abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48316681
Aangezien het vorige deel al een tijdje vol was, volgt hier het vierde deel van deze boeiende reeks.

Hier alles over dromen: mooie dromen, nachtmerries, droomverklaringen, lucide dromen en nog veel meer!

Vorige delen:
Centraal dromen topic.
Centraal dromen topic : Deel 2
Centraal dromen topic: Deel 3
pi_48316764
Ik droomde vannacht over een uitstapje met een groep, waarin ook een paar vrienden zaten. De groep had al eerder uitjes gemaakt, en ik was blijkbaar er voor het eerst bij gekomen. Het uitstapje kon mij niet zo boeien, en daarom kreeg ik ook ruzie met de leider, die in mijn droom Eddy Zoey bleek te zijn
Vervolgens moest ik met die groep een cursus smartlappen zingen volgen, en dat vond ik best gezellig. Vooral "De Vrijgezel" van Benny Neyman zong ik uit volle borst mee

In de tweede droom ging ik op vakantie met wederom een groep. Naar mijn idee gingen we naar Turkije, en verbleven we in een oud appartementencomplex. Toen we als groep de bedden aan het verdelen waren, schrok ik wakker.
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:53:17 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48406917
*gastplakje* .

vannacht trouwens gedroomd dat ik een groep mensen pissig had gemaakt en die wilde me gaan martelen oid, nadat ik ze had uitgelegd dat ik aan het dromen was en ik mezelf wakker kon maken wanneer ik wilde geloofde ze mij niet. Gelukkig waren ze om toen ik het ze een paar keer voor deed . Of ik nou echt wakker ben geweest tussen de voortgang van de droom door of dat ik droomde dat ik de slaapkamer in keek weet ik nog steeds niet maar ze lieten mij wel met rust daarna .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_48412507
Ik heb een aantal dromen die of terug komen of ik nooit meer zal vergeten.

1 is: Ik kom snachts thuis dronken van het uitgaan.
Loop een beetje dwalend naar zolder en zie dat ik mijn raam opengelaten heb.
Raar maar val in slaap. De volgende ochtend kom ik beneden en er is niemand. Loop ik mijn ouders slaapkamer binnen is alles besmeerd met bloed en zijn hun nekken door gesneden wat tevens het geval is bij mijn broertjes.
Het is vooral het idee dat ik dan snachts heerlijk geslapen heb met geen idee wat er gebeurd is.
* na die droom een aantal keren in de slaap kamers gekeken voor ik ging slapen*

Ook dan lig ik in bed en hoor iemand via mijn raam naar binnen komen.
Ik vlucht de trap af hoor dat er meerdere boven staan en ik weet dat ik maar 1 slaapkamer kan redden en op tijd buiten kan staan( of 1 van mijn broertjes of mijn ouders)

Of ik sta ergens met hele dikke metalen deuren beetje space achtig.
1 van die deuren heeft een rond raam. Ik word vastgehouden en zie aan de ander kant van de deur een stuk verder mijn moeder staan. Ik kan niks doen en zie er zo door haar hoofd geschoten worden.

Volgens mij heb ik last van verlatingsangst,maar deze dromen lijken zo werkelijk en dan heb ik zon verantwoordelijkheids gevoel
Misschien heeft iemand hier een idee over
pi_48414064
Ik zat vannacht in een soort game. Eerst kreeg ik mijn krachten terug die iemand had afgenomen en toen werd ik in een rivier gezet waar er van die grote mens-etende slangen zwommen en toen werd ik dus uitgerust met wapens en de show werd bekeken door een groot stadion vol met mensen.

Ben toen op jacht gegaan op die slangen en daarna werd ik wakker.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_48457881
Vannacht werd ik gegrepen aan mijn keel door een geest

Ik haalde geen lucht meer en ik moest mezelf wakker schudden en toen ik wakker werd had ik ook moeite met adem halen.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_48723375
Ik had een paar dagen terug een leuke:

De geheime dienst (waar ik bij zat) had ontdekt dat er een geheime vriezer in mijn badkamer verstopt zat. Aangezien ik het huis kende werd ik er op uitgestuurd om de buitengewoon belangrijke missie uit te voeren: een raketijsje stelen!
Er was alleen 1 probleem: de vriezer werd bewaakt door Yoshi, je weet wel, die groene tekkel uit de mario spelletjes

Toen ik de vriezer openhad en de ijsjes binnen handbereik waren werd ik wakker Het eerst wat ik dacht was "mjam! raket.. "

Man, ik spoor echt niet
  donderdag 26 april 2007 @ 09:37:28 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48729421
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:53 schreef DWJ111 het volgende:
Ik had een paar dagen terug een leuke:

De geheime dienst (waar ik bij zat) had ontdekt dat er een geheime vriezer in mijn badkamer verstopt zat. Aangezien ik het huis kende werd ik er op uitgestuurd om de buitengewoon belangrijke missie uit te voeren: een raketijsje stelen!
Er was alleen 1 probleem: de vriezer werd bewaakt door Yoshi, je weet wel, die groene tekkel uit de mario spelletjes

Toen ik de vriezer openhad en de ijsjes binnen handbereik waren werd ik wakker Het eerst wat ik dacht was "mjam! raket.. "

Man, ik spoor echt niet
! Die is toch best leuk ja.
Vrijheid
pi_48758843
- Ik droomde een keer dat we Joodse onderduikers hadden en ik hoorde de duitsers eraan komen. Ik pakte snel mijn koffer in met mijn favoriete dingen zoals een televisie !?!?!, kleding, foto's en de kat ging ook in de koffer (ik heb geen kat).

Ik schrok wakker en riep tegen mijn vriend "schiet op de duitsers komen"

2. Ik droomde een keer dat ik paard wilde rijden en dat een meisje mijn paard afpakte toen zei ik in mijn slaap keihard "blijf me je poten van mijn paard af kuthoer" tegen mijn vriend..bleek dat hij aan de dekens had getrokken

3. 1 keer schrok ik wakker en spuugde mijn vriend in zijn gezicht omdat ik dacht dat ik ruzie had in de disco.

Erg he:D

Vroeger droomde ik altijd dat ik Hitler had vermoord en met mijn psycholoog (want ik had toch echt iemand vermoord) via de Zwitserse bergen wegvluchte (net als in the sound of music) en dat we erg gelukkig werden.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_48818215
Is er hier iemand die iets weet over de betekenis van dromen? Ik droom de laatste tijd bizar vaak dat mijn tanden los in mijn mond zitten, en uiteindelijk uitvallen. Een aantal jaren terug had ik ook al dromen met zeg maar dat thema.
pi_48826838
Ik onthoudt meestal alleen de dromen die ik heb na weer in slaap te zijn gevallen sóchtends. Ik droomde zonet dat ik een oude vriendin tegenkwam die zwanger is en weer contact met me wil.... en dat ik te laat op mijn nieuwe werk kwam waardoor ik grote trammelant kreeg... iedereen keek mij al zo duister aan bij binnenkomst... Toen ik de trap opliep (de omgeving was bijna net gelijk aan de realiteit van mijn werkplek en de mensen waren ook wie ze echt waren) was ze de politie aan het bellen om mij te chekken terwijl ik niets had gedaan... Ik ging schreeuwen tegen de werkgeefster en haar zoon maar dat hielp niets, zelfs niet toen ik boven op haar sprong... ik was woedend... Toen ik wou weggaan hield haar zoon mij tegen en kon ik niet weg. Ze zeiden dat ik geen geld kreeg omdat ik toch geen AOW had (AOW was in mijn dromen het contract.) Ik ben uiteindelijk snel weggegaan na te hebben gezegd dat mijn moeder toch vriendjes heeft die rechters zijn en dat ik ze voor het gerecht sleep waarop ze alleen lachte..... Op de terug weg kwam ik die vriendin nog tegen die aan het voetballen was op de voetbalclub en ze wou mijn nummer graag... ik wou haar alles vertellen maar ben naar huis gegaan... Ben toen allemaal informatie gaan zoeken op het internet....!!! Aangezien ik wel vaker problemen met werk heb gehad.... ging dat schuldgevoel door me hoofd.... als ik nou gewoon op tijd was gekomen ( ik had een smoes verzonnen trouwens dat ik helemaal uit duitsland moest komen van een begravenis ofzo:rot Maar ik was prc 2 uurtjes te laat (moest om 4 uur beginnen en kwam pas om 6 uur) had me verslapen.

Pfffffffffff nou hahaha..... alles zo gedetailleerd mogelijk opgeschreven....... moet nu weg..... werken Deze droom verklaard volgens mij mijn onzekerheid met werk.

O ja bijna vergeten... toen ging ik ineens terug in de tijd toen amerika net ontdekt was en er overal steden werden gemaakt Ik mocht ook een huis bouwen samen met 2 volwassen mensen (niet mijn ouders van hier).... om een groot meer heen. De grond werd verdeeld en later zou dat een hele grote stad worden zoals new orleans ofsow.... Ons huis was per ongeluk onder een overkapping gebouwd die bedoeld was als parkeerplaats maar het was wel een mooi huis met allerlei boedhas enzo... Vooral donker glansend hout kwam veel voor in mijn droom en alhoewel alle huizen anders waren schenen ze ook bij elkaar te passen doordat iedereen wat van dat hout in zijn huis had En toen de huizen afwaren ging ik ze bekijken en elk huis was weer anders (andere stijl) en sommige mensen waren aardig en andere niet... en ze hadden ook allemaal een soort ritueel om het thema heen van hun huis.... zo was er op het laatst een broerderij die een jezus stalletje had met echte dieren Toen ik ging kijken liep ik zo het toneel op om maria magdalena te zijn

Er was ook een soort rimboe/ropbinson hut van bamboe en oud hout met spinnewebben... van twee vrouwen die blijkbaar wel es ruzie hadden. Ik mocht eerst niet binnen kijken en later weer wel.... het was wel leuk maar beneden heel duister en oud.... deze mensen hadden niet veel geld maar dat straalde ze niet uit ofsow.

Dit laatste was ik al bijna vergeten alhoewel het wel het laatste was wat ik droomde.........
pi_49199469
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:59 schreef _Arual_ het volgende:
Is er hier iemand die iets weet over de betekenis van dromen? Ik droom de laatste tijd bizar vaak dat mijn tanden los in mijn mond zitten, en uiteindelijk uitvallen. Een aantal jaren terug had ik ook al dromen met zeg maar dat thema.
Dat had ik ook gedroomd.

Ik had laatst zo'n prachtige droom maar die houd ik voor mezelf...

Wat ook raar is, is dat ik vaak in Duitsland ben in mijn dromen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2007 20:51:23 ]
pi_49343139
ik had vrijdag ook een heel wazige droom, het ging zo;

ik liep met 2 vrienden van me door wageningen heen na het bevreidingsfestival, het was de dag erna dus 6 mei overdag en overal waren ze aan het opruimen.
op een gegeven moment stopten we ergens op een pleintje om een peukje te doen, toen kwam er dus een meisje van een jaar of 30 op me af en die pakte mijn peuk uit mijn mond en trapte em zonder iets te zeggen uit op de grond. dus ik denk 'wtf.." en steek een nieuwe aan, doet ze hetzelfde. en ik werd dus zegmaar steeds bozer daarom en nadat ze dat 10x had gedaan was mijn pakje sigaretten leeg en kon ik niet meer roken. toen was ik zo boos dat ik keihard ging janken van woede en toen werd ik wakker.

waar ik het vandaan haal? geeeen idee, er is me nog nooit zo iets overkomen en het zal me ook nooit overkomen ook. waarschijnlijk kwam het omdat ik katje lam in me bed lag die avond.
pi_49361055
Ik had een droom over Odin. Maar ik kan me er weinig van herinneren.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2007 13:21:59 ]
pi_49370352
Mijn droom sloeg echt alles..

Ik liep dus rond in mijn eigen huis samen met een ander persoon op zoek naar een schat. Toen kwamen we terecht in mijn kelder en daar stond zo een schatkist.
In die kist lagen alleen maar waardeloze prullen maar opeens kwam er een piraat uit klimmen. Gewoon een rottend lijk met piratenkleren eigenlijk, beetje pirates of the caribbean idee.
Die zei dus tegen ons dat er een inbreker was en gaf me toen een pistool met 2 patroonhouders.
Heb ik zover mijn droom duurde steeds mee rondgelopen maar niks mee gedaan.
Later bleek dat het in mijn huis ging spoken omdat ik die kist open gemaakt had.

Ik ging dus naar die piraat en die wilde mij wel helpen die spoken terug de kist in te doen. Dus kwamen we daar beneden, toen hingen er aan het plafond allemaal rookworsten en ik herinner me nog dat ik er aan ging ruiken en het rook nog naar rookworst ook

Maar goed, dus wij de hele tijd achter die spoken aanrennen en uiteindelijk gingen ze er in en hebben we die kist dichtgedaan.
Toen zei die piraat dat we dit succes moesten vieren met het eten van frikandellen
Maar toen zag ik dat wanneer die piraat een hap nam, dat die frikandellen helemaal gevuld waren met maden en wormen
Dat verpeste mijn eetlust wel ff

Toen werd ik wakker en lag ik helemaal dubbel wat voor een idioots ik nu weer gedroomd had
pi_49438895
Ik had gedroomd dat ik alleen in een sportkleedkamer was en dat ik de douche in liep om te douchen. Ik keek in de spiegel in de douche en zag dat er een geest me vanachter bij mijn schouders vastpakte. Ik kon me niet meer bewegen en de spiegel kwam steeds dichterbij en toen was de droom afgelopen.
pi_49568534
Ik had me toch iets raars eergister.

het ging zo; ik was in een gebouw en zat daar vast want alle deuren en ramen waren op slot en konden niet open. ik had een wapen en besloot dus maar om het hele gebouw te checken of ik iemand vond die mij had opgesloten. dus ik zoeken en zoeken maar er was niemand dacht ik. tot ik op een bepaald moment een geluid hoorde, ik er langzaam heen en ik loop die kamer in. Zie ik daar mijn beste vriend liggen krikken met een vriendin van me, dus ik denk HUH? dus ik loop erheen en vraag wat doe je, hij zegt "ik ben aan het krikken ga weg", dus daarop loop ik weg. kom ik in een andere kamer staat daar een biertap, dus in mijn droom denk ik "heeeee! lekker biertje"
dus ik loop erheen en ben toen daar aan de bar bier gaan drinken totdat het licht werd buiten en toen kon ik naar buiten.

sloeg vrijwel helemaal nergens op maar tis best raar om in je droom te zien hoe je beste maatje je vriendin aan het palen is.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 09:25:32 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49634505
Vannacht raar gedroomd, volgens mij was ik een soort van 'living dead' oid, in ieder geval was ik erg sterk en zag ik een glazen kamer met gordijnen. Zodra die mensen ( sort of ) achter het gordijn stonden zag ik gewoon personen maar als ik ze door het glas bekeek zonder gordijnen bleken het skeletten te zijn, geen nachtmerrie ofzo maar wel erg vaag . Ik heb nog meer gedroomd maar daar weet ik alleen maar kleine vlagen van.
Vrijheid
  donderdag 24 mei 2007 @ 03:34:17 #19
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_49712233
vanwege dat andere topic..

ik wist een paar jaar terug dat ik droomde en wou wakker worden. Ben toen in m'n droom maar van de trap gesprongen, voelde als een soort zelfmoord (ook kutgevoel tijdens het wakker worden, net of ik echt van de trap viel).
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  donderdag 24 mei 2007 @ 09:45:33 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49714875
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 03:34 schreef L-IS het volgende:
vanwege dat andere topic..

ik wist een paar jaar terug dat ik droomde en wou wakker worden. Ben toen in m'n droom maar van de trap gesprongen, voelde als een soort zelfmoord (ook kutgevoel tijdens het wakker worden, net of ik echt van de trap viel).
dat heb ik een aantal jaren geleden 10 keer achter elkaar gedaan omdat ik steeds wakker werd in de droom zelf en weer opnieuwmoest beginnen, de laatste keer ben ik maar gewon de trap afgelopen en heb ik hem uitgedroomd.

Eigenwijze dromen .
Vrijheid
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:40:19 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_49725424
Vannacht zat ik in een vierkant gebouw waarbij garnalen mensen gingen opeten. Bovenste verdieping woonden de mensen en onder waren de garnalen en de mensen moesten met bouten en moeren iets bevestigen maar het liep uiteindelijk toch uit de hand.

Het gebouw ging samen persen zodat de mensen in de bovenste verdieping dichter bij de garnalen kwamen en dus werden alle mensen opgegeten.

Kan zijn dat ik die droom had omdat ik Mr Bean gekeken had die een grote ongepelde garnaal in zijn mond stopte gisteren.

Niet bepaald een prettige droom maar echt schreeuwen of paniek breekt er niet uit bij mij. Op de een of andere manier maak ik zo'n droom niet helemaal mee zoals vroeger. Vroeger leefde ik meer in de droom zodat het echter leek.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:36:41 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50010647
Vannacht weer heerlijk wazig gedroomd. Eerst een stuk dat ik in een lego winkel werkte samen met een collega en mijn manager ( in het echt ook ) en de manager had iemand vermoord ofzo en zei tegen mij dat als er iemand belde voor een rekening dat ik moest zeggen dat diegene de hij vermoord had er niet was waardoor hij dus de rekening niet hoefte te betalen. Die persoon belde mij en ik zei dat ze er niet was, hij helemaal van 'wat raar, ze is er altijd!' 'ja, nu niet dus, doeidoei! ' Later was ik op zolder bezig met prikkeldraad samen met een paar andere, wat ik aan het doen was weet ik niet maar op een gegeven moment knipte ik het draad door en ging er iets fout, dus hielp een oude dame mij om het weer goed te krijgen en we gingen verder met het kunstwerk(?) op een gegeven moment kwamen er steeds rozen naar binnen via het dakraam en ik ging kijken wat er aan de hand was. Toen stonden ik en drie andere op het dak ergens naar te kijken maar ik kon dus niet zien waarnaar omdat ik naar mezelf stond te loeren. Ik zag wel dat ze helemaal verbaast waren, wat het ook was. Bummer . En als laatst reed ik door de straat en zag ik een huis branden, ben erheen gereden en keek naar binnen, laatste wat ik zag was een een huilende vrouw door een deuropening ( ze zat in de kamer op een bankje en ik keek naar binnen ) en toen werd ze verslonden door de vlammen, zag er heel mooi uit ondanks de luguberheid ervan.

Al met al een goede droom.
Vrijheid
pi_50245212
Ik droom de laatste tijd (al een jaar, ofzo) over een kat. het is altijd dezelfde, groot, wollig en grijs. In het begin bracht hij me altijd overal naar toe, begeleide hij me, maar was altijd te snel voor me dus ik kon hem nooit pakken. Vannacht heb ik voor het eerst gedroomd dat ik hem op mocht pakken en heel even mocht knuffelen, toen wilde hij weer verder lopen.

En ik heb helemaal niets met katten. Het zou wel tof zijn als iemand me hier iets over kan uitleggen.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_50245569
Ik droom vaak over een huis waarin ik ga wonen. Voordat ik erin trek loop ik door dat huis en vind steeds meer kamers en deuren die ik nog nooit heb gezien. Hoe meer nieuwe deuren en kamers ik ontdek, hoe blijer ik word.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_50246242
Ik had weer zo'n vage droom. Eerst was ik naar een cafe waar een black metal concert bezig was en de bandleden hadden allemaal corpspaint op en de zanger was aan het krijsen. Toen wilde ik naar de wc maar de bezoekers hadden alle deuren en alles gesloopt. Toen heb ik iemand gewurgt. En toen liep ik opeens in een extreem rechtse demonstratie mee.

Weet iemand wat deze droom kan betekenen?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:18:51 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50246512
Oh, vannacht gedroomd dat ik in de ruimte bezig was in een bubbel en ik was een beetje loos heen en weer aan het sjeezen in die bubbel, op een gegeven moment kwam ik langs een zwart gat ofzo en daar ging ik naar binnen, toen kwam ik aan bij legomannetjes ( tenminste zo zagen ze eruit ) in een kamer die aan het mastruberen waren. Daar ben ik maar weg gegaan en naar een andere dimensie gegaan. In die andere dimensie zag ik niets maar was wel heel beklemmend dus daar ben ik met wat moeite uitgekropen.

Eerste keer dat ik over de ruimte aan het dromen was trouwens, wel leuk.
Vrijheid
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:25:50 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50265292
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:18 schreef jogy het volgende:
Oh, vannacht gedroomd dat ik in de ruimte bezig was in een bubbel en ik was een beetje loos heen en weer aan het sjeezen in die bubbel, op een gegeven moment kwam ik langs een zwart gat ofzo en daar ging ik naar binnen, toen kwam ik aan bij legomannetjes ( tenminste zo zagen ze eruit ) in een kamer die aan het mastruberen waren. Daar ben ik maar weg gegaan en naar een andere dimensie gegaan. In die andere dimensie zag ik niets maar was wel heel beklemmend dus daar ben ik met wat moeite uitgekropen.

Eerste keer dat ik over de ruimte aan het dromen was trouwens, wel leuk.

Niet om uit te lachen maar die lego-mannetjes
pi_50265676
Hebben jullie ook weleens dat juliie dromen over dromen?...of dromen binnen dromen?..
Ik bedoel hiermee dat ik vaak in mijn dromen mij situaties of voorvallen herinnen die alleen in vorige dromen zijn voorgevallen, en niet in real-life..
pi_50265695
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:42 schreef DubManiac het volgende:
Hebben jullie ook weleens dat juliie dromen over dromen?...of dromen binnen dromen?..
Ik bedoel hiermee dat ik vaak in mijn dromen situaties of voorvallen herinner die alleen in vorige dromen zijn voorgevallen, en niet in real-life..
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:59:59 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50266159
Ik ben een keer wakker geworden in een droom maar ik droomde nog, op een gegeven moment leek het net alsof ik niet meer uit de droom kon stappen. In de droom stapte ik dus uit bed maar het dromen ging door omdat ik nog aan het dromen was. Die droom na het ontwaken in de droom voelde dus ook erg realistisch aan.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:49:41 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50364931
Vannacht gedroomd dat ik uitging in vrouwenkleding. Schiet mij maar lek . Oh en nog wel wat meer rare dingen maar dit sloeg toch wel alles. .
Vrijheid
pi_50368270
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:49 schreef jogy het volgende:
Vannacht gedroomd dat ik uitging in vrouwenkleding. Schiet mij maar lek . Oh en nog wel wat meer rare dingen maar dit sloeg toch wel alles. .
Een man die in zijn droom vrouwenkleding draagt dient zich bewuster te zijn van zijn vrouwelijke kant
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 12:37:41 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50368363
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:34 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Een man die in zijn droom vrouwenkleding draagt dient zich bewuster te zijn van zijn vrouwelijke kant
Nog vrouwelijker? Ik ben al zo'n mietje joh !
Vrijheid
pi_50369177
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Nog vrouwelijker? Ik ben al zo'n mietje joh !
Wel of niet je vrouwelijke kant kennen heeft toch helemaal niets te maken met wel of geen mietje zijn?

Of wil je nu beweren dat alle vrouwen mietjes zijn
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:18:42 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50369844
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:01 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Wel of niet je vrouwelijke kant kennen heeft toch helemaal niets te maken met wel of geen mietje zijn?

Of wil je nu beweren dat alle vrouwen mietjes zijn
Crap, hoe lul ik me hier nou weer uit? . Ok, mietje is misschien een beetje hard gezegd maar vrouwelijke kanten bij mannen worden vaak in de ogen van de maatschappij als 'mieterig' gezien. Terwijl veel vrouwelijke eigenschappen juist heel handig kunnen zijn in het dagelijkse leven. Hetzelfde als dat ik mezelf regelmatig een 'zweefteef' noem om bepaalde mensen de wind uit de zeilen te nemen. .

Nu ik erover nadenk weet ik niet eens wat de vrouwelijke kanten specifiek zijn .
Vrijheid
pi_50370077
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Crap, hoe lul ik me hier nou weer uit? . Ok, mietje is misschien een beetje hard gezegd maar vrouwelijke kanten bij mannen worden vaak in de ogen van de maatschappij als 'mieterig' gezien. Terwijl veel vrouwelijke eigenschappen juist heel handig kunnen zijn in het dagelijkse leven. Hetzelfde als dat ik mezelf regelmatig een 'zweefteef' noem om bepaalde mensen de wind uit de zeilen te nemen. .

Nu ik erover nadenk weet ik niet eens wat de vrouwelijke kanten specifiek zijn .
Ja, daarom droom je er ook over, je moet ze ontdekken
pi_50402335
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Misschien tijd om je droom eens waar te maken
Ik bied me aan voor een make-oversessie. Heb heel leuke jurkjes waarvan je er wel een mag lenen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:46:15 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50402620
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:36 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Misschien tijd om je droom eens waar te maken
Ik bied me aan voor een make-oversessie. Heb heel leuke jurkjes waarvan je er wel een mag lenen
Ehm, ik heb mij vroeger een keer laten overhalen door mijn zus en een paar vriendinnen voor een make-over en ik was daar zo goed in dat mijn moeder tegen mijn zus zei dat ze dat maar niet meer moesten doen .
Vrijheid
pi_50403086
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Ehm, ik heb mij vroeger een keer laten overhalen door mijn zus en een paar vriendinnen voor een make-over en ik was daar zo goed in dat mijn moeder tegen mijn zus zei dat ze dat maar niet meer moesten doen .
Geweeeeldig!!!
Goed om in gedachten te houden. Heb voor workrelated shit nog weleens een leuke dragqueen nodig
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_50403241
Ontopic.
Heb vanacht gedroomd dat ik bij een fokster thuis was. Zag haar hubby ook. Die ken ik niet eens en ben er nooit thuis geweest
Ik keek er rond en dacht: wat een joekel van een huis. Maar daarna keek ik beter en zag dat het niet zo enorm was. Alleen de boekenkast was enorm. Van de grond tot aan het plafond en dt over de hele muur. De betreffende fokster zocht er een boek.
Dat ik dat zoeken van een boek droomde was niet echt vreemd. In een ander topic was er een heel gesprek over een bepaald boek dat ze zocht en over boekwinkels.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_50407974
Eerst was ik bij een hoge soort van brug waar mensen zaten te vissen en toen sprong ik naar beneden het water in en moest ik uitkijken dat ik niet aan een vishaakje bleef hangen.

Toen zat ik in een gebouw ('s nachts), er waren lasers die ik moest ontwijken. Ik had een zwart pak aan met militaire uitrusting en toen heb ik een vrouw gewurgd die achter de balie stond.
pi_50515671
Gisternacht een angstdroom gehad, ik ging opzoek, waarnaar weet ik niet precies. Ja, naar datgene wat mij angst inboezemde. Ik ging uit bed, dacht dus dat het echt was en ik niet droomde , naar benee, en bang, ik voelde het. Keek door de ramen, zag niks. Was ook s' nachts. Liep verder, door de woonkamer, keek toen naar buiten, en zag toen een onwijs, mooie, heldere nachthemel, waar vooral één ster aan de lucht prijkte. Ik keek ernaar of moest het zien. Ik wou ook naar buiten, wou dat gevoel in. Zocht wel nog even angstig verder, maar die ster had ik gezien. En toen werd ik wakker.

Zaten nog wel meerdere dingen in de droom. Oa toen ik op de klok keek de cijfers 0.54 uur.

Volgende dag en nacht was ook een raar gevoel toen ik wakker werd, een vervelende dag gehad.
Maar ik hoop dat de ster ondanks de rest positief was.
pi_50544968
Ik droomde vannacht dat ik naar een voetbalwedstrijd ging. Eerst zat ik een klein stadion, maar op een gegeven moment veranderde de omgeving in een bioscoop, en zat ik in die bioscoop voetbal te kijken.

Vervolgens nam ik ineens deel aan een uitje van mijn school. Ik ging met een groepje van 5 met de trein, en we bleken naar de Efteling te gaan. Tot dat we op een gegeven moment in de gaten kregen dat we gevolgd werden door de politie. Wat volgde was een grote achtervolging in het overstappen op een verschillende treinen en het centrum van Tilburg.
Toen werd ik wakker.
  maandag 18 juni 2007 @ 12:09:49 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50572525
Ik had vandaag een heerlijke droom op zich, een afgehandelde zaak in mijn persoonlijke sfeer, verder niet zo belangrijk maar het was de eerste keer dat ik er zo tegenover stond.

Het grappige van mijn droom was dat ik op en gegeven moment een philips ambilight wilde kopen voor iemand en ik dus naar de winkels ging, ik was dus naar een winkel op zoek die dat ding verkocht en op een gegeven moment kwam ik in een bar bij een persoon die mij wel wilde helpen door iemand het te laten zingen. Die gozer had zijn song and dance uitgevoerd en het was duidelijk voor mij, ik gaf de barman geld en ging op mijn weg. Terwijl ik aan hetl open was naar de winkel kwam de barman erachter dat er vals geld tussen mijn biljetten zat en hij stuurde een groep mensen op mij af om mij terug te pakken. Terwijl ik naar de winkel aan het zoeken was moest ik die mensen dus ontvluchten en dat ging redelijk soepel, allemaal rare ruimtes doorkruist, ik bedoel het blijft een droom natuurlijk en uiteindelijk heb ik ze afgeschudt. Helaas heb ik de ambilight nooit gekocht en aan het einde van de droom kwam ik dus iemand tegen die ik wel vaker ben tegengekomen in het verleden maar voor het eerst in die tijd kon ik er goed tegenin gaan en heb ik die persoon dus zo'n beetje de waarheid verteld. Naja, goede dingen. Aan het einde van de droom lag ik samen met iemand in bed, zonder al te veel porno hoor en de ander was buiten de deur gezet.
Vrijheid
pi_50572969
^ Tilburg!

OT: een droom van gisternacht. Ik snap er nog steeds geen reet van!

Droomde dat het weer goed was met mijn ex. Ik was echt totaal kalm en rustig. Hij bleef bij mij slapen, ik vroeg hem nog of hij het daar mee eens was. Ja, hij vond het helemaal prima.

Later in die droom werd ik achtervolgd door een man van middelbare leeftijd. Terwijl ik vluchtte voor hem, moest ik stoppen omdat ik voor moeras/drijfzand/modder stond (midden in een woonwijk, sure..). Boven dat modderbad hingen 2 ladders om van die kerel te vluchten. Ik kon niet rechtstreeks naar de ene ladder springen, dus dat zou ik via de onderste moeten doen. Op het moment dat ik de moed had om te springen, duwt die vent me het moeras in!! Waarmee hij dus ook zijn eigen leven in gevaar bracht (hij was er zelf ook in gesprongen). "Huh?", dacht ik nog.

En daar zat ik dan, ik wist dat ik niet moest bewegen, want anders zak je verder weg. En opeens een stem die zei: "ja" terwijl ik heel hard "nee" dacht. "Wat nou ja?" was mijn gedachte. Dus ik liet me voeren door de stroom.. en wat gebeurt er -tot mijn verbazing- ik zak 3 meter of zo, voelde geen angst opkomen dat ik zou stikken, maar kwam in een huis of zo terecht van een heks.

Maar waarom ik me druk maak over deze droom is omdat ik helemaal niet naar beneden in het moeras wilde. Ookal is het goed afgelopen, ik wilde op de trap springen!
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_50591631
Ow, ik snap hem nu! Ik snap nu hoe ik naar de ladder moet springen
*maakt klein vreugdedansje*
  maandag 18 juni 2007 @ 21:10:18 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50591829
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:25 schreef MNR het volgende:
^ Tilburg!
! Het was echter een mengelmoes tussen mijn dorp en Schiphol volgens mij .
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:05 schreef MNR het volgende:
Ow, ik snap hem nu! Ik snap nu hoe ik naar de ladder moet springen
*maakt klein vreugdedansje*
Oeh, nu maar hopen dat je die droom nog een keer krijgt om het te testen .
Vrijheid
pi_50593664
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:10 schreef jogy het volgende:
! Het was echter een mengelmoes tussen mijn dorp en Schiphol volgens mij .
Nou, was tegelijkertijd met jou aan het posten (zag ik pas toen ik mijn post verzond), en duidde eigenlijk op de post voor jou (maar was niet relevant genoeg om t aan te passen). Schiphol is ook spannend
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:10 schreef jogy het volgende:
Oeh, nu maar hopen dat je die droom nog een keer krijgt om het te testen .
Ja, keil ik hem lekker eerst in het moeras
  maandag 18 juni 2007 @ 21:57:57 #49
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50594043
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:48 schreef MNR het volgende:

[..]

Nou, was tegelijkertijd met jou aan het posten (zag ik pas toen ik mijn post verzond), en duidde eigenlijk op de post voor jou (maar was niet relevant genoeg om t aan te passen). Schiphol is ook spannend

Ahja, ik zie het . Had al helemaal zoiets van 'daar ga ik dus nooit winkelen '
quote:
[..]

Ja, keil ik hem lekker eerst in het moeras
Strak plan. Ik heb het ook één keer gehad dat ik een droom over kon doen. De eerste keer werd ik achtervolgt en rende ik een loods in waar ik dus opgewacht werd door zijn maatje en mezelf wakker moest maken voor het eng werd . De tweede keer ben ik er maar langs gerend en door een tuinslang gekropen naar een andere droom . Altijd leuk zo'n herkansing.
Vrijheid
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:23:19 #50
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_50753242
Okay... ik had vandaag echt een hele wazige droom...

Ik droomde dat ik opeens 10 jaar terug in de tijd was, maar ik was wel mezelf en ik had alle kennis die ik nu ook heb. Maw, mijn geest is dus teruggegaan, lichaam niet. Het eerste wat ik ging doen was internetten, maar we hadden toen een inbelverbinding en man wat ging dat traag.. ik balen als een stekker en roepen dat hij sneller moest

En toen begon met opeens iets te dagen... iets waar de betekenis van deze droom misschien naar wijst. Ik beschouw het leven eigenlijk als een set niet lineaire (differentiaal)vergelijkingen (Voor de wiskundeleken -> gewoon een vergelijking) met oneindig veel oplossingen. Sommige oplossingen zijn stabiel en zorgen dat je een "goed" leven leidt, maar kleine andere keuzes kunnen je levensbeeld 10 jaar verder compleet veranderen. Andere oplossingen zijn minder stabiel, waardoor je af kan glijden naar de bodem (of de top). Ik bedacht me in mijn droom dat ik tevreden was met wat ik nu heb en tot mijn afgunst betekende dat dat ik alles, maar dan ook alles hetzelfde moest doen als ik eerst gedaan had. Mjah, dat lukt natuurlijk nooit. Ik ging meteen daarna naar Fok! en TRU om een topic te openen over tijdreizen (maar volgens mij bestond TRU toen nog niet en Fok! ook niet denk ik) en toen versprong mijn droom 3 jaar verder.. toen leerde ik denk ik mijn vriendin voor het eerst kennen. Dus ik ging haar bellen en proberen uit te leggen hoe het zat, maar dat lukte natuurlijk niet en ik wist mezelf geen raad meer, want alles wat ik eerst had zal ik nooit meer krijgen, omdat mijn gekozen pad niet hetzelfde is.

Argh.. en toen werd ik wakker en ben ik eerst gaan kijken of de datum nog wel 23 juni 2007 was.. ik schrok me echt kapot. Denk dat het min of meer zegt dat ik tevreden ben met mijn huidige leventje en dat ik bang ben het kwijt te raken...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_50754108
Dat een paard een betekenis heeft nam ik wel aan, maar ik droomde over een pratend paard. Een soort Mister Ed dus.
Het was een oud zwart paard en ik bereed hem. Heel rustige stap.
Op een gegeven moment stapte ik af. Ik was een beetje bang, want ik realiseer me bij paarden altijd hoe groot ze zijn vergeleken bij mij. Ik pakte de teugels en toen begon ie te praten.
Ik zei: zo... zal ik je maar naar de stal brengen dan, en het paard antwoordde: ja, doe dat maar. Beetje rust.
Ik was niet verbaasd maar mijn angst was niet zo groot meer. Ik zei aarzelend: zal ik dan je zadel ook maar weghalen? Hij zei: graag want het irriteert me.
Ik haalde het zadel weg en zag dat ie onder het zadel een pukkel had op zijn flank.
Het zadel was oud en mottig en de bovenkant was totaal versleten. Het had vullig van schuimrubber dat half was vergaan
Ik legde het zadel over een balk en liep weg om spullen te gaan halen om het paard te verzorgen. Ik had medelijden.

Helaas werd ik toen wakker gemaakt door een snorhaar in mijn neus van een van de poezen hier. Probeerde nog verder te dromen maar dat lukte niet. het werd een andere droom.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:36:26 #52
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_50754176
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:31 schreef nokwanda het volgende:
Dat een paard een betekenis heeft nam ik wel aan, maar ik droomde over een pratend paard. Een soort Mister Ed dus.
Het was een oud zwart paard en ik bereed hem. Heel rustige stap.
Op een gegeven moment stapte ik af. Ik was een beetje bang, want ik realiseer me bij paarden altijd hoe groot ze zijn vergeleken bij mij. Ik pakte de teugels en toen begon ie te praten.
Ik zei: zo... zal ik je maar naar de stal brengen dan, en het paard antwoordde: ja, doe dat maar. Beetje rust.
Ik was niet verbaasd maar mijn angst was niet zo groot meer. Ik zei aarzelend: zal ik dan je zadel ook maar weghalen? Hij zei: graag want het irriteert me.
Ik haalde het zadel weg en zag dat ie onder het zadel een pukkel had op zijn flank.
Het zadel was oud en mottig en de bovenkant was totaal versleten. Het had vullig van schuimrubber dat half was vergaan
Ik legde het zadel over een balk en liep weg om spullen te gaan halen om het paard te verzorgen. Ik had medelijden.

Helaas werd ik toen wakker gemaakt door een snorhaar in mijn neus van een van de poezen hier. Probeerde nog verder te dromen maar dat lukte niet. het werd een andere droom.
.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_50754829
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

.
joa
Ik berijd wel vaker mottige ouwe paarden
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 23 juni 2007 @ 13:56:14 #54
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50758006
Ik schoot vannacht een tank-auto met een geweer zodat dat ding ontplofte maar het ontplofte naast een opslagplaats voor benzine en toen kreeg ik door dat de hele wereld in vuur en vlam gezet ging worden door mijn schuld. Op het moment van ontploffen kwam er een vuurzee vrij en toen voelde ik gewoon de hitte door mijn lichaam gaan, om niet te verbranden ben ik boven die vuurzee gaan vliegen maar ik was van binnen in mijn lichaam helemaal hol verbrand.

Toen de ergste vuren waren gedoofd ben ik naar beneden gegaan en toen een cafe ingedoken waar Paul de Leeuw de eigenaar van was Hij boodt iedereen 2 kopjes koffie aan maar wilde wel 1 sigaret hebben omdat alle spullen schaars geworden waren, ik hoefde geen koffie maar wilde een wodka jus hebben. Toen ging ik naast een meid zitten die bij me op school gezeten had en ben daar mee gaan praten en ze noemde me vuurvlieg omdat ik helemaal verbrand was.

Whisky gedronken in dat cafe en toen ben ik op straat gaan zoeken naar levensmiddelen na de grote ramp, nog mezelf de vingertop afgesneden met een kapotte fles amstel bier en toen ben ik opgenomen door een Grieks restaurant die mijn identiteiskaart en pinpas afnam en in een kluis verstopte. Ik kreeg in de Griekse restaurant onderdak en het eerste wat ik deed was een glas bier tappen uit een van de vele biertaps.

Daarna weer de straat opgegaan en toen met een soort vliegend rond ding waar duizenden mensen inpassen weggevlogen.

Nog gedroomd dat ik vrienden van vroeger in het park zag zitten, maar toen ik dichterbij kwam waren het 2 mannen met 3 herdershonden die super scherpe tanden hadden. Die ene man vroeg aan mij of ik wel okey was en vroeg of ik geen banden had met een of andere organisatie die zich met geesten bezig hield. Heb toen gezegd dat ik niet in geesten geloof en dat het iets is dat door de hersens wordt aangemaakt. Toen lieten ze de honden niet op mij los en lieten ze me gaan. Ging toen mijn fiets zoeken en toen werd ik wakker.
pi_50770142
Wauw! Wat een leuke dromen hebben jullie!

@maniack28:
ook gaaf dat je het kunt verklaren. Zou willen dat ik dat ook altijd kon. Ik droom zoveel en wil dan ook altijd snappen waar het vandaan komt en of het dan te maken heeft met het vraagstuk waar ik op dat moment mee rondloop. En als ik dan geen link kan leggen, pieker ik daar wel een uurtje of wat over door.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:39:19 #56
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_50770244
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:35 schreef MNR het volgende:
Wauw! Wat een leuke dromen hebben jullie!

@maniack28:
ook gaaf dat je het kunt verklaren. Zou willen dat ik dat ook altijd kon. Ik droom zoveel en wil dan ook altijd snappen waar het vandaan komt en of het dan te maken heeft met het vraagstuk waar ik op dat moment mee rondloop. En als ik dan geen link kan leggen, pieker ik daar wel een uurtje of wat over door.
Ik denk dat dat het is hoor Kan zo gauw niks anders verzinnen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_50770346
Ik snap mijn eigen dromen ook vaak wel. Maar de visie van een ander is ook leuk en iets om over na te denken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 24 juni 2007 @ 12:39:41 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50783250
Het enige wat ik me nog een beetje goed kan herinneren van vannacht was de opmerking: 'vanaf het moment genomen is de grootste crimineel ook maar een schavuit' Ik vond hem wel mooi gevonden .
Vrijheid
  zondag 24 juni 2007 @ 12:56:31 #59
182345 television
schering & inslag
pi_50783736
Ik droomde over die ene onderzoeker in Braziliė die nu de bak in moet omdat hij aapjes had ontvoerd. Maar toen bleek het het nieuws op de radio te zijn.

.
Op vrijdag 6 juli 2007 22:29 schreef yvonne het volgende:
Ze weten niet waar ze het over hebben, jouw genialiteit kan alleen maar een bron van inspiratie zijn voor de JAMen van deze wereld.
  zondag 24 juni 2007 @ 14:12:28 #60
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50786160
Vannacht ging ik naar een hardrock cafe waar schwarzenegger als terminator op zijn motor op het dak stond. Binnen gekomen waren er alleen maar vrouwen waaronder ook de olsen twin. Heb alweer een bier gedronken in mijn dromen uit het vat Iedere nacht droom ik wel dat ik een biertje drink.

Verder was ik ergens in een concentratie-kamp wat een attractie was in een pretpark, toen begon iemand me te beschieten met nep-kogels en stal hij mijn beurs. Daarna met hulp van anderen mijn beurs terug gehaald en toen ijs gegeten voor 1 gulden en toen kreeg ik 2 ijsjes en gaf ik een ijs weg aan een oud klasgenoot.
pi_50787710
Ok, ik het t druk gehad vannacht:

- ik droomde over een hond die Frank heette (Frank.. ) en die me speels heel hard bijtte
- moest opeens mijn kamer delen met 2 kinderen, een meisje en een klein schattig manneke
- toen liep ik naar de kamer van mijn ex die me probeerde te verleiden, maar dat liet ik niet toe (dat kleine manneke liep trouwens door dat moment heen)
- liep ik terug naar m'n kamer, had 1 van die kinderen mijn halve kamer qua inrichting omgegooid.. en zin dat ik had om pissed te worden! (ondanks dat ik haar wel begreep)
- toen zag ik dat mijn konijnenkooi was overgenomen door 2 kleine, grijze muisjes (hoewel ik die muisjes lief vond, zag ik het als mijn plicht om het terrotorium van mijn konijn te bewaken, dus moest ze wegjagen)
- en als laatste betrapte ik me erop dat het wel heel makkelijk zou zijn om keihard te foeteren op dat kind.. maar toch maar niet gedaan.

Vandaag heb ik er maar niets achter gezocht
pi_51098151
Ik droom de laatste dagen telkens dat ik lang haar heb.
pi_51104574
Grappig, ik droom de laatste avonden heel vaak dat ik gezoend word (en de ene keer wil ik het wel, de andere keer niet) En toen ik er vrijdag achter kwam dat mijn baas een hond heeft die Frank heet, moest ik wel hilarisch hard lachen.
pi_51104836
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:43 schreef MNR het volgende:
Grappig, ik droom de laatste avonden heel vaak dat ik gezoend word (en de ene keer wil ik het wel, de andere keer niet) En toen ik er vrijdag achter kwam dat mijn baas een hond heeft die Frank heet, moest ik wel hilarisch hard lachen.
En morgen zoent ie je. Die baas dan. Niet Frank
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_51105833
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:49 schreef nokwanda het volgende:
En morgen zoent ie je. Die baas dan. Niet Frank
ROTFLMAO!!!! Ow man, ik kwam echt even niet meer bij hier!!! Schitterende opmerking!! -> was het even aan het visualiseren (most of the times is het mijn collega of een onbekende man voor me)
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:20:02 #66
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51173042
Vannacht zat ik in de hema met 2 mensen en toen kwam een man een gewapende overval plegen, ik zat met de rug naar hem toe en toen ik hoorde dat iedereen zijn handen in de lucht moest steken en toen ben ik op de grond gesprongen vanaf de stoel en heb ik me achter een kledingrek verstopt.

Werd toen neergeschoten in mijn borst en zag dat het pistool op me gericht werd en keek op mijn borst en er kwam bloed uit dat maar bleef stromen. De man die me neerschoot daarvan zag ik dus duidelijk zijn gezicht alsof hij echt voor me stond, ik kon hem verder niet uit het echte leven. Weet nu dus een beetje hoe het voelt om neergeschoten te worden, alleen de pijn bleef achterwege.

Voorspellende droom zal het niet zijn want ik kom zelden tot nooit in de hema en zal daar zeker niet op een barkruk gaan zitten want die hebben ze niet eens daar
pi_51175370
Jij droomt wel vaak over geweren, schieten enz.. of vergis ik me nu?
pi_51175745
Vandaag werd ik wakker en ik was helemaal in de war. Het was echt vaag. Het duurde best lang om te bedenken welke dag het was en ik snapte er gewoon niks meer van. Komt vast door die vage droom.
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:58:47 #69
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51175755
Niet super vaak. Ik word wel eens neergeschoten in mijn droom inderdaad. Maar ook vaak dat het niet gebeurt. Eens in de zoveel tijd. Kan zijn dat ik ooit een geweer op mij gericht gekregen had tijdens het uitgaan, maar dat had ik toen niet helemaal meegemaakt omdat ik niet besefte dat iemand dat deed. Het ging te snel allemaal.

Of ik kijk teveel schiet-films

Vannacht ook Hans Teeuwen in mijn droom gehad, die had een optreden en toen verstoorde ik dat optreden en begon hij mij af te zeiken. Daarna begon ik hem ook af te zeiken en ontstond een woordenwisseling en toen liep het publiek weg.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:04:59 #70
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51227049
Vannacht was ik Kuifje als stripfiguur met een wit hondje die in een wereld leefde waar Jensen de baas was Overal sadistische spelletjes in die wereld, bijvoorbeeld een klas die door het publiek gepest wordt door middel van naalden door de hand te steken of een schavot waar ze hun nek door moesten steken waarbij ze met stenen bekogeld werden. Ik wilde vluchten uit die wereld maar dat lukte niet omdat overal bewakers rondliepen, ben nog achter het decor gekropen en daar kon ik alleen maar de achtergrond veranderen van de studio met knoppen verder geen vluchtwegen Toen heb ik mezelf wakker "geschreeuwd" dat ik naar huis wilde en toen werd ik wakker

Nog gedroomd over een feest bij een vriend van vroeger en toen stond ik daar buiten 's morgens en toen kon ik niet meer lopen, ik kwam niet vooruit en bij ieder zuchtje wind werd ik naar achteren geduwd. Vele mensen hadden wederom bier in de handen en maakten lawaai en toen kwam een futuristische auto waar een rijdende rechter in zat, zo kondigde die persoon zich aan, " de rijdende rechter".

Die rijdende rechter keek iedereen van de feestgangers met een zaklamp in de ogen of ze niet dronken waren en de personen die dronken waren die moesten op het circuit van Zandvoort een taakstraf uitoefenen.

En nog een droom ging over een bouwplaats waar mensen bezig waren om kermis-attracties te bouwen die anders waren dan normaal. Toen ging ik op een platform staan met een tas vol studie-boeken om mijn schouders en toen vloog dat platform naar beneden waardoor ik in een virtuele zee terecht kwam en toen was ik aan het verdrinken maar toen greep iemand me bij de kraag zodat ik weer boven water kwam. Daarna in het water gelegen zonder die boeken en daarna weer met het platform omhoog gegaan naar de 2e etage en toen zeiden ze dat op de bovenste etage God was maar God was alleen maar op TV te zien als een persoon. De mensen die op die bovenste etage kwamen die gingen spontaan hun slechte daden opbiechten. David Hasseldorf was op een van de andere schermen te zien met teveel alcohol op

Nog een droom gehad maar die is even te ingewikkeld om op te schrijven, ging over een tennisveld en takken die dwars door de handen gingen en gevechten met bamboe-stokken waarbij ogen uitgestoken werden en macaroni die naar popcorn smaakte. Misschien later. Al bij al een drukke nacht gehad zo te zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-07-2007 12:14:41 ]
pi_51227534
Niet meer kunnen lopen of rennen in een droom is zwaar irritant. Ik had dat vroeger regelmatig, wilde ik hard gaan rennen, maar lukte niet.

Vannacht had ik een droom in een droom. Ik droomde dat ik wakker werd, en dacht dat ik in het hier en nu was, maar dat was dus niet, want even later werd ik echt wakker.

En droomde even later dat ik in een soort van garage was waar de schappen dichtgegooid moesten worden. Dus het lukte me om die schappen dicht te doen, maar toen ik door de deur naar buiten liep, liepen de kippen en cavia's (?) weg. Dat was niet de bedoeling! Maar ja... ze liepen ook te snel om ze te vangen. Dus bleef ik maar lieflijk roepen ...
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:27:46 #72
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51227719
Dat niet meer kunnen lopen of rennen is inderdaad irritant, vannacht zei ik dat ook tegen de anderen dat ze eens moesten kijken hoe ik tegen een soort van onzichtbare muur opliep de hele tijd. Steeds terug geduwd worden maar toen de rijdende rechter kwam lukte het ineens wel weer

Slimme kippen en cavia's dus in die droom van jou Ze zoeken ook altijd een manier om weg te rennen.

Een droom in een droom heb ik ook eens gehad, dan word ik wakker uit de eerste droom en lig ik in bed in de tweede droom waarbij ik uit bed stap in die 2e droom waarbij het lijkt dat ik dus echt wakker ben geworden, maar dan moet ik als het ware 2 keer wakker worden voordat ik echt wakker ben. Stel je voor je blijft maar wakker worden in een andere droom, zo wordt je nooit wakker.
pi_51227791
Ik droomde pas dat de man die op maandag altijd de leesmap komt brengen voortaan op dinsdag koffie zou komen drinken.
Hoe komt een mens er toch op?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51227830
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:27 schreef Dromenvanger het volgende:
Slimme kippen en cavia's dus in die droom van jou Ze zoeken ook altijd een manier om weg te rennen.
Haha! Wist niet eens dat ze er zaten! (totdat ze vlogen)

Maarre.. wat heb jij dan met de rijdende rechter...? Interessante stelling
pi_51227869
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:30 schreef Biancavia het volgende:
Ik droomde pas dat de man die op maandag altijd de leesmap komt brengen voortaan op dinsdag koffie zou komen drinken.
Hoe komt een mens er toch op?
Misschien fantaseert ie er wel stiekem over?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:33:36 #76
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51227879
Ik denk dat alles wat je meemaakt en ziet en hoort en leest wordt opgeslagen in je onderbewuste en in je bewuste en in je dromen wordt er een verhaal van gemaakt. Alles wat je ziet hoort en ruikt wordt in een ander jasje gestoken. En zo kunnen de meest vreemde situaties naar voren komen. Complete sub-werelden die worden aangemaakt dus ook.

Sinds kort ben ik begonnen om alle kuifje albums aan te schaffen en te lezen, dus waarschijnlijk komt daar die droom vandaan van vannacht waar ik kuifje was. Maar dan ben ik niet echt kuifje, ik zie kuifje lopen en handel voor kuifje. Alsof ik een game aan het spelen ben.

Toevallig gisteren mijn personage in het tiger woods golf spel aangemaakt op de wii en toen kreeg ik te horen dat ik een kuif had aangemaakt in dat spel. Dus dan hoor ik kuif overdag en 's nachts wordt er wat gemaakt over een kuif en dan ontstaat kuifje. Een kleine trigger die de droom in leven roept?

Bij die leesmap van jou Biancavia, wie weet heb je ooit in een tijdschrift iets gelezen over koffie en vervolgens laat je in je droom de bezorger op de koffie komen? Ik roep maar wat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-07-2007 12:40:56 ]
pi_51227886
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:31 schreef MNR het volgende:

[..]

Vliegende cavia's?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:35:14 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51227923
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:31 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik denk dat die rijdende rechter een soort van redder in nood is, die auto was dus een auto op stroom waarmee hij kwam aanrijden ineens en een futuristisch model. Wie weet komt die rijdende rechter wel uit de verre toekomst om de droom tot een goed einde te brengen

Alleen die taakstraf is dan minder maar ik was niet gecontroleerd geworden met die zaklamp in de ogen, een hele rij slachtoffers voor mij en toen ik aan de beurt was werd ik wakker.
pi_51227933
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:33 schreef Biancavia het volgende:
Vliegende cavia's?
LOL!! Nee, figuurlijk gesproken
Maarre.. Biancavia?
pi_51228008
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:35 schreef MNR het volgende:

[..]

LOL!! Nee, figuurlijk gesproken
Maarre.. Biancavia?
Ja, ik voelde me aangesproken.
pi_51231807
Ik had gedroomd dat ik op een veld zat en er zaten overal touwen met aan de bovenkant vlaggen eraan. Er waren 2 teams en je moest allebei vlaggen ophangen. Er zat ook nog een vriendin van me op een gebouw. En toen opeens zweefde ik via zo'n touw naar een vlag, bleek de vlag vervangen te zijn door een hakenkruis.
pi_51232160
Al Gore en zijn klimaatpraatje dringt nu ook in mijn droomwereld door

Ik was namelijk in de Albert Heijn met een onbekend persoon aan het praten. Op een gegeven moment hoor ik een enorm gegil, en springen de ruiten eruit waarna een enorm stroom aan water de AH overspoelt. Ik vlucht snel weg naar het magazijn, waarna het ineens zwart voor mijn ogen wordt. Dan wordt ik in mijn droom wakker en drijf ik met mijn bed tussen de lijken in de AH.
Ik ga met mijn hand door het water, en voel ook echt water. Ik denk bij mijzelf: "WTF...het is toch echt geweest, en niet een droom! ". Waarna ik ineens wel echt wakker word
  Admin maandag 9 juli 2007 @ 11:49:13 #83
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51285658
Ik vind droomuitleg prachtig hoor, maar verklaar me maar eens totale flauwekul dromen, waarin opeens een nakende Kasta door m'n huis dwaalt en ik moet ontsnappen in een soort roeibootje op een rivier in Thailand waarin allemaal krokodillen en onderwaterolifanten (!) loeren om het bootje om te gooien.
Ik ben benieuwd
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_51289388
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:49 schreef yvonne het volgende:
Ik vind droomuitleg prachtig hoor, maar verklaar me maar eens totale flauwekul dromen, waarin opeens een nakende Kasta door m'n huis dwaalt en ik moet ontsnappen in een soort roeibootje op een rivier in Thailand waarin allemaal krokodillen en onderwaterolifanten (!) loeren om het bootje om te gooien.
Ik ben benieuwd
Wil je ontsnappen aan die nakende Kasta in huis? (denk t niet, maar daar was anders wel een mooie droomuitleg aan t geven ) Krokodillen en onderwaterolifanten? Je hebt in ieder geval een kleurrijke fantasie.

Persoonlijk vind ik dat je andermans dromen niet kunt verklaren. Om een droom te kunnen verklaren moet je meer weten van wat er speelt in het leven van diegene. Heb wel even een paar droomsymbolen voor je opgezocht, waar je wellicht meer duidelijkheid door krijgt:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- krokodil
Een negatief symbool van onze innerlijke energieen, dat in de dromen van personen opdoemt, die (nog) niet de juiste levenshouding hebben gevonden. De krokodil symboliseert ook de onbarmhartigheid in de wereld, of kwade buren die ons het leven zuur kunnen maken.

-olifant
Dit dier met de dikke huid kan als een moederlijk wezen, dat ons bescherming kan bieden, worden geinterpreteerd. Voor het werkelijke leven betekent dit symbool dat we erop kunnen vertrouwen, dat wons niet uit het veld (MNR: in jouw geval uit de boot ) laten slaan door eventuele tegenspoed. Wie op een olifant rijdt, maakt plannen om in hogere kringen carriere te maken.

-boot
De boot moet ons veilig overzetten naar de plek waar we een nieuwe toekomst tegemoetgaan. Als de boot in rustige wateren dobbert, betekent dit voor de waaktoestand dat we in rustig vaarwater komen. Degene die de boot op onrustig water bestuurt, moet in het werkelijke leven rekenen op onrust en onevenwichtigheid. Wie de boot in het donker laat drijven, weet op het ogenblijk niet, hoe de dingen zullen verlopen.
pi_51290173
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:49 schreef yvonne het volgende:
Ik ben benieuwd
Je hebt gewoon die dag naar een natuurfilm zitten kijken die onbewust veel indruk op je heeft gemaakt
pi_51419523
Heb nu 2 nachten achter elkaar dat ik aan het einde van mijn droom wakker word om 6.30u! En dat is echt irri, want ik ben ten eerste nog supermoe en ik kan nog een uur blijven liggen maar ik slaap komen lukt dan lastig.

Vanmorgen droomde ik over 4 huisgenoten: huisgenoot 1 liet een sms aan mij lezen die huisgenoot 2 aan hem geforward had. In die sms stond echt iets lulligs over mij, geschreven door huisgenoot 3 en huisgenoot 4 (het was een briefing tussen hen).
Huisgenoot 1 en 3 zaten tegenover mij. Toen zei ik tegen huisgenoot 1 bedankt en tegelijkertijd dat ik er nu niets van kon zeggen tegen huisgenoot 3 want dan zou ik zijn (hg1) vertrouwen beschadigen. Waarop hg1 zei dat dat niet het geval was.

En toen liep ik maar even van tafel weg en stond ik in de keuken na te denken over wat ik moest doen. En opeens zag ik dat de huiskamer allemaal andere banken bevatte, stonden gebloemd roze banken bij. En toen begon ik met nadenken.. en werd ik vanzelf wakker.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:34:25 #87
185859 Hoeleboeleboe
Jaah.. Dach 't Niet
pi_51434591
Wtf ik heb echt dom gedroomd vanacht
Ik was op school met m'n vriendinnen en toen opeens voor me stond een heel groot podium achtig iets. Toen kwam, jawel, de Hulk Hogan opeens op ons af en riep: 'kiss'. Toen stond er daar zo een jongen en de Hulk duwt me daar naar toe. Dat gozertje kijkt me zo vet geil aan. Ik dacht zo van hope dat het snel voorbij is, dus ik zoen 'em. Ik wil snel weggaan maar hij houdt me vast en pakt me vol op me bek en begint f*cking te tongzoenen. Het erge is ook nog dat ik hem eigenlijk best wel leuk vind, ja vind, zelfs nu heb ik een verliefd gevoel XP
Naja wat ben ik toch zielg
He loves me, He loves me not, He loves me, He loves me .. uuh
Let's try it again.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:07:06 #88
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51484826
Vannacht zat ik in de studie-banken en ineens werd er door de intercom afgeroepen dat ik me moest melden met nog een paar, ik moest op bezoek bij koningin Beatrix op kraamvisite van een kleinkind van haar.

Daar aangekomen wilde ik terug omdat de 2 andere mensen die erheen gingen 100 gulden gaven als geschenk en ik had maar 20 euro op zak die ik liever ergens anders aan wilde besteden. Alsnog besloten om het toch te doen.

Er lag een register waar alle namen instonden en waar je moest vermelden hoeveel je zelf gegeven had, ergens in dat register stonden opmerking die negatief waren over het koningshuis genoeg geld heeft en dat ze mensen die het hoog in de bol hebben echt niet gaan sponsoren om nog rijker te worden. Ik vond mijn naam niet en toen werd ik geholpen en toen wel gevonden en toen kwam de koningin in hoogseigen persoon de grote ruimte binnen lopen, het voelde als een eer dat ik daar mocht zijn met haar aanwezigheid. Ze zei iets over mijn opleiding en stage en toen moest ik een bereking uitvoeren met breuken en nog wat.

Daarna vroeg ze of we wat wilden drinken en toen zeiden we dat we wel een lekker wijntje wilden hebben en 1 wilde dus geen wijn op nuchtere maag dus die pakte frisdrank.

Nu komt het gekke van de droom Er was een groot zwembad in dat kasteel met grote oranje koi-karpers en ineens zat er een koi-karper op de stoel en die moest ik terug in het zwembad gooien. Terug gegooid en toen weer koikarpers die uit het zwembad gesprongen waren en ineens had ik een blauwe grote vlek bij mijn pols. Een soort bloed-vergiftiging en toen ontstond er een grote knobbel bij mijn elleboog en toen zei ik dat ik vergiftigd was door die koi-karper en toen dacht ik dat ik dood aan het gaan was.

Die blauwe vlek met een doek weten weg te werken maar die knobbel die bleef maar zitten.

Vervolgens ging ik weer weg en stond ik ergens bij een ski-lift en wist ik de weg niet terug. Iemand tegen gekomen die wilde vechten in de ring als kick-boksen en daar drukte ik de sigaret op de arm uit maar dat was niet voldoende om hem te stoppen, hij begon mij te slaan en toen sloeg ik terug maar hij voelde geen pijn. Daarna ging hij de kracht laten toenemen van het slaan en toen kon ik harder slaan maar alsnog voelde hij geen pijn. Hij liet me maar slaan en hij sloeg terug en toen ik weg wilde hield hij me tegen.

Toen wakker geworden en met een duffe kop opgestaan in een kamer die veels te warm was. Heb meer gedroomd, 3 keer dezelfde droom gehad en alsnog niet weten te onthouden.

Nu Senseo en op naar de volgende droom vannacht

[ Bericht 2% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-07-2007 12:12:14 ]
  zondag 15 juli 2007 @ 15:07:51 #89
126620 Krln
Belg in Breda
pi_51489947
dromen dat je tanden los zitten en uitvallen betekent dat je met een leugen rondloopt. Zeggen ze. (pagina 1 was er iemand die dat vroeg)
Ik droom ook vaak dezelfde droom, vind ik helemaal leuk want dan weet ik dat ik droom en kan ik de droom anders manipuleren, zo liep ik in een droom door een NY achtige stad en de eerste keer dat ik die droom had kwam ik Godzilla tegen, nou die straat heb ik in mijn tweede keer dta ik de droom had ontweken en toen zag ik Godzilla wel maar hij zag mij niet, dus ik was veilig. Ook als ik weet dta ik droom, wil ik met iedereen gaan vrijen en kroelen en voel ik me weer een oermens , wil ik gaan stelen en mensne pijn doen die ik niet leuk vind, heel raar.
pi_51570309
Ik had laatst weer een nachtmerrie gehad. Ik droomde namelijk dat ik weer in de kassen werkte.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:57:47 #91
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_51576343
De laatste paar maanden droom ik steeds over pistolen... in de eerste dromen waren dit zulke:

Vannacht was het meer zoiets:

De ene keer word ik doodgeschoten, de andere keer redt iemand me door iemand anders af te knallen. Ook speelt het zich vaak af in kampen. Vannacht bijvoorbeeld zou ik met een klas naar een soort werkkamp gaan, maar kwam ik in een soort Auschwitz terecht. Ze moesten alleen mij hebben. Er was ook één of andere pornoset aanwezig waar ik en een vriendin van vroeger, die ik al heel lang niet heb gezien en waar ik ook niet mee zit films moesten maken met zeer enge mannen. Ze deden ons erg veel pijn op geen goede manier . Laat ik je de details maar besparen. Ik moest nog steeds dood, maar wist te vluchten. Ze vonden me thuis en wilden door het raam schieten maar ik wist me te verstoppen en toen gingen ze ook weg.

Maar wat ik me dus afvraag: waarom droom ik de laatste tijd steeds over allerlei pistolen en geweld? Hiervoor droomde ik nooit over pistolen en nu alleen maar. Wat betekent dit symbool?
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
pi_51580401
Moet je eens zoeken op 'Pauli + Jung + Dream'; gegarandeerd interessant leesvoer.
pi_51713422
Vannacht een hele vreemde droom, maakte 2x dezelfde ronde. Ik stapte in bij een gebouw in een soort van kabelbaan. Deze toch ging over een stuk bos, een deel van de toch kwam je lager aan de grond en zag ik af en toe een bekende lopen. Ik zwaaide dan, vond het leuk om die ander te zien, die ander zwaaide terug. Aan het einde van de tocht was alles prima

De tweede keer was ik samen met een goede vriend aan het begin van die kabelbaan. Er was ook een meid bij voor wie ik in het verleden gewerkt heb. We waren op precies dezelfde dag geboren, vandaar dat zij me ook opviel. Hoe dan ook, stapte weer in in de kabelbaan. Die vriend van me weet ik niet meer.. die is opeens uit mijn droombeeld verdwenen.
De tweede keer viel me op dat het toch best wel gevaarlijk was en helemaal niet zo veilig als ik in eerste instantie dacht. De kabelbaan leek ook een stuk sneller te gaan waardoor ik me echt schrap moest zetten om maar niet direct uit dat ding te vallen. We kwamen ook weer lager aan de vloer en toen zag ik opeens veel meer bekenden. Maar deze keer viel me op dat ze helemaal niet gelukkig waren... het leek alsof ze gevangen genomen waren. Ik zwaaide -want dat deed ik de vorige keer ook, en hoopte door te faken dat ik niet gevreesd was dat alles goed zou komen want ik voelde iets naderen.

Sleutel was: mensen die niet bang waren, overkwam niets. Mensen die wel bang werden, kwamen erachter dat hun angsten ook uit zouden komen.

In plaats van dat ik aan het einde van de toch weer terugkwam naast het gebouw, ging ik nu door de muur en door het plafond heen (als een geestesverschijning). En prompt werd ik op de grond geploft vanuit de kabelbaan. Mijn handen waren vastgebonden. Geen tijd om in paniek te raken dacht ik nog. Daar stond ik in een kamer met een vrouw met een witte doktersjas aan, van wie ik het zware vermoeden had dat ze een experiment met me uit wilde gaan voeren (en dan zou ik ook in de bossen terecht komen). Ik leidde haar af, nam een aanloop en sprong over de obstakels in de kamer (kasten en bureaus waren zo neergezet dat je daar nooit overheen kon springen als je handen waren vastgebonden). Maar ik wilde weg daar en sprong door het raam -gelukkig was deze niet te hoog- en ontsnapte.

Weet niet of mijn ontsnapping gelukt is, want toen werd ik wakker. Maar die vrouw was in ieder geval niet vlak achter me, dus ik had alle kans.

(Er is nog iets met een derde ronde, maar dat is dan ook het enige wat ik weet)
  zondag 29 juli 2007 @ 12:55:05 #94
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51931528
Ik droom de laatste tijd over rampen. 3 dagen geleden over een grote overstroming in Nederland waarbij ik bijna verzoop en nog net gered werd door mensen die me gingen reanimeren en vannacht stond alles in brand.
pi_51932049
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik droom de laatste tijd over rampen. 3 dagen geleden over een grote overstroming in Nederland waarbij ik bijna verzoop en nog net gered werd door mensen die me gingen reanimeren en vannacht stond alles in brand.
Ik dacht bij mezelf: dit is de eerste keer dat ik droom van Dromenvanger lees die niet kleurrijk wordt verbeeld en omschreven.
  zondag 29 juli 2007 @ 13:45:47 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51932542
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:22 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik dacht bij mezelf: dit is de eerste keer dat ik droom van Dromenvanger lees die niet kleurrijk wordt verbeeld en omschreven.
Nou als je meer wilt weten, daar komt ie dan

Dat reanimeren toen ik verdronk gebeurde door 2 meiden die vroeger in mijn klas zaten ( die 2 meiden kom ik geregeld tegen in mijn dromen en dat waren 2 vriendinnen van elkaar op de middelbare school ) en daarna ging ik naar een klas van een andere school en zag ik al die mensen weer terug bij gezicht terwijl ik ze vergeten was een beetje. Ik kon me al die gezichten niet meer herinneren en in die droom zag ik ze zoals ze waren.

Bij de branden ging ik terug naar een fietsenzaak die eerst mij had opgelicht in een andere droom en die fietsenzaak stond in de fik zoals alle gebouwen in de fik stonden en al die winkels gooiden hun spullen in de uitverkoop terwijl het gebouw in de fik stond. Alle fietsen waren bijna verkocht en voor mij hadden ze een belachelijke fiets met belachelijk veel versnellingen in de aanbieding en met een belachelijk frame maar die fiets hoefde ik niet. Ik zag alle mooie fietsen voor mijn neus verkocht worden en toen bleven er maar een paar idiote fietsen over

Een kledingzaak stond nog in de fik waar ik ging kijken voor goedkope kleding, en een kroeg waar ik vaker kwam en een flat gebouw waar mensen op het balkon stonden waarbij ik schreeuwde dat het gebouw aan het afbranden was.

Daarna met een groep van 30 bier besteld en toen moesten we dobbelen hoeveel ieder moest kopen, met 3 dobbelstenen moest er gegooid worden en wie 3 keer 2 gooide moest 6 bier bijleggen en wie 3 keer 5 gooide moest 15 bijleggen.

Ik moest dat bier halen en toen viel ik in een ruit waarbij mijn slag-ader geraakt was en toen was ik dood aan het bloeden en toen werd ik wakker.

Ik droom vaker over bier maar ik drink niet meer zoveel bier als voorheen, alsnog komt bier vaker terug

Al mijn dromen zijn een soort van reis of verhaal, het gaat van de ene scene richting de andere scene en het lijkt alsof zo'n droom van te voren al bepaald is. Of zou de droom op het moment gevormd worden?
pi_51978399
Ik heb sinds jaren over m'n ex gedroomt :-O normaal droom ik eigenlijk niet echt, althans tuurlijk droom ik wel, maar meestal kan je ze niet na vertellen, zowel dan stuur ik ze meestal met mijn gedachten.. in deze droom een keertje niet, hij was levens echt, ik droomde dat m'n ex in m'n oor fluisterde dat ze van me hield, maarja, of het waar is... je komt er helaas niet zo eenvoudig achter... maar toch een mooie droom
  dinsdag 31 juli 2007 @ 02:25:15 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51978760
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:41 schreef zoeloehoeloeking het volgende:
Ik heb sinds jaren over m'n ex gedroomt :-O normaal droom ik eigenlijk niet echt, althans tuurlijk droom ik wel, maar meestal kan je ze niet na vertellen, zowel dan stuur ik ze meestal met mijn gedachten.. in deze droom een keertje niet, hij was levens echt, ik droomde dat m'n ex in m'n oor fluisterde dat ze van me hield, maarja, of het waar is... je komt er helaas niet zo eenvoudig achter... maar toch een mooie droom
Dat zijn de meest verwarrende dromen die je maar kan hebben als je nog een onafgemaakt gevoel hebt voor diegene, ik zou zeggen; maak het af, zoek contact. Ookal is het alleen maar om een einde te geven aan die periode. Maar dat is dan weer helemaal mijn gedachte erover en verder niets .
Vrijheid
pi_51978949
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Al mijn dromen zijn een soort van reis of verhaal, het gaat van de ene scene richting de andere scene en het lijkt alsof zo'n droom van te voren al bepaald is. Of zou de droom op het moment gevormd worden?
Dat ligt eraan of het een lucide droom is of niet
En dat van die scenes heb ik ook altijd
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 02:25 schreef jogy het volgende:
Dat zijn de meest verwarrende dromen die je maar kan hebben als je nog een onafgemaakt gevoel hebt voor diegene, ik zou zeggen; maak het af, zoek contact. Ookal is het alleen maar om een einde te geven aan die periode. Maar dat is dan weer helemaal mijn gedachte erover en verder niets .
Zo, ook nog laat wakker?
btw, ik zou ^ ook doen zoeloehoeloeking, ben dan ook romantisch aangelegd
(en heb nu wijn achter m'n kiezen, dus vrij van tong)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:01:45 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51980660
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 02:52 schreef MNR het volgende:
Zo, ook nog laat wakker?
btw, ik zou ^ ook doen zoeloehoeloeking, ben dan ook romantisch aangelegd
(en heb nu wijn achter m'n kiezen, dus vrij van tong)
Eh, jup en vandaag een half uur te laat op mijn werk .
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')