quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:49 schreef yvonne het volgende:Ik vind droomuitleg prachtig hoor, maar verklaar me maar eens totale flauwekul dromen, waarin opeens een nakende Kasta door m'n huis dwaalt en ik moet ontsnappen in een soort roeibootje op een rivier in Thailand waarin allemaal krokodillen en onderwaterolifanten (!) loeren om het bootje om te gooien.
Ik ben benieuwd
![]()
Wil je ontsnappen aan die nakende Kasta in huis?
![]()
(denk t niet, maar daar was anders wel een mooie droomuitleg aan t geven
![]()
) Krokodillen en onderwaterolifanten? Je hebt in ieder geval een kleurrijke fantasie.
Persoonlijk vind ik dat je andermans dromen niet kunt verklaren. Om een droom te kunnen verklaren moet je meer weten van wat er speelt in het leven van diegene. Heb wel even een paar droomsymbolen voor je opgezocht, waar je wellicht meer duidelijkheid door krijgt:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- krokodilEen negatief symbool van onze innerlijke energieen, dat in de dromen van personen opdoemt, die (nog) niet de juiste levenshouding hebben gevonden. De krokodil symboliseert ook de onbarmhartigheid in de wereld, of kwade buren die ons het leven zuur kunnen maken.
-olifantDit dier met de dikke huid kan als een moederlijk wezen, dat ons bescherming kan bieden, worden geinterpreteerd. Voor het werkelijke leven betekent dit symbool dat we erop kunnen vertrouwen, dat wons niet uit het veld (MNR: in jouw geval uit de boot
![]()
) laten slaan door eventuele tegenspoed. Wie op een olifant rijdt, maakt plannen om in hogere kringen carriere te maken.
-bootDe boot moet ons veilig overzetten naar de plek waar we een nieuwe toekomst tegemoetgaan. Als de boot in rustige wateren dobbert, betekent dit voor de waaktoestand dat we in rustig vaarwater komen. Degene die de boot op onrustig water bestuurt, moet in het werkelijke leven rekenen op onrust en onevenwichtigheid. Wie de boot in het donker laat drijven, weet op het ogenblijk niet, hoe de dingen zullen verlopen.