quote:Op woensdag 11 april 2007 21:19 schreef Logician het volgende:
een verhuisdoos met een rond gat in het midden er in en een oude fleecedeken..
ze loopt aldoor en dan stopt ze kijkt raar/boos en dan weer lopen en dan weer liggen ... etc etc etc, ik word er helemaal zenuwachtig van
Ik bedoelde natuurlijk LICHTquote:Op woensdag 11 april 2007 21:22 schreef KRS het volgende:
maak het anders een beetje rustig in huis. Geen tv/muziek en het ligt een beetje dimmen.
Als ze jou niet zelf opzoekt, wil ze het waarschijnlijk zelf doen en zou ik haar maar evenmet rust laten.
Zoekt ze jou wel op, dan zou ik bij haar gaan zitten en haar rustig gaan aaien, zodat ze merkt dat je er voor haar bent (Onze poes wilde dat heel graag)
Zoiets? Anders weet ik het ook niet...
Poezen zijn heeel eigenwijs hoor haha
Nou dat zet daar die doos neer? of leg daar een dekentje?quote:Op woensdag 11 april 2007 22:07 schreef Logician het volgende:
vorige kitten heeft ze door het hele huis gesleept .. dood...dus ben best zenuwachtig hoe ze gaat reageren.,..
doos heeft lage ingang rustig plekje, maar ze blijft achter de deyr...
ze ging net echt heeeel raar liggen plat op dr buik poten naar achter, en ze loopt heel apartze kan nauwelijks nog lopen
Zelf ook een beetje rustig blijven hoorquote:Op woensdag 11 april 2007 22:07 schreef Logician het volgende:
euh damn oke ik ga proberen op te ruimen...
Hele goeie inderdaad. En de kans dat ze dan met de kittens gaat slepen is dan ook minder. Het zou op dat moment meer rust kunnen creeeren.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:27 schreef goudengoudvis het volgende:
De weeen zijn nu dus echt begonnen. Succes.
Dat kan nog even aanhouden voordat er een kitten geboren wordt. De persweeen mogen niet langer duren dan een uur, daarna dierenarts bellen.
Op het laminaat bevallen is niet ideaal. Ze zal het vanzelf drukker krijgen met de weeen. Dan kun je haar in de doos zetten en zal ze het teveel moeite vinden om eruit te komen.
Als ze snel paniekerig is kun je het kitten het beste even aan de kant zetten, zodra het een beetje drooggelikt is en piept. Die kun je dan ook in een doos doen met lakens ofzo. Wel een kruik erbij doen, want kittens koelen snel af. Zo is het ook een beetje rustiger voor de poes.
Succes en rustig blijven he?
Nou dan laat haar maar even rustig rondlopen, hou je haar wel de hele nacht in de gaten?quote:Op woensdag 11 april 2007 22:28 schreef Logician het volgende:
heb een flanellen handdoek neergelegd... maar ze wil op de een of andere manier niet op stof
Toch vraag ik mij even af of dit een 'gepland' nestje was?quote:Op woensdag 11 april 2007 22:34 schreef Logician het volgende:
en weer een wee (ze staat op 4 poten achterlichaam omlaag en dan ong 30sec... en dan gaat ze weer liggen)... en natuurlijk op de grond naast de flanellen doek...
Nee natuurlijk verkoopt een supermarkt geen speciale poeder voor kittenmelkquote:Op woensdag 11 april 2007 22:36 schreef Logician het volgende:
heb niets in huis en nog met mijn kinderen wezen zoeken voor een spuit en de suffe AH hier verkoopt geen kitten melk etc.. morgen direct naar de DA dus... heb voor eventueel noodgeval het nr van de spoedDA en een handdoek ivm mogelijk vlies dat blijft steken en een kruik
En wijn voor mezelf
jaaaa ze isquote:Op woensdag 11 april 2007 22:41 schreef MissBliss het volgende:
Spannend!
Wat een schatje op de foto's zeg
Aparte katerquote:Op woensdag 11 april 2007 22:44 schreef Logician het volgende:
Dit is de vader trouwens toen hij kitten was
[afbeelding]
Zeker als je je van tevoren geen informatie verschaftquote:Op woensdag 11 april 2007 22:42 schreef Logician het volgende:
sorry dat ik niet zo perfect ben als jullie
het is gewoon moeilijk inschatten wanneer ze precies zwanger is geworden..
Zat ik me ook net af te vragenquote:Op woensdag 11 april 2007 22:53 schreef MissBliss het volgende:
Hoe heet poes eigenlijk?
Heb ik nog niet langs zien komen, of ik ben blind
Je hebt het noodnummer van de dierenarts altijd nog Logician.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:58 schreef Logician het volgende:
Moeder is Naina.. vader is Matisse
@Frappel..
Ik dacht dat het nog wel even zou duren! Maar ik ben natuurlijk gewoon heel erg blond..
En verder denk ik dat ik hier maar niet te veel op in moet gaan, want het huilen staat me serieus nader dan het lachen
Denk sowieso dat ik nu niet ga rijden...
Nou dan ga je bezig houden met je katquote:Op woensdag 11 april 2007 22:58 schreef Logician het volgende:
Moeder is Naina.. vader is Matisse
@Frappel..
Ik dacht dat het nog wel even zou duren! Maar ik ben natuurlijk gewoon heel erg blond..
En verder denk ik dat ik hier maar niet te veel op in moet gaan, want het huilen staat me serieus nader dan het lachen
Denk sowieso dat ik nu niet ga rijden...
En het is jou helemaal ontgaan dat je poes krols was en je ook heééél toevallig een kater rond hebt lopen?quote:Op woensdag 11 april 2007 23:08 schreef Logician het volgende:
9wk, alleen moeilijk vragen aan een kat welke datum ze ...
ik had het pas 1mnd geleden door omdat ze toen wat dikker begon te worden..
dus dan is het moeilijk uitrekenen.
ach ja.. ik ga denk ik even niet meer kijken hier.. en gewoon op de poes letten...
Goed planquote:Op woensdag 11 april 2007 23:08 schreef Logician het volgende:
9wk, alleen moeilijk vragen aan een kat welke datum ze ...
ik had het pas 1mnd geleden door omdat ze toen wat dikker begon te worden..
dus dan is het moeilijk uitrekenen.
ach ja.. ik ga denk ik even niet meer kijken hier.. en gewoon op de poes letten...
Lekker hun eigen ding aan het doen zijnquote:Op woensdag 11 april 2007 23:09 schreef Logician het volgende:
ik denk dat het trouwens een verschil is in intresse, ik heb gewoon katten als huisdieren, ik heb mijn werk mijn studie mijn kinderen.. t'is niet zo dat ik dag en nacht met mijn katten bezig ben. Die zijn meestal gewoon lekker hun eigen ding aan het doen
anyways, tijd om de ballonnen op te hangen
Heb je niet een paar katten om in de gaten te houden ofzo? Jezus zeg.....quote:Op woensdag 11 april 2007 23:09 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
En het is jou helemaal ontgaan dat je poes krols was en je ook heééél toevallig een kater rond hebt lopen?
1+1 =![]()
Nee joh, die rennen hier lekker rond met hun balletjequote:Op woensdag 11 april 2007 23:15 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Heb je niet een paar katten om in de gaten te houden ofzo? Jezus zeg.....
Omdat ze het te druk heeft met zichzelf..quote:Op woensdag 11 april 2007 23:20 schreef Queen_Bee het volgende:
Waarom zijn ze niet gecastreerd? En dan nog raar opkijken als kat zwanger is
Rofl, als je t n maand van te voren doorhad had je tijd zat om info te zoeken. Dat is zo gedaan
Info is een ding, weten wanneer die beesten precies hebben lopen neuken is een ander, dan kan het ietwat eerder komen dan verwacht. Of vraag jij je katten iedere ochtend of ze nog spannende dingen hebben gedaan de nacht ervoor. En ik ken die beesten een beetje een van deze kater was NIET te merken dat ie krols was (itt andere katers in de buurtquote:Op woensdag 11 april 2007 23:20 schreef Queen_Bee het volgende:
Rofl, als je t n maand van te voren doorhad had je tijd zat om info te zoeken. Dat is zo gedaan
Sommige mensen doen wel nuttige dingen tijdens normale werkurenquote:Op woensdag 11 april 2007 23:21 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Omdat ze het te druk heeft met zichzelf..![]()
Lieve schat, een kater word niet krols ...quote:Op woensdag 11 april 2007 23:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Info is een ding, weten wanneer die beesten precies hebben lopen neuken is een ander, dan kan het ietwat eerder komen dan verwacht. Of vraag jij je katten iedere ochtend of ze nog spannende dingen hebben gedaan de nacht ervoor. En ik ken die beesten een beetje een van deze kater was NIET te merken dat ie krols was (itt andere katers in de buurt)
Dan nog. Je laat ongecastreerde katten gewoon rond lopen. Vervolgens zegt TS het een maand van te voren te weten. Tijd genoeg om je in te lezen ed dus.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Info is een ding, weten wanneer die beesten precies hebben lopen neuken is een ander, dan kan het ietwat eerder komen dan verwacht. Of vraag jij je katten iedere ochtend of ze nog spannende dingen hebben gedaan de nacht ervoor. En ik ken die beesten een beetje een van deze kater was NIET te merken dat ie krols was (itt andere katers in de buurt)
Een zwangere kat...quote:Op woensdag 11 april 2007 23:20 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik noem katers en poezen in t algemeen katquote:Op woensdag 11 april 2007 23:31 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Een zwangere kat...
Maar goed, TS, haal es lekker adem, kap met posten en hou je ff met je moekepoes bezig. Lijkt me verstandiger. En je hebt geen kittenmelk of hulpmiddelen nodig. Moederpoes weet wel wat ze doen moet.
Hou alleen goed in de gaten of ze er niet weer mee gaat slepen als ze begint te baren!.
Wat moet dat worden als jij ooit moeder zou worden...![]()
Jezus kom niet met die crap. Ik wil best geloven dat t beest altijd genoeg te vreten heeft. Maar zelfs na een eerdere foute bevalling denk jij niet "Hey, laat ik even een uurtje van mn leven verspillen om info te zoeken"quote:Op woensdag 11 april 2007 23:31 schreef Logician het volgende:
Mijn katten hebben een luizeleventje, niets te klagen. En daar ben ik heel zeker van![]()
Alleen werken sommige mensen ook nog 40uur in de week, vandaar dat ik ook niet 1
maar een 2e kat heb genomen toen ik weer fulltime ging werken, zodat Matisse niet alleen was
Maar ik denk dat voor sommige mensen de prioriteiten anders liggen, ik ben weg van mijn katten maar nee sorry mijn leven draait niet alleen om mijn huisdieren.
Ze is al een hele tijd heel stil te slapen trouwens
99% van de mensenquote:Op woensdag 11 april 2007 23:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik noem katers en poezen in t algemeen kat![]()
Je leven hoeft niet om je huisdieren te draaien, maar je kan je wel opzenminst een béétje inlezen toch ? Of nog veel beter meneer of mevrouw (of allebei) laten helpen.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:31 schreef Logician het volgende:
Maar ik denk dat voor sommige mensen de prioriteiten anders liggen, ik ben weg van mijn katten maar nee sorry mijn leven draait niet alleen om mijn huisdieren.
Ja en dan nog zeggen dat het niet geplanned isquote:Op woensdag 11 april 2007 23:35 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Je leven hoeft niet om je huisdieren te draaien, maar je kan je wel opzenminst een béétje inlezen toch ? Of nog veel beter meneer of mevrouw (of allebei) laten helpen.
mompelt iets over een kattenoverschot en overvolle asiels
En mensen zijn mensen, zoals paarden paarden zijn en alle katten katten zijn.... Waar komen vrouwen, merries en poezen dan vandaan?quote:Op woensdag 11 april 2007 23:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik noem katers en poezen in t algemeen kat![]()
Als je leven alleen om jou draait, wil een mens dat kleine stukje nog wel eens ontgaan..quote:Op woensdag 11 april 2007 23:35 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Je leven hoeft niet om je huisdieren te draaien, maar je kan je wel opzenminst een béétje inlezen toch ? Of nog veel beter meneer of mevrouw (of allebei) laten helpen.
mompelt iets over een kattenoverschot en overvolle asiels
quote:Op woensdag 11 april 2007 23:35 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
99% van de mensen, maar Jeanke is even baldadig ^^..
Queen_Bee, ik vind het wel mooi geweest, open er anders een apart topic over of discusseer er hier: Smoesjes over poesjes. (ivm kattenoverschot) over verder.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:36 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja en dan nog zeggen dat het niet geplanned is
Lalala niet gecastreerde POES en KATER lalla "Oh hey, wat raar, poes is zwanger. Hoe kan dat nou?!"
Ja, ik neem de blame wel op me hoor.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Queen_Bee, ik vind het wel mooi geweest, open er anders een apart topic over of discusseer er hier: Smoesjes over poesjes. (ivm kattenoverschot) over verder.
Poes hier is nu zwanger en moet bevallen, daar gaat dit topic over en hoezeer ik me ook in jullie argumenten kan vinden het moet niet een neerslaan van elk kittentopic worden.
quote:Op woensdag 11 april 2007 23:42 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, ik neem de blame wel op me hoor.
Succes POES
Da's mooi! Ik ben toen met de poes om middernacht nog bij de DA geweest. Derde kitten wilde er niet uit, is met keizersnee gehaalt. Heb zelf mogen assisteren, was kippevelgeweldigquote:Op donderdag 12 april 2007 16:16 schreef Logician het volgende:
en als ze langer dan 30min persweeen heeft en er niets is, kan ik er 24/7 mee bij ze terecht. dat is ook wel een fijne gedachte
Dat zou idd moeten, maar het kan nog wel eens gebeuren dat moederpoes de kittens niet wil voeden.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:02 schreef LintuxCx het volgende:
Hè wat, nog geen poesjes dus?En ik zat maar in spanning drie pagina's te lezen...
Bij mijn ouders hadden we er vaak niet zo veel zicht op, boerderijkatten. D'r was één poes die het wel vaak binnen voor elkaar kreeg, ergens verstopt in een houtbak. Kittens
Maar hoezo ga je nou melk voor ze kopen? Moederlief moet genoeg melk bij zich hebben toch?
quote:Op donderdag 12 april 2007 22:55 schreef freecell het volgende:
Poezzz?
* freecell duwt zachtjes tegen de mamapoes aan: Toe dan meis!
Dat zou wat zijnquote:Op donderdag 12 april 2007 23:21 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
De katten inmiddels ook aan de wijn ?![]()
"Natuurlijke pijnstilling nu ook bij kattenbevallingen"quote:Op donderdag 12 april 2007 23:21 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
De katten inmiddels ook aan de wijn ?![]()
Joh.. dram eens niet zo.. madam heeft een levenquote:Op vrijdag 13 april 2007 14:35 schreef TheYoung1 het volgende:
Stilte voor de storm??
Madam in kwestie heef zelfs een heel interessant leven. En een heleboel levenservaring...quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:37 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Joh.. dram eens niet zo.. madam heeft een leven![]()
![]()
Ik heb je andere posts even verwijderdquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:48 schreef Frappelsien het volgende:
En een heleboel mensen die het blijkbaar ondanks haar succes nodig vinden om het toch op te nemen voor haar![]()
Stel je niet aan mens, ik maakte een grapje..
Zoals je zelf zei, het is een forum.. geen mens is hier serieus of altijd even vriendelijk.. *Zucht*
Ik denk dat er vandaag geen post meer komtquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:59 schreef Frappelsien het volgende:
Dankjewel, ik ga nu ook ophouden hier te reageren.. en gewoon afwachten op nieuws dat de katjes gezond en wel te wereld zijn gekomen![]()
Ga er maar niet vanuit inderdaad, ze is vanavond namelijk haar verjaardagsfeest aan het houden in de kroegquote:Op vrijdag 13 april 2007 22:03 schreef senesta het volgende:
Ik denk dat er vandaag geen post meer komt![]()
Ik hoop ook dat poes zonder problemen bevalt/bevallen is![]()
Pcies in de gedachtengang van moederpoesquote:Op vrijdag 13 april 2007 23:22 schreef kastanova het volgende:
[..]
Heb zo'n vermoeden dat dat wel een latertje zal worden..
ha ha dat dacht ik precies het zelfde toen ik weer hier naar toe op weg was..quote:Lijkt me dat die babypoesjes er nu toch wel een keertje zijn?
quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:14 schreef LintuxCx het volgende:
Dat gebeurt nou altijd op Fok... Als het echt spannend wordt verdwijnt TS altijd spoorloos.
Het is een complotquote:Op zaterdag 14 april 2007 18:14 schreef LintuxCx het volgende:
Dat gebeurt nou altijd op Fok... Als het echt spannend wordt verdwijnt TS altijd spoorloos.
quote:Op zondag 15 april 2007 23:53 schreef Logician het volgende:
nada niets ... volgens mij zijn het erg luie kittens
One down, one-houndred and six to go.....quote:Op maandag 16 april 2007 23:03 schreef nokwanda het volgende:
Laten we dus maar gauw zorgen dat dit topic vol komt want die poes houdt het anders niet meer.
(gezien Barbaafs eerdere opmerking over zichzelf respecterende poezen die niet bevallen voor er minstens een topic volgeluld is)
Dat gaat niet werken hoorquote:Op maandag 16 april 2007 23:07 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
One down, one-houndred and six to go.....![]()
Zoveel geduld heb ik niet. Allez mamapoes, DUWE![]()
Nee, he! Wordt echt een traditie hier.quote:
De enige oplossing lijkt te zijn pas een topic te openen als de bevalling al is begonnen maar dan heb je wel wat anders aan je hoofd, om het maar niet te hebben over een moederpoes die per se wil dat je erbij blijft.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nee, he! Wordt echt een traditie hier.
Het is leuk om in dit soort topics mee te genieten dus ik zal niet zeggen: vooral geen topic starten. Maar als je zelf op redelijk korte termijn wil genieten van je kittens is het toch niet aan te raden gezien jouw eerdere stelling die echt zo lijkt te werken![]()
Statistisch gezien zal bij een witte ouder 50% van de kittens wit zijn. De andere helft waarop kans is dan, tja, kans op kittens die eruit zien als de moeder (zwartbruin gecyperd met wit), of er nog kans is op andere kleuren kan ik met alleen deze info niet bedenken.quote:Op woensdag 18 april 2007 01:06 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
quote]Op dinsdag 17 april 2007 22:55 schreef Barbaaf het volgende:
Mooi dier
Hebben jullie enig idee van de kleuren en tekeningen die je kan verwachten?
quote:Op woensdag 18 april 2007 11:21 schreef TheYoung1 het volgende:
Zoiets als dit schatje....
[afbeelding]
Bleven ze maar altijd zo klein he![]()
Uit Turkse Angora X Huiskat komt meestal geen langhaar (maar ze lijkt wel een beetje een pluimstaart te hebben op de foto ?), maar alle nakomelingen dragen wel langhaar. Ze kan met Matisse dus wel langharige kittens krijgen. (als ze echt kortharig is 50% kans)quote:Op woensdag 18 april 2007 07:33 schreef Logician het volgende:
Matisse is 100% maine coon: hij had een grijs blauw kopvlekje die nu geheel verdwenen is, hij kan ieg prima horen
zijn vader was bruin/zwart en zijn moeder geheel wit. zijn broertjes en zusjes waren wit, grijs bruin en heel licht rood met wit
Naina is half turkse angora, de vader is onbekend maar waarschijnlijk gewoon een straatkat. Ik heb haar via een oud collega. Haar moeder is bruin/zwart en haar broertjes en zusjes zijn bruin/zwart en grijs/zwart/wit.![]()
In dat stadium duurde het hier nog een week.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:41 schreef Logician het volgende:
Je voelt ze nu ook echt supergoed als je je hand op dr buikje legt![]()
Ik kan me ook niet voorstellen dat het nog heel erg lang gaat duren, ze kan nauwlijks nog normaal zitten
quote:Op woensdag 18 april 2007 19:10 schreef Logician het volgende:
En dit is papa die net binnen is komen druppelen, die behoorlijk groot is!
Let aub niet op hoe hij er uit ziet, meneer heeft een zandrolfettisj![]()
![]()
[afbeelding]
die is alweer bijna 5quote:Op woensdag 18 april 2007 19:14 schreef freecell het volgende:
[..]Is dat T. Al weer?
Hoe gegroeid is die!!
Nou kijk eens naar de achterkant, misschien zie je (al) ietsquote:Op woensdag 18 april 2007 22:10 schreef Logician het volgende:
ff tussendoor, en ja het zal vast weer niet wezen maar uhhhhh..
ze is erg onrustig, ligt ongemakkelijk op dr zij en de hele tijd gaat dr pootje dat bovenop ligt trillend een beetje omhoog.. gaat er hier een belletje bij iemand rinkelen of ben ik gewoon hopeloos?
Ik wilde net naar bedquote:Op woensdag 18 april 2007 22:18 schreef Logician het volgende:
ik zie nog niets raars aan haar achterkant, dr buik is wel erg bewogen op dit moment, zie het v.a hier gewoon telkens van vorm veranderen.. (1,5mtr) en ze is heen en weer aan het lopen van dr kussen naar het eetbakje om de 5min.. en ze staat dan ineens stil.. oortjes plat en dan loopt ze weer verder... etc etc
maar ok ik zal wel weer spoken zien..
Of zi is weer aan de diarreequote:Op woensdag 18 april 2007 22:23 schreef Logician het volgende:
m.a.w of ze heeft last van dr kittens of of of... ?
Kijkquote:
[uitleg]quote:
Jeequote:Op woensdag 18 april 2007 22:31 schreef Logician het volgende:
[..]
[uitleg]
vandaag is de halve vloer incl. ik ontslagen ivm service levels etc, ingaande op maandag..
[/uitleg]
Wat een huftersquote:Op woensdag 18 april 2007 22:34 schreef Logician het volgende:
nee over 2dgn zou ik aanmerking voor eventueel contract komen (6mnd termijn)
best wel idd, je doet er alleen zo weinig aan als uitzendkrachtquote:
Zouden het weeen zijn, merk je verder iets aan haar?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:36 schreef Logician het volgende:
ps: volgens mij is dr buik serieus aan het opzwellen
Favo plek weer opgezocht dus....quote:Op woensdag 18 april 2007 22:53 schreef Logician het volgende:
ze ligt nu weer voor de deur...
Foto!!!quote:Op woensdag 18 april 2007 22:55 schreef Logician het volgende:
met dr neus op het laminaat en dr staart omhoogziet dr niet uit
quote:Op woensdag 18 april 2007 23:12 schreef Logician het volgende:
Ja heb ik al klaargelegd, anders slaap ik helemaal niet meer vanavond...
Serieus dr buik lijkt echt in 1uur verdubbeld in omvang hoe het kan weeet ik niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |