Zet er dan niet zulke voorbarige subjectieve meningen neerquote:Op woensdag 18 april 2007 18:10 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik heb er lang geleden al een Wiki over gemaakt:
quote:Maar waarschijnlijk zal het programma Wie is... de Mol? niet verdringen.
quote:Talpa, SBS en RTL wilden The Phone niet
26 Juni 2007 08:22: Herman Roggeveen
Programmadirecteuren van de commerciële omroepen zullen zichzelf nog eens flink achter de oren krabben wanneer ze de eerste aflevering van The Phone hebben gezien, de reality-actieserie die vanaf 6 juli bij de Avro is te zien. Medebedenker Beau van Erven Dorens scoort er een internationale hit mee. De Avro lift daar gezellig op mee, al is dat een mazzeltje. Want de Avro was zo ongeveer zesde keus van Beau en zijn productiehuis Parklane TV.
"We hebben het eerst bij Talpa aangeboden. Ik denk dat het nog niet goed omschreven was, want zij wilden er nog even niets mee doen", vertelt Van Erven Dorens in RTL Boulevard. "Daarna gingen we er mee naar RTL en die wilden ook niet. SBS ook niet. Uiteindelijk zeiden ze bij de Avro: dat gaan we doen!"
The Phone komt binnenkort al op televisie in Australië, Rusland en Griekenland. Verder hebben talloze zenders uit heel de wereld een optie genomen op het programma, waaronder kanalen in Engeland en Amerika.
In The Phone nemen nietsvermoedende passanten een verstopte, rinkelende telefoon op. Meteen wordt ze de vraag gesteld of ze veel geld willen winnen. Als een bevestigend antwoord volgt, zitten ze meteen in een bloedstollend spannend spel. "Eén iemand zei 'Lik m'n reet' of iets dergelijks, haha", aldus Beau.
Dat denk ik van wel ...het word door de AVRO uitgezonden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:22 schreef JeroenV het volgende:
Hmm, ik kan niet kijken omdat ik weg ben. Komt het op uitzendinggemist te staan?
Ben opzich wel benieuwd.
Mooi, ben ik in ieder geval niet aan het werk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:20 schreef Haaibaaike het volgende:
Begint om 21.45u pasBen ook erg benieuwd hoe dit programma is
![]()
Dat was ook te vaag, te ambitieus en vooral te lang. The Phone duurt als ik het goed maar een dag per persoon ofzo, dat houdt het tempo wel erin.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:24 schreef Remzz het volgende:
Concept lijkt me veels te ingewikkeld en geen boeiende televisie opleveren. Beetje hetzelfde idee als Masterplan wat enorm is geflopt.
Het zijn acht afleveringen. En idd een aflevering per persoon. Dus dan zal de vaart er wel in zitten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat was ook te vaag, te ambitieus en vooral te lang. The Phone duurt als ik het goed maar een dag per persoon ofzo, dat houdt het tempo wel erin.
Klinkt errug goed. Ik ben echt erg benieuwd vanavond.quote:Realityprogramma The Phone kijkt als een film
De realityshow The Phone zet vanaf vanavond 6 juli wekelijks het leven van twee mensen op zijn kop. Nietsvermoe- dend doen zij hun ding totdat ze, ergens in een stad, worden geconfronteerd met een onbeheerde rinkelende telefoon. “Ze nemen de telefoon op en vanaf dat moment vormen zij de hoofdrolspelers van een spannende film die door vele dilemma’s, verrassingen en opdrachten tot een zenuwslopend climax wordt gebracht“, aldus een woordvoerder van de AVRO.
In The Phone rinkelen op twee verschillende locaties in dezelfde stad een telefoon. Degene die de telefoon opneemt wordt door de AVRO uitgedaagd en kan een grote geldprijs winnen. Deze geldprijs kan alleen worden gewonnen als de speler de strijd tegen de tijd en de intellectuele en fysieke uitdaging aangaat. Mislukt een opdracht of wordt het tijdslimiet overschreden wordt de prijs minder.
De hoofdrolspelers zijn vreemden voor elkaar echter willen ze de prijs winnen worden ze gedwongen samen te spelen. Onder grote druk worden zij telkens weer uitgedaagd een route af te leggen, alert te blijven en cryptische opdrachten op te lossen. Dit alles gebeurt onder toeziend oog van vele camera’s die verborgen blijven.
In de eerste aflevering van The Phone is Haarlem het decor. “In Haarlem zijn ruim 200 klachten bij de politie binnengekomen van mensen die dachten dat er een gevaarlijke tbs-er was ontsnapt. Gelukkig duren de opnames maar een uur of drie“, aldus Beau van Erven Dorens, die het programma produceert, bij de GPD. Natuurlijk hebben de producenten van te voren zoveel mogelijk instanties op de hoogte gesteld van de opnames, vult collega Willem Brom aan. “In deze tijd van terrorismedreiging durft ook niet iedereen zomaar een achtergelaten mobieltje op te pakken.’‘
De AVRO zag The Phone meteen zitten, ondanks productionele haken en ogen. “Maar de formule, reality-tv met de spanning van een avonturenfilm, was te mooi om op productiegedoe te laten stranden”, zegt programmaleider Kees Tukker.
Brom beaamt: “De opnames vergen inderdaad de precisie van een militaire veldslag. Het moet er allemaal uitzien alsof de deelnemers in een speelfilm terecht zijn gekomen, dus van afstand gefilmd en zoveel mogelijk zonder onderbrekingen. We moeten van te voren precies uitzoeken waar de kandidaten zich op een bepaald moment bevinden, en als ze onverhoopt een andere route kiezen, moeten we snel kunnen overschakelen. Voor iedere aflevering waren ruim veertig man op de been, onder wie cameramensen op scooters. Er werd zelfs een helikopter ingezet.”
The Phone is vanavond te zien om 21.45 uur bij de AVRO op Nederland 3.
Frederik Brom.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:09 schreef Haaibaaike het volgende:
Wie presenteerd dat programma?
Het is heul spannend bij Roddick, hoe laat begint 'tquote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:52 schreef borisz het volgende:
heb zin in
Daar dacht ik ook gelijk aan.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:50 schreef jmac het volgende:
is deze eerste epi met acteurs ofzo?
Hij liep METEEN weg bij zn vrienden zonder nog wat te zeggen. in de trein zat gewoon een cameraman... e.d.
een joep sertons achtige rip-offquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:02 schreef amaranta het volgende:
Die presentator is wel mjammie...
quote:
quote:
Jaquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:03 schreef Cybart het volgende:
[..]
ghe ghe
en dat was voor kinderen
en had Yvonne Jaspers
2011Haquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:08 schreef Asskicker14 het volgende:
Snappen jullie de raadsel?
Komt ook door de kandidaten, ze zijn wel erg dom bezig.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:10 schreef Aventura het volgende:
Mijn aandacht is inmiddels totaal verslapt.
Nogal irritante acteursquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:10 schreef Aventura het volgende:
Mijn aandacht is inmiddels totaal verslapt.
Veel te druk met "what the fuck man" roepenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:10 schreef amaranta het volgende:
Ze overleggen bijna niet. Die langhaar trekt zn plan en de ander volgt klakkeloos.
Omdat het acteurs zijn in de 1ste aflevering dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:11 schreef Cybart het volgende:
die mensen boeien niet !
spanning is daardoor ook niet echt aanwezig
je leeft niet met die mensen mee
Het doet me denken aan Masterplanquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:12 schreef TornadoDK het volgende:
het doet me erg denken aan zigzag. alleen inplaats van munten verdienen gaat er geld af.
flop inderdaadquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:12 schreef amaranta het volgende:
Ik kijk deze aflevering af en dan is het mooi geweest.
Top of flop.
Flop wat mij betreft.
Jep..straalt er van af. En dan ook nog 2 die acteurs erbij.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:13 schreef Aventura het volgende:
Ik word ook een tkkie moe van dat hippe rijke snelle jongens-sausje. Het ademt de Beau van Erven Dorens-lifestyle....Hippe rijke dertigers, Bloemendaal, Haarlem, racecircuit, hippe gadgets, snelle pakken...ik kan het productieteam zo uittekenen.
Idd. Zeker geen must-see (zoals ehh fort boyard oid vroeger was)... Volgende week nog 1 kans, en als ze dan deze ellende afleveren dan kijk ik 't niet meer.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:12 schreef amaranta het volgende:
Ik kijk deze aflevering af en dan is het mooi geweest.
Top of flop.
Flop wat mij betreft.
te snelquote:
Ik was volgens mij de enige die Masterplan niet slecht vond.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het doet me denken aan Masterplan
dat ken ik nietquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het doet me denken aan Masterplan
*meldquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:14 schreef pekel het volgende:
[..]
Ik was volgens mij de enige die Masterplan niet slecht vond.
Het was 50% kans manquote:
Ze luisteren en kijken gewoon niet goed. Je kon er vanuit gaan dat je rechts moet, maar dan moet je natuurlijk wel uitgaan van de manier waarop jezus stond.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het was 50% kans man
Jij met je commentaar alweer, damn kunnen ze niks aan doen![]()
Inderdaad. Ze luisteren niet goed. En samenwerking is ook al ver te zoeken.quote:
oeh... damn wat was dat ook al weer???quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:20 schreef jmac het volgende:
Hoe heet die ene show ook alweer die de tros paar jaar (nuja veel jaren geleden) uitzond. Thema was: YOU CAN RUN BUT YOU CAN't HIDE. Dan moesten ze in zo'n telefooncel gaan staan en door heel nederland racen zonder gespot te worden door 'burgers' enzo?
Jack van gelder deed presentatie in studio.
Klinkt ook een beetje als The Hunt.. moesten ze daar ook niet door Nederland reizen zonder dat de kijkers hen konden vinden?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:20 schreef jmac het volgende:
Hoe heet die ene show ook alweer die de tros paar jaar (nuja veel jaren geleden) uitzond. Thema was: YOU CAN RUN BUT YOU CAN't HIDE. Dan moesten ze in zo'n telefooncel gaan staan en door heel nederland racen zonder gespot te worden door 'burgers' enzo?
The hunt niet dus?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:20 schreef jmac het volgende:
Ik neem het aan...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er werd hier geroepen dat het acteurs zijn, is dat officieel of nemen jullie dat aan?
niet bevestigd, maar wel vrij duidelijk!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er werd hier geroepen dat het acteurs zijn, is dat officieel of nemen jullie dat aan?
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:24 schreef amaranta het volgende:
Ik ga het morgen ook doen
Gewoon iemand opbellen en zeggen, ga naar het station. Ga op perron 5 staan.
Kon 't op google/wiki ook al niet vinden helaas. Was iig super programma. Vond 't als klein jochie ontzettend spannend. Die uitspraak van 'you can run but you can't hide' ben ik nooit meer vergeten.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:23 schreef Cybart het volgende:
neee, the hunt was dat niet...
the hunt was een paar jaar na dat programma met Jack Van Gelder
(the hunt was van rolf wouters' zijn bedrijf)
Ik had wel het gevoel dat ik ze al ergens van kendequote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
koop je toch gewoon zo'n gaar ding van een tientje. het lijkt me best priceless om iemand 200 km verderop te sturen.quote:
leuke prank om te onthoudenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:26 schreef amaranta het volgende:
Hoi met de AVRO.
Als je 25000 druk 1 en anders hang je op.
Bart en ??quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:28 schreef pekel het volgende:
Wat waren de namen van deze "kandidaten" ook alweer?
Heb 'm al doorgestuurd naar de treiterlijnquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:26 schreef amaranta het volgende:
Hoi met de AVRO.
Als je 25000 druk 1 en anders hang je op.
Ik wil wel in het complot zitten. Stuur ze maar naar Ehv.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:29 schreef Jovatov het volgende:
Laat ik nou net een telefoon overhebben, vind het wel een leuk idee eigenlijk, ff wat camcorders regelen, ik heb toch vakantie, kijken of ik dit kan regelen...
...to be continued
Die verzinnen ze toch gewoon dan...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:28 schreef jmac het volgende:
Stonden hun namen er niet in 't begin? If so, googlen
Ivo. Die helemaal niets anders kon zeggen dan "Fuck".quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:29 schreef amaranta het volgende:
Bart en ??
Gewoon in de blue parrot leggen. Ben je er zeker van dat de deelnemer na het drinken van 10 breezers toch 0 euro ophaaltquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik wil wel in het complot zitten. Stuur ze maar naar Ehv.
What the fuck manquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:30 schreef Wickedangel het volgende:
Ivo. Die helemaal niets anders kon zeggen dan "Fuck".
Open er een topic overquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:29 schreef Jovatov het volgende:
Laat ik nou net een telefoon overhebben, vind het wel een leuk idee eigenlijk, ff wat camcorders regelen, ik heb toch vakantie, kijken of ik dit kan regelen...
...to be continued
Wanted, was dat toch? Moest er ook aan denkenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:26 schreef jmac het volgende:
[..]
Kon 't op google/wiki ook al niet vinden helaas. Was iig super programma. Vond 't als klein jochie ontzettend spannend. Die uitspraak van 'you can run but you can't hide' ben ik nooit meer vergeten.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:20 schreef jmac het volgende:
Dat was TROS Wanted, en het is héél erg jammer dat dat niet meer te zien is (evenals DeHunt trouwens).quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:21 schreef Cybart het volgende:
[..]
oeh... damn wat was dat ook al weer???
ik weet alleen dat The Hunt weer op dat programma gebaseerd was
Ik wil daar nog niet dood gevonden wordenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:30 schreef jmac het volgende:
[..]
Gewoon in de blue parrot leggen. Ben je er zeker van dat de deelnemer na het drinken van 10 breezers toch 0 euro ophaalt
Undercover?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:30 schreef Mike het volgende:
Mwah.
Hoe wist de productie in welke wagon die vent in de trein ging zitten? Want daar was het telefoonnummer. En al die camera's op de meest filmische plekken?
Het zal zeker een stuk geregisseerd zijn. Ik las in de gids een interview met die Beau, ze checken wel wie die telefoon opneemt, of die gezondheidsproblemen heeft (er wordt toch veel van je gevraagd, 2 kerktorens oprennen)..quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:30 schreef Mike het volgende:
Mwah.
Hoe wist de productie in welke wagon die vent in de trein ging zitten? Want daar was het telefoonnummer. En al die camera's op de meest filmische plekken?
Zo legde Beau het uit bij "wat Heet" inderdaad.quote:
Ja fokking hell, wat een conditie moet je voor dit programma hebben... niet alleen zo'n pokke-eind rennen, maar dan ook nog tig van die kut-trapjes op en af naar die kerkklokken...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:31 schreef Sirolf het volgende:
Maar sommige stukken waren wel een gigantisch eind rennen, vooral van station naar die bioscoop!
IDDquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik wil daar nog niet dood gevonden worden
Idd, alhoewel er veel tussendoor geknipt is natuurlijk maar ze hebben wel veel lopen rennen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:36 schreef Scope het volgende:
[..]
Ja fokking hell, wat een conditie moet je voor dit programma hebben... niet alleen zo'n pokke-eind rennen, maar dan ook nog tig van die kut-trapjes op en af naar die kerkklokken...![]()
Ik denk dat legio (normale) mensen dat niet vol zouden houden hoor...
Had die ene nou wel of niet zijn rijbewijsquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:37 schreef VoreG het volgende:
Die auto kan ook nog wel leuk zijn, want stel dat beide kandidaten geen rijbewijs hebben? Dan wordt het een heeeel stukkie lopen.
Oh ja! Ja, mooie tijden. Op vrijdagavond altijdquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:31 schreef pluisje het volgende:
[..]
Wanted, was dat toch? Moest er ook aan denken
Die ene niet, die andere wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
Had die ene nou wel of niet zijn rijbewijs
Langhaar had geen rijbewijs en die ander wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
Had die ene nou wel of niet zijn rijbewijs
Dat valt denk ik nog reuze mee hoor, ik denk dat dit hele geintje uiteindelijk wel zo'n drie/vier uur heeft gekost. Zo uitgesmeerd valt het allemaal nog wel mee, het zijn niet zo heel erg lange stukke lopen, en die trappen waren ook maar in twee gebouwen (de kerk (goed dat zijn wel behoorlijke trappen) en in die schouwburg, en dat waren iets van 5 verdiepingen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:36 schreef Scope het volgende:
[..]
Ja fokking hell, wat een conditie moet je voor dit programma hebben... niet alleen zo'n pokke-eind rennen, maar dan ook nog tig van die kut-trapjes op en af naar die kerkklokken...![]()
Ik denk dat legio (normale) mensen dat niet vol zouden houden hoor...
Is ook best logisch, camera's hangen overal in Treinen, nummertje kan je zo opschrijven op een achterkant van een bank.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zo legde Beau het uit bij "wat Heet" inderdaad.
Soms zien de kanidaten een camara maar het gros van de camera's niet.. en dat ze stomme fouten maken is het grappige ervan vanwege de stress om dat geld te winnen
KANDIDAAT SPELPROGRAMMA GEZOCHT DOOR JUSTITIEquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:39 schreef jmac het volgende:
[..]
Oh ja! Ja, mooie tijden. Op vrijdagavond altijd![]()
heb nog nooit n camera in de trein gezien. En deze was gewoon in de handen van 'n persoon. Want hij ging ook mee over de banken toen de kandidaat aan de andere kant bezig was.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:41 schreef Messenga het volgende:
[..]
Is ook best logisch, camera's hangen overal in Treinen, nummertje kan je zo opschrijven op een achterkant van een bank.
Je kan toch gewoon achter iemand aanlopen, die kandidaat is toch alleen maar bezig met dat telefoonnummer zoeken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:42 schreef jmac het volgende:
[..]
heb nog nooit n camera in de trein gezien. En deze was gewoon in de handen van 'n persoon. Want hij ging ook mee over de banken toen de kandidaat aan de andere kant bezig was.
Ja, bij nader inzien... `t is in 3-4 uur opgenomen dus (volgens Beau zelf), en teruggebracht tot 40 minuten TV, logisch dat het er dan vermoeidend uitziet, haha!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:41 schreef Jovatov het volgende:
Dat valt denk ik nog reuze mee hoor, ik denk dat dit hele geintje uiteindelijk wel zo'n drie/vier uur heeft gekost. Zo uitgesmeerd valt het allemaal nog wel mee, het zijn niet zo heel erg lange stukke lopen, en die trappen waren ook maar in twee gebouwen (de kerk (goed dat zijn wel behoorlijke trappen) en in die schouwburg, en dat waren iets van 5 verdiepingen.
Dat kan een normaal mens heus wel hoor, en zeker voor ¤25.000
Ze kregen een microfoontje opgespeldquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:45 schreef Betse het volgende:
Vind het veel raarder dat je ze altijd goed kon verstaan...
Dit stond in het nrc.next-stuk: de kandidaten krijgen microfoons opgespeld aan het begin. Ik ben nog steeds verbaasd over de vreselijke hype rond het programma, terwijl het met die kandidaten slaapverwekkend was.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:45 schreef Betse het volgende:
Dat van de camera's geloof ik wel. Vind het veel raarder dat je ze altijd goed kon verstaan...
wat maakt het uit dat ze de camera zien? Ze weten toch zelf ook wel dat ze gevolgt worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:54 schreef rene90 het volgende:
Even volgende week kijken wat dat te bieden heeft, die camera moeten ze wel gezien hebben, zeker in die kerktoren.....dus dat is weer zonde, zou leuker zijn als ze echt worden gevolgd zonder dat ze het weten.
Undercover héquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:42 schreef jmac het volgende:
[..]
heb nog nooit n camera in de trein gezien. En deze was gewoon in de handen van 'n persoon. Want hij ging ook mee over de banken toen de kandidaat aan de andere kant bezig was.
Het programma maken kost wel meer dan die 25.000 euro hoorquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:54 schreef rene90 het volgende:
maar het is toch al onwaarschijnlijk dat de AVRO 25.000 euro te besteden heeft aan zo een programma...
Helemaal omdat men heel enthousiast was in Cannes.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:31 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het programma maken kost wel meer dan die 25.000 euro hoor![]()
Bovendien hebben ze een deel van de rechten gekregen van het programma, zo vertelde Beau. Dus de inkomsten die worden verkregen uit verkoop aan het buitenland vloeien deels weer naar de AVRO. En zo zou het zelfs behoorlijk winstgevend kunnen zijn/worden.
Daaromquote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:36 schreef VoreG het volgende:
[..]
Helemaal omdat men heel enthousiast was in Cannes.
Je hebt gelijk; maar gelukkig konden ze weten dat op redelijke afstand alle postcode daar beginnen met 2quote:Op zaterdag 7 juli 2007 07:56 schreef Jovatov het volgende:
Gisteravond 334.00 kijkers, waar vorige week op dat tijdslot ruim 700.000 kijkers Nu we er toch zijn boeide is The Phone dus nog niet het succes wat Beau hoopte.
Daarnaast zat ik vanochtend tijdens werk na te denken over die postcode. De opdracht was als ik het me goed herinnerde:
- Twee gelijke getallen op het eind.
- Samen maken die het eerste getal
- Het eerste getal min de twee laatste is het tweede getal.
Dan kan 2011 inderdaad kloppen (die bedacht ik ook tijdens de uitzending) maar een 4022 en een 8044 kan toch ook, of heb ik iets gemist bij de aanwijzingen?
Ja, maar Haarlem begint met 2000quote:Op zaterdag 7 juli 2007 07:56 schreef Jovatov het volgende:
Gisteravond 334.00 kijkers, waar vorige week op dat tijdslot ruim 700.000 kijkers Nu we er toch zijn boeide is The Phone dus nog niet het succes wat Beau hoopte.
Daarnaast zat ik vanochtend tijdens werk na te denken over die postcode. De opdracht was als ik het me goed herinnerde:
- Twee gelijke getallen op het eind.
- Samen maken die het eerste getal
- Het eerste getal min de twee laatste is het tweede getal.
Dan kan 2011 inderdaad kloppen (die bedacht ik ook tijdens de uitzending) maar een 4022 en een 8044 kan toch ook, of heb ik iets gemist bij de aanwijzingen?
Toch een beetje flauw dus, er zijn dus meerdere oplossingen mogelijk... Maargoed, inderdaad als er op je tomtommetje dan verschijnt dat je naar Zeewolde (oid) moet moet er wel een belletje rinkelen.quote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:44 schreef Mike het volgende:
Ik kreeg aan de hand van de reacties op FOK! het idee dat het goedbekeken zou zijn, maar er keken maar 334.000 mensen. Da's zelfs veel te weinig om in de top 25 van de dag te komen.
Dat is inderdaad erg laag. Ik had ook wel meer verwacht. En na zo'n eerste aflevering gaat dat nooit direct nog echt meer worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:44 schreef Mike het volgende:
Ik kreeg aan de hand van de reacties op FOK! het idee dat het goedbekeken zou zijn, maar er keken maar 334.000 mensen. Da's zelfs veel te weinig om in de top 25 van de dag te komen.
Ja echt zonde.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg laag. Ik had ook wel meer verwacht. En na zo'n eerste aflevering gaat dat nooit direct nog echt meer worden.
Zonde.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:06 schreef Urquhart het volgende:
Ik vind het best een leuk programma, een beetje dat Wie is de Mol?-sfeertje
Nee, gewoon kandidaten die zich opgegeven hebben..Lijkt mij hoor !quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:21 schreef RaymanNL het volgende:
Leuk programmaVolgens mij waren het geen acteurs hoor?
Wie gaat er anders ook rond het middag uur naar de bios ?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
[..]
Nee, gewoon kandidaten die zich opgegeven hebben..Lijkt mij hoor !
Ik wel eens, lekker rustigquote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:00 schreef Wokker het volgende:
[..]
Wie gaat er anders ook rond het middag uur naar de bios ?![]()
Volgens beau moest het ongeveer tussen de 400.000-600.000 komen te liggen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg laag. Ik had ook wel meer verwacht. En na zo'n eerste aflevering gaat dat nooit direct nog echt meer worden.
Zonde.
Precies!quote:
Vond ik ook, is eigenlijk een typische Nederland 1 programma.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:41 schreef jmac het volgende:
[..]
Volgens beau moest het ongeveer tussen de 400.000-600.000 komen te liggen.
Vreemd dat ze zo'n groot programma dan op ned3 programmeren![]()
Andere zenders wilden het niet kopen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:41 schreef jmac het volgende:
[..]
Volgens beau moest het ongeveer tussen de 400.000-600.000 komen te liggen.
Vreemd dat ze zo'n groot programma dan op ned3 programmeren![]()
Dat was idd erg tof, met die telefooncellen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:31 schreef Sirolf het volgende:
[..]
[..]
Dat was TROS Wanted, en het is héél erg jammer dat dat niet meer te zien is (evenals DeHunt trouwens)
Nu je het zegt, dat was vreemd dat die vrouw goed vondt dat die jongen aan haar vroeg of ie dr fiets mocht lenen.quote:Die scene waar die vrouw zomaar haar fiets weg gaf vond ik trouwens nogal bizar en hilarisch.
Al die shots zijn later/eerder gemaakt. En luchtopnames van steden kun je uit archief of bij de gemeente kopen (dacht ik).quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:26 schreef Remzz het volgende:
Lijkt me trouwens een gigantisch duur programma. Helicopter, denk wel 10 camera team's en verslaggevers, enorm veel vergunningen en veel redactie werk.
Beau zei dat bij elke aflevering een helicopter boven de deelnemers hangtquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:27 schreef BMH het volgende:
[..]
Al die shots zijn later/eerder gemaakt. En luchtopnames van steden kun je uit archief of bij de gemeente kopen (dacht ik).
Die luchtopnames hebben ze zelf gemaakt. Stond laatst in de krant dat de helikopter die de hele tijd boven Utrecht hing voor het programma van Beau van Erven Dorens was.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:27 schreef BMH het volgende:
[..]
Al die shots zijn later/eerder gemaakt. En luchtopnames van steden kun je uit archief of bij de gemeente kopen (dacht ik).
Moeten ze een nieuwe cameraman aannemen. Ik heb de deelnemers werkelijk geen één keer op een luchtopname gezienquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:28 schreef Remzz het volgende:
[..]
Beau zei dat bij elke aflevering een helicopter boven de deelnemers hangt
Ik wel, toen ze uit de Bavo kwamen naar die auto toe, toen zag je ze vanuit de lucht in die auto stappen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:30 schreef BMH het volgende:
[..]
Moeten ze een nieuwe cameraman aannemen. Ik heb de deelnemers werkelijk geen één keer op een luchtopname gezien.
Dat kan niet. Een omroep kan het kopen, niet een zender. De zender-coordinator beslist waar 't op komt normaliter.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Andere zenders wilden het niet kopen.
Idd, een omroep kan dat kopen niet een zender..quote:Op zondag 8 juli 2007 13:20 schreef jmac het volgende:
[..]
Dat kan niet. Een omroep kan het kopen, niet een zender. De zender-coordinator beslist waar 't op komt normaliter.
quote:Op maandag 9 juli 2007 00:00 schreef wolfrolf het volgende:
Best amusante TV. Lekker boeiend of het in scene is gezet of niet
quote:Op zondag 8 juli 2007 02:54 schreef Jivis het volgende:
Ik hoorde trouwens het Wie Is de Mol riedeltje op een gegeven moment in de muziek, toen ze in die toren waren. Recyclet de AVRO hun soundtracks of was dat gewoon een Easter Egg?
Ik snap niets van jouw negatieve reactie. Ik heb me gewoon goed geamuseerd met dit programma. Het interesseert mij geen zak of het in scene is gezet allemaal. Als ik maar vermaakt wordquote:Op maandag 9 juli 2007 19:13 schreef N.i.c.k het volgende:
Snap niets van de positieve reacties hier, vind het echt waardeloos. Dat deze aflevering geheel geensceneerd is lijkt me duidelijk.
Die gast wist alle straatjes, welke torens, liep bij de 750 meter tot 50 meter goed, kende de kerken, waren allebei rond de 30, zagen er redelijk tv-geniek uit. tsja .. ondanks dat vond ik de opdrachtjes te inhoudloos. Eerlijk gezegd vond ik zigzag spectaculairder.
In de uitzending vroeg Giel aan Llewy het 06-nummer van Ivo. Hij had hem in de uitzending van The Phone gezien. Daarna belde Giel Ivo op en bleek dat zij elkaar al langer dan vandaag kenden.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:56 schreef ItaloDancer het volgende:
Vreemde conclusie dat Ivo Giel Beelen kent, daar staat immers in het stukje nergens wat over.
Wanted, was erg tof inderdaad. Ben toendestijds nog druk bezig geweest met het terug laten keren op tv, maar is nooit meer van gekomen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:20 schreef jmac het volgende:
Whehe...je kunt zien dat jij met andere ogen kijkt dan de gemiddelde kijker.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:49 schreef Ripley het volgende:
Min:
- slechte kandidaten voor een openingsuitzending.
- Spanning te weinig te voelen
- te weinig duidelijkheid voor de kijker wat betreft de opdrachten - leg de goede antwoorden wat meer uit bijvoorbeeld.
- sommige dingen idd erg voorgeproduceerd (In de wagon waar je nu in zit staat een telefoonnummer. Die's dus duidelijk door de redactie in die bewuste wagon geduwd). Is niet erg, maar breng het dan wat eerlijker.
- graphics wel erg ver doorgevoerd en vaak te snel of moeilijk leesbaar
-Te weinig spelgevoel - weinig updates over scores sticks etc.
Ben wel benieuwd naar de tweede uitzending - weet niet of die al gemonteerd is. Het is allemaal op zich wel goed gedraaid (complimenten voor de regisseur), dus als ik Park Lane was zou ik wat aanpassingen in de montage maken. Dat scheelt al een hoopquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:51 schreef Mike het volgende:
[..]
Whehe...je kunt zien dat jij met andere ogen kijkt dan de gemiddelde kijker.
Wat je zegt klopt natuurlijk allemaal.
Is een broer of zoon of neef ofzo van één van de bedenkers, ze hebben dezelfde achternaamquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die drol van een presentator was inderdaad nog het meest fake en over-the-top.
quote:Inmiddels heb ik ook een keer gedraaid hoe de kandidaten worden gestrikt. Er wordt niemand gecast. Mensen worden echt verrast door de rinkelende telefoon. Natuurlijk bepalen de makers waar ze een toestel achter laten en wanneer ze deze over laten gaan. Zo kan je een beetje sturen. Er valt wel eens iemand af, omdat niet iedereen die de telefoon opneemt gelijk enthousiast is. Maar ook hier beïnvloeden de makers minder dan bij een gemiddeld amusementsprogramma.
quote:Natuurlijk krijgen de kandidaten een zendertje voor het geluid en als ze iets doen dat zich dreigt te onttrekken aan het oog van de camera's dan ontvangen ze een bericht waarmee ze worden bijgestuurd. Een mooi voorbeeld is het jatten van een fiets in de eerste aflevering.
De twee jongens hollen achter elkaar aan. Eentje heeft een beduidend betere conditie dan de ander. De achterste bedenkt puffend en hijgend dat een fiets de oplossing is voor zijn probleem. Hij spreekt een dame langs de kant van de weg aan. Zij denkt dat die twee achter elkaar aanzitten. Misschien is de voorste een dief. Gelijk geeft ze haar fiets mee. De trage kandidaat haalt de voorste in en laat hem achterop springen. In de verte blijft een mevrouw verbijsterd achter.
Het is de mooiste manier om een fiets te jatten die ik ooit heb gezien. Je verzint het niet!
De programmamakers raken in paniek. Nu gaan de kandidaten sneller dan verwacht. Dat levert problemen op met het verplaatsen van camera's die van A naar B moeten. Via portofoons wordt contact opgenomen met 'ground control' en daar vandaan worden de deelnemers gebeld. Niet fietsen! Ze zetten de fiets aan de kant (op slot) en rennen verder.
Echt gebeurt. Ik was er bij. De fiets is naar verluid keurig netjes teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar. Hoe, dat weet ik niet. Ik denk met dank aan de politie.
quote:Het contact met de kandidaten wordt tot een minimum beperkt. Cameramensen mogen niet met de ze spreken. Natuurlijk komen de deelnemers en de programmamakers wel eens bij elkaar in de buurt, bijvoorbeeld in een klokkentoren, maar nooit is er contact.
quote:Het programma wordt opgenomen met zes camera's die zich telkens van locatie naar locatie verplaatsen op brommertjes. Hoog in de lucht hangt een helikopter met wescam en er wordt gebruik gemaakt van een berg minicamera's. Daar waar mogelijk worden bewakingscamera's afgetapt. Er is een geluidsman die op gepaste afstand achter de kandidaten aan gaat (op een fiets), zodat hij de zenders kan ontvangen. Hij neemt alles op met een DAT recorder. Dit signaal wordt naar de controlroom gezonden waar ze ook het beeld van de helikopter kunnen zien. Alle cameramensen op locatie horen de kandidaten met behulp van een scannertje. Zo kunnen ze volgen wat er gebeurt en anticiperen als het nodig is. Via een portofoons kunnen de regisseurs en cameramensen met elkaar praten. Overleg is noodzakelijk op momenten dat het even anders gaat dan bedacht.
quote:Met behulp van ingewikkelde schema's en een sterk script kan je dit programma goed maken, maar dit is ook de meest ingewikkelde show uit mijn cameracarrière. Natuurlijk staat zoiets niet in één keer. Ik vrees dat we een aflevering of acht nodig hebben voor we in alle valkuilen zijn getrapt waar we in kunnen trappen. Daarom hoop ik vurig dat de AVRO en de kritische kijkers geduld met ons hebben. Een tweede serie kan alleen maar (nóg) beter worden.
Al die feitjes zijn volgens mij tijdens die uitzending genoemd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:18 schreef pekel het volgende:
Ah nee.....hij zei zelfs nog een paar keer dat Ben van Berkel de Erasmusbrug ontwierp..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |