Voor niemand eigenlijk. Al ben ik dit seizoen wel n paar keer op Cercle geweest met wat collega's (als je in Brugge werkt in een Cerclenest ontsnap je daar niet aan)quote:Op zondag 15 april 2007 00:57 schreef Zyggie het volgende:
Joost waar bent gij eigenlijk voor?
Ach, ik ga/ging ook wel eens kijken bij Harelbeke vroeger, of Ingelmunster en Kortrijk en ben zelfs dit jaar nog naar Roeselare geweest, maar Cercle heeft toch iets speciaals. Dat fanatisme dat je daar bij eigenlijk alle fans ziet, dat merk je vrijwel nergens.quote:
quote:Blondel: "Iemand bij Club wil mij doden"
vrtnieuws.net zo 15/04/07 - Het is weer hommeles blij Club Brugge, en dat net voor enkele cruciale duels. Jonathan Blondel en Jason Vandelannoite zijn uit de selectie gezet omdat ze de bloemetjes zouden hebben buitengezet. "Het is niet de eerste keer dat er roddels over mij verspreid worden", zegt Blondel.
Sinds de komst van Luc Devroe bij Club is zoiets "not done". "Onze voorzitter heeft aan alle spelers gevraagd om nog 40 dagen alles te geven. Wie niet meewil, moet daar de gevolgen van dragen." (PhotoNews) "Zeker als het niet de eerste keer is", voegt Devroe er veelbetekenend aan toe in Het Nieuwsblad.
Blondel en Vandelannoite moesten zondag om 9 uur present zijn voor een training met de reserven.
Over Blondel en Vandelannoite doen al maanden de wildste geruchten de ronde. "Het verhaal gaat dat Jason en ik dinsdag tot in de ochtend op café zouden hebben gezeten", reageert Blondel fel.
"Maar daar klopt absoluut niets van. We zijn gaan eten en hebben dan naar de CL op tv gekeken, tot 23.30u. Woensdag ben ik zelfs gewoon bij mama gaan slapen." "Dit kan niet blijven duren""Iemand wil me doden bij Club. Het is niet de eerste keer dat er roddels over mij verspreid worden. Anderen deden al veel ergere dingen en komen daar mee weg. Of dit mijn situatie beïnvloedt? Tuurlijk, dit kan echt niet blijven duren."
Die jongen is ook ontzettend goed, alleen jammer van z'n karakter. Die gaat dus gewoon zijn dorpsgenoot VDB achterna.quote:
Lijkt Feyenoord welquote:Op zondag 15 april 2007 22:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Charleroi komt met nog een kwartiertje te spelen op voorsprong tegen Club![]()
Ehm, een fout is een fout op de plaats waar die BEGINT hoor. Als iemand bv begint te trekken aan iemand buiten de 16 en de speler valt maar binnen is het een vrijschop buiten de 16 ...quote:Op zondag 15 april 2007 22:25 schreef Heero87 het volgende:
Wat is dat toch met die laatste minuten...
Wel verdiend punt, terechte puntendeling.
Maar manman, wat een scheidsrechter weer... Een fout die buiten de zestien begint, maar in de zestien zelf eindigt, is toch ALTIJD een penalty? Ofwel fliut je dan niet, ofwel een penalty... maar toch geen vrijschop buiten de zestien...![]()
Dat is de normale regel BUITEN het strafschopgebied, maar van zodra je binnen het strafschopgebied komt, geldt dus een uitzondering. Zo heb ik het toch altijd geleerd, en de tv-commentatoren vertelden net hetzelfde...quote:Op zondag 15 april 2007 22:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ehm, een fout is een fout op de plaats waar die BEGINT hoor.
Dat is dus enkel zo als de scheids bij het begin van de fout beslist om "spelvoordeel" te geven omdat de speler nog doorloopt. Als hij dat niet doet mag hij de bal gewoon erbuiten leggen. (zo is het mij toch ooit verteld door een scheids uit de lagere reeksen)quote:Op zondag 15 april 2007 22:35 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dat is de normale regel BUITEN het strafschopgebied, maar van zodra je binnen het strafschopgebied komt, geldt dus een uitzondering. Zo heb ik het toch altijd geleerd, en de tv-commentatoren vertelden net hetzelfde...
Lijkt me trouwens meer dan logisch: Van Heerden wordt buiten de zestien aan het truitje getrokken, maar loopt twee meter verder IN de zestien. De Charleroi-spelers laat echter niet los, Van Heerden valt uiteindelijk wel. Dan lijkt een strafschop mij de enige juiste oplossing.
Het wachten is tot ze in studio 1 op zondag de matchverslagen gewoon schrappen en met de "volgspot" de paal tijdens "pinanti is pinanti" in de gaten houden.quote:Op zondag 15 april 2007 22:51 schreef Heero87 het volgende:
Toont de VRT die penaltyfase nu gewoon weer niet?!
Wees gerust, het was er een. Kijk morgen maar naar Studio 1, daar tonen ze zulke fases meestal wel.quote:Op zondag 15 april 2007 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het wachten is tot ze in studio 1 op zondag de matchverslagen gewoon schrappen en met de "volgspot" de paal tijdens "pinanti is pinanti" in de gaten houden.
(maar het zou toch ook nog kunnen dat ik gelijk had en er geen penaltyfase is ?)
Als ik me niet vergis won Standard toen met een doelpuntje verschil?quote:Op zondag 15 april 2007 23:10 schreef Radegast het volgende:
Even een vraagje: een paar weken geleden speelde Standard een oefenpotje tegen Juventus.
Weet iemand de uitslag? Wie er scoorden? En ik ben ook heel benieuwd naar de opstellingen in die wedstrijd...
17 24/03/2007 18:00 Standard Liège FC Juventus 3-2quote:Op zondag 15 april 2007 23:10 schreef Radegast het volgende:
Even een vraagje: een paar weken geleden speelde Standard een oefenpotje tegen Juventus.
Weet iemand de uitslag? Wie er scoorden? En ik ben ook heel benieuwd naar de opstellingen in die wedstrijd...
3-2 dus. (zie links voor opstellingen en doelpuntenmakers)quote:Op zondag 15 april 2007 23:11 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis won Standard toen met een doelpuntje verschil?
3-2quote:Op zondag 15 april 2007 23:11 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis won Standard toen met een doelpuntje verschil?
Tsja, zijn we al gewend niet?quote:Op zondag 15 april 2007 23:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens ook opvallend : vrijdag spreekt men in Studio 1 (en in HLN de dag erop) van een kil en leeg Jan Breydel tijdens Cercle - Anderlecht ( meer dan 12000 toeschouwers) terwijl men het net lovend over "een goed volgelopen Ottenstadion" had tijdens Gent-Beveren. Er zat een goeie 8000 man ...
Wat zou er voor Club op de laatste speeldag in godsnaam nog op het spel kunnen staan?quote:Hopelijk wordt het eens een jaartje niks voor clubtje, maar nog mooier zou zijn moest alles afhangen van de laatste speeldag.
Zelfs de intertoto is al gaan vliegen ....quote:Op zondag 15 april 2007 23:19 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Wat zou er voor Club op de laatste speeldag in godsnaam nog op het spel kunnen staan?
Bedankt.quote:Op zondag 15 april 2007 23:13 schreef Heero87 het volgende:
[..]
3-2 dus. (zie links voor opstellingen en doelpuntenmakers)
Tenzij Charleroi nog vierde eindigt, is de vijfde plek in principe genoeg voor Intertoto hoor.quote:Op zondag 15 april 2007 23:25 schreef jimnu het volgende:
5 matchen te gaan, 6 punten achter op de 4e plek, je weet maar nooit![]()
4 is intertoto ?quote:Op zondag 15 april 2007 23:25 schreef jimnu het volgende:
5 matchen te gaan, 6 punten achter op de 4e plek, je weet maar nooit![]()
Dat hangt er van af.quote:
quote:Club Brugge wil Colpaert en Vandenbergh
Kevin Vandenbergh en Steve Colpaert staan in verregaande belangstelling van Club Brugge. Dat meldt het Het Laatste Nieuws in z’n maandageditie. Vorige week nog kondigden ze bij Club Brugge aan dat er een viertal transfers gerealiseerd zouden worden. Een officieel bod is er nog niet voor Vandenbergh, de informele contacten waren er wel al tussen Devroe en Racing Genk, de club van de Rode Duivel.
Vandenbergh mag mits een goed bod weg bij Racing Genk waar hij nog een contract heeft tot 2009. De spits is nog maar 23 jaar, maar heeft al meerdere jaren eerste klasse erop zitten bij eerst Westerlo en vervolgens Genk. Zelf zou hij niet negatief staan tegenover een overgang. Club moet dan wel voldoen aan de eisen van de speler. Genk betaalde voor de spits 1 miljoen euro, en die zullen ze wel willen recupereren. Volgende week speelt Vandenbergh met Genk in en tegen Club Brugge.
Steve Colpaert staat in de belangstelling van verschillende clubs vertelde z’n manager Patrick De Koster. “Namen ga ik niet noemen, maar ik kan inderdaad bevestigen dat clubs uit de brede (sub)top hun oog laten vallen op Steve”, vertelt hij in HLN. Daarbij is Club één van de meest genoemde namen. Colpaert is een belofteninternational die momenteel bij FC Brussels speelt. De speler wordt er dit jaar 21 en staat bekend als een secure verdediger.
Wie de winnaar wordt, interesseert me niet, als het maar een zware veldslag wordt!quote:"Praten evenveel over beker als over titel"
ma 16/04/07 - Anderlecht en Standard spelen morgen de heenmatch in de halve finale van de Beker van België. Voor Anderlecht is de beker alvast meer dan een bijkomstigheid.
De heenmatch wordt gespeeld in Anderlecht. Twee weken geleden stond in de competitie ook al Standard-Anderlecht op het menu. Toen won Anderlecht met 1-0. (Belga) Olivier Deschacht wil opnieuw winnen, want hij wil naar de bekerfinale.
"We praten evenveel over de titel als over de beker", zegt Anderlecht-speler Olivier Deschacht in Gazet van Antwerpen.
"We hebben geen enkel probleem om ons op de beker te concentreren. Het is tegen Standard, en dan is Anderlecht altijd scherp."
"Bovendien zijn er bij ons niet veel spelers die al een bekerfinale op hun palmares hebben. Neen, beker en titel staan echt op dezelfde hoogte voor ons. We snakken echt naar de Heizel." "Verwacht een ander Standard"
Deschacht weet ook dat Anderlecht-coach Frank Vercauteren zijn ploeg op enkele plaatsen wijzigen. (Belga) Kapitein Deschacht heeft wel het volste vertrouwen in de spelers die in de ploeg komen
"Max Von Schlebrügge (foto) en Jelle Van Damme komen in de ploeg, maar dat zijn twee internationals, hé", zegt Deschacht.
"Het is niet omdat er dinsdag een andere ploeg zal staan, dat we niet even hard willen winnen als in de competitie", zegt Deschacht.
"Ik verwacht wel een ander Standard dan twee weken geleden. Deze keer zullen ze wél met twee spitsen spelen." Bij Standard is Sergio Conceiçao terug. "Een prima speler die het verschil kan maken, maar ik ben niet bang van hem en ik zal mijn spel ook niet aanpassen", zegt Olivier Deschacht.
Zo goed ben ik niet thuis in het Brusselse, dus anderen zullen wellicht meer kunnen vertellen maar:quote:Op maandag 16 april 2007 13:05 schreef Cruoninga het volgende:
Even wat vraagjes:
Brussel is een tweetalige stad, maar toch grotendeels Franssprekend? 'Anderlecht' en 'Molenbeek' (nu FC Brussels) klinken Nederlands. De twee clubs uit de hoofdstad, komen - neem ik aan - uit Vlaamse wijken. Trekken deze ook Waalse Brusselnaren of zijn het echt Vlaamse bolwerken? En voor wie is de Franse meerderheid in dat laatste geval?
Wat bepaalt overigens of je voor Anderlecht of Brussels wordt? Beide clubs komen toch uit het westen van de stad?
En waarom heet RWD Molenbeek tegenwoordig 'Brussels'? Is dat de Engelse naam voor Brussel? Is dat misschien om zowel Nederlands- als Franstalige Brusselnaren aan te trekken of zit er iets anders achter?
Brussel is trouwens een verbastering van Broekzele. Maar de gemeentes in Brussel hebben vrijwel allemaal een dubbele naam hoor. Brussel-Bruxelles, Sint-Jans Molenbeek - Molenbeek Saint-Jean, ... Maar de meeste namen komen dus uiteraard uit het Nederlands. Want toen de plaatsen ontstonden sprak men er Nederlands.quote:Op maandag 16 april 2007 13:05 schreef Cruoninga het volgende:
Even wat vraagjes:
Brussel is een tweetalige stad, maar toch grotendeels Franssprekend? 'Anderlecht' en 'Molenbeek' (nu FC Brussels) klinken Nederlands. De twee clubs uit de hoofdstad, komen - neem ik aan - uit Vlaamse wijken. Trekken deze ook Waalse Brusselnaren of zijn het echt Vlaamse bolwerken? En voor wie is de Franse meerderheid in dat laatste geval?
Wat bepaalt overigens of je voor Anderlecht of Brussels wordt? Beide clubs komen toch uit het westen van de stad?
En waarom heet RWD Molenbeek tegenwoordig 'Brussels'? Is dat de Engelse naam voor Brussel? Is dat misschien om zowel Nederlands- als Franstalige Brusselnaren aan te trekken of zit er iets anders achter?
De enige reden waarom Strombeek nu FC Brussels is, is dat Johan Vermeersch, de eigenaar van Brussels, bij het failliet van RWDM een ploeg zocht om op te kopen , en het financieel ook in problemen gekomen Strombeek in de 2de klasse toen was daar ideaal voor.quote:Op maandag 16 april 2007 14:31 schreef Heero87 het volgende:
RWDM is FC Brussels geworden na de fusie tussen RWDM en Strombeek. Dat zijn twee aparte gemeentes, daarom hebben ze FC Brussels genomen vermoed ik (al hoe wel Strombeek volgens mij niet bij Brussel hoort?) Waarschijnlijk hebben ze ook voor FC Brussels (de Engelse naam idd) genomen om mensen uit heel Brussel aan te spreken, en niet louter mensen uit Strombeek of Molenbeek...
Heerlijk ik ga kijken,quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:40 schreef Heero87 het volgende:
Vanavond dus Anderlecht - Standard, live op Canvas.
Goed dat je't zegt, of ik had het weer gemist.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Live op Canvas: Halve finales Beker van België di & woe
hoezo, je eigen club speelt toch meequote:Op dinsdag 17 april 2007 19:15 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Goed dat je't zegt, of ik had het weer gemist.
Ik bedoelde het topic he, niet de wedstrijden zelf.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:40 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
hoezo, je eigen club speelt toch mee
Ik schop 'm persoonlijk terug zegquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:18 schreef jorienvdherik het volgende:
die spits van westerlo mag wel naar rotterdam
Scoort veel toch... ?quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:39 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Ik schop 'm persoonlijk terug zeg![]()
![]()
![]()
![]()
Ogunsoto bij Feijenoord![]()
Stelt voetballend niks voor, is een jankteef bij elke ref en mist ontzettend veel kansenquote:
Zeer goed én dramatisch slecht. Luciano is een keeper die op momenten onwaarschijnlijke ballen gaat pakken en compleet onklopbaar lijkt , maar evengoed doodgewoon een makkelijk terugspeelballetje door zijn benen kan laten glippen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:33 schreef The_Verve het volgende:
Even een vraagje aan de Belgische gebruikers. Hoe goed is Luciano Da Silva van Beerschot? Groningen schijnt al een aantal keren voor hem op de tribune te hebben gezeten.
Bij momenten een geweldige keeper, bij momenten maakt hij de domste fouten ... oogt heel spectaculair, maar is niet constant genoeg voor een echte topclubquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:33 schreef The_Verve het volgende:
Even een vraagje aan de Belgische gebruikers. Hoe goed is Luciano Da Silva van Beerschot? Groningen schijnt al een aantal keren voor hem op de tribune te hebben gezeten.
Dat is Groningen ook niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:38 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Bij momenten een geweldige keeper, bij momenten maakt hij de domste fouten ... oogt heel spectaculair, maar is niet constant genoeg voor een echte topclub
Ja in jullie land wel, want een niveau is dit zegquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:51 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Groningen doet in dit land mee voor de titel
Het huidige Feijenoord niet denk 'kquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:53 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja in jullie land wel, want een niveau is dit zeg![]()
Zet 1 ploeg uit onze top 6 daar en die word simpel kampioen denk ik![]()
Ohja die nietquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:55 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Het huidige Feijenoord niet denk 'k![]()
Dat weet ik zo niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:53 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja in jullie land wel, want een niveau is dit zeg![]()
Zet 1 ploeg uit onze top 6 daar en die word simpel kampioen denk ik![]()
Lucas Bigliaquote:Op woensdag 18 april 2007 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang staan de Argie's van Anderlecht nog onder contract en wat hebben ze gekost?
en Ajax- bruggequote:Op dinsdag 17 april 2007 22:05 schreef jorienvdherik het volgende:
feyenoord en rsca
Leiva is er ook nog?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:14 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Lucas Biglia
Contract tot 2010
Lucas Rodrigo Biglia (Mercedes, 30 januari 1986) is een Argentijns profvoetballer die vanaf het seizoen 2006-2007 op het middenveld van RSC Anderlecht speelt. Hij werd in mei 2006 voor een bedrag van ongeveer 3 miljoen euro overgenomen van Independiente.
Frutos
Op 21 oktober 2005 tekende hij een contract tot 2010 bij de Belgische topclub RSC Anderlecht, hoewel hij pas vanaf januari inzetbaar was. De Belgische media reageerden sceptisch op zijn komst: 2,5 miljoen euro was veel te veel voor een speler die Nenad Jestrović nooit zou doen vergeten.
Pareja weet ik niet
Vanwaar die intresse ?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Leiva is er ook nog?
Pareja is een aankoop die van lef getuigt, als hij leert voetballen dan is hij zo een miljoen of 7 waard en kan hij naar iedere suptop club in Europa
Hun kwaliteiten of persoonlijk ?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ken al die spelers redelijk goed.
Anderlecht moet J. Bottinelli halen, die is nu haalbaar en met Bottinelli en Pareja komt er geen hond door in Belgie
Wat zou Frutos doen bij een Feyenoord , Ajax , PSV en AZ.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kwaliteiten
Tja chari heb er nu 10 ofzo. eigenlijk scoort die net als frutos. had meer van frutos verwachtquote:Op woensdag 18 april 2007 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij Feyenoord een stuk of 10,15
Davy Oyen (Roeselaere)quote:Op woensdag 18 april 2007 18:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke spelers met een Nederlands voetbalverleden spelen nu in de eerste klasse?
Als ik die naam hoor, denk ik aan Topshotsquote:Op woensdag 18 april 2007 19:30 schreef Radegast het volgende:
[..]
Davy Oyen (Roeselaere)
Davy Schollen (Anderlecht)
Tommie Soetaers (Genk)
Daniel Cruz (GBA)
Tim Smolders (Charleroi)
Bart van den Eede (Westerlo)
Geert de Vlieger (Zulte-Waregem)
Marc Volders (Mouscron)
Assou-Ekotto (Mouscron)
Wamberto (Mons)
Peter van Houdt (STVV)
Tom van Mol (Cercle)
Wouter Artz (Cercle)
Gert Claessens (Lierse)
Bob Peeters (Lierse)
Joos Valgaeren (Club Brugge)
Nog enkelen:quote:Op woensdag 18 april 2007 18:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke spelers met een Nederlands voetbalverleden spelen nu in de eerste klasse?
Bij FC Twente, wel bijzonder matig..quote:Op woensdag 18 april 2007 20:11 schreef Radegast het volgende:
Heeft Cavens in Nederland gevoetbald??? Nooit opgevallen..
Volgens mij hebben ze het weer aan de sportredacties van alle grote Vlaamse kranten en magazines gevraagd. En dan krijg je weer het verhaal van Club Brugge en Standard, die enkel stemmen krijgen uit hun landsdeel, en Anderlecht, dat uit beide landsdelen stemmen krijgt.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wie hecht nu waarde aan dat blaadje. Hoe hebben ze dat trouwens gezocht , weer een poll of sport.be ofzo zeker ?
is dat het zelfde blad als die seizoensgids ? die had ik begin seizoen besteld top uitgave was datquote:Op woensdag 18 april 2007 20:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wie hecht nu waarde aan dat blaadje. Hoe hebben ze dat trouwens gezocht , weer een poll of sport.be ofzo zeker ?
Stel je voor dat Lozano in '86 had meegespeeld.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En overigens was Lozano eigenlijk een Belg. (geboren in Antwerpen zelfs) Het is dat zijn papieren in het Spanje van Franco bleven hangen (waardoor zijn familie feitelijk illegaal was) of hij had voor de Rode Duivels gespeeld.
Heeft 'm z'n been al terug?quote:Op donderdag 19 april 2007 14:15 schreef mesecina het volgende:
Lozano is toch met voorsprong beste voetballer ooit in Belgische competitie!
Bij mijn weten enkel:quote:Op donderdag 19 april 2007 14:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke Argentijnen spelen in de eerste klasse?
quote:Op donderdag 19 april 2007 18:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
wat is daarmee gebeurd dan ?
quote:Op 11 april 1987 liep Lozano een zware beenbreuk op na een zware tackle van KSV Waregem verdediger Ivan Desloover.
En hij heerstquote:Op woensdag 18 april 2007 19:32 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Als ik die naam hoor, denk ik aan Topshots![]()
Wat speelt die gozer al lang mee![]()
Typischquote:Nottingham-zaak is van de baan voor Anderlecht
vr 20/04/07 - Constant Vanden Stock, de ere-voorzitter van Anderlecht, mag opgelucht ademhalen
De omkoopaffaire van Nottingham Forest is definitief van de baan voor Anderlecht. Na een jarenlange procedureslag hebben de Engelse ploeg en haar ex-spelers de schadeclaim laten vallen. Anderlecht won in 1984 de return in de halve finales van de UEFA-cup met 3-0. Later bleek dat toenmalig voorzitter Constant Vanden Stock de ref 1 miljoen oude Belgische franken "geleend" had.
Vijftien spelers van Nottingham eisten een schadevergoeding van 420.000 euro. Ook de club wilde geld van Anderlecht, samen goed voor 10 miljoen euro. Maar die klacht valt dus weg, melden La Dernière Heure en Het Nieuwsblad.
Goede zaak voor Anderlecht.quote:Volgens Het Laatste Nieuws is de overgang van Ariel Jacobs naar Anderlecht zo goed als een feit. De voormalige beloftencoach van de Belgische nationale ploeg is momenteel hoofdcoach bij Moeskroen en zou in het Astridpark Glenn De Boeck opvolgen.
De club ziet in Ariel Jacobs de zo lang gezochte opvolger van wijlen Jean Dockx. Jacobs zou dus de brug worden tussen het bestuur en de technische staf en ervoor moeten zorgen dat de clubfilosofie leeft binnen de technische staf. Zowel Anderlecht als Jacobs onthielden zich voorlopig van elk commentaar.
10 jaarquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:43 schreef Radegast het volgende:
Hoeveel jaar is het geleden dat Lierse landskampioen werd?
Die staan 8stequote:Op vrijdag 20 april 2007 22:28 schreef Radegast het volgende:
Hoop eigenlijk wel dat Lierse erin blijft, doe maar Westerlo eruit.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:38 schreef jimnu het volgende:
Ik acht de kans nihil dat ze zullen overleven, zeker niet nu dat Kjetil Rekdal uitgekotst wordt door de spelers. Het hoogst haalbare is de 17e plek en de daarmee verbonden eindronde, maar zelfs dan zie ik het somber in voor hen: Antwerp / KVM zijn van een hogere kwaliteit dan dit Lierse.
Kijk eens aan, nog 2 te gaan en het hele supporterslegioen van Serkul zit hierquote:Op zaterdag 21 april 2007 01:39 schreef Masanga het volgende:
[..]
Voorwaar, een medecerclesupporter gevonden
quote:Op zaterdag 21 april 2007 13:22 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Kijk eens aan, nog 2 te gaan en het hele supporterslegioen van Serkul zit hier![]()
En hebben een schitterend uitvak ... Westerlo is jaarlijks een feestje bij ons, ook al straalt de club op zich totaal niks uitquote:
Ach, dat is ook weer zo'n non-grap natuurlijk. Ze zitten er met een mastodont naast de deur, ze zitten in de drukste voetbalprovincie van het land (4 eerste klassers, 2 tweede klassers) en nog altijd halen ze eigenlijk doodgewoon nog een stuk méér volk elke thuismatch dan de helft van de eerste klasse. Vaak moeten ze zelfs niet eens onderdoen voor pakweg Gent dat dan zogezegd 'supporters van Club aan het inpikken is'.quote:Op zaterdag 21 april 2007 13:22 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Kijk eens aan, nog 2 te gaan en het hele supporterslegioen van Serkul zit hier![]()
Zo van die trutjes die met bierbekertjes naar cameramannen gooien enzoquote:Op zaterdag 21 april 2007 14:27 schreef blueangel_ het volgende:
Trek er de gratis uitgedeelde kaarten bij de beenhouwer af en je komt aan 5.000 man?
En respect voor die gefrustreerde trutjes zal ik wel nooit hebben ... als je 5-0 achterstaat in een derby en "Sporting kampioen" begint te zingen
quote:VAN HET HEMELSE PARADIJS TOT IN HET VAGEVUUR VAN DE HEL
“Club Brugge is een zwalpend schip zonder stuurman aan boord!” Het is de pijnlijke vaststelling die elke passionele supporter van blauw en zwart onder ogen moet zien. Trainers werden ontslagen en spelers zochten discotheken op tot in de vroege uurtjes. Vooral dat laatste kwam hard aan bij iedereen die deze club diep in het hart draagt. De fans pikken het niet langer dat sommige “vedetten” geen beroepsernst tonen. Ze willen terug het echte Club Brugge zien dat bekend staat voor haar vechtlust tot het bittere einde. Hieronder volgen getuigenissen van supporters over de malaise bij een topclub die in enkele maanden tijd een troosteloze middenmotor is geworden.
We noteren 1 april 2006. “Mbark Boussoufa, schitterend! Hij alleen slaat Club Brugge helemaal KO!” Het waren de harde, maar terechte woorden van sportjournalist Filip Joos. Sindsdien is het alleen maar bergaf gegaan met de populairste ploeg uit West-Vlaanderen. Door deze nederlaag werden Jan Ceulemans en René Verheyen prompt ontslagen. Het vriendenkliekje van weleer werd uit elkaar gehaald. Van het trainersgezelschap mocht alleen Franky Van der Elst blijven die met tranen in de ogen zeer pijnlijke momenten beleefde met het vertrek van twee iconen uit de Brugse geschiedenis. Enkele uren later werd de nieuwe trainer al voorgesteld: Emilio Ferrera, een Brusselaar nota bene. Hij kreeg de moeilijke taak om Club weer op de rails te brengen, maar ook hij slaagde daar niet in. Hoewel, hij zorgde er in extremis voor om blauw-zwart aan Europees voetbal te helpen. Alleen op lange termijn werd het geen succes. Net als vorige keer was hij niet de enige die moest opkrassen. Van der Elst moest nu ook zijn koffers pakken, maar het grootste nieuws werd het afscheid van sportleider Marc Degryse die bakken kritiek over zich heen kreeg. Het werd een echte tabula rasa. Het bestuur van Club Brugge besloot dan om geen hulptrainer aan te trekken, maar één hoofdcoach die alles voor zijn rekening moest nemen. Zijn naam: Cedomir Janevski. “Een jongen uit de Balkan met een echt strijdershart”, oordelen sommige kenners. En gelijk hebben ze. Als een bezetene schreeuwt hij steeds zijn manschappen naar voor en stuurt hij vaak bij. Vandaag is hij nog steeds de trainer van Club, maar voor hoelang? Deze ploeg blijft sinds die bewuste 1 april één hoopje puin. Geen ziel, geen professionalisme, gewoon niets!
Oorzaken
Volgens veel supporters is de hoofdvogel rond de slechte gang van zaken bij Club Brugge voorzitter Michel D’Hooghe. Tom P., een diehard supporter uit Ruddervoorde legt uit: “D’Hooghe is zonder enige twijfel degene die van onze ploeg een mislukking heeft gemaakt. Hij wou een nieuw imago creëren. Na het bekendmaken van dit imago is het alleen maar slechter beginnen gaan. Hij heeft geprobeerd om op gelijke hoogte van Anderlecht te komen en daar betaalt Club nu de prijs voor. Ook de persaandacht was immens, wat voor veel druk zorgde op de schouders van de spelers. Danny W., al zo’n 35 jaar supporter van deze club, vindt ook dat D’Hooghe een grote hand heeft in de negatieve spiraal die blauw-zwart ontwikkelt heeft. “Hij was de foute man op de verkeerde plaats,” opent hij kort maar bondig. “Onze voorzitter was te rancuneus, te populistisch en heeft te radicaal willen herstructureren.” Maar niet alleen D’Hooghe is in zijn ogen de boeman. “Onze voormalige sportleider Marc Degryse was te zacht voor onze spelers. Hij heeft een foutieve inschatting gemaakt rond het vertrek van Timmy Simons. De concurrentie werd meer versterkt in plaats van bij onze club cfr het vertrek van Karel Geraerts en Hans Cornelis naar respectievelijk Standard en Racing Genk. Degryse had wel genoeg zelfkritiek en verantwoordelijkheidzin, maar hij heeft zich miskeken op de macht van Antoine Van Hove, nu bestuurslid van Club Brugge, die hem met veel plezier zijn ontslag zag geven. Maar de grootste schuldigen in dit hele verhaal zijn de spelers zelf. Dit is wellicht de zwakste groep die ik ooit gezien heb bij Club. Sommigen verdienen het niet om in de uitrusting van deze ploeg te spelen.”
Hoe dan ook, er zullen maatregelen getroffen moeten worden om van Club Brugge weer een echte vechtersploeg te maken. Zoals Rudy Cossey, ex-speler van blauw-zwart, onlangs zei: “Club stond vroeger voor 90 minuten gaan, gaan en nog eens gaan, maar daar is nu niets meer van te merken.” De 20-jarige Nicolas H. uit Antwerpen haalt enkele mogelijke oplossingen aan: “Eerst en vooral moet er een grondige kuis komen waarbij nieuwe sterkhouders worden aangekocht en oude gloriën andere oorden moeten opzoeken. Gaetan Englebert, Ivan Gvozdenovic, Ivan Leko, Bosko Balaban, Olivier De Cock, Kevin Roelandts en Gregory Dufer moeten stante pede vertrekken. Jongeren zoals Jason Vandelanoitte en Jonathan Blondel zullen er in een goede spelerskern met begeleiding van meerdere leidersfiguren wel komen. Vervolgens moet men goed scouten en spelers met het juiste profiel aanwerven. Belangrijk zijn de posities waar dit gebeurt. In elke linie moet een sterkhouder komen: een patron in de verdediging, goede aanvallende flanken en kopbalsterke aanvallers. Ik ben er ook niet voor te vinden om de samenwerking met Janevski verder te zetten. Ik was een voorstander, maar hij heeft mij teleurgesteld in het niet waarmaken van zijn dreigementen.” Janevski zei met harde woorden om spelers niet op te stellen als ze niet de juiste ingesteldheid toonden en enkele jongeren kansen te geven. Maar is er dan een reden waarom die jongeren uiteindelijk niet worden opgesteld? Bruno S., afkomstig uit Brussel en al sinds 1992 vaste abonnee, vindt van wel. “Onze zogenaamd talentvolle jongeren roepen al jaren dat ze kansen verdienen. Als ze die krijgen, doen ze er hoegenaamd niets mee. Integendeel, géén enkele jongere is de laatste jaren effectief een aanwinst gebleken.” Kristof B. vult aan: “Het zit in de Belgische mentaliteit ingebakken dat jongeren dubbel zo goed moeten zijn, waarmee ik het niet eens ben. Toch vind ik niet dat je zomaar kan zeggen dat de jongeren 'geen kansen gekregen hebben'. Ik ben er wel van overtuigd dat die jongeren die tonen dat men er niet omheen kan, dat die jongens ook zouden spelen. Bovendien hebben Verbauwhede, Vandelannoite, Blondel en Yulu-Matondo wel degelijk kansen gekregen. Of dat nu door een blessure komt van iemand anders of niet doet er eigenlijk niet toe, want dat is overal het geval. Het is dan ook nodig om de kans die je krijgt met beide handen te grijpen.”
Europees voetbal
Er resten nog vijf speeldagen in de Jupiler League en het ziet er naar uit dat Club Brugge via de competitie geen Europees voetbal zal afdwingen. Blauw-zwart staat voorlopig op een zesde plaats in het algemeen klassement met amper 47 punten uit 29 matchen. Bitter weinig met andere woorden. De grootste mogelijkheid om alsnog Europese wedstrijden te spelen is via de beker. De kortste weg naar Europa. Club staat momenteel in de halve finales en zal het daarin opnemen tegen AA Gent. De beker is meer dan ooit zeer belangrijk voor heel Brugge. Maar als het niet lukt, zal Club het wellicht een jaar zonder Europees voetbal moeten doen. “Het zou hoe dan ook pijnlijk zijn. Het is toch altijd iets speciaal die Europese wedstrijden”, bekent B. “Daarom hoop ik dat we alsnog Europees voetbal kunnen grijpen. Of dat nu via de beker moet gebeuren of via de Intertoto kan mij weinig schelen. Ook al halen we Europees, iedereen zal wel inzien dat het anders moet. Daarvoor moeten we geen Europees voetbal missen.” Ook voor P. zou dit hard aankomen. “Dit zou een pijnlijk voorval zijn, maar eerder hun verdiende loon. Wie niet presteert kan niet verwachten dat hij daarvoor beloond wordt.”
Pijnlijkste momenten
De supporters gaan wel steeds opnieuw naar de matchen van hun favoriete team zien, maar de angst om altijd punten te verliezen wordt week na week groter en groter. Met een bang hart kijken ze naar die elf spelers die het moeten doen voor hun club, maar het gewoon niet kunnen en willen. Het was dit jaar gewoon huilen met de pet op en dat deed vele voetballiefhebbers geen deugd. Wouter V. is één van die supporters die meerdere pijnlijke momenten heeft meegemaakt dit seizoen. “Al die nederlagen tegen middenmotors en degradatiekandidaten zoals Cercle Brugge, Germinal Beerschot, Bergen, Lokeren, Roeselare en zoveel andere ploegen deden mij zeer veel pijn. Het gemak waarmee Ceulemans, Van der Elst en Ferrera ontslagen werden, in schril contrast met het ontbreken van maatregelen tegen spelers die de Clubwaarden verloochenen, was triestig om mee te maken.” H. gaat nog een stap verder: “Nergens was er een positieve berichtgeving over Club Brugge. Enig lichtpunt was onze Zuid-Afrikaanse balvirtuoos Elrio Van Heerden. De rest van de spelers misten in tegenstelling tot de vorige jaren de klasse en uitstraling om menig supporter van andere ploegen en journalist te bekoren. Zelfs het stadion wordt aangevochten door verschillende groepen. Maar het toppunt rond dit hele verhaal is dat Club nu gewoon wordt uitgelachen door alles en iedereen. Vooral AA Gent laat het niet na in elke interview te verwijzen naar de malaise bij Club en zichzelf beter te noemen. Daarom moet er gewonnen worden in Club Brugge – AA Gent vanwege onze reputatie en ons palmares."
Conclusie
Club Brugge heeft nog een lange weg af te leggen om opnieuw onder de levenden te komen. De supporters zijn stuk voor stuk hard voor hun ploeg, maar de meningen liggen soms ver uit elkaar. Al zal er bij elke uitleg wel een deel van de waarheid te bespeuren zijn. De spelers, het bestuur, de technische staf, allemaal moeten ze de waarheid onder ogen durven zien en drastisch ingrijpen op enkele vlakken. Het voetbal moet terug leven in Brugge. Supporters moeten met plezier en veel goesting terug hun team gaan aanmoedigen. De spelers moeten zich kunnen opladen tegen elk team. Of het nu tegen Barcelona of Zaffelare is, het moet iedere wedstrijd vechtlust en maturiteit tonen. Maar het zal tijd en geduld vragen om het slechte Club Brugge terug te zien evolueren naar het superieure Club Brugge van de vorige jaren. Veel fans zullen nooit begrijpen hoe het komt dat Club op alle vlakken in een diep dal is terechtgekomen. Kortom, het werd en is voor iedereen een nachtmerrie. We kunnen niet beter eindigen dan met de titelsong van Nelly Furtado: “Why do all good things come to an end?”
Beetje kleinzerig van Vercauteren. Eerst De Boeck maanden in het ongewisse laten, hem de deur wijzen en dan mag hij niet met andere clubs praten.quote:Vercauteren wil niet dat De Boeck met Cercle praat
Francky Vercauteren vindt het niet kunnen dat zijn assistent Glenn De Boeck deze week met Cercle Brugge praatte. Vercauteren vindt dat iedereen binnen Anderlecht zich 100% met de club moet bezighouden.
De Boeck moet eind dit seizoen weg bij Anderlecht. De Brusselse club wil immers Ariël Jacobs als assistent aanstellen. De Boeck zat daarom deze week met Cercle aan tafel, dat hem als hoofdtrainer wil binnen halen.
Vercauteren is daar echter niet over te spreken. "Ja, zoiets stoort me. Het is bijzonder slecht getimed. Ik zal De Boeck vragen om zich vanaf nu te concentreren op de resterende matchen."
is altijd zo leeg als je dan samenvatting ziet van cerclequote:Op zaterdag 21 april 2007 14:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ach, dat is ook weer zo'n non-grap natuurlijk. Ze zitten er met een mastodont naast de deur, ze zitten in de drukste voetbalprovincie van het land (4 eerste klassers, 2 tweede klassers) en nog altijd halen ze eigenlijk doodgewoon nog een stuk méér volk elke thuismatch dan de helft van de eerste klasse. Vaak moeten ze zelfs niet eens onderdoen voor pakweg Gent dat dan zogezegd 'supporters van Club aan het inpikken is'.
Ik heb daar gewoon zelfs bewondering voor, dat is een ploeg met een hondstrouw , zelfs ronduit fanatiek publiek die al driekwart van de Belgische voetbalgeschiedenis in 1ste klasse speelde, en zelfs met hun minimale budget nooit financieel in de problemen kwam. (daar kunnen de Beveren's, de Lierse's, de Moeskroen's , de RWDM's , ... nog een puntje aan zuigen)
Omdat het een enorm groot stadion is natuurlijk (grootste clubstadion van België) en omdat de camera's net op de vakken richten waar geen/weinig fans zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:44 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
is altijd zo leeg als je dan samenvatting ziet van cercle
weet ikquote:Op zaterdag 21 april 2007 19:50 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Omdat het een enorm groot stadion is natuurlijk (grootste clubstadion van België) en omdat de camera's net op de vakken richten waar geen/weinig fans zitten.
Dat is niet raar , dat is omdat niemand dat vol krijgt. En overigens ligt het er wel , de Heizel , maar op die akker spelen (ik durf de term voetballen niet gebruiken in hun geval) alleen de Rode Duivels. En straks de bekerfinale natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:50 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
weet ik
raar dat jullie nog geen 50.000 stadion hebben joh in het land
Jaquote:
Gnegne, Belgacom TV.quote:Op zondag 22 april 2007 17:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja
Hup Anderlecht, Hup Brugge![]()
Ga ze beiden luisteren op Sporza Radio en op tv samenvatting kijken
Dat kan je toch niet menen?quote:Op zondag 22 april 2007 18:34 schreef jorienvdherik het volgende:
Oooh Anderlecht
You're wonderful
Where going crazy after every fucking goal!
We're gonna win
we're gonna sing
supporting Anderlecht is everything!
Goed te horen hoor![]()
quote:Op zondag 22 april 2007 17:45 schreef Jasza het volgende:
Go RSCA.
Volgens de co is het theater kijkenquote:Op zondag 22 april 2007 18:36 schreef Heero87 het volgende:
Tenzij Peter Vandenbempt zelf aan het meezingen is natuurlijk.
Gelijk heeft ie. Eentje met ondermaatse acteurs ook.quote:Op zondag 22 april 2007 18:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Volgens de co is het theater kijken![]()
Jup, gewisseld voor Mbokani.quote:Op zondag 22 april 2007 18:42 schreef Jasza het volgende:
Tchite geblesseerd?
quote:Op zondag 22 april 2007 19:19 schreef jorienvdherik het volgende:
61' Anderlecht 1 - 0 AA Gent
come on !
Nee, volgens mij zijn ze op de bank gewoon in slaap gevallen...quote:Op zondag 22 april 2007 19:25 schreef jorienvdherik het volgende:
Nog wissels ?
Serieus?quote:Op zondag 22 april 2007 19:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om het met de omroeper in Lokeren - Brussels van gisteren te zeggen (toen men de extra tijd toonde) : "En we moeten nog drie minuten hiernaar kijken"
Ja, dat was zelfs te horen in het verslag van studio 1 gisterenquote:
Da's Rik De Saedeleer, maar vraag me niet welke wedstrijd.quote:Op zondag 22 april 2007 19:40 schreef Radegast het volgende:
In Studio 1 laten ze weleens een fragment uit de oude doos zien en dan hoor je een commentator "dag, moeder!!" roepen. Wie is die commentator? Waarvan is dat fragment? Staat dat op Youtube?
gelukkig was het niet op canvasquote:Op zondag 22 april 2007 19:49 schreef Heero87 het volgende:
Volgens de Belgacom-commentatoren één van de slechtste wedstrijden van het seizoen...
Ook niet echt moeilijk dit seizoen.. Ik kan echt met moeite nog naar Studio 1 kijken (op zaterdag) zonder bijna in slaap te vallenquote:Op zondag 22 april 2007 19:49 schreef Heero87 het volgende:
Volgens de Belgacom-commentatoren één van de slechtste wedstrijden van het seizoen...
Ja, een beauty was het wel, ik bedoel shitgoal in de zin van alwéér als je redelijk goed bezig bent, alwéér een doelpunt uit de lucht komt gevallen en ook alwéér een doelpunt dat niet ongrijpbaar is voor Stijnen.quote:Op zondag 22 april 2007 20:57 schreef Hrvat het volgende:
Shitgoal?
Jaloers precies, want een prachtige goal van niemand minder dan Ljubo !!!
Beetje voorbarige hoop, vriend!quote:Op zondag 22 april 2007 19:41 schreef jorienvdherik het volgende:
Als straks gat 5 punten is.
Denken jullie dat 6 mei anderlecht-beveren kampioenswedstrijd kan zijn ?
In die zin hou ik wel van shitgoals, zeker als het een punt voor genk opbrengt!quote:Op zondag 22 april 2007 20:58 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ja, een beauty was het wel, ik bedoel shitgoal in de zin van alwéér als je redelijk goed bezig bent, alwéér een doelpunt uit de lucht komt gevallen en ook alwéér een doelpunt dat niet ongrijpbaar is voor Stijnen.
Dat heb ik ooit in een Brugse derby nog gezien , geloof ikquote:Op zondag 22 april 2007 21:38 schreef Heero87 het volgende:
Ljubojevic pakt de bal met de arm aan, wil zelfs even stoppen, maar de scheidsrechter laat gewoon begaan.![]()
quote:Op zondag 22 april 2007 22:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Mark de Man in Studio 1
Is hij international ?quote:Op zondag 22 april 2007 22:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Nog een geluk dat hij niet in een voetbalprogramma op bezoek is
Sporadisch international.quote:Op zondag 22 april 2007 22:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Is hij international ?
samenvatting gezien
Joost, weet jij waar dat fragment van is? Heero heeft al gezegd dat de commentator Rik De Saedeleer is...quote:Op zondag 22 april 2007 19:40 schreef Radegast het volgende:
In Studio 1 laten ze weleens een fragment uit de oude doos zien en dan hoor je een commentator "dag, moeder!!" roepen. Wie is die commentator? Waarvan is dat fragment? Staat dat op Youtube?
In elk geval de legendarische Rik De Saedeleer natuurlijk. Maar die becommentarieerde elke match in die tijd. Ergens een match van de rode duivels op een WK in elk geval. Volgens mij is het niet van '86 , maar uit de openingsmatch van '82 , toen we wonnen van titelverdediger Argentinië. Maar helemaal zeker ben ik het niet.quote:Op zondag 22 april 2007 23:03 schreef Radegast het volgende:
[..]
Joost, weet jij waar dat fragment van is? Heero heeft al gezegd dat de commentator Rik De Saedeleer is...
wat is dat voor gozer die jan wouters, denkt overal verstand van te hebbenquote:Op zondag 22 april 2007 23:17 schreef Heero87 het volgende:
Die Frank Raes slaagt er ook in om elke discussie af te breken...
Jan Wouters wil iets interessant aanbrengen, maar wordt prompt onderbroken door Raes: "Hoe zeg je dat in het Zuid-Afrikaans Jan?"![]()
Gozer ? Die man is een monument. Wat Rik De Saedeleer was voor TV , was Jan Wauters voor de radio. Jan becommentarieerde tussen de jaren '60 en 2000 elke grote sport (en voetbal)wedstrijd op de radio. Toen het voetbal ooit naar VTM verhuisde waren er zelfs duizenden gezinnen die het commentaar af zetten en de radio aan. Want Jan Wauters was daar. En dan had je zelfs het beeld niet eens nodig. Door naar Jan te luisteren zag je wat er gebeurde ...quote:Op zondag 22 april 2007 23:19 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
wat is dat voor gozer die jan wouters, denkt overal verstand van te hebben
quote:Op zondag 22 april 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In elk geval de legendarische Rik De Saedeleer natuurlijk. Maar die becommentarieerde elke match in die tijd. Ergens een match van de rode duivels op een WK in elk geval. Volgens mij is het niet van '86 , maar uit de openingsmatch van '82 , toen we wonnen van titelverdediger Argentinië. Maar helemaal zeker ben ik het niet.
Hij gebruikte het trouwens ook nog eens in zijn 2de commentaarcarriere ... :http://www.valvas.be/?Page=262&Sort=Hits&ClipDetail=262
Ik moet hem ook niet..hij denkt inderdaad dat ie het allemaal weet, over alles..bah, als hij er zit is het al een reden om niet naar Studio 1 te kijken voor mij, op het WK vond ik 'm ook vreselijk..quote:Op zondag 22 april 2007 23:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gozer ? Die man is een monument. Wat Rik De Saedeleer was voor TV , was Jan Wauters voor de radio. Jan becommentarieerde tussen de jaren '60 en 2000 elke grote sport (en voetbal)wedstrijd op de radio. Toen het voetbal ooit naar VTM verhuisde waren er zelfs duizenden gezinnen die het commentaar af zetten en de radio aan. Want Jan Wauters was daar. En dan had je zelfs het beeld niet eens nodig. Door naar Jan te luisteren zag je wat er gebeurde ...
Zit er eindelijk eens een co-commentator in Studio 1 die het gesprek wél telkens over voetbal weet te houden , is het weer niet goed. Liever de flauwe grappen van quick en flupke Brusselmans en Schepens dan ?quote:Op zondag 22 april 2007 23:27 schreef Saviola het volgende:
[..]
Ik moet hem ook niet..hij denkt inderdaad dat ie het allemaal weet, over alles..bah, als hij er zit is het al een reden om niet naar Studio 1 te kijken voor mij, op het WK vond ik 'm ook vreselijk..
ja joh, en zeggen dat die man er zo mooi uit zietquote:Op zondag 22 april 2007 23:21 schreef Heero87 het volgende:
Zie je die Jan Wouters knipogen naar Mark De Man.
Nee, Filip Joos..quote:Op zondag 22 april 2007 23:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zit er eindelijk eens een co-commentator in Studio 1 die het gesprek wél telkens over voetbal weet te houden , is het weer niet goed. Liever de flauwe grappen van quick en flupke Brusselmans en Schepens dan ?
Tjah , men zette wel Geert De Vliegevanger bijna een decennium in de goal hier ...quote:Op zondag 22 april 2007 23:31 schreef BramKVO het volgende:
vnvd toonde Bailly andermaal dat ie een klasse beter is dan Stijnen. Eigenlijk ongelooflijk dat die nationale doelman is.
Het is ook iemand die zelf voetbalt dus weet vaak waarover die praat..quote:Op zondag 22 april 2007 23:38 schreef jorienvdherik het volgende:
Filip Joos vind hem wel tof in die programa's en goede verslaggever
Ik zag net het doelpunt voor het eerst. Het zag er inderdaad niet goed uit. Ik weet niet of hij al veel punten pakte voor klup, maar A'lecht speelt ook niet denderend, al hebben die een keeper die alles stopt met Zitka, en kijk waar die staan. (al schort er meer bij klup natuurlijk).quote:Op zondag 22 april 2007 21:00 schreef EquisDe het volgende:
Blijkbaar weer een flater van Stijnen...
Crasson: "C'est un des plus mauvais gardiens de notre championnat"
was soms ook wel bij gebrek aan beter. Nu heb je met Bailly echt een wissel op de toekomst vind ik, een doelman met presence.quote:Op zondag 22 april 2007 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah , men zette wel Geert De Vliegevanger bijna een decennium in de goal hier ...![]()
Oh please, toen ik donderdag naar de DVD van Kwekkers - Club keek kon ik z'n sperma bijna van m'n TV krabben telkens als Stoica aan de bal kwamquote:Op zondag 22 april 2007 23:46 schreef Saviola het volgende:
[..]
Het is ook iemand die zelf voetbalt dus weet vaak waarover die praat..
Dat heeft compleet niks te maken met het feit dat ie weet waarover hij praat.quote:Op maandag 23 april 2007 14:26 schreef blueangel_ het volgende:
Oh please, toen ik donderdag naar de DVD van Kwekkers - Club keek kon ik z'n sperma bijna van m'n TV krabben telkens als Stoica aan de bal kwam
Tjah, als jij kan luisteren op arrogant gezeik ...quote:Op maandag 23 april 2007 14:53 schreef Saviola het volgende:
[..]
Dat heeft compleet niks te maken met het feit dat ie weet waarover hij praat.
En het zit jou misschien tegen, maar mij persoonlijk interesseert het geen hol bij een voetbalcommentator wie dan wel of niet hun favoriete clubs zijn, het enige wat mij interesseert is hun becommentariëring van de wedstrijden.
ff naar Noord-Ierland en Scandinavie ... lekker voor m'n bankrekeningquote:Op maandag 23 april 2007 15:51 schreef Heero87 het volgende:
Er is geloot voor de Intertoto!
De Belgische deelnemer start in de tweede ronde tegen een Noord-Ierse of Letse tegenstander. Als die ronde overleefd wordt, wacht een Deense, Finse of Estse tegenstander. Wordt die confrontatie gewonnen, dan mag men naar de UEFA-beker.
De Intertoto biedt dus een zeer reële kans op de UEFA. Dus ik zou toch nog volop voor die vijfde plek gaan Club Brugge.
Eerst nog voorbij Charleroi natuurlijk, want die spelen nog drie keer thuis tegen Brussels, Zulte Waregem en Lokeren. En dan nog eens uit op Genk.quote:Op maandag 23 april 2007 15:56 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
ff naar Noord-Ierland en Scandinavie ... lekker voor m'n bankrekening![]()
kvind zitka toch beter dan bailly zennequote:Op maandag 23 april 2007 09:37 schreef Heero87 het volgende:
Bailly is inderdaad veruit de beste Belgische doelman, verdient stilaan zijn kans.
Maar niet vergeten dat Peersman en Stijnen destijds ook veruit de besten waren, dat iedereen ook vol lof over hen was en dat men dacht dat zij de komende jaren de vaste nationale doelman zouden worden. Tot ze in hun tweede jaar -traditioneel het jaar van bevestiging- ook helemaal onderuit gingen. Hetzelfde eigenlijk een beetje voor Proto.
Dus het wordt nog afwachten met Bailly, wat hij volgend jaar doet. Al hoop ik uit de grond van mijn hart dat het goed loopt, want zo'n doelman kan de nationale ploeg altijd goed gebruiken.
Zitka is een Tsjech ...quote:Op maandag 23 april 2007 16:38 schreef dezenickiscool het volgende:
[..]
kvind zitka toch beter dan bailly zenne![]()
De Boeck is het toonbeeld van arrogantie ... is dat dan het nieuwe imago van Serkul?quote:De Boeck is een voetbalkenner"
"Wij zijn ervan overtuigd dat Glen De Boeck de best mogelijke trainer is voor Cercle Brugge", legt voorzitter Frans Schotte (foto) uit aan Sporza.
"We denken dat hij als persoon goed past bij ons."
De Boeck maakt straks zijn debuut als hoofdtrainer. "Wij weten dat hij geen ervaring heeft als hoofdcoach. Maar hij is een voetbalkenner en heeft veel geleerd bij Anderlecht en Vercauteren."
"Hij heeft met zijn analyses en benaderingen indruk gemaakt op onze sportieve staf."
"We hopen dat hij als debutant zijn gedrevenheid en jonge dynamiek kan overzetten op de spelersgroep."
Hij zingt tenminste niet 'Islamieten Parasieten'quote:Op maandag 23 april 2007 17:37 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
De Boeck is het toonbeeld van arrogantie ... is dat dan het nieuwe imago van Serkul?
Zouden ze eigenlijk weten dat er Moslims in hun eigen ploeg spelen ?quote:Op maandag 23 april 2007 18:11 schreef Masanga het volgende:
trouwens blueangel: ik heb vernomen dat er een nieuwe hit is bij klupsupporters en dat de "wie gaat er mee naar de moskee" door de spionkop werd gezongen naast de "een vak vol makkaken".
![]()
Grappiger wordt het als Blue Army boekjes met liedjesteksten uitdeelt, zodat de flauwzwarten eens iets anders kunnen zingen dan dergelijke rotzooi, of eigen spelers uitfluiten,...
Oh ik dacht AC Milan. Hij komt altijd klaar als hij die club moet becommentarieren.quote:Op maandag 23 april 2007 14:29 schreef blueangel_ het volgende:
Joos is altijd al een liefhebber van die van brussel geweest ... naast z'n AS Roma adoratie dan
Laten we een publiek van 25.000 beoordelen op 500 man jah ...quote:Op maandag 23 april 2007 18:11 schreef Masanga het volgende:
trouwens blueangel: ik heb vernomen dat er een nieuwe hit is bij klupsupporters en dat de "wie gaat er mee naar de moskee" door de spionkop werd gezongen naast de "een vak vol makkaken".
![]()
Grappiger wordt het als Blue Army boekjes met liedjesteksten uitdeelt, zodat de flauwzwarten eens iets anders kunnen zingen dan dergelijke rotzooi, of eigen spelers uitfluiten,...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |