abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2002 @ 14:58:49 #1
3542 Gia
User under construction
pi_3526152
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn, dat sommige Moslims hier op Fok, de Sharia zo geweldig vinden?
Kan één van jullie mij alsjeblieft zeggen, dat ook jullie dit niet normaal vinden.
En kom nu niet met dooddoeners als 'ja maar, volgens de Koran mag dat niet', want het staat schijnbaar in de Sharia. Of is die overal anders?
quote:
Doodstraf voor overspel

Bron: Telegraaf/frontpage

In Nigeria staat een 35 jarige vrouw terecht voor overspel. Normaal gesproken niet iets om het nieuws mee te halen, ware het niet dat in Nigeria de sharia (Islamitische wetgeving) is ingevoerd. Deze wetgeving schrijft de doodstraf door steniging voor als een vrouw overspel pleegt.

Safiya Hoeseini uit de deelstaat Sokoto scheidde enkele jaren geleden van haar echtgenoot. Dorpsgenoten meldden, een paar jaar later, bij de autoriteiten dat zij een seksuele relatie had met een nieuwe man. Volgens de sharia is een gescheiden vrouw die sex heeft met een andere man ook nog schuldig aan overspel. De straf hiervoor is dood door steniging.

De 60 jarige Yahaya Abubakar, de man met wie zij overspel zou hebben gehad, heeft een bekentenis afgelegd. Maar volgens de Islamitische rechter is deze niet rechtsgeldig, omdat er bij de bekentenis slechts drie van de benodigde vier getuigen aanwezig waren.

maandag 18 maart 2002 @ 15:01:47 #2
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_3526195
Afgelopen week was er in dat programma van die ex-Jiskefet kerel op AT5 een filmpje te zien waarin een vrouw gestenigt was door een blije&enthousiaste menigte

Erg indrukwekkend filmje was het, vooral de angstige blik van die vrouw en de blije gezichten van de stenengooiers

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 18 maart 2002 @ 15:03:31 #3
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_3526221
quote:
Op maandag 18 maart 2002 14:58 schreef Gia het volgende:
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn, dat sommige Moslims hier op Fok, de Sharia zo geweldig vinden?
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn dat sommige mensen hier op Fok Bush zo geweldig vinden?
Ter dood veroordeelde blijkt onschuldig
  maandag 18 maart 2002 @ 15:06:18 #4
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_3526262
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:01 schreef BAZZA het volgende:
Afgelopen week was er in dat programma van die ex-Jiskefet kerel op AT5 een filmpje te zien waarin een vrouw gestenigt was door een blije&enthousiaste menigte

Erg indrukwekkend filmje was het, vooral de angstige blik van die vrouw en de blije gezichten van de stenengooiers

4750 zweepslagen
Voor mannen maken ze geen uitzondering
  maandag 18 maart 2002 @ 15:06:37 #5
8502 BAZZA
pi_3526266
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:03 schreef Quenda® het volgende:
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn dat sommige mensen hier op Fok Bush zo geweldig vinden?
Bush heeft hem in 1983 berecht ?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_3526283
Verschrikkelijk ja, dit is terug naar de barbaarse middeleeuwen.
Kan er geen wereldmacht/-leger komen die dit soort imbecielen onder de knoet weten te houden. Want je kunt zeggen wat je wilt van het optreden van de VS in Afghanistan, maar de Taliban is nu toch maar mooi verdreven (hopen dat er niet een soortgelijk regime voor in de plaats komt).
Wat er hier in Nigeria gebeurt valt toch vanuit geen enkel geloof goed te praten?
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
  maandag 18 maart 2002 @ 15:08:19 #7
3542 Gia
User under construction
pi_3526293
quote:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik Bush niet geweldig vind, maar dat ik in sommige gevallen wel voor de doodstraf ben.
Maar ik ben niet voor de doodstraf voor het plegen van overspel.
En daar gaat het hier om.

Die man uit jouw bericht zat in de dodencel voor moord.
Deze vrouw wordt ter dood veroordeeld voor overspel.

En dat ga jij vergelijken?

In beide voorbeelden kunnen de verdachten onschuldig zijn, kan er sprake zijn van een fout, maar iemand ter dood veroordelen voor overspel is ronduit belachelijk.

Dat ben je toch wel met me eens?

pi_3526297
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:06 schreef Quenda® het volgende:

[..]

4750 zweepslagen

Moet jouw reactie deze barbaarse praktijken goedpraten? Ik hoop het niet. En kom niet met die eikel van een Bush aan!
Assumption is the mother of all fuckups!
  maandag 18 maart 2002 @ 15:09:21 #9
3542 Gia
User under construction
pi_3526309
quote:

[..]

4750 zweepslagen

Oh, dan is het goed!
pi_3526310
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:01 schreef BAZZA het volgende:

Belachelijk ook dat zo'n vrouw in Nederland asiel aanvraagt
pi_3526320
quote:
4750 zweepslagen
Ach ja, dat maakt een hoop goed. Prima hoor, stenigt maar een eind weg!
pi_3526332
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:06 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Bush heeft hem in 1983 berecht ?

Gaat niet om de doodstraf maar om het rechtssysteem... als je zonder echt bewijs wordt opgesloten dan is er net zo goed wat mis met dat andere systeem!

Wil niet zeggen dat ik het volkomen eens ben met beide systemen trouwens!

maandag 18 maart 2002 @ 15:11:23 #13
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_3526345
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Die man uit jouw bericht zat in de dodencel voor moord.
Deze vrouw wordt ter dood veroordeeld voor overspel.

En dat ga jij vergelijken?

In beide voorbeelden kunnen de verdachten onschuldig zijn, kan er sprake zijn van een fout, maar iemand ter dood veroordelen voor overspel is ronduit belachelijk.

Dat ben je toch wel met me eens?

Neen, die man was volgens het bericht onschuldig en iemand ter dood veroordelen die nix op zijn kerfstok heeft is ook ronduit belachelijk. (overigens iemand die schuldig is ter dood veroordelen is ook belachelijk)
  maandag 18 maart 2002 @ 15:13:17 #14
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3526367
Tja... en dan nog durven sommige mensen te zeggen dat vrouwen in de Islam net zoveel rechten hebben als mannen...
Insert lame signature here.....
  maandag 18 maart 2002 @ 15:14:18 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526377
quote:

[..]

1. Dat heeft er niks mee te maken
2. Volgens mij vind niemand hier Bush geweldig
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_3526378
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:11 schreef Quenda® het volgende:

[..]

Neen, die man was volgens het bericht onschuldig en iemand ter dood veroordelen die nix op zijn kerfstok heeft is ook ronduit belachelijk. (overigens iemand die schuldig is ter dood veroordelen is ook belachelijk)

Helaas maken mensen inderdaad fouten, dit soort dingen kunnen helaas gebeuren. Maar je kan het nog steeds niet vergelijken.

Trouwens als er 1 ding een hersenscheet is, dan is het religie wel! Ja inclusief jouw Islam.

pi_3526384
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:11 schreef Quenda® het volgende:
Ten eerste is hij geexecuteerd in de veronderstelling dat hij schuldig was (je kunt daarom je twijfels hebben omtrent de doodstraf) en ten tweede hebben we het hier over het STENIGEN VAN EEN VROUW WEGENS OVERSPEL. Heb nou gewoon eens de lef om toe te geven dat dat GODVERDOMME niet kan. Kom op, is het moreel toegestaan om iemand te stenigen?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:14:52 #18
8502 BAZZA
pi_3526385
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:10 schreef Chadi het volgende:
Gaat niet om de doodstraf maar om het rechtssysteem... als je zonder echt bewijs wordt opgesloten dan is er net zo goed wat mis met dat andere systeem!

Wil niet zeggen dat ik het volkomen eens ben met beide systemen trouwens!

Het gaat mij er meer om de manier waarop

deze straf had ook op een iets humanere manier uitgevoert kunnen worden, maar goed on-topic graag weer.

maandag 18 maart 2002 @ 15:15:05 #19
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_3526390
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Belachelijk ook dat zo'n vrouw in Nederland asiel aanvraagt

Tjah, en dan zit je ook weer niet veilig en gooien dorpsbewoners je het licht misschien wel weer uit je ogen
Asielzoeker opgepakt onder publieke druk
Justitie doet geheime DNA-test in zaak-Vaatstra

Rare wezens mensen...

pi_3526392
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:13 schreef Nuke het volgende:
Tja... en dan nog durven sommige mensen te zeggen dat vrouwen in de Islam net zoveel rechten hebben als mannen...
er wordt bij overspel geen onderscheid gemaakt! dus kom niet zo dom door de bocht vliegen!
pi_3526401
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:13 schreef Nuke het volgende:
Het heeft op zich weinig met de Islam of de Koran te maken. Die wetten zijn door de plaatselijk machtsgeilaards zelf verzonnen. Er staat nergens in de Koran dat je voor overspel gestenigd dient te worden.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:16:12 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526409
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

er wordt bij overspel geen onderscheid gemaakt! dus kom niet zo dom door de bocht vliegen!

De MAN in kwestie word anders niet berecht.
Een man mag weer sexen na een scheiding.

Wel degelijk dus.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_3526418
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:14 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Het gaat mij er meer om de manier waarop

deze straf had ook op een iets humanere manier uitgevoert kunnen worden, maar goed on-topic graag weer.

wat is humaan? De meeste mensen in die regio leven voor ons onder onhumane omstandigheden.. zo primitief als ik weet niet wat .. moeten ze nu iemand bestraffen naar een voor ons humane straf?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:17:02 #24
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_3526421
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:14 schreef Koerok het volgende:

[..]

Heb nou gewoon eens de lef om toe te geven dat dat GODVERDOMME niet kan. Kom op, is het moreel toegestaan om iemand te stenigen?

Het lef?
Zolang de NIKE's (en andere artikelen gemaakt door uitgemergelde kinderen uit ontwikkelingslanden ) worden verkocht (en afgenomen!) in Nederland ?
pi_3526455
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:17 schreef Quenda® het volgende:

[..]

Het lef?
Zolang de NIKE's (en andere artikelen gemaakt door uitgemergelde kinderen uit ontwikkelingslanden ) worden verkocht (en afgenomen!) in Nederland ?

Hoor Quenda speelt de moraalridder. Wat ben jij eigenlijk? Nederlander, turk, marokkaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')