abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48324072
Dit topic was voor mij de aanleiding om een topic te maken over de Sharia. De meningen over de Sharia verschilt nogal er zijn grote voorstanders en tegenstanders van de Sharia ik ben er een grote tegenstander van om duidelijke redenen.

enkele zaken die mijn maag doen omkeren:
  • vrouwen hebben (veel) minder rechten
  • dhimnees hebben GEEN rechten
  • slachtoffers (vrijwel altijd vrouwen die verkracht zijn)worden dikwijls veroordeelt tot zweepslagen en zelfs de doodstraf door steniging
  • vrouwen mogen niet studeren (the horror )

Er zijn vast nog meer verschrikkelijke dingen in de Sharia en mogelijk ook wat voordelen, al heb ik die nooit kunnen vinden
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_48324112
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:01 schreef GewoneMan het volgende:
    Dit topic
    enkele zaken die mijn maag doen omkeren:
  • vrouwen hebben (veel) minder rechten
  • dhimnees hebben GEEN rechten
  • slachtoffers (vrijwel altijd vrouwen die verkracht zijn)worden dikwijls veroordeelt tot zweepslagen en zelfs de doodstraf door steniging
  • vrouwen mogen niet studeren (the horror )
  • Waar staat er dat vrouwen niet mogen studeren.
    Waar in de sharia zie jij staan dat een verkrachte vrouw gestenigd moet worden.
    Hoezo hebben dhimmi's geen rechten, minder rechten dat is maar, maar geen rechten is onzin.
    Wat vrouwen betreft moet je ook concreter zijn.
      zaterdag 14 april 2007 @ 16:04:46 #3
    164931 Houtspeer
    Jealous Of Your Cigarette
    pi_48324127
    Je vergeet iets:
    quote:
    omdat Triggershot zich positief uitliet over de Sharia. gezien het feit dat ik er negatief tegenover sta om duidelijke redenen ben ik benieuwd naar zijn visie en die van andere mensen.

mijn gok is dus dat triggershot het wel prettig vind om bovenaan de wet te staan, daar hij mannelijke moslim is.
    And all the things you do with it
    pi_48324145
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:04 schreef Houtspeer het volgende:
    Je vergeet iets:
    [..]

pi_48324169
    De zogenaamde Sharia die de Arabische landen hebben, is niet de werkelijke Sharia. De Sharia tentijde van de Profeet Mohammed (vzmh) en de Sharia tentijde van Islamitische Spanje (Andalusië) daarentegen wel.

De Saoudie-Arabië van nu is niet representatief voor de Islam en de Sharia.
      zaterdag 14 april 2007 @ 16:12:48 #6
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_48324271
    quote:
    Amnesty International is reporting that seven women are to be stoned in Iran. Please familiarize yourself with the facts being reported. You will note that even the prostitutes were married.

Stoning, or rajam, is a punishment in Islamic Law, meted out to adulterers. Under orthodox law, a person who engages in pre-marital sex is to be lashed 100 times while a person who engages in illicit sex outside of marriage is to be stoned to death. The verse which proscribes punishment for sex crimes in Islam is verse 2 of the 24th Chapter:

The woman and the man guilty of ZINA - flog each of them with a hundred stripes: Let not compassion move you in their case, in a matter prescribed by Allah, if ye believe in Allah and the Last Day: and let a party of the Believers witness their punishment.

Immediately we see that there is no reference to stoning. That is because the punishment for stoning to death does not exist in the Quran. It comes in via the hadith. That hadith is deemed to have abrogated (sort of like veto) the Quran. For now I am not going to get into the discussion of abrogation or the merits of that particular hadith. That is for another day. My point was simply to show that the Quran does not make stoning a punishment. All I really want to demonstrate right now is the following:

The Arabic word “Zaniy” does not, in any way, relate to the marital status of the perpetrator. A married person guilty of the crime would be termed a “Zaniy”, as much as an unmarried person. In view of this fact, the Qur’anic law for a person guilty of the crime should be subjected to the punishment of one-hundred flogs, irrespective of his marital status. Any distinction made on the basis of the marital status of the perpetrator would, therefore, clearly be against the directive of the Qur’an.

In other words, there are persuasive reasons for Muslims to say to Iran — or any other party who engaged in stoning — that to do so goes against the Quran. I admit that this is the minority position in Islamic Law historically. However, our goal is to make it the majority position. The fact that it is the minority position should not detract us from making the argument that under Islamic Law, the most that Iran can punish these women is 100 lashings and therefore there should not be a stoning.

Now, immediately the question arises: would not 100 lashes just as equally kill a woman? The answer is it would almost definitely kill a woman. The other question that arises is this: replacing stoning with flogging still does not address the culture of patriarchy and the jurisprudence of oppression being practiced in Muslim countries. My answer is that indeed, it does not resolve any of those things. So then why even bother making this argument? Very simple.

Under a majority view in Islamic Law — ah, now we are in the majority — the Islamic punishments are a “ceiling” and not a “floor” of the maximum penalty. In other words, jurists — even orthodox jurists — accept that when you are going to flog someone for fornication you cannot flog them more than 100 times. Thus, our first goal, as reformists, should be to try to lower the “ceiling” from stoning adulterers/lashing fornicators to 100 lashes for both (since that is more consistent with the Quran).

In other words, first we have to collapse the distinction between pre-marital sex and extra-marital sex. Then we have to argue that the most either can be punished is 100 lashes, as the majority concurs. Then, we will take we have to really get our reformist asses active, and say, as does the Quran in Surat ul Burooj (Chapter of the Castles in the Stars), “God is the oft-forgiving and most merciful” to try and lower the number of lashes from 100 to maybe 40 (which can be survived), to maybe less than that, and eventually, to zero. So, if you want to make stoning go away, this is the argument you need to use.

How successful you are will depend on how persuasively you can demonstrate that critical first step: namely, a) that the adulterer/fornicator distinction does not exist in the Quran and b) the hadith about stoning does not trump verse 24:2 (where no stoning is mention). Step ‘a’ is easier because it is a question of language. Step ‘b’ is harder - much harder - because it requires for you to demonstrate that the hadith are not a primary source of law (which flies in the face of about 900 years of majority thinking in Islamic Law). With respect to step ‘b’ you should not, however, lose heart.

Over time I will show all the numerous jurists who historically did not consider the hadith a primary source of law that could therefore veto the Quran. I will also show that if you look just at contemporary Islamic Jurisprudence the ‘minority’ is at least about 40% (and rapidly growing and soon to become the majority). Since some of you will one day become Muslim Jurists (note that non-Muslims can be Islamic Jurists too) these lessons will be instructive. I will also set forth a number of different methodological tools that jurists today are using in the area of hadith (some will be completely challenge Islamic legal history; some, however, emerge right from it).

In the long term, there is no reason to say that when it comes to stoning Islamic Law cannot be changed. It can be. The tools are there. Only the knowledge is lacking. We will remedy that over time.

In the short term, we have to take more pragmatic action in order to say something to someone, anyone, about the seven women in Iran. This I have learned a lot of information about during this morning and will share in my next post.
    http://eteraz.wordpress.com/2006/10/04/seven-stonings-in-iran/

En de über Islam Resource: http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.htm
    Now I'm walking on the sunnyside of the street
    pi_48324313
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar staat er dat vrouwen niet mogen studeren.
    Waar in de sharia zie jij staan dat een verkrachte vrouw gestenigd moet worden.
    Hoezo hebben dhimmi's geen rechten, minder rechten dat is maar, maar geen rechten is onzin.
    Wat vrouwen betreft moet je ook concreter zijn.
    de Taliban leefde volgens de Sharia en daar mochten vrouwen om die redenen niet studeren. Zelf heb ik niet de gehele Sharia gelezen vandaar ook dit topic.

Kan het topic niet meer vinden maar daar werdt een verkrachte vrouw veroordeelt door steniging tot de dood erop volgde en de daders kregen vrijspraak

overspel is overigens wel een reden om volgens de Sharia de vrouw te stenigen tot de dood erop volgt, nou is overspel niet leuk en zeker onwenselijk dit gaat mij toch echt te ver hier, hier en hier
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_48324362
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:15 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

de Taliban leefde volgens de Sharia en daar mochten vrouwen om die redenen niet studeren. Zelf heb ik niet de gehele Sharia gelezen vandaar ook dit topic.
    Ik durf te wedden dat je in de Sharia geen enkel referentie kunt vinden waarin staat dat vrouwen niet mogen studeren. Baseer je het alleen op de Taliban, Sharia bestaat langer dan 1400 jaar, Taliban niet.
    quote:
    Kan het topic niet meer vinden maar daar werdt een verkrachte vrouw veroordeelt door steniging tot de dood erop volgde en de daders kregen vrijspraak
    Ook dit zal je in de sharia niet vinden.
    quote:
    overspel is overigens wel een reden om volgens de Sharia de vrouw te stenigen tot de dood erop volgt, nou is overspel niet leuk en zeker onwenselijk dit gaat mij toch echt te ver hier, hier en hier
    Niet enkel de vrouw, volgens de Sharia zal ook de man tot de dood toe gestenigd worden.
    pi_48324478
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:18 schreef Triggershot het volgende:
    Niet enkel de vrouw, volgens de Sharia zal ook de man tot de dood toe gestenigd worden.
    En wat vind jij daar als voorstander van de Sharia van?
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_48324527
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:25 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

En wat vind jij daar als voorstander van de Sharia van?
    Andere tijden, toen was het prima gangbaar.
    Nu hoeft het niet.
    pi_48324558
    Zinloze discussie.
    Voor moslims hebben niet-moslims er sowieso geen verstand van, moslims hebben het vermogen niet ook maar een beetje kritisch te kijken naar "wat aan Mohammed geopenbaard is" maar de werkelijkheid is dat de sharia erger is als de ergste apartheid, behalve voor moslims zelf die er dus geen probleem in zien.

Je zou de sharia eens precies moeten omdraaien: moslims als dhimmi dwingen te leven, moslim-mannen de rechten van vrouwen geven en andersom, want pas dan zal de moslim(-man) de onrechtvaardigheid ervan inzien.
    "thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
    pi_48324574
    Overigens is een Sharia verdict pas toegestaan als er sprake is van:
    Kalifaat
    Kalief
    Geleerden commissie
    Idjtimaa (consensus)
    4 getuigen die niet zijn betrapt op een leugen en als betrouwbaar geacht worden in de omgeving.

Geen van de dingen zijn aanwezig in de voorbeelden die je aanhaalt overigens haal jij landen als voorbeeld aan, niet de Sharia zelf, jammer.
    pi_48324607
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:29 schreef Masterix het volgende:
    Zinloze discussie.
    Je hoeft dan ook niet te reageren, het is niet jouw topic, maar die van Gewoneman, dus als het je niet bevalt, ben je niets verplicht.
    pi_48324628
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hoeft dan ook niet te reageren, het is niet jouw topic, maar die van Gewoneman, dus als het je niet bevalt, ben je niets verplicht.
    En zeg je dat als moderator of als poster?
    "thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
    pi_48324645
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:33 schreef Masterix het volgende:

[..]

En zeg je dat als moderator of als poster?
    poster.
    pi_48324839
    ik ben toch voor een democratie, en tegen de sharia
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_48324861
    pi_48324893
    niet om te provoceren ofzo
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
      zaterdag 14 april 2007 @ 16:45:56 #19
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_48324913
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:42 schreef bijdehand het volgende:
    ik ben toch voor een democratie, en tegen de sharia
    Tja, je kunt je inderdaad afvragen hoe 'heilig' een wetgeving is als ie ook maar is samengesteld uit willekeurige interpretaties. Daarbij is het dubieus dat 'goede' islamieten zich zomaar neerleggen bij onverifieerbare regels terwijl ze toch echt hun god boven alles en iedereen horen te stellen.
    pi_48324939
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

poster.
    Ow.
    Dan zeg ik:
    Wat me er niet aan bevalt is dat GewoneMan met een mening aankomt en een antwoord krijgt in de trand van: "Hoe kom je bij die mening want de profeet heeft" dit of dat gezegd.
    Je kan een geloof niet brengen als "kennis", laat staan als waarheid: het is een geloof. Een geloof dat niet toestaat aan de gelovige kritisch te kijken. Of aan de niet-gelovige.

Een normaal antwoord op de mening van GewoneMan zie ik van een moslim dan ook niet komen.

Bijvoorbeeld: GM noemt terecht de rechtenloze status van de Dhimmi. Voor een moslim gekldt dat de dhimmi wel rechten heeft maar dat de moslim mag beslissen welke: de dhimmi kan natuurlijk niet de sharia begrijpen want hij is maar een ongelovige. Dat betekent in de praktijk dat dhimmi's geen rechten hebben, maar dat moslims ipv met ze kunnen doen wat ze willen.

Het samen laten gaan van religie en strafwetten is per definitie onrechtvaardig.
    pi_48325058
    Ik wil Twylight stenigen
    pi_48325136
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:07 schreef TheMagnificent het volgende:
    De zogenaamde Sharia die de Arabische landen hebben, is niet de werkelijke Sharia. De Sharia tentijde van de Profeet Mohammed (vzmh) en de Sharia tentijde van Islamitische Spanje (Andalusië) daarentegen wel.

De Saoudie-Arabië van nu is niet representatief voor de Islam en de Sharia.
    Maar die sharia is ontstaan of voortgekomen uit/dankzij de 'werkelijke' Sharia. Geschiedenis herhaalt zich.
    pi_48325232
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:54 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Maar die sharia is ontstaan of voortgekomen uit/dankzij de 'werkelijke' Sharia. Geschiedenis herhaalt zich.
    Die sharia bestaat sinds 1924, afschaffing Kalifaat, Ataturk.
    pi_48325368
    Ik ben tegen de sharia omdat:
    - het niet meer van deze tijd is
    - het de rechten van diverse groepen inperkt danwel groepen op basis van (tegenwoordig) onethische aspecten uit elkaar trekt
    - niet zo dynamisch is als een democratisch en atheïstisch stelsel van wetten
    - ik de keren dat ik een voorstander van de sharia sprak, het ofwel was omdat ze een verkeerd beeld hadden van de sharia en zichzelf als resultaat daarvan hoger konden plaatsen (zie het inperken van rechten), ofwel omdat het iemand was die vanaf zijn/haar jeugd was geïndoctrineerd met de idealen zonder daarbij enige inspraak te hebben of kritiek te kunnen uiten.

Persoonlijke interpretaties zijn gevaarlijk als het om geloof gaat, en horen imho absoluut niet thuis in een democratische omgeving
      zaterdag 14 april 2007 @ 17:16:48 #25
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48325589
    Sharia is dus altijd, afhankelijk van wanneer/hoe uitgevoerd, een setje regels die gewoon uit misplaatste superioriteit schijt heeft aan rechten van minderheden, vrouwen, andersgelovigen.

Daar mag je het in feite bij laten; want zulks soort regels gaan direct in tegen belangrijke pilaren van de hedendaagse moderne westerse maatschappij. Verdere discussie dient geen doel.

Voor gasten zoals triggershot hoop ik haast dat we moslims hier ook regelrecht degraderen tot dhimmie's, met de bekende leuke regels als in rechtzaken minder waard zijn, meer belasting moeten betalen, enzovoort.

Kijken oft'ie et dan nog zo 'positief' vind
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48326681
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 17:16 schreef ExTec het volgende:
    Sharia is dus altijd, afhankelijk van wanneer/hoe uitgevoerd, een setje regels die gewoon uit misplaatste superioriteit schijt heeft aan rechten van minderheden, vrouwen, andersgelovigen.

Daar mag je het in feite bij laten; want zulks soort regels gaan direct in tegen belangrijke pilaren van de hedendaagse moderne westerse maatschappij. Verdere discussie dient geen doel.

Voor gasten zoals triggershot hoop ik haast dat we moslims hier ook regelrecht degraderen tot dhimmie's, met de bekende leuke regels als in rechtzaken minder waard zijn, meer belasting moeten betalen, enzovoort.

Kijken oft'ie et dan nog zo 'positief' vind
    Ik adviseer je om niet weer op de persoon te reageren, reageer inhoudelijk prima, dit topic gaat niet over mij dus hoef ik een aanval op mijn persoon ook niet te tolereren.
      zaterdag 14 april 2007 @ 18:20:01 #27
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_48327219
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 18:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik adviseer je om niet weer op de persoon te reageren, reageer inhoudelijk prima, dit topic gaat niet over mij dus hoef ik een aanval op mijn persoon ook niet te tolereren.
    Eigenlijk is dit wel een topic over jou; schijnbaar houdt, specifiek, jij er andere gedachten op na dan de TS. Misschien kan je in plaats van het ontwijken van een inhoudelijk discussie zelf ook inhoudelijk reageren.

Verlicht ons met jouw inzicht.
    pi_48327378
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 18:20 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit wel een topic over jou; schijnbaar houdt, specifiek, jij er andere gedachten op na dan de TS. Misschien kan je in plaats van het ontwijken van een inhoudelijk discussie zelf ook inhoudelijk reageren.

Verlicht ons met jouw inzicht.
    Als ik zou accepteren dat dit een topic over mij was/ging, was het al per direct op slot gezet, zoals ook het topic hiervoor. De inhoudelijkheid mbt TS zijn gedachten is al reeds hier boven gepost.
    Maar goed ter herhaling:

- Dhimmi's hebben wel degelijk rechten. As stated by sharia.
    - Vrouwen mogen wel studeren. As stated by sharia. Nergens staat er dan ook dat het niet mag.
    - Nergens staat in de Sharia dat alleen een vrouw moet bestraft worden, nee, het is voor beiden.

Wat voor 'inzicht' wil je nog meer?
    Het verschil tussen jouw en reactie waar ik op reageer is dat ik als een onderwerp/lijdend voorwerp wordt geïntegreerd in het topic/post. Terwijl jij mij als moslim betrekt en niet op de persoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2007 18:25:25 ]
    pi_48327893
    Edit: Sharia dus, geen triggershot zie TT

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2007 19:05:18 ]
    pi_48329411
    "natuurlijk" ben ik er tegenstander van om de Sharia in te voeren.

De hoofdreden heeft niet eens met de inhoud ervan te maken.
    Feit is gewoon dat er verschillende geloofsovertuigingen zijn.
    Die hebben allemaal bestaansrecht en niemand heeft ook maar ene bal te maken met de overtuiging van de ander.
    Je kan een grote groep mensen die verschillende overtuigingen hebben niet allemaal een wet gebaseerd op 1 geloofsovertuiging opdringen/aanmeten.

Absoluut onacceptabel wat mij betreft.
    Ik ga in "mijn" huis (daar bedoel ik ook op straat in Nederland mee) mij niet houden aan de regels van de overtuiging van een ander net zo min als dat ik een ander mijn overtuiging opdring.
    Als ik bij een katholieke vriendin ben zal ik stil zijn voor het eten, als ik bij Dilarah ben zal ik mijn schoenen uit doen bij de deur, zal ik haar man en zijn vrienden niet storen, zal ik niet in een minirokje tot net over mijn achterwerk op de bank kruipen, maar als ik op straat loop, als ik thuis ben ben ik op mijn eigen terrein en doe ik zoals ik het goed acht. (en probeer daarbij niemand of zo min mogelijk mensen voor het hoofd te stoten. NIET VEROORDELEN is daar een groot onderdeel van)
    . Ieder zijn ding. )

Inhoudelijk kan ik mij ook niet helemaal vinden in de Sharia.
    Verschillende punten botsen erg met mijn levenshouding.
    Het maar verantwoordelijk willen zijn voor anderen en de gemeenschap en daarbij de gemeenschap/mensen het recht aanmeten te VERoordelen en te STRAFFEN. (goed gedrag afdwingen)
    Kom als iemand zich niet als een goed mens gedraagd straft God diegene wel.
    Overspel is geen DOODzonde die wij als mens uit moeten voeren.
    Overspel is achterbaks stom en onnodig, want het is heel simpel vooraf tegen je partner te zeggen "hey, ik wil met een ander naar bed. Vind je het goed of zullen we scheiden" (het zou niet mijn ding zijn, maar het is wel eerlijk en het is iets waar niemand anders iets mee te maken heeft)

Daarnaast zal het problemen geven omdat de interprtatie nogal verschilt.
    Er is geen sprake van "de Sharia". Je hebt (meerdere) soennitische en 2 sjiitische rechtsscholen en allen hebben ze een andere interpratatie.
    Welke interpretatie neem je ?

Om maar een "hot item" te noemen...
    de besluiering.
    Is dat verplicht ? En hoe moet die besluiering er dan uit zien ?
    Mogen felle kleuren ? Met zowel gezicht als haar bedekt zijn ?
    Alleen het haar ? Van top tot teen ? En voor wie ?
    Ja voor wie, want ik meen dat er zelfs een (Berber) volk is waarvan de man zijn gezicht bedekt. (en de vrouwen alleen het haar geloof ik)
    Nu ben ik er niet helemaal zeker van of dit vanuit praktische redenen is of dat het echt aanbevolen/ verplicht is binnen deze groep/cultuur.

Er zijn zoveel verschillende interpretaties.

En wederom buiten het interpretatie probleem om..
    ik vind niet dat ik als niet Moslim mij hoef te kleden naar de wetten van de geloofsovertuiging van een ander. (nu is dit niet echt een goed voorbeeld, want ik meen niet dat besluiering verplicht is, maar aanbevolen ? Er zijn in ieder geval verschillende "categorien" het 1 is verplicht..... doe je het niet volgt straf, het ander is verboden doe je het wel volgt straf, weer iets anders is aanbevolen daar staat geen sanctie op meen ik maar daar spreekt God je wel op aan etc etc.... )

Om op het studeren terug te komen, wat hierboven door iemand aangehaald werd.
    Ik heb verschillende "interpretaties" gelezen/ gehoord.
    De 1 geeft aan dat de man verantwoordelijk is voor de ontwikekling van de vrouw en dat hij haar behoort te stimuleren.
    De ander geeft bovenstaand aan maar zegt daarbij dat het alleen studie rondom de Koran betreft (de vrouw mag volgens die persoon dus inderdaad niet studeren behalve als het "Koran studie" betreft)
    En weer andere zeggen inderdaad dat studeren voorbehouden is aan de man.

Wat ik jammer vind is dat voornamelijk de voor vrouwen/ anders gelovigen "beperkende" zaken genoemd worden (en herhaald en hrhaald en herhaald... lijkt het dan erger ? ).
    Er staan echter ook een heleboel andere zaken in,
    eerlijk handel drijven
    niet gokken
    niet stelen
    (hoedoed meen ik)

Zaken als polygynie, niet mijn ding.... maar als een man en zijn vrouw (en) daar heil in zien zou het wat mij betreft mogen.
    Maar de bemoeienis vanuit de Sharia op andere vlakken van het huwelijk vind ik dat weer "bemoeienis" met een ander op vlakken waar je je niet mee zou moeten bemoeien.
    Een Christelijke man mag geen Moslimse dame trouwen (vastgelegd! ) maar andersom mag het wel.
    Kom laat de mens zelf uitzoeken wat voor hem/haar een goede huwelijkspartner is.
    Ik trouw met wie ik wil.

Het erfrecht,
    daar wordt ook vaak "lullig"' over gedaan door Westerlingen.
    Ik kan mij er niet in vinden, maar dat komt omdat ik mij verder ook niet in de Sharia kan vinden.
    Binnen de Sharia is het namelijk niet "lullig".
    De man heeft immers onderhoudsplicht naar verschillende mensen in zijn omgeving toe.
    De vrouw heeft dat niet.
    Wat de vrouw erft (of verdient met werken bijvoorbeeld) is voor haarzelf. Heeft zij vrij te besteden.
    In die context is het dus best redelijk dat het deel van een man (zoon bijvoorbeeld) groter is dan die van een vrouw (dochter).

Dan heb je nog het "eerwraak" iets.
    Een begrip dat behoorlijk uit verband wordt getrokken (en binnen verkeerde verbanden terug wordt gestopt). In heel veel gevallen is dit zelfs verboden. Niet alles waarvan men beweerd dat het vanuit de Koran of Sharia of God himself komt, komt dat ook.
    Interpretaties, interpretaties, mensen die overdrijven, over the top gaan, geflipte gelovigen, slecht lezende gelovigen, mensen die eigen daden goed willenpraten en een ongezonde dosis fixatie op al dat negatief is van de westerling maakt dat hier ook vreemde ideeën over bestaan.

Al met al niet mijn ding,
    voornamelijk omdat het te onduidelijk is wat nou onder Sharia verstaan wordt. (dus invoeren ? Hoe en welke uitleg??)
    Daarnaast omdat het naa rmijn idee te veel bemoeit met het prive leven van de mens, het te veroordelend is en de gemeenschap te veel vrijheid tot barbaars afstraffen geeft.
    Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
    Sir Winston Churchill
    pi_48329944
    of was het niet de bedoeling serieus en ontopic te reageren ?
    Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
    Sir Winston Churchill
    pi_48330613
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 19:55 schreef Mirage het volgende:
    of was het niet de bedoeling serieus en ontopic te reageren ?
    Tuurlijk wel
      zaterdag 14 april 2007 @ 20:49:54 #33
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48331628
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 18:25 schreef Triggershot het volgende:

- Dhimmi's hebben wel degelijk rechten.
    Maar ze hebben niet dezelfde rechten.

En ja, ik betrek dit idd op jou persoon, omdat jij positief tegenover zo'n discriminatoir systeem staat.

Want ik stel je in feite gewoon een vraag:

Hoe zou jij het vinden om als dhimmie behandeld te worden? Zou je dat positief vinden?
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48331674
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 20:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ze hebben niet dezelfde rechten.

En ja, ik betrek dit idd op jou persoon, omdat jij positief tegenover zo'n discriminatoir systeem staat.

Want ik stel je in feite gewoon een vraag:

Hoe zou jij het vinden om als dhimmie behandeld te worden? Zou je dat positief vinden?
    ABSOLUUT!
      zaterdag 14 april 2007 @ 20:58:32 #35
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48331925
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 20:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ABSOLUUT!
    Lekker makkelijk lullen, omdat je weet dat het toch niet gebeurt.

Nee, jij zou het ook niet leuk vinden om in een maatschappij te wonen waar je constant op je tenen loopt, omdat iemand van het 'ware geloof' je ten alle tijden kan beschuldigen van iets, en hij heeft toch 'gelijk' want jou stem is niks waard.

Jij zou het ook niks vinden als je nog minder inkomen hebt, omdat je niet in het gewenste sprookje gelooft. Op bepaalde plekken niet wonen, om dezelfde reden.

En dan hier doodleuk doen als'of'ie dat wel ok zou vinden

En als het je allemaal zo gezelli lijkt, dan stem je zeker wel op Geert? Al is die voor jou doen veel te 'gematigd', rechtser dan dat kan niet
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48331947
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 16:30 schreef Triggershot het volgende:
    Overigens is een Sharia verdict pas toegestaan als er sprake is van:
    Kalifaat
    Kalief
    Geleerden commissie
    Idjtimaa (consensus)
    4 getuigen die niet zijn betrapt op een leugen en als betrouwbaar geacht worden in de omgeving.

Geen van de dingen zijn aanwezig in de voorbeelden die je aanhaalt overigens haal jij landen als voorbeeld aan, niet de Sharia zelf, jammer.
    Die moslims moeten zijn...
    Ook is er niet 1 sharia maar zijn er weetikveel hoeveel varianten.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_48331994
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 20:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lekker makkelijk lullen, omdat je weet dat het toch niet gebeurt.

Nee, jij zou het ook niet leuk vinden om in een maatschappij te wonen waar je constant op je tenen loopt, omdat iemand van het 'ware geloof' je ten alle tijden kan beschuldigen van iets, en hij heeft toch 'gelijk' want jij stem is niks waard.

Jij zou het ook niks vinden als je nog minder inkomen hebt, omdat je niet in het gewenste sprookje gelooft. Op bepaalde plekken niet wonen, om dezelfde reden.

En dan hier doodleuk doen als'of'ie dat wel ok zou vinden

En als het je allemaal zo gezelli lijkt, dan stem je zeker wel op Geert? Al is die voor jou doen veel te 'gematigd', rechtser dan dat kan niet
    Jammer dat je me niet geloofwaardig vindt enkel om een statement te maken.
    Ik vind het absoluut oke, als ik na het betalen van een speciale belasting aan de Nederlandse staat omdat ik een moslim ben en er wordt mij iets aangedaan en NL verklaart de oorlog aan degene die mij schade heeft berokkent en ik heb vrijstelling van dienstplicht, trust me, dhimmitude pour moi, bring it on.
      zaterdag 14 april 2007 @ 21:03:35 #38
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48332080
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 20:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is dus een systeem met teveel handsvaten voor gelegitimeerd grof misbruik van zwakkeren in de samenleving.

Dan kan je wel heerlijk lekker meegaan in de discussie dat het dan en dan en toen en toen onder die en die wel meeviel,

Maar zo'n systeem dient gewoon resoluut afgekeurd te worden, en niet gebagataliseerd in de trant van: "Hey, een dhimmie is dan weliswaar een minderwaardig figuur, maar hij heb wel rechten! Zie je wel dat het allemaal wel meevalt met die Sharia? ", zoals we van andere mensen hier zien.
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48332124
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 20:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mwan

Schat, de Joden-Christenen handhaven hun eigen wetten en berechting als dhimmi. Moslim heeft ook niets te zeggen bij een zaak over een Dhimmah. Verder:
    quote:
    "Op de Dag van het Oordeel zal ik twist leveren met iedereen die een persoon van onder de Mensen van het Convenant onderdrukt, zijn rechten breekt, die hem verantwoordelijkheden geeft die zijn krachten teboven gaan, of die hem iets ontneemt tegen hun wil." (hadith Gemeld door Abu Dawood).
    Is maar op een manier te interpreteren.
      zaterdag 14 april 2007 @ 21:06:20 #40
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48332151
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jammer dat je me niet geloofwaardig vindt enkel om een statement te maken.
    Ik vind het absoluut oke, als ik na het betalen van een speciale belasting aan de Nederlandse staat omdat ik een moslim ben en er wordt mij iets aangedaan en NL verklaart de oorlog aan degene die mij schade heeft berokkent en ik heb vrijstelling van dienstplicht, trust me, dhimmitude pour moi, bring it on.
    Tuurlijk je lekker fixeren op die dingen die als positief beschouw kunnen worden,

En net doen alsof je niet weet dat het in de geschiedenis op hele andere dingen uitdraaide

Dude, als jij dhimmie was, was je al lang exit, want dan had bv. ik gesteld dat je de ware god had beledigd, en jouw "maar dat is niet zo!" weegt daar gewoon niet tegenop

Echt ziekelijk, infantielen die middeleeuwse toestanden gaan zitten verheerlijken
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48332184
    Tegenwoordig is het gene wat ik verkondig als mijn eigen mening niet eens meer geloofwaardig, straks moet ik ook nog bewijzen dat het echt mijn mening is

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2007 21:08:19 ]
    pi_48332229
    Mensen die de sharia goedpraten mogen nooit, maar dan ook nooit meer zeiken over discriminatie van moslims in niet-moslimlanden. Nooit.
    Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
    Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
      zaterdag 14 april 2007 @ 21:09:58 #43
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48332249
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:04 schreef Triggershot het volgende:

Schat, de Joden-Christenen handhaven hun eigen wetten en berechting als dhimmi. Moslim heeft ook niets te zeggen bij een zaak over een Dhimmah. Verder:
    Ow, en wanneer was dat precies?

In die periode die jij in je uppie als 'de ware periode van de sharia' beschouwd ofzo?
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48332282
    Ja, valt allemaal onder vrijheid van meningsuiting hé. Zowel het verheerlijken van Sharia als zeiken over discriminatie. NL kent namelijk geen grenzen aan freedom of speech.
      zaterdag 14 april 2007 @ 21:11:32 #45
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48332304
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:07 schreef Triggershot het volgende:
    Tegenwoordig is het gene wat ik verkondig als mijn eigen mening niet eens meer geloofwaardig, straks moet ik ook nog bewijzen dat het echt mijn mening is
    Dat vind je vreemd?

Ken jij zelf veel mensen die graag meer belasting betalen dan?

Vinden die mensen het ook tof om officieel 2de rangs burger te zijn?

Rare mensen ken jij maar.
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48332341
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, en wanneer was dat precies?

In die periode die jij in je uppie als 'de ware periode van de sharia' beschouwd ofzo?
    quote:
    In feite had de Grieks-Orthodoxe kerk een aparte machtshiërarchie die gedeeltelijk los stond van het bestuur van de sultan.
    Wikipedia --> Ottomaanse rijk.
      zaterdag 14 april 2007 @ 21:12:57 #47
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48332345
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:10 schreef Triggershot het volgende:
    Ja, valt allemaal onder vrijheid van meningsuiting hé. Zowel het verheerlijken van Sharia als zeiken over discriminatie. NL kent namelijk geen grenzen aan freedom of speech.
    Ik heb het ook niet over grenzen, of beperkingen.

Jij mag heus de sharia verheerlijken.

Zoals ook ik daarvan mag zeggen dat ik het ziekelijk en infantiel vind
    &lt;signature here&gt;.
      Donald Duck held zaterdag 14 april 2007 @ 21:13:08 #48
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_48332353
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:10 schreef Triggershot het volgende:
    NL kent namelijk geen grenzen aan freedom of speech.
    En Theo dan he
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_48332382
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat vind je vreemd?

Ken jij zelf veel mensen die graag meer belasting betalen dan?

Vinden die mensen het ook tof om officieel 2de rangs burger te zijn?

Rare mensen ken jij maar.
    Ik spreek over mezelf hé. Je moet wel lezen, had het over mijn 'eigen mening'. Ik betaal graag MEER belasting als NL oorlog verklaart aan de mensen die mij schade toebrengen, echt geen probleem mee.
    pi_48332401
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En Theo dan he
    Achterlijke Bouyeri hé.
    pi_48332430
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over grenzen, of beperkingen.

Jij mag heus de sharia verheerlijken.

Zoals ook ik daarvan mag zeggen dat ik het ziekelijk en infantiel vind
    Uiteraard, mag je dat. En ik mag het editen als je in herhaling valt omdat je dan het topic verpest
    pi_48332448
    Edit: let op je woordgebruik.

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2007 21:17:58 ]
    Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
    pi_48332475
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik spreek over mezelf hé. Je moet wel lezen, had het over mijn 'eigen mening'. Ik betaal graag MEER belasting als NL oorlog verklaart aan de mensen die mij schade toebrengen, echt geen probleem mee.
    Het gaat nu wel over Triggershot?

Kan je dan mijn reactie even terugzetten?
      Donald Duck held zaterdag 14 april 2007 @ 21:17:39 #54
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_48332502
    quote:
    Achterlijke Bouyeri hé.
    Dankzij dat soort lui is dus er wel degelijk een begrenzing op de vrijheid van meningsuiting.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_48332538
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
    Edit: let op je woordgebruik.
    Wat is dit voor onzin?
      zaterdag 14 april 2007 @ 21:19:13 #56
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48332539
    quote:

Ik betaal graag MEER belasting als NL oorlog verklaart aan de mensen die mij schade toebrengen, echt geen probleem mee.
    Hey gast, je leeft niet in de tijden van Mo, waar de ene stam de andere de oorlog verklaarde.

In dit land hebben wij de politie die zo goed en zo slecht als ze kunnen, voor iedereen opkomt.

Dus je voorbeeld zelf, is bullshit. De westerse staten komen op voor de rechten van burgers. Dat toffe 'recht' wat de sharia zogenaamd gaf, is hier gemeengoed.

En dan zou het er in de praktijk op neer komen dat jij als dhimmie alleen maar inlevert.

Maar dat vind jij best wel ok, is het niet?
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48332555
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:16 schreef Masterix het volgende:

[..]

Verschil tussen in het topic dat ik mijn mening verkondig over Sharia en dat topic over mijn beeld van Sharia gaat. Net zoals iedereen verkondigt iedereen hier zijn mening over Sharia. Dus topic is niet usergerelateerd.
    pi_48332575
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dankzij dat soort lui is dus er wel degelijk een begrenzing op de vrijheid van meningsuiting.
    True, maar niet bij mij, van mij mag je over de Islam zeggen wat je wilt.
    pi_48332636
    quote:

[..]

NIet om vervelend te zijn,

maar zou je dit kunnen verduidelijken ?

Je wordt dus alleen bijgestaan als MEDE mens als je of extra betaald of Moslim wordt/bent ?
    Persoonlijk kan ik mij hier niet in vinden.

Het doet mij zelfs een beetje denken aan de filmscenario's over het "beschermgeld" dat sommige (Chineze bv) restaurants moeten betalen. Eens in de zoveel tijd wordt er geld geind en daar staat dan tegenover dat je bepaalde bescherming geniet.
    (nu gaat dat wel veel verder omdat hun zaak ook nog eens getrasht wordt als ze niet betalen)

Hiet wordt het als afpersing gezien.
    Is dat niet vergelijkbaar zoals het in dit otpic gesteld wordt ? Of zie ik iets over het hoofd ?

Je betaald extra belasting en dan geniet je bescherming (backup als iemand je iets aandoet), betaal je niet.. dan overtreed je de wet (volgens Sharia) met alle gevolgen van dien.

en aks we het dan toch over vrijheid van meningsuiting hebben.
    IK vind het infantiel als er gelijk met termen als infantiel gegooid met worden en er niet meer dan gehamer en gehak op elkaar te lezen valt, terwijl je ook gewoon je mening kan neerzetten en toe kan lichten.
    Sir Winston Churchill
    pi_48332642
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hey gast, je leeft niet in de tijden van Mo, waar de ene stam de andere de oorlog verklaarde.

In dit land hebben wij de politie die zo goed en zo slecht als ze kunnen, voor iedereen opkomt.

Dus je voorbeeld zelf, is bullshit. De westerse staten komen op voor de rechten van burgers. Dat toffe 'recht' wat de sharia zogenaamd gaf, is hier gemeengoed.

En dan zou het er in de praktijk op neer komen dat jij als dhimmie alleen maar inlevert.

Maar dat vind jij best wel ok, is het niet?
    Ik vind best dat de Sharia zich mag aanpassen aan de tegenwoordige tijd, herzien van regels, absoluut niets mis mee, maar je moet dan ook Sharia niet als een doel zien, maar als een middel.. een middel naar rechtvaardigheid.. niets meer.
    pi_48332646
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verschil tussen in het topic dat ik mijn mening verkondig over Sharia en dat topic over mijn beeld van Sharia gaat. Net zoals iedereen verkondigt iedereen hier zijn mening over Sharia. Dus topic is niet usergerelateerd.
    Geloof je het zelf?

Ik niet.
    pi_48332690
    quote:

[..]

Ja dat wou ik ook zeggen.
    Misschien is hier een betere optie: Triggershot
    pi_48332694
    quote:

[..]

wat ontzettend flauw !

Hij geeft gewon zijn mening.
    Zoals ik en anderen die ook geven.

Gaat het topic dan opeens over mij ?
    Over de andere users met een mening ?

Kinderachtig en flauw
    Sir Winston Churchill
    pi_48332696
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:22 schreef Masterix het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?

Ik niet.
    Kwestie van geloof.
    pi_48332714
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind best dat de Sharia zich mag aanpassen aan de tegenwoordige tijd, herzien van regels, absoluut niets mis mee, maar je moet dan ook Sharia niet als een doel zien, maar als een middel.. een middel naar rechtvaardigheid.. niets meer.
    Hoe kan het rechtvaardig zijn mensen die geen moslim zijn minder rechten te geven?
    pi_48332720
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:23 schreef Mirage het volgende:

[..]

wat ontzettend flauw !

Kinderachtig en flauw
    pi_48332731
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:23 schreef Mirage het volgende:

[..]

wat ontzettend flauw !

Kinderachtig en flauw
    Dat vind ik dus van de manier van modereren/discussie voeren.

Ik ben weg hier, bah...
    pi_48332773
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoe kan het rechtvaardig zijn mensen die geen moslim zijn minder rechten te geven?
    wat is minder rechten dan?
    pi_48332843
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wat is minder rechten dan?
    Oa getuigenissen die minder waard zijn.
    Het niet mogen trouwen met bepaalde mensen.
    Meer belasting moeten betalen omdat je geen moslim bent.

Je weet het best.
    pi_48332844
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:22 schreef Mirage het volgende:

[..]

NIet om vervelend te zijn,

maar zou je dit kunnen verduidelijken ?

Je wordt dus alleen bijgestaan als MEDE mens als je of extra betaald of Moslim wordt/bent ?
    Persoonlijk kan ik mij hier niet in vinden.

Het doet mij zelfs een beetje denken aan de filmscenario's over het "beschermgeld" dat sommige (Chineze bv) restaurants moeten betalen. Eens in de zoveel tijd wordt er geld geind en daar staat dan tegenover dat je bepaalde bescherming geniet.
    (nu gaat dat wel veel verder omdat hun zaak ook nog eens getrasht wordt als ze niet betalen)

Hiet wordt het als afpersing gezien.
    Is dat niet vergelijkbaar zoals het in dit otpic gesteld wordt ? Of zie ik iets over het hoofd ?

Je betaald extra belasting en dan geniet je bescherming (backup als iemand je iets aandoet), betaal je niet.. dan overtreed je de wet (volgens Sharia) met alle gevolgen van dien.

en aks we het dan toch over vrijheid van meningsuiting hebben.
    IK vind het infantiel als er gelijk met termen als infantiel gegooid met worden en er niet meer dan gehamer en gehak op elkaar te lezen valt, terwijl je ook gewoon je mening kan neerzetten en toe kan lichten.
    http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert10.htm#dhimmah
    pi_48332904
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

jij geeft je mening
    user grijpt dat aan om je te wijzen op je eigen woorden dat dit topic niet over jou zou gaan
    met als doel te sarren "gaat dus wsel over jou want jij geeft je mening".

tenminste zo las ik het.

Ik las later dat jij eigenlijk hetzelfde ook al zei in andere bewording.
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik loop een klein beetje achter, doe dingen tegelijk
    Sir Winston Churchill
    pi_48332926
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oa getuigenissen die minder waard zijn.
    Het niet mogen trouwen met bepaalde mensen.
    Meer belasting moeten betalen omdat je geen moslim bent.

Je weet het best.
    Waar in de Sharia staat dat de belasting meer is dan?
    Je mag trouwen met wie je wilt hoor.
    Getuigenissen van een niet moslim in een moslim rechtbank.
    Zo bepalen ook Joden hoeveel een moslimgetuigenis waard is.
    pi_48332948
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:29 schreef Mirage het volgende:

[..]

jij geeft je mening
    user grijpt dat aan om je te wijzen op je eigen woorden dat dit topic niet over jou zou gaan
    met als doel te sarren "gaat dus wsel over jou want jij geeft je mening".

tenminste zo las ik het.

Ik las later dat jij eigenlijk hetzelfde ook al zei in andere bewording.
    [..]

ik loop een klein beetje achter, doe dingen tegelijk
    Maakt niet uit
    pi_48333016
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus een moslimvrouw mag met een christenman trouwen?
    quote:
    Ja, de Joden...gelukkig hebben we nu een prima democratisch atheïstisch rechtssysteem waar jij net zoveel inspraak hebt als iemand van een andere religie
    pi_48333062
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:32 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dus een moslimvrouw mag met een christenman trouwen?
    Ken een aantal moslima's waar dat geval is geweest ja. alleen schrap dan 'christenman' met niet-moslim.
    quote:
    Ja, de Joden...gelukkig hebben we nu een prima democratisch atheïstisch rechtssysteem waar jij net zoveel inspraak hebt als iemand van een andere religie
    Fantastisch toch.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2007 21:34:28 ]
    pi_48333081
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ken een aantal moslima's waar dat geval is geweest ja. alleen schrap dan 'christenman' met niet-moslim.
    En een christenman?
    pi_48333083
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar in de Sharia staat dat de belasting meer is dan?
    Djizja
    quote:
    Alleen als je je bekeert tot moslim mag je met een moslim trouwen he? En dat weet je best! J
    quote:
    Je geeft dus toe dat die minder waard zijn? Mooi.
    quote:
    En waar lopen joden dat te verdedigen hier?

Face it: jij vindt de sharia prachtig omdat je een moslimfundamentalist bent. Prima, maar ontken dat dan ook niet en ga niet hypocriet zitten doen en zeuren over discriminatie van moslims terwijl je zelf niets liever doet dan niet-moslims discrimineren als je de mogelijkheid had.
    pi_48333109
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ken een aantal moslima's waar dat geval is geweest ja.
    Mag een christenman met een moslima trouwen van de sharia zonder zich te bekeren ja of nee?
    pi_48333121
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

ik denk dat als je alles leest en je niet focussed op enkele (beperkende) zaken het niet zo zeer minder rechten zijn.
    Het zijn andere rechten.

Je hebt minder rechten op bepaalde gebieden, maar ook minder plichten en op andere gebieden heb je gewoonweg andere rechten.

Ik denk dus dat het niet "minder" is, het is anders.

Nog steeds niet mijn idee, maar wel een nuance verschil.
    Sir Winston Churchill
      zaterdag 14 april 2007 @ 21:37:32 #80
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48333162
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, als je de ideale maatschappij wilt bouwen, doe je dat op de grondvesten van een mensonvriendelijk, discriminatoir, corumperend systeem, da's volstrekt logisch.

Want alle goeie dingen die erin zitten heeft het westen op eigen houtje, zonder inspiratie van het sprookjesboek van het 'ware geloof' gerealiseerd.

Wat de sharia dan nog toe te voegen heeft, behalve zeer veel negatieve elementen, mag je mij uitleggen.

Je pleidooi is misschien wel te vergelijken met: "Ik vind best dat het Nationaal-Socialisme zich mag aanpassen aan de tegenwoordige tijd, herzien van regels, absoluut niets mis mee, maar je moet dan ook het Nationaal-Socialisme niet als een doel zien, maar als een middel.. een middel naar rechtvaardigheid.. niets meer."

Of; dat maakt weinig uit, Nationaal-Socialisme vervangen door Communisme. Net zo goed.

Door en door rotte systemen, die beslist never-nooit-niet een 2de kans verdienen.

Behalve in de hoofden van de mensen die zo slecht kunnen leven met de minderwaardige positie die de islamitische wereld inneemt, dat we liever 'wegdromen' bij het groots het 'kan zijn'.
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48333193
    Wat Mirage zegt klopt denk ik wel zo ook in de verhouding tussen mannen en vrouwen: volgens de sharia zijn beide sekses complementair aan elkaar. Volgens maatschappelijk optiek is de één wat meer complementair dan de ander, maar dat is een ander verhaal. Het is een anders denken en een anders handelen, en vergeleken met de huidige situatie snap ik best dat vrijwel geen enkele niet-moslim aan de sharia wil
    pi_48333197
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:34 schreef JeRa het volgende:

[..]

En een christenman?
    valt toch ook onder niet moslim, al mag het theoretisch niet, gebeurde meerdere malen in mijn omgeving.
    pi_48333268
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

valt toch ook onder niet moslim, al mag het theoretisch niet, gebeurde meerdere malen in mijn omgeving.
    MAG HET VAN DE SHARIA JA OF NEE?
    pi_48333271
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat kon ik niet afleiden uit je antwoord, ik wist niet of je onder die groep 'niet-moslims' ook christenman(nen) plaatste. Maar het mag dus niet, en het gebeurt wel? Wat heb je dan nog aan die richtlijnen?
    pi_48333285
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Djizja
    Vertaling is dienst leveren voor geld
    quote:
    Alleen als je je bekeert tot moslim mag je met een moslim trouwen he? En dat weet je best! J
    [..]
    Lezen, ik zei dat het wel gebeurt.
    quote:
    Je geeft dus toe dat die minder waard zijn? Mooi.
    [..]
    nope.
    quote:
    En waar lopen joden dat te verdedigen hier?
    Hoezo 'hier' we hebben het over een sharia.
    quote:
    Face it: jij vindt de sharia prachtig omdat je een moslimfundamentalist bent. Prima, maar ontken dat dan ook niet en ga niet hypocriet zitten doen en zeuren over discriminatie van moslims terwijl je zelf niets liever doet dan niet-moslims discrimineren als je de mogelijkheid had.
    Ja, echt je hebt me helemaal door, echt wel.
      zaterdag 14 april 2007 @ 21:41:47 #86
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48333304
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:36 schreef Mirage het volgende:

Ik denk dus dat het niet "minder" is, het is anders.

Nog steeds niet mijn idee, maar wel een nuance verschil.
    Het is in sommige periodes beduidend "minder".

Zo las ik over perioden dat de stem van een dhimmie minder waard was voor de rechtbank dan van een moslim.

Gevolg was dat bevolkingsgroepen zich isoleerden; je keek wel uit om met moslims om te gaan, voor je het wist had je het 'ware geloof' beledigd.

Je had vervolgens ook een levendige bedrijfstak van andere moslims, die als ze genoeg betaald werden wel wilde 'getuigen' voor je.

Geweldig, die sharia, vind je niet?
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48333340
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:40 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat kon ik niet afleiden uit je antwoord, ik wist niet of je onder die groep 'niet-moslims' ook christenman(nen) plaatste. Maar het mag dus niet, en het gebeurt wel? Wat heb je dan nog aan die richtlijnen?
    Goeie vraag, maar goed zelfde niveau van als je vraagt in hoeverre een mocro nog moslim is wanneer hij steelt en zuipt.. om maar te zwijgen over loverboys.. het blijven moslims en het blijft gebeuren.
    pi_48333475
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vertaling is dienst leveren voor geld
    Is dat het enige antwoord wat je erop hebt?
    quote:
    Lezen, ik zei dat het wel gebeurt.
    Antwoord geven: mag het ja of nee? Nee he?
    quote:
    nope.
    Het is toch zo of niet?
    quote:
    Hoezo 'hier' we hebben het over een sharia.
    [..]

Ja, echt je hebt me helemaal door, echt wel.
    Dat weet ik.
    pi_48333489
    Ironische is mensen praten wel over de sharia, maar verdiepen zich er niet in
    pi_48333548
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Is dat het enige antwoord wat je erop hebt?
    Jij gebruikt een Arabische term, ik vertaal het.
    quote:
    Antwoord geven: mag het ja of nee? Nee he?
    [..]
    Lees topic, heb het al beantwoord.
    quote:
    Het is toch zo of niet?
    Welke gedeelte van nope snap je niet?
    [..]
    quote:
    Dat weet ik.
    Hallelujah.
      zaterdag 14 april 2007 @ 21:49:42 #91
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48333588
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:47 schreef Triggershot het volgende:
    Ironische is mensen praten wel over de sharia, maar verdiepen zich er niet in
    Ik ken de excessen die het met zich mee heeft gebracht.

De rest interreseert me eigenlijk niet, omdat dat vervolgens toch over komt als: "ja, maar dankzij hitler hebben we de autobahnen!:

Grappig, maar netto-netto staat de teller op negatief.
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48333635
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij gebruikt een Arabische term, ik vertaal het.
    Jij kan amper Arabisch, man.
    quote:
    Lees topic, heb het al beantwoord.
    Het mag dus niet.
    quote:
    Welke gedeelte van nope snap je niet?
    Je liegt want het is wel degelijk zo volgens de sharia.
    pi_48333683
    Djizja betekent letterlijk straf. Het is een beschermbelasting geheven op niet-moslims die wonen onder islamitische regimes en bevestigd daarmee hun status voor de wet. Mawdudi zegt dat “de aanvaarding van de djizja de heiligheid van hun levens en bezit bekrachtigt, en daarna heeft noch de islamitische staat noch het moslimpubliek enig recht om hun bezittingen, eer of vrijheid te schenden.” Het betalen van de djizja is een symbool van vernedering en onderwerping omdat dhimmies niet beschouwd worden als burgers van de islamitische staat hoewel zij, in de meeste gevallen, autochtonen zijn.
    pi_48333690
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij kan amper Arabisch, man.
    Hoezo niet?
    quote:
    Het mag dus niet.
    [..]
    Desondanks gebeurt het.
    quote:
    Je liegt want het is wel degelijk zo volgens de sharia.
    bron?
    pi_48333839
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
    Djizja betekent letterlijk straf. Het is een beschermbelasting geheven op niet-moslims die wonen onder islamitische regimes en bevestigd daarmee hun status voor de wet. Mawdudi zegt dat “de aanvaarding van de djizja de heiligheid van hun levens en bezit bekrachtigt, en daarna heeft noch de islamitische staat noch het moslimpubliek enig recht om hun bezittingen, eer of vrijheid te schenden.” Het betalen van de djizja is een symbool van vernedering en onderwerping omdat dhimmies niet beschouwd worden als burgers van de islamitische staat hoewel zij, in de meeste gevallen, autochtonen zijn.
    Begin met lezen zou ik zeggen:
    http://islamic-world.net/islamic-state/non_muslim.htm
      zaterdag 14 april 2007 @ 21:58:43 #96
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_48333932
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Begin met lezen zou ik zeggen:
    http://islamic-world.net/islamic-state/non_muslim.htm
    Heb je een link die eindigd op edu ofzo?

Die zijn wel geloofwaardig.

Site die jij neerzet is niks waard, ik heb binnen 5 mins een site van net zulke dubieuze origine die precies het tegenovergestelde beweert.
    &lt;signature here&gt;.
    pi_48334023
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 21:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Heb je een link die eindigd op edu ofzo?

Die zijn wel geloofwaardig.

Site die jij neerzet is niks waard, ik heb binnen 5 mins een site van net zulke dubieuze origine die precies het tegenovergestelde beweert.
    en dat is dus exact waarom er zoveel misverstanden zijn.

Ga eens naar een bieb of een Arabische boekwinkel (geen idee waar je woont, maar in Rotterdam ken ik er wel wat). Praat met die mensen, vertel waar je geinteresseerd in bent en waarover je je wil inlezen.
    Je zal dan zeker nog verschillende interpretaties van het 1 en ander vinden, maar dan heb je wel de verschillende interpretaties die ook daadwerkelijk door grote groepen mensen nageleefd worden.
    Sir Winston Churchill
    pi_48334066
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 22:01 schreef Mirage het volgende:

[..]

en dat is dus exact waarom er zoveel misverstanden zijn.

Ga eens naar een bieb of een Arabische boekwinkel (geen idee waar je woont, maar in Rotterdam ken ik er wel wat). Praat met die mensen, vertel waar je geinteresseerd in bent en waarover je je wil inlezen.
    Je zal dan zeker nog verschillende interpretaties van het 1 en ander vinden, maar dan heb je wel de verschillende interpretaties die ook daadwerkelijk door grote groepen mensen nageleefd worden.
    Nee hoor, je moet een niet-moslim zijn om geloofwaardig over de Islam te schrijven
    pi_48334179
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 22:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee hoor, je moet een niet-moslim zijn om geloofwaardig over de Islam te schrijven
    Die loverboys waar jij het net over had zijn over een jaar of 20, 30 misschien diegenen die in dit land de sharia gaan verdedigen met interpretaties van hun hand. Dan ga ik toch echt liever af op een objectieve studie en geen subjectieve meningen en interpretaties
      zaterdag 14 april 2007 @ 22:07:12 #100
    34156 Mirage
    Smile !!!
    pi_48334189
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 22:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah dat zal het zijn

Wel jammer, want de vrouw van de verkoper van het boekenwinkeltje waar ik regelmatig binnenstapte kan ontzettend lekker voedsel klaarmaken. (en stopt met liefde mijn zoontje en mij vol) Die recepten ben ik op de Stromfrontpagina nog niet tegen gekomen.
    Sir Winston Churchill
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')