Niet eens zo zeer. Vind ze niet te vergelijken. Wat me wel opviel is dat KJH vaak, in mijn ogen ten onrechte, het verwijt kreeg er in topwedstrijden niet te staan, maar dat je daar bij Alves niets over hoorde. Voor jullie was feyenoord-thuis de wedstrijd van het jaar, okee, daarin heeft ie zich laten gelden, maar ik vind feyenoord geen goede ploeg.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Ik weet niet of de intentie van jouw post was om te 'bewijzen' dat Huntelaar een betere speler is dan Alves.. Ik hoop alleen niet dat jij een spits beoordeeld naar het aantal doelpunten dat hij tegen de top5 scoort? En dat ongeacht of 'ie nu bij Ajax, PSV, Heerenveen, Excelsior of ADO Den Haag speelt?
Jij wilt zeggen dat KJH niet onder doet voor Alvesquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet eens zo zeer. Vind ze niet te vergelijken. Wat me wel opviel is dat KJH vaak, in mijn ogen ten onrechte, het verwijt kreeg er in topwedstrijden niet te staan, maar dat je daar bij Alves niets over hoorde. Voor jullie was feyenoord-thuis de wedstrijd van het jaar, okee, daarin heeft ie zich laten gelden, maar ik vind feyenoord geen goede ploeg.
KJH ook.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Alves moet zich nog bewijzen over een langere periode.
Huntelaar moet het hebben van voorzetten. In een 4-4-2 systeem is Huntelaar niks. Alves is gewoon een echte afmaker.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat is echt grote onzin. Ze zijn ten eerste niet te vergelijken, hele andere types. Verder is de doelgerichtheid bij beiden goed, Huntelaar is meer een teamspeler (Alves moet je een elftal op afstemmen), functionele techniek is bij beiden goed. Alves moet zich nog bewijzen over een langere periode.
Jawelquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef Nywuob het volgende:
Zijn vrije trappen doen echt niet veel onder voor die van Pierre. Hij heeft in ieder geval wel een groter bereik.
Klopt, hij heeft net iets meer bagage nu.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:26 schreef SCH het volgende:
[..]
KJH ook.
Maar ik vind die vergelijkingen een beetje onzinnig.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:34 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Jawel
Pierre kon in z'n toptijd op complimenten als 'je scoort 2x achter elkaar uit twee vrije trappen' oprecht menen dat het nog niet zo super was, en antwoorden met 'ja dat klopt, maar daarvoor had ik er ook al een gemist' en dat was geen arrogantie. Pierre kreeg Real madrid aan het bibberen voor de europese supercup. Pierre schopte heel de verdediging van Juventus in de war, op een manier dat de spelers bibberend te vroeg uit kwamen lopen, de vrije trap over mocht (want hij wist het van te voren en had de scheids er op gewezen), en schoot hem vervolgens feilloos in. Pierre schopt op z'n 36e nog een speler een hersenschudding. Pierre scoort uit een onmogelijke hoek tegen Freiburg.
Nee, Alves is een erg goede speler, en kan een goede vrije trap nemen (maar dat kunnen er meer...), al weet ik nog niet of hij de echte top wel aankan, maar Pierre is toch echt wel een paar maatjes groter met z'n vrije trappen.![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:25 schreef SCH het volgende:
[..]Je blijft maar bezig he. Fijn voor Pierre joh. Ging ie daarom zo huilen tegen Heerenveen?
![]()
quote:
Ik doe krampachtig?quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:40 schreef SCH het volgende:
[..]Hoezo, het is toch grappig om te zien hoe krampachtig je hier doet.
Maaaaaaaaarrrrrrrrrrr Pierre was beter hoor.....
Dondert ons dat nou. Dit seizoen was voor Afonso en Pierre stond de laatste competitiewedstrijd te janken in het ALS - dat is waar dit seizoen over ging
Laat hem maar... tis een heerenveen huiliequote:Op donderdag 17 mei 2007 16:57 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Ik doe krampachtig?
waar slaat dat dan weer op
als er iemand krampachtig is ben jij het
Ik zeg dat Alves, ondanks dat het een goede baller is, overschat wordt, omdat hij nog lang zo veel niet gepresteerd heeft, en zeg dat Pierre betere vrije trappen nam. Vervolgens onderbouw ik dat, en kom jij met zielige non-argumenten; zaken die er niets maar dan ook niets mee te maken hebben, en ga je op de man spelen
Als hij in een ander stadion in de laatste wedstrijd opzich redelijk had gespeeld, maar in 't laatste stukje ineens nog van de mat wordt geveegd, na zo'n grafseizoen terwijl hij een echte winnaar is had hij ok gehuild, en dat maakt hem een op-en-top sportman.
Drol
quote:809 Teletekst do 17 mei
***OETBAL******************************
**** Alves in Braziliaanse selectie
**Bondscoach Dunga heeft Afonso Alves
opgenomen in de Braziliaanse selectie.
Brazilië speelt twee oefenduels:tegen
Engeland (1 juni,Londen) en Turkije
5 juni,Dortmund).
Naast de aanvaller van sc Heerenveen is
ook Alex (PSV) uitgenodigd.Verder zijn
onder anderen opgeroepen Ronaldinho van
Barcelona,Kaka (AC Milan),Robinho (Real
Madrid) en Daniel Alves (Sevilla).PSV-
doelman Gomes is niet uitgenodigd.
quote:***OETBAL******************************
**** Alves in Braziliaanse selectie
**Bondscoach Dunga heeft Afonso Alves
opgenomen in de Braziliaanse selectie.
Brazilië speelt twee oefenduels:tegen
Engeland (1 juni,Londen) en Turkije
5 juni,Dortmund).
Naast de aanvaller van sc Heerenveen is
ook Alex (PSV) uitgenodigd.Verder zijn
onder anderen opgeroepen Ronaldinho van
Barcelona,Kaka (AC Milan),Robinho (Real
Madrid) en Daniel Alves (Sevilla).PSV-
doelman Gomes is niet uitgenodigd.
Maar dan kost ie opeens ook 40 miljoenquote:Op donderdag 17 mei 2007 17:33 schreef Douwe het volgende:
[..]
Slecht nieuws. Straks legt ie er 3 in tegen Engeland, dan wordt ie helemaal onhoudbaar
Met daaronder de tekst: "Maar Pierre was beter"quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:41 schreef MaxPower het volgende:
tering wat is dit cool zeg, morgen gelijk een shirtje halen met Alves erop
quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:41 schreef MaxPower het volgende:
tering wat is dit cool zeg, morgen gelijk een shirtje halen met Alves erop
Dat nog niet, maar ik ben binnenkort wel jarig en er staat iets op het lijstjequote:
mwah, alves overtuigt toch iets meer dan slory doet..quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Leuk zeg, Dunga doet het net zo als Van Basten.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Leuk zeg, Dunga doet het net zo als Van Basten.
Beide natuurlijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:31 schreef MaxPower het volgende:
En komt er Afonso of Alves op z'n shirt? Dat wacht ik toch maar ff af voor ik naar de winkel ren.
Die speelt sinds het WK niet meer voor Brazilië.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:21 schreef BB-boy het volgende:
Die overschatte Juninho zal ze wel nemen.
Goed gesproken!quote:Maior surpresa de Dunga, artilheiro da Europa quase virou sueco
Publicidade
RAFAEL REIS
da Folha Online
Maior surpresa da convocação do técnico Dunga para os amistosos da seleção brasileira contra Inglaterra e Turquia, em junho, o atacante Afonso Alves, 26, do Heerenveen (HOL), por pouco não se naturalizou sueco para defender o país europeu, segundo revelou o jogador em entrevista por telefone à Folha Online.
"Quando jogava na Suécia, cheguei a pensar nisso. Mas, para me naturalizar, precisava ficar mais tempo lá, o que não aconteceu. Aqui na Holanda me foquei apenas no Heerenveen e por isso cheguei à seleção", disse o atleta.
"Eu já esperava chegar à seleção. Joguei quatro anos na Suécia e sempre fui muito bem. Neste ano tenho tido o meu melhor desempenho e, por isso, mereci essa chance", afirmou.
Pouco conhecido no Brasil, o jogador revelado pelo Atlético-MG tem feito muito sucesso na Holanda. Logo em sua primeira temporada no Heerenveen ele marcou 34 gols e se sagrou artilheiro do Campeonato Nacional. Com isso, lidera também a disputa pelo prêmio Chuteira de Ouro de maior artilheiro da Europa.
O bom desempenho valorizou bastante o atleta, que já vale pelo menos 20 milhões de euros. O destino do jogador, segundo ele próprio, pode ser a Espanha.
"Não sei qual será o meu futuro, mas é óbvio que há clubes interessados, como Barcelona e Valencia. Sei que é difícil continuar aqui na Holanda. O Heerenveen estava pedindo 20 milhões de euros [cerca de R$ 54 milhões] para me liberar, mas agora o meu valor deve aumentar", revelou.
Além de incluir Afonso Alves, Dunga também surpreendeu ao convocar pela primeira vez para a seleção o goleiro Doni (Roma), o zagueiro Alex Silva (São Paulo) e o atacante Jô (CSKA). Os meia-atacantes Kaká e Ronaldinho, que eram dúvidas por terem pedido dispensa da Copa América, também foram chamados.
O Brasil enfrenta a Inglaterra no dia 1º de junho, em Londres, no recém-inaugurado novo estádio de Wembley, às 16h (de Brasília). A partida contra a Turquia está marcada para o dia 5 de junho, em Dortmund, na Alemanha, às 15h (de Brasília).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |