Ik kan het lang volhouden mits wel iets van een schemaquote:
Er bestaat geloof ik wel zoiets als een kunstenaarsuitkering. Om daarvoor in aanmerking te komen moet je echter wel eerst 2 jaar echt van de kunst geleefd kunnen hebben. Als je aan die voorwaarde voldoet en het gaat het derde (of een later jaar) even niet meer zo lekker, dan kun je een uitkering krijgen. Niet iedere Jan Doedel kan zichzelf dus "kunstenaar" noemen en die uitkering opstrijken.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:59 schreef jaoka het volgende:
Dom trouwens voor een 'kunstenaar', daar hebben ze toch juist allemaal subsidies voor?
Meh, misschien dat het voor een jaartje leuk is. Daarna zou ik denk ik wel inzien dat je gelijk zou hebben. Hoe dan ook, ik zal het niet uit kunnen proberen, want ik denk niet dat m'n vriendin het zou accepteren. Van haar mag ik stoppen met werken als ik alles in het huishouden ga doen en daar heb ik ook geen zin in.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:48 schreef Toeps het volgende:
[..]
Serieus? Wil je dat? Zo'n leven zonder enige blik op vooruitgang? Lijkt me waardeloos. Met verantwoordelijkheden komen ook vrijheden.
Ah, maar hij is niet tegen het vangen van geld waar anderen hard voor gewerkt hebben? Lekker principieel weer - wat een smerige, laffe, linkse hond. Dat zo'n figuur nog in de spiegel durft te kijken.quote:Al 28 jaar ontvangt hij een uitkering van 800 euro per maand. ‘Het is niet dat ik niet kán werken, ik wil het niet. Ik ben tegen loonarbeid’, benadrukt hij.
Wat een onzin zeg. Alsof je voor niets een dak boven je hoofd en voedsel op je bord krijgt. Daar werk je maar voor. Als je dat 'dwang' wil noemen, dan doe je dat maar. Blijf dan echter wel principieel: dan zijn we na een paar weken van je luie reet af. Maar daar doen ze natuurlijk niet aan. Lekker vanuit hun knusse huisje klagen dat werken voor de winst van een ander schandalig is. Een uitkering genieten over de rug van een ander, dat is natuurlijk hele andere koek! Dat is lovenswaardig!quote:We vonden dat je niet gedwongen kon worden om te werken.
Niet zo éénvoudig? Het is belachelijk, als jij als zelfstandige wilt werken dan moet je dat vooral doen, of je kunstemaker of stratenmaker bent, maar die stratenmaker betaald stevig aan lasten en die kunstemaker krijgt het nagesmeten.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:03 schreef digitaLL het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/WIK
Dat is dus ook niet zo eenvoudig meer als voorheen.
die kan een kunstemaker ook gebruiken, dat is het punt niet.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:54 schreef Toeps het volgende:
Die stratenmaker geniet ook allerhande kleine-ondernemers-voordelen hoor.
Alsof hij links zou zijn. Het hebben van een overtuiging kost veels te veel moeite voor dit soort figurenquote:Op woensdag 11 april 2007 08:31 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ah, maar hij is niet tegen het vangen van geld waar anderen hard voor gewerkt hebben? Lekker principieel weer - wat een smerige, laffe, linkse hond. Dat zo'n figuur nog in de spiegel durft te kijken.
Zie hier de staat van emancipatie in NLquote:Op woensdag 11 april 2007 10:11 schreef k_i_m het volgende:
Die man heeft ergens nog wel gelijk ook. Het is plan B voor vele vrouwen, alleen wordt hun geld niet door de staat maar door hun man betaald als ze thuiszitten "voor de kinderen".
Als je het hele artikel zou hebben gelezen, zou je hebben kunnen lezen dat hij zijn huis moet verpanden aan de Sociale Dienstquote:
Je kunt zo iemand wel verplichten te soliciteren maar wie neemt iemand aan die in zijn CV aangeeft nog nooit te hebben gewerkt en voorstander is van een baanloos uitkeringsbestaan.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:19 schreef Commensaal het volgende:
Die hervormingen van de WW en Bijstand stellen blijkbaar trouwens ook weinig voor, als dit soort toestanden nog steeds kunnen bestaan in Nederland.
Scheer die vrouwen dan ook even over dezelfde baanloze kam als een paar overgebleven ouwe hippies die toch tot een uitstervend ras behorenquote:Op woensdag 11 april 2007 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie hier de staat van emancipatie in NL
Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar ik zou hem niet aannemen als werkgever.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:19 schreef Commensaal het volgende:
Die gast zou de rest van z'n leven als slaaf moeten doorbrengen, dán leert ie wat dwang is en kan hij tenminste nog iets terugdoen voor de samenleving.
Die hervormingen van de WW en Bijstand stellen blijkbaar trouwens ook weinig voor, als dit soort toestanden nog steeds kunnen bestaan in Nederland.
Dat volkskrant artikel lijkt wel het script voor een cabaret? Is het echt waar?quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]Walgelijk
Die moeten ze direct korten op zijn uitkering
Heee, JIJ was degene die hem gelijk liep te geven.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:30 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Scheer die vrouwen dan ook even over dezelfde baanloze kam als een paar overgebleven ouwe hippies die toch tot een uitstervend ras behoren.
Haar man kiest er in zo'n geval zelf voor om haar te onderhouden in tegenstelling tot de belastingbetaler in dit geval.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:01 schreef k_i_m het volgende:
Ja, als hij een vrouw was geweest met kinderen had niemand het hem kwalijk genomen. Dat bedoelde ik.
En kinderbijslag en werkcompenseringstoeslag komt uit de lucht vallen?quote:Op woensdag 11 april 2007 13:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Haar man kiest er in zo'n geval zelf voor om haar te onderhouden in tegenstelling tot de belastingbetaler in dit geval.
Kinderbijslag weegt bij lange na niet op tegen de kosten die je hebt als je kinderen neemt. Daar 'teert' zo'n vrouw dan ook niet op. Werkcompenseringstoeslag is nieuw voor me of bedoel je daar een wel bestaande uitkering mee? In ieder geval teert zo'n vrouw dus voor haar levensonderhoud op het inkomen van haar man.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:21 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En kinderbijslag en werkcompenseringstoeslag komt uit de lucht vallen?.
Wel als je het voor duizend euro verkoopt aan je vriendjes en diezelfde duizend euro ongezien weer teruggeeft.quote:Op woensdag 11 april 2007 10:29 schreef jaoka het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kijk eens hierboven, wat een meesterwerk! Symbool van de verscheidenheid onder dier en mens! Krijg ik nu ook subsidie?
Ik meen (maar daar heb ik geen ervaring mee) dat als je gewerkt hebt en daarna thuisblijft bij de kinderen hiervoor een soort van uitkering ter compensatie kan aanvragen. Maar daar gaat het niet over.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kinderbijslag weegt bij lange na niet op tegen de kosten die je hebt als je kinderen neemt. Daar 'teert' zo'n vrouw dan ook niet op. Werkcompenseringstoeslag is nieuw voor me of bedoel je daar een wel bestaande uitkering mee? In ieder geval teert zo'n vrouw dus voor haar levensonderhoud op het inkomen van haar man.
Ach, een baantje als krantenbezorger of iets via een uitzendbureau moet wel lukken toch?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:28 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Je kunt zo iemand wel verplichten te soliciteren maar wie neemt iemand aan die in zijn CV aangeeft nog nooit te hebben gewerkt en voorstander is van een baanloos uitkeringsbestaan.
Hoeft ook niet, ik zeg toch dat hij slaaf moet wordenquote:Op woensdag 11 april 2007 12:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar ik zou hem niet aannemen als werkgever.
Met terugwerkende kracht alles ophoesten.. Ik ben tegen loonarbeidquote:Al 28 jaar ontvangt hij een uitkering van 800 euro per maand. ‘Het is niet dat ik niet kán werken, ik wil het niet. Ik ben tegen loonarbeid’, benadrukt hij.
Niet waar want dan zou het een Republikeinen-Democraten issue zijn terwijl beiden juist dezelfde filosofie hebben.quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat het Christelijke kneuzen zijn die abortustegenstand belangrijker vinden dan genaaid worden door de conglomeraten.
precies, weer zo een typische Kunst-academie typquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]Walgelijk
Die moeten ze direct korten op zijn uitkering
quote:Op woensdag 11 april 2007 13:05 schreef Originele_Naam het volgende:
die man is geniaal, ik ga maar ook werkloos worden. 800 eur in de maand vangen en daarnaast illegaal werk doen
Maar dat doen ze dus niet. Ze zijn zelf principiëel tegen loonarbeid maar verwachten wel van anderen dat zij middels loonarbeid hun uitkering financieren. Dat toont maar weer eens aan dat het sociale stelsel (net als de rest van de overheid) niet deugt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:23 schreef thaleia het volgende:
Dat is het enige jammere in dit verhaal: dat hij op andermans zak teert. Ik kan me volledig vinden in zijn verhaal, maar vind dat je dan gewoon geen uitkering moet aanvragen.
Het toont eerder aan dat de gedachtengang van zulk soort nitwits niet deugt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:41 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Maar dat doen ze dus niet. Ze zijn zelf principiëel tegen loonarbeid maar verwachten wel van anderen dat zij middels loonarbeid hun uitkering financieren. Dat toont maar weer eens aan dat het sociale stelsel (net als de rest van de overheid) niet deugt.
Goed punt, die vrouwen teren net zo goed op andermans zak. Alleen hoef ik aan het salaris van zo'n kerel niet mee te betalen en aan een uitkering wel.quote:Op woensdag 11 april 2007 10:11 schreef k_i_m het volgende:
Die man heeft ergens nog wel gelijk ook. Het is plan B voor vele vrouwen, alleen wordt hun geld niet door de staat maar door hun man betaald als ze thuiszitten "voor de kinderen".
Wat begreep je niet aan 'sinds 1979'.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:01 schreef Jarno het volgende:
Haha, prachtig. Je moet het maar durven zeggen in deze tijd van aandeelhouders, winstdividend en WAO-ruimers..
Nou, in de publieke sector natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:19 schreef thaleia het volgende:
[..]
Goed punt, die vrouwen teren net zo goed op andermans zak. Alleen hoef ik aan het salaris van zo'n kerel niet mee te betalen en aan een uitkering wel.
Natuurlijk wel. Loon is óók gebaseerd op het gegeven dat iemand er een gezin met vrouw en kinders van moet kunnen onderhouden.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:31 schreef thaleia het volgende:
Hoe bedoel je? Als de man bij de overheid werkt? Hij had niet minder verdiend als z'n vrouw niet op zijn zak leefde, dus dat maakt dan toch niet uit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |