abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2922181
Ze zullen het nooit leren. Hopelijk steekt die internationale vredesmacht hier een stokje voor. Dit is volstrekt ontoelaatbaar.

Afghanistan blijft stenigen en executeren
Uitgegeven: 24-1-2002 14:06

KABUL - De interim-regering van Afghanistan zal criminelen straffen volgens de sharia, de islamitische wet. Dat heeft het ministerie van Justitie donderdag bekendgemaakt.

Topman Shinwari van Justitie wil plegers van overspel laten geselen of stenigen tot de dood er op volgt. Van overvallers wil hij de handen laten afhakken en moordenaars publiekelijk laten executeren, zoals ook de Taliban criminelen strafte.

"God zegt dat mensen getuige van de straf moeten zijn als een les", zo voegde hij eraan toe.

Shinwari tekende er wel bij aan dat overtreders van de islamitische wet alleen zullen worden gestraft als er genoeg bewijzen zijn. Verdachten doorlopen diverse juridische procedures voordat ze worden berecht en eventueel gestraft. Hij vindt het beter dat iemand vrijuit gaat wegens gebrek aan bewijs dan dat de islamitische wet te gehaast wordt toegepast.

Sinds de Taliban met hun strenge interpretatie van de islam zijn verdreven, is in delen van Afghanistan de misdaad flink toegenomen.

"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_2922265
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_2922287
Dit soort dingen zie je toch overal waar oorlog is?
Je kunt een partij wel verbannen, maar het is de grote vraag of de andere partij wel zoveel beter is.
Neem voormalig Joegoslaviė, daar werd het na de eerste oorlog ook weer een zootje.

Ik vind het ook echt te gek om vredesmachten te laten opereren zonder zware wapens.
In een land waar oorlog is geweest blijft het altijd nog een tijdje onrustig, en als je daar dan komt om de vrede te bewaren, is je eigen veiligheid het belangrijkste punt!!

donderdag 24 januari 2002 @ 14:58:29 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_2922329
Naar onze standaarden is dat volstrekt ontoelaatbaar, maar je kunt niet een heel volk zomaar van z'n geloof afhelpen. Je kunt inderdaad wel dreigen de betreffende minister van Justitie weer af te laten zetten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_2922382
als de winter straks voorbij is, er weer genoeg eten is en de mensen elkaar niet meer nodig hebben, dan gaan de stammen hun eigen gang weer...
  donderdag 24 januari 2002 @ 15:12:49 #6
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_2922541
Nederland kan nog wat leren van deze straffen.
pi_2922702
Heeft veel effect gehad he, die oorlog tegen terrorisme!

De Afghanen zijn van de regen in de drup geholpen.

Unox, the worst operating system.
  donderdag 24 januari 2002 @ 15:28:24 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_2922794
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 15:22 schreef Schorpioen het volgende:
De Afghanen zijn van de regen in de drup geholpen.
Ik denk eerder: ze waren de regen en zijn nu de drup.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_2922948
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 15:12 schreef Dlocks het volgende:
Nederland kan nog wat leren van deze straffen.
Jij bedoelt de sharia in Nederland invoeren...?
I´m back.
pi_2922955
bladieblbalbla Ik zeg niks
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_2926076
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 15:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij bedoelt de sharia in Nederland invoeren...?

Het is maar net wat je onder de sharia verstaat...
pi_3013076
quote:
Naar onze standaarden is dat volstrekt ontoelaatbaar, [..]
Idd.. Nu zeg ik niet dat ik voor deze zaken ben, maar die mensen hebben daar hun cultuur...

Die gasten uit het oosten gaan toch ook geen bommen op nl gooien omdat we hier koeien eten? Dat is onze cultuur... Het westen zou ook niet in Afganistan alles moeten gaan regelen en onze cultuur daar moeten zetten...

pi_3013335
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 16:51 schreef McGry het volgende:
Die gasten uit het oosten gaan toch ook geen bommen op nl gooien omdat we hier koeien eten?
Sommigen zouden dat maar al te graag willen, maar dat zijn de extremen en daar gaat het nou niet om.
quote:
Dat is onze cultuur... Het westen zou ook niet in Afganistan alles moeten gaan regelen en onze cultuur daar moeten zetten...
Cultuur is prachtig, iedere zijn cultuur. Mensen hebben hun eigen kleding, gebruiken, gezangen etc. En die verscheidenheid maakt de wereld leuk en interessant.
Maar hoe je omgaat met mensen binnen de samenleving, is ook onderdeel van de cultuur. Ik denk dat er een aantal universele waarden en normen zijn. Deze waarden en normen zijn vastgelegd in de universele rechten van de mens en handelt over zaken als:
- gelijke rechten voor mannen en vrouwen,
- geen discriminatie op sexuele geaardheid,
- vrijheid van meningsuiting,
- vrijheid van godsdienst,
etc.

De samenleving die als onderdeel v/d cultuur, deze waarden en normen accepteert en er ook naar handelt, is op die punten een perfecte cultuur. Ik ben echter niet zo naief dat ik denk dat het mogelijk is, om op dat onderdeel een perfecte cultuur te zijn. Bij ons in het westen schort er ook nog genoeg aan, maar de universele rechten van de mens komen hier wel het best tot z'n recht.

"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')