Afghanistan blijft stenigen en executeren
Uitgegeven: 24-1-2002 14:06
KABUL - De interim-regering van Afghanistan zal criminelen straffen volgens de sharia, de islamitische wet. Dat heeft het ministerie van Justitie donderdag bekendgemaakt.
Topman Shinwari van Justitie wil plegers van overspel laten geselen of stenigen tot de dood er op volgt. Van overvallers wil hij de handen laten afhakken en moordenaars publiekelijk laten executeren, zoals ook de Taliban criminelen strafte.
"God zegt dat mensen getuige van de straf moeten zijn als een les", zo voegde hij eraan toe.
Shinwari tekende er wel bij aan dat overtreders van de islamitische wet alleen zullen worden gestraft als er genoeg bewijzen zijn. Verdachten doorlopen diverse juridische procedures voordat ze worden berecht en eventueel gestraft. Hij vindt het beter dat iemand vrijuit gaat wegens gebrek aan bewijs dan dat de islamitische wet te gehaast wordt toegepast.
Sinds de Taliban met hun strenge interpretatie van de islam zijn verdreven, is in delen van Afghanistan de misdaad flink toegenomen.
Ik vind het ook echt te gek om vredesmachten te laten opereren zonder zware wapens.
In een land waar oorlog is geweest blijft het altijd nog een tijdje onrustig, en als je daar dan komt om de vrede te bewaren, is je eigen veiligheid het belangrijkste punt!!
De Afghanen zijn van de regen in de drup geholpen.
quote:Ik denk eerder: ze waren de regen en zijn nu de drup.
Op donderdag 24 januari 2002 15:22 schreef Schorpioen het volgende:
De Afghanen zijn van de regen in de drup geholpen.
quote:Jij bedoelt de sharia in Nederland invoeren...?
Op donderdag 24 januari 2002 15:12 schreef Dlocks het volgende:
Nederland kan nog wat leren van deze straffen.
quote:Het is maar net wat je onder de sharia verstaat...
Op donderdag 24 januari 2002 15:39 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jij bedoelt de sharia in Nederland invoeren...?
quote:Idd.. Nu zeg ik niet dat ik voor deze zaken ben, maar die mensen hebben daar hun cultuur...
Naar onze standaarden is dat volstrekt ontoelaatbaar, [..]
Die gasten uit het oosten gaan toch ook geen bommen op nl gooien omdat we hier koeien eten? Dat is onze cultuur... Het westen zou ook niet in Afganistan alles moeten gaan regelen en onze cultuur daar moeten zetten...
quote:Sommigen zouden dat maar al te graag willen, maar dat zijn de extremen en daar gaat het nou niet om.
Op vrijdag 01 februari 2002 16:51 schreef McGry het volgende:
Die gasten uit het oosten gaan toch ook geen bommen op nl gooien omdat we hier koeien eten?
quote:Cultuur is prachtig, iedere zijn cultuur. Mensen hebben hun eigen kleding, gebruiken, gezangen etc. En die verscheidenheid maakt de wereld leuk en interessant.
Dat is onze cultuur... Het westen zou ook niet in Afganistan alles moeten gaan regelen en onze cultuur daar moeten zetten...
De samenleving die als onderdeel v/d cultuur, deze waarden en normen accepteert en er ook naar handelt, is op die punten een perfecte cultuur. Ik ben echter niet zo naief dat ik denk dat het mogelijk is, om op dat onderdeel een perfecte cultuur te zijn. Bij ons in het westen schort er ook nog genoeg aan, maar de universele rechten van de mens komen hier wel het best tot z'n recht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |