Bedanktquote:Op maandag 30 april 2007 21:21 schreef michiel_merk het volgende:
de laatste ? http://www.youtube.com/watch?v=6T4Kt_H25z4&eurl= wel een filmpje
Dat lijkt me vrij logisch, maar dan hoeft hij nog niet overschat te zijn. Zelfs Henry maakt geen 34 goals in één seizoen in Engeland.quote:Op maandag 30 april 2007 20:41 schreef Tallie1982 het volgende:
Hele goeie spits maar een beetje te overschat denk ikVorig seizoen scoorde hij er maar 17 en het seizoen daarvoor ook zoiets ongeveer. Dat ie nu 34 goals scoort ligt puur aan de competitie. In Engeland gaat ie dit aantal echt niet halen
En in Nederland wordt aanvallender gespeeld, zodat hij meer ruimte krijgt.quote:Op maandag 30 april 2007 21:53 schreef Suijk het volgende:
Plus hij komt uit de Zweedse competitie, is die dan zoveel moeilijker dan de Nederlandse dat hij nu ruim 2x zoveel scoort? Ik denk dat hij nu gewoon beter wordt gebruikt.
Gewoon op de 5e plek, boven Feijenoord.quote:Op zondag 29 april 2007 17:13 schreef Jasper1908 het volgende:
[..]
Rechterrijtje, net boven de nacompetitie streep waarschijnlijk.
Klopt, maar er wordt in Nederland niet overdreven veel meer gescoord dan in andere landen, dus hoe dan ook een uitzonderlijke prestatie.quote:Op maandag 30 april 2007 22:00 schreef Nywuob het volgende:
[..]
En in Nederland wordt aanvallender gespeeld, zodat hij meer ruimte krijgt.
Hoezo 'Maar' 17 ?quote:Op maandag 30 april 2007 20:41 schreef Tallie1982 het volgende:
Hele goeie spits maar een beetje te overschat denk ikVorig seizoen scoorde hij er maar 17 en het seizoen daarvoor ook zoiets ongeveer. Dat ie nu 34 goals scoort ligt puur aan de competitie. In Engeland gaat ie dit aantal echt niet halen
Beetje makkelijk gezegd dit, hangt ook af van de druk, het systeem waarmee PSV, Ajax of AZ speelt en het feit dat bij H'veen alles in dienst van hem staat terwijl dit bij een grotere club minder zal zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:37 schreef bergkampf het volgende:
34 en dat bij een club als Heerenveen is bijzonder goed. De 34 doelpunten zou je kunnen inschatten op 40 als hij bijv. bij PSV, Ajax of AZ zou hebben gespeeld
Huntelaar maakte er anders meer bij Heerenveen dan bij Ajax.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:37 schreef bergkampf het volgende:
34 en dat bij een club als Heerenveen is bijzonder goed. De 34 doelpunten zou je kunnen inschatten op 40 als hij bijv. bij PSV, Ajax of AZ zou hebben gespeeld
Dat is samen met VI ej. Dan is gewoon het voetballer van het jaar klassement, wel aansprekend vind ik.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 08:22 schreef SCH het volgende:
Hij is ook nog Telegraafdinges van het jaar geworden, vind ik dan weer wat minder aansprekend
quote:Voetballer van het Jaar Afonso Alves: "Mijn favoriete speler? Dat ben ik zelf!"
Op een slof en een gouden schoen
door Henk Evenblij en Bab Barens
Hij wist niet wat hem overkwam. Afonso Alves, van wie bekend is dat hij sneller schiet dan het geluid, vierde niet alleen feest met Heerenveen vanwege het bereiken van de play-offs voor de Champions League, de Braziliaan wist bijna alle prijzen op zijn naam te zetten. De geweldenaar won de Gouden Schoen als Voetballer van het Jaar, werd met overmacht topscorer (34 goals) van de eredivisie en is hard op weg om zelfs Europees topschutter te worden. Maar vast staat inmiddels, dat hij samen met Phillip Cocu (Zilveren Schoen) en Alex (Bronzen Schoen) op maandag 3 september centraal staat tijdens het 26ste Gala Voetballer van het Jaar.
De topscorer geniet zichtbaar van alle loftuitingen, daar in het Bilderberg Hotel op het landgoed Lauswolt in de bossen van Friesland. Afonso Alves Martins jr. is een bijzonder mens. Opgegroeid in Belo Horizonte verloor hij al op 12-jarige leeftijd zijn vader. Met zijn oudere broer en een zuster moest hij voor brood op de plank zorgen. En wat deed Afonso? Die wilde profvoetballer worden. "Dat wist ik al heel vroeg", vertelt Afonso, die met zijn Zweedse vriendin Lottie nog in een rijtjeshuis in Heerenveen woont. Maar op de vraag of hij vroeger idolen had als bijvoorbeeld Pelé, Romário, Ronaldo, Zico, houdt hij zijn mond en glimlacht wat. "Ik heb geen idolen. Mijn favoriete speler? Dat ben ik zelf!"
Typisch Alves, een kanjer die dit seizoen liefst vijfmaal drie goals in een wedstrijd maakte, met als hoogtepunt de vier tegen Feyenoord. De Braziliaan verzorgde zo meer dan de helft van alle Friese doelpunten dit seizoen. Een ongekende score.
De nieuwe president Koos Formsma van Heerenveen gelooft overigens niet dat Afonso Alves te betalen valt voor andere clubs. "Zeker niet voor Nederland." Bedragen noemt hij niet, maar met zijn 34 goals is de vraagprijs opgelopen tot een miljoen of 25. "Alleen Chelsea, Real Madrid, Barcelona of een club met een verdwaalde Rus aan de macht kunnen hem nog weglokken."
Toch duikelden de Friezen via hun scoutingapparaat de Braziliaan op bij Malmö FF. Het was een hoop centen (ruim 4 miljoen euro), maar de Friezen wisten toen al dat zij een gouddelver aan de haak hadden geslagen.
"Het was wel grappig wat Riemer (oud-voorzitter van Heerenveen) laatst opmerkte", zegt Formsma. "Zijn paspoort is het enige waar je aan kunt merken dat hij een Braziliaan is..."
quote:Afonso lacht en zwijgt net als in het veld. Scheidsrechters hadden een makkie, want de artiest op twee benen ontving dit seizoen niet één gele kaart. "Ik kijk scheidsrechters alleen maar aan als ik denk dat een beslissing niet juist is", vertelt hij met een grijns. In Brazilië, waar 'AA' speelde voor Jong Brazilië, verschijnt zijn naam nu ook geregeld in de krant. Het wachten is thans op een uitnodiging voor de 'gele kanaries'. "Daar hoop ik wel op, want in 2014 wordt het WK in mijn land gehouden. Dan ben ik 32 en hoop dat mee te kunnen maken." "Die Afonso is me een kanjer", heeft ook Dick Schneider ervaren. De chef der rapporteurs is lyrisch over de met goud behangen man uit Belo Horizonte. " Hij is een fantastische afspiegeling van het afgelopen seizoen. Zo constant spelend en zo veel scorend... Maar dat niet alleen. Hij kan ook heel goed voetballen. De Gouden Schoen komt hem daarom ten volle toe. Hij geeft een extra dimensie aan het Nederlandse voetbal."
Maar voor hoe lang? Koos Formsma steekt een sigaar op: "Afonso staat nog tot 2011 onder contract. Ik zeg maar zo: eind goed, Alves goed!"
quote:'Alves verkocht aan Valencia'
Afonso Alves speelt volgend seizoen voor het Spaanse Valencia. Dat zegt althans Oliver Cabrera, zaakwaarnemer van Ari da Silva. Da Silva wordt gezien als potentiële opvolger voor Alves.
"Ik heb goede redenen om te geloven dat Alves door Heerenveen al is verkocht aan Valencia", zegt Cabrera in het Leeuwarder Courant. De belangenbehartiger van Ari da Silva, spelend voor het Zweedse Kalmar FF, reageert daarmee op het afwijzende houding van Heerenveen-voorzitter Koos Formsma. De Friese preses beweert bij hoog en bij laag dat Heerenveen er alles aan zal doen Alves ook volgend seizoen in het pompeblêden shirt te laten schitteren.
Volgens Cabrera is dat slechts een schijnhouding. Volgens hem is Heerenveen zeer geïnteresseerd in Da Silva, net als overigens ook andere clubs uit de Eredivisie. "Meer Nederlandse clubs willen hem hebben. Maar Heerenveen heeft het beste scouting‑apparaat in Zweden. Dat zegt misschien wel wat."
leuk om ze allemaal een keer te zien.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:27 schreef Nywuob het volgende:
http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=42457/contentid=4812
Filmpje van al zijn 34 doelpunten dit seizoen.
![]()
Goed gezien. Hij speelde maar één keer tegen Ajax. Die keer dat Heerenveen won, speelde Alves niet eens.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:55 schreef Enchanter het volgende:
[..]
leuk om ze allemaal een keer te zien.
Viel me wel op dat ie tegen Ajax (nog) niet gescoord heeft
Of heb ik het niet goed gezien ?
Wat een schitterende doelpunten zitten er tussen! En dan hebben ze zelfs die prachtige vrije trappen in de UEFA cup niet laten zienquote:Op zondag 6 mei 2007 14:27 schreef Nywuob het volgende:
![]()
quote:Op zondag 6 mei 2007 14:27 schreef Nywuob het volgende:
![]()
Daar zaten ook een paar mooie doelpunten bij inderdaad. Vooral die vrije trap tegen Vitoria Setubal die keihard via de lat en het hoofd van de keeper het doel in ging.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:06 schreef Fetai het volgende:
[..]
Wat een schitterende doelpunten zitten er tussen! En dan hebben ze zelfs die prachtige vrije trappen in de UEFA cup niet laten zien![]()
26 jaar.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:38 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe oud is die alves eigenlijk?
Jaartje of 25, 26 dacht ik.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:38 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe oud is die alves eigenlijk?
14,7% van het totaal.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:46 schreef TubewayDigital het volgende:
hoeveel van de goals zijn eigenlijk tegen feyenoord gemaakt (thuis + uit) ?
Die hattrick tegen Groningen is 't mooistquote:Op zondag 6 mei 2007 14:27 schreef Nywuob het volgende:
![]()
Juist in IE werkt ie niet bij mijquote:Op zondag 6 mei 2007 15:30 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Bij mij werkte het niet onder firefox , probeer explorer eens
Tot 31 augustus dagelijks van dit soort nieuwtjes.quote:Sportbladet: ,,Serieuze interesse Barcelona in Alves''
Barcelona heeft serieuze interesse voor Afonso Alves. Dat meldt Sportbladet woensdag. De Spaanse koploper zou ongeveer 25 miljoen euro overhebben voor de topscorer van Europa (die volgens de voorzitter niet te koop is).
Barcelona zou al verschillende keren serieuze interesse getoond hebben in Alves. De Catalanen lijken geen genoegen te nemen met het simpele 'nee' van voorzitter Koos Formsma. Ergens zal echter een grens zijn en als de berichten kloppen, dan zou Barcelona die wel eens kunnen passeren, volgens Sportbladet. Bij Malmö FF hangen ze nog net de vlag niet uit. Die club krijgt tussen de tien en de vijftien procent van de transfersom.
Barcelona is niet de eerste club die met Afonso Alves in verband gebracht wordt. Chelsea, Ajax, PSV, Juventus, Valencia en Bayern München zouden ook al geïnteresseerd zijn. Voorzitter Koos Formsma houdt tot nu toe vol dat over Alves te onderhandelen valt en dat hij volgend seizoen nog gewoon voor sc Heerenveen speelt. Wel grappig: op het moment dat wij bericht kregen over het bericht in Sportbladet publiceert de officiële site van sc Heerenveen het nieuws dat Ronaldinho (die van Barcelona, ja) lovend is over Alves: ,,Ik heb hem zien spelen op tv en hoor ook dat hij het fantastisch doet. Alves heeft een grote toekomst voor hem liggen.'' En Alves zelf zegt: ,,Het is belangrijk voor mij dat een grote speler als Ronaldinho dit over mij zegt. Het is mooi, maar ik besef dat ik hard moet werken wil ik ooit het niveau halen waarop hij speelt.''
Afonso Alves, vanavond nog 3 erbijquote:Ronaldinho lovend over Afonso Alves
09 mei 2007
Ronaldinho is een megaster en uitgerekend de vedette van Barcelona en het Braziliaanse elftal had lovende woorden in petto voor zijn landgenoot bij Heerenveen. ,,Ik weet zeker dat Alves een grote toekomst tegemoet gaat,’’ aldus Ronaldinho.
De Zweedse televisiezender SVT was gisteren aanwezig bij de afsluitende training van Heerenveen voor het duel met Ajax. De Zweedse verslaggever had een leuke verrassing in petto voor Alves. De Zweedse cameraploeg was enkele dagen eerder in Spanje op bezoek geweest bij Ronaldinho en vroeg de topvoetballer naar zijn mening over Afonso Alves.
De video-opname van het Zweedse bezoek aan Ronaldinho werd gisteren aan Alves getoond. De topschutter van Heerenveen hoorde de lovende woorden van zijn beroemde landgenoot met genoegen aan. ,,Ik heb hem zien spelen op tv en hoor ook dat hij het fantastisch doet. Alves heeft een grote toekomst voor hem liggen,’’ aldus Ronaldinho.
Afonso Alves toonde zich blij met de lof van zijn landgenoot. ,,Het is belangrijk voor mij dat een grote speler als Ronaldinho dit over mij zegt. Het is mooi, maar ik besef dat ik hard moet werken wil ik ooit het niveau halen waarop hij speelt.’’
Jij weet meer?quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
Alves naar barca? Eerder richting engeland..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |