abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48324072
Dit topic was voor mij de aanleiding om een topic te maken over de Sharia. De meningen over de Sharia verschilt nogal er zijn grote voorstanders en tegenstanders van de Sharia ik ben er een grote tegenstander van om duidelijke redenen.

enkele zaken die mijn maag doen omkeren:
  • vrouwen hebben (veel) minder rechten
  • dhimnees hebben GEEN rechten
  • slachtoffers (vrijwel altijd vrouwen die verkracht zijn)worden dikwijls veroordeelt tot zweepslagen en zelfs de doodstraf door steniging
  • vrouwen mogen niet studeren (the horror )


    Er zijn vast nog meer verschrikkelijke dingen in de Sharia en mogelijk ook wat voordelen, al heb ik die nooit kunnen vinden
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_48324112
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:01 schreef GewoneMan het volgende:
    Dit topic
    enkele zaken die mijn maag doen omkeren:
  • vrouwen hebben (veel) minder rechten
  • dhimnees hebben GEEN rechten
  • slachtoffers (vrijwel altijd vrouwen die verkracht zijn)worden dikwijls veroordeelt tot zweepslagen en zelfs de doodstraf door steniging
  • vrouwen mogen niet studeren (the horror )
  • Waar staat er dat vrouwen niet mogen studeren.
    Waar in de sharia zie jij staan dat een verkrachte vrouw gestenigd moet worden.
    Hoezo hebben dhimmi's geen rechten, minder rechten dat is maar, maar geen rechten is onzin.
    Wat vrouwen betreft moet je ook concreter zijn.
      zaterdag 14 april 2007 @ 16:04:46 #3
    164931 Houtspeer
    Jealous Of Your Cigarette
    pi_48324127
    Je vergeet iets:
    quote:
    omdat Triggershot zich positief uitliet over de Sharia. gezien het feit dat ik er negatief tegenover sta om duidelijke redenen ben ik benieuwd naar zijn visie en die van andere mensen.

    mijn gok is dus dat triggershot het wel prettig vind om bovenaan de wet te staan, daar hij mannelijke moslim is.
    And all the things you do with it
    pi_48324145
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:04 schreef Houtspeer het volgende:
    Je vergeet iets:
    [..]

    pi_48324169
    De zogenaamde Sharia die de Arabische landen hebben, is niet de werkelijke Sharia. De Sharia tentijde van de Profeet Mohammed (vzmh) en de Sharia tentijde van Islamitische Spanje (Andalusië) daarentegen wel.

    De Saoudie-Arabië van nu is niet representatief voor de Islam en de Sharia.
      zaterdag 14 april 2007 @ 16:12:48 #6
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_48324271
    quote:
    Amnesty International is reporting that seven women are to be stoned in Iran. Please familiarize yourself with the facts being reported. You will note that even the prostitutes were married.

    Stoning, or rajam, is a punishment in Islamic Law, meted out to adulterers. Under orthodox law, a person who engages in pre-marital sex is to be lashed 100 times while a person who engages in illicit sex outside of marriage is to be stoned to death. The verse which proscribes punishment for sex crimes in Islam is verse 2 of the 24th Chapter:

    The woman and the man guilty of ZINA - flog each of them with a hundred stripes: Let not compassion move you in their case, in a matter prescribed by Allah, if ye believe in Allah and the Last Day: and let a party of the Believers witness their punishment.

    Immediately we see that there is no reference to stoning. That is because the punishment for stoning to death does not exist in the Quran. It comes in via the hadith. That hadith is deemed to have abrogated (sort of like veto) the Quran. For now I am not going to get into the discussion of abrogation or the merits of that particular hadith. That is for another day. My point was simply to show that the Quran does not make stoning a punishment. All I really want to demonstrate right now is the following:

    The Arabic word “Zaniy” does not, in any way, relate to the marital status of the perpetrator. A married person guilty of the crime would be termed a “Zaniy”, as much as an unmarried person. In view of this fact, the Qur’anic law for a person guilty of the crime should be subjected to the punishment of one-hundred flogs, irrespective of his marital status. Any distinction made on the basis of the marital status of the perpetrator would, therefore, clearly be against the directive of the Qur’an.

    In other words, there are persuasive reasons for Muslims to say to Iran — or any other party who engaged in stoning — that to do so goes against the Quran. I admit that this is the minority position in Islamic Law historically. However, our goal is to make it the majority position. The fact that it is the minority position should not detract us from making the argument that under Islamic Law, the most that Iran can punish these women is 100 lashings and therefore there should not be a stoning.

    Now, immediately the question arises: would not 100 lashes just as equally kill a woman? The answer is it would almost definitely kill a woman. The other question that arises is this: replacing stoning with flogging still does not address the culture of patriarchy and the jurisprudence of oppression being practiced in Muslim countries. My answer is that indeed, it does not resolve any of those things. So then why even bother making this argument? Very simple.

    Under a majority view in Islamic Law — ah, now we are in the majority — the Islamic punishments are a “ceiling” and not a “floor” of the maximum penalty. In other words, jurists — even orthodox jurists — accept that when you are going to flog someone for fornication you cannot flog them more than 100 times. Thus, our first goal, as reformists, should be to try to lower the “ceiling” from stoning adulterers/lashing fornicators to 100 lashes for both (since that is more consistent with the Quran).

    In other words, first we have to collapse the distinction between pre-marital sex and extra-marital sex. Then we have to argue that the most either can be punished is 100 lashes, as the majority concurs. Then, we will take we have to really get our reformist asses active, and say, as does the Quran in Surat ul Burooj (Chapter of the Castles in the Stars), “God is the oft-forgiving and most merciful” to try and lower the number of lashes from 100 to maybe 40 (which can be survived), to maybe less than that, and eventually, to zero. So, if you want to make stoning go away, this is the argument you need to use.

    How successful you are will depend on how persuasively you can demonstrate that critical first step: namely, a) that the adulterer/fornicator distinction does not exist in the Quran and b) the hadith about stoning does not trump verse 24:2 (where no stoning is mention). Step ‘a’ is easier because it is a question of language. Step ‘b’ is harder - much harder - because it requires for you to demonstrate that the hadith are not a primary source of law (which flies in the face of about 900 years of majority thinking in Islamic Law). With respect to step ‘b’ you should not, however, lose heart.

    Over time I will show all the numerous jurists who historically did not consider the hadith a primary source of law that could therefore veto the Quran. I will also show that if you look just at contemporary Islamic Jurisprudence the ‘minority’ is at least about 40% (and rapidly growing and soon to become the majority). Since some of you will one day become Muslim Jurists (note that non-Muslims can be Islamic Jurists too) these lessons will be instructive. I will also set forth a number of different methodological tools that jurists today are using in the area of hadith (some will be completely challenge Islamic legal history; some, however, emerge right from it).

    In the long term, there is no reason to say that when it comes to stoning Islamic Law cannot be changed. It can be. The tools are there. Only the knowledge is lacking. We will remedy that over time.

    In the short term, we have to take more pragmatic action in order to say something to someone, anyone, about the seven women in Iran. This I have learned a lot of information about during this morning and will share in my next post.
    http://eteraz.wordpress.com/2006/10/04/seven-stonings-in-iran/

    En de über Islam Resource: http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.htm
    Now I'm walking on the sunnyside of the street
    pi_48324313
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:04 schreef Triggershot het volgende:

    [..]

    Waar staat er dat vrouwen niet mogen studeren.
    Waar in de sharia zie jij staan dat een verkrachte vrouw gestenigd moet worden.
    Hoezo hebben dhimmi's geen rechten, minder rechten dat is maar, maar geen rechten is onzin.
    Wat vrouwen betreft moet je ook concreter zijn.
    de Taliban leefde volgens de Sharia en daar mochten vrouwen om die redenen niet studeren. Zelf heb ik niet de gehele Sharia gelezen vandaar ook dit topic.

    Kan het topic niet meer vinden maar daar werdt een verkrachte vrouw veroordeelt door steniging tot de dood erop volgde en de daders kregen vrijspraak

    overspel is overigens wel een reden om volgens de Sharia de vrouw te stenigen tot de dood erop volgt, nou is overspel niet leuk en zeker onwenselijk dit gaat mij toch echt te ver hier, hier en hier
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_48324362
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:15 schreef GewoneMan het volgende:

    [..]

    de Taliban leefde volgens de Sharia en daar mochten vrouwen om die redenen niet studeren. Zelf heb ik niet de gehele Sharia gelezen vandaar ook dit topic.
    Ik durf te wedden dat je in de Sharia geen enkel referentie kunt vinden waarin staat dat vrouwen niet mogen studeren. Baseer je het alleen op de Taliban, Sharia bestaat langer dan 1400 jaar, Taliban niet.
    quote:
    Kan het topic niet meer vinden maar daar werdt een verkrachte vrouw veroordeelt door steniging tot de dood erop volgde en de daders kregen vrijspraak
    Ook dit zal je in de sharia niet vinden.
    quote:
    overspel is overigens wel een reden om volgens de Sharia de vrouw te stenigen tot de dood erop volgt, nou is overspel niet leuk en zeker onwenselijk dit gaat mij toch echt te ver hier, hier en hier
    Niet enkel de vrouw, volgens de Sharia zal ook de man tot de dood toe gestenigd worden.
    pi_48324478
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:18 schreef Triggershot het volgende:
    Niet enkel de vrouw, volgens de Sharia zal ook de man tot de dood toe gestenigd worden.
    En wat vind jij daar als voorstander van de Sharia van?
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_48324527
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:25 schreef GewoneMan het volgende:

    [..]

    En wat vind jij daar als voorstander van de Sharia van?
    Andere tijden, toen was het prima gangbaar.
    Nu hoeft het niet.
    pi_48324558
    Zinloze discussie.
    Voor moslims hebben niet-moslims er sowieso geen verstand van, moslims hebben het vermogen niet ook maar een beetje kritisch te kijken naar "wat aan Mohammed geopenbaard is" maar de werkelijkheid is dat de sharia erger is als de ergste apartheid, behalve voor moslims zelf die er dus geen probleem in zien.

    Je zou de sharia eens precies moeten omdraaien: moslims als dhimmi dwingen te leven, moslim-mannen de rechten van vrouwen geven en andersom, want pas dan zal de moslim(-man) de onrechtvaardigheid ervan inzien.
    "thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
    pi_48324574
    Overigens is een Sharia verdict pas toegestaan als er sprake is van:
    Kalifaat
    Kalief
    Geleerden commissie
    Idjtimaa (consensus)
    4 getuigen die niet zijn betrapt op een leugen en als betrouwbaar geacht worden in de omgeving.

    Geen van de dingen zijn aanwezig in de voorbeelden die je aanhaalt overigens haal jij landen als voorbeeld aan, niet de Sharia zelf, jammer.
    pi_48324607
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:29 schreef Masterix het volgende:
    Zinloze discussie.
    Je hoeft dan ook niet te reageren, het is niet jouw topic, maar die van Gewoneman, dus als het je niet bevalt, ben je niets verplicht.
    pi_48324628
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:32 schreef Triggershot het volgende:

    [..]

    Je hoeft dan ook niet te reageren, het is niet jouw topic, maar die van Gewoneman, dus als het je niet bevalt, ben je niets verplicht.
    En zeg je dat als moderator of als poster?
    "thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
    pi_48324645
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:33 schreef Masterix het volgende:

    [..]

    En zeg je dat als moderator of als poster?
    poster.
    pi_48324839
    ik ben toch voor een democratie, en tegen de sharia
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_48324861
    pi_48324893
    niet om te provoceren ofzo
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
      zaterdag 14 april 2007 @ 16:45:56 #19
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_48324913
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:42 schreef bijdehand het volgende:
    ik ben toch voor een democratie, en tegen de sharia
    Tja, je kunt je inderdaad afvragen hoe 'heilig' een wetgeving is als ie ook maar is samengesteld uit willekeurige interpretaties. Daarbij is het dubieus dat 'goede' islamieten zich zomaar neerleggen bij onverifieerbare regels terwijl ze toch echt hun god boven alles en iedereen horen te stellen.
    Now I'm walking on the sunnyside of the street
    pi_48324939
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:34 schreef Triggershot het volgende:

    [..]

    poster.
    Ow.
    Dan zeg ik:
    Wat me er niet aan bevalt is dat GewoneMan met een mening aankomt en een antwoord krijgt in de trand van: "Hoe kom je bij die mening want de profeet heeft" dit of dat gezegd.
    Je kan een geloof niet brengen als "kennis", laat staan als waarheid: het is een geloof. Een geloof dat niet toestaat aan de gelovige kritisch te kijken. Of aan de niet-gelovige.

    Een normaal antwoord op de mening van GewoneMan zie ik van een moslim dan ook niet komen.

    Bijvoorbeeld: GM noemt terecht de rechtenloze status van de Dhimmi. Voor een moslim gekldt dat de dhimmi wel rechten heeft maar dat de moslim mag beslissen welke: de dhimmi kan natuurlijk niet de sharia begrijpen want hij is maar een ongelovige. Dat betekent in de praktijk dat dhimmi's geen rechten hebben, maar dat moslims ipv met ze kunnen doen wat ze willen.

    Het samen laten gaan van religie en strafwetten is per definitie onrechtvaardig.
    "thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
    pi_48325058
    Ik wil Twylight stenigen
    pi_48325136
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:07 schreef TheMagnificent het volgende:
    De zogenaamde Sharia die de Arabische landen hebben, is niet de werkelijke Sharia. De Sharia tentijde van de Profeet Mohammed (vzmh) en de Sharia tentijde van Islamitische Spanje (Andalusië) daarentegen wel.

    De Saoudie-Arabië van nu is niet representatief voor de Islam en de Sharia.
    Maar die sharia is ontstaan of voortgekomen uit/dankzij de 'werkelijke' Sharia. Geschiedenis herhaalt zich.
    pi_48325232
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:54 schreef The_Shining het volgende:

    [..]

    Maar die sharia is ontstaan of voortgekomen uit/dankzij de 'werkelijke' Sharia. Geschiedenis herhaalt zich.
    Die sharia bestaat sinds 1924, afschaffing Kalifaat, Ataturk.
    pi_48325368
    Ik ben tegen de sharia omdat:
    - het niet meer van deze tijd is
    - het de rechten van diverse groepen inperkt danwel groepen op basis van (tegenwoordig) onethische aspecten uit elkaar trekt
    - niet zo dynamisch is als een democratisch en atheïstisch stelsel van wetten
    - ik de keren dat ik een voorstander van de sharia sprak, het ofwel was omdat ze een verkeerd beeld hadden van de sharia en zichzelf als resultaat daarvan hoger konden plaatsen (zie het inperken van rechten), ofwel omdat het iemand was die vanaf zijn/haar jeugd was geïndoctrineerd met de idealen zonder daarbij enige inspraak te hebben of kritiek te kunnen uiten.

    Persoonlijke interpretaties zijn gevaarlijk als het om geloof gaat, en horen imho absoluut niet thuis in een democratische omgeving
      zaterdag 14 april 2007 @ 17:16:48 #25
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48325589
    Sharia is dus altijd, afhankelijk van wanneer/hoe uitgevoerd, een setje regels die gewoon uit misplaatste superioriteit schijt heeft aan rechten van minderheden, vrouwen, andersgelovigen.

    Daar mag je het in feite bij laten; want zulks soort regels gaan direct in tegen belangrijke pilaren van de hedendaagse moderne westerse maatschappij. Verdere discussie dient geen doel.

    Voor gasten zoals triggershot hoop ik haast dat we moslims hier ook regelrecht degraderen tot dhimmie's, met de bekende leuke regels als in rechtzaken minder waard zijn, meer belasting moeten betalen, enzovoort.

    Kijken oft'ie et dan nog zo 'positief' vind
    &lt;signature here&gt;.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')