quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:44 schreef Mike het volgende:
Ik kreeg aan de hand van de reacties op FOK! het idee dat het goedbekeken zou zijn, maar er keken maar 334.000 mensen. Da's zelfs veel te weinig om in de top 25 van de dag te komen.
Dat is inderdaad erg laag. Ik had ook wel meer verwacht. En na zo'n eerste aflevering gaat dat nooit direct nog echt meer worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:44 schreef Mike het volgende:
Ik kreeg aan de hand van de reacties op FOK! het idee dat het goedbekeken zou zijn, maar er keken maar 334.000 mensen. Da's zelfs veel te weinig om in de top 25 van de dag te komen.
Ja echt zonde.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg laag. Ik had ook wel meer verwacht. En na zo'n eerste aflevering gaat dat nooit direct nog echt meer worden.
Zonde.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:06 schreef Urquhart het volgende:
Ik vind het best een leuk programma, een beetje dat Wie is de Mol?-sfeertje
Nee, gewoon kandidaten die zich opgegeven hebben..Lijkt mij hoor !quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:21 schreef RaymanNL het volgende:
Leuk programmaVolgens mij waren het geen acteurs hoor?
Wie gaat er anders ook rond het middag uur naar de bios ?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
[..]
Nee, gewoon kandidaten die zich opgegeven hebben..Lijkt mij hoor !
Ik wel eens, lekker rustigquote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:00 schreef Wokker het volgende:
[..]
Wie gaat er anders ook rond het middag uur naar de bios ?![]()
Volgens beau moest het ongeveer tussen de 400.000-600.000 komen te liggen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg laag. Ik had ook wel meer verwacht. En na zo'n eerste aflevering gaat dat nooit direct nog echt meer worden.
Zonde.
Precies!quote:
Vond ik ook, is eigenlijk een typische Nederland 1 programma.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:41 schreef jmac het volgende:
[..]
Volgens beau moest het ongeveer tussen de 400.000-600.000 komen te liggen.
Vreemd dat ze zo'n groot programma dan op ned3 programmeren![]()
Andere zenders wilden het niet kopen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:41 schreef jmac het volgende:
[..]
Volgens beau moest het ongeveer tussen de 400.000-600.000 komen te liggen.
Vreemd dat ze zo'n groot programma dan op ned3 programmeren![]()
Dat was idd erg tof, met die telefooncellen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:31 schreef Sirolf het volgende:
[..]
[..]
Dat was TROS Wanted, en het is héél erg jammer dat dat niet meer te zien is (evenals DeHunt trouwens)
Nu je het zegt, dat was vreemd dat die vrouw goed vondt dat die jongen aan haar vroeg of ie dr fiets mocht lenen.quote:Die scene waar die vrouw zomaar haar fiets weg gaf vond ik trouwens nogal bizar en hilarisch.
Al die shots zijn later/eerder gemaakt. En luchtopnames van steden kun je uit archief of bij de gemeente kopen (dacht ik).quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:26 schreef Remzz het volgende:
Lijkt me trouwens een gigantisch duur programma. Helicopter, denk wel 10 camera team's en verslaggevers, enorm veel vergunningen en veel redactie werk.
Beau zei dat bij elke aflevering een helicopter boven de deelnemers hangtquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:27 schreef BMH het volgende:
[..]
Al die shots zijn later/eerder gemaakt. En luchtopnames van steden kun je uit archief of bij de gemeente kopen (dacht ik).
Die luchtopnames hebben ze zelf gemaakt. Stond laatst in de krant dat de helikopter die de hele tijd boven Utrecht hing voor het programma van Beau van Erven Dorens was.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:27 schreef BMH het volgende:
[..]
Al die shots zijn later/eerder gemaakt. En luchtopnames van steden kun je uit archief of bij de gemeente kopen (dacht ik).
Moeten ze een nieuwe cameraman aannemen. Ik heb de deelnemers werkelijk geen één keer op een luchtopname gezienquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:28 schreef Remzz het volgende:
[..]
Beau zei dat bij elke aflevering een helicopter boven de deelnemers hangt
Ik wel, toen ze uit de Bavo kwamen naar die auto toe, toen zag je ze vanuit de lucht in die auto stappen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:30 schreef BMH het volgende:
[..]
Moeten ze een nieuwe cameraman aannemen. Ik heb de deelnemers werkelijk geen één keer op een luchtopname gezien.
Dat kan niet. Een omroep kan het kopen, niet een zender. De zender-coordinator beslist waar 't op komt normaliter.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Andere zenders wilden het niet kopen.
Idd, een omroep kan dat kopen niet een zender..quote:Op zondag 8 juli 2007 13:20 schreef jmac het volgende:
[..]
Dat kan niet. Een omroep kan het kopen, niet een zender. De zender-coordinator beslist waar 't op komt normaliter.
quote:Op maandag 9 juli 2007 00:00 schreef wolfrolf het volgende:
Best amusante TV. Lekker boeiend of het in scene is gezet of niet
quote:Op zondag 8 juli 2007 02:54 schreef Jivis het volgende:
Ik hoorde trouwens het Wie Is de Mol riedeltje op een gegeven moment in de muziek, toen ze in die toren waren. Recyclet de AVRO hun soundtracks of was dat gewoon een Easter Egg?
Ik snap niets van jouw negatieve reactie. Ik heb me gewoon goed geamuseerd met dit programma. Het interesseert mij geen zak of het in scene is gezet allemaal. Als ik maar vermaakt wordquote:Op maandag 9 juli 2007 19:13 schreef N.i.c.k het volgende:
Snap niets van de positieve reacties hier, vind het echt waardeloos. Dat deze aflevering geheel geensceneerd is lijkt me duidelijk.
Die gast wist alle straatjes, welke torens, liep bij de 750 meter tot 50 meter goed, kende de kerken, waren allebei rond de 30, zagen er redelijk tv-geniek uit. tsja .. ondanks dat vond ik de opdrachtjes te inhoudloos. Eerlijk gezegd vond ik zigzag spectaculairder.
In de uitzending vroeg Giel aan Llewy het 06-nummer van Ivo. Hij had hem in de uitzending van The Phone gezien. Daarna belde Giel Ivo op en bleek dat zij elkaar al langer dan vandaag kenden.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:56 schreef ItaloDancer het volgende:
Vreemde conclusie dat Ivo Giel Beelen kent, daar staat immers in het stukje nergens wat over.
Wanted, was erg tof inderdaad. Ben toendestijds nog druk bezig geweest met het terug laten keren op tv, maar is nooit meer van gekomen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:20 schreef jmac het volgende:
Hoe heet die ene show ook alweer die de tros paar jaar (nuja veel jaren geleden) uitzond. Thema was: YOU CAN RUN BUT YOU CAN't HIDE. Dan moesten ze in zo'n telefooncel gaan staan en door heel nederland racen zonder gespot te worden door 'burgers' enzo?
Jack van gelder deed presentatie in studio.
Whehe...je kunt zien dat jij met andere ogen kijkt dan de gemiddelde kijker.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:49 schreef Ripley het volgende:
Min:
- slechte kandidaten voor een openingsuitzending.
- Spanning te weinig te voelen
- te weinig duidelijkheid voor de kijker wat betreft de opdrachten - leg de goede antwoorden wat meer uit bijvoorbeeld.
- sommige dingen idd erg voorgeproduceerd (In de wagon waar je nu in zit staat een telefoonnummer. Die's dus duidelijk door de redactie in die bewuste wagon geduwd). Is niet erg, maar breng het dan wat eerlijker.
- graphics wel erg ver doorgevoerd en vaak te snel of moeilijk leesbaar
-Te weinig spelgevoel - weinig updates over scores sticks etc.
Ben wel benieuwd naar de tweede uitzending - weet niet of die al gemonteerd is. Het is allemaal op zich wel goed gedraaid (complimenten voor de regisseur), dus als ik Park Lane was zou ik wat aanpassingen in de montage maken. Dat scheelt al een hoopquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:51 schreef Mike het volgende:
[..]
Whehe...je kunt zien dat jij met andere ogen kijkt dan de gemiddelde kijker.
Wat je zegt klopt natuurlijk allemaal.
Is een broer of zoon of neef ofzo van één van de bedenkers, ze hebben dezelfde achternaamquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die drol van een presentator was inderdaad nog het meest fake en over-the-top.
quote:Inmiddels heb ik ook een keer gedraaid hoe de kandidaten worden gestrikt. Er wordt niemand gecast. Mensen worden echt verrast door de rinkelende telefoon. Natuurlijk bepalen de makers waar ze een toestel achter laten en wanneer ze deze over laten gaan. Zo kan je een beetje sturen. Er valt wel eens iemand af, omdat niet iedereen die de telefoon opneemt gelijk enthousiast is. Maar ook hier beïnvloeden de makers minder dan bij een gemiddeld amusementsprogramma.
quote:Natuurlijk krijgen de kandidaten een zendertje voor het geluid en als ze iets doen dat zich dreigt te onttrekken aan het oog van de camera's dan ontvangen ze een bericht waarmee ze worden bijgestuurd. Een mooi voorbeeld is het jatten van een fiets in de eerste aflevering.
De twee jongens hollen achter elkaar aan. Eentje heeft een beduidend betere conditie dan de ander. De achterste bedenkt puffend en hijgend dat een fiets de oplossing is voor zijn probleem. Hij spreekt een dame langs de kant van de weg aan. Zij denkt dat die twee achter elkaar aanzitten. Misschien is de voorste een dief. Gelijk geeft ze haar fiets mee. De trage kandidaat haalt de voorste in en laat hem achterop springen. In de verte blijft een mevrouw verbijsterd achter.
Het is de mooiste manier om een fiets te jatten die ik ooit heb gezien. Je verzint het niet!
De programmamakers raken in paniek. Nu gaan de kandidaten sneller dan verwacht. Dat levert problemen op met het verplaatsen van camera's die van A naar B moeten. Via portofoons wordt contact opgenomen met 'ground control' en daar vandaan worden de deelnemers gebeld. Niet fietsen! Ze zetten de fiets aan de kant (op slot) en rennen verder.
Echt gebeurt. Ik was er bij. De fiets is naar verluid keurig netjes teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar. Hoe, dat weet ik niet. Ik denk met dank aan de politie.
quote:Het contact met de kandidaten wordt tot een minimum beperkt. Cameramensen mogen niet met de ze spreken. Natuurlijk komen de deelnemers en de programmamakers wel eens bij elkaar in de buurt, bijvoorbeeld in een klokkentoren, maar nooit is er contact.
quote:Het programma wordt opgenomen met zes camera's die zich telkens van locatie naar locatie verplaatsen op brommertjes. Hoog in de lucht hangt een helikopter met wescam en er wordt gebruik gemaakt van een berg minicamera's. Daar waar mogelijk worden bewakingscamera's afgetapt. Er is een geluidsman die op gepaste afstand achter de kandidaten aan gaat (op een fiets), zodat hij de zenders kan ontvangen. Hij neemt alles op met een DAT recorder. Dit signaal wordt naar de controlroom gezonden waar ze ook het beeld van de helikopter kunnen zien. Alle cameramensen op locatie horen de kandidaten met behulp van een scannertje. Zo kunnen ze volgen wat er gebeurt en anticiperen als het nodig is. Via een portofoons kunnen de regisseurs en cameramensen met elkaar praten. Overleg is noodzakelijk op momenten dat het even anders gaat dan bedacht.
quote:Met behulp van ingewikkelde schema's en een sterk script kan je dit programma goed maken, maar dit is ook de meest ingewikkelde show uit mijn cameracarrière. Natuurlijk staat zoiets niet in één keer. Ik vrees dat we een aflevering of acht nodig hebben voor we in alle valkuilen zijn getrapt waar we in kunnen trappen. Daarom hoop ik vurig dat de AVRO en de kritische kijkers geduld met ons hebben. Een tweede serie kan alleen maar (nóg) beter worden.
Al die feitjes zijn volgens mij tijdens die uitzending genoemd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:18 schreef pekel het volgende:
Ah nee.....hij zei zelfs nog een paar keer dat Ben van Berkel de Erasmusbrug ontwierp..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |