Waar staat er dat vrouwen niet mogen studeren.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:01 schreef GewoneMan het volgende:
Dit topic
enkele zaken die mijn maag doen omkeren:vrouwen hebben (veel) minder rechten dhimnees hebben GEEN rechten slachtoffers (vrijwel altijd vrouwen die verkracht zijn)worden dikwijls veroordeelt tot zweepslagen en zelfs de doodstraf door steniging vrouwen mogen niet studeren (the horror )
quote:omdat Triggershot zich positief uitliet over de Sharia. gezien het feit dat ik er negatief tegenover sta om duidelijke redenen ben ik benieuwd naar zijn visie en die van andere mensen.
mijn gok is dus dat triggershot het wel prettig vind om bovenaan de wet te staan, daar hij mannelijke moslim is.
http://eteraz.wordpress.com/2006/10/04/seven-stonings-in-iran/quote:Amnesty International is reporting that seven women are to be stoned in Iran. Please familiarize yourself with the facts being reported. You will note that even the prostitutes were married.
Stoning, or rajam, is a punishment in Islamic Law, meted out to adulterers. Under orthodox law, a person who engages in pre-marital sex is to be lashed 100 times while a person who engages in illicit sex outside of marriage is to be stoned to death. The verse which proscribes punishment for sex crimes in Islam is verse 2 of the 24th Chapter:
The woman and the man guilty of ZINA - flog each of them with a hundred stripes: Let not compassion move you in their case, in a matter prescribed by Allah, if ye believe in Allah and the Last Day: and let a party of the Believers witness their punishment.
Immediately we see that there is no reference to stoning. That is because the punishment for stoning to death does not exist in the Quran. It comes in via the hadith. That hadith is deemed to have abrogated (sort of like veto) the Quran. For now I am not going to get into the discussion of abrogation or the merits of that particular hadith. That is for another day. My point was simply to show that the Quran does not make stoning a punishment. All I really want to demonstrate right now is the following:
The Arabic word “Zaniy” does not, in any way, relate to the marital status of the perpetrator. A married person guilty of the crime would be termed a “Zaniy”, as much as an unmarried person. In view of this fact, the Qur’anic law for a person guilty of the crime should be subjected to the punishment of one-hundred flogs, irrespective of his marital status. Any distinction made on the basis of the marital status of the perpetrator would, therefore, clearly be against the directive of the Qur’an.
In other words, there are persuasive reasons for Muslims to say to Iran — or any other party who engaged in stoning — that to do so goes against the Quran. I admit that this is the minority position in Islamic Law historically. However, our goal is to make it the majority position. The fact that it is the minority position should not detract us from making the argument that under Islamic Law, the most that Iran can punish these women is 100 lashings and therefore there should not be a stoning.
Now, immediately the question arises: would not 100 lashes just as equally kill a woman? The answer is it would almost definitely kill a woman. The other question that arises is this: replacing stoning with flogging still does not address the culture of patriarchy and the jurisprudence of oppression being practiced in Muslim countries. My answer is that indeed, it does not resolve any of those things. So then why even bother making this argument? Very simple.
Under a majority view in Islamic Law — ah, now we are in the majority — the Islamic punishments are a “ceiling” and not a “floor” of the maximum penalty. In other words, jurists — even orthodox jurists — accept that when you are going to flog someone for fornication you cannot flog them more than 100 times. Thus, our first goal, as reformists, should be to try to lower the “ceiling” from stoning adulterers/lashing fornicators to 100 lashes for both (since that is more consistent with the Quran).
In other words, first we have to collapse the distinction between pre-marital sex and extra-marital sex. Then we have to argue that the most either can be punished is 100 lashes, as the majority concurs. Then, we will take we have to really get our reformist asses active, and say, as does the Quran in Surat ul Burooj (Chapter of the Castles in the Stars), “God is the oft-forgiving and most merciful” to try and lower the number of lashes from 100 to maybe 40 (which can be survived), to maybe less than that, and eventually, to zero. So, if you want to make stoning go away, this is the argument you need to use.
How successful you are will depend on how persuasively you can demonstrate that critical first step: namely, a) that the adulterer/fornicator distinction does not exist in the Quran and b) the hadith about stoning does not trump verse 24:2 (where no stoning is mention). Step ‘a’ is easier because it is a question of language. Step ‘b’ is harder - much harder - because it requires for you to demonstrate that the hadith are not a primary source of law (which flies in the face of about 900 years of majority thinking in Islamic Law). With respect to step ‘b’ you should not, however, lose heart.
Over time I will show all the numerous jurists who historically did not consider the hadith a primary source of law that could therefore veto the Quran. I will also show that if you look just at contemporary Islamic Jurisprudence the ‘minority’ is at least about 40% (and rapidly growing and soon to become the majority). Since some of you will one day become Muslim Jurists (note that non-Muslims can be Islamic Jurists too) these lessons will be instructive. I will also set forth a number of different methodological tools that jurists today are using in the area of hadith (some will be completely challenge Islamic legal history; some, however, emerge right from it).
In the long term, there is no reason to say that when it comes to stoning Islamic Law cannot be changed. It can be. The tools are there. Only the knowledge is lacking. We will remedy that over time.
In the short term, we have to take more pragmatic action in order to say something to someone, anyone, about the seven women in Iran. This I have learned a lot of information about during this morning and will share in my next post.
de Taliban leefde volgens de Sharia en daar mochten vrouwen om die redenen niet studeren. Zelf heb ik niet de gehele Sharia gelezen vandaar ook dit topic.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar staat er dat vrouwen niet mogen studeren.
Waar in de sharia zie jij staan dat een verkrachte vrouw gestenigd moet worden.
Hoezo hebben dhimmi's geen rechten, minder rechten dat is maar, maar geen rechten is onzin.
Wat vrouwen betreft moet je ook concreter zijn.
Ik durf te wedden dat je in de Sharia geen enkel referentie kunt vinden waarin staat dat vrouwen niet mogen studeren. Baseer je het alleen op de Taliban, Sharia bestaat langer dan 1400 jaar, Taliban niet.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:15 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
de Taliban leefde volgens de Sharia en daar mochten vrouwen om die redenen niet studeren. Zelf heb ik niet de gehele Sharia gelezen vandaar ook dit topic.
Ook dit zal je in de sharia niet vinden.quote:Kan het topic niet meer vinden maar daar werdt een verkrachte vrouw veroordeelt door steniging tot de dood erop volgde en de daders kregen vrijspraak![]()
Niet enkel de vrouw, volgens de Sharia zal ook de man tot de dood toe gestenigd worden.quote:
En wat vind jij daar als voorstander van de Sharia van?quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:18 schreef Triggershot het volgende:
Niet enkel de vrouw, volgens de Sharia zal ook de man tot de dood toe gestenigd worden.
Andere tijden, toen was het prima gangbaar.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:25 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
En wat vind jij daar als voorstander van de Sharia van?
Je hoeft dan ook niet te reageren, het is niet jouw topic, maar die van Gewoneman, dus als het je niet bevalt, ben je niets verplicht.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:29 schreef Masterix het volgende:
Zinloze discussie.
En zeg je dat als moderator of als poster?quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hoeft dan ook niet te reageren, het is niet jouw topic, maar die van Gewoneman, dus als het je niet bevalt, ben je niets verplicht.
poster.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:33 schreef Masterix het volgende:
[..]
En zeg je dat als moderator of als poster?
Tja, je kunt je inderdaad afvragen hoe 'heilig' een wetgeving is als ie ook maar is samengesteld uit willekeurige interpretaties. Daarbij is het dubieus dat 'goede' islamieten zich zomaar neerleggen bij onverifieerbare regels terwijl ze toch echt hun god boven alles en iedereen horen te stellen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:42 schreef bijdehand het volgende:
ik ben toch voor een democratie, en tegen de sharia
Ow.quote:
Maar die sharia is ontstaan of voortgekomen uit/dankzij de 'werkelijke' Sharia. Geschiedenis herhaalt zich.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:07 schreef TheMagnificent het volgende:
De zogenaamde Sharia die de Arabische landen hebben, is niet de werkelijke Sharia. De Sharia tentijde van de Profeet Mohammed (vzmh) en de Sharia tentijde van Islamitische Spanje (Andalusië) daarentegen wel.
De Saoudie-Arabië van nu is niet representatief voor de Islam en de Sharia.
Die sharia bestaat sinds 1924, afschaffing Kalifaat, Ataturk.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:54 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Maar die sharia is ontstaan of voortgekomen uit/dankzij de 'werkelijke' Sharia. Geschiedenis herhaalt zich.
Ik adviseer je om niet weer op de persoon te reageren, reageer inhoudelijk prima, dit topic gaat niet over mij dus hoef ik een aanval op mijn persoon ook niet te tolereren.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:16 schreef ExTec het volgende:
Sharia is dus altijd, afhankelijk van wanneer/hoe uitgevoerd, een setje regels die gewoon uit misplaatste superioriteit schijt heeft aan rechten van minderheden, vrouwen, andersgelovigen.
Daar mag je het in feite bij laten; want zulks soort regels gaan direct in tegen belangrijke pilaren van de hedendaagse moderne westerse maatschappij. Verdere discussie dient geen doel.
Voor gasten zoals triggershot hoop ik haast dat we moslims hier ook regelrecht degraderen tot dhimmie's, met de bekende leuke regels als in rechtzaken minder waard zijn, meer belasting moeten betalen, enzovoort.
Kijken oft'ie et dan nog zo 'positief' vind
Eigenlijk is dit wel een topic over jou; schijnbaar houdt, specifiek, jij er andere gedachten op na dan de TS. Misschien kan je in plaats van het ontwijken van een inhoudelijk discussie zelf ook inhoudelijk reageren.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik adviseer je om niet weer op de persoon te reageren, reageer inhoudelijk prima, dit topic gaat niet over mij dus hoef ik een aanval op mijn persoon ook niet te tolereren.
Als ik zou accepteren dat dit een topic over mij was/ging, was het al per direct op slot gezet, zoals ook het topic hiervoor. De inhoudelijkheid mbt TS zijn gedachten is al reeds hier boven gepost.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:20 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit wel een topic over jou; schijnbaar houdt, specifiek, jij er andere gedachten op na dan de TS. Misschien kan je in plaats van het ontwijken van een inhoudelijk discussie zelf ook inhoudelijk reageren.
Verlicht ons met jouw inzicht.
Tuurlijk welquote:Op zaterdag 14 april 2007 19:55 schreef Mirage het volgende:
of was het niet de bedoeling serieus en ontopic te reageren ?
Maar ze hebben niet dezelfde rechten.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:25 schreef Triggershot het volgende:
- Dhimmi's hebben wel degelijk rechten.
ABSOLUUT!quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ze hebben niet dezelfde rechten.
En ja, ik betrek dit idd op jou persoon, omdat jij positief tegenover zo'n discriminatoir systeem staat.
Want ik stel je in feite gewoon een vraag:
Hoe zou jij het vinden om als dhimmie behandeld te worden? Zou je dat positief vinden?
Lekker makkelijk lullen, omdat je weet dat het toch niet gebeurt.quote:
Die moslims moeten zijn...quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:30 schreef Triggershot het volgende:
Overigens is een Sharia verdict pas toegestaan als er sprake is van:
Kalifaat
Kalief
Geleerden commissie
Idjtimaa (consensus)
4 getuigen die niet zijn betrapt op een leugen en als betrouwbaar geacht worden in de omgeving.
Geen van de dingen zijn aanwezig in de voorbeelden die je aanhaalt overigens haal jij landen als voorbeeld aan, niet de Sharia zelf, jammer.
Jammer dat je me niet geloofwaardig vindt enkel om een statement te maken.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen, omdat je weet dat het toch niet gebeurt.
Nee, jij zou het ook niet leuk vinden om in een maatschappij te wonen waar je constant op je tenen loopt, omdat iemand van het 'ware geloof' je ten alle tijden kan beschuldigen van iets, en hij heeft toch 'gelijk' want jij stem is niks waard.
Jij zou het ook niks vinden als je nog minder inkomen hebt, omdat je niet in het gewenste sprookje gelooft. Op bepaalde plekken niet wonen, om dezelfde reden.
En dan hier doodleuk doen als'of'ie dat wel ok zou vinden
En als het je allemaal zo gezelli lijkt, dan stem je zeker wel op Geert? Al is die voor jou doen veel te 'gematigd', rechtser dan dat kan niet
Het is dus een systeem met teveel handsvaten voor gelegitimeerd grof misbruik van zwakkeren in de samenleving.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Die moslims moeten zijn...
Ook is er niet 1 sharia maar zijn er weetikveel hoeveel varianten.
Mwanquote:Op zaterdag 14 april 2007 20:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Die moslims moeten zijn...
Ook is er niet 1 sharia maar zijn er weetikveel hoeveel varianten.
Is maar op een manier te interpreteren.quote:"Op de Dag van het Oordeel zal ik twist leveren met iedereen die een persoon van onder de Mensen van het Convenant onderdrukt, zijn rechten breekt, die hem verantwoordelijkheden geeft die zijn krachten teboven gaan, of die hem iets ontneemt tegen hun wil." (hadith Gemeld door Abu Dawood).
Tuurlijk je lekker fixeren op die dingen die als positief beschouw kunnen worden,quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jammer dat je me niet geloofwaardig vindt enkel om een statement te maken.
Ik vind het absoluut oke, als ik na het betalen van een speciale belasting aan de Nederlandse staat omdat ik een moslim ben en er wordt mij iets aangedaan en NL verklaart de oorlog aan degene die mij schade heeft berokkent en ik heb vrijstelling van dienstplicht, trust me, dhimmitude pour moi, bring it on.
Ow, en wanneer was dat precies?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:04 schreef Triggershot het volgende:
Schat, de Joden-Christenen handhaven hun eigen wetten en berechting als dhimmi. Moslim heeft ook niets te zeggen bij een zaak over een Dhimmah. Verder:
Dat vind je vreemd?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:07 schreef Triggershot het volgende:
Tegenwoordig is het gene wat ik verkondig als mijn eigen mening niet eens meer geloofwaardig, straks moet ik ook nog bewijzen dat het echt mijn mening is
quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, en wanneer was dat precies?
In die periode die jij in je uppie als 'de ware periode van de sharia' beschouwd ofzo?
Wikipedia --> Ottomaanse rijk.quote:In feite had de Grieks-Orthodoxe kerk een aparte machtshiërarchie die gedeeltelijk los stond van het bestuur van de sultan.
Ik heb het ook niet over grenzen, of beperkingen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:10 schreef Triggershot het volgende:
Ja, valt allemaal onder vrijheid van meningsuiting hé. Zowel het verheerlijken van Sharia als zeiken over discriminatie. NL kent namelijk geen grenzen aan freedom of speech.
En Theo dan hequote:Op zaterdag 14 april 2007 21:10 schreef Triggershot het volgende:
NL kent namelijk geen grenzen aan freedom of speech.
Ik spreek over mezelf hé. Je moet wel lezen, had het over mijn 'eigen mening'. Ik betaal graag MEER belasting als NL oorlog verklaart aan de mensen die mij schade toebrengen, echt geen probleem mee.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat vind je vreemd?
Ken jij zelf veel mensen die graag meer belasting betalen dan?
Vinden die mensen het ook tof om officieel 2de rangs burger te zijn?
Rare mensen ken jij maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |