Albayrak die in principe over haar eigen vriends toelating zou moeten beslissen en daarom moeten er nu al kunstgrepen toegepast gaan wordenquote:PvdA-staatssecretaris Nebahat Albayrak van Vreemdelingenbeleid wil binnenkort trouwen met haar Turkse verloofde, die woonachtig is in Engeland. Haar verloofde heeft daarom een machtiging tot voorlopig verblijf aangevraagd.
Hoewel Albayrak politiek verantwoordelijk is voor de toelating van vreemdelingen in Nederland, zal zij niet zelf beslissen over deze aanvraag, zo schrijft vandaag NRC Handelsblad. Om schijn van belangenverstrengeling te voorkomen, loopt de aanvraag via CDA-minister Ernst Hirsch Ballin. Albayrak gaf zelf in een constituerend beraad van het kabinet aan dat ze niet zelf over de aanvraag wilde beslissen. Daarop bracht premier Jan Peter Balkenende de aanvraag onder bij Hirsch Ballin.
In de wandelgangen van politiek Den Haag was reeds discussie ontstaan over de toelating van Albayraks verloofde. Ook gonsden er geruchten dat Albayrak meer familieleden naar Nederland zou willen laten komen. Daarvan is echter geen sprake.
Het komt overigens wel eens meer voor dat bewindslieden – die mogelijk met belangenverstrengeling te maken krijgen – afstand doen van een deel van hun portefeuille.
Komop veel netter kan je zoiets toch niet afhandelen? Dit is toch gewoon zeiken om het zeiken?quote:Op woensdag 11 april 2007 17:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Albayrak die in principe over haar eigen vriends toelating zou moeten beslissen en daarom moeten er nu al kunstgrepen toegepast gaan worden![]()
Die kunstgrepen moet ze kennelijk toepassen om malloten als jij die achter elke boom een mosliminvasie zien wat munitie af te nemen. Dat alleen al is triest genoeg.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Albayrak die in principe over haar eigen vriends toelating zou moeten beslissen en daarom moeten er nu al kunstgrepen toegepast gaan worden![]()
Oh nee op zich zou het niet zo opmerkelijk moeten zijn. Vind het alleen wel opmerkelijk dat alles bij Albayrak zo snel gaat. Nog geen 2 maanden na d'r beediging gaan de grenzen voor Irakezen open en laat ze d'r vriend overkomenquote:Op woensdag 11 april 2007 18:02 schreef Stippel het volgende:
Albayak beslist zelf over toelating vriend: ""schande! boehoe, belangeverstrengeling!!!11"
Albayak laat beslissing over toelating vriend onder de verantwoordelijkheid van een ander vallen, om belangenverstrengeling te vermijden: "schande,boehoe!!!1"
waarom eigenlijk, wat is er verkeerd aan als een politicus een buitenlander trouwt?
ben je dan niet meer gerechtigd op actief op het gebied van buitenlanderpolitiek en verblijfsvergunningen te zijn...?
eigenlijk vind ik dat wel een goed idee, ik zie Wilders opeens al opvallend met dichte lippen zitten bij het thema immigratie en buitenlanders
Ga lekker in Groningen huilen dat je alleen bent of zo. Dag Martin.quote:
Daadkrachtquote:Op woensdag 11 april 2007 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh nee op zich zou het niet zo opmerkelijk moeten zijn. Vind het alleen wel opmerkelijk dat alles bij Albayrak zo snel gaat.
Och. Vind het wel heeeeel snel.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Komop veel netter kan je zoiets toch niet afhandelen? Dit is toch gewoon zeiken om het zeiken?
Demonisering vooraf?quote:Op woensdag 11 april 2007 18:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Och. Vind het wel heeeeel snel.
Maar goed, zoals gezegd is het de bedoeling de boel eens op een rijtje te zetten hier. Ben benieuwd of in de loop der jaren een patroon zichtbaar wordt.
Ja, dat schijnheilige "discussie voeren" komt mij ook een beetje m'n strot uit.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Demonisering vooraf?
Hou toch op man. Zeg gewoon dat je geen moslims in het kabinet wil en draai er niet zo om heen verder![]()
quote:Op woensdag 11 april 2007 19:40 schreef PJORourke het volgende:
... zet de poorten open en haal een importpartner.
Die komt uit een EU-lidstaat he.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:46 schreef Stippel het volgende:
[..]... wat zou Wilders daarvan te zeggen hebben
Ik denk hetzelfde als ik.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:46 schreef Stippel het volgende:... wat zou Wilders daarvan te zeggen hebben
Dat is toch te zot voor woorden te noemenquote:Op woensdag 11 april 2007 17:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het is natuurlijk de vraag hoe lang gekke geert al een relatie heeft met die vrouw. Zo lang is Hongarije nog geen EU lid.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die komt uit een EU-lidstaat he.
en Londen is geen stad in een EU lidstaat?quote:Op woensdag 11 april 2007 19:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die komt uit een EU-lidstaat he.
Die vent is een Turk. Anders had ie geen vergunning nodig.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:24 schreef Stippel het volgende:
[..]
en Londen is geen stad in een EU lidstaat?
Hongaren hebben ook een MVV nodig, enkel niet voor de inreis, en mogen zij dat bij de gemeente aanvragen na hun inreis en hoeven dit niet bij de IND zelf te doen en uit hun land van herkomst.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die vent is een Turk. Anders had ie geen vergunning nodig.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat volbloed Denen ook een vergunning nodig hebben.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die vent is een Turk. Anders had ie geen vergunning nodig.
Okay, maar deze pik is iig geen Brit maar een Turk.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:29 schreef Stippel het volgende:
[..]
Hongaren hebben ook een MVV nodig, enkel niet voor de inreis, en mogen zij dat bij de gemeente aanvragen na hun inreis en hoeven dit niet bij de IND zelf te doen en uit hun land van herkomst.
Guusje ter Horst moet in principe over belastingmaatregelen beslissen die nadelig voor haar kunnen zijn. Zij laat die beslissing nu over aan Bos.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
quote:Op woensdag 11 april 2007 21:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Guusje ter Horst moet in principe over belastingmaatregelen beslissen die nadelig voor haar kunnen zijn.
quote:Ook gonsden er geruchten dat Albayrak meer familieleden naar Nederland zou willen laten komen. Daarvan is echter geen sprake.
http://www.gelderlander.nl/nijmegen/article1257472.ecequote:Op woensdag 11 april 2007 21:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
quote:Het ministerie van Binnenlandse Zaken compenseerde die naheffingen door zes ton te storten in het Provinciefonds. Over compensatie voor burgemeesters zou Ter Horst nog overleggen met het Georganiseerd overleg burgemeesters. Ze heeft minister Bos van Financiën gevraagd dit overleg over te nemen 'om iedere schijn van belangenverstrengeling te voorkomen'.
Functioneren?quote:Op woensdag 11 april 2007 17:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tot nu toe:
Vaag gedrag omtrent de Armeense genocide:
Eventuele aanklacht door een Turkse nationalistische advocaat: Aangifte tegen Albayrak dreigt voor belediging Turkije
De Grens open voor Irakezen: Grens open voor Irakees.
Nu het volgende: Albayrak beslist niet over haar Turkse vriend
Maar wel een diskwalificatie.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:06 schreef Sidekick het volgende:
Functioneren?
Een mogelijke aanklacht tegen haar is geen functioneren, een mening over de Armeense genocide is geen functioneren,
Dat is dus eigen vlees keuren.quote:Blijft dus over haar beleid om Irakezen uit centraal-Irak asiel te verlenen. Goede zet imho.
Het topic gaat over moslims in het kabinet.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:06 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, het topic gaat dus over de situatie dat anderen gaan beslissen over de toelating van haar vriend om belangenverstrengeling te voorkomen. Tot zover de demagogie van Wilders dat ze haar eigen vlees gaat keuren.
Volgens sommige mensen. Volgens andere niet.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:17 schreef PJORourke het volgende:
Maar wel een diskwalificatie.
Komt ze uit centraal Irak?quote:Dat is dus eigen vlees keuren.
Volgens iedereen met gezond verstand wel.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:33 schreef calvobbes het volgende:
Volgens sommige mensen. Volgens andere niet.
Ze sluit de Koerden uit, als Turkse. Lijkt me duidelijk.quote:Komt ze uit centraal Irak?
Briljante argumentatie weer....quote:Op woensdag 11 april 2007 22:49 schreef PJORourke het volgende:
Volgens iedereen met gezond verstand wel.
Viaviavia dus... Ook een briljant argument....quote:Ze sluit de Koerden uit, als Turkse. Lijkt me duidelijk.
Moeten we dan een buitenlander hebben op binnenlandse zaken om belangenverstrengeling te voorkomen?quote:Op woensdag 11 april 2007 22:17 schreef PJORourke het volgende:
Dat is dus eigen vlees keuren.
Ze sluit Koerden uit, als minister. Lijkt me redelijk, want in het Koerdische deel van Irak wordt er betrekkelijk weinig opgeblazen. Die hebben hun zaken redelijk voor elkaar, dus hoeven ook niet weg.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:49 schreef PJORourke het volgende:
Ze sluit de Koerden uit, als Turkse. Lijkt me duidelijk.
Scherpquote:Op woensdag 11 april 2007 23:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Moeten we dan een buitenlander hebben op binnenlandse zaken om belangenverstrengeling te voorkomen?
Nee, een atheistische conservatief.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Moeten we dan een buitenlander hebben op binnenlandse zaken om belangenverstrengeling te voorkomen?
Procedureel gezien misschien wel, maar ze stelt een heel slecht voorbeeld.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:16 schreef Kees22 het volgende:
Overigens vind ik dat gezeik over haar vriend onzin.
Toch niet als ze haar taak even overdraagt aan een collega? Dat doen rechters ook. En dokters wordt ook aangeraden niet familieleden te behandelen. Wat is daar nu opeens mis mee?quote:Op woensdag 11 april 2007 23:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Procedureel gezien misschien wel, maar ze stelt een heel slecht voorbeeld.
Importpartners worden ontmoedigd, en deze trut doet het toch. Heel slecht voorbeeld.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:49 schreef Kees22 het volgende:
Toch niet als ze haar taak even overdraagt aan een collega? Dat doen rechters ook. En dokters wordt ook aangeraden niet familieleden te behandelen. Wat is daar nu opeens mis mee?
Precies, de staat dient maar een geschikte volhollandsche partner aan te wijzen.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Importpartners worden ontmoedigd, en deze trut doet het toch. Heel slecht voorbeeld.
Hangt er helemaal vanaf, wat voor een man het is. Ik ken haar niet, maar het lijkt me geen vrouw om een fundamentalist te kiezen of een achterlijke bergbewoner.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Importpartners worden ontmoedigd, en deze trut doet het toch. Heel slecht voorbeeld.
Gatverdamme, wie wil nou een Hollander als partner?quote:Op woensdag 11 april 2007 23:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, de staat dient maar een geschikte volhollandsche partner aan te wijzen.
Dat weet jij net zo min als ik; het blijft een slecht voorbeeld, een staats die weer een Turk binnenhaalt.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:59 schreef Kees22 het volgende:
Hangt er helemaal vanaf, wat voor een man het is. Ik ken haar niet, maar het lijkt me geen vrouw om een fundamentalist te kiezen of een achterlijke bergbewoner.
Ja, waar zeg ik dat ik monarchist ben en dit gedrag goedkeur?quote:En als je dan toch bezig bent: waar kwam Maxima ook al weer vandaan? De Oranjes hebben altijd al partners buiten de deur gezocht. Ze zijn zelf van buiten de deur, nota bene!
Alleen als dat gebeurt kom jij weer aan je trekken.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:55 schreef gelly het volgende:
Precies, de staat dient maar een geschikte volhollandsche partner aan te wijzen.
Ik denk dat ze die Turk al had voor ze staats werd en hoe dan ook hebben mensen volgens ons recht de vrijheid om zelf hun partner te kiezen. Dus in die zin geeft ze wel degelijk een goed voorbeeld: ik kies zelf wel. (OK, dat is jouw punt niet, maar het is wel een overweging!)quote:Op donderdag 12 april 2007 00:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat weet jij net zo min als ik; het blijft een slecht voorbeeld, een staats die weer een Turk binnenhaalt.
[..]
Ja, waar zeg ik dat ik monarchist ben en dit gedrag goedkeur?
quote:Op woensdag 11 april 2007 18:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Die kunstgrepen moet ze kennelijk toepassen om malloten als jij die achter elke boom een mosliminvasie zien wat munitie af te nemen. Dat alleen al is triest genoeg.
Neuh, ik denk dat inteelt juist de oorzaak is van bekrompen meningen als die van PJOROurke. Maar hij weet niet beter, hij komt uit limburg.quote:
Dan is hij, misschien net als Wildebol, een uitzondering. De meeste Limburgers die ik ken, zijn juist ruim van opvattingen.quote:Op donderdag 12 april 2007 00:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Neuh, ik denk dat inteelt juist de oorzaak is van bekrompen meningen als die van PJOROurke. Maar hij weet niet beter, hij komt uit limburg.
Nee, een Hongaar is zoveel beter dan een Turk.quote:Op donderdag 12 april 2007 00:11 schreef PJORourke het volgende:
Dat weet jij net zo min als ik; het blijft een slecht voorbeeld, een staats die weer een Turk binnenhaalt.
Dat malloten als jij hier mogen reageren is al erg genoeg.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Die kunstgrepen moet ze kennelijk toepassen om malloten als jij die achter elke boom een mosliminvasie zien wat munitie af te nemen. Dat alleen al is triest genoeg.
Mensen uit Groningen/Drenthe/Friesland die over mensen uit Brabant of Limburg zeikenquote:Op donderdag 12 april 2007 00:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Neuh, ik denk dat inteelt juist de oorzaak is van bekrompen meningen als die van PJOROurke. Maar hij weet niet beter, hij komt uit limburg.
Die lul van een Wilders doet het ook. Lijkt me ook een slecht voorbeeld dan he.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:53 schreef PJORourke het volgende:
Je bedoelt toch niet die ene met een importpartner uit Hongarije?quote:Op woensdag 11 april 2007 23:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, een atheistische conservatief.
In combinatie met het voorgaande moet ik smakelijk lachen.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, want Hongaren zijn over het algemeen geen moslims.quote:Op donderdag 12 april 2007 07:54 schreef calvobbes het volgende:
Die lul van een Wilders doet het ook. Lijkt me ook een slecht voorbeeld dan he.
Martin toch, met zo'n zuurgraad kom je nooit meer aan de baan en vrouw.quote:Op donderdag 12 april 2007 00:24 schreef gelly het volgende:
Maar hij weet niet beter, hij komt uit limburg.
Is dat nieuw trouwens, Fok!kers constant bij de voornaam noemen?quote:Op donderdag 12 april 2007 09:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Martin toch, met zo'n zuurgraad kom je nooit meer aan de baan en vrouw.
Omdat ze helemaal niet willen dat buitenlanders integreren. Ze hadden gehoopt dat allochtonen weg zouden vluchten als ze moesten integreren.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:28 schreef Dreamscape het volgende:
Ik snap die rechtse rakkers echt niet meer. Jaren lang schreeuwen ze om integratie, maar als er eentje integreerd en een top positie inneemt is het nog niet goed.....
Loop dan niet te zeiken over het Turk zijn, maar zeg gewoon dat je een schurft hekel hebt aan alle Moslims, dat elke Moslim een teveel is en dat we maar eens moesten gaan beginnen met het ontroesten van de spoorstaven richting Westerbork.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:20 schreef PJORourke het volgende:
Nee, want Hongaren zijn over het algemeen geen moslims.
quote:Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Loop dan niet te zeiken over het Turk zijn, maar zeg gewoon dat je een schurft hekel hebt aan alle Moslims, dat elke Moslim een teveel is en dat we maar eens moesten gaan beginnen met het ontroesten van de spoorstaven richting Westerbork.Turkije.
Nee hetis een sneue poging gebrek aan inhoud te comouflerenquote:Op donderdag 12 april 2007 09:28 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Is dat nieuw trouwens, Fok!kers constant bij de voornaam noemen?
Genocideontkenning, dubbele paspoorten en importpartners zijn geen tekenen van integratie.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:28 schreef Dreamscape het volgende:
Ik snap die rechtse rakkers echt niet meer. Jaren lang schreeuwen ze om integratie, maar als er eentje integreerd en een top positie inneemt is het nog niet goed.....
Ik heb hekel aan die ideologie en haar aanhangers. Dat betekent niet dat je Westerbork er bij hoeft te halen, want niemand roept op tot genocide. Sterker nog, die geliefde Turken van jou zijn er vaak niet erg vies van.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef en_door_slecht het volgende:
Loop dan niet te zeiken over het Turk zijn, maar zeg gewoon dat je een schurft hekel hebt aan alle Moslims, dat elke Moslim een teveel is en dat we maar eens moesten gaan beginnen met het ontroesten van de spoorstaven richting Westerbork.
Ze willen haar in Turkije juist vervolgen voor genocide-erkenningquote:Op donderdag 12 april 2007 10:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Genocideontkenning, dubbele paspoorten en importpartners zijn geen tekenen van integratie.
Loon der lafheid. Grappig dat ze Coruz, die de genocide gewoon erkent, niet aanpakken.quote:Op donderdag 12 april 2007 10:28 schreef du_ke het volgende:
Ze willen haar in Turkije juist vervolgen voor genocide-erkenning.
Dus als iemand zijn God Allah noemt dan krijgt hij minder rechten van jou?quote:Op donderdag 12 april 2007 10:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb hekel aan die ideologie en haar aanhangers. Dat betekent niet dat je Westerbork er bij hoeft te halen, want niemand roept op tot genocide. Sterker nog, die geliefde Turken van jou zijn er vaak niet erg vies van.
quote:Op donderdag 12 april 2007 10:34 schreef Dodecahedron het volgende:
Dus als iemand zijn God Allah noemt dan krijgt hij minder rechten van jou?
Ik was laatst bij een sanitair-groothandel in Assen en daar zag ik beroepsmatig dat er grote orders douchekoppen door de gemeente Westerbork waren besteld. Dus volgens mij is Wilders er in het geniep al mee bezig!quote:Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Loop dan niet te zeiken over het Turk zijn, maar zeg gewoon dat je een schurft hekel hebt aan alle Moslims, dat elke Moslim een teveel is en dat we maar eens moesten gaan beginnen met het ontroesten van de spoorstaven richting Westerbork.
Dan is hij een moslim. En dan krijgt hij minder rechten van jou. Alleen maar omdat je intellectueel te lui bent om de goede van de slechte moslims te scheiden.quote:Op donderdag 12 april 2007 10:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]Al noemt hij hem poepchinees, wat heeft dat er mee te maken?
Je houding richting Moslims verschilt niet van die van Adolf in begin jaren '30. Hij riep toen ook niet op tot genocide, jij nu ook nog niet.quote:Op donderdag 12 april 2007 10:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb hekel aan die ideologie en haar aanhangers. Dat betekent niet dat je Westerbork er bij hoeft te halen, want niemand roept op tot genocide. Sterker nog, die geliefde Turken van jou zijn er vaak niet erg vies van.
Wat een kutvergelijking. Er waren toen geen groepen joden die oproepen tot de heilige oorlog tegen alles wat niet joods was, die massaal richting het Westen migreerder en daar eigen enclaves gingen bevolken met eigen wetten uswquote:Op donderdag 12 april 2007 11:17 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Je houding richting Moslims verschilt niet van die van Adolf in begin jaren '30. Hij riep toen ook niet op tot genocide, jij nu ook nog niet.
Ook in het geval van de Joden waren alle Joden slecht omdat 1 ooit iets fout had gedaan. Precies zoals jij praat over Moslims. Maar omdat jij alleen wat schreeuwt en Adolf de daad bij het woord heeft gevoegd maakt dat ik Westerbork er niet bij mag slepen?
Ben je nou echt zo om dat je de etnische en de ideologische kant van de zaak niet kunt scheiden? Ik heb een hekel aan een ideologie en z'n aanhangers, en roep niet op tot moord.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:17 schreef en_door_slecht het volgende:
Je houding richting Moslims verschilt niet van die van Adolf in begin jaren '30. Hij riep toen ook niet op tot genocide, jij nu ook nog niet.
Ook in het geval van de Joden waren alle Joden slecht omdat 1 ooit iets fout had gedaan. Precies zoals jij praat over Moslims. Maar omdat jij alleen wat schreeuwt en Adolf de daad bij het woord heeft gevoegd maakt dat ik Westerbork er niet bij mag slepen?
Ben jij intellectueel actief genoeg om de goede nazi's van de slechte te scheiden?quote:Op donderdag 12 april 2007 11:00 schreef Dodecahedron het volgende:
Dan is hij een moslim. En dan krijgt hij minder rechten van jou. Alleen maar omdat je intellectueel te lui bent om de goede van de slechte moslims te scheiden.
Ja, het niveau is weer hoog.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Jaah we zijn weer bij Westerbork aanbeland
We marginaliseren nazi's toch ook? Vergelijkbare ideologieen.quote:Wat willen we nou? Dat we een bepaalde groep Nederlanders uit gaan sluiten van bepaalde posities? Lijkt me niet wenselijk, is nie echt integratiebevorderend, wel?
Albayrak kan haar paspoort opgeven maar doet dat niet. Vreet van twee walletjes. Soms is dat paspoort maar een papiertje, anders is het deel van haar identiteit.quote:Dat er een probleem is met de Turkse en Marokkaanse overheid over die dubbele nationaliteit en de eeuwige aanspraak die met name deze twee landen maken op hun onderdanen zou hier los van moeten staan en al helemaal niet moeten afstralen op de burgers in kwestie. Die doen ook maar alleen waar ze de ruimte voor krijgen. En worden ze betrapt op misbruik (huisje niet opgeven daar en wel uitkerinkje trekken hier, overzeese tegoeden etc.) dan worden ze individueel nog wel bestraft. Zo ver moet het gaan en niet verder.
Voor jou is elke Turk een Moslim en elke Moslim een hond. Wie kan wat hier nu niet scheiden?quote:Op donderdag 12 april 2007 11:29 schreef PJORourke het volgende:
Ben je nou echt zo om dat je de etnische en de ideologische kant van de zaak niet kunt scheiden?
Tuurlijk, meneertje Westerbork.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:11 schreef en_door_slecht het volgende:
Ja, jij bent er, dus het niveau is er dan ook naar.
Jaah, daar hebben we de Godwin! schreeuwers weer.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Jaah we zijn weer bij Westerbork aanbeland
Dat heb ik ook echt gezegd he. Leuke toeschrijving, maar probeer het nog maar een keer.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:14 schreef en_door_slecht het volgende:
Voor jou is elke Turk een Moslim en elke Moslim een hond. Wie kan wat hier nu niet scheiden?
Daar was jij toch echt mee begonnen.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:16 schreef en_door_slecht het volgende:
Jaah, daar hebben we de Godwin! schreeuwers weer.![]()
Nee.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Daar was jij toch echt mee begonnen.
Ja. Wellicht niet letterlijk, maar je hoeft geen Einstein te zijn om dat uit al je anti-Moslim geleuter te halen.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:17 schreef PJORourke het volgende:
Dat heb ik ook echt gezegd he.
Schrijf maar lekker toe, emotioneel cultuurrelativistje, het tekent je gebrek aan argumenten alleen maar.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:23 schreef en_door_slecht het volgende:
Ja. Wellicht niet letterlijk, maar je hoeft geen Einstein te zijn om dat uit al je anti-Moslim geleuter te halen.
Albayrak kwam wat vreemd door de bocht door Noord Irak veilig te verklaren (kennelijk wil ze als Turkse geen Koerden erbij in Nederland) en wil wel centraal-Irakezen asiel verlenen. Hiermee maakt zich zich weer volstrekt belachelijk en ongeloofwaardig want wat let die centraal irakezen om gewoon een buskaartje te kopen richting het veilige noorden? In plaats van een halve wereldreis te maken en asiel aan te vragen in een land met een compleet andere cultuur en taal.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Functioneren?
Een mogelijke aanklacht tegen haar is geen functioneren, een mening over de Armeense genocide is geen functioneren, iemand anders laten beslissen om belangenverstrengeling te vermijden is geen functioneren.
Blijft dus over haar beleid om Irakezen uit centraal-Irak asiel te verlenen. Goede zet imho.
Maar goed, het topic gaat dus over de situatie dat anderen gaan beslissen over de toelating van haar vriend om belangenverstrengeling te voorkomen. Tot zover de demagogie van Wilders dat ze haar eigen vlees gaat keuren.
Diezelfde Koerden?quote:Op donderdag 12 april 2007 13:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Albayrak kwam wat vreemd door de bocht door Noord Irak veilig te verklaren (kennelijk wil ze als Turkse geen Koerden erbij in Nederland) en wil wel centraal-Irakezen asiel verlenen. Hiermee maakt zich zich weer volstrekt belachelijk en ongeloofwaardig want wat let die centraal irakezen om gewoon een buskaartje te kopen richting het veilige noorden? In plaats van een halve wereldreis te maken en asiel aan te vragen in een land met een compleet andere cultuur en taal.
quote:
volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerdische_Autonome_Regioquote:In 2004 zou het Bruto Nationaal Product van Iraaks-Koerdistan 25% hoger zijn dan die van de rest van Irak. Tienduizenden Arabische migranten uit andere delen van Irak zijn Iraaks-Koerdistan binnengekomen voor banen.
Je doet voorkomen alsof iedere vluchteling naar het westen komt, terwijl cijfers uit 2002 aangeven dat slechts 1,7% van alle vluchtelingen naar het westen gaat. De rest gaat dus al naar een relatief veiligere regio.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Albayrak kwam wat vreemd door de bocht door Noord Irak veilig te verklaren (kennelijk wil ze als Turkse geen Koerden erbij in Nederland) en wil wel centraal-Irakezen asiel verlenen. Hiermee maakt zich zich weer volstrekt belachelijk en ongeloofwaardig want wat let die centraal irakezen om gewoon een buskaartje te kopen richting het veilige noorden? In plaats van een halve wereldreis te maken en asiel aan te vragen in een land met een compleet andere cultuur en taal.
Ik weet niet hoe ik dan die indruk heb gewekt, maar als het zo is dan spijt me dat. Overigens wist ik uiteraard wel dat het overgrote deel van de vluchtelingen in de eigen regio wordt opgevangen, maar dat slecht 1,7% naar het westen komt verbaast me wel.quote:Op donderdag 12 april 2007 15:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je doet voorkomen alsof iedere vluchteling naar het westen komt, terwijl cijfers uit 2002 aangeven dat slechts 1,7% van alle vluchtelingen naar het westen gaat. De rest gaat dus al naar een relatief veiligere regio.
Die 1.7 zal het gel hebben om naar het westen te komen.quote:Op donderdag 12 april 2007 15:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je doet voorkomen alsof iedere vluchteling naar het westen komt, terwijl cijfers uit 2002 aangeven dat slechts 1,7% van alle vluchtelingen naar het westen gaat. De rest gaat dus al naar een relatief veiligere regio.
Ach een reactie van een Fortuin imitatorquote:
Heb ik............... en nu?quote:Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
..... een schurft hekel hebt aan alle Moslims, dat elke Moslim een teveel is en dat we maar eens moesten gaan beginnen met het ontroesten van de spoorstaven richting Turkie
krijgen we elke turks nu in verband met albayrak?quote:Op donderdag 12 april 2007 15:25 schreef buachaille het volgende:
Nou, Albayrak eat this!
[afbeelding]
Nee, als je een beetje verder leest dan je neus lang is dan zie je dat we het eerder gehad hebben over noord-irakezen (koerden) die van Albayrak niet toegelaten mogen worden in Nederland omdat het voor hun veilig is. Hoe ironisch dat dan vervolgens het turkse leger van plan is noord-irak binnen te vallen.quote:Op donderdag 12 april 2007 19:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
krijgen we elke turks nu in verband met albayrak?![]()
en nu?quote:Op donderdag 12 april 2007 20:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nee, als je een beetje verder leest dan je neus lang is dan zie je dat we het eerder gehad hebben over noord-irakezen (koerden) die van Albayrak niet toegelaten mogen worden in Nederland omdat het voor hun veilig is. Hoe ironisch dat dan vervolgens het turkse leger van plan is noord-irak binnen te vallen.
Dit topic gaat over het functioneren van Albayrak. Aangezien mevrouw zich op haar Turkse wortels laat voorstaan (en daar mag ze terecht trots op zijn) lijkt het mij niet verkeerd om haar opvattingen betreffende Koerdse vluchtelingen aan de kaak te stellen. Het stukje van teletekst was daar zijdelings op van toepassing en zeker niet offtopic.quote:Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en nu?
moet ze zich nu opgelaten voelen ofzo?
Ik vind het meer een zielige manier om haar identiteit, nederlands turks, te gebruiken voor een 'grap'.
Het is in ieder geval een geëmancipeerde Turkse. Ipv dat ze zelf wordt overgevlogen als importbruid neemt ze gewoon zelf een importbruidegomquote:Op donderdag 12 april 2007 20:09 schreef SCH het volgende:
Waarom hebben zoveel mensen toch moeite met een allochtone staatssecretaris.
Zien ze liever dat allochtonen niks bereiken en zich verre van de maatschappelijke instituten en beleidsorganen houden? Is het bedreigend dat ze carriere maken?
Of motte ze gewoon geen moslim sein
quote:Op donderdag 12 april 2007 20:18 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een geëmancipeerde Turkse. Ipv dat ze zelf wordt overgevlogen als importbruid neemt ze gewoon zelf een importbruidegom![]()
En je stelling van dat allochtone beleidsmensen bedreigend zouden zijn is hopenloos ouderwets. Een dergelijke opmerking loopt totaal uit de pas met onze multiculturele samenleving. Het bezwaar dat de heer Wilders heeft gemaakt betreft cliëntelisme waar hij terecht bang voor is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Cli%C3%ABntelisme Albayrak is een gematigd moslima als ik het groep begrijp. Het zal mij niet verbazen dat die "matiging" vwb orthodoxie overeenkomt met een Christelijke SGP'er. Stel je voor dat een van der Vlies van de SGP (bijvoorbeeld omdat ze als 'bierviltpartij' meedoen in een kabinet) op onderwijs was gekomen. De grachtengordel was te klein geweest voor alle protesten.
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/121191quote:De onbetrouwbare Albayrak
Geplaatst op 12-04-2007 12:34 door Peter Louter in categorie politiek
foto
Gisteren zou ze bij Pauw&Witteman eindelijk onthullen waarom ze haar tweede paspoort aanhoudt. Voor een 'Albayrak-watcher' als ik, is dat verplichte kost. Al weken kwelt me de vraag waarom ze niet als rolmodel voor het regeringsbeleid afstand wil doen van haar Turkse paspoort.
Het was duidelijk dat Albayrak voor dit optreden een aantal teksten had ingestudeerd. Toch ging het nog mis. Ik zie geen enkele reden meer om haar op haar woord te geloven. Haar woorden verbergen meer dan ze onthullen en echt is niet van namaak te onderscheiden. Ze bevestigt daarmee het beeld van onbetrouwbaarheid dat altijd al als een zweem aan haar kleefde. Ze liegt ook nog eens en dat niet eens geraffineerd. Ze is niet open. Dat is goed te zien als je haar antwoorden analyseert. Het is nog beter zichtbaar als je haar mimiek in de gaten houdt. Ze buigt zich met een charmante glimlach naar degene die het met haar eens is en vertoont lichte afweer bij degenen die haar niet bijvallen. Zo verdeelt ze haar gehoor in vóór en tegen, in goed en in fout.
Uit haar informatie blijkt dat de paspoortenkwestie al uit en te na bij de kabinetsformatie is besproken en dat de daaruit resulterende consensus als standpunt is vastgelegd. Er zijn geen wettelijke beletselen, het kan dus het mag.
Dat laat nog steeds de vraag open wat voor haar de reden is om aan dat paspoort vast te houden, terwijl er ook heel plausibele redenen zijn om er van af te zien. Dat kan zelfs zonder rechten op te geven.
In haar antwoord kwam ze niet verder dan de verklaring dat ze uit trots op haar ouders en dankbaarheid voor de Turkse opvoeding die ze heeft gekregen haar paspoort wil aanhouden. Dat is een sentimentele reden, geen overtuigende verklaring. Om dezelfde reden zou ze kunnen hebben gezegd dat ze het paspoort van de opgegeven nationaliteit bewaart bij de memorabilia die van betekenis waren voor haar leven.
Ik kan het aanhouden van het paspoort dan ook niet anders zien dan het openhouden van een weg terug omdat de Turkse afkomst uiteindelijk zwaarder weegt dan een Nederlandse toekomst.
Ongeloofwaardig werd haar antwoord op de vraag of ze geen problemen met de Turkse overheid verwachtte in verband met haar standpunt in de genocidekwestie. “Daar is mij helemaal niets van bekend en daarvan is mij niets gebleken”, was haar antwoord. Alsof er nooit in de krant heeft gestaan dat dezelfde advocaat die de inmiddels vermoorde Dink heeft aangeklaagd, heeft laten weten ook haar te willen aanklagen.
Hetzelfde gold voor haar antwoord op de gevoeligheid van Turken voor de genocidekwestie en het opkomende nationalisme. Ze deed het af als een in feite achterhaalde kwestie die alleen nog tijd nodig had om uit het bewustzijn van Turken te verdwijnen. Die verklaring was volkomen in strijd met alle recente berichtgeving. Er is in feite steeds meer aanleiding om niet trots te zijn op Turkije.
Beide onhandige antwoorden hadden geen ander doel dan de ‘turksheid’ van haar ‘turkszijn’ te verbleken en bereikten daardoor het tegenovergestelde van wat ze beoogde. De halfslachtige ontkenning van feiten, roept juist de vraag op welk belang ze daarbij heeft.
Het meest ongeloofwaardige moment was aangebroken toen ze verklaarde juist nu haar paspoort niet te willen opgeven vanwege de motie van Wilders die daarmee ook de loyaliteit van alle Turken in diskrediet zou hebben gebracht. In Eric Berne’s boek “Mens erger je niet” wordt een dergelijke reactie gezien als een “misdadig spel’, waarbij men zelfrechtvaardiging zoekt voor een discutabel gedrag door een ander daarvan de schuld te geven. Ze geeft daarmee een signaal aan de Turkse gemeenschap. “Wij houden ons paspoort vanwege Wilders”. Aan het feit dat de grootste deel van de bevolking vragen heeft bij dit onderwerp, wordt gemakshalve voorbijgegaan. Albayrak had de kwestie kunnen depolariseren door te wijzen op het feit dat het zittende kabinet zich heeft voorgenomen om nog eens op de kwestie te studeren. In plaats daarvan kiest ze voor een polariserende reactie.
Tot nu toe heb ik in de paspoortenkwestie een bescheiden standpunt ingenomen. Ik heb er op gewezen dat wat voor bewindspersonen geldt, niet automatisch opgaat voor groenteboeren of schoonmakers. Mevrouw Albayrak heeft er voor gekozen die te onderscheiden situaties aan elkaar te verbinden. Daardoor belast ze de discussie met duistere emoties.
Tot nog toe heb ik niet getwijfeld aan de loyaliteit van mevrouw Albayrak. Ik heb gewezen op het onhandige om als bewindspersoon een dubbele nationaliteit te hebben. Ik heb er op gewezen dat het Albayrak zou sieren om als rolmodel voor het Nederlandse beleid afstand te doen van de Turkse nationaliteit.
Sinds gisteren staat voor mij echter haar loyaliteit en betrouwbaarheid ter discussie. Haar loyaliteit lijkt te liggen bij het politiek correcte denken waarvan inmiddels vaststaat dat het schadelijk is voor de integratie. Haar loyaliteit lijkt te liggen bij de belangenbehartiging voor de Turkse gemeenschap en de bescherming van de vermeende belangen daarvan.
Ik heb geen enkel Nederlands belang in haar opstelling kunnen ontdekken.
Wat mij betreft is de roep om haar aftreden gerechtvaardigd.
het schrijven op de weblog van de VK maakt je nog geen VK achterban hoorquote:Op maandag 16 april 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/121191
Zelfs de VK-achterban ziet dat er wat mis is.
Nee, maar je hecht toch wel waarde ana de VK anders was je wel voor de Elsevier of zo gaan schrijvenquote:Op maandag 16 april 2007 19:30 schreef du_ke het volgende:
het schrijven op de weblog van de VK maakt je nog geen VK achterban hoor.
Ga toch koken mens.quote:Op maandag 16 april 2007 19:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, maar je hecht toch wel waarde ana de VK anders was je wel voor de Elsevier of zo gaan schrijven![]()
Het is een van de belangrijkste kranten van Nederland en ze bieden een podium. Dan maakt de positie van die krant niet zoveel uit. En ze worden serieuzer genomen dan de Elsevier op dit momentquote:Op maandag 16 april 2007 19:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, maar je hecht toch wel waarde ana de VK anders was je wel voor de Elsevier of zo gaan schrijven![]()
Door wie is dan de vraag.quote:Op maandag 16 april 2007 19:50 schreef du_ke het volgende:
En ze worden serieuzer genomen dan de Elsevier op dit moment.
Ligt ook meer aan de Elsevier dan aan de VK hoorquote:
Als je met de GeertLog aan de gang gaat hoor je ook bij de achterban van de Volkskrant, dat snap je tochquote:Moet ik toch iets met GeertLog gaan doen.
Dat lijkt me logisch, hij ligt ook al dagelijks bij mij op de mat.quote:Op maandag 16 april 2007 20:05 schreef du_ke het volgende:
Als je met de GeertLog aan de gang gaat hoor je ook bij de achterban van de Volkskrant, dat snap je toch
Waarom onderga je die martelgang voor jezelf?quote:Op maandag 16 april 2007 20:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, hij ligt ook al dagelijks bij mij op de mat.
Leer de vijand kennen. (Zou rechtstreeks uit Clausewitz kunnen komen).quote:Op maandag 16 april 2007 20:08 schreef du_ke het volgende:
Waarom onderga je die martelgang voor jezelf?
Als je het daar van moet hebbenquote:Op maandag 16 april 2007 20:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Leer de vijand kennen. (Zou rechtstreeks uit Clausewitz kunnen komen).
Oud-Pruissische wijsheid. Zit zeker meer van waarde in dan het gebabbel van mevrouw Halsema.quote:
Had het meer over de Volkskrant als vijandquote:Op maandag 16 april 2007 20:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Oud-Pruissische wijsheid. Zit zeker meer van waarde in dan het gebabbel van mevrouw Halsema.
Wat aardig van je, om Martijn_77 aan te spreken als een gerespecteerd politiek verslaggeefster.quote:
Vind je het gek?quote:Op maandag 16 april 2007 19:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
quote:Albayrak ziet wel wat in boevenpak voor jongeren
Uitgegeven: 20 april 2007 16:35
Laatst gewijzigd: 20 april 2007 18:22
DEN HAAG - Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) staat wel open voor de suggestie vanuit de Tweede Kamer om weer gevangeniskleren in te voeren in jeugdgevangenissen. Ze maakte dat vrijdag duidelijk na afloop van de wekelijkse ministerraad.
PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem hield donderdag een publiek pleidooi om de machocultuur onder allochtone gevangenen te doorbreken door dure merkkleding en sieraden ('blingbling') te verbieden en hen gevangeniskleren te laten dragen. Een Kamermeerderheid ziet daar ook wel iets in.
Albayrak wil de voorstellen uit de Kamer afwachten. Ze zei al wel dat ze zich kan voorstellen dat in gevangenissen het onderscheid tussen groepen wordt weggenomen. Ook vindt ze het niet goed dat de hiërarchie door kleding wordt bepaald.
(c) ANP
Logisch besluit van Albayrak.quote:Kabinet doet niets tegen emigratie Nederlanders
DEN HAAG (ANP) - Het kabinet zal geen maatregelen nemen om het vertrek van Nederlanders naar het buitenland tegen te gaan. Volgens staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) is het in een democratische rechtsstaat niet aan de overheid onderdanen te beperken in hun bewegingsvrijheid.
Ze reageerde daarmee maandag op schriftelijke vragen van de PVV naar aanleiding van een recent bericht dat de komende jaren naar schatting 170.000 Nederlanders, onder wie vooral studenten en jonge gezinnen, zullen emigreren naar landen als Canada, Zweden, Australië en Uruguay.
De PVV wilde weten hoe deze vaak goed opgeleide Nederlanders voor Nederland behouden kunnen blijven.
Precies.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Komop veel netter kan je zoiets toch niet afhandelen? Dit is toch gewoon zeiken om het zeiken?
Past natuurlijk prima in haar islamiseringsstrategie.quote:Op maandag 23 april 2007 17:50 schreef calvobbes het volgende:
Het is natuurlijk van de zotte dat "we" mensen gaan beletten om naar het buitenland te gaan.
De Winter is een held.quote:Wat vindt Albayrak van moord Turkse christenen?
maandag 23 april 2007 09:42
'Turkije is een racistisch land, een land van intolerantie en van vijandschap jegens christenen. Er is een heksenjacht bezig tegen christenen en de verhoudingen zijn alleen maar middeleeuws te noemen.'
Nee, hier is niet Geert Wilders aan het woord maar de voorzitter van de vrije protestantse kerken in Turkije, Ihsan Ozbek, in Het Parool van afgelopen vrijdag.
Hij zei het naar aanleiding van de moord op drie christenen vorige week in de Turkse stad Malatya. Voordat zij stierven, zijn ze verschrikkelijk gemarteld.
Chirac
Gisteren stond in The New York Times een stuk over Frankrijk van de hand van Tony Judt, een door links op handen gedragen historicus die naadloos past in de politiek-correcte kerk van Manhattan. Het stuk was lovend over Chirac - daar zullen ze in Frankrijk van hebben opgekeken. En Judt heeft het en passant nog even over Turkije, dat volgens Chirac bij de EU hoort.
Judt schrijft: 'Conscious of Europe's links to the Muslim world - and the cost of rebuffing and humiliating Islam’s only secular democracy - Mr. Chirac has steadfastly supported Turkish admission to the European Union, an unpopular stance among his conservative constituents.'
Nog een keer: 'Islam's only secular democracy.'
Machtsblok
Het is niet waar. Turkije is geen seculiere democratie. Wat er seculier en democratisch is, wordt gedragen en beschermd door de militaire en economische elites. Zodra dat machtsblok doorbroken wordt, stort het seculiere en democratische karakter van Turkije in.
En dit is precies wat de islamistische partijen in Turkije nastreven: via zogenaamde hervormingen afgedwongen door de EU moet het leger ontpolitiseerd worden, en daarmee houdt het Turkije zoals we dat kennen op te bestaan. Een groot deel van de bevolking zal op de islamisten stemmen, en het einde is zoek.
Albayrak
Bij dit alles vraag ik me af hoe mevrouw Nebahat Albayrak, een zeer prominente Turkse staatsburger immers, over de situatie in Turkije denkt.
Het is alom bekend dat christenen in Turkije hun geloof slechts met moeite kunnen belijden. Het is zo goed als onmogelijk om een kerk te openen.
Albayrak zegt dat ze een trotse Turkse is. Het is tijd dat ze zich nu ook als een democraat laat gelden. Zij moet zich uitspreken. Dat krijg je als bewindspersoon met twee paspoorten. Opeens moet je je over twee landen uitspreken.
Leon de Winter
Kan je niet lezen?quote:Op maandag 23 april 2007 18:27 schreef calvobbes het volgende:
Alabayrak geeft dus zelf geen mening over die moorden, of in ieder geval is die mening niet in de media gekomen, De Winter verzint haar mening over de moorden?
Dat lijkt me logisch, ze vind het belangrijk om Turkse te blijven maar men roept wel dat het maar om een stuk papier gaat. Nou, dan zal ze als Turkse behandeld worden.quote:Op maandag 23 april 2007 21:29 schreef SCH het volgende:
Wat een kutstuk van De Winter. Nu moet Albayrak ineens over alles in Turkije iets zeggen
Jezusmina zeg, dat je zo'n stuk hier durft te plaatsen
En dat juist de reden waarom Nederlandse bewindslieden geen twee paspoorten moeten hebben.quote:Albayrak zegt dat ze een trotse Turkse is. Het is tijd dat ze zich nu ook als een democraat laat gelden. Zij moet zich uitspreken. Dat krijg je als bewindspersoon met twee paspoorten. Opeens moet je je over twee landen uitspreken.
Hoezo? Ze hoeft helemaal niks te vinden van Turkije. Ze is staatssecretaris in Nederland maar dat snapt die de Winter weer eens nietquote:Op maandag 23 april 2007 21:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind vooral het laatste stuk erg opvallend en zeer goed gezien
[..]
En dat juist de reden waarom Nederlandse bewindslieden geen twee paspoorten moeten hebben.
Hallo zeg. Ik had je wel hoger ingeschat dan Leon de Winter een held vinden.quote:Op maandag 23 april 2007 18:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De Winter is een held.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/59/index.html
Wat een kul. Ik snap dat de rechtse kerk niet echt een goed verhaal heeft maar wat De Winter hier laat zien is wel echt heel bedroevend. Zonde van het papierquote:Op maandag 23 april 2007 21:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, ze vind het belangrijk om Turkse te blijven maar men roept wel dat het maar om een stuk papier gaat. Nou, dan zal ze als Turkse behandeld worden.
Nee, ze hoeft niets te vinden over Turkeije maar vanuit Turkeije worden wel allerlei zaken van haar "verwacht" omdat ze een dubbel paspoort heeft.quote:Op maandag 23 april 2007 21:35 schreef SCH het volgende:
Hoezo? Ze hoeft helemaal niks te vinden van Turkije. Ze is staatssecretaris in Nederland maar dat snapt die de Winter weer eens niet
en dus schrijft de Winter er een stuk over?quote:Op maandag 23 april 2007 21:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, ze hoeft niets te vinden over Turkeije maar vanuit Turkeije worden wel allerlei zaken van haar "verwacht" omdat ze een dubbel paspoort heeft.![]()
Als er iemand wat van haar verwacht zijn mensen zoals jij het wel....quote:Op maandag 23 april 2007 21:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Nee, ze hoeft niets te vinden over Turkeije maar vanuit Turkeije worden wel allerlei zaken van haar "verwacht" omdat ze een dubbel paspoort heeft.![]()
Jawel hoor. Ik sta nog steeds achter mijn eerste reactie erop. Zeg me maar waar ik het fout zie.quote:Op maandag 23 april 2007 18:31 schreef PJORourke het volgende:
Kan je niet lezen?
Daar hoeft ze zich niks van aan te trekken. Ze zit in een Nederlands kabinet, niet in een Turks kabinet. En haar affiniteit met Turkije wordt echt niet opeens meer of minder als ze haar paspoort inlevert.quote:Op maandag 23 april 2007 21:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Oh, wie verwacht dat dan? Bron. Wie heeft haar mening daar gevraagd over deze kwestie van de christenen?quote:Op maandag 23 april 2007 21:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar haar verplichtingen jegens de Turkse staat welquote:Op maandag 23 april 2007 21:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Daar hoeft ze zich niks van aan te trekken. Ze zit in een Nederlands kabinet, niet in een Turks kabinet. En haar affiniteit met Turkije wordt echt niet opeens meer of minder als ze haar paspoort inlevert.
En wat zijn die verplichtingen precies dan?quote:Op maandag 23 april 2007 21:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar haar verplichtingen jegens de Turkse staat wel
Wat voor verplichtingen heeft ze dan?quote:Op maandag 23 april 2007 21:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar haar verplichtingen jegens de Turkse staat wel
Dat was inderdaad bagger. Maar ook helden hebben slechte dagen.quote:Op maandag 23 april 2007 21:35 schreef One_of_the_few het volgende:
Hallo zeg. Ik had je wel hoger ingeschat dan Leon de Winter een held vinden.
Dat stuk van hem over dat marijnissen een nationaal socialist is![]()
Eeen beetje inhoudelijker mag ook wel, SCH.quote:Op maandag 23 april 2007 21:36 schreef SCH het volgende:
Wat een kul. Ik snap dat de rechtse kerk niet echt een goed verhaal heeft maar wat De Winter hier laat zien is wel echt heel bedroevend. Zonde van het papier![]()
Als het niet belangrijk is, waarom geeft ze het dan niet op? Iedereen tevreden.quote:Op maandag 23 april 2007 21:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Daar hoeft ze zich niks van aan te trekken. Ze zit in een Nederlands kabinet, niet in een Turks kabinet. En haar affiniteit met Turkije wordt echt niet opeens meer of minder als ze haar paspoort inlevert.
Dat kan van alles zijn zie onderstaand artikelquote:Op maandag 23 april 2007 21:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat voor verplichtingen heeft ze dan?
Bronquote:Dubbele nationaliteit...
De kwestie van de dubbele nationaliteiten is een heus onderwerp geworden in de Nederlandse politiek. Dat was het al eerder, maar de wijze waarop het onderwerp nu in kabinet en Kamer aan de orde is, is betrekkelijk nieuw. Dat komt vooral door de manier waarop het onderwerp is aangesneden door de Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders. Die besmuikte naar het oordeel van velen in de Kamer het onderwerp. En wel zodanig dat bewindslieden in het nieuwe kabinet onderwerp werden van een motie van wantrouwen van de PVV. Dat is onbehoorlijk, vooral omdat er geen enkele reden is de betreffende bewindslieden persoonlijk ook maar iets aan te rekenen.
De Haagse politiek is wel het een en ander aan te rekenen. Bijvoorbeeld een door de jaren heen zwalkend beleid. Of lichtzinnigheid. Die bleek tijdens het verlichte regime van minister Verdonk. Die maakte een punt van de dubbele nationaliteit, zonder zich iets aan te trekken van waarschuwingen van échte deskundigen: als u er over begint, doe het dan zorgvuldig. Haar pogingen om van terroristische activiteiten verdachte Nederlanders met een dubbele nationaliteit het Nederlanderschap af te nemen strandde. En pogingen om derde generatie-‘buitenlanders’ niet langer de buitenlandse nationaliteit toe te laten kennen zijn tot op heden niet gelukt. De Verdonkse lichtzinnigheid was besmettelijk. Zo formuleerde de ChristenUnie vorig jaar in haar verkiezingsprogramma simpeltjes: ‘Afschaffen van de dubbele nationaliteit dient de integratie. Hierop wordt slechts een uitzondering gemaakt indien dit onevenredig zware gevolgen heeft voor betrokkenen, waarbij onder meer te denken is aan de omstandigheid dat het land van herkomst het opgeven van de oorspronkelijke nationaliteit niet erkent.’ Aan deze ene zin liggen merkwaardig naïeve veronderstellingen ten grondslag - bijvoorbeeld alsof Nederland in de positie is een nationaliteit anders dan de Nederlandse ‘af te schaffen’, en alsof een drager van een nationaliteit in de positie verkeert een nationaliteit ‘op te geven’. De macht om een nationaliteit teniet te doen ligt elders, namelijk bij de ‘eigenaar’ van die nationaliteit, de staat.
Er is, kortom, veel oppervlakkigheid bij het spreken over dubbele nationaliteit. De tijd en de energie die de Kamer aan het onderwerp besteedt, is dan ook vooral verloren tijd en energie. Het ware veel verstandiger om het onderwerp in alle rust, en als het kan boven de partij-politiek, aan de orde te stellen en een route uit te stippelen waarlangs het belangrijke onderwerp behandeld kan worden, ook in internationaal verband. Helaas begrijpen de Kamerleden Sterk (CDA) en Dijsselbloem (PvdA) hier niets van. Die werken aan een wetvoorstel waarin ouders van pasgeborenen kunnen beslissen of die een dubbele nationaliteit krijgen of niet. Ze werken er aan, zonder zich iets aan te trekken van waarschuwingen dat het zo niet kan: ouders kunnen niet beslissen over een nationaliteit.
CDA en PvdA hebben kennelijk het gevoel dat de opvattingen van Wilders aantrekkelijk zijn voor grote groepen kiezers. Om hem niet al te veel ruimte te geven in de publieke arena, willen de coalitiepartijen met broddelwerk de aandacht die Wilders trekt ombuigen naar de regeringspartijen.
...en het serieuze belang
Het onderwerp: (dubbele) nationaliteit is ernstig genoeg om serieus genomen te worden. De Nederlandse nationaliteit is in zeker opzicht de ‘hoofdprijs’ die ons land kan weggeven. En afnemen. Dat laatste is in de huidige discussie vooral een probleem. Er zijn nogal wat landen - zeventien, waaronder Marokko - die het inleveren van het paspoort niet accepteren.
Een dubbele nationaliteit kan lastig zijn in ‘onschuldige’ zaken als familierecht, maar ook in meer verstrekkende zin. Bijvoorbeeld omdat een nationaliteit niet alleen maar rechten met zich meebrengt, maar ook plichten. En die zijn in bijvoorbeeld Turkije niet zo maar wat. De grondwet van dat land legt bezitters van de nationaliteit ‘burgerlijke verplichtingen’ op. En die kunnen van alles betekenen. Hier ligt ook een deel van het probleem zoals dat door sommigen wordt gezien met de staatssecretaris Albayrak. Haar loyaliteit aan de Nederlandse zaak staat niet ter discussie. Wel de verplichtingen waaraan zij zich onderwerpt door het hebben van de Turkse nationaliteit, in combinatie met haar positie in de Nederlandse regering. Alle reden dus om het er goed over te hebben - in alle rust, zonder hijgerige partijpolitieke oppervlakkigheden.
De Winter vraagt om haar mening, hij geeft hem niet.quote:Op maandag 23 april 2007 21:39 schreef calvobbes het volgende:
Jawel hoor. Ik sta nog steeds achter mijn eerste reactie erop. Zeg me maar waar ik het fout zie.
Mar wat voor concrete verplichtingen zijn dat dan ?quote:Op maandag 23 april 2007 21:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat kan van alles zijn zie onderstaand artikel
[..]
Bron
Je zegt het goed. Het kan.quote:Op maandag 23 april 2007 21:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat kan van alles zijn zie onderstaand artikel
Nou hij legt haar anders wel een mening in de mond door te sugereren dat ze een trots Turkse is en dat ze het dan ook maar normaal moet vinden dat andere geloven het in Turkije moeilijk hebben.quote:Op maandag 23 april 2007 21:50 schreef PJORourke het volgende:
De Winter vraagt om haar mening, hij geeft hem niet.
Om mensen als Wilders dwars te zitten.quote:Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:
Als het niet belangrijk is, waarom geeft ze het dan niet op?
Ja, maar dat is een risico zeker als ze in het kabinet zit en zo'n positie heeft.quote:Op maandag 23 april 2007 21:58 schreef calvobbes het volgende:
Je zegt het goed. Het kan.
Dus het is toch belangrijk.quote:Op maandag 23 april 2007 22:00 schreef calvobbes het volgende:
Om mensen als Wilders dwars te zitten.
Vind ik een hele goede reden
Dat blijkt nergens uit.quote:Op maandag 23 april 2007 22:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een risico zeker als ze in het kabinet zit en zo'n positie heeft.
Dat bepaal jij niet.quote:Op maandag 23 april 2007 22:04 schreef SCH het volgende:
Graag iets concreets nu of opzouten!
Elk kabinetslid heeft zo wel zijn risico's.quote:Op maandag 23 april 2007 22:01 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, maar dat is een risico zeker als ze in het kabinet zit en zo'n positie heeft.
Ja, neem bijvoorbeeld Brinkhorst die moest in het vorige kabinet ook zijn belangen in boerderijen opgeven. Waarom zouden bewindslieden dan niet hun paspoort moeten opgeven om dat dit kan leiden tot tegenstrijdige belangen?quote:Op maandag 23 april 2007 22:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Elk kabinetslid heeft zo wel zijn risico's.
Misschien dat de staatssecretaris van Onderwijs wel banden heeft met een schooldirecteur. Of dat die een (klein)kind heeft dat naar school gaat.
Of de minister van Economische zaken nog wat belangen in ouder bedrijven heeft of die juist gaat opbouwen.
Brinkhorst moest pas zijn boerderij opgeven toen bleek dat er tegenstrijdige belangen waren.quote:Op maandag 23 april 2007 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, neem bijvoorbeeld Brinkhorst die moest in het vorige kabinet ook zijn belangen in boerderijen opgeven. Waarom zouden bewindslieden dan niet hun paspoort moeten opgeven om dat dit kan leiden tot tegenstrijdige belangen?
Ben blij dat je dat ook bagger vindtquote:Op maandag 23 april 2007 21:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat was inderdaad bagger. Maar ook helden hebben slechte dagen.
Staat me niet van bij dat die zo slecht was. Die van Paul de Leeuw was naar mijn herinnering erger.quote:Op maandag 23 april 2007 22:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Ben blij dat je dat ook bagger vindt![]()
Alleen is bij de Winter eerder zo dat hij positieve uitschieters heeft en vaak slecht is.
De uitzending bij Zomergasten bijvoorbeeld. Dat was van hetzelfde niveau als het marijnissen/nazi artikel.![]()
Reden te meer om dat dus op te geven, als het voor haar niks voorstelt.quote:Op maandag 23 april 2007 22:27 schreef calvobbes het volgende:
Daarbij veranderd dat tweede paspoort echt niet zoveel als mensen denken.... Jij en anderen hechten veel meer waarde aan dat tweede paspoort dan Albayrak denk ik.
Nog eens bekijkenquote:Op maandag 23 april 2007 23:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Staat me niet van bij dat die zo slecht was. Die van Paul de Leeuw was naar mijn herinnering erger.
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom bij elke turkse scheet er een reactie van albayrak moet zijn, maar goed.quote:Maar dit artikel is gewoon een schot in de roos grijze wolf.
Volgens de Turkse grondwet heeft elke Turk de plicht Turkije te verdedigen, dus is het interessant en relevant hoe ze daar mee omgaat. Anders wil die rellerige advocaat er mischien nog werk van maken...quote:Op maandag 23 april 2007 23:47 schreef One_of_the_few het volgende:
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom bij elke turkse scheet er een reactie van albayrak moet zijn, maar goed.
En wie kan die lullo wat schelen? Helemaal niemand. Dat PJO graag wil dat Albayrak iets Turks-nationalistisch zegt omdat PJO met z'n bekrompen wereldbeeld dan weer lekker om niks kan gaan lopen zeiken, is heel wat anders.quote:Op maandag 23 april 2007 23:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Volgens de Turkse grondwet heeft elke Turk de plicht Turkije te verdedigen, dus is het interessant en relevant hoe ze daar mee omgaat. Anders wil die rellerige advocaat er mischien nog werk van maken...
Ik heb hier thuis zoveel dingen liggen waar ik nooit wat mee doen. Ligt me niet in de weg, dus waarom zou ik het weg doen?quote:Op maandag 23 april 2007 23:45 schreef PJORourke het volgende:
Reden te meer om dat dus op te geven, als het voor haar niks voorstelt.
Dat zou je wel willen, niet? De ware aard van links komt weer naar boven: alles en iedereen die het niet met haar propaganda eens is, moet verboden worden. Censuur =quote:Op maandag 23 april 2007 21:45 schreef SCH het volgende:
Kan Martijn_77 nu eens aan banden gelegd worden. HIj lult maar weer wat om zich heen met domme prietpraat. Dat hij zelf toch niet inziet hoe belachelijk hij zichzelf maakt met dit onnozele gegans en die laffe aantijgingen.
OMGquote:Op maandag 23 april 2007 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, neem bijvoorbeeld Brinkhorst die moest in het vorige kabinet ook zijn belangen in boerderijen opgeven.
Veerman hoefde dat helemaal niet, hij hoefde alleen voor de tijd dat hij minister was, de leiding over te dragen.quote:Op maandag 23 april 2007 22:27 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Brinkhorst moest pas zijn boerderij opgeven toen bleek dat er tegenstrijdige belangen waren.
Bij Albayrak zijn er nog geen aanwijzingen dat er ook daadwerkelijk tegenstrijdige belangen zijn.
De voorwaarde voor ambtsuitoefening was er weldegelijk. Ook al was dat maar tijdelijk, net zolang de duur van zijn ministerschap.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:08 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Veerman hoefde dat helemaal niet, hij hoefde alleen voor de tijd dat hij minister was, de leiding over te dragen.
Uhm!?quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:14 schreef LENUS het volgende:
Zo zie je maar, de problemen stapelen zich op en die linkse huilies proberen het weer eens goed te praten.
dubbele paspoort affaire alweer vergeten? Daarnaast vervult ze nu een twijfelachtige positie inzake haar werk en haar privéleven.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Uhm!?
Welke problemen bedoel je dan? Ik zie geen problemen.
Ik zie alleen maar 'rechtse huilies' die problemen zoeken.
Ja, om te voorkomen dat er letterlijk twee dezelfde handtekeningen onder een document konden komen te staan. Maar dat was natuurlijk een wassen neus, want hij was en bleef zwaar pro-subsidie voor boeren, terwijl hij wel een redelijke kijk had op hoe de visserij aan te pakken. En hij is nu weer dezelfde boer als voorheen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De voorwaarde voor ambtsuitoefening was er weldegelijk. Ook al was dat maar tijdelijk, net zolang de duur van zijn ministerschap.
Dat is een verzonnen probleem.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:20 schreef LENUS het volgende:
[..]
dubbele paspoort affaire alweer vergeten?
Heel het CDA is pro-subsidie voor boeren, maar ik heb het over logica.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:22 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, om te voorkomen dat er letterlijk twee dezelfde handtekeningen onder een document konden komen te staan. Maar dat was natuurlijk een wassen neus, want hij was en bleef zwaar pro-subsidie voor boeren, terwijl hij wel een redelijke kijk had op hoe de visserij aan te pakken. En hij is nu weer dezelfde boer als voorheen.
Dat is dus een probleem wat "rechtse huilies" hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:20 schreef LENUS het volgende:
dubbele paspoort affaire alweer vergeten?
Je bedoeld haar vriendje asiel geven?quote:Daarnaast vervult ze nu een twijfelachtige positie inzake haar werk en haar privéleven.
Verzonnen? Ze kreeg zelfs een reprimande uit Turkije vanwege de Armeense kwestie.quote:
Ja und?quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:33 schreef LENUS het volgende:
[..]
Verzonnen? Ze kreeg zelfs een reprimande uit Turkije vanwege de Armeense kwestie.
Overdreven? De inkt onder het regeerakkoord is nog niet eens droog en er zijn al 2 affaires omtrent haar persoontje geweest.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:27 schreef calvobbes het volgende:
Dus eigenlijk is dat "de problemen stapelen zich op" behoorlijk overdreven he.
En wat als het ontkennen van de Armeense kwestie strafbaar wordt?quote:
Uhmmm... De eerste was een boel gezeik van Wilders. Aangezien zij volledig in haar recht staat is dat dus ook niet iets wat haar te verwijten valt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:35 schreef LENUS het volgende:
Overdreven? De inkt onder het regeerakkoord is nog niet eens droog en er zijn al 2 affaires omtrent haar persoontje geweest.
Geen idee. Dat zal de tijd uitwijzen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:37 schreef LENUS het volgende:
En wat als het ontkennen van de Armeense kwestie strafbaar wordt?
Gezeik van Wilders? Het was helemaal geen issue van alleen Wilders meer en zelfs ome Jan heeft zich over de kwestie gebogen. Ze staat formeel in haar recht, maar het punt was belangenverstrengeling, maar ik denk dat je dat zelf ook wel begrepen hebt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:39 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Uhmmm... De eerste was een boel gezeik van Wilders. Aangezien zij volledig in haar recht staat is dat dus ook niet iets wat haar te verwijten valt.
En het tweede kun je amper een affaire noemen. Dat is gewoon een kwestie die ze al zag aankomen en die heeft ze netjes opgelost.
Als mensen zoeken naar dingen om over een kabinetslid te zeiken, wil dat nog niet zeggen dat dat kabinetslid niet goed functioneerd.
Wel eens van het spreekwoord: "regeren is vooruitzien" gehoord? Het is juist van belang om over dit soort situaties te discussieren omdat het een niet ondenkbaar is dat dit binnenkort gaat gebeuren. Zo is Frankrijk al aan het onderzoeken of ze het ontkennen van de Armeense kwestie strafbaar kunnen stellen. Daarnaast is het van de zotte dat ze de belangen van Turkije boven de belangen van het land van ze volksvertegenwoordiger van is stelt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Geen idee. Dat zal de tijd uitwijzen.
We moeten niet gaan handelen volgens "Als .... wat dan?" situaties...
Pas nadat Wilders daar zoveel stampie over heeft geschopt. En met het verschild dat Marijnissen het niet verplicht wil stellen en ook niet op wil dringen aan mensen dat ze hun tweede paspoort afstaan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:46 schreef LENUS het volgende:
Gezeik van Wilders? Het was helemaal geen issue van alleen Wilders meer en zelfs ome Jan heeft zich over de kwestie gebogen.
En dat punt is dus niet bereikt. Er is geen belangenverstrengeling. Zou nog kunnen komen, maar er is geen garantie dat het gaat gebeuren. Dus dan moet je er niet nu al naar handelen.quote:Ze staat formeel in haar recht, maar het punt was belangenverstrengeling
En wat als de Belgen Nederland binnenvallen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:37 schreef LENUS het volgende:
[..]
En wat als het ontkennen van de Armeense kwestie strafbaar wordt?
Het is ook niet ondenkbaar dat er helemaal niets gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:50 schreef LENUS het volgende:
Wel eens van het spreekwoord: "regeren is vooruitzien" gehoord? Het is juist van belang om over dit soort situaties te discussieren omdat het een niet ondenkbaar is dat dit binnenkort gaat gebeuren.
Ja dat is gewoon een nieuwe wet in voeren. Heel wat anders dan "regeren is vooruitzien"....quote:Zo is Frankrijk al aan het onderzoeken of ze het ontkennen van de Armeense kwestie strafbaar kunnen stellen.
Ow?quote:Daarnaast is het van de zotte dat ze de belangen van Turkije boven de belangen van het land van ze volksvertegenwoordiger van is stelt.
Kan je even de feitelijke echte problemen voor haar functioneren opsommen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:14 schreef LENUS het volgende:
Zo zie je maar, de problemen stapelen zich op en die linkse huilies proberen het weer eens goed te praten.
Waarom? Wat heeft dit verder met de portefeuille van Albayrak te maken? Wat een gezoek allemaalquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:57 schreef damian5700 het volgende:
In elk geval is het erg interessant ontwikkelingen waarmee Albayrak geconfronteerd kan gaan worden te volgen.
Dat is een non-argument omdat het niet reëel is dat Belgie Nederland binnen zal vallen. Het strafbaar stellen van de Armeense kwestie daarentegen is heel realistisch.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:54 schreef SCH het volgende:
[..]
En wat als de Belgen Nederland binnenvallen?![]()
In Nederland? Wie zijn daar allemaal voor dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:59 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat is een non-argument omdat het niet reëel is dat Belgie Nederland binnen zal vallen. Het strafbaar stellen van de Armeense kwestie daarentegen is heel realistisch.
Ah belangrijk zeg! Een mening strafbaar stellen....quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:57 schreef damian5700 het volgende:
In elk geval is het erg interessant ontwikkelingen waarmee Albayrak geconfronteerd kan gaan worden te volgen.
Klikbaar, met dank aan Damian.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Nederland? Wie zijn daar allemaal voor dan?
Deze opmerking is om te huilen zo zielig. Ik snap dat je voor je standpunten wilt opkomen, maar om over de massagraven van Armeniërs je gelijk te halen vind ik eerder ziekelijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:02 schreef calvobbes het volgende:
Ah belangrijk zeg! Een mening strafbaar stellen
Niets met haar portefeuille, maar wel met het feit dat het kabinet doorgaans met één mond spreekt. Ik denk dat de media hierop zal gaan inhaken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Wat heeft dit verder met de portefeuille van Albayrak te maken? Wat een gezoek allemaal
Dit is de Haagse politieke realiteit, met een Brussels sausje.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:02 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ah belangrijk zeg! Een mening strafbaar stellen....
Alsof er geen belangrijkere problemen zijn in Nederland.....
ow en die holocaust ontkennen wet is er al... Dus daar wordt nu dan geen tijd aan verspild om die in te stellen
ok CU is dus voor, die krijgen Wilders vast mee. Maar welke partijen zouden dit nog meer steunen dan?quote:
Wat ik vooral niet snap is waarom deze kwestie zo speel in Nederland? Wij hebben er als land niets mee te maken en waren nota bene neutraal in de eerste wereld oorlog.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:06 schreef LENUS het volgende:
[..]
Deze opmerking is om te huilen zo zielig. Ik snap dat je voor je standpunten wilt opkomen, maar om over de massagraven van Armeniërs je gelijk te halen vind ik eerder ziekelijk.
Voor mij speelt deze kwestie omdat ik het interessant vind hoe Albayrak zich uit die spagaat gaat redden. Daarnaast hoop ik dat ze eindelijk eens voor Nederland kiest, zonder die verborgen Turkse agenda.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat ik vooral niet snap is waarom deze kwestie zo speel in Nederland? Wij hebben er als land niets mee te maken en waren nota bene neutraal in de eerste wereld oorlog.
Als we SCH nu moeten geloven staat België nu met het hele leger aan de grens een inval te beramenquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
ok CU is dus voor, die krijgen Wilders vast mee. Maar welke partijen zouden dit nog meer steunen dan?
quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:06 schreef LENUS het volgende:
Deze opmerking is om te huilen zo zielig. Ik snap dat je voor je standpunten wilt opkomen, maar om over de massagraven van Armeniërs je gelijk te halen vind ik eerder ziekelijk.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:19 schreef LENUS het volgende:
Daarnaast hoop ik dat ze eindelijk eens voor Nederland kiest, zonder die verborgen Turkse agenda.
Wat een walgelijke aantijging, dat kun je natuurlijk ook niet hardmaken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:19 schreef LENUS het volgende:
Daarnaast hoop ik dat ze eindelijk eens voor Nederland kiest, zonder die verborgen Turkse agenda.
Waar zie jij een Turkse agenda in haar werkzaamheden?quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:19 schreef LENUS het volgende:
[..]
Voor mij speelt deze kwestie omdat ik het interessant vind hoe Albayrak zich uit die spagaat gaat redden. Daarnaast hoop ik dat ze eindelijk eens voor Nederland kiest, zonder die verborgen Turkse agenda.
eerst roep je dat links huilies zijn en dan post je daarna een complot.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:19 schreef LENUS het volgende:
[..]
Voor mij speelt deze kwestie omdat ik het interessant vind hoe Albayrak zich uit die spagaat gaat redden. Daarnaast hoop ik dat ze eindelijk eens voor Nederland kiest, zonder die verborgen Turkse agenda.
Waarom is ze een walgelijke trolquote:Op woensdag 11 april 2007 18:03 schreef Proximo het volgende:
Wat hoop ik toch dat dat mens er z.s.m uitgegooid wordt, walgelijke trol![]()
Waarom erkent ze de Armeense kwestie dan niet? Ze kreeg onlangs een veeg uit de pan van een Turkse parlementariër waardoor het niet ondenkbaar is dat ze zich door angst en druk vanuit Turkije laat leiden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
eerst roep je dat links huilies zijn en dan post je daarna een complot.
Huilie, alle buitenlanders en vooral albayrak, zijn tegen je![]()
Die veeg kreeg ze juist omdat ze het wel erkende toch?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:43 schreef LENUS het volgende:
[..]
Waarom erkent ze de Armeense kwestie dan niet? Ze kreeg onlangs een veeg uit de pan van een Turkse parlementariër waardoor het niet ondenkbaar is dat ze zich door angst en druk vanuit Turkije laat leiden.
Neen, die Turk was van mening dat ze het erkende door zitting te nemen in een regering die de Armeense kwestie erkent.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die veeg kreeg ze juist omdat ze het wel erkende toch?
Ach het blijft gezeik waar we ons hier niet al te veel van aan moeten trekken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:57 schreef LENUS het volgende:
[..]
Neen, die Turk was van mening dat ze het erkende door zitting te nemen in een regering die de Armeense kwestie erkent.
En ik ben van mening dat Wilders een idiote troll is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:57 schreef LENUS het volgende:
Neen, die Turk was van mening dat ze het erkende door zitting te nemen in een regering die de Armeense kwestie erkent.
Dat kun je als nuchtere Hollanders denk ik niet begrjipen, want de invloed die Turkije op haar heeft is enorm.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En ik ben van mening dat Wilders een idiote troll is.
Is het nu denkbaar dat Wilders zich daar door laat leiden?
Lekker belangrijk zeg wat anderen van iemand verwachten.... Als je daar al mensen op gaat oordelen...
Dat kun je wel blijven roepen en herhalen maar dat maakt het echt niet geloofwaardiger of beter onderbouwd. Albayrak heeft gekozen om in Nederland staatssecretaris te zijn en laten we haar nou gewoon haar werk doen in plaats van zo bang te zijn en beren op de weg te zien.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:17 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat kun je als nuchtere Hollanders denk ik niet begrjipen, want de invloed die Turkije op haar heeft is enorm.
Pfff... Heb je dat jezelf aangepraat of heb je die sprookjes van iemand anders gehoord?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:17 schreef LENUS het volgende:
Dat kun je als nuchtere Hollanders denk ik niet begrjipen, want de invloed die Turkije op haar heeft is enorm.
Hallo eikel, ik hoop dat ze iets normaals zegt... maar haar zwijgen doet het ergste vrezen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:05 schreef en_door_slecht het volgende:
En wie kan die lullo wat schelen? Helemaal niemand. Dat PJO graag wil dat Albayrak iets Turks-nationalistisch zegt omdat PJO met z'n bekrompen wereldbeeld dan weer lekker om niks kan gaan lopen zeiken, is heel wat anders.
Laten we dat maar niet doen. Ze is alleen maar bezig moslims toe te laten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:20 schreef SCH het volgende:
laten we haar nou gewoon haar werk doen
Ja hoor, wat jij wiltquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen. Ze is alleen maar bezig moslims toe te laten.
Nou, dat wil ik juist niet. Het CDA mag aangerekend worden dat ze dit thema zo uit handen gegeven hebben.quote:
Wat jullie willen, alle moslims het lan d uit, gebeuirt toch niet dus je zult altijd teleurgesteld blijvenquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, dat wil ik juist niet. Het CDA mag aangerekend worden dat ze dit thema zo uit handen gegeven hebben.
Persactly.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:07 schreef SCH het volgende:
Het blijft schandalig dat veel rechtse partijen eerst roepen dat er een probleem is met allochtonen: dat ze niet integreren, dat moslims kut zijn, dat ze niks willen, niet werken, alleen voor rotzooi zorgen.
Nu hebben we 2 allochtonen in het kabinet en wat zie je: ze kunnen er maar niet aan wennen en ze moeten ze gewoon inet. En dan is er altijd wel een stok om de hond mee te slaan.
Het is jammer dat we niet zo'n stevige premier hebben want die zou dergelijke onzin in de kiem moeten smoren en duidelijk maken dat er in Nederland niet naar kleur, afkomst en religie wordt gekeken maar naar capaciteiten en inzet.
Dat is in veel gevallen ook gewoon waar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:07 schreef SCH het volgende:
Het blijft schandalig dat veel rechtse partijen eerst roepen dat er een probleem is met allochtonen: dat ze niet integreren, dat moslims kut zijn, dat ze niks willen, niet werken, alleen voor rotzooi zorgen.
Nee, deze twee deugen gewoon niet. Zo'n Coruz bijvoorbeeld vind ik prima.quote:Nu hebben we 2 allochtonen in het kabinet en wat zie je: ze kunnen er maar niet aan wennen en ze moeten ze gewoon inet. En dan is er altijd wel een stok om de hond mee te slaan.
De premier weet ook wel dat z'n achterban niet gecharmeerd is van deze hypocriete nonsens, met name die van Albayrak.quote:Het is jammer dat we niet zo'n stevige premier hebben want die zou dergelijke onzin in de kiem moeten smoren en duidelijk maken dat er in Nederland niet naar kleur, afkomst en religie wordt gekeken maar naar capaciteiten en inzet.
Dat is nou juist het vreemde. Noord Irak zou volgens haar veilig moeten zijn. Ik denk dat ze bedoelt dat Noord Irak voor moslims veilig is. http://news.yahoo.com/s/ap/20070422/ap_on_re_mi_ea/iraqquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen. Ze is alleen maar bezig moslims toe te laten.
Ik vermoed dat de CDA-achterban helemaal geen problemen met Albayrak heeft.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:27 schreef PJORourke het volgende:
De premier weet ook wel dat z'n achterban niet gecharmeerd is van deze hypocriete nonsens, met name die van Albayrak.
Hij is premier, geen partijleider.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:27 schreef PJORourke het volgende:
De premier weet ook wel dat z'n achterban niet gecharmeerd is van deze hypocriete nonsens, met name die van Albayrak.
Nivo? Je bedoelt natuurlijk 'niveau'? 'Snap niet' is trouwens ook een prachtig gedrocht. Journalisten die niet kunnen spellen...quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een walgelijke aantijging, dat kun je natuurlijk ook niet hardmaken.
Dit soort kretologie is echt heel triestSnap niet waarom mensen op dit nivo willen gaan zitten. Gewoon maar wat beschuldigingen vanuit de onderbuik.
Waarom zou ze dat doen? Ze heeft alleen maar voordelen van 2 paspoorten. En er mee kappen omdat een paar nationalisten en moslimhaters daar op klaarkomen? Lijkt me geen al te goede basis voor zo'n besluitquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:00 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het zegt genoeg dat figuur lekker haar Turkse paspoort houdt. Als het inderdaad niets voorstelde, dan had ze daar zonder moeite afstand van gedaan. Waarna niemand er meer iets over had kunnen zeggen.
Waarom zou ze dat doen? Alleen omdat mensen als Wilders het van haar vragen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:00 schreef StefanP het volgende:
Het zegt genoeg dat figuur lekker haar Turkse paspoort houdt. Als het inderdaad niets voorstelde, dan had ze daar zonder moeite afstand van gedaan.
een gedeelte van haar identiteit, gewoon wie ze is, is turks. Voor haar hoort daar een paspoort bij. Wie ben jij om een gedeelte van iemands identiteit af te pakken?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:00 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nivo? Je bedoelt natuurlijk 'niveau'? 'Snap niet' is trouwens ook een prachtig gedrocht. Journalisten die niet kunnen spellen...
Het zegt genoeg dat figuur lekker haar Turkse paspoort houdt. Als het inderdaad niets voorstelde, dan had ze daar zonder moeite afstand van gedaan. Waarna niemand er meer iets over had kunnen zeggen.
Ze nemen geen afstand van verwerpelijke figuren of ideologieen, om het kort te stellen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:59 schreef One_of_the_few het volgende:
Wat makt het trouwens dat 'deze twee'niet deugen en Coruz wel![]()
Roep dan niet dat het niks voorstelt, want dat is tegenstrijdig. Overigens heeft Albayrak geen enkel nadeel van het opzeggen van haar nationaliteit in Turkije hoor. Ze houdt al haar rechten. Het gaat dus om nationalisme, identiteit en etnopolitek en niet om integratie bij Albayrak.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:03 schreef du_ke het volgende:
Waarom zou ze dat doen? Ze heeft alleen maar voordelen van 2 paspoorten. En er mee kappen omdat een paar nationalisten en moslimhaters daar op klaarkomen? Lijkt me geen al te goede basis voor zo'n besluit.
Ik vemoed dat het CDA met veel plezier toekijkt naar deze rel en dat in een eventuele campagne met nog veel meer plezier zou kunnen doen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:34 schreef SCH het volgende:
Ik vermoed dat de CDA-achterban helemaal geen problemen met Albayrak heeft.
Welke rel bedoel je? Die rel van dat dubbele paspoort die door jou en anderen kunstmatig aan de gang wordt gehouden?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:20 schreef PJORourke het volgende:
Ik vemoed dat het CDA met veel plezier toekijkt naar deze rel en dat in een eventuele campagne met nog veel meer plezier zou kunnen doen.
Jaja. Ze kan wel een functie als staatssecretaris regelen, maar ze kan niet regelen dat "haar loverboy" naar Nederland komt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:22 schreef JohnDope het volgende:
Volgens mij is ze staatssecretaris geworden, zodat ze haar loverboy naar nederland toe kan lutsen.
Waar 60% van de Nederlanders het met me eens is. Die rel ja.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:42 schreef calvobbes het volgende:
Welke rel bedoel je? Die rel van dat dubbele paspoort die door jou en anderen kunstmatig aan de gang wordt gehouden?
Ja, laten we er weer eens een loze populistische peiling bij halenquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar 60% van de Nederlanders het met me eens is. Die rel ja.
Ja die rel die eigenlijk allang voorbij is, maar te pas en onpas nog naar boven wordt gehaald.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:51 schreef PJORourke het volgende:
Waar 60% van de Nederlanders het met me eens is. Die rel ja.
Nee? Hoeveel populisme en stemmingmakerij van links heeft het vorige kabinet niet over zich heen gehad?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:53 schreef SCH het volgende:
Politiek wordt niet op die manier gemaakt, niet met peilingen als het je goed uitkomt
Nee, die rel is niet voorbij zo lang deze dubbelsituatie aanhoudt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:54 schreef calvobbes het volgende:
Ja die rel die eigenlijk allang voorbij is, maar te pas en onpas nog naar boven wordt gehaald.
Voor mij is die rel voorbij. Maar begin er gerust maar weer elke keer over. Hoe vaker je het herhaalt, hoe wanhopiger jij overkomt. Het heeft toch geen zin om er telkens weer over te beginnen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:04 schreef PJORourke het volgende:
Nee, die rel is niet voorbij zo lang deze dubbelsituatie aanhoudt.
je weet toch dat PJO sinds enige tijd blind vertrouwen heeft in de mening van De Hondquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, laten we er weer eens een loze populistische peiling bij halen
Politiek wordt niet op die manier gemaakt, niet met peilingen als het je goed uitkomt
Ik vertrouw minder op een peiling van De Hond dan jij op de mening van Heksje Halsema.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:29 schreef du_ke het volgende:
je weet toch dat PJO sinds enige tijd blind vertrouwen heeft in de mening van De Hond?
Gut je wordt steeds creatiever met het verbasteren van namenquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik vertrouw minder op een peiling van De Hond dan jij op de mening van Heksje Halsema.
Waarom heb je zo'n probleem met die peilingen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:37 schreef du_ke het volgende:
Gut je wordt steeds creatiever met het verbasteren van namenHoewel je nog steeds onzin praat.
Maar waarom geloof je dan tegenwoordig de peilingen? Zijn ze anders geworden? Of heb je 60% van de Nederlanders hun mening gevraagd?
geen probleem ik neem ze echter niet klakkeloos voro waar aan zoals jij wel lijkt te doen (alleen als ze in je straatje passen natuurlijk maar goed dat weten we bij jequote:Op dinsdag 24 april 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom heb je zo'n probleem met die peilingen?
Zoals de waard is...quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:41 schreef du_ke het volgende:
geen probleem ik neem ze echter niet klakkeloos voro waar aan zoals jij wel lijkt te doen (alleen als ze in je straatje passen natuurlijk maar goed dat weten we bij je)
Maar heb je nog echte kritiek op haar functioneren of is dat dubbele paspoort het enige wat je kunt bedenken?quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:43 schreef PJORourke het volgende:
[knip]
Welke figuren of ideologien?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze nemen geen afstand van verwerpelijke figuren of ideologieen, om het kort te stellen.
Ja: generaal pardon, toelaten moslims uit Midden-Irak, Congolees Eric niet uitzetten, armenocide verzwijgen dan wel ontkennen, zelf een importpartner nemen etc...quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:00 schreef calvobbes het volgende:
Maar heb je nog echte kritiek op haar functioneren of is dat dubbele paspoort het enige wat je kunt bedenken?
Idd en bij dit alles is de vraag in hoe vere haar dubbel paspoort mee speelt. Zeker als je kijkt naar de armenocide enzoquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:38 schreef PJORourke het volgende:
Ja: generaal pardon, toelaten moslims uit Midden-Irak, Congolees Eric niet uitzetten, armenocide verzwijgen dan wel ontkennen, zelf een importpartner nemen etc...
Dat is een beslissing die door Balkenende, Bos en Rouvoet is genomen. Al voordat zijn staatssecretaris was.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:38 schreef PJORourke het volgende:
Ja: generaal pardon
Lijkt me niks verkeerds aan. Heeft ze daarvoor wetten overtreden?quote:toelaten moslims uit Midden-Irak
Waarom zou dat moeten?quote:Congolees Eric niet uitzetten
Dat is geen strafbaar feit.quote:armenocide verzwijgen dan wel ontkennen
Net als Wilders jahquote:zelf een importpartner nemen etc...
Waarom? Ik zie de relevantie daar niet van.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:43 schreef PJORourke het volgende:
Het is toch een stevige indicatie dat een grote groep het met me eens is?
Idd. Dat is nog maar de vraag OF dat dubbele paspoort meespeelt... Teveel mensen gaan er al vanuit dat het al meespeelt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd en bij dit alles is de vraag in hoe vere haar dubbel paspoort mee speelt.
Dat zijn ze niet. Albayrak is nog steeds bezig met de achterlijke zaken waar ze in Turkije kennelijk verzot op zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:48 schreef SCH het volgende:
Waarom zitten jullie dan altijd te zeiken op allochtonen dat ze moeten integreren, nu zijn ze zo geintegreerd dat ze in het kabinet kunnen en dan wil je ze niet.
Ik heb liever ook geen gelovigen in het kabinet. En al helemaal geen moslims. Maar deze twee zijn redelijk angstaanjagend: Albayrak, gevangen tussen islamisering en extreem nationalisme, en Aboudinges die iemand goedpraat die vind dat een cabaretier doodmoet.quote:ZEG DAN GEWOON EERLIJK DAT JE GEEN ALLOCHTONEN EN MOSLIMS MOET want daar komt het op neer maar daar lullen al die rechtsen dan weer omheen. Dat vind ik zo lafjes. Wilders zegt tenminste dat hij geen moslims in het kabinet wil en eigenlijk ook niet in Nederland.
Als het geen rol zou spelen, zou ze het opgeven. Want het was toch maar een papiertje?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:52 schreef calvobbes het volgende:
Idd. Dat is nog maar de vraag OF dat dubbele paspoort meespeelt... Teveel mensen gaan er al vanuit dat het al meespeelt.
Ik ben nou eenmaal geen racist zoals jij en ook niet zo bang voor moslims zoals jij.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet. Albayrak is nog steeds bezig met de achterlijke zaken waar ze in Turkije kennelijk verzot op zijn.
[..]
Ik heb liever ook geen gelovigen in het kabinet. En al helemaal geen moslims. Maar deze twee zijn redelijk angstaanjagend: Albayrak, gevangen tussen islamisering en extreem nationalisme, en Aboudinges die iemand goedpraat die vind dat een cabaretier doodmoet.
Zo'n Coruz is prima en had veel beter in het kabinet kunnen zitten dan deze twee die er alleen maar zijn om de etnische stem veilig te stellen.
En als je links bent, zou je helemaal moeten kotsen van deze figuren in plaats van al dat gedraai om maar cosmopolitisch over te komen en deze lui vrij te pleiten.
Ben je door je argumenten heen, fascistje van me?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:55 schreef SCH het volgende:
Ik ben nou eenmaal geen racist zoals jij en ook niet zo bang voor moslims zoals jij.
Omdat het niet zo is.quote:Jij durft het nog steeds niet hardop te zeggen.
Als ergens geen goede reden voor is, ga ik dat ook niet doen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:55 schreef PJORourke het volgende:
Als het geen rol zou spelen, zou ze het opgeven.
Ik denk eerder dat Geert liever ziet dat ze een enkeltje Turkije neemt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:59 schreef calvobbes het volgende:
Als ergens geen goede reden voor is, ga ik dat ook niet doen.
Wat zou het volgende zijn dat Wilders wilt? Dat ze als tweede naam Geert neemt?
Waarom zou ik iets zeggen wat niet waar is?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:48 schreef SCH het volgende:
ZEG DAN GEWOON EERLIJK DAT JE GEEN ALLOCHTONEN EN MOSLIMS MOET want daar komt het op neer maar daar lullen al die rechtsen dan weer omheen. Dat vind ik zo lafjes. Wilders zegt tenminste dat hij geen moslims in het kabinet wil en eigenlijk ook niet in Nederland.
En dat zal ze net zo snel doen als haar paspoort opgeven alleen maar omdat Wilders en een aantal Fok!ers dat willenquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:01 schreef PJORourke het volgende:
Ik denk eerder dat Geert liever ziet dat ze een enkeltje Turkije neemt.
Je haat moslims en allochtonen, laat geen kans lopen om dat te benadrukken en nu ontken je het weer. Wat een laffe tekkel ben je tochquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ben je door je argumenten heen, fascistje van me?![]()
[..]
Omdat het niet zo is.
Een journalist hoort toch iemand geen woorden in de mond te leggen?Jij moet vaker buiten de PO-cocon komen. Journaille als jij praat alleen maar de SociaalEmocratie, SlagzinPolitiek en Femke Halszaak recht.
En daar denkt het hele kabinet plus de meerderheid van de tweede kamer heel anders overquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind wel dat als je in de volksvertegenwoordiging van een land zit je geen andere nationaliteit kunt hebben dan die van het land waar van je de volksvertegenwoordiger bent.
Omdat je niet durft misschien?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waarom zou ik iets zeggen wat niet waar is?
Albayrak en haar functionerenquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:02 schreef SCH het volgende:
Je haat moslims en allochtonen, laat geen kans lopen om dat te benadrukken en nu ontken je het weer. Wat een laffe tekkel ben je toch
En dat betekend dat ik geen andere mening mag hebben?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:04 schreef calvobbes het volgende:
En daar denkt het hele kabinet plus de meerderheid van de tweede kamer heel anders over
Ik denk eerder omdat het niet waar isquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:05 schreef SCH het volgende:
Omdat je niet durft misschien?
Sorry, maar mij voor racist uit maken vind ik wel erg ver gaan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:05 schreef SCH het volgende:
Ik schaam me echt diep voor al die mensen die zo op deze staatssecretarissen zeiken en blijkbaar de racist in zichzelf niet willen zien. Wat is er nu zo moeilijk aan om iemand met een kleurtje in het kabinet te accepteren?
Neuh dat zeker niet. Het is alleen een beetje kansloos om daar telkens weer over te beginnen en tot in den treure daar over door te blijven gaan. Zeker als je argumenten waarom ze dat paspoort in moet leveren alleen maar bestaan uit vermoedens.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:17 schreef Martijn_77 het volgende:
En dat betekend dat ik geen andere mening mag hebben?
En mijn mening dat als je in de volksvertegenwoordiging van een land zit je dat land moet dienen en je dus geen dubbele nationaliteit kunt gebruiken eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:20 schreef calvobbes het volgende:
Zeker als je argumenten waarom ze dat paspoort in moet leveren alleen maar bestaan uit vermoedens.
Zullen Maxima of de koningin ons land ook niet goed dienen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En mijn mening dat als je in de volksvertegenwoordiging van een land zit je dat land moet dienen en je dus geen dubbele nationaliteit kunt gebruiken eigenlijk.
Ach kom, het is een foefje om van allochtonen af te komen. Ik vind het erg laf dat je dat niet durft toe te geven.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En dat betekend dat ik geen andere mening mag hebben?
[..]
Ik denk eerder omdat het niet waar is![]()
[..]
Sorry, maar mij voor racist uit maken vind ik wel erg ver gaan.![]()
Ik heb nergens gezegd dat ze niet in het kabinet mogen zitten. Ik zeg alleen dat je als minister of staatssecretaris van een land je eigenlijk geen twee nationaliteiten kunt hebben omdat je maar een land kunt dienen en daarbij maak ik geen onderscheid in de afkomst.
Ik vind bovenstaande post van jou weer het toonbeeld van het niet willen accepteren van links dat bepaalde mensen toch een andere mening over dubbele nationaliteit en bestuur hebben.
Daar is nog steeds geen enkel steekhoudend argument voor, dat bestaat ook domweg niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En mijn mening dat als je in de volksvertegenwoordiging van een land zit je dat land moet dienen en je dus geen dubbele nationaliteit kunt gebruiken eigenlijk.
De islam is een politiek-religieus geheel dat behoorlijk nationaal-socialistisch ingezet wordt de laatste tijd. Wie de islam accepteert, moet consequent zijn en het nationaal-socialisme op dezelfde manier omarmen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:20 schreef One_of_the_few het volgende:
nationaal socialisme is een ideogie.
Christendom, islam, hindoeisme etc zijn geloven.
Dat zijn feiten.![]()
Ja dat heb je al gezegd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat vind ik ook discutabel maar ja het koningshuis is een heel ander verhaal. dat vind ik in zijn geheel een overbodig instituut.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:23 schreef du_ke het volgende:
Zullen Maxima of de koningin ons land ook niet goed dienen?
Jij wil de treinen weer laten rijden?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:23 schreef SCH het volgende:
Ik vind het echt zo kwalijk en schaamtevol dat je de integriteit van deze mensen in twijfel durft te trekken. Waar halen mensen als jij eigenlijk het lef vandaan om dat te doen en daar dan een administratief smoesje voor te gebruiken. Ik vind het zo langzamerhand veel te ver gaan en zou wensen dat er maatregelen tegen dit soort racistisch geleuter worden getroffen. Ons land gaat ten gronde aan dit soort racisme en de mensen die niet wensen te accepteren dat allochtonen hier een bestuursfunctie hebben of die hier geen moslims willen, die moeten zelf hun consequentie maar trekken.
Ga je dreigen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:24 schreef SCH het volgende:
MDI-postje. Dit is toch echt niet te geloven![]()
Wat een NSB-mentaliteit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef SCH het volgende:
Nee, hoezo? Ik ga er gewoon melding van maken, meer niet.
sorry maar volgens mij is er geen vaststaand verband tussen het zijn moslim en de (dubbele) nationaliteit van een persoon. Dus dit argument heeft echt niets te maken met het verhaal over de dubbele nationaliteit van Albayrakquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:23 schreef SCH het volgende:
Ons land gaat ten gronde aan dit soort racisme en de mensen die niet wensen te accepteren dat allochtonen hier een bestuursfunctie hebben of die hier geen moslims willen, die moeten zelf hun consequentie maar trekken.
Precies. Meer met het gebrek aan fatsoen van Albayrak: staatssecretaris Gabor gaf destijds zijn Hongaarse nationaliteit uit eigen initiatief op. Zoals het hoort.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:29 schreef Martijn_77 het volgende:
sorry maar volgens mij is er geen vaststaand verband tussen het zijn moslim en de (dubbele) nationaliteit van een persoon. Dus dit argument heeft echt niets te maken met het verhaal over de dubbele nationaliteit van Albayrak![]()
Zoals het hoort vind ik een beetje erg kort door de bocht. Maarhet is wel een hele goede keus geweest van deze staatssecretaris Gaborquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies. Meer met het gebrek aan fatsoen van Albayrak: staatssecretaris Gabor gaf destijds zijn Hongaarse nationaliteit uit eigen initiatief op. Zoals het hoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |