Voor niemand eigenlijk. Al ben ik dit seizoen wel n paar keer op Cercle geweest met wat collega's (als je in Brugge werkt in een Cerclenest ontsnap je daar niet aan)quote:Op zondag 15 april 2007 00:57 schreef Zyggie het volgende:
Joost waar bent gij eigenlijk voor?
Ach, ik ga/ging ook wel eens kijken bij Harelbeke vroeger, of Ingelmunster en Kortrijk en ben zelfs dit jaar nog naar Roeselare geweest, maar Cercle heeft toch iets speciaals. Dat fanatisme dat je daar bij eigenlijk alle fans ziet, dat merk je vrijwel nergens.quote:
quote:Blondel: "Iemand bij Club wil mij doden"
vrtnieuws.net zo 15/04/07 - Het is weer hommeles blij Club Brugge, en dat net voor enkele cruciale duels. Jonathan Blondel en Jason Vandelannoite zijn uit de selectie gezet omdat ze de bloemetjes zouden hebben buitengezet. "Het is niet de eerste keer dat er roddels over mij verspreid worden", zegt Blondel.
Sinds de komst van Luc Devroe bij Club is zoiets "not done". "Onze voorzitter heeft aan alle spelers gevraagd om nog 40 dagen alles te geven. Wie niet meewil, moet daar de gevolgen van dragen." (PhotoNews) "Zeker als het niet de eerste keer is", voegt Devroe er veelbetekenend aan toe in Het Nieuwsblad.
Blondel en Vandelannoite moesten zondag om 9 uur present zijn voor een training met de reserven.
Over Blondel en Vandelannoite doen al maanden de wildste geruchten de ronde. "Het verhaal gaat dat Jason en ik dinsdag tot in de ochtend op café zouden hebben gezeten", reageert Blondel fel.
"Maar daar klopt absoluut niets van. We zijn gaan eten en hebben dan naar de CL op tv gekeken, tot 23.30u. Woensdag ben ik zelfs gewoon bij mama gaan slapen." "Dit kan niet blijven duren""Iemand wil me doden bij Club. Het is niet de eerste keer dat er roddels over mij verspreid worden. Anderen deden al veel ergere dingen en komen daar mee weg. Of dit mijn situatie beïnvloedt? Tuurlijk, dit kan echt niet blijven duren."
Die jongen is ook ontzettend goed, alleen jammer van z'n karakter. Die gaat dus gewoon zijn dorpsgenoot VDB achterna.quote:
Lijkt Feyenoord welquote:Op zondag 15 april 2007 22:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Charleroi komt met nog een kwartiertje te spelen op voorsprong tegen Club![]()
Ehm, een fout is een fout op de plaats waar die BEGINT hoor. Als iemand bv begint te trekken aan iemand buiten de 16 en de speler valt maar binnen is het een vrijschop buiten de 16 ...quote:Op zondag 15 april 2007 22:25 schreef Heero87 het volgende:
Wat is dat toch met die laatste minuten...
Wel verdiend punt, terechte puntendeling.
Maar manman, wat een scheidsrechter weer... Een fout die buiten de zestien begint, maar in de zestien zelf eindigt, is toch ALTIJD een penalty? Ofwel fliut je dan niet, ofwel een penalty... maar toch geen vrijschop buiten de zestien...![]()
Dat is de normale regel BUITEN het strafschopgebied, maar van zodra je binnen het strafschopgebied komt, geldt dus een uitzondering. Zo heb ik het toch altijd geleerd, en de tv-commentatoren vertelden net hetzelfde...quote:Op zondag 15 april 2007 22:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ehm, een fout is een fout op de plaats waar die BEGINT hoor.
Dat is dus enkel zo als de scheids bij het begin van de fout beslist om "spelvoordeel" te geven omdat de speler nog doorloopt. Als hij dat niet doet mag hij de bal gewoon erbuiten leggen. (zo is het mij toch ooit verteld door een scheids uit de lagere reeksen)quote:Op zondag 15 april 2007 22:35 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dat is de normale regel BUITEN het strafschopgebied, maar van zodra je binnen het strafschopgebied komt, geldt dus een uitzondering. Zo heb ik het toch altijd geleerd, en de tv-commentatoren vertelden net hetzelfde...
Lijkt me trouwens meer dan logisch: Van Heerden wordt buiten de zestien aan het truitje getrokken, maar loopt twee meter verder IN de zestien. De Charleroi-spelers laat echter niet los, Van Heerden valt uiteindelijk wel. Dan lijkt een strafschop mij de enige juiste oplossing.
Het wachten is tot ze in studio 1 op zondag de matchverslagen gewoon schrappen en met de "volgspot" de paal tijdens "pinanti is pinanti" in de gaten houden.quote:Op zondag 15 april 2007 22:51 schreef Heero87 het volgende:
Toont de VRT die penaltyfase nu gewoon weer niet?!
Wees gerust, het was er een. Kijk morgen maar naar Studio 1, daar tonen ze zulke fases meestal wel.quote:Op zondag 15 april 2007 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het wachten is tot ze in studio 1 op zondag de matchverslagen gewoon schrappen en met de "volgspot" de paal tijdens "pinanti is pinanti" in de gaten houden.
(maar het zou toch ook nog kunnen dat ik gelijk had en er geen penaltyfase is ?)
Als ik me niet vergis won Standard toen met een doelpuntje verschil?quote:Op zondag 15 april 2007 23:10 schreef Radegast het volgende:
Even een vraagje: een paar weken geleden speelde Standard een oefenpotje tegen Juventus.
Weet iemand de uitslag? Wie er scoorden? En ik ben ook heel benieuwd naar de opstellingen in die wedstrijd...
17 24/03/2007 18:00 Standard Liège FC Juventus 3-2quote:Op zondag 15 april 2007 23:10 schreef Radegast het volgende:
Even een vraagje: een paar weken geleden speelde Standard een oefenpotje tegen Juventus.
Weet iemand de uitslag? Wie er scoorden? En ik ben ook heel benieuwd naar de opstellingen in die wedstrijd...
3-2 dus. (zie links voor opstellingen en doelpuntenmakers)quote:Op zondag 15 april 2007 23:11 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis won Standard toen met een doelpuntje verschil?
3-2quote:Op zondag 15 april 2007 23:11 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis won Standard toen met een doelpuntje verschil?
Tsja, zijn we al gewend niet?quote:Op zondag 15 april 2007 23:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens ook opvallend : vrijdag spreekt men in Studio 1 (en in HLN de dag erop) van een kil en leeg Jan Breydel tijdens Cercle - Anderlecht ( meer dan 12000 toeschouwers) terwijl men het net lovend over "een goed volgelopen Ottenstadion" had tijdens Gent-Beveren. Er zat een goeie 8000 man ...
Wat zou er voor Club op de laatste speeldag in godsnaam nog op het spel kunnen staan?quote:Hopelijk wordt het eens een jaartje niks voor clubtje, maar nog mooier zou zijn moest alles afhangen van de laatste speeldag.
Zelfs de intertoto is al gaan vliegen ....quote:Op zondag 15 april 2007 23:19 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Wat zou er voor Club op de laatste speeldag in godsnaam nog op het spel kunnen staan?
Bedankt.quote:Op zondag 15 april 2007 23:13 schreef Heero87 het volgende:
[..]
3-2 dus. (zie links voor opstellingen en doelpuntenmakers)
Tenzij Charleroi nog vierde eindigt, is de vijfde plek in principe genoeg voor Intertoto hoor.quote:Op zondag 15 april 2007 23:25 schreef jimnu het volgende:
5 matchen te gaan, 6 punten achter op de 4e plek, je weet maar nooit![]()
4 is intertoto ?quote:Op zondag 15 april 2007 23:25 schreef jimnu het volgende:
5 matchen te gaan, 6 punten achter op de 4e plek, je weet maar nooit![]()
Dat hangt er van af.quote:
quote:Club Brugge wil Colpaert en Vandenbergh
Kevin Vandenbergh en Steve Colpaert staan in verregaande belangstelling van Club Brugge. Dat meldt het Het Laatste Nieuws in z’n maandageditie. Vorige week nog kondigden ze bij Club Brugge aan dat er een viertal transfers gerealiseerd zouden worden. Een officieel bod is er nog niet voor Vandenbergh, de informele contacten waren er wel al tussen Devroe en Racing Genk, de club van de Rode Duivel.
Vandenbergh mag mits een goed bod weg bij Racing Genk waar hij nog een contract heeft tot 2009. De spits is nog maar 23 jaar, maar heeft al meerdere jaren eerste klasse erop zitten bij eerst Westerlo en vervolgens Genk. Zelf zou hij niet negatief staan tegenover een overgang. Club moet dan wel voldoen aan de eisen van de speler. Genk betaalde voor de spits 1 miljoen euro, en die zullen ze wel willen recupereren. Volgende week speelt Vandenbergh met Genk in en tegen Club Brugge.
Steve Colpaert staat in de belangstelling van verschillende clubs vertelde z’n manager Patrick De Koster. “Namen ga ik niet noemen, maar ik kan inderdaad bevestigen dat clubs uit de brede (sub)top hun oog laten vallen op Steve”, vertelt hij in HLN. Daarbij is Club één van de meest genoemde namen. Colpaert is een belofteninternational die momenteel bij FC Brussels speelt. De speler wordt er dit jaar 21 en staat bekend als een secure verdediger.
Wie de winnaar wordt, interesseert me niet, als het maar een zware veldslag wordt!quote:"Praten evenveel over beker als over titel"
ma 16/04/07 - Anderlecht en Standard spelen morgen de heenmatch in de halve finale van de Beker van België. Voor Anderlecht is de beker alvast meer dan een bijkomstigheid.
De heenmatch wordt gespeeld in Anderlecht. Twee weken geleden stond in de competitie ook al Standard-Anderlecht op het menu. Toen won Anderlecht met 1-0. (Belga) Olivier Deschacht wil opnieuw winnen, want hij wil naar de bekerfinale.
"We praten evenveel over de titel als over de beker", zegt Anderlecht-speler Olivier Deschacht in Gazet van Antwerpen.
"We hebben geen enkel probleem om ons op de beker te concentreren. Het is tegen Standard, en dan is Anderlecht altijd scherp."
"Bovendien zijn er bij ons niet veel spelers die al een bekerfinale op hun palmares hebben. Neen, beker en titel staan echt op dezelfde hoogte voor ons. We snakken echt naar de Heizel." "Verwacht een ander Standard"
Deschacht weet ook dat Anderlecht-coach Frank Vercauteren zijn ploeg op enkele plaatsen wijzigen. (Belga) Kapitein Deschacht heeft wel het volste vertrouwen in de spelers die in de ploeg komen
"Max Von Schlebrügge (foto) en Jelle Van Damme komen in de ploeg, maar dat zijn twee internationals, hé", zegt Deschacht.
"Het is niet omdat er dinsdag een andere ploeg zal staan, dat we niet even hard willen winnen als in de competitie", zegt Deschacht.
"Ik verwacht wel een ander Standard dan twee weken geleden. Deze keer zullen ze wél met twee spitsen spelen." Bij Standard is Sergio Conceiçao terug. "Een prima speler die het verschil kan maken, maar ik ben niet bang van hem en ik zal mijn spel ook niet aanpassen", zegt Olivier Deschacht.
Zo goed ben ik niet thuis in het Brusselse, dus anderen zullen wellicht meer kunnen vertellen maar:quote:Op maandag 16 april 2007 13:05 schreef Cruoninga het volgende:
Even wat vraagjes:
Brussel is een tweetalige stad, maar toch grotendeels Franssprekend? 'Anderlecht' en 'Molenbeek' (nu FC Brussels) klinken Nederlands. De twee clubs uit de hoofdstad, komen - neem ik aan - uit Vlaamse wijken. Trekken deze ook Waalse Brusselnaren of zijn het echt Vlaamse bolwerken? En voor wie is de Franse meerderheid in dat laatste geval?
Wat bepaalt overigens of je voor Anderlecht of Brussels wordt? Beide clubs komen toch uit het westen van de stad?
En waarom heet RWD Molenbeek tegenwoordig 'Brussels'? Is dat de Engelse naam voor Brussel? Is dat misschien om zowel Nederlands- als Franstalige Brusselnaren aan te trekken of zit er iets anders achter?
Brussel is trouwens een verbastering van Broekzele. Maar de gemeentes in Brussel hebben vrijwel allemaal een dubbele naam hoor. Brussel-Bruxelles, Sint-Jans Molenbeek - Molenbeek Saint-Jean, ... Maar de meeste namen komen dus uiteraard uit het Nederlands. Want toen de plaatsen ontstonden sprak men er Nederlands.quote:Op maandag 16 april 2007 13:05 schreef Cruoninga het volgende:
Even wat vraagjes:
Brussel is een tweetalige stad, maar toch grotendeels Franssprekend? 'Anderlecht' en 'Molenbeek' (nu FC Brussels) klinken Nederlands. De twee clubs uit de hoofdstad, komen - neem ik aan - uit Vlaamse wijken. Trekken deze ook Waalse Brusselnaren of zijn het echt Vlaamse bolwerken? En voor wie is de Franse meerderheid in dat laatste geval?
Wat bepaalt overigens of je voor Anderlecht of Brussels wordt? Beide clubs komen toch uit het westen van de stad?
En waarom heet RWD Molenbeek tegenwoordig 'Brussels'? Is dat de Engelse naam voor Brussel? Is dat misschien om zowel Nederlands- als Franstalige Brusselnaren aan te trekken of zit er iets anders achter?
De enige reden waarom Strombeek nu FC Brussels is, is dat Johan Vermeersch, de eigenaar van Brussels, bij het failliet van RWDM een ploeg zocht om op te kopen , en het financieel ook in problemen gekomen Strombeek in de 2de klasse toen was daar ideaal voor.quote:Op maandag 16 april 2007 14:31 schreef Heero87 het volgende:
RWDM is FC Brussels geworden na de fusie tussen RWDM en Strombeek. Dat zijn twee aparte gemeentes, daarom hebben ze FC Brussels genomen vermoed ik (al hoe wel Strombeek volgens mij niet bij Brussel hoort?) Waarschijnlijk hebben ze ook voor FC Brussels (de Engelse naam idd) genomen om mensen uit heel Brussel aan te spreken, en niet louter mensen uit Strombeek of Molenbeek...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |