Het lijkt me sterk, die capaciteiten schelen nauwelijks. Ik denk eerder dat de 'tuut' aan de voorkant iets te breed of te plat is waardoor ze niet goed contact kunnen maken. Dat heb ik zelf eens gehad met een paar oplaadbare batterijen van een onbekend merk. Het zou ook verklaren waarom ze het in je oude toestel wel doen. Succes in Granada!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:03 schreef Babsie22 het volgende:
Kan het ook dat het mAh te hoog is? De digipro batterijen zijn namelijk 2500mAh en de Philips 2450mAh..
Ik zou gaan voor een 3-poot...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:16 schreef MrSubtle het volgende:
Thanks voor alle informatie!
En is een een-poot statief goed genoeg, of is een drie-poot toch verstandiger?
Een driepoot is stabieler, punt. De ervaring leert echter dat je een éénpoot meer zult gebruiken omdat ie makkelijker meeneemt en sneller in en uitvouwt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:16 schreef MrSubtle het volgende:
Thanks voor alle informatie!
En is een een-poot statief goed genoeg, of is een drie-poot toch verstandiger?
Wat is daar het nut van dan? Dat geeft druk bij het omhoog trekken van de camera, maar bij het indrukken van het knopje duw ik 'm toch juist naar benedenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:03 schreef limpix het volgende:
Of je neemt een stukje touw.....![]()
http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/touw.html
pittig knopje dan...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:52 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Wat is daar het nut van dan? Dat geeft druk bij het omhoog trekken van de camera, maar bij het indrukken van het knopje duw ik 'm toch juist naar beneden
Dan moet je wel errug wanhopig zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:03 schreef limpix het volgende:
Of je neemt een stukje touw.....![]()
http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/touw.html
Nou ja... bij een lens van 388 mm zoom heb je van elk trillinkje last volgens mij...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:07 schreef PankPinther het volgende:
[..]
pittig knopje dan...
self timer proberen?
Een beetje googlen leert me dat jij ws een nikon D40x hebt. Klopt dit?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:02 schreef NoXxa het volgende:
Ik vind Lightroom traag, maar dat kan ook aan mijn processor liggen. Verder wel gelikt progje!
Maar nu de vraag voor de Expert. Ik wil een SDHC kaartje kopen voor m;n camera. Maar ik twijfel even hoe snel ie moet zijn. Mijn camera kan ongeveer 2.5 a 3 beeldjes per seconde schieten. OM het maximale eruit te halen heb ik dan eentje nodig die 9mb/sec kan schrijven of meer?
Ik heb idd een Nikon D40x. Snel genoeg idd. En Salland heeft SD kaartjes die 9mb schrijven en 10mb lezen. En er staan ook kaartjes die 20 mb/sec aan kunnen. Maar volgens jou gaan ze max tot 6 mb/sec. Maar goed wat ik dus wil is dat ik een kaartje koop dat max de snelheid van mijn camera aan kan. Meer is overbodig dus zonde van het geld.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:34 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Een beetje googlen leert me dat jij ws een nikon D40x hebt. Klopt dit?
Er van uitgaande dat het antwoord "ja" is, kan jij maximaal een SDHC van 4 GB aan. Je camera schiet wel 3 beeldjes per seconde, maar je camera buffer kan 100 JPEGs aan of 9 RAW plaatjes. De vraag is of je fotografeert of meer de neiging hebt om te filmen, en of je in jpeg mode schiet (dan is het niet nodig om een supersnelle kaart te kopen) of in RAW (dan zeg ik: alle kleine beetjes helpen)
Echter, het feit dat een fabrikant zijn SDHC kaart aanprijst als supersonisch, wil niet zeggen dat je camera hem ook in supersonische snelheid zal volpompen.
Volgens de wiki zijn er maar 3 classes SDHC: 2, 4 en 6 MB/s. Ik heb er geen verstand van. Dus of je 9MB/s is splinternieuw, of je leest je handleiding ondersteboven
Indien het antwoord op mijn eerste vraag "nee" is, wat heb je dan?
Zelfs trage SD-kaarten zijn al sneller dan je camera. Alleen bij camera's zonder interne buffering(en dat zijn er een paar uit de categorie die een veelvoud van een D40x kosten) hebben snelle kaarten nut voor waar het schrijven betreft.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:05 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Ik heb idd een Nikon D40x. Snel genoeg idd. En Salland heeft SD kaartjes die 9mb schrijven en 10mb lezen. En er staan ook kaartjes die 20 mb/sec aan kunnen. Maar volgens jou gaan ze max tot 6 mb/sec. Maar goed wat ik dus wil is dat ik een kaartje koop dat max de snelheid van mijn camera aan kan. Meer is overbodig dus zonde van het geld.
ja dat zei ik ook al:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:05 schreef dvr het volgende:
Zodra je buffer volloopt is het de snelheid van de geheugenkaart die bepaalt hoe snel je weer kunt doorschieten. Iemand die zijn camera als een soort repeteergeweer gebruikt en regelmatig tientallen beelden achter elkaar schiet heeft zeker baat bij een snelle kaart.
maar hij moet dan echt in jpeg mode 33 seconden die sluiter in blijven drukken, of in RAW meer dan 3 seconden.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:34 schreef Shark.Bait het volgende:
De vraag is of je fotografeert of meer de neiging hebt om te filmen, en of je in jpeg mode schiet (dan is het niet nodig om een supersnelle kaart te kopen) of in RAW (dan zeg ik: alle kleine beetjes helpen)
Die heeft meer baat bij een videocameraquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:05 schreef dvr het volgende:
Zodra je buffer volloopt is het de snelheid van de geheugenkaart die bepaalt hoe snel je weer kunt doorschieten. Iemand die zijn camera als een soort repeteergeweer gebruikt en regelmatig tientallen beelden achter elkaar schiet heeft zeker baat bij een snelle kaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |