Mooiquote:Op zondag 15 april 2007 20:50 schreef misterDre het volgende:
De before foto's kan ik niet vinden maar hier hebben we er 4 van gemaakt.
Het waren eerst eiken stoelen met een velours bloemenmotief bekleding.
[afbeelding]
nee joh dat is heel niet moeilijk met die spijkertjes/nagels.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:55 schreef m@x het volgende:
Ik heb zelf ooit eettafelstoelen een vers stofje over de zitting gegeven en dat was heel goed te doen. Die stoel waarbij je zowel de zitting als de rugleuning, compleet met van die spijkers opnieuw bekleedt lijkt me een stuk lastiger. Er zijn volgens mij wel plekken waar je cursussen kan volgen. Hier bijvoorbeeld.
errug leukquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef Sadar het volgende:
Van verkeersbord naar sta tafel
De herkomst van het tafelblad ben ik vergeten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef Sadar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie stoel!quote:Op zondag 15 april 2007 20:50 schreef misterDre het volgende:
De before foto's kan ik niet vinden maar hier hebben we er 4 van gemaakt.
Het waren eerst eiken stoelen met een velours bloemenmotief bekleding.
[afbeelding]
Wat een superleuk idee!!! Leuke keuken ookquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef Sadar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
zou je mischien willen vertellen hoe je dat schanier punt zit en hoe vastgemaakt aan bord?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef Sadar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
M@x, met welk soort verf schilder je dit (zowel lamp als tafeltje)? Ik vind het prachtig!quote:Op zondag 15 april 2007 18:43 schreef m@x het volgende:Jippie, een kans om mijn gepimpte rommel te showen
< knip >
Bedankt voor je complimentenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:46 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
M@x, met welk soort verf schilder je dit (zowel lamp als tafeltje)? Ik vind het prachtig!
Ook de meeste andere dingen in dit topic vind ik mooi.
Bedankt voor de info!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:30 schreef m@x het volgende:
Bedankt voor je complimenten![]()
Het lampje heb ik met porceleinverf beschilderd, met een heel dun penseeltje en het tafeltje is niet beschilderd maar beplakt met servetten.
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:26 schreef DerBolle het volgende:
[..]
zou je mischien willen vertellen hoe je dat schanier punt zit en hoe vastgemaakt aan bord?
Die randjes zoek ik dus, enig idee waar die te krijgen zijn? Lijkt me een stuk beter werken dan spijkertje voor spijkertje....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:51 schreef truttebosje het volgende:
[..]
nee joh dat is heel niet moeilijk met die spijkertjes/nagels.
ze hebben ook gewoon van die strips waar je om de 5cm ofzo een echte nagel in moet slaan.
dat buigt alle kanten op, dat heb ik met mijn stoel ooit ook eens gedaan en met mn bank ook trouwens.
dit spul dus:
[afbeelding]
Of online , als je zoekt op siernagels vind je meer onlineshopsquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die randjes zoek ik dus, enig idee waar die te krijgen zijn? Lijkt me een stuk beter werken dan spijkertje voor spijkertje....
edit: Ik heb al antwoord van je
Het is vaak een kwestie van gewoon maar beginnen met een projectje. De eerste paar zullen wel mislukken, maar daarna lukt het steeds beter... Van m'n moeder heb ik geleerd dat je eigenlijk maar één ding echt nodig hebt voor dit soort klusjes en dat is geduld, heel veel geduld. Als je alles gewoon geduldig aanpakt en er niet van uitgaat dat je binnen een uur of één laagje verf klaarbent moet het zéker goed gaan komen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:43 schreef Fuente het volgende:
Gaaf M@x!
En wat een leuk topic is dit! Ik wil altijd dingen pimpen, maar ben een echte kluskluns, dus hier ga ik vader kijken
Hoe heb je dat gedaan? Geweldig leuk!!!!!!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:00 schreef m@x het volgende:
Stoere stoeltjes![]()
Klein projectje:
Van dit kastje:
[afbeelding]
Naar dit kastje:
[afbeelding]
het is nog niet af, de zijkanten moeten ook nog worden bekleed en dan moet de boel nog afgelakt worden
Helemaal goedquote:Op zondag 10 juni 2007 17:47 schreef truttebosje het volgende:
ik gok met verf en servetten....maar ik kan het ook mis hebben.
Stoffen servetten?quote:Op zondag 10 juni 2007 20:36 schreef m@x het volgende:
[..]
Helemaal goed. Eerst de boel in de grondverf gezet en daarna bekleed met servetten.
Wat leuk zeg! Nooit geweten.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:16 schreef m@x het volgende:
Nee, het is met gewone, papieren servetten gedaan. Het is vrij ingewikkeld om uit te leggen maar hier kan je er wat meer info over vinden.
Nee dankje dat hoeft niet persé. Bedankt voor het aanbod.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:21 schreef m@x het volgende:
Voornamelijk bij souvenirwinkeltjes. Ik heb er nog wat over (de gebloemde die boven in het midden zitten en degene die linksboven zitten). Als je me een pm stuurt kan ik wel wat jouw kant opsturen.
Ja, dat kan...quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:35 schreef Fuente het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met plakfolie?
Wij wonen in een huurwoning met een lelijke huurwoning-keuken. Nu willen we de kastjes dus flitsend maken, kan ik dit doen met plakfolie?
Ik wil het nu nu nu nu nuquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja, dat kan...
Ik wil het zelf ook gaan doen met m'n keuken. Als je een paar weekjes wacht zet ik hier wel een stap voor stap werkplan neer... (over een week of drie ga ik aan de slag namelijk)
Ik wil het ook nu nu nu....quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:38 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik wil het nu nu nu nu nu
Maar eerst even mooi plakfolie vinden.
Hier hebben ze wel een hoop keusquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:38 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik wil het nu nu nu nu nu
Maar eerst even mooi plakfolie vinden.
Nou tis een leuk plan om het inopdracht te gaan beplakken, maar ik denk dat ik er meer lol aan beleef om het zelf te gaan doen. Overigens ben ik nog aan het twijfelen of ik ipv folders gedichten of foto's op de tafel ga plakken... MIsschien ook een ideetje voor jou?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:51 schreef Sugar het volgende:
Dat is gewoon een geverfd randje wat er ook al aanzat. Dat randje is ook iets lager dan het oppervlak van de tafel, dus was het logisch precies tot aan dat randje te plakken.
Ik ben trouwens ergens ver weg in mijn hoofd van plan meubels ook in opdracht te gaan beplakken, dus mocht je het toch niet zelf zien zitten...Succes!
Erg leuk dat kastje! Is dat met die speciale 'servetlijm' gedaan??quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:00 schreef m@x het volgende:
Stoere stoeltjes![]()
Klein projectje:
Van dit kastje:
[afbeelding]
Naar dit kastje:
[afbeelding]
het is nog niet af, de zijkanten moeten ook nog worden bekleed en dan moet de boel nog afgelakt worden
Die lijm heet geloof ik "chemage" en die is inderdaad speciaal voor servetten. Hij is via internet verkrijgbaar, maar bij Pipoos verkopen ze een vergelijkbaar soort lijm. Hij heet alleen anders (kan even niet op de naam komen).quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:27 schreef KRS het volgende:
[..]
Erg leuk dat kastje! Is dat met die speciale 'servetlijm' gedaan??
Ik wil ook wat leuks doen voor de nieuwe kinderkamers, maar waar koop je het?(Die lijm bedoel ik dan..)
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:55 schreef nein het volgende:
is een niettacker hetzelfde als een nietschieter? Zo'n automatisch ding? Want die heeft mn moeder nog wel ergens liggen
Erg leuk.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:38 schreef truttebosje het volgende:
ik heb mn keukendeur een beetje opgeleukt met schoolbordfolie.
wel een heel gedoe om het motief uit te snijden...en nog erger om het op de deur te plakken, maar mn kids zijn er blij mee.
en mn deur is heel wat minder saai.
[img=578xnull]http://i120.photobucket.com/albums/o198/truttebosje/keuken033.jpg[/img]
[img=578xnull]http://i120.photobucket.com/albums/o198/truttebosje/keuken040.jpg[/img]
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[afbeelding]
dit kastje is van mijn overleden oma.
het staat al 3 jaar in mn slaapkamer te staan, maar wil er nu echt wat leuks mee voor in de woonkamer bijvoorbeeld.
iemand ideeen of soorgelijke projectjes gehad?
hier en hier meer info over de bank en hier meer foto's...quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:59 schreef nein het volgende:
oeh, beetje offtopic, maar mr_moon, waar komt die bank vandaan?
Bij ons in Ede heb je de Heutink, groothandel in school en creatieve benodigdheden dus je zou daar kunnen kijken, mocht je het nog eens nodig hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
-edit-
weet iemand waar ik dat schoolbordfolie kan kopen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |