Uiteraard, mag je dat. En ik mag het editen als je in herhaling valt omdat je dan het topic verpestquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over grenzen, of beperkingen.
Jij mag heus de sharia verheerlijken.
Zoals ook ik daarvan mag zeggen dat ik het ziekelijk en infantiel vind
Het gaat nu wel over Triggershot?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik spreek over mezelf hé. Je moet wel lezen, had het over mijn 'eigen mening'. Ik betaal graag MEER belasting als NL oorlog verklaart aan de mensen die mij schade toebrengen, echt geen probleem mee.
Dankzij dat soort lui is dus er wel degelijk een begrenzing op de vrijheid van meningsuiting.quote:
Wat is dit voor onzin?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Edit: let op je woordgebruik.
Hey gast, je leeft niet in de tijden van Mo, waar de ene stam de andere de oorlog verklaarde.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:14 schreef Triggershot het volgende:
Ik betaal graag MEER belasting als NL oorlog verklaart aan de mensen die mij schade toebrengen, echt geen probleem mee.
Verschil tussen in het topic dat ik mijn mening verkondig over Sharia en dat topic over mijn beeld van Sharia gaat. Net zoals iedereen verkondigt iedereen hier zijn mening over Sharia. Dus topic is niet usergerelateerd.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:16 schreef Masterix het volgende:
[..]
Het gaat nu wel over Triggershot?
Kan je dan mijn reactie even terugzetten?
True, maar niet bij mij, van mij mag je over de Islam zeggen wat je wilt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dankzij dat soort lui is dus er wel degelijk een begrenzing op de vrijheid van meningsuiting.
NIet om vervelend te zijn,quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik spreek over mezelf hé. Je moet wel lezen, had het over mijn 'eigen mening'. Ik betaal graag MEER belasting als NL oorlog verklaart aan de mensen die mij schade toebrengen, echt geen probleem mee.
Ik vind best dat de Sharia zich mag aanpassen aan de tegenwoordige tijd, herzien van regels, absoluut niets mis mee, maar je moet dan ook Sharia niet als een doel zien, maar als een middel.. een middel naar rechtvaardigheid.. niets meer.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey gast, je leeft niet in de tijden van Mo, waar de ene stam de andere de oorlog verklaarde.
In dit land hebben wij de politie die zo goed en zo slecht als ze kunnen, voor iedereen opkomt.
Dus je voorbeeld zelf, is bullshit. De westerse staten komen op voor de rechten van burgers. Dat toffe 'recht' wat de sharia zogenaamd gaf, is hier gemeengoed.
En dan zou het er in de praktijk op neer komen dat jij als dhimmie alleen maar inlevert.
Maar dat vind jij best wel ok, is het niet?
Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verschil tussen in het topic dat ik mijn mening verkondig over Sharia en dat topic over mijn beeld van Sharia gaat. Net zoals iedereen verkondigt iedereen hier zijn mening over Sharia. Dus topic is niet usergerelateerd.
Ja dat wou ik ook zeggen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:16 schreef Masterix het volgende:
[..]
wat ontzettend flauw !quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:16 schreef Masterix het volgende:
[..]
Hoe kan het rechtvaardig zijn mensen die geen moslim zijn minder rechten te geven?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind best dat de Sharia zich mag aanpassen aan de tegenwoordige tijd, herzien van regels, absoluut niets mis mee, maar je moet dan ook Sharia niet als een doel zien, maar als een middel.. een middel naar rechtvaardigheid.. niets meer.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:23 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat ontzettend flauw !
Hij geeft gewon zijn mening.
Zoals ik en anderen die ook geven.
Gaat het topic dan opeens over mij ?
Over de andere users met een mening ?
Kinderachtig en flauw
Dat vind ik dus van de manier van modereren/discussie voeren.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:23 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat ontzettend flauw !
Hij geeft gewon zijn mening.
Zoals ik en anderen die ook geven.
Gaat het topic dan opeens over mij ?
Over de andere users met een mening ?
Kinderachtig en flauw
wat is minder rechten dan?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe kan het rechtvaardig zijn mensen die geen moslim zijn minder rechten te geven?
Oa getuigenissen die minder waard zijn.quote:
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert10.htm#dhimmahquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:22 schreef Mirage het volgende:
[..]
NIet om vervelend te zijn,
maar zou je dit kunnen verduidelijken ?
Je wordt dus alleen bijgestaan als MEDE mens als je of extra betaald of Moslim wordt/bent ?
Persoonlijk kan ik mij hier niet in vinden.
Het doet mij zelfs een beetje denken aan de filmscenario's over het "beschermgeld" dat sommige (Chineze bv) restaurants moeten betalen. Eens in de zoveel tijd wordt er geld geind en daar staat dan tegenover dat je bepaalde bescherming geniet.
(nu gaat dat wel veel verder omdat hun zaak ook nog eens getrasht wordt als ze niet betalen)
Hiet wordt het als afpersing gezien.
Is dat niet vergelijkbaar zoals het in dit otpic gesteld wordt ? Of zie ik iets over het hoofd ?
Je betaald extra belasting en dan geniet je bescherming (backup als iemand je iets aandoet), betaal je niet.. dan overtreed je de wet (volgens Sharia) met alle gevolgen van dien.
en aks we het dan toch over vrijheid van meningsuiting hebben.
IK vind het infantiel als er gelijk met termen als infantiel gegooid met worden en er niet meer dan gehamer en gehak op elkaar te lezen valt, terwijl je ook gewoon je mening kan neerzetten en toe kan lichten.
jij geeft je meningquote:
ik loop een klein beetje achter, doe dingen tegelijkquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verschil tussen in het topic dat ik mijn mening verkondig over Sharia en dat topic over mijn beeld van Sharia gaat. Net zoals iedereen verkondigt iedereen hier zijn mening over Sharia. Dus topic is niet usergerelateerd.
Waar in de Sharia staat dat de belasting meer is dan?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oa getuigenissen die minder waard zijn.
Het niet mogen trouwen met bepaalde mensen.
Meer belasting moeten betalen omdat je geen moslim bent.
Je weet het best.
Maakt niet uitquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:29 schreef Mirage het volgende:
[..]
jij geeft je mening
user grijpt dat aan om je te wijzen op je eigen woorden dat dit topic niet over jou zou gaan
met als doel te sarren "gaat dus wsel over jou want jij geeft je mening".
tenminste zo las ik het.
Ik las later dat jij eigenlijk hetzelfde ook al zei in andere bewording.
[..]
ik loop een klein beetje achter, doe dingen tegelijk![]()
Dus een moslimvrouw mag met een christenman trouwen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mag trouwen met wie je wilt hoor.
Ja, de Joden...gelukkig hebben we nu een prima democratisch atheïstisch rechtssysteem waar jij net zoveel inspraak hebt als iemand van een andere religiequote:Getuigenissen van een niet moslim in een moslim rechtbank.
Zo bepalen ook Joden hoeveel een moslimgetuigenis waard is.
Ken een aantal moslima's waar dat geval is geweest ja. alleen schrap dan 'christenman' met niet-moslim.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:32 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dus een moslimvrouw mag met een christenman trouwen?
Fantastisch toch.quote:Ja, de Joden...gelukkig hebben we nu een prima democratisch atheïstisch rechtssysteem waar jij net zoveel inspraak hebt als iemand van een andere religie
En een christenman?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ken een aantal moslima's waar dat geval is geweest ja. alleen schrap dan 'christenman' met niet-moslim.
Djizjaquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar in de Sharia staat dat de belasting meer is dan?
Alleen als je je bekeert tot moslim mag je met een moslim trouwen he? En dat weet je best! Jquote:Je mag trouwen met wie je wilt hoor.
Je geeft dus toe dat die minder waard zijn? Mooi.quote:Getuigenissen van een niet moslim in een moslim rechtbank.
En waar lopen joden dat te verdedigen hier?quote:Zo bepalen ook Joden hoeveel een moslimgetuigenis waard is.
Mag een christenman met een moslima trouwen van de sharia zonder zich te bekeren ja of nee?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ken een aantal moslima's waar dat geval is geweest ja.
ik denk dat als je alles leest en je niet focussed op enkele (beperkende) zaken het niet zo zeer minder rechten zijn.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe kan het rechtvaardig zijn mensen die geen moslim zijn minder rechten te geven?
Ja, als je de ideale maatschappij wilt bouwen, doe je dat op de grondvesten van een mensonvriendelijk, discriminatoir, corumperend systeem, da's volstrekt logisch.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind best dat de Sharia zich mag aanpassen aan de tegenwoordige tijd, herzien van regels, absoluut niets mis mee, maar je moet dan ook Sharia niet als een doel zien, maar als een middel.. een middel naar rechtvaardigheid.. niets meer.
valt toch ook onder niet moslim, al mag het theoretisch niet, gebeurde meerdere malen in mijn omgeving.quote:
MAG HET VAN DE SHARIA JA OF NEE?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
valt toch ook onder niet moslim, al mag het theoretisch niet, gebeurde meerdere malen in mijn omgeving.
Dat kon ik niet afleiden uit je antwoord, ik wist niet of je onder die groep 'niet-moslims' ook christenman(nen) plaatste.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
valt toch ook onder niet moslim, al mag het theoretisch niet, gebeurde meerdere malen in mijn omgeving.
Vertaling is dienst leveren voor geldquote:
Lezen, ik zei dat het wel gebeurt.quote:Alleen als je je bekeert tot moslim mag je met een moslim trouwen he? En dat weet je best! J
[..]
nope.quote:Je geeft dus toe dat die minder waard zijn? Mooi.
[..]
Hoezo 'hier' we hebben het over een sharia.quote:En waar lopen joden dat te verdedigen hier?
Ja, echt je hebt me helemaal door, echt wel.quote:Face it: jij vindt de sharia prachtig omdat je een moslimfundamentalist bent. Prima, maar ontken dat dan ook niet en ga niet hypocriet zitten doen en zeuren over discriminatie van moslims terwijl je zelf niets liever doet dan niet-moslims discrimineren als je de mogelijkheid had.
Het is in sommige periodes beduidend "minder".quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:36 schreef Mirage het volgende:
Ik denk dus dat het niet "minder" is, het is anders.
Nog steeds niet mijn idee, maar wel een nuance verschil.
Goeie vraag, maar goed zelfde niveau van als je vraagt in hoeverre een mocro nog moslim is wanneer hij steelt en zuipt.. om maar te zwijgen over loverboys.. het blijven moslims en het blijft gebeuren.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:40 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat kon ik niet afleiden uit je antwoord, ik wist niet of je onder die groep 'niet-moslims' ook christenman(nen) plaatste.Maar het mag dus niet, en het gebeurt wel? Wat heb je dan nog aan die richtlijnen?
Is dat het enige antwoord wat je erop hebt?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vertaling is dienst leveren voor geld
Antwoord geven: mag het ja of nee? Nee he?quote:Lezen, ik zei dat het wel gebeurt.
Het is toch zo of niet?quote:nope.
Dat weet ik.quote:Hoezo 'hier' we hebben het over een sharia.
[..]
Ja, echt je hebt me helemaal door, echt wel.![]()
Jij gebruikt een Arabische term, ik vertaal het.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is dat het enige antwoord wat je erop hebt?
Lees topic, heb het al beantwoord.quote:Antwoord geven: mag het ja of nee? Nee he?
[..]
Welke gedeelte van nope snap je niet?quote:Het is toch zo of niet?
Hallelujah.quote:Dat weet ik.
Ik ken de excessen die het met zich mee heeft gebracht.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:47 schreef Triggershot het volgende:
Ironische is mensen praten wel over de sharia, maar verdiepen zich er niet in
Jij kan amper Arabisch, man.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij gebruikt een Arabische term, ik vertaal het.
Het mag dus niet.quote:Lees topic, heb het al beantwoord.
Je liegt want het is wel degelijk zo volgens de sharia.quote:Welke gedeelte van nope snap je niet?
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij kan amper Arabisch, man.
Desondanks gebeurt het.quote:Het mag dus niet.
[..]
bron?quote:Je liegt want het is wel degelijk zo volgens de sharia.
Begin met lezen zou ik zeggen:quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Djizja betekent letterlijk straf. Het is een beschermbelasting geheven op niet-moslims die wonen onder islamitische regimes en bevestigd daarmee hun status voor de wet. Mawdudi zegt dat “de aanvaarding van de djizja de heiligheid van hun levens en bezit bekrachtigt, en daarna heeft noch de islamitische staat noch het moslimpubliek enig recht om hun bezittingen, eer of vrijheid te schenden.” Het betalen van de djizja is een symbool van vernedering en onderwerping omdat dhimmies niet beschouwd worden als burgers van de islamitische staat hoewel zij, in de meeste gevallen, autochtonen zijn.
Heb je een link die eindigd op edu ofzo?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Begin met lezen zou ik zeggen:
http://islamic-world.net/islamic-state/non_muslim.htm
en dat is dus exact waarom er zoveel misverstanden zijn.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je een link die eindigd op edu ofzo?
Die zijn wel geloofwaardig.
Site die jij neerzet is niks waard, ik heb binnen 5 mins een site van net zulke dubieuze origine die precies het tegenovergestelde beweert.
Nee hoor, je moet een niet-moslim zijn om geloofwaardig over de Islam te schrijvenquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:01 schreef Mirage het volgende:
[..]
en dat is dus exact waarom er zoveel misverstanden zijn.
Ga eens naar een bieb of een Arabische boekwinkel (geen idee waar je woont, maar in Rotterdam ken ik er wel wat). Praat met die mensen, vertel waar je geinteresseerd in bent en waarover je je wil inlezen.
Je zal dan zeker nog verschillende interpretaties van het 1 en ander vinden, maar dan heb je wel de verschillende interpretaties die ook daadwerkelijk door grote groepen mensen nageleefd worden.
Die loverboys waar jij het net over had zijn over een jaar of 20, 30 misschien diegenen die in dit land de sharia gaan verdedigen met interpretaties van hun hand. Dan ga ik toch echt liever af op een objectieve studie en geen subjectieve meningen en interpretatiesquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet een niet-moslim zijn om geloofwaardig over de Islam te schrijven
Ah dat zal het zijnquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet een niet-moslim zijn om geloofwaardig over de Islam te schrijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |