quote]
Op dinsdag 17 april 2007 22:55 schreef Barbaaf het volgende:Mooi dier
![]()
Hebben jullie enig idee van de kleuren en tekeningen die je kan verwachten?
[/quote]
Ik weet niet of Logician enig verstand van kleurengenetica bij de kat heeft, maar ik kan al wel een gokje wagen. Ik heb een beetje gezocht via de zoekfunctie en
Matisse had blijkbaar een kopvlekje als kitten, welke kleur had dat kopvlekje, ik las iets van grijs, bedoel je daarmee blauw ? Want de kopvlek geeft meestal aan welke kleur een kitten onder het witte jasje heeft en dat helpt iets bij het koffiedik kijken.
Ook wordt er vaak beweerd dat witte kittens met kopvlekken minder vaak last hebben van doofheid (erg fijn dat hij een kopvlekje had dus, want volgens mij kwam Matisse niet bij een BAER-testende cattery vandaan). Weet je welke kleuren zijn ouders hadden ? (ja, de ene was wit
![]()
) En liefst ook nog broers en zussen ? (ik las iets met rood, maar dat zal wel niet meespelen als Matisse zijn kopvlek een hele andere kleur had)
Welke kleuren hadden de ouders van Naina ? Is ze een raskruising of zoiets en zo ja van welke rassen?
Statistisch gezien zal bij een witte ouder 50% van de kittens wit zijn. De andere helft waarop kans is dan, tja, kans op kittens die eruit zien als de moeder (zwartbruin gecyperd met wit), of er nog kans is op andere kleuren kan ik met alleen deze info niet bedenken.