quote:
Doodstraf voor overspelBron: Telegraaf/frontpage
In Nigeria staat een 35 jarige vrouw terecht voor overspel. Normaal gesproken niet iets om het nieuws mee te halen, ware het niet dat in Nigeria de sharia (Islamitische wetgeving) is ingevoerd. Deze wetgeving schrijft de doodstraf door steniging voor als een vrouw overspel pleegt.
Safiya Hoeseini uit de deelstaat Sokoto scheidde enkele jaren geleden van haar echtgenoot. Dorpsgenoten meldden, een paar jaar later, bij de autoriteiten dat zij een seksuele relatie had met een nieuwe man. Volgens de sharia is een gescheiden vrouw die sex heeft met een andere man ook nog schuldig aan overspel. De straf hiervoor is dood door steniging.
De 60 jarige Yahaya Abubakar, de man met wie zij overspel zou hebben gehad, heeft een bekentenis afgelegd. Maar volgens de Islamitische rechter is deze niet rechtsgeldig, omdat er bij de bekentenis slechts drie van de benodigde vier getuigen aanwezig waren.
Erg indrukwekkend filmje was het, vooral de angstige blik van die vrouw en de blije gezichten van de stenengooiers
quote:Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn dat sommige mensen hier op Fok Bush zo geweldig vinden?
Op maandag 18 maart 2002 14:58 schreef Gia het volgende:
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn, dat sommige Moslims hier op Fok, de Sharia zo geweldig vinden?
quote:4750 zweepslagen
Op maandag 18 maart 2002 15:01 schreef BAZZA het volgende:
Afgelopen week was er in dat programma van die ex-Jiskefet kerel op AT5 een filmpje te zien waarin een vrouw gestenigt was door een blije&enthousiaste menigte
Erg indrukwekkend filmje was het, vooral de angstige blik van die vrouw en de blije gezichten van de stenengooiers
quote:Bush heeft hem in 1983 berecht ?
Op maandag 18 maart 2002 15:03 schreef Quenda® het volgende:
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn dat sommige mensen hier op Fok Bush zo geweldig vinden?
Ter dood veroordeelde blijkt onschuldig
quote:Laat ik voorop stellen dat ik Bush niet geweldig vind, maar dat ik in sommige gevallen wel voor de doodstraf ben.
Op maandag 18 maart 2002 15:03 schreef Quenda® het volgende:[..]
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn dat sommige mensen hier op Fok Bush zo geweldig vinden?
Die man uit jouw bericht zat in de dodencel voor moord.
Deze vrouw wordt ter dood veroordeeld voor overspel.
En dat ga jij vergelijken?
In beide voorbeelden kunnen de verdachten onschuldig zijn, kan er sprake zijn van een fout, maar iemand ter dood veroordelen voor overspel is ronduit belachelijk.
Dat ben je toch wel met me eens?
quote:Moet jouw reactie deze barbaarse praktijken goedpraten? Ik hoop het niet. En kom niet met die eikel van een Bush aan!
Op maandag 18 maart 2002 15:06 schreef Quenda® het volgende:[..]
4750 zweepslagen
Voor mannen maken ze geen uitzondering
quote:Oh, dan is het goed!
Op maandag 18 maart 2002 15:06 schreef Quenda® het volgende:[..]
4750 zweepslagen
quote:Belachelijk ook dat zo'n vrouw in Nederland asiel aanvraagt
Op maandag 18 maart 2002 15:01 schreef BAZZA het volgende:
Afgelopen week was er in dat programma van die ex-Jiskefet kerel op AT5 een filmpje te zien waarin een vrouw gestenigt was door een blije&enthousiaste menigte
quote:Ach ja, dat maakt een hoop goed. Prima hoor, stenigt maar een eind weg!
Op maandag 18 maart 2002 15:06 schreef Quenda® het volgende:
4750 zweepslagen
quote:Gaat niet om de doodstraf maar om het rechtssysteem... als je zonder echt bewijs wordt opgesloten dan is er net zo goed wat mis met dat andere systeem!
Op maandag 18 maart 2002 15:06 schreef BAZZA het volgende:[..]
Bush heeft hem in 1983 berecht ?
Wil niet zeggen dat ik het volkomen eens ben met beide systemen trouwens!
quote:Neen, die man was volgens het bericht onschuldig en iemand ter dood veroordelen die nix op zijn kerfstok heeft is ook ronduit belachelijk. (overigens iemand die schuldig is ter dood veroordelen is ook belachelijk)
Op maandag 18 maart 2002 15:08 schreef Gia het volgende:[..]
Die man uit jouw bericht zat in de dodencel voor moord.
Deze vrouw wordt ter dood veroordeeld voor overspel.En dat ga jij vergelijken?
In beide voorbeelden kunnen de verdachten onschuldig zijn, kan er sprake zijn van een fout, maar iemand ter dood veroordelen voor overspel is ronduit belachelijk.
Dat ben je toch wel met me eens?
quote:1. Dat heeft er niks mee te maken
Op maandag 18 maart 2002 15:03 schreef Quenda® het volgende:[..]
quote:Helaas maken mensen inderdaad fouten, dit soort dingen kunnen helaas gebeuren. Maar je kan het nog steeds niet vergelijken.
Op maandag 18 maart 2002 15:11 schreef Quenda® het volgende:[..]
Neen, die man was volgens het bericht onschuldig en iemand ter dood veroordelen die nix op zijn kerfstok heeft is ook ronduit belachelijk. (overigens iemand die schuldig is ter dood veroordelen is ook belachelijk)
Trouwens als er 1 ding een hersenscheet is, dan is het religie wel! Ja inclusief jouw Islam.
quote:Ten eerste is hij geexecuteerd in de veronderstelling dat hij schuldig was (je kunt daarom je twijfels hebben omtrent de doodstraf) en ten tweede hebben we het hier over het STENIGEN VAN EEN VROUW WEGENS OVERSPEL. Heb nou gewoon eens de lef om toe te geven dat dat GODVERDOMME niet kan. Kom op, is het moreel toegestaan om iemand te stenigen?
Op maandag 18 maart 2002 15:11 schreef Quenda® het volgende:
Neen, die man was volgens het bericht onschuldig en iemand ter dood veroordelen die nix op zijn kerfstok heeft is ook ronduit belachelijk. (overigens iemand die schuldig is ter dood veroordelen is ook belachelijk)
quote:Het gaat mij er meer om de manier waarop
Op maandag 18 maart 2002 15:10 schreef Chadi het volgende:
Gaat niet om de doodstraf maar om het rechtssysteem... als je zonder echt bewijs wordt opgesloten dan is er net zo goed wat mis met dat andere systeem!Wil niet zeggen dat ik het volkomen eens ben met beide systemen trouwens!
deze straf had ook op een iets humanere manier uitgevoert kunnen worden, maar goed on-topic graag weer.
quote:Tjah, en dan zit je ook weer niet veilig en gooien dorpsbewoners je het licht misschien wel weer uit je ogen
Op maandag 18 maart 2002 15:09 schreef gelly het volgende:[..]
Belachelijk ook dat zo'n vrouw in Nederland asiel aanvraagt
Rare wezens mensen...
quote:er wordt bij overspel geen onderscheid gemaakt! dus kom niet zo dom door de bocht vliegen!
Op maandag 18 maart 2002 15:13 schreef Nuke het volgende:
Tja... en dan nog durven sommige mensen te zeggen dat vrouwen in de Islam net zoveel rechten hebben als mannen...
quote:Het heeft op zich weinig met de Islam of de Koran te maken. Die wetten zijn door de plaatselijk machtsgeilaards zelf verzonnen. Er staat nergens in de Koran dat je voor overspel gestenigd dient te worden.
Op maandag 18 maart 2002 15:13 schreef Nuke het volgende:
Tja... en dan nog durven sommige mensen te zeggen dat vrouwen in de Islam net zoveel rechten hebben als mannen...
quote:De MAN in kwestie word anders niet berecht.
Op maandag 18 maart 2002 15:15 schreef Chadi het volgende:[..]
er wordt bij overspel geen onderscheid gemaakt! dus kom niet zo dom door de bocht vliegen!
Wel degelijk dus.
quote:wat is humaan? De meeste mensen in die regio leven voor ons onder onhumane omstandigheden.. zo primitief als ik weet niet wat .. moeten ze nu iemand bestraffen naar een voor ons humane straf?
Op maandag 18 maart 2002 15:14 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het gaat mij er meer om de manier waarop
deze straf had ook op een iets humanere manier uitgevoert kunnen worden, maar goed on-topic graag weer.
quote:Het lef?
Op maandag 18 maart 2002 15:14 schreef Koerok het volgende:[..]
Heb nou gewoon eens de lef om toe te geven dat dat GODVERDOMME niet kan. Kom op, is het moreel toegestaan om iemand te stenigen?
quote:Hoor Quenda speelt de moraalridder. Wat ben jij eigenlijk? Nederlander, turk, marokkaan?
Op maandag 18 maart 2002 15:17 schreef Quenda® het volgende:[..]
Het lef?
Zolang de NIKE's (en andere artikelen gemaakt door uitgemergelde kinderen uit ontwikkelingslanden ) worden verkocht (en afgenomen!) in Nederland ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |