijna alle prijzen op zijn naam te zetten. De geweldenaar won de Gouden Schoen als Voetballer van het Jaar, werd met overmacht topscorer (34 goals) van de eredivisie en is hard op weg om zelfs Europees topschutter te worden. Maar vast staat inmiddels, dat hij samen met Phillip Cocu (Zilveren Schoen) en Alex (Bronzen Schoen) op maandag 3 september centraal staat tijdens het 26ste Gala Voetballer van het Jaar.
De topscorer geniet zichtbaar van alle loftuitingen, daar in het Bilderberg Hotel op het landgoed Lauswolt in de bossen van Friesland. Afonso Alves Martins jr. is een bijzonder mens. Opgegroeid in Belo Horizonte verloor hij al op 12-jarige leeftijd zijn vader. Met zijn oudere broer en een zuster moest hij voor brood op de plank zorgen. En wat deed Afonso? Die wilde profvoetballer worden. "Dat wist ik al heel vroeg", vertelt Afonso, die met zijn Zweedse vriendin Lottie nog in een rijtjeshuis in Heerenveen woont. Maar op de vraag of hij vroeger idolen had als bijvoorbeeld Pelé, Romário, Ronaldo, Zico, houdt hij zijn mond en glimlacht wat. "Ik heb geen idolen. Mijn favoriete speler? Dat ben ik zelf!"
Typisch Alves, een kanjer die dit seizoen liefst vijfmaal drie goals in een wedstrijd maakte, met als hoogtepunt de vier tegen Feyenoord. De Braziliaan verzorgde zo meer dan de helft van alle Friese doelpunten dit seizoen. Een ongekende score.
De nieuwe president Koos Formsma van Heerenveen gelooft overigens niet dat Afonso Alves te betalen valt voor andere clubs. "Zeker niet voor Nederland." Bedragen noemt hij niet, maar met zijn 34 goals is de vraagprijs opgelopen tot een miljoen of 25. "Alleen Chelsea, Real Madrid, Barcelona of een club met een verdwaalde Rus aan de macht kunnen hem nog weglokken."
Toch duikelden de Friezen via hun scoutingapparaat de Braziliaan op bij Malmö FF. Het was een hoop centen (ruim 4 miljoen euro), maar de Friezen wisten toen al dat zij een gouddelver aan de haak hadden geslagen.
"Het was wel grappig wat Riemer (oud-voorzitter van Heerenveen) laatst opmerkte", zegt Formsma. "Zijn paspoort is het enige waar je aan kunt merken dat hij een Braziliaan is..."
quote:Afonso lacht en zwijgt net als in het veld. Scheidsrechters hadden een makkie, want de artiest op twee benen ontving dit seizoen niet één gele kaart. "Ik kijk scheidsrechters alleen maar aan als ik denk dat een beslissing niet juist is", vertelt hij met een grijns. In Brazilië, waar 'AA' speelde voor Jong Brazilië, verschijnt zijn naam nu ook geregeld in de krant. Het wachten is thans op een uitnodiging voor de 'gele kanaries'. "Daar hoop ik wel op, want in 2014 wordt het WK in mijn land gehouden. Dan ben ik 32 en hoop dat mee te kunnen maken." "Die Afonso is me een kanjer", heeft ook Dick Schneider ervaren. De chef der rapporteurs is lyrisch over de met goud behangen man uit Belo Horizonte. " Hij is een fantastische afspiegeling van het afgelopen seizoen. Zo constant spelend en zo veel scorend... Maar dat niet alleen. Hij kan ook heel goed voetballen. De Gouden Schoen komt hem daarom ten volle toe. Hij geeft een extra dimensie aan het Nederlandse voetbal."
Maar voor hoe lang? Koos Formsma steekt een sigaar op: "Afonso staat nog tot 2011 onder contract. Ik zeg maar zo: eind goed, Alves goed!"
quote:'Alves verkocht aan Valencia'
Afonso Alves speelt volgend seizoen voor het Spaanse Valencia. Dat zegt althans Oliver Cabrera, zaakwaarnemer van Ari da Silva. Da Silva wordt gezien als potentiële opvolger voor Alves.
"Ik heb goede redenen om te geloven dat Alves door Heerenveen al is verkocht aan Valencia", zegt Cabrera in het Leeuwarder Courant. De belangenbehartiger van Ari da Silva, spelend voor het Zweedse Kalmar FF, reageert daarmee op het afwijzende houding van Heerenveen-voorzitter Koos Formsma. De Friese preses beweert bij hoog en bij laag dat Heerenveen er alles aan zal doen Alves ook volgend seizoen in het pompeblêden shirt te laten schitteren.
Volgens Cabrera is dat slechts een schijnhouding. Volgens hem is Heerenveen zeer geïnteresseerd in Da Silva, net als overigens ook andere clubs uit de Eredivisie. "Meer Nederlandse clubs willen hem hebben. Maar Heerenveen heeft het beste scouting‑apparaat in Zweden. Dat zegt misschien wel wat."
leuk om ze allemaal een keer te zien.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:27 schreef Nywuob het volgende:
http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=42457/contentid=4812
Filmpje van al zijn 34 doelpunten dit seizoen.
![]()
Goed gezien. Hij speelde maar één keer tegen Ajax. Die keer dat Heerenveen won, speelde Alves niet eens.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:55 schreef Enchanter het volgende:
[..]
leuk om ze allemaal een keer te zien.
Viel me wel op dat ie tegen Ajax (nog) niet gescoord heeft
Of heb ik het niet goed gezien ?
Wat een schitterende doelpunten zitten er tussen! En dan hebben ze zelfs die prachtige vrije trappen in de UEFA cup niet laten zienquote:Op zondag 6 mei 2007 14:27 schreef Nywuob het volgende:
![]()
quote:Op zondag 6 mei 2007 14:27 schreef Nywuob het volgende:
![]()
Daar zaten ook een paar mooie doelpunten bij inderdaad. Vooral die vrije trap tegen Vitoria Setubal die keihard via de lat en het hoofd van de keeper het doel in ging.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:06 schreef Fetai het volgende:
[..]
Wat een schitterende doelpunten zitten er tussen! En dan hebben ze zelfs die prachtige vrije trappen in de UEFA cup niet laten zien![]()
26 jaar.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:38 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe oud is die alves eigenlijk?
Jaartje of 25, 26 dacht ik.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:38 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe oud is die alves eigenlijk?
14,7% van het totaal.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:46 schreef TubewayDigital het volgende:
hoeveel van de goals zijn eigenlijk tegen feyenoord gemaakt (thuis + uit) ?
Die hattrick tegen Groningen is 't mooistquote:Op zondag 6 mei 2007 14:27 schreef Nywuob het volgende:
![]()
Juist in IE werkt ie niet bij mijquote:Op zondag 6 mei 2007 15:30 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Bij mij werkte het niet onder firefox , probeer explorer eens
Tot 31 augustus dagelijks van dit soort nieuwtjes.quote:Sportbladet: ,,Serieuze interesse Barcelona in Alves''
Barcelona heeft serieuze interesse voor Afonso Alves. Dat meldt Sportbladet woensdag. De Spaanse koploper zou ongeveer 25 miljoen euro overhebben voor de topscorer van Europa (die volgens de voorzitter niet te koop is).
Barcelona zou al verschillende keren serieuze interesse getoond hebben in Alves. De Catalanen lijken geen genoegen te nemen met het simpele 'nee' van voorzitter Koos Formsma. Ergens zal echter een grens zijn en als de berichten kloppen, dan zou Barcelona die wel eens kunnen passeren, volgens Sportbladet. Bij Malmö FF hangen ze nog net de vlag niet uit. Die club krijgt tussen de tien en de vijftien procent van de transfersom.
Barcelona is niet de eerste club die met Afonso Alves in verband gebracht wordt. Chelsea, Ajax, PSV, Juventus, Valencia en Bayern München zouden ook al geïnteresseerd zijn. Voorzitter Koos Formsma houdt tot nu toe vol dat over Alves te onderhandelen valt en dat hij volgend seizoen nog gewoon voor sc Heerenveen speelt. Wel grappig: op het moment dat wij bericht kregen over het bericht in Sportbladet publiceert de officiële site van sc Heerenveen het nieuws dat Ronaldinho (die van Barcelona, ja) lovend is over Alves: ,,Ik heb hem zien spelen op tv en hoor ook dat hij het fantastisch doet. Alves heeft een grote toekomst voor hem liggen.'' En Alves zelf zegt: ,,Het is belangrijk voor mij dat een grote speler als Ronaldinho dit over mij zegt. Het is mooi, maar ik besef dat ik hard moet werken wil ik ooit het niveau halen waarop hij speelt.''
Afonso Alves, vanavond nog 3 erbijquote:Ronaldinho lovend over Afonso Alves
09 mei 2007
Ronaldinho is een megaster en uitgerekend de vedette van Barcelona en het Braziliaanse elftal had lovende woorden in petto voor zijn landgenoot bij Heerenveen. ,,Ik weet zeker dat Alves een grote toekomst tegemoet gaat,’’ aldus Ronaldinho.
De Zweedse televisiezender SVT was gisteren aanwezig bij de afsluitende training van Heerenveen voor het duel met Ajax. De Zweedse verslaggever had een leuke verrassing in petto voor Alves. De Zweedse cameraploeg was enkele dagen eerder in Spanje op bezoek geweest bij Ronaldinho en vroeg de topvoetballer naar zijn mening over Afonso Alves.
De video-opname van het Zweedse bezoek aan Ronaldinho werd gisteren aan Alves getoond. De topschutter van Heerenveen hoorde de lovende woorden van zijn beroemde landgenoot met genoegen aan. ,,Ik heb hem zien spelen op tv en hoor ook dat hij het fantastisch doet. Alves heeft een grote toekomst voor hem liggen,’’ aldus Ronaldinho.
Afonso Alves toonde zich blij met de lof van zijn landgenoot. ,,Het is belangrijk voor mij dat een grote speler als Ronaldinho dit over mij zegt. Het is mooi, maar ik besef dat ik hard moet werken wil ik ooit het niveau halen waarop hij speelt.’’
Jij weet meer?quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
Alves naar barca? Eerder richting engeland..
Wow, er staat een speler van Heerenveen bij tussen al die namen van AC Milan, Chelsea, Barcelona en Real Madridquote:
Aantal stemmen van ESm Journalisten. Het maximum is 10quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:18 schreef SCH het volgende:
Wat betekenen die cijfers achter de naam?
Alex ook eenmaal.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:41 schreef RayMania het volgende:
Pronkt daar toch mooi tussen al die wereldtoppers.
Is Alves trouwens de enige voetballer uit de Eredivisie die dit seizoen erin heeft gestaan? Alex ook denk ik?.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:09 schreef TLC het volgende:
[..]
Wow, er staat een speler van Heerenveen bij tussen al die namen van AC Milan, Chelsea, Barcelona en Real Madrid![]()
Held !![]()
Alves zet Heerenveen zo toch mooi op de voetbalkaart hoor![]()
Net als 99% van alle andere voetballers bedoel je?quote:Op maandag 14 mei 2007 19:57 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
![]()
Hij geeft geen fuck om Heerenveen, hij zet alleen zichzelf op de voetbalkaart om zo snel mogelijk uit dat boerenlandje te verkassen
Die geven ook niks om Heerenveen inderdaad. Alleen Age Hains Boersma, die wel.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:06 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Net als 99% van alle andere voetballers bedoel je?
4-0quote:Op maandag 14 mei 2007 23:01 schreef SCH het volgende:
Ja, da's het nadeel als ze naar Ajax gaan natuurlijk
Klopt .... laatste wedstrijd tegen ajax heb je hem ook compleet niet gezienquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:39 schreef Da_Sandman het volgende:
In de grootste wedstrijden van het jaar dus niet gezien...
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:39 schreef Da_Sandman het volgende:
In de grootste wedstrijden van het jaar dus niet gezien...
Tegen een middenmoter.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:07 schreef SCH het volgende:
In de grootste wedstrijd van het jaar heeft ie 4 x gescoord maar jij hebt hem niet gezien Sandman
ja, veel voetballers gebruiken heerenveen wel als springplank. De club en z'n supporters zijn echt wel realistich hoor..maar zeg nou zelf.. iedereen heeft warme herrineringen aan heerenveen..quote:Op maandag 14 mei 2007 19:57 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
![]()
Hij geeft geen fuck om Heerenveen, hij zet alleen zichzelf op de voetbalkaart om zo snel mogelijk uit dat boerenlandje te verkassen
Maar verder een nette prestatie![]()
Sinds wanneer heeft Afonso 4x tegen Ajax gespeeld?? Heb je de 0-1 in de Arena zover verdrongen dat je niet eens meer weet wie daar bij waren? En ook de thuiswedstrijd tegen FC Twente was hij niet van de partij ivm dezelfde blessurequote:Op woensdag 16 mei 2007 01:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tegen een middenmoter.
psv: 1 uit 2
Ajax: 0 uit 4
az: 2 uit 2
twente: 1 uit 2
Ik dacht dat men zei dat KJH niet kon scoren in de grote wedstrijden?
Doe niet zo sneu.quote:
Hulde voor je analyse, maar dit stuk moet ik even quoten hoor. Wat een geouwehoer. Ik had het over de grootste wedstrijden van het jaar, dus niet zo blind staren op feyenoord-thuis. Wat je zegt over het gevaar uitschakelen zal ik maar gewoon negeren, ik geloof namelijk dat er iemand is die meer te verduren krijgt per wedstrijd...quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:16 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
De grootste wedstrijd van het jaar was uiteindelijk voor ons de thuiswedstrijd tegen Feyenoord, dát was dé wedstrijd voor Europees voetbal.. Jullie grootste wedstrijd van het jaar was op 29-04 in Tilburg, wie was daar (niet) de beslissende man??
...en dan heb ik het nog niet eens over de wijze waarop men bij een aantal clubs uit voornoemd rijte tracht het gevaar Alves uit te schakelen (trap 'm zoveel en zo hard mogelijk overal waar je 'm raken kunt) en de overige 'randvoorwaarden'
Is een 7e plaats geen middenmoot dan? Het is niet eens denigrerend bedoelt...quote:
Geouwehoer? Ben ik niet met je eens.. Voor SC Heerenveen zijn de wedstrijden tegen de top3 (laat ik ze gemakshalve zo maar gewoon blijven noemen) niet de grote wedstrijden waarin de punten moeten worden gepakt.Voor de fans zijn het vanzelfsprekend wel de mooiste wedstrijden, je speelt tegen een topclub en natuurlijk wil je dan winnen, net als de Noordelijke Derby tegen FC Groningen.. Die laatste moet je echter sowieso winnen!! Ieder punt tegen de top3 is, en dan zeg ik het even gechargeerd, in principe mooi meegenomen!quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hulde voor je analyse, maar dit stuk moet ik even quoten hoor. Wat een geouwehoer. Ik had het over de grootste wedstrijden van het jaar, dus niet zo blind staren op feyenoord-thuis.
Huntelaar zal ongetwijfeld (net als iedere spits) het nodige te verwerken krijgen (alhoewel hij zelf ook genoeg uitdeelt), ik doelde ook niet alleen op dat fysieke aspect. Even los van de wijze waarop, heeft de Ajax-defensie hem uitstekend bestreden, het is door de wedstrijdleiding niet bestraft, dus kennelijk mag het, daar wil ik niet eens over discussiëren en Alves heeft niet veelvuldig kunnen scoren.quote:Wat je zegt over het gevaar uitschakelen zal ik maar gewoon negeren, ik geloof namelijk dat er iemand is die meer te verduren krijgt per wedstrijd...
Het ging er om of het de wedstrijd van het jaar was. Jij schreef niet: tegen een goede club.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is een 7e plaats geen middenmoot dan? Het is niet eens denigrerend bedoelt...
Overschat door wie...?quote:
Onderschat door Feyenoord?quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:21 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Overschat door wie...?
..of bedoel je misschien lichtelijk onderschat door Feyenoord?? Of heb jij een andere verklaring voor 5 doelpunten in 2 wedstrijden?
En die andere 13 Eredivisieclubs waartegen hij de overige 29 binnen schoot? Die hebben 'm ook overschat?
Alves heeft afgelopen seizoen bewezen in de Eredivisie een topspits te zijn. Ben je dat niet, dan scoor je niet 34 doelpunten in 31 wedstrijden op iedere denkbare wijze (kopbal, afstandschot, intikker, individuele actie, vrije trap, penalty). Natuurlijk wordt hij door bepaalde types ontzettend opgehemeld.. Maar welke 'favoriete speler' wordt dat niet? En of hij ook een internationale topspits kan worden, dat zullen we (de) komend(-e) seizoen(-en) wel zien (het liefst bij SC Heerenveen)
Dat is echt aantoonbare onzin, dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:57 schreef Steve_I. het volgende:
Er wordt nu bijvoorbeeld gedaan alsof elke vrije trap een gigantische kans is die er vrijwel zeker ingaat, maar hij zou met z'n vrije trappen de voeten nog niet mogen kussen van van hooijdonk van een paar jaar geleden, waar teams als inter en madrid voor stonden te bibberen.
want?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is echt aantoonbare onzin, dat weet je zelf ook wel.
quote:Dat ie verder wat teveel wordt gepimpt ben ik met je eens maar het is niet zo vaak meer dat een speler uit de Nl. competitie nog kans maakt op de gouden SCHoen.
Zijn rendement uit vrije trappen is enorm en het gevaar nog groter. Ik ken de statistieken niet als het gaat om genomen vrije trappen en doelpunten in vergelijking met Pierre maar het lijkt mij dat Afonso in ieder geval in de buurt komt dus dat jouw beschrijving nogal overdreven is.quote:
Niet eens zo zeer. Vind ze niet te vergelijken. Wat me wel opviel is dat KJH vaak, in mijn ogen ten onrechte, het verwijt kreeg er in topwedstrijden niet te staan, maar dat je daar bij Alves niets over hoorde. Voor jullie was feyenoord-thuis de wedstrijd van het jaar, okee, daarin heeft ie zich laten gelden, maar ik vind feyenoord geen goede ploeg.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Ik weet niet of de intentie van jouw post was om te 'bewijzen' dat Huntelaar een betere speler is dan Alves.. Ik hoop alleen niet dat jij een spits beoordeeld naar het aantal doelpunten dat hij tegen de top5 scoort? En dat ongeacht of 'ie nu bij Ajax, PSV, Heerenveen, Excelsior of ADO Den Haag speelt?
Jij wilt zeggen dat KJH niet onder doet voor Alvesquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet eens zo zeer. Vind ze niet te vergelijken. Wat me wel opviel is dat KJH vaak, in mijn ogen ten onrechte, het verwijt kreeg er in topwedstrijden niet te staan, maar dat je daar bij Alves niets over hoorde. Voor jullie was feyenoord-thuis de wedstrijd van het jaar, okee, daarin heeft ie zich laten gelden, maar ik vind feyenoord geen goede ploeg.
KJH ook.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Alves moet zich nog bewijzen over een langere periode.
Huntelaar moet het hebben van voorzetten. In een 4-4-2 systeem is Huntelaar niks. Alves is gewoon een echte afmaker.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat is echt grote onzin. Ze zijn ten eerste niet te vergelijken, hele andere types. Verder is de doelgerichtheid bij beiden goed, Huntelaar is meer een teamspeler (Alves moet je een elftal op afstemmen), functionele techniek is bij beiden goed. Alves moet zich nog bewijzen over een langere periode.
Jawelquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef Nywuob het volgende:
Zijn vrije trappen doen echt niet veel onder voor die van Pierre. Hij heeft in ieder geval wel een groter bereik.
Klopt, hij heeft net iets meer bagage nu.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:26 schreef SCH het volgende:
[..]
KJH ook.
Maar ik vind die vergelijkingen een beetje onzinnig.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:34 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Jawel
Pierre kon in z'n toptijd op complimenten als 'je scoort 2x achter elkaar uit twee vrije trappen' oprecht menen dat het nog niet zo super was, en antwoorden met 'ja dat klopt, maar daarvoor had ik er ook al een gemist' en dat was geen arrogantie. Pierre kreeg Real madrid aan het bibberen voor de europese supercup. Pierre schopte heel de verdediging van Juventus in de war, op een manier dat de spelers bibberend te vroeg uit kwamen lopen, de vrije trap over mocht (want hij wist het van te voren en had de scheids er op gewezen), en schoot hem vervolgens feilloos in. Pierre schopt op z'n 36e nog een speler een hersenschudding. Pierre scoort uit een onmogelijke hoek tegen Freiburg.
Nee, Alves is een erg goede speler, en kan een goede vrije trap nemen (maar dat kunnen er meer...), al weet ik nog niet of hij de echte top wel aankan, maar Pierre is toch echt wel een paar maatjes groter met z'n vrije trappen.![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:25 schreef SCH het volgende:
[..]Je blijft maar bezig he. Fijn voor Pierre joh. Ging ie daarom zo huilen tegen Heerenveen?
![]()
quote:
Ik doe krampachtig?quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:40 schreef SCH het volgende:
[..]Hoezo, het is toch grappig om te zien hoe krampachtig je hier doet.
Maaaaaaaaarrrrrrrrrrr Pierre was beter hoor.....
Dondert ons dat nou. Dit seizoen was voor Afonso en Pierre stond de laatste competitiewedstrijd te janken in het ALS - dat is waar dit seizoen over ging
Laat hem maar... tis een heerenveen huiliequote:Op donderdag 17 mei 2007 16:57 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Ik doe krampachtig?
waar slaat dat dan weer op
als er iemand krampachtig is ben jij het
Ik zeg dat Alves, ondanks dat het een goede baller is, overschat wordt, omdat hij nog lang zo veel niet gepresteerd heeft, en zeg dat Pierre betere vrije trappen nam. Vervolgens onderbouw ik dat, en kom jij met zielige non-argumenten; zaken die er niets maar dan ook niets mee te maken hebben, en ga je op de man spelen
Als hij in een ander stadion in de laatste wedstrijd opzich redelijk had gespeeld, maar in 't laatste stukje ineens nog van de mat wordt geveegd, na zo'n grafseizoen terwijl hij een echte winnaar is had hij ok gehuild, en dat maakt hem een op-en-top sportman.
Drol
quote:809 Teletekst do 17 mei
***OETBAL******************************
**** Alves in Braziliaanse selectie
**Bondscoach Dunga heeft Afonso Alves
opgenomen in de Braziliaanse selectie.
Brazilië speelt twee oefenduels:tegen
Engeland (1 juni,Londen) en Turkije
5 juni,Dortmund).
Naast de aanvaller van sc Heerenveen is
ook Alex (PSV) uitgenodigd.Verder zijn
onder anderen opgeroepen Ronaldinho van
Barcelona,Kaka (AC Milan),Robinho (Real
Madrid) en Daniel Alves (Sevilla).PSV-
doelman Gomes is niet uitgenodigd.
quote:***OETBAL******************************
**** Alves in Braziliaanse selectie
**Bondscoach Dunga heeft Afonso Alves
opgenomen in de Braziliaanse selectie.
Brazilië speelt twee oefenduels:tegen
Engeland (1 juni,Londen) en Turkije
5 juni,Dortmund).
Naast de aanvaller van sc Heerenveen is
ook Alex (PSV) uitgenodigd.Verder zijn
onder anderen opgeroepen Ronaldinho van
Barcelona,Kaka (AC Milan),Robinho (Real
Madrid) en Daniel Alves (Sevilla).PSV-
doelman Gomes is niet uitgenodigd.
Maar dan kost ie opeens ook 40 miljoenquote:Op donderdag 17 mei 2007 17:33 schreef Douwe het volgende:
[..]
Slecht nieuws. Straks legt ie er 3 in tegen Engeland, dan wordt ie helemaal onhoudbaar
Met daaronder de tekst: "Maar Pierre was beter"quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:41 schreef MaxPower het volgende:
tering wat is dit cool zeg, morgen gelijk een shirtje halen met Alves erop
quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:41 schreef MaxPower het volgende:
tering wat is dit cool zeg, morgen gelijk een shirtje halen met Alves erop
Dat nog niet, maar ik ben binnenkort wel jarig en er staat iets op het lijstjequote:
mwah, alves overtuigt toch iets meer dan slory doet..quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Leuk zeg, Dunga doet het net zo als Van Basten.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Leuk zeg, Dunga doet het net zo als Van Basten.
Beide natuurlijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:31 schreef MaxPower het volgende:
En komt er Afonso of Alves op z'n shirt? Dat wacht ik toch maar ff af voor ik naar de winkel ren.
Die speelt sinds het WK niet meer voor Brazilië.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:21 schreef BB-boy het volgende:
Die overschatte Juninho zal ze wel nemen.
Goed gesproken!quote:Maior surpresa de Dunga, artilheiro da Europa quase virou sueco
Publicidade
RAFAEL REIS
da Folha Online
Maior surpresa da convocação do técnico Dunga para os amistosos da seleção brasileira contra Inglaterra e Turquia, em junho, o atacante Afonso Alves, 26, do Heerenveen (HOL), por pouco não se naturalizou sueco para defender o país europeu, segundo revelou o jogador em entrevista por telefone à Folha Online.
"Quando jogava na Suécia, cheguei a pensar nisso. Mas, para me naturalizar, precisava ficar mais tempo lá, o que não aconteceu. Aqui na Holanda me foquei apenas no Heerenveen e por isso cheguei à seleção", disse o atleta.
"Eu já esperava chegar à seleção. Joguei quatro anos na Suécia e sempre fui muito bem. Neste ano tenho tido o meu melhor desempenho e, por isso, mereci essa chance", afirmou.
Pouco conhecido no Brasil, o jogador revelado pelo Atlético-MG tem feito muito sucesso na Holanda. Logo em sua primeira temporada no Heerenveen ele marcou 34 gols e se sagrou artilheiro do Campeonato Nacional. Com isso, lidera também a disputa pelo prêmio Chuteira de Ouro de maior artilheiro da Europa.
O bom desempenho valorizou bastante o atleta, que já vale pelo menos 20 milhões de euros. O destino do jogador, segundo ele próprio, pode ser a Espanha.
"Não sei qual será o meu futuro, mas é óbvio que há clubes interessados, como Barcelona e Valencia. Sei que é difícil continuar aqui na Holanda. O Heerenveen estava pedindo 20 milhões de euros [cerca de R$ 54 milhões] para me liberar, mas agora o meu valor deve aumentar", revelou.
Além de incluir Afonso Alves, Dunga também surpreendeu ao convocar pela primeira vez para a seleção o goleiro Doni (Roma), o zagueiro Alex Silva (São Paulo) e o atacante Jô (CSKA). Os meia-atacantes Kaká e Ronaldinho, que eram dúvidas por terem pedido dispensa da Copa América, também foram chamados.
O Brasil enfrenta a Inglaterra no dia 1º de junho, em Londres, no recém-inaugurado novo estádio de Wembley, às 16h (de Brasília). A partida contra a Turquia está marcada para o dia 5 de junho, em Dortmund, na Alemanha, às 15h (de Brasília).
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 01:13 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat zegt ie inderdaad Radegast, volgens Babelfish.
Dom joch. Ik zeg toch duidelijk dat ik ze niet te vergelijken vind?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:08 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat KJH niet onder doet voor Alves?
Alves is 10 klasse beter dan Huntelaar.
En gelijk heb je. Huntelaar gaat het veel verder schoppen dan Alvesquote:Op vrijdag 18 mei 2007 02:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dom joch. Ik zeg toch duidelijk dat ik ze niet te vergelijken vind?
Dat is niet zo vreemd, Alves is een laatbloeier.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 02:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
En gelijk heb je. Huntelaar gaat het veel verder schoppen dan Alves.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 01:32 schreef cultheld het volgende:
Heerenveen gaat zo 20 miljoen voor hem vangen.
Kan hij niet Nederlander worden dan?quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:34 schreef Radegast het volgende:
-Hij had zich bijna laten naturaliseren tot Zweed.
-Hij schiet de pannen van 't dank in Nederland, en maakt goede kans op de Europese Gouden Schoen.
-In Brazilie kent geen hond hem.
-Er is interesse vanuit Spanje, hij geeft aan dat het lastig is om in Nederland door te gaan (?), en hij denkt dat de vraagprijs van Heerenveen nog meer zal stijgen.
Zoiets, pin me er niet op vast.![]()
quote:Alves: ‘Dit had ik zeker niet verwacht’
De uitverkiezing voor de komende twee oefeninterlands van Brazilië sloeg in als een bom in huize Alves. De aanvaller van SC Heerenveen kreeg van bondscoach Dunga een uitnodiging voor de duels tegen Engeland (1 juni) en Turkije (5 juni).
“Het is heel snel gegaan. Dit had ik zeker nog niet verwacht”, liet de 26-jarige goalgetter uit Belo Horizonte tegen Friese media weten. ”Ik heb een lekker seizoen gedraaid bij Heerenveen, maar het is heel snel gegaan. Spelen voor het nationale team is de droom van elke voetballer.”
“Ik kwam dit seizoen toch als een tamelijk onbekende speler bij een Nederlandse club terecht”, vervolgde Alves op bescheiden toon. “Dan is het altijd even afwachten hoe het uitpakt. En nu krijg ik de kans om met de grote spelers van Brazilië op te trekken. Ik ben er heel blij mee en zal er alles aan doen om mijn uitverkiezing waar te maken.”
Het uitstekende seizoen van Alves was ook de Braziliaanse kiesheer niet onopgemerkt gebleven. “Hij is groot en sterk en heeft ook nog eens een goede techniek.” De kans bestaat dat Alves mogelijk in de selectie wordt opgenomen die volgende maand aan de Copa America zal deelnemen. Kaká heeft inmiddels toestemming gekregen om niet in actie te komen, terwijl het verzoek van Ronaldinho in beraad is genomen.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:21 schreef BB-boy het volgende:
Die overschatte Juninho zal ze wel nemen.
Bigger surprise of Dunga, artilleryman of the Europe almost turned Swedish Advertising RAFAEL KINGS the Online Leaf Bigger surprise of the invocation of the Dunga technician for the games of the Brazilian election against England and Turkey, in June, the aggressor Alfonso Alves, 26, of Heerenveen (HOL), for little was not become naturalized Swedish to defend the European country, as it disclosed the player in interview for telephone to the Online Leaf. "When it played in Sweden, I arrived to think about this. But, to naturalize me, it needed to be more time there, what it did not happen. Here in Holland me foquei only in the Heerenveen and therefore I arrived at the election ", said the athlete. "I already waited to arrive at the election. I played four years in Sweden and I always was very well. In this year I have had mine better performance and, therefore, I deserved this possibility ", affirmed. Little known in Brazil, the player disclosed for Atlético-MG has made much success in Holland. Soon in its first season in the Heerenveen it marked 34 gols and if artilleryman of the National Championship sagrou. With this, he also leads the dispute for the prize Chuteira de Ouro of bigger artilleryman of the Europe.quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:17 schreef MaxPower het volgende:
De eerste reactie van onze held in de braziliaanse krant Folha:
[..]
Goed gesproken!
iemand die het kan vertalen?
5 doelpunten, hij staat 9 punten achter... met 4 doelpunten komt 'ie er dus nog 1 punt 'tekort'.. Wat mij betreft maakt 'ie er echter maar 4quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:42 schreef Hertog_Martin het volgende:
Gaat onze Ruud nog Alves de gouden schoen door de neus boren? Heeft 4 goals uit 4 wedstrijden nodig..
Engeland, Frankrijk, Italie toch precies hetzelfde..quote:Op maandag 21 mei 2007 00:44 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ook wel stom dat ze gewoon negeren dat ze in spanje 4 wedstrijden meer spelen voor de klassering.
Ruudje gaat er niet overheen. Laatste 2 dagen bezwijkt Real onder de druk en scoort het niet meer.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:27 schreef AminBen het volgende:
[..]
Engeland, Frankrijk, Italie toch precies hetzelfde..
Ruud gaat er nog overheenMisschien met Totti.
tuurlijkquote:Op maandag 21 mei 2007 16:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ruudje gaat er niet overheen. Laatste 2 dagen bezwijkt Real onder de druk en scoort het niet meer.
Omdat je het Ruud echt gunt of omdat je het Alves niet gunt?quote:Op maandag 21 mei 2007 19:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Van mij mag Van Nistelrooij de gouden schoen pakken.
Omdat ik het Ruud wel gun.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:19 schreef Blawh het volgende:
[..]
Omdat je het Ruud echt gunt of omdat je het Alves niet gunt?
Gaafquote:Op maandag 21 mei 2007 22:17 schreef MaxPower het volgende:
Prachtige reportage op de Braziliaanse tv over Alves, "Friiizzzland" en "Herrenven"
http://youtube.com/watch?v=qZ6F2Qqviok
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:54 schreef SCH het volgende:
Zo wordt grunn ook nog bekend in brasil, da's weer minder
Schande dat hij nooit bij de nationale ploeg heeft gezeten idd..quote:
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Schande dat hij nooit bij de nationale ploeg heeft gezeten idd..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |