Vliegende cavia's?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:31 schreef MNR het volgende:
[..]
Haha! Wist niet eens dat ze er zaten! (totdat ze vlogen)![]()
Maarre.. wat heb jij dan met de rijdende rechter...? Interessante stelling![]()
Ik denk dat die rijdende rechter een soort van redder in nood is, die auto was dus een auto op stroom waarmee hij kwam aanrijden ineens en een futuristisch model. Wie weet komt die rijdende rechter wel uit de verre toekomst om de droom tot een goed einde te brengenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:31 schreef MNR het volgende:
[..]
Haha! Wist niet eens dat ze er zaten! (totdat ze vlogen)![]()
Maarre.. wat heb jij dan met de rijdende rechter...? Interessante stelling![]()
LOL!! Nee, figuurlijk gesprokenquote:
Ja, ik voelde me aangesproken.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:35 schreef MNR het volgende:
[..]
LOL!! Nee, figuurlijk gesproken
Maarre.. Biancavia?![]()
Wil je ontsnappen aan die nakende Kasta in huis?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:49 schreef yvonne het volgende:
Ik vind droomuitleg prachtig hoor, maar verklaar me maar eens totale flauwekul dromen, waarin opeens een nakende Kasta door m'n huis dwaalt en ik moet ontsnappen in een soort roeibootje op een rivier in Thailand waarin allemaal krokodillen en onderwaterolifanten (!) loeren om het bootje om te gooien.
Ik ben benieuwd
Je hebt gewoon die dag naar een natuurfilm zitten kijken die onbewust veel indruk op je heeft gemaaktquote:Op maandag 9 juli 2007 11:49 schreef yvonne het volgende:
Ik vind droomuitleg prachtig hoor, maar verklaar me maar eens totale flauwekul dromen, waarin opeens een nakende Kasta door m'n huis dwaalt en ik moet ontsnappen in een soort roeibootje op een rivier in Thailand waarin allemaal krokodillen en onderwaterolifanten (!) loeren om het bootje om te gooien.
Ik ben benieuwd
Ik dacht bij mezelf: dit is de eerste keer dat ik droom van Dromenvanger lees die niet kleurrijk wordt verbeeld en omschreven.quote:Op zondag 29 juli 2007 12:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik droom de laatste tijd over rampen. 3 dagen geleden over een grote overstroming in Nederland waarbij ik bijna verzoop en nog net gered werd door mensen die me gingen reanimeren en vannacht stond alles in brand.
Nou als je meer wilt weten, daar komt ie danquote:Op zondag 29 juli 2007 13:22 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik dacht bij mezelf: dit is de eerste keer dat ik droom van Dromenvanger lees die niet kleurrijk wordt verbeeld en omschreven.
Dat zijn de meest verwarrende dromen die je maar kan hebben als je nog een onafgemaakt gevoel hebt voor diegene, ik zou zeggen; maak het af, zoek contact. Ookal is het alleen maar om een einde te geven aan die periode. Maar dat is dan weer helemaal mijn gedachte erover en verder nietsquote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:41 schreef zoeloehoeloeking het volgende:
Ik heb sinds jaren over m'n ex gedroomt :-O normaal droom ik eigenlijk niet echt, althans tuurlijk droom ik wel, maar meestal kan je ze niet na vertellen, zowel dan stuur ik ze meestal met mijn gedachten.. in deze droom een keertje niet, hij was levens echt, ik droomde dat m'n ex in m'n oor fluisterde dat ze van me hield, maarja, of het waar is... je komt er helaas niet zo eenvoudig achter... maar toch een mooie droom
Dat ligt eraan of het een lucide droom is of nietquote:Op zondag 29 juli 2007 13:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Al mijn dromen zijn een soort van reis of verhaal, het gaat van de ene scene richting de andere scene en het lijkt alsof zo'n droom van te voren al bepaald is. Of zou de droom op het moment gevormd worden?
Zo, ook nog laat wakker?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:25 schreef jogy het volgende:
Dat zijn de meest verwarrende dromen die je maar kan hebben als je nog een onafgemaakt gevoel hebt voor diegene, ik zou zeggen; maak het af, zoek contact. Ookal is het alleen maar om een einde te geven aan die periode. Maar dat is dan weer helemaal mijn gedachte erover en verder niets.
Eh, jup en vandaag een half uur te laat op mijn werkquote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:52 schreef MNR het volgende:
Zo, ook nog laat wakker?
btw, ik zou ^ ook doen zoeloehoeloeking, ben dan ook romantisch aangelegd
(en heb nu wijn achter m'n kiezen, dus vrij van tong)
Och manneke tochquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:01 schreef jogy het volgende:
Eh, jup en vandaag een half uur te laat op mijn werk.
Ow LOL!! Was dàt maar een lucide droom he?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Nog meer dromen over het uitgaan van vroeger en toen kwam ik een meid tegen met een bloemenjurk en van afstand dacht ik " wat is die lelijk". Maar van dichtbij viel het meeBen met die meid naar het strand gegaan en er was nog een andere meid bij en toen ging het gebeuren, kleding ging uit, maar toen kwam de strand-beheerder die ons weg aan het jagen was
Dat zou wat zijn! Ik moet zeggen dat ik me vanmorgen wel lekker voelde na dat 'rennen'. Had ook spontaan zin om te sporten, maf he?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Stel je voor je conditie gaat vooruit in het echt, ga je 's nachts de hele nacht rennen en als je opstaat ben je helemaal top-fit
Vroeger hier eens geschreven dat je in je dromen zou moeten kunnen studeren, en dan alles wat je leert onthouden.
Jij droomt ook wel vaak over nare dingen he? Heb je wel eens geprobeerd jezelf in te smeren met lavendelolie -op de borst- voor het slapen gaan? Is ooit een tip die ik heb gekregen (had ook heel vaak nare dromen), heb t toen gewoon geprobeerd en bij mij werkt het.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Pas geleden in een droom zag ik hoe mijn hond onder een auto kwam, een oud klasgenoot moest even op mijn hond passen en ze keek niet uit en toen rende mijn hond een snelweg op en toen zag ik voor mijn ogen hoe hij daar overreden werd en daarna dood bloedend op de weg lag. De schrik en emoties lijken dan te zijn alsof het een echte situatie is maar zo is dat vaker in het dromen, het lijkt in veel gevallen nog echter dan in het echt terwijl het in principe niet bestaat.
Danke voor de tipquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:14 schreef MNR het volgende:
[..]
Jij droomt ook wel vaak over nare dingen he? Heb je wel eens geprobeerd jezelf in te smeren met lavendelolie -op de borst- voor het slapen gaan? Is ooit een tip die ik heb gekregen (had ook heel vaak nare dromen), heb t toen gewoon geprobeerd en bij mij werkt het.
Hehe, leren alerter reageren. Dat heb ik nog nooit bewust gedaan in een droom. Wel stel ik soms voor het slapen gaan een vraag waarop ik antwoord wil in mijn droom. Dat is ook best gaaf.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik moet overigens leren alerter te reageren in dromen. Als 2 personen mij willen neersteken dan moet ik vragen wat de reden is. Ze vroegen in die droom geld en dat weigerde ik te geven dus wie weet had ik niet zo gierig moeten zijnVoortaan geef ik het geld af want in dromen heb je toch niets aan geld want daar is alles gratis.
Dat lijkt mij ook wel watquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Een vraag stellen voor het slapen gaan heb ik nog nooit gedaan, wel vaker van te voren visualiseren en vanuit die visualisatie de droom instappen maar dat is moeilijk. Lukte me 1 keer om een zwembad te visualiseren en vanuit die visualisatie ben ik in de droom het zwembad ingestapt.
Een eiland visualiseren lijkt me ook wel wat, een tropisch eiland visualiseren/fantaseren en vervolgens de hele nacht doorbrengen daar met alles erop en eraan. Vanuit een simpel strand met zee een groot paradijs dat zichzelf gaat uitbreiden. Mocht dat mogelijk zijn dan mag het wat mij betreft een nacht slapen zijn die weken duurt. Een vakantie in dromen met dezelfde beleving en kwaliteit als in het echt zonder te betalen. Alleen dan nog zorgen dat ik vloeistof kan drinken en proeven in dromen
Was ook de eerste keer dat ik een dier was, ook nog nooit gehad. Heb t net opgezocht en er staat:quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:21 schreef Dromenvanger het volgende:
De vorm van een dier heb ik nog nooit aangenomen en lijkt me best apart
Wie weet staat het ergens vermeldt wat het betekend als je een beer wordt in je dromen.
Wie weet was je wel een beer in een van je vorige levens of je wordt een beer in je volgende levenDan maar hopen dat je in het wild mag leven inplaats van in een dierentuin.
Ok, dus volgens mijn droom ga ik dus iemand pijn doen maar hij/zij wilt het?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:29 schreef MNR het volgende:
Bloed
Het symbool van de levenskracht, levendige hartstocht en onvermoeibare liefde. Degene die in de droom bloed verliest, heeft psychische wonden, waarvan hij niets wil weten, omdat deze wonden hem in de ogen van anderen zouden kunnen vernederen. Vloeit het bloed uit de wonden van andere mensen, dan staan we op het punt om anderen pijn te doen. Bloedverlies in de droom kan wijzen op een gebrek aan liefde, een transfusie van diepe gevoelens.
Hehe, nou dat lijkt me nietquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:12 schreef jogy het volgende:
Ok, dus volgens mijn droom ga ik dus iemand pijn doen maar hij/zij wilt het?
Droomverklaringen zijn meestal verwarrender dan de droom zelf.
Nee, niet echt een relativerende opnmerking ( Je kent mijn 'mankement' blijkbaarquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:36 schreef MNR het volgende:
[..]
Hehe, nou dat lijkt me niet
Begrijp nu niet goed of dit een relativerende opmerking is of een nieuwsgierige vraag, maar mocht het laatste het geval zijn, heb ik even "zaag" en "moordenaar" voor je opgezocht
Bedanktquote:Zaag
Het zagen in een droom wijst op iets ingrijpends in de waaktoestand. Degene die aan het zagen is, wil zich wellicht uit een moeilijke situatie bevrijden; ziet de dromer iemand anders die met een zaag aan het werk is, dan staat hem vermoedelijk - veroorzaakt door z'n nalatige gedrag - een scheiding te wachten., die echter verwerkt kan worden. Wanneer de zaag bot is, dan zal met het verdriet over een bepaalde aangelegenheid amper overwinnen. Het zagen wijst soms ook op de gedcahte, dat met zich van een persoon wil ontdoen.
Moordenaar
Hij verschijnt in een droom als een schaduw en hij 'vermoordt' de liefde die ons dierbaar was, de gevoelens, de vooruitgang op de levensweg. De moord in het droombeeld is vergelijkbaar met het abrubte einde van een levensperiode of een aankondiging van een problematische situatie, waarin wij, onze familie of onze vrienden verzeild zouden kunnen raken.
Zou je dus eerder kunnen interpreteren dat jullie het beide willen, dat jullie het beide 'fijn' vonden, ookal is het een rare context![]()
Ach, niet begrepen worden hoeft geen drama te zijn toch? En volgens mij kan je het wel goed uitleggen.quote:Mijn droom klopt iig wel, ik vind iets totaal niet leuk waarvan ik niet wil dat die ander het weet, niet omdat ik vernederd word, maar omdat ik bang ben dat die ander me niet begrijpt of zich er niet mee bezig wil houden met wat er in mij omgaat op dit moment.
In dat droomsymboliek-boek dat ik hier heb staan, wordt over blauw gezegd dat het staat voor rust en vrede met jezelf.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:58 schreef Seventees het volgende:
De kleur blauw komt vaak in mijn dromen voor. Of dat nu in de vorm van lucht, water of licht is. Altijd blauw. Ene keer feller dan de andere keer. Vroeger ook veel gedroomd over water. Zee, stilstaand of in de vorm van ijs. De laatste jaren echter niet meer. Heel weinig in ieder geval.
Heb me later vertellen dat water staat voor emotie. Het was een emotionele tijd, dus daar zou ik me wel in kunnen vinden.
Oh, dat heb ik heel vaak, heerlijk stukken rennen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:51 schreef MNR het volgende:
Ik heb vannacht gejogd! En dat voelde echt heerlijk, ik had superconditie! Was heerlijk om alles van me af te rennen
I do?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:56 schreef jogy het volgende:
Nee, niet echt een relativerende opnmerking ( Je kent mijn 'mankement' blijkbaar![]()
).
quote:Ach, niet begrepen worden hoeft geen drama te zijn toch? En volgens mij kan je het wel goed uitleggen.
ywquote:Bedankt.
Had de afgelopen dagen niet echt tijd om te replyen, maar weet nog dat toen ik dit las ik ook 's nachts een hele misselijke nachtmerrie had gehad.quote:Op zondag 5 augustus 2007 12:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Vannacht nachtmerries gehad maar daar ben ik ondertussen zo gewend aan geraakt dat het me niet veel meer doet. Heb even geen zin om de droom in details uit te leggen dus dat sla ik even over.
Hehe..quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:39 schreef yvonne het volgende:
Oh, kan ik hier ook klagen over dromen?!
Ik ben goddomme in m'n laatste levensjaren en vannacht was ik hoogzwanger en stond op het punt te bevallen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik werp niks!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:54 schreef MNR het volgende:
Hehe..
Zwanger zijn is overigens heel positief uit te leggen. Dus lekker werpen dat mormel, zeg ik je![]()
Hehe..quote:
Is dat zo?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:50 schreef StallionJack het volgende:
Helaas moet je uit je REM-slaap gehaald worden om een droom goed te kunnen herinneren.
Jij doet je nick wel eer aan. Heb je m'n tip nog geprobeerd?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:46 schreef Dromenvanger het volgende:
[heul lang verhaal]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |