abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48141407
vorig deeltje: [Centraal] De Pil #7

Ik gooide het topic op slot dit was mijn laaste post:
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:15
schreef Riann het volgende:

Ik heb een vraagje...

ik slik altijd 2 tot 3 maanden de pil door en word ongesteld wanneer het mij het beste uitkomt. Dat was dus dit weekend. Ik ben altijd maar dan altijd 6 dagen ongesteld. Ik heb ongeveer een maand geleden antibiotica geslikt. Ik heb een week geleden de laatste pil geslikt en dit is dus de stopweek. En ik zou tot donderdag ongesteld moeten zijn. Nu was ik het vrijdag heel erg dat was mijn eerste dag. Zaterdag was ik het maar een klein beetje van gister ook bijna niet. En nu helemaal niet meer. Terwijl dat de eerste tweede en derde dag bij mij altijd super erg zijn. Dan moet ik zelfs 2 maandverbandjes achter elkaar doen en moet ik het om de 2 a 3 uur verwisselen. Zou het dan toch kunnen zijn dat je dan zwanger bent. Ik vind het allemaal een beetje raar en wazig.
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 12:40:24 #2
5428 crew  miss_sly
pi_48142163
http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=121

Het kan dus wel dat de antibiotica invloed heeft op de pil. Hebben ze bij de apotheek je daar niet voor gewaarschuwd?

toevoeging: maar ik denk, gezien het feit dat je wel bloedverlies hebt gehad, er niets aan de hand is. Twijfel je toch, kun je voor de zekerheid een testje doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_48142556
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:40 schreef miss_sly het volgende:
http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=121

Het kan dus wel dat de antibiotica invloed heeft op de pil. Hebben ze bij de apotheek je daar niet voor gewaarschuwd?

toevoeging: maar ik denk, gezien het feit dat je wel bloedverlies hebt gehad, er niets aan de hand is. Twijfel je toch, kun je voor de zekerheid een testje doen.
Ja dat wist ik wel maar ik heb nu zo weinig bloedverlies dat het misschien zou zijn dat ik toch zwanger of zo kan zijn. Want dat beetje bloedverlies kan misschien ook wel komen omdat ik een paar maanden achter elkaar de pil doorslik. Dat weet ik dus niet.
  Vis een optie? maandag 9 april 2007 @ 12:53:16 #4
70532 loveli
N
pi_48142589
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:40 schreef miss_sly het volgende:
toevoeging: maar ik denk, gezien het feit dat je wel bloedverlies hebt gehad, er niets aan de hand is.
Ik wil geen onrust zaaien, maar dat is geen garantie. Gewoon een test halen, dan heb je het snelst zekerheid.
crap in = crap out
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 12:55:22 #5
5428 crew  miss_sly
pi_48142653
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:52 schreef Riann het volgende:

[..]

Ja dat wist ik wel maar ik heb nu zo weinig bloedverlies dat het misschien zou zijn dat ik toch zwanger of zo kan zijn. Want dat beetje bloedverlies kan misschien ook wel komen omdat ik een paar maanden achter elkaar de pil doorslik. Dat weet ik dus niet.
Als je dat wist, waarom heb je dan geen condooms gebruikt, wetende dat de pil minder zekerheid zou geven?

Als je twijfelt, zou je gewoon een testje kunnen halen, dan ben je van de onzekerheid af. Niemand hier kan je vertellen of je wel of niet zwanger bent.
pi_48142754
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je dat wist, waarom heb je dan geen condooms gebruikt, wetende dat de pil minder zekerheid zou geven?

Als je twijfelt, zou je gewoon een testje kunnen halen, dan ben je van de onzekerheid af. Niemand hier kan je vertellen of je wel of niet zwanger bent.
Met condooms is niet zo fijn. En ik heb wel vaker een antibiotica kuurtje gehad is altijd goed gegaan ( misschien wel een beetje stom gedacht)

En ik weet dat niemand mij kan vertellen of ik wel of niet zwanger ben. Maar ik wou/ wil weten of er een grote kans bestaat dat het wel zo is.
  Vis een optie? maandag 9 april 2007 @ 13:14:15 #7
70532 loveli
N
pi_48143212
De kans dat je zwanger bent is groter dan de kans dat je de lotto wint.

Als je wat meer info geeft over wanneer je seks hebt gehad tijdens je kuur, is daar meer over te zeggen. Hoe lang was de kuur en hoe lang voor/tijdens/na de kuur heb je seks gehad?

Ik weet niet precies hoe zo'n kuur de veiligheid van de pil beinvloed, maar dit lijkt me ongeveer juist:
Als de kuur een week duurde, was de eerste week van je kuur redelijk veilig (ik neem aan dat je de weken daarvoor de pil doorslikte, vergelijk de kuur met je stopweek).
Als de kuur langer dan een week duurde, was het vanaf halverwege de kuur niet veilig. De 'stopweek' is alleen veilig als de pil daarna zijn werk weer kan doen.

Als je tijdens een onveilig moment seks hebt gehad, is het niet te zeggen hoe groot de kans op zwangerschap is. Een gemiddeld vruchtbaar stel heeft 20% kans op zwangerschap, maar jonge vrouwen hebben een veel grotere kans dan oudere vrouwen. Dat gemiddelde is gebaseerd op alle leeftijden.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 9 april 2007 @ 13:15:20 #8
70532 loveli
N
pi_48143251
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:58 schreef Riann het volgende:
Met condooms is niet zo fijn.
En ik weet dat ik het er niet in hoef te wrijven, maar met condoom lijkt me fijner dan ongepland zwanger.
crap in = crap out
pi_48143345
Het was een kuur van een week. Tijdens ervoor en erna sex gehad heb een vaste vriend...

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven als je bijv zwanger bent of je dan omdat je de pil slikt dan misschien toch een beetje ongesteld word. of kan worden. Als het helemaal niet kan als je zwanger bent hoef ik me geen enkele zorgen te maken.
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 13:21:47 #10
5428 crew  miss_sly
pi_48143433
Dat kan zeker wel, ook als je geen pil slikt kan dat. Bloedverlies is niet per definitie ongesteldheid. Dus niemand kan je hier garanderen dat je niet zwanger bent. Ga een test halen.
  Vis een optie? maandag 9 april 2007 @ 13:23:10 #11
70532 loveli
N
pi_48143486
Zoals eerder gezegd, een bloeding is geen garantie dat je niet zwanger bent. Het is niet de regel, maar er zijn uitzonderingsgevallen bekend (ik ken iemand die wel bloedingen had, maar pas na 8 maanden doorhad dat ze zwanger was).
crap in = crap out
pi_48143516
Dan ga ik er denk ik vrijdag eentje halen dan kanik die samen metmijn vriend doen
pi_48320932
gister test gedaan en ik ben niet zwanger
  maandag 16 april 2007 @ 17:07:09 #14
92409 Twinky
Little star.
pi_48385864
gelukkig maar

even toevoeging: Bij de Pil zijn de bloedingen geen menstruatie-bloedingen. Even met verhaaltje:

zonder Pil: tweede week (ong. anderhalve week na menstruatie) van periode eiersprong, eitje zakt langzaam naar baarmoeder, wacht lekker af en je baarmoeder creeert alvast een bedje voor het embryo. Als er dan geen zaadje bijkomt denkt het eitje 'oh jee, pechgehad, geen babytje maken' en ruimt je lijf het bedje voor de baby weer op.

met Pil: de Pil geeft je lijf het idee dat je zwanger bent. Het baarmoederbedje staat er en je lichaam is ervan overtuigt dat er een babytje inligt. Daarom (en daarbij) komt er ook geen eitje vrij (werking 1 van de Pil) en is het transportslijm dat de sperma in de goede richting vervoert niet glad maar stroperig (werking 2). Als je stopt met de Pil (stopweek of vergeten) merkt je lichaam dat er geen babytje in het bedje ligt. Het bedje wordt dus opgeruimd en soms maakt je lichaam een nieuw eitje aan om het opnieuw te proberen. Als er dan op het verkeerde moment (door te lange stopweek of Pil vergeten) een zaadje bijkomt staat het bedje al klaar en kan er nu wel een babytje in.
pi_49055279
Op aanraden van mijn HA ben ik, een klein maandje geleden, overgestapt van Minulet naar Yasmin. Ik had nl erg veel last van stemmingswisselingen in de week voordat ik ongesteld moest worden en ook erg veel buikpijn, alleen nu blijft mijn menstruatie uit.. (hoewel ik toch de bijhorende buikpijn en hoofdpijn heb.. )

Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_49143974
Ik baal echt van de pil, ik slik nu een jaar de pil, waarvan ongeveer 10 maanden microgynon.
Ik word echt nauwelijks ongesteld, laatste keer dat ik een stopweek had was vorige week (had daarvoor 2 strippen doorgeslikt), en het enige wat ik zag was een eenmalig beetje rood slijm. Dat was alles. Tevens worden mijn tieten er gigantisch van (zelfs nu ik een week geen pil heb genomen, zijn ze gewoon en cupmaat kleiner. Alsof een baby ze net heeft leeggezogen).
Zal er toch maar eens mee naar de huisarts gaan, alleen ben ik daar pas 1 maal geweest en toen kreeg ik een uitbrander dat ik te laat was, dus echt close met m'n HA ben ik niet.
Klote pil, het is dat condooms zo kut zijn.
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2007 @ 17:33:06 #17
70532 loveli
N
pi_49151258
Dat je niet ongesteld wordt is geen ramp. Door de pil wordt er sowieso minder slijmvlies opgebouwd en hoeft er minder afgebroken te worden.
Als je last hebt van de schommelingen in je cupmaat, kun je overwegen over te stappen op een ander type pil. De Yasmin is vrij neutraal en zal misschien beter bevallen.
crap in = crap out
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:35:36 #18
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_49265714
hey, ik zou hier graag verdergaan op dat gesloten topic over seks in de pilvrije week. in enkele reacties die na mij kwamen stond er dat je wel zwanger kon raken als je seks hebt in je pilvrije week. ik wil toch nog eens herhalen dat ik vrij zeker ben dat dat niet zo is (zie ook m'n postje in dat topic). ben ik nu fout?
er schreef ook iemand dat de kans op tweelingen groter is als je tijdens die week zwanger wordt. onzin
Screw you guys, I'm going home.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:12:32 #19
92409 Twinky
Little star.
pi_49269862
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:35 schreef Mihaelaz het volgende:
hey, ik zou hier graag verdergaan op dat gesloten topic over seks in de pilvrije week. in enkele reacties die na mij kwamen stond er dat je wel zwanger kon raken als je seks hebt in je pilvrije week. ik wil toch nog eens herhalen dat ik vrij zeker ben dat dat niet zo is (zie ook m'n postje in dat topic). ben ik nu fout?
er schreef ook iemand dat de kans op tweelingen groter is als je tijdens die week zwanger wordt. onzin
Nee absoluut niet! Wat een onzin! Allebei de dingen!

Als je de pil gewoon netjes slikt ben je honderd procent veilig in de stopweek, mits je dus drie weken netjes geslikt hebt en je stopweek niet langer dan zeven dagen is (mag wel korter)
Hoe dat komt staat onder andere hier: [centraal] De pil deel 8
Doordat in de stopweek het bedje opgeruimd is, kan er geen babytje in, ook dendert het bedje heel hard over het babytje heen, dus vindt hij dat niet fijn. En als de stopweek voorbij is, begint het weer van voren af aan.

en tweelingen is ook onzin, dat zijn eigenlijk gewoon foutjes (twee zaadjes in 1 eitje of per ongeluk 2 eitjes).
Sterker nog, als je het goed doet met de pil heb je helemaal geen eisprong, dus heb je gewoon nul-lingen.

Dat de pil veilig is staat ook gewoon in je gebruiksaanwijzing. Degenen die die dingen zeggen moet je de gebruiksaanwijzing maar eens onder hun neus duwen! Wat een poepchinezen.
  Vis een optie? vrijdag 11 mei 2007 @ 16:12:34 #20
70532 loveli
N
pi_49272345
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:12 schreef Twinky het volgende:
en tweelingen is ook onzin, dat zijn eigenlijk gewoon foutjes (twee zaadjes in 1 eitje of per ongeluk 2 eitjes).
Ahum.. twee zaadjes in een eitje wordt geen tweeling! Of er zijn 2 eitjes die afzonderlijk bevrucht worden, of er is 1 bevrucht eitje dat splitst en 2 babies wordt.
crap in = crap out
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:18:16 #21
48233 Auticia
warriorette
pi_49293899
quote:
Op zondag 6 mei 2007 06:03 schreef fae_sarah het volgende:
Op aanraden van mijn HA ben ik, een klein maandje geleden, overgestapt van Minulet naar Yasmin. Ik had nl erg veel last van stemmingswisselingen in de week voordat ik ongesteld moest worden en ook erg veel buikpijn, alleen nu blijft mijn menstruatie uit.. (hoewel ik toch de bijhorende buikpijn en hoofdpijn heb.. )

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind Yasmin een rotpil.
Heb een jaar geen pil geslikt en pas weer begonnen met Yasmin, was meteen een hele maand ongesteld. Hoezee.

Toen ik geen pil slikte had ik trouwens ook beduidend minder malaise rondom de menstruatie dan wanneer ik hem wel slik.
I bet you are flying inside.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:24:31 #22
92409 Twinky
Little star.
pi_49304171
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Ahum.. twee zaadjes in een eitje wordt geen tweeling! Of er zijn 2 eitjes die afzonderlijk bevrucht worden, of er is 1 bevrucht eitje dat splitst en 2 babies wordt.
tjah. dat weet ik. En ik snap niet waarom ik dat zei. Van continu leren word je erg gaar.
  maandag 14 mei 2007 @ 14:33:07 #23
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_49364240
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:18 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ik vind Yasmin een rotpil.
Waarom precies?

Ik slik hem al een tijdje maar ik had laast voordat ik ongesteld moest worden opeens echt last van ontzettende geirriteerdheid jegens ehm..alles (zonder een specifiek aan te wijzen oorzaak ). Echt super irritant... (niet de geirriteerdheid, die kan ik nog wel handelen van mezelf maar meer dat "niet weten waarom"... ) Maar er is geen pil waarbij je deze bijwerking niet hebt? Yasmin zou al een hele lichte zijn dacht ik?

Verder wil ik graag het begin van m'n stopweek voortaan op een andere dag laten vallen.. Mag ik dan zomaar weer beginnen wanneer ik wil (zit nu in de stopweek). Dus zegmaar bijvoorbeeld een paar dagen later dan ik normaal aan een nieuwe strip zou beginnen? (snap dat het dan die paar dagen niet veilig is natuurlijk )
Maar dat kan gewoon toch / werkt zo neem ik aan?
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  Vis een optie? maandag 14 mei 2007 @ 14:52:33 #24
70532 loveli
N
pi_49365149
Als je de stopweek langer maakt dan wat er in de bijsluiter staat, issie niet alleen die paar dagen niet veilig! De stopweek korter maken is prima, een halve week langer doorslikken is prima, maar de stopweek langer maken is niet ok.

Lees de *($#& bijsluiter enzo...
crap in = crap out
  maandag 14 mei 2007 @ 16:03:02 #25
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_49368168
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:52 schreef loveli het volgende:
Als je de stopweek langer maakt dan wat er in de bijsluiter staat, issie niet alleen die paar dagen niet veilig! De stopweek korter maken is prima, een halve week langer doorslikken is prima, maar de stopweek langer maken is niet ok.

Lees de *($#& bijsluiter enzo...
Ok. Ik slik nog niet zo lang. En die bijsluiter kan even niet, die heb ik niet altijd bij me en wilde het NU weten.
Daarbij, daar is dit topic toch voor?
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  maandag 14 mei 2007 @ 16:34:37 #26
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_49369282
even een vraag: ik slik al een jaar of tien de pil, een beetje op en af vanwege al dan niet een relatie.
Eerst Marvelon, daarna vanwege huid de Diana (heet nu anders geloof ik) toen een tijdje gestopt geweest, werd heel braaf meteen ongesteld, meteen heel regelmatig en had megaveel zin in sex. Kreeg een vriendje en we zijn heel braaf al bijna 7 maanden met condoom en pil. Ik ben dus na anderhalve maand of zo weer begonnen. Met de microgynon30, en je raad het al, weg zin in sex! Nog wel een beetje maar niet meer zoals voorheen.

Het zal vast al eerder aan bod zijn gekomen, maar wat is de lichtste pil die er is?
  maandag 14 mei 2007 @ 17:21:15 #27
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_49370906
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:34 schreef becky27 het volgende:
even een vraag: ik slik al een jaar of tien de pil, een beetje op en af vanwege al dan niet een relatie.
Eerst Marvelon, daarna vanwege huid de Diana (heet nu anders geloof ik) toen een tijdje gestopt geweest, werd heel braaf meteen ongesteld, meteen heel regelmatig en had megaveel zin in sex. Kreeg een vriendje en we zijn heel braaf al bijna 7 maanden met condoom en pil. Ik ben dus na anderhalve maand of zo weer begonnen. Met de microgynon30, en je raad het al, weg zin in sex! Nog wel een beetje maar niet meer zoals voorheen.

Het zal vast al eerder aan bod zijn gekomen, maar wat is de lichtste pil die er is?
De laagst gedoseerde pil is de sub-30 pil, die bevat maar 20 milligram oestrogeen en is daarmee de lichtste combinatiepil..
  maandag 14 mei 2007 @ 17:47:17 #28
48233 Auticia
warriorette
pi_49371809
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:33 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Waarom precies?

Ik slik hem al een tijdje maar ik had laast voordat ik ongesteld moest worden opeens echt last van ontzettende geirriteerdheid jegens ehm..alles (zonder een specifiek aan te wijzen oorzaak ). Echt super irritant... (niet de geirriteerdheid, die kan ik nog wel handelen van mezelf maar meer dat "niet weten waarom"... ) Maar er is geen pil waarbij je deze bijwerking niet hebt? Yasmin zou al een hele lichte zijn dacht ik?
Ik heb er gewoon veel kwaaltjes van, chagrijnigheid, buikpijn, slappe benen, zere onderrug, emoties , vreetbuien en what have you. Als ik geen pil slik heb ik daar eigenlijk vrijwel geen last van. Ik heb eerder andere pillen geslikt waaronder Mercilon, Marvelon en Mycrogynon 50. Bij de eerste 2 had ik steeds doorbraakbloedingen en bij de laatste voelde ik me nog beroerder elke maand dan met de Yasmin.
  maandag 14 mei 2007 @ 18:43:38 #29
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_49373435
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:47 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ik heb er gewoon veel kwaaltjes van, chagrijnigheid, buikpijn, slappe benen, zere onderrug, emoties , vreetbuien en what have you.
Misschien moet ik ook maar eens wat anders proberen dan de Yasmin.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:05:48 #30
48233 Auticia
warriorette
pi_49378742
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:43 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Misschien moet ik ook maar eens wat anders proberen dan de Yasmin.
Ik denk niet dat de bijverschijnselen voor iedereen hetzelfde zijn hoor, ik denk dat er zat meiden zijn die tevreden zijn over de Yasmin. Mijn frustratie vooral was dat ik onlangs, 8 april als ik me niet vergis, weer begonnen ben met de pil (na ruim een jaar pilloos te zijn geweest) en dus gewoon een maand volaan ongesteld was, inclusief bovengenoemde malaise. Volgens de huisarts was dat normaal, mijn lichaam moet immers weer wennen aan de hormonen, (maar als je al weken bloedt heb je daar weinig boodschap aan).
Ik kijk het nu gewoon even een tijdje aan hoe het verder gaat en anders stop ik weer gewoon. Misschien wil ik nog wel een andere pil overwegen, maar vooralsnog blijf ik deze nog even slikken .
pi_49411894
Vriendinnetjelief zit aan de pil, en heeft gewoon goed geslikt. Vorige maand was ze ook 5 dagen later dan normaal ongesteld, en pas nadat ze een zwangerschapstest had gedaan. Ze is nu alweer 5 dagen later dan normaal, en zitten dus flink te stressen, is dit gewoon normaal of niet?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:07:31 #32
48233 Auticia
warriorette
pi_49412052
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:04 schreef TC_Artemis het volgende:
Vriendinnetjelief zit aan de pil, en heeft gewoon goed geslikt. Vorige maand was ze ook 5 dagen later dan normaal ongesteld, en pas nadat ze een zwangerschapstest had gedaan. Ze is nu alweer 5 dagen later dan normaal, en zitten dus flink te stressen, is dit gewoon normaal of niet?
Van stoppen met stressen word je meestal sneller ongesteld . Ik zie in jullie geval geen reden om je zorgen te maken.
pi_49412278
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:07 schreef Auticia het volgende:

[..]

Van stoppen met stressen word je meestal sneller ongesteld . Ik zie in jullie geval geen reden om je zorgen te maken.
Fijn om te horen in iedergeval. Ze zegt dat ze niet zo heel erg meer stressed, en zegt aan de andere kant dan dat ze nogsteeds niet ongesteld is gevonden, dus het is een beetje dubbel. Maar na 7 dagen moet ze gewoon weer gaan slikken, en dan gewoon de volgende stopweek afwachten?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:16:55 #34
48233 Auticia
warriorette
pi_49412454
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:12 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Fijn om te horen in iedergeval. Ze zegt dat ze niet zo heel erg meer stressed, en zegt aan de andere kant dan dat ze nogsteeds niet ongesteld is gevonden, dus het is een beetje dubbel. Maar na 7 dagen moet ze gewoon weer gaan slikken, en dan gewoon de volgende stopweek afwachten?
Als je wil dat de pil je blijft beschermen moet je inderdaad na de stopweek weer aan je nieuwe strip beginnen. .
pi_49450711
Even een kort vraagje. M'n vriendin is sinds vorige week vrijdag aan de pil (microgynon 30). Donderdag de week ervoor is ze ongesteld geworden en dus 8 dagen later is ze begonnen aan d'r eerste strip. Nu is er alleen een boel onduidelijkheid per wanneer deze pil nou veilig zou zijn. De een zegt pas na de 1e periode, de ander zegt al na 7 dagen. Iemand een duidelijk en onderbouwd antwoord?
  woensdag 16 mei 2007 @ 17:52:07 #36
48233 Auticia
warriorette
pi_49450783
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:49 schreef $tranger het volgende:
Even een kort vraagje. M'n vriendin is sinds vorige week vrijdag aan de pil (microgynon 30). Donderdag de week ervoor is ze ongesteld geworden en dus 8 dagen later is ze begonnen aan d'r eerste strip. Nu is er alleen een boel onduidelijkheid per wanneer deze pil nou veilig zou zijn. De een zegt pas na de 1e periode, de ander zegt al na 7 dagen. Iemand een duidelijk en onderbouwd antwoord?
Volgens mij staat dat allemaal in de bijsluiter en ik denk dat als je een week na je menstruatie begint je eerst een maand moet slikken voordat hij veilig is.
  woensdag 16 mei 2007 @ 17:55:22 #37
92409 Twinky
Little star.
pi_49450889
Het staat in de bijsluiter. Ik denk zeven dagen, weet ik eigenlijk bijna zeker.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:22:00 #38
101884 PeRi
Allons-y!
pi_49456509
Als ze op de eerste dag van haar menstruatie was begonnen met slikken, was het meteen veilig geweest. Maar idd, check de bijsluiter .
Whatever I want.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:27:12 #39
101884 PeRi
Allons-y!
pi_49456703
Ik ben sinds kort weer aan de Microgynon 30, en ik ben er best blij mee vooralsnog. Geen enkel pijntje, op wakker worden met zere tieten gisterochtend na, en weinig bloedverlies. Een jaar geleden had ik Yasmin, en die steeg echt naar mn kop - vooral (negatieve) stemmingswisselingen.
Whatever I want.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:12:16 #40
48233 Auticia
warriorette
pi_49458390
Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en krijg nu ook Mycrogynon 30. Begon ineens halverwege mijn Yasmin-strip weer eens te bloeden en toen was ik het beu .

Betekent wel dat ik een aantal strips (ik denk iets van 4 ofzo, zal ze volgende week even bij elkaar zoeken) Yasmin over heb, als ik daar iemand blij mee kan maken dan mag je me dat laten weten via PM. .
pi_49991593
Wanneer is de morning after pil nog zinvol?

Situatie: Zaterdag begonnen met slikken nieuwe strip. Maandag sex gehad. Donderdag vergeten (en na 38 uur ingenomen). Is hier met een morning after pil nog wat aan te doen?
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2007 @ 12:14:20 #42
70532 loveli
N
pi_49996352
Hoe langer je wacht, des te minder zinvol het wordt om hem te nemen. Vanaf moment waarop je bent vergeten de pil te slikken, kan er toch een eisprong komen, dat is bij jou 3 dagen na de seks.
De MAP zorgt er o.a. voor dat het baarmoederslijmvlies minder geschikt wordt om in te nestelen. Ook kan de MAP zorgen dat er geen eisprong plaatsvindt, maar dat deel van de werking is mogelijk niet meer voor jou van toepassing.
Better safe than sorry... ook al is het maar een klein beetje safe.
crap in = crap out
pi_50028696
Om nog even terug te komen op mijn vraag van een tijdje terug. Mijn vriendin heeft inmiddels d'r eerste strip volledig afgewerkt, laatste pil was donderdag. Haar eerste pil was precies een week nadat d'r menstruatie begon. Dit betekende dat de pil in haar geval niet meteen veilig was. Maar per wanneer is dat het nou wel? Bij het begin van d'r volgende strip? Of is het het nu ook al omdat de eisprong al is geweest? Of duurt het misschien zelfs nog langer?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:07:03 #44
92409 Twinky
Little star.
pi_50029429
na een week al veilig! dus nu zeker!
pi_50057077
Hmmm, blijft een onduidelijk punt, de een zegt na een week, de ander na een maand, de handleiding had ook al helemaal geen zin om duidelijk te zijn
Vanmorgen na wat wikken en wegen toch maar voor veilig gekozen
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:14:07 #46
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_50184191
Help! Ik ben mijn pil van gisteravond ben ik vergeten. Ik had hem dus 24 uur geleden moeten innemen.

Ik ben hem vergeten in week 2 wat volgens mijn builsuiter geen problemen geeft qua zwangerschap.

Er staat dat ik de vergeten pil alsnog moet innemen en dat er dan niets aan de hand is.

Begrijp het goed dat ik dan nu de vergeten pil en die van vanavond gelijk moet nemen, dus 2 tegelijk. Er staat immers: neem de vergeten Pil alsnog (dus die van dinsdag), maar het is nu woensdag dus ik moet die van vandaag ook nog nemen.

Thanx!!
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:15:41 #47
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_50184249
Ik denk dat ik er dus 2 moet nemen, maar mijn vriendje vindt het een beetje raar om 2 pillen in mijn mik te mikken
Hij wil niet dat ik stijf van de hormonen in bed sta, behalve als ik natuurlijk super opgewonden word...
KISSSSSSSSSSS
  Vis een optie? woensdag 6 juni 2007 @ 23:33:46 #48
70532 loveli
N
pi_50184889
Simpel: de bijsluiter heeft gelijk, je vriendje niet. Hoe langer achter elkaar je slikt, des te meer hormonen zitten in je bloed (pas na 18 dagen neemt de concentratie niet meer toe). Als je een dag overslaat, daalt je hormoonspiegel. Daarom moet je die ene pil toch nemen.
crap in = crap out
pi_50882301
ik wil graag aan de pil, maar m'n ouders vinden dit absoluut niet goed. Nu wil ik toch aan de pil zonder dat m'n ouders dit weten. Via huisarts kan niet omdat verzekering alles door geeft.

Nu kwam ik de site pilonline tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk via die site op een manier aan de pil te komen zonder dat er iets naar huis gestuurd wordt ofzo?

Ik ben 17.. even voor duidelijkheid..
  woensdag 27 juni 2007 @ 07:42:26 #50
92409 Twinky
Little star.
pi_50887333
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 00:17 schreef missnobody het volgende:
ik wil graag aan de pil, maar m'n ouders vinden dit absoluut niet goed. Nu wil ik toch aan de pil zonder dat m'n ouders dit weten. Via huisarts kan niet omdat verzekering alles door geeft.

Nu kwam ik de site pilonline tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk via die site op een manier aan de pil te komen zonder dat er iets naar huis gestuurd wordt ofzo?

Ik ben 17.. even voor duidelijkheid..
hoe ik het heb gedaan:
  • naar de dokter voor iets anders en er dan over beginnen, voorgeschreven krijgen
  • bij de apotheek vragen of ze een nieuw account aanmaken, los van je ouders, zonder verzekering
  • de pil halen via dat account, en zellf alles betalen
  • elke keer dat je 'm haalt heel duidelijk zeggen dat het op dat andere account moet.

let op; omdat je 'm moet verstoppen kun je 'm niet op bijv. je kussen leggen, vergeet 'm dus niet!
    en gooi lege strips weg, als je moeder er dan eentje ergens vinden kun je altijd nog 'oooh, die is van die en die die laatst hier sliep, is ze vergeten!', maar dat kan dus één keer.

al is het tegenwoordig met die nieuwe zorgverzekering niet meer zo dat ze de medicijnen zien (alleen het totaalbedrag wat vergoed is), dus eigenlijk zou je de pil ook gewoon wél via de verzekering kunnen halen. Maar iig moet je met een smoesje naar de dokter.
  • pi_50887930
    bij onze verzekering staat inderdaad niet wát er is vergoed, maar per vergoeding wel een datum :S

Twinky bedankt voor je antwoord
      zondag 8 juli 2007 @ 16:50:22 #52
    180703 Shivers
    shivering
    pi_51262925
    kick:

Viel me op: op de zondagmorgen (van de stopweek dan he) word ik meestal ongesteld. En de laatste tijd is dat ook niet zo veel meer maar er is sprake van een bloeding. Afijn, zaterdagmiddag sex gehad en de savonds al ongsteld. Terwijl ik t dus de zondag (vandaag) had verwacht. Is me wel vaker opgevallen - net of wekt de sex t wat op... Ow ja, en ben nu ook goed ongsteld ipv maar een beetje zoals dus die laatste tijd. Misschien ben ik de enge die daar ff van staat te kijken...
    hier had uw tekst kunnen staan
      maandag 9 juli 2007 @ 00:03:14 #53
    181774 Ziggahmastah
    Waaaaaaahhh!!!!
    pi_51276962
    paar onnozele vraagjes:
    wat zou er gebeuren als je als man de pil neemt, zeg een hele maand elke dag 1?
    misschien lichte borstgroei of wat anders?

zou er ook nog een anticonceptie pil speciaal voor mannen op de markt komen??
    life is good... enjoy it!
    pi_51287542
    Ik heb een vraag..

Vanacht heb ik (zonder condoom) sex gehad met een meisje die de pil slikt. Ze zei alleen dat ze vorige week 1x vergeten was hem te slikken. (ik weet niet welke dag dit was.)
    Kan dit nu gevaarlijk zijn en is het misschien raadzaam dat zij nu een morning-after pil inneemt?
      Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 13:19:12 #55
    70532 loveli
    N
    pi_51288634
    Ja.
    crap in = crap out
    pi_51288946
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 13:19 schreef loveli het volgende:
    Ja.
    Ik heb haar net maar even via de telefoon gesproken, en zij zegt dat dat het in week 2 was dat ze hem vergeten was en dat het daarom geen probleem moet zijn..(terwijl het in week 1 of 3 wel erg zou zijn..) Ze was hier erg zeker over, toch heb ik het idee dat dit niet goed kan zijn..

pi_51288967
    edit: foutje
      maandag 9 juli 2007 @ 21:43:56 #58
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_51305361
    haal die pil nou maar, beter dan een baby. Week 2 is relatief veilig maar dan nog
    pi_51305483
    Twee of drie maanden slikken totdat het jou uitkomt lijkt me niet echt gezond..
      Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 22:25:41 #60
    70532 loveli
    N
    pi_51306996
    crap in = crap out
      maandag 16 juli 2007 @ 18:17:33 #61
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_51529166
    Op vakantie bij +/- 35 graden (soms 45) is het dan verstandig de pil in de koelkast te leggen ofzo? (ook uit de zon is het 35/45 graden)

Willen natuurlijk geen kindjes na de v akantie
      woensdag 18 juli 2007 @ 10:47:29 #62
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_51596045
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 21:48 schreef Smart_ass het volgende:
    Twee of drie maanden slikken totdat het jou uitkomt lijkt me niet echt gezond..
    en waar haal jij die wijsheid vandaan????

de gynocoloog heeft het me geadviseerd....
    pi_51601570
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 21:05 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de bijverschijnselen voor iedereen hetzelfde zijn hoor, ik denk dat er zat meiden zijn die tevreden zijn over de Yasmin.
    Ik gebruik al een vijftal jaar Yasmin en ben er nog altijd heel tevreden over. Enige minpunt is dat je er niets van terugbetaald krijgt in mijn ogen...
      dinsdag 31 juli 2007 @ 12:21:28 #65
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_51985211
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 18:17 schreef wobbel het volgende:
    Op vakantie bij +/- 35 graden (soms 45) is het dan verstandig de pil in de koelkast te leggen ofzo? (ook uit de zon is het 35/45 graden)

Willen natuurlijk geen kindjes na de v akantie
    kan natuurlijk geen kwaad. Als je een koelkast in de buurt hebt zou ik het zeker doen. Anders gewoon op een donker plekje leggen dat het koelste blijft.

Let erop dat je de pil dan niet vergeet, aangezien -ie niet meer op je kussen ligt ofzo
      donderdag 2 augustus 2007 @ 21:22:21 #66
    84469 Emmy88
    Fungus Amongus
    pi_52056422
    Twee weken terug op vakantie in Belgie wegens onsteking medicijnen gekregen, ben in de waslijst meds die ik gebruik vergeten te vertellen dat ik de pil gebruik.

Geen probleem, dacht ik, want er zal wel veel mee samengaan. Niet meer aan gedacht todat ik hier een topic voorbij zag komen over NSAIDs en verminderde werking van de pil. Aangezien ik in die twee weken onbeschermde seks heb gehad, begin ik me nu ernstig af te vragen hoe verminderd die werking dan is .

Ik gebruik dus nu ongeveer 2 weken diclofenac (bijna klaar met de kuur), een NSAID, en het enige wat er over te vinden is 'verminderde werking van de pil'. Weet iemand hier of ik nu een probleem heb?

Kuttt
    I believe that the unconscious mind can take in much more information than we can take in consciously.
    Besides that I am basically a lazy person and I don't want to think about it.
    pi_52056802
    diclofenac is tegen de pijn dat is toch nooit een kuur en diclofenac geeft geen mindere werking op de pil. Trouwens ik heb regelmatig een antibioticakuurtje en ik heb dan eigenlijk nog gewoon altijd sex zonder condoom (vaste vriend) en nog nooit zwanger geraakt ik denk ook dat het erg verschilt per persoon
      donderdag 2 augustus 2007 @ 21:44:53 #68
    84469 Emmy88
    Fungus Amongus
    pi_52057144
    Diclofenac is ook ontstekingsremmend, dit had ik ivm vocht in mn hand wat ook idd pijn veroorzaakte. Om de ontsteking tegen te gaan moest ik het twee weken gebruiken.

Maar bedankt voor je reactie, ik voel me nu wel iets geruster. Ik hoef dus geen MAP te nemen? nouja dat heeft sowieso weinig zin gezien de afgelopen 2 weken Ik ga het morgen voor de zekerheid navragen bij de apotheek maar nu kan ik in ieder geval een beetje geruster slapen
    I believe that the unconscious mind can take in much more information than we can take in consciously.
    pi_52057219
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 21:44 schreef Emmy88 het volgende:
    Diclofenac is ook ontstekingsremmend, dit had ik ivm vocht in mn hand wat ook idd pijn veroorzaakte. Om de ontsteking tegen te gaan moest ik het twee weken gebruiken.

Maar bedankt voor je reactie, ik voel me nu wel iets geruster. Ik hoef dus geen MAP te nemen? nouja dat heeft sowieso weinig zin gezien de afgelopen 2 weken Ik ga het morgen voor de zekerheid navragen bij de apotheek maar nu kan ik in ieder geval een beetje geruster slapen
    navragen kan nooit geen kwaad

maar diclofenac heeft geen tegenwerking op de pil ik ben zuster en ik heb ook altijd diclofenac thuis liggen is een best sterke pijnstiller.
      donderdag 2 augustus 2007 @ 22:15:53 #70
    138547 VASND
    Happen naar het baasje
    pi_52058201
    Mogen complexe vraagjes mbt de betrouwbaarheid hier ook gesteld worden?

(geen wetenschappelijk gewauwel, gewoon verhaaltje van vriendin die keertje anders geslikt heeft dan normaal)
    -|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
    Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
    het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
      donderdag 2 augustus 2007 @ 22:23:37 #71
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52058461
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 22:15 schreef VASND het volgende:
    Mogen complexe vraagjes mbt de betrouwbaarheid hier ook gesteld worden?

(geen wetenschappelijk gewauwel, gewoon verhaaltje van vriendin die keertje anders geslikt heeft dan normaal)
    juist daar zijn we erg goed in
      donderdag 2 augustus 2007 @ 22:34:37 #72
    84469 Emmy88
    Fungus Amongus
    pi_52058873
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 21:47 schreef Riann het volgende:

[..]

maar diclofenac heeft geen tegenwerking op de pil ik ben zuster en ik heb ook altijd diclofenac thuis liggen is een best sterke pijnstiller.
    Oke tof bedankt! Al die bronnen op internet spreken elkaar tegen en ik ben nogal een stresskip.. ga nu rustig slapen en morgen om van 99% naar 100% zeker te gaan bij de apotheek navragen
      donderdag 2 augustus 2007 @ 22:37:10 #73
    138547 VASND
    Happen naar het baasje
    pi_52058983
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 22:23 schreef Twinky het volgende:

[..]

juist daar zijn we erg goed in
    Oké dan !

Het zit namelijk zo:

Mijn vriendin is een tijd geleden met de pil begonnen, en heeft tijdens de vakantie door geslikt.
    Nu is ze door het tijdverschil plus de negen uur durende vliegreis er eentje vergeten, en is ze gestopt (bij wijze van naja dan maar stopweek). Dit was dus midden in de strip.
    Nu is ze, omdat ze na 2 dagen nog niet ongesteld was geweest, weer doorgegaan met slikken, en de 3e dag alsnog ongesteld geworden, en doorgeslikt.
    Inmiddels hebben we dinsdag seks gehad (sowieso wel veilig, aangezien het de 8e dag was na het stoppen, en de pillen in het midden van de strip zwaarder zijn?).
    Ze had gehoord dat de hormoondoseringen niet gelijk waren in de pillen, en dat lijkt me ergens ook best wel logisch, dus mijn vraag: naar mate de maand vorderd, en ze zou gewoon met deze strip doorgaan met slikken, wordt de werking minder betrouwbaar?
    -|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
      donderdag 2 augustus 2007 @ 22:42:29 #74
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52059155
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 22:34 schreef Emmy88 het volgende:

[..]

Oke tof bedankt! Al die bronnen op internet spreken elkaar tegen en ik ben nogal een stresskip.. ga nu rustig slapen en morgen om van 99% naar 100% zeker te gaan bij de apotheek navragen
    ik denk dat ze je bij de apotheek zeggen dat je nu zwanger zou kunnen zijn. Ga daar maar vast van uit, en sowieso is het een mogelijkheid, omdat ieder lijf er anders op reageert en het niet voor niets in de gebruiksaanwijzing staat.
    Daarentegen werkt de Pil enigszins cumultatief, en kun je er haast vanuit gaan dat er voldoende hormonen in je lichaam aanwezig waren. MAP is inderdaad te laat, maar je hebt ook nog een abortuspil (lijkt minder erg dan de overtijdsbehandeling).Ik ga voor niet zwanger, maar een testje als je de volgende keer ongesteld moet worden kan geen kwaad.

Let op: ongesteld worden betekent niet dat je niet zwanger bent!!
      donderdag 2 augustus 2007 @ 22:50:48 #75
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52059441
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 22:37 schreef VASND het volgende:

[..]

Oké dan !

Het zit namelijk zo:

Mijn vriendin is een tijd geleden met de pil begonnen, en heeft tijdens de vakantie door geslikt.
    Nu is ze door het tijdverschil plus de negen uur durende vliegreis er eentje vergeten, en is ze gestopt (bij wijze van naja dan maar stopweek). Dit was dus midden in de strip.
    Nu is ze, omdat ze na 2 dagen nog niet ongesteld was geweest, weer doorgegaan met slikken, en de 3e dag alsnog ongesteld geworden, en doorgeslikt.
    Inmiddels hebben we dinsdag seks gehad (sowieso wel veilig, aangezien het de 8e dag was na het stoppen, en de pillen in het midden van de strip zwaarder zijn?).
    Ze had gehoord dat de hormoondoseringen niet gelijk waren in de pillen, en dat lijkt me ergens ook best wel logisch, dus mijn vraag: naar mate de maand vorderd, en ze zou gewoon met deze strip doorgaan met slikken, wordt de werking minder betrouwbaar?
    Sowieso is ze niet zwanger, maak je geen zorgen. Als je de pil doorslikt tellen alle weken na de tweede als de derde week, dus dat je stopweek kunt houden wanneer je wilt. De stopweek was kort, maar dat maakt niet uit.

bij de normale anticonceptiepil zijn alle pillen even hoog gedoseerd. In de tweede week ben je alleen veiliger, omdat je de week ervoor-week erna buffer hebt, die erg goed werkt. Sowieso kun je dat als trucje gebruiken, als je de week voor de seks en de week erna de pil netjes hebt geslikt (stopweek uitgezonderd, die telt ook als 'netjes slikken', mits maximaal 7 dagen)

Ze kan deze strip dus afslikken. Het is wel verstandig om daarna nog een hele slip door te slikken om weer in het gewone ritme te komen, en om zeker te zijn dat je meer dan twee weken hebt geslikt. De volgende keer dat zoiets gebeurt kan ze ook beter een nieuwe strip pakken en de halve gebruike als reservestrip (bij diarree/overgeven oid), zodat ze in het normale ritme blijft.

Zeg haar maar dat het verstandiger is om gewoon hele strippen te slikken (doorslikken of niet) en altijd een hele week stopweek te houden. Zo raak je de tel niet kwijt en krijg je niet zulke situaties.
      donderdag 2 augustus 2007 @ 22:59:34 #76
    138547 VASND
    Happen naar het baasje
    pi_52059684
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 22:50 schreef Twinky het volgende:

[..]

Sowieso is ze niet zwanger, maak je geen zorgen. Als je de pil doorslikt tellen alle weken na de tweede als de derde week, dus dat je stopweek kunt houden wanneer je wilt. De stopweek was kort, maar dat maakt niet uit.

bij de normale anticonceptiepil zijn alle pillen even hoog gedoseerd. In de tweede week ben je alleen veiliger, omdat je de week ervoor-week erna buffer hebt, die erg goed werkt. Sowieso kun je dat als trucje gebruiken, als je de week voor de seks en de week erna de pil netjes hebt geslikt (stopweek uitgezonderd, die telt ook als 'netjes slikken', mits maximaal 7 dagen)

Ze kan deze strip dus afslikken. Het is wel verstandig om daarna nog een hele slip door te slikken om weer in het gewone ritme te komen, en om zeker te zijn dat je meer dan twee weken hebt geslikt. De volgende keer dat zoiets gebeurt kan ze ook beter een nieuwe strip pakken en de halve gebruike als reservestrip (bij diarree/overgeven oid), zodat ze in het normale ritme blijft.

Zeg haar maar dat het verstandiger is om gewoon hele strippen te slikken (doorslikken of niet) en altijd een hele week stopweek te houden. Zo raak je de tel niet kwijt en krijg je niet zulke situaties.
    Het was wat lastig op een rijtje te zetten allemaal, maar we begrijpen het nu .
    Hartstikke bedankt!
    -|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
      donderdag 2 augustus 2007 @ 23:04:40 #77
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52059823
    ik moest het wel een paar keer lezen voordat ik jullie verhaal snapte ja
      donderdag 2 augustus 2007 @ 23:20:12 #78
    84469 Emmy88
    Fungus Amongus
    pi_52060334
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 22:42 schreef Twinky het volgende:

[..]

ik denk dat ze je bij de apotheek zeggen dat je nu zwanger zou kunnen zijn. Ga daar maar vast van uit, en sowieso is het een mogelijkheid, omdat ieder lijf er anders op reageert en het niet voor niets in de gebruiksaanwijzing staat.
    Daarentegen werkt de Pil enigszins cumultatief, en kun je er haast vanuit gaan dat er voldoende hormonen in je lichaam aanwezig waren. MAP is inderdaad te laat, maar je hebt ook nog een abortuspil (lijkt minder erg dan de overtijdsbehandeling).Ik ga voor niet zwanger, maar een testje als je de volgende keer ongesteld moet worden kan geen kwaad.

Let op: ongesteld worden betekent niet dat je niet zwanger bent!!
    Daar gaat mn nachtrust . Ik hoop dat het helpt dat ik de pil nu al 5 weken achter elkaar slik, als het enigszins cumulatief werkt. Goed, ik zal het morgen wel zien en jullie het laten weten!
      donderdag 2 augustus 2007 @ 23:27:04 #79
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52060581
    ga er maar van uit dat je niet zwanger bent (er staat ook verminderd en niet absoluut geen werking meer, toch moet je wel even de optie openhouden, sorry
      Vis een optie? vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:21:51 #80
    70532 loveli
    N
    pi_52061929
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 23:20 schreef Emmy88 het volgende:
    Ik hoop dat het helpt dat ik de pil nu al 5 weken achter elkaar slik, als het enigszins cumulatief werkt.
    Dat is zo. Ik geloof dat je na een week of 2 slikken aardig in de buurt bent van het hoogste punt van de concentratie hormonen in je bloed, daarna stijgt het niet zo heel veel meer. Ik weet niet precies op welke manier de werking van de pil kan worden verminderd door je medicijnen, vaak heeft het te maken met een snellere werking van de lever.
    Dat soort waarschuwingen staat vaak in de bijsluiter zodat de fabrikant van het medicijn niet aansprakelijk kan worden gesteld mocht je onverhoopt toch zwanger worden.
    crap in = crap out
      Vis een optie? vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:51:47 #81
    70532 loveli
    N
    pi_52062427
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 22:37 schreef VASND het volgende:
    ...Dit was dus midden in de strip.
    Dus zonder stoppen met de tweede srip begonnen, 2 dagen niet geslikt en daarna verder gegaan met dezelfde aangebroken strip?
    quote:
    Of dat echt veilig was hangt af van welke pil ze slikt:
    quote:
    Ze had gehoord dat de hormoondoseringen niet gelijk waren in de pillen
    Bij een een-fase pil zitten in alle pillen evenveel hormonen (diane, minerva, microgynon, rigevidon, yasmin, fmodeen en nog veel meer namen). Dan is er niets aan de hand.

Als ze een twee- of drie-fasen pil slikt (bv. gracial of trigynon), zit in de eerste reeks pillen meestal geen progestageen, maar alleen oestrogeen. Vooenamelijk het progestageen zorgt voor de remming van de eisprong. Als ze een meer-fasen pil slikt, is het lastig om zonder bijsluiter te beredeneren hoe veilig het was.
    crap in = crap out
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:07:12 #82
    84469 Emmy88
    Fungus Amongus
    pi_52075079
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 21:47 schreef Riann het volgende:

[..]

We have a winner

Diclofenac kan dus absoluut geen kwaad voor de pil. Gelijk gevraagd hoe het zat met een doorbraakbloeding die ik gister had, en dat is wel schadelijk . Alsnog de MAP genomen dus, binnen 24 uur, dus nu komt alles (hopelijk!) goed
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:29:00 #83
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52075552
    gelukkig maar
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:18:58 #84
    138547 VASND
    Happen naar het baasje
    pi_52076860
    quote:
    Dus zonder stoppen met de tweede srip begonnen, 2 dagen niet geslikt en daarna verder gegaan met dezelfde aangebroken strip?
    Precies dat ja.
    quote:
    Of dat echt veilig was hangt af van welke pil ze slikt:

Bij een een-fase pil zitten in alle pillen evenveel hormonen (diane, minerva, microgynon, rigevidon, yasmin, fmodeen en nog veel meer namen). Dan is er niets aan de hand.

Als ze een twee- of drie-fasen pil slikt (bv. gracial of trigynon), zit in de eerste reeks pillen meestal geen progestageen, maar alleen oestrogeen. Vooenamelijk het progestageen zorgt voor de remming van de eisprong. Als ze een meer-fasen pil slikt, is het lastig om zonder bijsluiter te beredeneren hoe veilig het was.
    Ze slikt de Diane pil, een normale pil dus.
    -|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
      Vis een optie? vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:52:44 #85
    70532 loveli
    N
    pi_52077710
    Dan is er niets aan de hand.
    crap in = crap out
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:11:49 #86
    138547 VASND
    Happen naar het baasje
    pi_52087371
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 16:52 schreef loveli het volgende:
    Dan is er niets aan de hand.
    Thanks voor de second opinion .
    -|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
    pi_52175072
    Ik ben een beetje vergeetachtig bezig geweest... Ik zit nou ongeveer 80km van mijn pilstrip verwijderd
    Nou is het zo dat ik in de 3e week bezig ben (moest nog 3 pillen slikken voor de stopweek).
    Op de site van Wyeth heb ik de bijsluiter van Stediril 30 gevonden (die slik ik), en daarin stond dat ik nu twee mogelijkheden heb. De 'vergeten' pil later slikken en dan gewoon doorgaan (geen mogelijkheid vrees ik) of gewoon een stopweek inlassen. Dat laatste vind ik echt vreemd, heb ik nou al genoeg hormonen binnen om een beschermde stopweek te hebben? Er staat immers niets over een alternatief anti-conceptiemiddel...

Extra probleem deze keer is dat ik na deze strip sowieso al met stediril 30 wilde stoppen en over wil schakelen naar de Femodeen.
    Mijn huisarts zei dat ik dat de eerste dag van de menstruatie kan doen en dat ik dan gelijk beschermd ben, de bijsluiter zegt dat ik dit na de stopweek moet doen of gewoon geen stopweek moet inlassen..

What to do?
    * stopweek inlassen en verder geen maatregelen nemen - vervolgens starten met Femodeen?
    * gelijk Femodeen beginnen slikken met al dan niet extra maatregelen?
    * op 1e dag ongesteldheid Femodeen beginnen slikken?
      Vis een optie? woensdag 8 augustus 2007 @ 00:05:31 #88
    70532 loveli
    N
    pi_52184934
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 18:47 schreef vliegtuigje het volgende:
    ... of gewoon een stopweek inlassen. Dat laatste vind ik echt vreemd, heb ik nou al genoeg hormonen binnen om een beschermde stopweek te hebben? Er staat immers niets over een alternatief anti-conceptiemiddel...
    Pil-cyclus: stopweek, geen hormonen en er kan een eitje gaan rijpen. Je begint weer te slikken, eitje zal niet volledig rijpen, dus geen eisprong. Je blijft slikken, eitje verschrompelt en wordt door je lichaam opgenomen.
    Na 2 weken slikken mag je ervan uitgaan dat er op wat voor manier dan ook geen eitje meer kan springen.
    Dat de pil-cyclus 28 dagen duurt is gewoon een marketing-truc, dan lijkt het een beetje op je natuurlijke cyclus.
    quote:
    Extra probleem deze keer is dat ik na deze strip sowieso al met stediril 30 wilde stoppen en over wil schakelen naar de Femodeen.
    Mijn huisarts zei dat ik dat de eerste dag van de menstruatie kan doen en dat ik dan gelijk beschermd ben, de bijsluiter zegt dat ik dit na de stopweek moet doen of gewoon geen stopweek moet inlassen..
    Van i'net over femodeen:
    Als u eerst een andere anticonceptiepil heeft geslikt, kunt u direct aansluitend, zonder stopweek, beginnen met deze pil. Ook kunt u beginnen op de eerste dag van de menstruatie. In beide gevallen is de werking als anticonceptiepil meteen vanaf de eerste dag veilig.
    Femodeen heeft een ander progestageen dan stediril, ik weet niet of dit van invloed is op de betrouwbaarheid als je van pil verandert. Mijn gezonde verstand zegt dat het ook veilig is als je na een stopweek met femodeen begint, i'net zet dat er niet als optie bij.
    quote:
    What to do?
    * stopweek inlassen en verder geen maatregelen nemen - vervolgens starten met Femodeen?
    * gelijk Femodeen beginnen slikken met al dan niet extra maatregelen?
    * op 1e dag ongesteldheid Femodeen beginnen slikken?
    Heb je snel genoeg beschikking over femodeen? Dan zou ik voor optie 3 gaan, of 2. Nogmaals, mijn gezonde verstand zegt dat als je na de stopweek met een willekeurige pil begint gewoon beschermd bent, maar check dat met de huisarts.
    Je kunt natuurlijk ook nu een stopweek inlassen en dan nog een strip stediril slikken voor je overstapt.
    crap in = crap out
    pi_52192191
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 00:05 schreef loveli het volgende:
    *lange reactie*
    Hey, thx voor je reactie
    Ik heb gelukkig gisteravond nog een doosje Stediril 30 kunnen bemachtigen *oef* . Ik vond het direct erachteraan gooien van femodeen namelijk een beetje eng. Nou ga ik dus eerst deze strip afmaken, dan géén stopweek inlassen maar meteen met femodeen beginnen Dan ben ik tijdens de stopweek nog beschermd door stediril en nadat ik een week femodeen geslikt heb, zou die ook gewoon naar behoren moeten werken.
    Wel vaag trouwens dat mijn huisarts me aanraadt om de nieuwe pil gewoon op de 1e dag van de menstruatie te slikken, en de bijsluiter van femodeen me twee andere opties aanbiedt
    pi_52301486
    Zonet kwam ik erachter dat ik mijn pil gister vergeten ben in te nemen. Precies na het moment dat ik geneukt had. Vorige week vrijdag ben ik begonnen met mijn nieuwe strip. Dit betekend dat ik nu dus net 2 dagen in de 2e week zit. Moet ik nu even langs de huisarts gaan of is er geen zwangerschap risico? Normaal gesproken slik ik de pil 's ochtends, dat maakt het nu ongeveer 24 uur geleden dat ik de laatste vergeten ben. Heeft het nog zin om deze in te nemen? Heb de bijsluiter ook niet bij me.

Ik slik Rigevidon trouwens.
      zondag 12 augustus 2007 @ 14:18:08 #91
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52304569
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 11:35 schreef Daiwolk het volgende:
    Zonet kwam ik erachter dat ik mijn pil gister vergeten ben in te nemen. Precies na het moment dat ik geneukt had. Vorige week vrijdag ben ik begonnen met mijn nieuwe strip. Dit betekend dat ik nu dus net 2 dagen in de 2e week zit. Moet ik nu even langs de huisarts gaan of is er geen zwangerschap risico? Normaal gesproken slik ik de pil 's ochtends, dat maakt het nu ongeveer 24 uur geleden dat ik de laatste vergeten ben. Heeft het nog zin om deze in te nemen? Heb de bijsluiter ook niet bij me.

Ik slik Rigevidon trouwens.
    sowieso de vergeten ook slikken, twee tegelijik dus. Verder is week twee eigenlijk relatief veilig, mits je ervoor en verder netjes slikt. Je kúnt voor de MAP gaan, maar in principe is dat niet nodig.
    pi_52307651
    vraagje...

heb pil 1 2 3 en 4 van de strip normaal geslikt, om 12 u voor het slapen gaan (ongeveer)

toen vrijdagavond uit, dus was wat later, gevolg : pil 5 in de ochtend geslikt om 5 uur..

toen was het nog veilig.. (dacht ik dan)..

maar nu, gisteren, zaterdag, pil 6 vergeten..

deze heb ik zojuist ingenomen (17 u, de volgende dag, zondag dus).

pil 7 voor de zondag dus, wil ik gewoon straks om 0.00 voor slapen gaan weer innemen (zoals normaal)

ben n niet meer veilig toch voor de komende 7 dagen?
    pi_52307843
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 17:06 schreef Roze_Olifantje het volgende:
    vraagje...

heb pil 1 2 3 en 4 van de strip normaal geslikt, om 12 u voor het slapen gaan (ongeveer)

toen vrijdagavond uit, dus was wat later, gevolg : pil 5 in de ochtend geslikt om 5 uur..

pil 7 voor de zondag dus, wil ik gewoon straks om 0.00 voor slapen gaan weer innemen (zoals normaal)

Ik denk niet dat het echt problemen zal geven, maar waarom niet gewoon voor de zekerheid een condoom gebruiken de komende week? Zo zou ik het alleszins oplossen en hoef je je ook geen zorgen te maken
    pi_52308044
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 17:17 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het echt problemen zal geven, maar waarom niet gewoon voor de zekerheid een condoom gebruiken de komende week? Zo zou ik het alleszins oplossen en hoef je je ook geen zorgen te maken
    weet ik maar ik vroeg het me gewoon af?
      maandag 13 augustus 2007 @ 00:35:59 #95
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52318561
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 17:06 schreef Roze_Olifantje het volgende:
    vraagje...

Ik denk dat je op het randje zit qua veilig zijn. Toevallig zit er tussen pil 5 en 6 precies 36 uur (tussen 4 en 5 minder dan 36, dus helemaal geen probleem), en dat zou betekenen dat je precies wél veilig zit. Toch is het redelijk risicovol en je kunt voor de zekerheid misschien beter een MAP halen, zeker als je de afgelopen dagen ook seks hebt gehad zonder condoom.

Pil 7 kun je/kon je inderdaad weer gewoon slikken. Succes ermee!
    pi_52328050
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 00:35 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ik denk dat je op het randje zit qua veilig zijn. Toevallig zit er tussen pil 5 en 6 precies 36 uur (tussen 4 en 5 minder dan 36, dus helemaal geen probleem), en dat zou betekenen dat je precies wél veilig zit. Toch is het redelijk risicovol en je kunt voor de zekerheid misschien beter een MAP halen, zeker als je de afgelopen dagen ook seks hebt gehad zonder condoom.

Pil 7 kun je/kon je inderdaad weer gewoon slikken. Succes ermee!
    map is niet nodig, afgelopen dagen geen sex gehad!!

voor de komende 7 dagen maar condooms dan
      maandag 13 augustus 2007 @ 14:32:04 #97
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52329838
    dat is iig wel extra veilig Gewoon voor de zekerheid!
    pi_52437254
    Ik ben aan het klooien met de pil en wilde even weten wanneer ik weer veilig ben

Op vakantie was ik de nieuwe strip vergen (stomstomstom) enheb toen ongeveer 2 weken niks geslikt (1 week stopweek) en ben toen weer begonnen. Vervolgens heb ik de pil 3 weken geslikt (min een dag) en nu komt er weer een stopweek aan.
    Als ik aan de volgende strip begin, ben ik dan veilig? Of kan ik het beste zodra mijn ongesteldheid begint aan de volgende strip beginnen?

Ik had overigens het idee dat je veilig was als je minstens 7 dagen voor en 7 dagen na seks de pil slikte (uitgezonderd normale stopweek) maar kon nergens vinden dat ik veilig was als ik midden in de cyclus ergens zou beginnen met de pil. Dus heb ik aangenomen dat ik die hele strip van net niet veilig was.
      Vis een optie? vrijdag 17 augustus 2007 @ 02:02:20 #99
    70532 loveli
    N
    pi_52440972
    Zie bijsluiter en dan de situatie alsof je net met de pil bent begonnen (niet begonnen op dag 1 van menstruatie, dus na 7 dagen slikken veilig). Have fun
    Je aanname klopt, zaad leeft maximaal 7 dagen. Eigenlijk maar 5 dagen en het is 3 dagen in staat om te bevruchten, maar 7 dagen is een veilige aanname. Goed dat je zo voorzichtig bent geweest, een verademing in vergelijking met sommige vragen hier.
    crap in = crap out
    pi_52443903
    In de bijsluiter staan alleen dingen over beginnen met de pil de eerste dag van de menstruatie - of een andere dag tijdens de menstruatie. Er staat helemaal *niks* in over beginnen midden in de cyclus... Vandaar dat ik het niet weet

Maar volgens jou ben ik dus stiekem al weer een tijdje veilig
      Vis een optie? vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:50:49 #101
    70532 loveli
    N
    pi_52444683
    Volgens dit linkje na 7 dagen:
    http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=157
    Volgens een andere site geldt de periode van 7 dagen alleen als je tijdens de menstruatie begint op een andere dag dan de eerste (maar dat gaat over een 2-fasenpil en ik begin in de war te raken).

Als ik logisch ga nadenken, dan moet een periode van 7 dagen veilig zijn. Als aan het begin van de periode dat een eitje rijpt begonnen wordt met de pil, rijpt dit eitje niet verder. Begin je te slikken op een tijdstip dat het eitje ondanks de hormonen toch gaat springen (max. 4 dagen voor de verwachte eisprong), dan is een periode van 2 dagen na de eisprong voldoende (eitje leeft 48 uur).
    Begin je na de eisprong, dan is na 7 dagen echt geen te bevruchten eitje meer aanwezig. Mijn gezonde verstand zegt dat de pil idd na 7 dagen veilig is.

Als je een meer-fasenpil slikt, kan het verhaal anders zijn omdat niet alle pillen dezelfde hormonen bevatten en daar weet ik te weinig van om iets zinnigs over te zeggen.
    crap in = crap out
    pi_52445014
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 10:50 schreef loveli het volgende:
    Volgens een andere site geldt de periode van 7 dagen alleen als je tijdens de menstruatie begint op een andere dag dan de eerste (maar dat gaat over een 2-fasenpil en ik begin in de war te raken).
    Dat staat dus in mijn bijsluiter, maar ik heb wel een eenfasepil (microgynon 20)... Hmm...
      Vis een optie? vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:00:55 #103
    70532 loveli
    N
    pi_52446356
    Hoe het ook zit met het tijdstip van beginnen, na 3 weken slikken is er echt geen kans meer dat er een eitje zal springen.
    crap in = crap out
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:18:03 #104
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52446829
    Ik ga ook voor zeven dagen, dan is het altijd veilig. Dus zeker na drie weken
    pi_52446854
    Oke, bdankt
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:49:16 #106
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52554912
    Als je nou de MAP slikt, moet je dan daarna een week nog met condoom?
      Vis een optie? dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:20:47 #107
    70532 loveli
    N
    pi_52555907
    Iemand die geen hormonen slikt moet een condoom gebruiken tot de volgende menstruatie. Als je de pil slikt, moet je minimaal 7 dagen een condoom gebruiken.
    http://www.apotheek.nl/Templates/thema/index.asp?mID=4548&JumpID=277&pID=53
    crap in = crap out
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:28:50 #108
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_52556145
    Ja dacht ik al. Dankje
      Moderator zondag 2 september 2007 @ 11:33:08 #109
    5428 crew  miss_sly
    pi_52886559
    quote:
    Bij vergeten pil geen morning-afterpil meer
    Uitgegeven: 1 september 2007 20:56

AMSTERDAM - Vrouwen die één dag de pil vergeten in te nemen, hoeven geen morning-afterpil meer te slikken.

Ongeacht de week waarin zij de pil vergeten moeten zij die vergeten pil zo snel mogelijk alsnog slikken. Zij lopen geen verhoogd risico op zwangerschap.

Dat blijkt uit een nieuw advies van het Nederlands Huisartsen Genootschap, het Wetenschappelijk Instituut Nederlandse Apothekers, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie en de Rutgers Nisso Groep.

Daarover schrijft het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, dat zaterdag verscheen.

Adviezen

Eerder gaven deze partijen verschillende adviezen over het innemen van een morning-afterpil na het vergeten van de pil. Om hier een einde aan te maken hebben zij gezamenlijk een advies opgesteld dat is gebaseerd op een onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie.

In de huidige bijsluiters van pillen staat het advies om bij het vergeten van een pil in de eerste week van de strip de huisarts te raadplegen als er in de week vóór het vergeten geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden. Dat hoeft nu niet meer.

Meer

Wie meer dan één pil vergeet kan volgens het advies het beste naar de huisarts of apotheek gaan, vooral in de eerste week van de strip. Dit advies blijft dus ongewijzigd.
    bron: www.nu.nl

Wel handig dat er nu een advies is, in plaats van verschillende. EEnduidigheid zorgt vast ook voor minder vragen
    pi_53065011
    Misschien dat deze vraag al vaker naar voren is gekomen, excuses dan:

Ik kreeg afgelopen week ineens een nieuwe "merkloze" pil van de apotheker, hebben meer mensen dat? Waarschijnlijk is het wel even betrouwbaar enzo maar toch vind ik het niet fijn.
    En het is bijzonder vervelend dat de dagen ineens tegen de klok ingaan in plaats van met de klok mee!
      Vis een optie? maandag 10 september 2007 @ 10:53:51 #111
    70532 loveli
    N
    pi_53068671
    Merkloos betekent dat de fabrikant zelf geen onderzoek heeft gedaan, omdat de patenthouder dat deed. Onderzoek kost veel geld en dat zie je terug in de prijs van de pil. Patent is afgelopen, dus iedereen mag medicijnen maken met dezelfde samenstelling.
    Verzekeraars maken afspraken met apothekers dat ze zoveel mogelijk merkloze geneesmiddelen verkopen. Die zijn goedkoper, dus minder kosten voor de verzekeraar en een hogere winstmarge voor de apotheker.

Jij mag het merkartikel vragen bij de apotheek en zij moeten het je meegeven. Als op je recept de merknaam staat, zijn ze zelfs verplicht je de merkpil mee te geven. Vaak worden smoezen gebruikt (is uit de handel, verkopen we niet meer, is niet op voorraad). Even doorzetten en je krijgt je merk-pil weer mee.

Er zou weinig verschil moeten zijn tussen een merkmiddel en een generiek. Het kan zijn dat je er wel iets van merkt, want de hulpstoffen kunnen anders zijn. Dan moet je lichaam even wennen dat deze pil net iets anders verwerkt wordt (kan sneller of langzamer worden opgenomen, je hormoonspiegel wordt iets anders dan je gewend was).

Je kunt kijken of je veranderingen merkt. Zo nee, waarom zou je dan de merkpil terug willen? Binnen 1 strip ben je aan de omgekeerde volgorde van de strip gewend. Als je wel een verandering opmerkt kun je altijd nog terug naar je oude merkl.
    crap in = crap out
    pi_53082275
    Haha, die omgekeerde volgorde went helaas niet zo snel

Wat jij allemaal beschrijft weet ik ook, en het is ook totaal niet rationeel dat ik die andere pil terug wil, het is gewoon een gevoel.

Ik vroeg me vooral ook af of meer mensen dit hadden.
      Vis een optie? maandag 10 september 2007 @ 23:16:33 #113
    70532 loveli
    N
    pi_53084688
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 21:51 schreef Gutnre het volgende:
    Haha, die omgekeerde volgorde went helaas niet zo snel
    Ik heb ergens gelezen dat je in 3 weken een nieuwe gewoonte aanleert, toevallig precies een pilstrip
    crap in = crap out
    pi_53087259
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 23:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat je in 3 weken een nieuwe gewoonte aanleert, toevallig precies een pilstrip
    Ik neem aan dat die conclusie niet voor alle zaken in alle omstandigheden geldt. Knap onderzoek zou dat zijn. We zullen wel zien.
    pi_53155423
    mijn vrouw gebruikt al jaren de diana toen ik haar leerde kennen hadden we een goede sexleven waarbij zij ook zeer opgewonden werd.
    Sinds we getrouwd en zij van huisarts is gewisseld krijgt nog steeds de diana maar van een ander merk. Sindsdien is het me opgevallen dat haar zin in sex bijna helemaal is verdwenen.
    Kan het aan de andere merk pil liggen?
    pi_53155590
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 21:00 schreef ronnym het volgende:
    mijn vrou gebruikt al jaren de diana toen ik haar leerde kennen hadden we een goede sexleven waarbij zij ook zeer opgewonden werd.
    Sinds we getrouwd en zij van huisarts is gewisseld krijgt nog steeds de diana maar van een ander merk. Sindsdien is het me opgevallen dat haar zin in sex bijna helemaal is verdwenen.
    Kan het aan de andere merk pil liggen?
    Ja, dat kan. Heel goed zelfs. Bij de apotheek kan ze vragen om de originele Diane, die moeten ze haar ook geven. Dat kan ook via haar huisarts, als hij een recept schrijft waar de Diane (letterlijk) opstaat zijn ze zelfs nog verplichter het mee te geven.
    pi_53157041
    is die er nog dan? volgens de apotheek werd het niet meer geleverd
      Vis een optie? donderdag 13 september 2007 @ 22:06:41 #118
    70532 loveli
    N
    pi_53157628
    Dat is onzin. Ze hebben het misschien niet meer op voorraad (het is duurder en de apotheek maakt minder winst), maar het is wel degelijk leverbaar. Maar ik betwijfel of deze omschakeling echt de oorzaak is geweest van het libidoverlies.

De Diane is niet de meest libidoverhogende pil, dus wat dat betreft zou het geen kwaad kunnen over te stappen naar een andere pil.
    crap in = crap out
    pi_53158259
    zijn er andere pillen die het libido verhogen? wist niet dat ze er waren.
    mijn vrouw moet morgen toch naar de doktor dan kan ze het probleem gelijk voorleggen
      Vis een optie? vrijdag 14 september 2007 @ 00:16:19 #120
    70532 loveli
    N
    pi_53161137
    Lees dit maar even: http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
    Een verminderd libido is een bijwerking die er pas na jaren pil slikken in kan sluipen. Het progestageen is de hoofdverantwoordelijke, maar ook het oestrogeen speelt een rol. Bedenk wel dat de Diane-pil en zijn generieken een anti-androgeen effect hebben, dat kan je vriendin merken aan huid en haar. Als ze zou overstappen naar bv. de Microgynon of Minulet, kan ze meer veranderingen zien dan alleen haar libido.
    De Yasmin is meer neutraal, geen androgeen effect en geen anti-androgeen effect. Misschien is dat voor haar een goede oplossing. Ik kan me voorstellen dat ze de Diane slikte tegen acne, dan is Microgynon misschien niet de juiste keuze. Bij de Yasmin moet de kanttekening worden geplaatst dat er mogelijk meer risico is op trombose. De huisarts weet wellicht beter hoe de risico's zich verhouden.
    crap in = crap out
      vrijdag 14 september 2007 @ 00:18:43 #121
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_53161197
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 00:16 schreef loveli het volgende:
    Een verminderd libido is een bijwerking die er pas na jaren pil slikken in kan sluipen.
    Dat kan ook gewoon zonder pil.
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
      Vis een optie? vrijdag 14 september 2007 @ 01:09:04 #122
    70532 loveli
    N
    pi_53162137
    Klopt, trouwen schijnt ook een trigger te zijn
    crap in = crap out
      vrijdag 14 september 2007 @ 01:15:03 #123
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_53162219
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 01:09 schreef loveli het volgende:
    Ja
    pi_53162300
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 01:09 schreef loveli het volgende:
    en het kwijlende resultaat
    underground forever baby
    pi_53191278
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 00:16 schreef loveli het volgende:
    Een verminderd libido is een bijwerking die er pas na jaren pil slikken in kan sluipen. Het progestageen is de hoofdverantwoordelijke, maar ook het oestrogeen speelt een rol. Bedenk wel dat de Diane-pil en zijn generieken een anti-androgeen effect hebben, dat kan je vriendin merken aan huid en haar. Als ze zou overstappen naar bv. de Microgynon of Minulet, kan ze meer veranderingen zien dan alleen haar libido.
    De Yasmin is meer neutraal, geen androgeen effect en geen anti-androgeen effect. Misschien is dat voor haar een goede oplossing. Ik kan me voorstellen dat ze de Diane slikte tegen acne, dan is Microgynon misschien niet de juiste keuze. Bij de Yasmin moet de kanttekening worden geplaatst dat er mogelijk meer risico is op trombose. De huisarts weet wellicht beter hoe de risico's zich verhouden.
    ze heeft inderdaad de pil tegen acne en ze gebruikt het al ruim 6 a 7 jaar.
    Gisteren heeft ze dit met d'r doktor besproken en ze krijgt nu de echte diana voorgeschreven die ze normaal had.
    pi_53260461
    Hallo, ik heb ook even een vraagje.

Mijn vriendin is in haar 2de week een keer een pil vergeten. Hier kwam ze achter nadat ze aan het einde van haar 2de week last kreeg van lichte ongesteldheid (ze heeft toen de pillen geteld, en kwam erachter dat ze 1 te weinig heeft geslikt). Ze heeft toen de vergeten pil geslikt en is ook verder gegaan met het slikken van de rest van de strip. Ze is de hele 3rde week ongesteld geweest (licht), en zit nu in haar stopweek (waarin ze 'normale' menstruatie heeft). Aankomende zaterdag begint ze weer met slikken.

We hebben in de 2de week 1x sex gehad (zonder condoom, maar ben niet in haar klaargekomen, dus ze heeft sowieso geen 'volle lading' gehad ;-). Nu is mijn vraag: is er een risico dat ze toch zwanger is geworden? En ten 2de: mochten we zaterdag sex hebben, is ze dan beschermd?

Gewoon even een vraagje voor de zekerheid ;-)
    The best there is, the best there was, the best there ever will be!
      Vis een optie? dinsdag 18 september 2007 @ 01:43:55 #127
    70532 loveli
    N
    pi_53261885
    Pil vergeten in de tweede week is niet erg. En het maakt geen fluit uit of ze een volle lading heeft gehad of niet.

http://www.anticonceptie-online.nl/help.htm
    crap in = crap out
      dinsdag 18 september 2007 @ 10:17:13 #128
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_53264667
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 01:43 schreef loveli het volgende:
    En het maakt geen fluit uit of ze een volle lading heeft gehad of niet.
    Hoop dat hij dat niet verkeerd opvat! Natuurlijk maakt het uit, want met condoom en zonder in haar klaar te komen verminder je de kans op zwangerschap sowieso al gigantisch.

Anyway, veel plezier zaterdag
      Vis een optie? dinsdag 18 september 2007 @ 10:32:04 #129
    70532 loveli
    N
    pi_53264979
    Hij is zonder condoom bezig geweest. Dan verminder je de kans hooguit een klein beetje, maar zeker niet gigantisch.
    crap in = crap out
    pi_53414118
    Ik had nog zo gezworen geen merkloze generieke pil aan te pakken, maar toen ik even niet naar mijn eigen apotheek kon en m'n moeder m'n pil bij een andere apotheek ging halen kreeg ze toch die merkloze troep mee. En omdat ik echt verder moest slikken dacht ik "ach, één maandje kan vast geen kwaad". Nou dat heb ik geweten, ik heb over m'n hele lichaam last van ingegroeide haartjes en de bijbehorende bulten. En op de gekste plekken: m'n rug, m'n buik, m'n bovenbenen... Ik zit onder de rooie vlekken en ik geloof niet dat het toeval is dat dit net nu komt opzetten. Snel weer terug naar m'n "echte" pil dus
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
    pi_53785086
    Nou komtie nog maar een keer, want het blijft een lastig onderwerp. Mijn vriendin is sinds anderhalve week weer begonnen met de pil, stediril 30 om precies te zijn. Omdat ze een zeer onregelmatige cyclus heeft, is ze gewoon op een bepaald moment begonnen. Dus niet tijdens haar menstruatie.

Volgens de bijsluiter is het nu de hele eerste strip 'onveilig' om zonder condoom te vrijen.
    Volgens de huisarts is het de eerste twee weken 'onveilig' om zonder condoom te vrijen.
    Volgens jullie in dit forum is het de eerste week 'onveilig' om zonder condoom te vrijen.

Waarbij 'onveilig' staat voor het risico om zwanger te worden natuurlijk...
    Ik snap er niks meer van. Natuurlijk vrijen we nu nog met condoom, en gaan we voor de zekerheid dan maar van die hele eerste strip uit, maar hoe kan er nou zulke verdeeldheid in meningen zijn?
      Vis een optie? maandag 8 oktober 2007 @ 10:44:35 #132
    70532 loveli
    N
    pi_53785613
    Veiligheid. Je kunt beter een maand zeggen dan een week als je het niet zeker weet.
    crap in = crap out
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:42:40 #133
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_53956880
    Nou, er zij dus helemaal nieuwe regels qua pilvergetenveiligheid enzo.
    Ik moest zaterdagavond beginnen met een nieuwe strip na mijn stopweek, en ik ging het weekend naar mijn tante; was dus de pil gewoon vergeten. Zondag om een uur of 12 was ik bij de apotheek van het ziekenhuis, ik dacht om de MAP.
    De mevrouw achter de balie had net een cursus gehad over de nieuwe dingen van de pil, overlegde het ook nog even met een collega. Ze zei dat ik gewoon kon slikken en dan een week condooms moest gebruiken! Ik snap er niks meer van! Kreeg dus een strip microgynon van haar, dat is wel verzekerd, en daarvan heb ik de eerste geslikt.
    Heel raar
    pi_53972230
    Binnenkort mirena spiraal laten plaatsen... brrrr
    pi_53975320
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 17:42 schreef Syytön het volgende:
    Binnenkort mirena spiraal laten plaatsen... brrrr
    Psssst, Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 4
    Ja, ik mag weer :6
    *O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
    pi_54077374
    Hey, kan iemand misschien dit onduidelijk advies voor mij verhelderen?
    quote:
    - Pil vergeten in de derde week van de pilstrip, dan zijn er vier mogelijkheden:

- Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken;
    blabla
    Deze optie heeft mijn vriendin dus gevolgd. Alleen die 14 dagen met condoom is mij een beetje onduidelijk. Ze was op de eerste dag vd derde week de pil vergeten (~13/14 uur te laat), en heeft vervolgens 6 pillen wél correct geslikt (vergeten pil samen met 2e ingenomen), vervolgens ongesteld geworden in de stopweek, en inmiddels 13 dagen later is ze weer begonnen aan een nieuwe strip. Vandaag is het dan 14 dagen na de vergeten pil. Is ze nu al beschermd, of tellen die 14 dagen pas vanaf het einde vd vorige strip, dus dat ze eerst 7 dagen lang de nieuwe strip heeft geslikt.

Laatste optie lijkt mij de meest logisch, maar als je strikt lees, zou je ook 14 dagen vanaf het vergeten vd pil kunnen hanteren. De gebruikte pil is trouwens de minerva, en het advies komt rechtstreeks uit de bijsluiter. Maar dit had wel duidelijker geformuleerd mogen worden. En we hebben tot nu gewoon condooms gebruikt, maar goed, als het even kan, dan niet natuurlijk

Overigens, in de 2e week is ze de pil echt vergeten (24 uur te laat), maar dat zou naar mijn weten geen verschil moeten uitmaken. Was ook wat deze maand, gaat het een paar maanden goed zonder te vergeten, vergeet ze er ineens 2 in 1 maand, majah.
      zondag 21 oktober 2007 @ 21:54:17 #137
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_54077883
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 21:26 schreef Shelloz het volgende:
    Hey, kan iemand misschien dit onduidelijk advies voor mij verhelderen?
    [..]

Deze optie heeft mijn vriendin dus gevolgd. Alleen die 14 dagen met condoom is mij een beetje onduidelijk. Ze was op de eerste dag vd derde week de pil vergeten (~13/14 uur te laat), en heeft vervolgens 6 pillen wél correct geslikt (vergeten pil samen met 2e ingenomen), vervolgens ongesteld geworden in de stopweek, en inmiddels 13 dagen later is ze weer begonnen aan een nieuwe strip. Vandaag is het dan 14 dagen na de vergeten pil. Is ze nu al beschermd, of tellen die 14 dagen pas vanaf het einde vd vorige strip, dus dat ze eerst 7 dagen lang de nieuwe strip heeft geslikt.

Laatste optie lijkt mij de meest logisch, maar als je strikt lees, zou je ook 14 dagen vanaf het vergeten vd pil kunnen hanteren. De gebruikte pil is trouwens de minerva, en het advies komt rechtstreeks uit de bijsluiter. Maar dit had wel duidelijker geformuleerd mogen worden. En we hebben tot nu gewoon condooms gebruikt, maar goed, als het even kan, dan niet natuurlijk

Overigens, in de 2e week is ze de pil echt vergeten (24 uur te laat), maar dat zou naar mijn weten geen verschil moeten uitmaken. Was ook wat deze maand, gaat het een paar maanden goed zonder te vergeten, vergeet ze er ineens 2 in 1 maand, majah.
    Nou, ik kan er alleen maar naar kijken volgens de oude regels, hoe het zit met die nieuwe weet ik niet.
    Volgens de oude regels is wat ze gedaan heeft absoluut niet verstandig.
    Als jullie seks hebben gehad in de zeven dagen voordat die pil is geslikt, was dat ook onveilig, en is er nu een grote kans dat ze zwanger is.
    Normaal gesproken moet je in de derde week of doorslikken (geen stopweek houden) of meteen een stopweek houden na de vergeten pil.
    Voor wat de veiligheid betreft (even die zeven dagen voor de vergeten pil buiten acht genomen) zeg ik dat jullie weer veilig kunnen seksen als ze zeven dagen de pil weer heeft geslikt.

zoals ik zei, dit is volgens de oude regels, en niet volgens wat er kort geleden is onderzocht.
      zondag 21 oktober 2007 @ 21:55:24 #138
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_54077910
    hoe kom je aan die vier opties trouwens? en wat voor pil slikt ze?
    pi_54079068
    We hebben uiteraard (een enkele keer maar, << door al dat gedoe ) veilig seks gehad met condoom, + we hebben gewoon de bijsluiter van het medicijn gevolgd + het vergeten was slecht minimaal te laat dan de 12 uur waarna de bescherming alsnog is gegarandeerd bij niet tijdige inname...

Pil in kwestie is de Minerva, onder kopje 7 vind je de 4 opties.
    http://www.apotheek.nl/Templates/geneesmiddelen/contentMedicijnForm.asp?MedicijnID=1287&Merknaam=true

Maarre, onveilig in de 7 dagen voor het vergeten gaat/ging alleen op voor de eerste week toch? En ik was al van plan deze week gewoon nog condooms te gebruiken, is lang niet zo prettig, maar wel zo safe. Maar ging mij meer om de volgende keer. En dan zal ik haar maar ff pushen om gewoon vervroegde stopweek te houden of door te slikken, want ik vind dit gewoon niks. Nu zitten we dus 20 dagen lang met condooms te rotzooien.
      maandag 22 oktober 2007 @ 00:19:32 #140
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_54080965
    Ooh, dat zijn die nieuwe regeltjes! yes, fijn om te hebben. Valt nog best wel mee wat er allemaal veranderd is.

Die veertien dagen uit de gebruiksaanwijzing gaan in vanaf het moment dat de pil vergeten is.

Wat je altijd als stelregel kunt houden is dat je zeven dagen voor en zeven dagen na de seks netjes geslikt moet hebben, met uitzondering van de stopweek, mits die ook maximaal 7 dagen is.
    Daaruit kun je dan opmaken dat je zodra je van een nieuwe strip een week hebt geslikt je weer veilig kunt seksen.
    pi_54809262
    Mijn vriendin is morgen terug na een maand afwezigheid en er zal dan wel het 1 en ander gaan gebeuren.

Nu is het zo dat ze normaal gesproken Diane slikt, dit heeft ze deze maand echter niet gedaan.
    Over 3 dagen wordt ze ongesteld en zal dan weer met de pil gaan beginnen (tijdens of na dr ongesteldheid, geen idee hoe/wat/wanneer dat slikken normaal gesproken start.)

Is het dan morgen onveilig om sex te hebben zonder condoom?
    (ik kom zowiezo niet in haar klaar, veel lekkerder om haar de volle laag in dr gezicht te geven )

Wat is verstandig? morgen condooms ( ) kopen of is het "veilig" zonder als je dus nagaat dat ze weer met de pil gaat starten over een paar dagen?
    "If God didn't want us to masturbate he would've made our arms shorter"
      vrijdag 23 november 2007 @ 20:52:27 #142
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_54809395
    Condooms kopen schat
    Trotse mamma :)
      vrijdag 23 november 2007 @ 20:52:57 #143
    52558 agRESSIV-e
    kan je rekenen?
    pi_54809408
    verkapt kijk-mij-eens-van-bil-gaan-na-een-maand-rukken topic

................reken er maar niet op.
      vrijdag 23 november 2007 @ 20:53:30 #144
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54809424
    condoompjes

of niet batsen.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_54809432
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 20:52 schreef agRESSIV-e het volgende:
    verkapt kijk-mij-eens-van-bil-gaan-na-een-maand-rukken topic

ik vind condoooms toevallig zwaar kut
    Rukken is lekkerder
      vrijdag 23 november 2007 @ 20:54:05 #146
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_54809436
    Afgezien van het feit dat je, je vriendin zwanger kunt maken kun je natuurlijk ook een druiper oplopen, ze heeft in die maand vast niet stil gezeten
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 20:54:18 #147
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_54809445
    Kan zonder, ze is al zwanger geneukt...
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_54809448
    En wat nou als ze nu 4 dagen voor dr ongesteldheid met dr pil start?

of kan dat niet?
      vrijdag 23 november 2007 @ 20:55:03 #149
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_54809461
    TS kon dit natuurlijk nergens op Internet vinden

-edit- morgen de bijsluiter doorbladeren is zeker ook geen optie hè?
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      vrijdag 23 november 2007 @ 20:55:20 #150
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_54809467
    Prima, kun je daarna een topic wgr openen: hoe zsm een huis te krijgen voor jou en je zwangere vriendin!
      vrijdag 23 november 2007 @ 20:56:56 #151
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54809498
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 20:54 schreef Piemol het volgende:
    En wat nou als ze nu 4 dagen voor dr ongesteldheid met dr pil start?

of kan dat niet?
    dan ben je alsnog 7 dagen onveilig.

Men of koop kut condooms of neuk niet
    pi_54809559
    ok ok ok

condooms it shall be

slotje

(wilde gewoon even second opinion van de Fok!docs

vrijdag 23 november 2007 @ 21:09:21 #153
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_54809731
    *verkapt facial topic*
    [KNE]-Mod
      vrijdag 23 november 2007 @ 21:09:38 #154
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_54809739
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 20:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

dan ben je alsnog 7 dagen onveilig.

Men of koop kut condooms of neuk niet
    mits geen kinderwens
    [KNE]-Mod
    pi_54810626
    Als ze echt over 3 dagen ongesteld wordt dan is de kans dat je haar nu nog bezwangert vrij minimaal - dat ei van haar is dan al meer dan 10 dagen oud (uitgaande van een gemiddelde, regelmatige cyclus) en daar groeit echt geen kind meer uit hoor. Een eitje is maar een paar dagen vruchtbaar. De vruchtbare periode ligt een dag of 7 voor de eisprong tot een dag of 2 na de eisprong, omdat sperma veel langer kan overleven dan een eicel.

Maar ja dat is de theorie, de praktijk loopt soms anders, het blijft toch een beetje russisch roulette.
      vrijdag 23 november 2007 @ 23:34:52 #156
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_54813633
    Wat dan ook, na zeven pillen is ze weer veilig. Gebruik dat maar als richtlijn. Tot dan of niet of met condoom neuken.

Farenji: doordat ze de pil heeft geslikt kun je dat absoluut niet met zekerheid zeggen. Door de pil wordt de hele cyclus overhoop gegooid, en na een maand is die normale cyclus niet zeggen.

Gewoon zeven dagen slikken dus! En van voorvocht word je ook zwanger!
    pi_54819316
    Ze is maar kort van de pil af geweest, dus dikke kans dat haar eisprong nog NS-tijden volgt. Zou dus op ieder moment kunnen vallen, ook vlak voor de menstruatie.

Wat natuurlijk makkelijker was geweest was 7 dagen voor ze jou weer zag weer beginnen met Diane, dan hadden jullie veilig zonder condoom gekund.
      zondag 25 november 2007 @ 10:04:54 #158
    181376 Baird
    Eat shit 'n die!
    pi_54819348
    Als ik jou was batste ik Diane in plaats van je vriendin.
    Only the strongest will survive...
    pi_55050433
    Heey,
    vast het zoveelste topic over de pil maar ik had een vraagje
    ik ben aan de Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Sandoz pil en die slik ik nu 18 dagen, na 6 dagen had ik geslachtsgemeenschap, maar ik was wel met de pil begonnen op de eerste dag van me ongesteldheid.
    Nou heb ik sinds de eerste pil bloedverlies,in het begin was dat natuurlijk de ongesteldheid maar naderhand bleef ik steeds een beetje bloed verliezen en dat blijft maar doorgaan.
    dus dat is een probleem,en ik vroeg me ook af ok ik mischien wel zwanger kon zijn..?
    weet iemand er iets vanaf?
    alvast bedankt
    pi_55050876
    Bijsluiter lezen. Eerste periode van de pil slikken, eerste 3 strips of zo kan je nog last van doorbraakbloedingen hebben. In principe kan je niet zwanger kan zijn, aangezien je, als je pil vanaf de eerste dag van je ongesteldheid slikt, je meteen beschermd bent.
    Arseen (As), atoomnummer 33
    pi_55050931
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 09:13 schreef As_33 het volgende:
    Bijsluiter lezen. Eerste periode van de pil slikken, eerste 3 strips of zo kan je nog last van doorbraakbloedingen hebben. In principe kan je niet zwanger kan zijn, aangezien je, als je pil vanaf de eerste dag van je ongesteldheid slikt, je meteen beschermd bent.
    Je bent nooit 100% beschermt, vooral in de beginperiode niet
    pi_55050940
    ooh oke hartstikke bedankt
    pi_55051075
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 09:16 schreef Woeiii het volgende:

[..]

Je bent nooit 100% beschermt, vooral in de beginperiode niet
    Nee, vandaar mijn 'in principe', geen enkele anticonceptie is nou eenmaal 100% betrouwbaar. Je bent trouwens als het goed is in de beginperiode wel even goed beschemd, mits de pil tenminste inderdaad op eerste dag van de ongesteldheid wordt geslikt en ook de eerste week volledig correct.
    pi_55052426
    Ik heb de allereerste maand pil slikken (ook op eerste dag menstruatie begonnen) een maand lang bloedingen gehad. Daarna niet meer. En ik heb nog geen baby of zo .
      woensdag 5 december 2007 @ 10:41:50 #165
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_55052473
    Ik blijf het toch raar vinden dat mensen 'bloedverlies' associeren met een zwangerschap. Dat is nou juist de lol ervan, dat je dat niet meer hebt.
      woensdag 5 december 2007 @ 10:44:24 #166
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_55052531
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik blijf het toch raar vinden dat mensen 'bloedverlies' associeren met een zwangerschap. Dat is nou juist de lol ervan, dat je dat niet meer hebt.
    Nou ja zolang je de pil slikt, krijg je in de stopweek bloedingen en eventuele doorbraakbloedingen dus ook. In therorie zou je dus gewoon zwanger kunnen zijn.
      woensdag 5 december 2007 @ 10:45:35 #167
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_55052555
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 10:44 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nou ja zolang je de pil slikt, krijg je in de stopweek bloedingen en eventuele doorbraakbloedingen dus ook. In therorie zou je dus gewoon zwanger kunnen zijn.
    I know, I know...
    Maar ik vind het gewoon raar dat een zwangerschap de eerste gedachte is ipv 'mss moet mijn lichaam nog even aan het ding wennen'.
      woensdag 5 december 2007 @ 10:49:07 #168
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_55052629
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 10:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

I know, I know...
    Maar ik vind het gewoon raar dat een zwangerschap de eerste gedachte is ipv 'mss moet mijn lichaam nog even aan het ding wennen'.
    Ja van mannen verwacht je dat.... maar wij vrouwen lezen toch altijd wel de gebruiksaanwijzing ?
      woensdag 5 december 2007 @ 10:51:02 #169
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_55052671
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 10:49 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja van mannen verwacht je dat.... maar wij vrouwen lezen toch altijd wel de gebruiksaanwijzing ?
    Uhuh... Altijd. Dit soort topics komen namelijk noooooooooooooooit voor.
    pi_55053385
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 10:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

I know, I know...
    Wat had ik dan moeten denken toen ik de pil net ging slikken en 3 maanden lang last van flinke ochtendmisselijkheid had , juist geen bloedingen en wél buikkramp. Maar goed, ik had de bijsluiter wél gelezen en wist dat het erbij kon horen
      woensdag 5 december 2007 @ 11:29:48 #171
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_55053487
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 11:23 schreef As_33 het volgende:

[..]

Wat had ik dan moeten denken toen ik de pil net ging slikken en 3 maanden lang last van flinke ochtendmisselijkheid had , juist geen bloedingen en wél buikkramp. Maar goed, ik had de bijsluiter wél gelezen en wist dat het erbij kon horen
    Nou... bij die dingen kan ik me wel voorstellen dat je aan een zwangerschap denkt. Als je even goed kijkt verbaas ik me dus juist over het feit dat 'oei, ik bloed al 3 weken lang' bij veel mensen de gedachte aan een zwangerschap triggert.
      woensdag 5 december 2007 @ 12:46:12 #172
    163064 Cuegirllie
    Vreemd, maar lekker!
    pi_55055320
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 11:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou... bij die dingen kan ik me wel voorstellen dat je aan een zwangerschap denkt. Als je even goed kijkt verbaas ik me dus juist over het feit dat 'oei, ik bloed al 3 weken lang' bij veel mensen de gedachte aan een zwangerschap triggert.
    Klopt, vind ik ook soms heel vreemd. Mensen denken al snel dat ze zwanger zijn en een test willen ze dan vaak ook niet doen (of te bang voor).
    Je zou nog wel kunnen denken dat je miss een rare miskraam hebt gehad en dat ie eeuwig na blijft bloeden ofzo.. maar een zwangerschap lijkt me vaak stug. Maarja mensen denken soms in vreemde bochten
    Cue, het komkommermeisje!
    Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
    Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
      woensdag 5 december 2007 @ 22:55:38 #173
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_55068292
    Stel....

Meisje begint maandag om 07:00 met de pil van de eerste strip, dan dinsdag om 07:00, woensdag om 07:00, donderdag om 08:00, vrijdag om 07:00, zaterdag om 09:00, en zondag gaat ze ff flink te keer...om erachter te komen dat ze de pil van zondag niet op tijd heeft genomen en deze om 23:00 alsnog neemt....vervolgens neemt ze maandag om 07:00 t/m vandaag weer netjes...

hoe groot is de kans op gezinsuitbereiding dan?
      Vis een optie? donderdag 6 december 2007 @ 01:50:43 #174
    70532 loveli
    N
    pi_55070952
    Zie bijsluiter. Afhankelijk van welke pil ze slikt is de kans nihil tot klein.
    crap in = crap out
      donderdag 6 december 2007 @ 16:37:32 #175
    179724 Charlotjuh
    lief klein konijntje!
    pi_55081133
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:55 schreef wobbel het volgende:
    Stel....

Meisje begint maandag om 07:00 met de pil van de eerste strip, dan dinsdag om 07:00, woensdag om 07:00, donderdag om 08:00, vrijdag om 07:00, zaterdag om 09:00, en zondag gaat ze ff flink te keer...om erachter te komen dat ze de pil van zondag niet op tijd heeft genomen en deze om 23:00 alsnog neemt....vervolgens neemt ze maandag om 07:00 t/m vandaag weer netjes...

Klein... maar die kans is er natuurlijk altijd.
    Er mag maximaal 12 uur tussen zitten.
      donderdag 6 december 2007 @ 20:25:03 #176
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_55085839
    en ze zit nog in de 1e week, dus dan heeft ze toch nog geen eisprong? haar cyclus is verder wel regelmatig
      donderdag 6 december 2007 @ 20:37:14 #177
    179724 Charlotjuh
    lief klein konijntje!
    pi_55086165
    Ja dat is logisch als je de pil slikt
    Maar de pil zorgt er juist voor dat er geen eisprong komt! De eerste week is juist heel belangrijk en de laaste week!
    Als je je druk maakt koop je toch gewoon een testje dan hoef je je daar verder niet druk om te maken!
      Vis een optie? vrijdag 7 december 2007 @ 03:10:21 #178
    70532 loveli
    N
    pi_55093143
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 20:25 schreef wobbel het volgende:
    en ze zit nog in de 1e week, dus dan heeft ze toch nog geen eisprong? haar cyclus is verder wel regelmatig
    STOP!! Je maakt een grote denkfout. In een normale cyclus heeft een vrouw ergens halverwege een eisprong. Door de pil is er geen cyclus meer. Om het erop te laten lijken dat er nog iets van een natuurlijke cyclus is, hebben ze de stopweek bedacht. Een pilcyclus is per definitie een regelmatige "cyclus" van 28 dagen.

Normale cyclus: menstruatie op dag 1, eisprong op 14 (plus of min 5, uitgaande van 28 daagse cyclus).
    Pilcyclus: geen eisprong, eens per 28 dagen een bloeding omdat het anders zo saai wordt.

De stopweek mag niet te lang duren, omdat er zonder hormonen in de buurt eitjes beginnen te rijpen. Als er niet op tijd hormonen worden geslikt, kan er een voldoende rijpen om te springen. Na een aantal dagen hormonen verschrompelen de rijpende eitjes weer. Daarom is de eerste week van de pilstrip de "gevaarlijkste". Een week zonder hormonen die de groei van eitjes en de eisprong remmen.
    Als er in week 1 een pil wordt gemist, kan een halfrijp eitje toch besluiten te springen. In week 3 maakt het niet zoveel uit, omdat de hafrijpe eitjes dan niet meer verder kunnen rijpen/springen.

edit: Zie in je profiel dat je man bent. Ook mannen mogen weten hoe een vrouw in elkaar zit.
    crap in = crap out
      vrijdag 7 december 2007 @ 23:06:28 #179
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_55114416
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 03:10 schreef loveli het volgende:
    edit: Zie in je profiel dat je man bent. Ook mannen mogen weten hoe een vrouw in elkaar zit.
    ik had een 9.6 voor dat stuk bij biologie maar dat wist ik allemaal nog niet
    pi_55336029
    hey!
    zit n beetje met me handen in me haar. M'n vriendin heeft vorige week stopweek gehad en moest afgelopen vrijdag weer beginnen. Dit heeft ze netjes gedaan, maar zaterdag is ze naar d'r ouders geweest en was d'r strip vergeten. Ze heeft toen een pil van d'r zusje ingenomen en zondag d'r eigen pil weer geslikt.

Dokter heeft ze vandaag gebeld en die vertelde dat doordat ze de pil van d'r zusje in heeft genomen, haar eigen hele strip waardeloos wordt en onbetrouwbaar. Vorige week woensdag, in de stopweek dus, hebben we sex gehad. Gister (zondag) hebben we het met condoom gedaan.

Op internet lees ik overal dat 1 dag de pil vergeten in de eerste week de gevolgen heeft dat je de dag erna alsnog die pil in moet nemen, samen met diegene van de huidige dag en dat je 7 dagen met condoom moet sexen.

Puntje is nu, ze heeft dus die pil van d'r zus ingenomen, 4 dagen daarvoor hebben we gesexd, de doktersassistent zei dat we moesten wachten tot ze weer ongesteld wordt.....Hoeveel zorgen moet ik me maken?! Ik voel me nogal machteloos omdat ik vind dat ze er zelf vrij laks mee omgaat,ookal moet ze erom huilen. Ik bedoel, als je een pil vergeet, kijk je toch eerst hoe en wat voordat je die van je zusje inneemt? En dan doe je toch iig wat je kan doen en rij je nu zo snel mogelijk naar huis om iig nog die ene pil van zaterdag alsnog in te nemen? Die van vandaag moet ze nog. Ze weigerd de dokter opnieuw te bellen om te horen hoe t zit met die 7 dagen geen sex en de vergeten pil alsnog in te nemen.

Zijn er mensen die dit ook hebben gehad? Loop ik te zeuren? Dat we 3 weken met condoom moeten sexen overleef ik wel, maar ik weet graag waar ik aan toe ben.

Mvg, Pieter
    pi_55336112
    even ter aanvulling op m'n frustraties...gebeurd is gebeurd, ze doet t ook ni expres, en we moeten roeien met de riemen die we hebben, ik wil gewoon graag weten welke riemen dat zijn, als ze er zijn
      Vis een optie? maandag 17 december 2007 @ 22:42:28 #182
    70532 loveli
    N
    pi_55348410
    Welke pil slikt zij en welke pil slikt haar zusje? Zonder die info kan ik geen zinnig antwoord geven.
    crap in = crap out
    pi_55356883
    zelf slitk ze microgynon 30. D'r zusje slikt ook een eenfase pil, maar een zwaardere variant.
      Vis een optie? dinsdag 18 december 2007 @ 12:08:58 #184
    70532 loveli
    N
    pi_55357776
    Zwaarder maakt op zich niet uit, de vraag is of er vergelijkbare hormonen in zitten. Rigevidon, Microgynon en Stediril zijn dezelfde hormonen, als het een van die 3 was, is er helemaal niets aan de hand. Meer dan 1 miljoen vrouwen slikt dit spul.

In de gemiddelde eenfase pil zit een oestrogeen (ethinylestradiol is verreweg de meest gebruikte) en een progestageen. Er zijn minstens 10 verschillende progestagenen, waarvan die in Microgynon toch wel de meest voorkomende is.

Als het een pil was met een ander hormoon, dan kan her verhaal anders zijn. Ik weet niet in hoeverre twee verschillende progestagenen bij elkaar aansluiten. Tijdens het slikken van de pil stijgt in de loop van de cyclus de hormoonspiegel. Een dag een ander hormoon slikken, kan hetzelfde effect hebben als de eigen pil, maar het kan ook dat je het erop neerkomt dat er een pil gemist is.

Zoek anders op internet op welke hormonen er in de pil van zus zaten. Hier heb je een mooi overzichtje zodat je snel kunt vergelijkent:
    http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm
    crap in = crap out
    pi_55363359
    ik heb een vraag, wanneer je wilt beginnen met de pil en nog nooit eerder de pil hebt gehad.
    Moet je dan beginnen op de eerste dag van de menstruatie en ben je dan vanaf de eerste pil beschermd tegen zwangerschap?
    Of te wel kan de jongen vanaf de eerste pil in je klaarkomen zonder kans op zwangerschap?
      dinsdag 18 december 2007 @ 15:53:10 #186
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_55363383
    Ik zou zeggen , google eens op het merk pil wat je wil gaan gebruiken
      dinsdag 18 december 2007 @ 15:55:38 #187
    158344 RoodWitBlauw
    rasechte hollander
    pi_55363447
    Nee.. geloof dat de pil eerst iets van 3 weken geslikt moest worden voordat je onveilige sex kan hebben.

was iig zo bij mijn eerste vriendinnetje
    “YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
      dinsdag 18 december 2007 @ 15:56:47 #188
    158344 RoodWitBlauw
    rasechte hollander
    pi_55363474
    oh. enne.. zonder kans..... dat bestaat niet met sex
    “YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
    pi_55363501
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 15:52 schreef TheIceWarrior het volgende:
    ik heb een vraag, wanneer je wilt beginnen met de pil en nog nooit eerder de pil hebt gehad.
    Moet je dan beginnen op de eerste dag van de menstruatie en ben je dan vanaf de eerste pil beschermd tegen zwangerschap?
    Of te wel kan de jongen vanaf de eerste pil in je klaarkomen zonder kans op zwangerschap?
    1: kijk hier eens: [centraal] De pil deel 8
    2: kijk voortaan beter voordat je een topic opent
    3: lees de bijsluiter eens bijvorbeeld..
      dinsdag 18 december 2007 @ 15:59:24 #190
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_55363536
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 15:55 schreef RoodWitBlauw het volgende:
    Nee.. geloof dat de pil eerst iets van 3 weken geslikt moest worden voordat je onveilige sex kan hebben.

was iig zo bij mijn eerste vriendinnetje
    Ooh wat een bullshit.

Meestal is het zo dat als je de pil op de 1ste dag van je ongesteldheid neemt de pil gelijk veilig is. Neem je hem erna dan mot je 7 dagen wachten.
      Vis een optie? dinsdag 18 december 2007 @ 15:59:55 #191
    70532 loveli
    N
    pi_55363546
    Als je op de vijfde dag vanaf je menstruatie begint met slikken, sluit de pil het meest aan op je hormoonbalans van dat moment. In dat geval ben je (grofweg) pas vanaf halverwege de strip veilig.
    Als je op dag 1 begint met slikken ben je vanaf de eerste pil beschermd.

En verder wat RoodWitBlauw zegt, er is altijd een kans.
    crap in = crap out
    pi_55363646
    Sorry was vergeten dat het om Microgynon 30 gaat
      dinsdag 18 december 2007 @ 16:06:56 #193
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_55363674
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 16:05 schreef TheIceWarrior het volgende:
    Dit soort antwoorden kan je gewoon in de bijsluiter lezen

Dat is dat papiertje wat in het doosje zit
    pi_55363745
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 16:05 schreef TheIceWarrior het volgende:
    quote:
    Wanneer te beginnen met de eerste strip?
    Begin met Microgynon 30 op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van uw menstruatie). U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen maar dan moet u in de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel gebruiken.

Pagina 34+35 voor als je te lui bent om te zoeken
    pi_55363836
    thx! ik heb het ook al op inet gevonden, pagina 8: http://www.anticonceptiep(...)ter-microgynon30.pdf
    Bedankt!
    pi_55363873
    -bullshit verwijderd-

Maar serieus, lees eens een bijsluiter. Kan handig zijn soms .

[ Bericht 54% gewijzigd door Sexy_Sadie op 18-12-2007 17:04:23 ]
    pi_55363987
    *zucht*

als je nou eens om te beginnen een condoom nog erbij gebruikt! dit ivm allerlei nare ziektes enzo. vreemd dat niemand daar verder over begint.
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
      dinsdag 18 december 2007 @ 16:31:25 #198
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_55364297
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 16:20 schreef simmu het volgende:
    *zucht*

als je nou eens om te beginnen een condoom nog erbij gebruikt! dit ivm allerlei nare ziektes enzo. vreemd dat niemand daar verder over begint.
    Dat was de vraag toch ook helemaal niet?
    pi_55364313
    Als er geen medische noodzaak is, gewoon geen pil slikken. Allemaal kunstmatige hormonen slikken is helemaal niet zo goed voor je lijf. Er zijn ook andere manieren om niet zwanger te worden.

Ja, dit is ook geen antwoord op de vraag.
    pi_55364475
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 16:31 schreef N.icka het volgende:

[..]

Dat was de vraag toch ook helemaal niet?
    nee

maar er werd wel gesproken over erin klaarkomen enzo, en ik voel me moreel verplicht om het dan in ieder geval even te melden je zal toch maar pech hebben en iets oplopen!
    pi_55364681
    zal t navragen. Bedankt voor je hulp
      dinsdag 18 december 2007 @ 16:49:58 #202
    189454 Curri
    Banaantje 4 life..
    pi_55364823
    er is een kans van 98% dat de pil effectief een zwangerschap voorkomt, dus 2% kans dat je wél zwanger raakt..
    pi_55365113
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 16:31 schreef Deliah het volgende:
    Als er geen medische noodzaak is, gewoon geen pil slikken. Allemaal kunstmatige hormonen slikken is helemaal niet zo goed voor je lijf. Er zijn ook andere manieren om niet zwanger te worden.

Ja, dit is ook geen antwoord op de vraag.
    de medische oorzaak is dat we nu nog geen kinderen willen aangezien we nog niet eens samenwonen... je moet wat als je wat wilt...
    pi_55365133
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 16:49 schreef Curri het volgende:
    er is een kans van 98% dat de pil effectief een zwangerschap voorkomt, dus 2% kans dat je wél zwanger raakt..
    Ik dacht dat het 99,8% was, 0,2% kans dus. 2 vrouwen per 1000 pilslikkende vrouwen per jaar.
    pi_55365209
    d'r zus slikt Stediril 30. nix aan de hand dus. bedankt
    pi_55365379
    Nutteloze posts verwijderd en merge aangevraagd met [centraal] De pil deel 8
      Vis een optie? woensdag 19 december 2007 @ 01:30:01 #207
    70532 loveli
    N
    pi_55378370
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 17:03 schreef douPel het volgende:
    d'r zus slikt Stediril 30. nix aan de hand dus. bedankt
    Weltrusten, jij kunt weer met een gerust hart gaan slapen
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 17:00 schreef Dipkip het volgende:
    Ik dacht dat het 99,8% was, 0,2% kans dus. 2 vrouwen per 1000 pilslikkende vrouwen per jaar.
    Volgens de fabrikant is het 0,2%. In werkelijkheid raken van de 100 pilgebruiksters per jaar 2 vrouwen zwanger.

[ Bericht 35% gewijzigd door loveli op 19-12-2007 01:38:31 ]
    crap in = crap out
    pi_55381015
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 01:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Weltrusten, jij kunt weer met een gerust hart gaan slapen
    [..]

Volgens de fabrikant is het 0,2%. In werkelijkheid raken van de 100 pilgebruiksters per jaar 2 vrouwen zwanger.
    1000 bedoel je.

En dan moet net die onbetrouwbaarheid optreden in een bepaald moment van de cyclus en blabla, dus het is niet zo dat er onjuist het gebruik van de pil op juiste wijze toch nog 2 van de 1000 pilgebruiksters zwanger worden.
    pi_55386767
    als van de 100 pilgebruiksters maar 2 per jaar zwanger worden is de kans dat je per keer vrijen zwanger wordt dus nog vele malen kleiner. Dacht dat de gemiddelde NLer 150-200x vrijt per jaar dus dat is 100x200=20000 x sex en in 2 van die gevallen wordt iemand zwanger, klinkt best betrouwbaar.
      woensdag 19 december 2007 @ 16:01:03 #210
    200353 Nonac
    Heerlijkheid
    pi_55389994
    Ook hier maar even vragen dan. Als je stopt met het slikken van de pil (na 'm jaren geslikt te hebben), wanneer zul je dan ongeveer verschil merken wat stemming en libido e.d. betreft?
    Moet ik dan in dagen denken of weken of maanden?
    Doet het licht uit
    pi_55390028
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 16:01 schreef Nonac het volgende:
    Ook hier maar even vragen dan. Als je stopt met het slikken van de pil (na 'm jaren geslikt te hebben), wanneer zul je dan ongeveer verschil merken wat stemming en libido e.d. betreft?
    Moet ik dan in dagen denken of weken of maanden?
    bij mij duurde het wel een paar maanden. ik ervaar het overigens wel als veel prettiger, stemmingswisselingen en al!
      woensdag 19 december 2007 @ 21:33:23 #212
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_55399812
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:55 schreef wobbel het volgende:
    Stel....

ze is weer aan de rode drab, dus helaas geen gezellige poepmachientjes erbij
      Vis een optie? woensdag 19 december 2007 @ 22:25:48 #213
    70532 loveli
    N
    pi_55401668
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 09:58 schreef lienelien het volgende:

[..]

1000 bedoel je.

En dan moet net die onbetrouwbaarheid optreden in een bepaald moment van de cyclus en blabla, dus het is niet zo dat er onjuist het gebruik van de pil op juiste wijze toch nog 2 van de 1000 pilgebruiksters zwanger worden.
    Nee, ik bedoel 100.

Volgens de fabrikant zouden per jaar 2 op de 1000 pilgebruiksters zwanger kunnen raken, maar dat zijn er per jaar 2 van de 100.

Die onbetrouwbaarheid hoeft niet op te treden in een bepaald moment van de cyclus. Er is namelijk geen cyclus, alleen een onttrekkingsbloeding oftewel nep-menstruatie elke 4 weken.
    crap in = crap out
      Vis een optie? woensdag 19 december 2007 @ 22:34:13 #214
    70532 loveli
    N
    pi_55402001
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 13:46 schreef TheIceWarrior het volgende:
    als van de 100 pilgebruiksters maar 2 per jaar zwanger worden is de kans dat je per keer vrijen zwanger wordt dus nog vele malen kleiner. Dacht dat de gemiddelde NLer 150-200x vrijt per jaar dus dat is 100x200=20000 x sex en in 2 van die gevallen wordt iemand zwanger, klinkt best betrouwbaar.
    De kans op zwangerschap per vruchtbare periode (dus per maand) is 20%, 80% van de vrouwen die zwanger proberen te worden, is binnen het jaar zwanger. Addertje onder het gras: dat is het gemiddelde van alle vrouwen, jong en oud. Jongere vrouwen raken sneller zwanger, dus doe op grond van deze getallen niet mee aan de baby-bingo.

Je krijgt eerder een kind dan je de lotto wint.
    crap in = crap out
    pi_55415529
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 22:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel 100.

Volgens de fabrikant zouden per jaar 2 op de 1000 pilgebruiksters zwanger kunnen raken, maar dat zijn er per jaar 2 van de 100.

Ja, uhuh, als er écht 2 van de 100 pilgebruiksters zwanger zouden worden zou echt niemand meer de pil gebruiken aangezien dat een aardig hoog risico zijn
    pi_55437022
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 13:54 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ja, uhuh, als er écht 2 van de 100 pilgebruiksters zwanger zouden worden zou echt niemand meer de pil gebruiken aangezien dat een aardig hoog risico zijn
    Je moest eens weten hoeveel mensen de pil onveilig gebruiken.
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
    pi_55437035
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 10:56 schreef Addict89 het volgende:

[..]

ik doe zelf al jaren niet meer aan de pil. langdurig pilgebruik draait bij sommigen de lust de nek om.
    pi_55437068
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 10:56 schreef Addict89 het volgende:

[..]

veel. Maar als er (oa daardoor) 2 per 100 meisjes/vrouwen zwanger zouden worden, zou het aantal ongewenste (tiener) zwangerschappen véle malen hoger moeten liggen dan het nu is.
      Vis een optie? vrijdag 21 december 2007 @ 11:33:15 #219
    70532 loveli
    N
    pi_55437969
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 10:58 schreef lienelien het volgende:

[..]

veel. Maar als er (oa daardoor) 2 per 100 meisjes/vrouwen zwanger zouden worden, zou het aantal ongewenste (tiener) zwangerschappen véle malen hoger moeten liggen dan het nu is.
    Vind je dat nog niet hoog genoeg nu?
    crap in = crap out
    pi_55442037
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 11:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Vind je dat nog niet hoog genoeg nu?
    daar gaat het toch niet over?
      Vis een optie? vrijdag 21 december 2007 @ 14:56:28 #221
    70532 loveli
    N
    pi_55442950
    http://www.sexwoordenboek.nl/anticonceptie_veiligheid.html

Nou lien, hier gaat het over. In deze link zeggen ze dat in de praktijk het risico zelfs 3% is. Wil je voortaan proberen een beetje relevante info na te lezen voordat je stomme dingen op een forum neerzet?

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 21-12-2007 15:01:48 ]
    crap in = crap out
    pi_55443219
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 14:56 schreef loveli het volgende:
    http://www.sexwoordenboek.nl/anticonceptie_veiligheid.html

Nou lien, hier gaat het over. In deze link zeggen ze dat in de praktijk het risico zelfs 3% is. Wil je voortaan proberen een beetje relevante info na te lezen voordat je stomme dingen op een forum neerzet?
    Ja, hoor. Natuurlijk wil ik dat.

1
    2
    3
    4
    5
    pi_55444804
    In een van je eigen bronnen staat zelfs dat het in de praktijk 3% is...
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
    pi_55444902
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 17:00 schreef Addict89 het volgende:
    In een van je eigen bronnen staat zelfs dat het in de praktijk 3% is...
    klopt. Maar al die bronnen zijn verschillend. En geven aan dat het door onjuist pilgebruik komt. En andere bronnen geven weer 98,99% betrouwbaarheid aan. Dus we kunnen helemaal niet met zekerheid zeggen hoeveel het is. Dat bedoelde ik maar aan te geven.
    pi_55648056
    2 vraagjes over de pil:

-Als je m in 2 weken tijd 4 keer ongeveer 3 uur later dan het gebruikelijke tijdstip hebt ingenomen issie dan nog veilig?

-Kan je zomaar midden in een cyclus het tijdstip van inname 3 uur naar achteren verschuiven? Mn vriendin nam m altijd om 7 uur 's avonds maar dit is niet handig en nu wil ze de pil om 10 uur 's avonds in gaan nemen. Kan je dit zo veranderen zonder het risico op zwangerschap te vergroten?
      zondag 30 december 2007 @ 12:19:22 #226
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55648173
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 12:14 schreef DIR het volgende:
    2 vraagjes over de pil:

-Als je m in 2 weken tijd 4 keer ongeveer 3 uur later dan het gebruikelijke tijdstip hebt ingenomen issie dan nog veilig?

-Kan je zomaar midden in een cyclus het tijdstip van inname 3 uur naar achteren verschuiven? Mn vriendin nam m altijd om 7 uur 's avonds maar dit is niet handig en nu wil ze de pil om 10 uur 's avonds in gaan nemen. Kan je dit zo veranderen zonder het risico op zwangerschap te vergroten?
    Allebei niet erg! Voor de hele pilstrip geldt dat je de pillen max. 36 uur achter elkaar moet slikken. Het tijdstip verzetten gaat volgens hetzelfde principe, dus zolang er niet meer dan 12 uur tussen de verschillende tijden zit kan dat prima! Succes ermee!
    pi_55648362
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 12:19 schreef Twinky het volgende:

[..]

Voor de hele pilstrip geldt dat je de pillen max. 36 uur achter elkaar moet slikken.
    Thanx
    Wat bedoel je hier precies mee?
    pi_55648481
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 12:27 schreef DIR het volgende:

[..]

Thanx
    zolang er tussen 2 pillen niet méér dan 36 uur zit, dan is er niets aan de hand.
    pi_55648532
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 12:32 schreef lienelien het volgende:

[..]

zolang er tussen 2 pillen niet méér dan 36 uur zit, dan is er niets aan de hand.
    Ook niet als het in een periode van 1 maand bijvoorbeeld 6 keer voorkomt dat er tussen 2 pillen 30 uur zit?
      zondag 30 december 2007 @ 12:34:50 #230
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55648545
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 12:27 schreef DIR het volgende:

[..]

Thanx
    tussen twee pillen mag maximaal 36 uur zitten. Dat betekent dat als je normaal gesproken om 22 uur je pil slikt en je er eentje vergeet, je tot 10 uur de volgende dag veilig de pil kunt slikken. De volgende kun je dan het beste weer om 22 uur slikken.
    Dus: normaal zitten tussen twee pillen ongeveer 24 uur, daar kan veilig nog 12 uur bij als je hem vergeet (of een feestje hebt ofzo)
      zondag 30 december 2007 @ 12:37:17 #231
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55648604
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 12:34 schreef DIR het volgende:7

[..]

Ook niet als het in een periode van 1 maand bijvoorbeeld 6 keer voorkomt dat er tussen 2 pillen 30 uur zit?
    Nee, maakt echt niet uit, 36 uur is veilig. Er zitten genoeg hormonen in een pil voor 36 uur.
    Ik wil wel nog even opmerken dat ze wel echt moet opletten dat ze de pil uberhaupt slikt. Als ze hem in een maand al zes keer 'vergeten' is, kan dit nog veel vaker voorkomen en voor hetzelfde geld vergeet ze hem een keer echt, helemaal, en dan zijn de rapen gaar. Misschien is het een idee om een wekkertje te zetten op haar mobiele telefoon dat elke dag op hetzelfde tijdstip afgaat.
    pi_55715486
    Hey! Ik heb een vraag...
    Ik zie net dat ik waarschijnlijk een pil vergeten ben te slikken! Ik zou eigenlijk die van dinsdag moeten slikken, maar ik zie net dat ik die van maandag heb genomen.
    Wat moet ik nu doen??
    Ik zit nu in de eerste week. Wel heb ik de stopweek overgeslagen. Ik slik nu dus twee strippen na elkaar. Moet ik deze week dan als "derde week" blijven zien? Omdat ik deze strip eraan heb geplakt zeg maar? Of moet ik deze week weer als een "eerste week" zien??
    Ik ben er vrijwel zeker van dat ik die van vrijdag vergeten ben. Deze kan ik dus niet alsnog slikken.
    (Dus:
    3 weken: pil geslikt, do: begin nieuwe strip en pil niet vergeten, vr: pil vergeten, za t/m di: niet vergeten)
    Nouja....
    Wat moet ik nu doen?????
    Heeft iemand misschien snel een antwoord?? Sorry, niet verkeerd bedoeld! Maar ik ga morgenvroeg op vakantie, dus een snelle reactie zou ik fijn vinden!!!
    Alvast bedankt!!!

[ Bericht 16% gewijzigd door evenvraag123 op 02-01-2008 03:51:55 ]
      woensdag 2 januari 2008 @ 03:46:05 #233
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55715757
    wat je moet doen? ligt eraan of je seks hebt/ gaat hebben/hebt gehad!

zo nee: gewoon doorslikken, een per dag.
      woensdag 2 januari 2008 @ 03:52:10 #234
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55715794
    en dan gewoon tot het einde van de strip en dan zoals je het normaal zou doen: doorslikken of stopweek.

de seks-opties zijn nogal uitgebreid, dus dan zou je daar even antwoord op moeten geven. (ik wilde eigenlijk wel naar bed )
    pi_55715834
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 03:46 schreef Twinky het volgende:
    wat je moet doen? ligt eraan of je seks hebt/ gaat hebben/hebt gehad!

zo nee: gewoon doorslikken, een per dag.
    Heey!
    Bedankt voor je berichtje!!!
    Ik kwam er alleen net achter dat ik nu twee strippen achter elkaar slik, en de stopweek dus over heb geslagen. Misschien moet ik deze week nu namelijk als "derde week" zien, en wie weet maakt dat uit! Ik heb mijn post dus net even aangepast.. Weet jij misschien wat ik nu het beste kan doen??
    Oh en ik heb de afgelopen dagen seks gehad..
    Groetjes!
      woensdag 2 januari 2008 @ 04:01:25 #236
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55715859
    nouja, omdat ik echt wil slapen:

indien seks voor vorige week zaterdag: geen probleem.

Indien condoomloze seks vanaf vorige week zaterdag (dus niet afgelopen maar die van de week daarvoor) heb je pech en kun je zwanger zijn. Als de seks nog niet zo lang geleden (max. 2/3 dagen) is kun je nog (zo snel mogelijk) om een morning after pil gaan, als het langer geleden is dan is het te laat daarvoor dus dan moet je afwachten tot na je stopweek en dan een zwangerschapstest doen (in de stopweek bloeden is geen garantie voor niet zwanger) en naar aanleiding daarvan naar de huisarts

Je mag tot en met aanstaande vrijdag ook geen onbeschermde seks hebben, dan loop je nog een risico. Vanaf zaterdag kan dat dus wel weer.

succes ermee en weltrusten
      woensdag 2 januari 2008 @ 04:02:40 #237
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55715866
    o wacht, even nadenken
      woensdag 2 januari 2008 @ 04:02:54 #238
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55715869
    moet dit echt om vier uur 's nachts..
    pi_55715886
    Haha sorry sorry.... Ik lig hier ook al bijna te slapen..
    Maar omdat ik morgen vroeg op vakantie ga, en daarna een tijdje niet meer op internet kom, leek het me wel fijn om nu iets meer duidelijkheid erover te krijgen...
    Maar sorry dat ik jou hier nu ook mee wakker houd :p
    Maar bedankt iig voor je reactie Thnx!
      woensdag 2 januari 2008 @ 04:07:18 #240
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55715888
    Nou, zie die ene dag maar als een superminikorte stopweek, dus nu gewoon weer de hele strip afslikken. Je hoeft er aan het einde geen één pil bij te doen ofzo, dat maakt niet uit. Er zijn ook geen zwangerschapsrisico's ofzo.

(mits je een 'gewone' eenfasepil hebt, welke slik je?)
      woensdag 2 januari 2008 @ 04:08:17 #241
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55715894
    nou help ik je nog wel gewoon even hoor
    pi_55715909
    Hmm
    Maar ik dacht dat je net zei dat er juist wel een kans bestaat dat ik zwanger zou zijn?
    Of klopte dat even niet?
    En ik slik gewoon de Microgynon 30.
      woensdag 2 januari 2008 @ 04:16:08 #243
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55715925
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 04:12 schreef evenvraag123 het volgende:
    Hmm
    Maar ik dacht dat je net zei dat er juist wel een kans bestaat dat ik zwanger zou zijn?
    Of klopte dat even niet?
    En ik slik gewoon de Microgynon 30.
    nee, dat was als je wel een stopweek had gehad en dan een nieuwe strip was gaan slikken, ik las je reactie pas nadat ik had gepost. Je bent dus niet zwanger en kunt gewoon vrolijk doorseksen
      woensdag 2 januari 2008 @ 04:16:25 #244
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55715927
    kunnen we ook allebei gaan slapen, weltrusten
    pi_55715932
    Haha
    Hé maar heel erg bedankt voor je antwoorden!!!!!!! (y)
    En weltrusten...
    pi_55715954
    (Eh, als je nog niet bent gaan slapen..
    Nog twee vraagjes :$
    Maar snap als dit écht iets te laat is

Maar omdat je die ene dag dat ik de pil dus was vergeten, als een "stopweek" ziet.. Moet ik dan een hele strip slikken na die ene dag? of moet ik gewoon maar 19 pillen slikken na die dag?
    (dus:

do: pil, die bij vorige strip wordt beschouwd
    vr: -, "stopdag"
    za t/m einde: 21 pillen, hele strip dus

of

do: pil 1
    vr: -
    za t/m einde: 19 pillen

En kan ik deze week dan alweer seksen? (a) of kan ik beter nog paar daagjes wachten?)
      woensdag 2 januari 2008 @ 12:56:05 #247
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55720680
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 04:25 schreef evenvraag123 het volgende:
    (Eh, als je nog niet bent gaan slapen..
    Nog twee vraagjes :$
    Maar snap als dit écht iets te laat is

Maar omdat je die ene dag dat ik de pil dus was vergeten, als een "stopweek" ziet.. Moet ik dan een hele strip slikken na die ene dag? of moet ik gewoon maar 19 pillen slikken na die dag?
    (dus:

do: pil, die bij vorige strip wordt beschouwd
    vr: -, "stopdag"
    za t/m einde: 21 pillen, hele strip dus

of

do: pil 1
    vr: -
    za t/m einde: 19 pillen

En kan ik deze week dan alweer seksen? (a) of kan ik beter nog paar daagjes wachten?)
    19 pillen is genoeg en seksen mag
      Vis een optie? woensdag 2 januari 2008 @ 13:37:47 #248
    70532 loveli
    N
    pi_55721660
    Idd, je mag het zien als pil gemist in de derde week of als stopweek. Niets aan het handje als je maar genoeg dagen doorslikt. Strip afmaken en geen zorgen maken
    crap in = crap out
      zaterdag 5 januari 2008 @ 14:57:07 #249
    167185 Ziewoarut
    Shitpoepfuck
    pi_55794701
    Hej dit poste ik in mijn inmiddels op een slotje gegooide topic:

Hallo,
    Mijn nieuwe vriendin en ik zijn van plan om het binnekort te gaan doen, alleen wil zij niet met alleen condoom maar wil ze ook daarbij de pil slikken voor de zekerheid. Ze is er alleen al een tijdje mee gestopt.
    Mijn vraag luidt dan; hoe lang duurt het voordat dat ding in werking gaat en we dus EGT HELEMAAL veilig kunnen neucken?

Dank u
    pi_55794742
    Hangt af van het moment waarop jouw vriendin met de pil begint Begint ze op de eerste dag van haar menstruatie is ze direct beschermd. Anders moeten jullie toch nog een week condooms gebruiken.
    pi_55794768
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 14:57 schreef Ziewoarut het volgende:
    Hej dit poste ik in mijn inmiddels op een slotje gegooide topic:

Hallo,
    Mijn nieuwe vriendin en ik zijn van plan om het binnekort te gaan doen, alleen wil zij niet met alleen condoom maar wil ze ook daarbij de pil slikken voor de zekerheid. Ze is er alleen al een tijdje mee gestopt.
    Mijn vraag luidt dan; hoe lang duurt het voordat dat ding in werking gaat en we dus EGT HELEMAAL veilig kunnen neucken?

Dank u
    Of je leest even het topic waarin je post.
      zaterdag 5 januari 2008 @ 16:12:18 #252
    167185 Ziewoarut
    Shitpoepfuck
    pi_55796695
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 14:58 schreef leonieke het volgende:
    Hangt af van het moment waarop jouw vriendin met de pil begint Begint ze op de eerste dag van haar menstruatie is ze direct beschermd. Anders moeten jullie toch nog een week condooms gebruiken.
    Huh? Ik had gehoort dat dit 2 tot 3 maanden duurt...
      zaterdag 5 januari 2008 @ 16:13:03 #253
    167185 Ziewoarut
    Shitpoepfuck
    pi_55796716
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 14:59 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

Of je leest even het topic waarin je post.
    Hoe meer antwoorden hoe meer informatie ik op dit voor mij onbekende terein kan verkrijgen he.
      zaterdag 5 januari 2008 @ 16:34:02 #254
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55797325
    daar is een simpel antwoord voor: één week tenzij ze op de eerste dag van haar menstruatie begint, dan is ze direct beschermd.

En dat staat al wel een paar keer in dit topic ja
      zaterdag 5 januari 2008 @ 16:40:07 #255
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_55797531
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 16:13 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Hoe meer antwoorden hoe meer informatie ik op dit voor mij onbekende terein kan verkrijgen he.
    Ik snap dat gewoon niet! Gewoon denken dat je 2 a 3 maanden moet wachten tot je beschermd bent terwijl (behalve in dit topic) ook uitgebreid in de bijsluiter vermeld staat dat dat helemaal niet zo lang duurt. Waarom zit die erbij denk je? Nou ja, maar gelukkig stel je de vraag nog hier, zodat je een antwoord hebt

Maar echt hoor. Waarom kwellen mensen zichzelf onnodig? Dit is haast net zo erg als vriend die zeker 5 jaar lang met condoom neukte in vriendins stopweek. De onwetendheid! De verspilling! En dit alles is zo makkelijk te voorkomen! Lees de bijsluiter! Read the fucking manual! Google is your friend!
      zaterdag 5 januari 2008 @ 16:51:33 #256
    167185 Ziewoarut
    Shitpoepfuck
    pi_55797888
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 16:40 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik snap dat gewoon niet! Gewoon denken dat je 2 a 3 maanden moet wachten tot je beschermd bent terwijl (behalve in dit topic) ook uitgebreid in de bijsluiter vermeld staat dat dat helemaal niet zo lang duurt. Waarom zit die erbij denk je? Nou ja, maar gelukkig stel je de vraag nog hier, zodat je een antwoord hebt

Maar echt hoor. Waarom kwellen mensen zichzelf onnodig? Dit is haast net zo erg als vriend die zeker 5 jaar lang met condoom neukte in vriendins stopweek. De onwetendheid! De verspilling! En dit alles is zo makkelijk te voorkomen! Lees de bijsluiter! Read the fucking manual! Google is your friend!
    Ik heb al wat research gedaan hoor ma ik lees verschillende dingen overal vandaar mijn vraag.
    Dus, conclusie: ook al is mijn vriendin ongeveer 12 weken geleden gestopt met de pil, stel ze begint er morgen weer mee dan ik volgende week zondag met haar sexen?
      zaterdag 5 januari 2008 @ 18:07:35 #257
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_55799768
    Ja. Just curious: hebben jullie dan de afgelopen 12 weken droog gestaan? Aangezien ze het niet met alleen condooms wil doen?
      zaterdag 5 januari 2008 @ 18:11:34 #258
    167185 Ziewoarut
    Shitpoepfuck
    pi_55799863
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 18:07 schreef Aventura het volgende:

Ja. Just curious: hebben jullie dan de afgelopen 12 weken droog gestaan? Aangezien ze het niet met alleen condooms wil doen?
    Nee toen waren we nog niet bij elkaar , nu ongeveer 5 a 6 weken.
      Vis een optie? zondag 6 januari 2008 @ 00:53:24 #259
    70532 loveli
    N
    pi_55814027
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 16:12 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Huh? Ik had gehoort dat dit 2 tot 3 maanden duurt...
    Dat mag ook en is zeker veilig...

On second thought, iemand die het over "neucken" heeft mag wat mij betreft wachten tot 'ie er wat volwassener mee kan omgaan.
    crap in = crap out
    pi_55822625
    Misschien een hele stomme vraag , maar hoe lang moet een stopweek minimaal zijn? Ik slik een pil met ethinylestradiol/levonorgestrel (eerst gewoon mycrogynon 30, maar hier zitten zelfde hormonen in).

Ik wil namelijk de ongesteldheid 3 of 4 dagen uitstellen vanwege een toetsweek en een hele dag zwemmen aan het eind daarvan. Maar ik wil de nieuwe strip wel op het gebruikelijke moment beginnen, omdat ik anders tijdens de busreis naar Oostenrijk (wintersport) nog net 1 dag ongesteld ben, en daarvoor 2 weken doorslikken is me iets teveel.

In de bijsluiter staat alleen dat het gewoonlijk 7 dagen is, en dat je het korter kan maken om de begindag te veranderen, maar niet wat het minimum is. Op internet kon ik ook niets vinden. Weet iemand hier dat?
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_55822730
    Dat vraag ik me ook al een tijdje af ja. Ik begin meestal weer met de nieuwe strip op de eerste dag dat ik ongesteld ben. Het duurt een dag of 3 á 4 na m'n laatste pil, dus dan is m'n 'stopweek' ook 3 of 4 dagen. En dat gaat goed bij mij. Ik slik de pil trouwens (op doktersadvies) soms wel tot 3 maanden door, dus 2 weken moet al helemaal geen kwaad kunnen.
    pi_55822812
    Ik weet dat doorslikken geen kwaad kan , maar de keren dat ik doorslikte werd ik heel erg moe, opgezette buik, chagarijnig, hoofdpijn en allerlei kleintje kwaaltjes. Dat heb ik liever niet als ik de hele dag fris en actief op een snowboard sta, en 's avonds gezellig wil rondhangen met vrienden.

Mijn stopweek zou ook 3 dagen worden ... dus in principe zou dat kunnen?
    pi_55822944
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 14:29 schreef Chicolate het volgende:
    Ik weet dat doorslikken geen kwaad kan , maar de keren dat ik doorslikte werd ik heel erg moe, opgezette buik, chagarijnig, hoofdpijn en allerlei kleintje kwaaltjes. Dat heb ik liever niet als ik de hele dag fris en actief op een snowboard sta, en 's avonds gezellig wil rondhangen met vrienden.
    Ahh, ok. Nee dan kan je inderdaad beter niet doorsikken
    quote:
    Mijn stopweek zou ook 3 dagen worden ... dus in principe zou dat kunnen?
    Tja, bij mij werkt het. Maar ik weet niet of het bij iedereen zo'n goed idee is. Raar eigenlijk dat het niet in de bijsluiter staat. Maar in principe neem ik aan dat je weer kan beginnen op de dag dat je ongesteld bent geworden.
      zondag 6 januari 2008 @ 14:37:55 #264
    167185 Ziewoarut
    Shitpoepfuck
    pi_55823022
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 00:53 schreef loveli het volgende:

[..]

On second thought, iemand die het over "neucken" heeft mag wat mij betreft wachten tot 'ie er wat volwassener mee kan omgaan.

Sorry! Geslachtsgemeenschap hebben!
      zondag 6 januari 2008 @ 14:40:27 #265
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_55823077
    Ik kort mijn stopweek wel vaker in, ik doe dat om een bloeding tegen te gaan. Als ik hem na een dag of 3,4 alweer inneem, bloed ik niet. Maar dat doe ik eigenlijk alleen als ik er op 't laatste moment achterkom dat ongesteld worden toch niet zo handig is.
    Volgens mij kun je 'm zo kort houden als je zelf wilt. Maar een andere reden dan bloeden stoppen of je begindag te wijzigen , kan ik niet bedenken.
    pi_55823097
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 14:21 schreef Chicolate het volgende:
    Misschien een hele stomme vraag , maar hoe lang moet een stopweek minimaal zijn? Ik slik een pil met ethinylestradiol/levonorgestrel (eerst gewoon mycrogynon 30, maar hier zitten zelfde hormonen in).

Ik wil namelijk de ongesteldheid 3 of 4 dagen uitstellen vanwege een toetsweek en een hele dag zwemmen aan het eind daarvan. Maar ik wil de nieuwe strip wel op het gebruikelijke moment beginnen, omdat ik anders tijdens de busreis naar Oostenrijk (wintersport) nog net 1 dag ongesteld ben, en daarvoor 2 weken doorslikken is me iets teveel.

In de bijsluiter staat alleen dat het gewoonlijk 7 dagen is, en dat je het korter kan maken om de begindag te veranderen, maar niet wat het minimum is. Op internet kon ik ook niets vinden. Weet iemand hier dat?
    Volgens mij moet de stopweek minimaal 3 dagen zijn. Dat heb ik ooit ergens in een bijsluiter gelezen.
      zondag 6 januari 2008 @ 14:49:58 #267
    178246 Sexy_Sadie
    Doesn't care
    pi_55823301
    Het minimum lijkt mij 0 dagen. Dat is doorslikken.

Te lezen naar wat een stukje hierboven staat, valt een vergeten pil tijdens doorslikken aan te merken als een stopweek van 1 dag, maar weet niet of dat ook echt klopt.
    pi_55823594
    O ja, ik pak nu even de bijsluiter erbij, er staat:
    quote:
    Als u uw tabletten volgens aanwijzingen inneemt, dan zal uw menstruatie/ontrekkingsbloeding steeds op ongeveer dezelfde dag beginnen. Als u deze dag wil veranderen, dan kunt u dat doen door de tabletvrije periode tussen twee strips te verkorten (maar nooit door te verlengen!). Bijvoorbeeld als uw menstruatie normaal op vrijdag begint en u wult dat in het vervolg verschuiven naar de dinsdag (3 dagen eerder), dan moet u nu 3 dagen eerder dan gebruikelijk met een nieuwe strip beginnen. Als u de tabletvrije periode erg kort maakt (bijvoorbeeld 3 dagen of minder) kan het gebeuren dat u tijdens deze tabletvrije periode geen bloeding zult hebben. U kunt dan tijdens de volgende strip wel last krijgen van spotting of een doorbraakbloeding.
    Ik ben zelf heel gevoelig voor doorbraakbloedingen dus ik zou hem niet zo heel kort maken.. Kan ook nooit doorslikken enzo, dan heb ik er meteen last van, erg vervelend.
      zondag 6 januari 2008 @ 15:59:20 #269
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55824853
    Je stopweek kun je zo kort maken als je wil, zelfs één dag is genoeg, als je maar maximaal zeven dagen aanhoudt. Als je maar één dag doet heb je meestal ook erg weinig bloedingen, bij drie krijg je ze meestal toch wel.
    Er zijn twee manieren om de stopweek korter te maken: langer doorslikken aan het begin (dus een nieuwe/reservestrip pakken) of eerder beginnen aan het einde (nieuwe strip).
    pi_55827145
    Heel erg bedankt allemaal! Ik vind het nog steeds erg vreemd dat het niet duidelijk in de bijsluiter staat, misschien dat ik het volgende keer tegen de apotheker zeg, ze willen toch altijd tips enzo? ik hou komende week 3 tot 4 dagen aan, bloeding krijg ik toch meestal na 2 a 2,5 dagen al en dat voelt toch wel vertrouwder.
      zondag 6 januari 2008 @ 17:44:38 #271
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55827445
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 17:32 schreef Chicolate het volgende:
    Heel erg bedankt allemaal! Ik vind het nog steeds erg vreemd dat het niet duidelijk in de bijsluiter staat, misschien dat ik het volgende keer tegen de apotheker zeg, ze willen toch altijd tips enzo? ik hou komende week 3 tot 4 dagen aan, bloeding krijg ik toch meestal na 2 a 2,5 dagen al en dat voelt toch wel vertrouwder.
    Er staat veel niet in de bijsluiter, of je moet erg goed zoeken en goed kunnen interpreteren. Gelukkig is dit topic er succes ermee!
    pi_55852598
    hallo allemaal,

mijn vriendin en ik hebben gisteren middag seks gehad. ze is net ongesteld geweest en zou gisteren weer moeten beginnen met de pil alleen ze was echter haar pil s'morgens vergeten in te nemen. die pil heeft ze s'avonds alsnog ingenomen.

ik ben niet in haar klaar gekomen (wel in een condoom) maar ik heb de condoom pas aangetrokken toen ik merkte dat ik bijna kwam.

is er nu een kans dat ze zwanger kan raken of moet ik me niet druk maken? ze slikt al anderhalf jaar een lichte pil alleen ze neemt hem elke morgen niet ophetzelfde tijdstip in (soms om half 7 s'morgens en soms pas om 11 uur s'morgens)

en is een lichte pil even betrouwbaar als een wat zwaardere?

alvast bedankt
      maandag 7 januari 2008 @ 17:52:19 #273
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55852914
    oeh, daar zijn al flink wat debatten over geweest, over die situaties. Toch is het nu allemaal veranderd en zijn er nieuwe regels voor de pil. Volgens die nieuwe regels is dit nog veilig!
    Ik heb zelf dezelfde situatie gehad en was toen al naar de apotheek voor een Morning After Pill en toen zei ze dat ik ook gewoon een gewone pil kon slikken. Daarbij moest ik wel nog zeven dagen met condoom. Dat advies zou ik jullie ook geven! Dus, zeven dagen met condoom
      maandag 7 januari 2008 @ 17:54:27 #274
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_55852960
    Je mag 12 uur afwijken van je normale slikmoment. Volgens mij zit ze daarom nog wel goed. En aangezien jullie een condoom gebruikt hebben zal het risico wel helemaal meevallen, ookal deed je 'm later pas om. Als je er toch onzeker over bent kun je de komende 7 dagen een condoom erbij gebruiken. Dat is sowieso de regel voor als je de pil na de stopweek 1 dag of meer te laat hebt ingenomen.
      maandag 7 januari 2008 @ 17:56:42 #275
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_55852992
    Wat zijn wij eensgezind
    pi_55853031
    phieewww... bedankt voor jullie antwoord ik voel me nou wel wat opgeluchter. en betreft die 7 dagen, ik zie haar de komende anderhalve week niet (vanwege haar werk en een weekendje weg)
      maandag 7 januari 2008 @ 18:10:14 #277
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_55853269
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 17:56 schreef Aventura het volgende:
    Wat zijn wij eensgezind
      Vis een optie? maandag 7 januari 2008 @ 18:12:37 #278
    70532 loveli
    N
    pi_55853332
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 17:36 schreef stevo87 het volgende:
    en is een lichte pil even betrouwbaar als een wat zwaardere?
    Na het slikken van de pil duurt het even voor de maximale waarde in het bloed bereikt is, daarna daalt het weer. Als je een pil slikt, zijn er na twee dagen nog resten van in je lichaam. Hoe meer dagen achter elkaar de pil geslikt wordt, des te hoger wordt de hormoonspiegel. Na een week of twee slikken stijgt de hormoonspiegel niet verder, dan is een evenwicht bereikt. Hoe hoog die waarde is hangt af van de halfwaardetijd van het progestageen (eisprongremmer) van de pil. Hoe langer de halfwaardetijd, des te langer krijg je hormonen binnen. De halfwaardetijd van de meeste pillen ligt iets onder de 30 uur. Na 4 keer de halfwaardetijd mag je aannemen dat de stof uit het lichaam is verdwenen.

Omdat de pil wat langer in je systeem blijft, mag je een pil 12 uur te laat innemen. Dan is de hormoonspiegel nog hoog genoeg van de vorige dag(en). Hoe meer hormonen in de pil zitten, des te hoger is de hormoonspiegel. Dan zal het ook (iets) langer duren voor de hormoonspiegel te laag is geworden. Let op, de halfwaardetijd heeft veel meer invloed op de hormoonspiegel na anderhalve dag dan de hoeveelheid die je inneemt!

Als je je aan de bijsluiter houdt, is een lichte pil even betrouwbaar als een zware. Je neemt de volgende pil in voordat er te weinig hormonen in je bloed zitten. Als je de pil te laat (meer dan 36 uur na de vorige) slikt, zit je met een zwaardere pil misschien net even veiliger. Heel veel zal dat niet zijn, dus ga daar niet van uit.
    crap in = crap out
      donderdag 24 januari 2008 @ 12:10:32 #279
    92409 Twinky
    Little star.
      Vis een optie? donderdag 24 januari 2008 @ 13:34:35 #280
    70532 loveli
    N
    pi_56274143
    Wat lief!!
    crap in = crap out
      woensdag 30 januari 2008 @ 21:53:22 #281
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_56419699
    Ja hoi. Even een dom vraagje ;

Afgelopen Donderdag ziek geworden. Diarree, flinke diarree. Vrijdag ook nog. Vrijdag was mn laatste pil.

Nu begin ik morgen weer met de pil. Normaal gesproken zou ik als ik donderdag als "vergeten" mee zou tellen veilig zitten. Ik heb in mijn ogen 2 optie's ; morgen beginnen en er is niks aan de hand. Of morgen beginnen en voor de zekerheid 7 dagen wachten.

Want de pil is toch sowieso na die 7 dagen vanaf morgen weer veilig? Of zeg ik nou wat raars? Ik ga graag voor zekerheid namelijk
      woensdag 30 januari 2008 @ 22:09:29 #282
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_56420197
    Ik begrijp het niet helemaal. Als je vrijdag je laatste pil was, dan moet je toch pas zaterdag weer met een nieuwe strip beginnen?
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:23:39 #283
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_56422747
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 21:53 schreef Qwea het volgende:
    Ja hoi. Even een dom vraagje ;

Afgelopen Donderdag ziek geworden. Diarree, flinke diarree. Vrijdag ook nog. Vrijdag was mn laatste pil.

Nu begin ik morgen weer met de pil. Normaal gesproken zou ik als ik donderdag als "vergeten" mee zou tellen veilig zitten. Ik heb in mijn ogen 2 optie's ; morgen beginnen en er is niks aan de hand. Of morgen beginnen en voor de zekerheid 7 dagen wachten.

Want de pil is toch sowieso na die 7 dagen vanaf morgen weer veilig? Of zeg ik nou wat raars? Ik ga graag voor zekerheid namelijk
    Uhm.. ik zou donderdag als laatste pil rekenen. Of woensdag dus. In ieder geval is morgen aan een nieuwe strip beginnen een goed idee, dat geeft genoeg veiligheid
      Vis een optie? woensdag 30 januari 2008 @ 23:56:42 #284
    70532 loveli
    N
    pi_56423556
    Geen domme vraag en ook geen domme oplossing. Precies wat je zegt, afgelopen woensdag als laatste pil tellen en morgen beginnen met de eerste.
    crap in = crap out
      donderdag 31 januari 2008 @ 07:37:43 #285
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_56426271
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 22:09 schreef Aventura het volgende:
    Ik begrijp het niet helemaal. Als je vrijdag je laatste pil was, dan moet je toch pas zaterdag weer met een nieuwe strip beginnen?
    Ja. Maar ik ben donderdag flink aan de diaree geweest. Dus dat betekend dat Donderdag en vrijdag niet veilig zijn geweest.
      donderdag 31 januari 2008 @ 07:38:50 #286
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_56426277
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:23 schreef Twinky het volgende:

[..]

Uhm.. ik zou donderdag als laatste pil rekenen. Of woensdag dus. In ieder geval is morgen aan een nieuwe strip beginnen een goed idee, dat geeft genoeg veiligheid
    Oke Maar even gewoon omdat ik wil weten of ik gelijk heb ; Als ik nou woensdag óók aan de diaree zou zijn geweest, dan had ik gisteren moeten beginnen. Niet gedaan dus.

Dan is het toch altijd sowieso na 7 dagen weer veilig Want dat vroeg ik me dus af. Ik lees berichten dat je een maand moet wachten
      donderdag 31 januari 2008 @ 10:29:28 #287
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_56428123
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 07:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oke Maar even gewoon omdat ik wil weten of ik gelijk heb ; Als ik nou woensdag óók aan de diaree zou zijn geweest, dan had ik gisteren moeten beginnen. Niet gedaan dus.

Dan is het toch altijd sowieso na 7 dagen weer veilig Want dat vroeg ik me dus af. Ik lees berichten dat je een maand moet wachten
    een week non stop de pil slikken is voldoende. Maar jij hebt stopweek gehad! Volgens de nieuwe regels is het zo dat als je in de eerste week een pil vergeet (dus ook de eerste) je een week condooms moet gebruiken, en niet meer met terugwerkende kracht. Dus dan zou je inderdaad na zeven dagen weer veilig zijn.
      donderdag 31 januari 2008 @ 10:36:02 #288
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_56428241
    oooooh oke.

Naja, ik zit hoe dan ook nu toch veilig blij dat ik woensdag geen spetterpoep had
      donderdag 31 januari 2008 @ 10:38:20 #289
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_56428299
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 10:36 schreef Qwea het volgende:
    oooooh oke.

Naja, ik zit hoe dan ook nu toch veilig blij dat ik woensdag geen spetterpoep had
    uh.. ja.. hmm...
      donderdag 31 januari 2008 @ 10:45:34 #290
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_56428429
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 10:38 schreef Twinky het volgende:

[..]

uh.. ja.. hmm...

Ik wacht wel gewoon 7 dagen dan

Ooh, trouwens nog even voor twinky ;
    quote:
    Heeft u minstens twee pillen in de derde week van de strip vergeten, dan kunt u twee dingen doen:

* de vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken en gelijk doorgaan met de volgende strip, zodat u na het vergeten minimaal zeven pillen slikt. Eventueel kunt u twee strips na elkaar slikken; de pil blijft veilig;
    * direct een pauzeweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen; de pil blijft veilig. Let op: reken de dagen dat u de pil vergeten hebt bij de pauzeweek.
    Dus het zou wel kloppen dat ik idd vandaag weer veilig ben. Geen idee waarom je dan ook "ja hmm, um " zei

[ Bericht 50% gewijzigd door Qwea op 31-01-2008 10:54:51 ]
      donderdag 31 januari 2008 @ 10:57:47 #291
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_56428692
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 10:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik wacht wel gewoon 7 dagen dan

Ooh, trouwens nog even voor twinky ;
    [..]

Dus het zou wel kloppen dat ik idd vandaag weer veilig ben. Geen idee waarom je dan ook "ja hmm, um " zei
    dat ging over de spetterpoep
    Als je woensdag ook een versnelde stoelgang had gehad was je pil van dinsdag de laatste, en had je dus op woendag een nieuwe moeten slikken...
      donderdag 31 januari 2008 @ 10:58:58 #292
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_56428730
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 10:57 schreef Twinky het volgende:

[..]

dat ging over de spetterpoep
    Als je woensdag ook een versnelde stoelgang had gehad was je pil van dinsdag de laatste, en had je dus op woendag een nieuwe moeten slikken...
    Oooh. Maar ik had woensdag geen vieze dingen in mijn wc potje
      donderdag 31 januari 2008 @ 11:05:25 #293
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_56428903
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 10:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oooh. Maar ik had woensdag geen vieze dingen in mijn wc potje
    gelukkig
      dinsdag 12 februari 2008 @ 17:25:46 #294
    134256 Cutebutpsycho
    Things even out.
    pi_56686757
    Ik snap helemaal niks meer van 't "de pil doorslikken" fenomeen.

Ik slik de pil regelmatig, heb daar deze periode geen foutjes bij gemaakt, en heb besloten de pil door te slikken (zondag mijn laatste ingenomen). En dus, omdat ik hem door wilde slikken, gisteravond (maandag) aan een nieuwe strip begonnen.

Word ik vandaag potverdorie gewoon ongesteld?!?! Wtf!
    En ik kan me herinneren dat dit niet de eerste keer is, dat ik na een pildoorslik poging van een tijdje geleden omdat ik juist niet ongesteld wilde worden, t ook juist heel snel werd nadat ik direct aansluitend aan de oude strip aan de nieuwe strip begon

Snap er niets van...! Normaal word ik niet eens zo snel na het nemen van de laatste pil ongesteld, slik ik door, dan word ik het gelijk de volgende dag.

Blij dat ik iig niet zwanger ben ja, het kon erger , maar iemand een idee wat hier mis gaat??

En wat nu vanavond?? Stoppen met de nieuwe pilstrip (waar ik inmiddels al een pil uit ingenomen heb) want het heeft toch geen zin meer (ik ben al ongesteld ), of gewoon stug doorslikken en tegelijkertijd ongesteld zijn?
    pi_56687170
    Dat zijn doorbraakbloedingen, als ik me niet vergis. Mijn huisarts heeft mij geadviseerd om over te stappen op een zwaardere pil, als ik vaak last had van doorbraakbloedingen. Misschien is jouw pil te licht?

Wat je nu verder moet doen weet ik niet, ik had laatst zelf voor het eerst doorbraakbloedingen (was hem in de derde week een keer vergeten en had tijdens die derde week meerdere keren bloedverlies) maar die waren zo licht (paar druppels) dat ik gewoon door ben gegaan met slikken. In jouw geval zou ik stoppen met slikken: doorslikken doe je (neem ik aan) om de ongesteldheid uit te stellen, en dat is al mislukt, dus wat voor zin heeft het om door te blijven slikken?

Misschien dat de andere dames hier meer verstand van hebben, maar dit is wat ik heb meegekregen van het verhaaltje van de arts en dat is al een tijdje geleden .
      dinsdag 12 februari 2008 @ 18:57:40 #296
    134256 Cutebutpsycho
    Things even out.
    pi_56688194
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 17:57 schreef Chicolate het volgende:
    Dat zijn doorbraakbloedingen, als ik me niet vergis. Mijn huisarts heeft mij geadviseerd om over te stappen op een zwaardere pil, als ik vaak last had van doorbraakbloedingen. Misschien is jouw pil te licht?

Wat je nu verder moet doen weet ik niet, ik had laatst zelf voor het eerst doorbraakbloedingen (was hem in de derde week een keer vergeten en had tijdens die derde week meerdere keren bloedverlies) maar die waren zo licht (paar druppels) dat ik gewoon door ben gegaan met slikken. In jouw geval zou ik stoppen met slikken: doorslikken doe je (neem ik aan) om de ongesteldheid uit te stellen, en dat is al mislukt, dus wat voor zin heeft het om door te blijven slikken?

Misschien dat de andere dames hier meer verstand van hebben, maar dit is wat ik heb meegekregen van het verhaaltje van de arts en dat is al een tijdje geleden .
    Doorbraakbloedingen na slechts 1 dag langer de pil slikken dan 1 stripje?
    Jeetje dan wil mijn lichaam wel erg graag ongesteld zijn.

Er zijn toch vrouwen die hem maanden doorslikken? En ik mag niet eens 1 dag??

Slik de Yasmin overigens.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 19:15:49 #297
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_56688511
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:57 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Doorbraakbloedingen na slechts 1 dag langer de pil slikken dan 1 stripje?
    Jeetje dan wil mijn lichaam wel erg graag ongesteld zijn.

Er zijn toch vrouwen die hem maanden doorslikken? En ik mag niet eens 1 dag??

Slik de Yasmin overigens.
    Inderdaad, ik slik hem meestal ook drie maanden achtereen voordat ik een stopweek 'neem'. Ik denk dan ook niet dat dit je altijd zal overkomen, eerder dat er gewoon even iets mis is in je lijf, een disbalansje. Dat is dus wel een doorbraakbloeding, maar meer toevallig en zal dus niet altijd zo zijn.

Wat betreft vanavond: wat je wilt. Het maakt echt niet uit of je één pil meer of minder slikt, zolang je er maar minstens 15 achter elkaar slikt. De al aangebroken strip kun je dus ook prima over een week weer beginnen, maar doorslikken is ook okay. Als je je fijner voelt bij een stopweek moet je dat vooral doen, het is om het even
      zaterdag 16 februari 2008 @ 22:46:45 #298
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_56781113
    In de bijsluiter van de pil stond dat mijn vriendin in het weekend niet ongesteld zou zijn, als ze op zaterdag zou beginnen met slikken. Nu was vrijdag haar laatste pil, hoe lang daarna wordt ze dan ongesteld?
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 22:55:05 #299
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_56781341
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 22:46 schreef --Christiaan-- het volgende:
    In de bijsluiter van de pil stond dat mijn vriendin in het weekend niet ongesteld zou zijn, als ze op zaterdag zou beginnen met slikken. Nu was vrijdag haar laatste pil, hoe lang daarna wordt ze dan ongesteld?
    Dat is bij iedereen anders. Meestal worden meisjes 2 tot 3 dagen na de laatste pil ongesteld. Ik werd altijd op zondag eind van de middag ongesteld. Als zij zeker wil weten niet in het weekend ongesteld te worden kan ze het beste in het weekend gewoon slikken En na een keer of drie is het ook stabiel dus kan ze dan inschatten wanneer ze stopweek moet houden.
    pi_56782929
    Ik heb een vraag.

Ik zit nu aan mn laatste pil van de strip. En ik heb geen nieuwe strip meer (ik wil doorslikken). Dus dan ga ik hem zondag "vergeten" (apotheek is zondag niet open).

Zo zit het ; Ik ben hem op dag 6 een keer vergeten, en een aantal dagen daarvoor ook.
    Vanaf dag 7 heb ik hem gewoon weer helemaal goed geslikt.
    En ik zit nu op de laatste pil van week drie.
    Mag ik nu zondag een pil vergeten? En dan maandag weer goed slikken?
      zondag 17 februari 2008 @ 00:08:39 #301
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_56782980
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 00:04 schreef Mrsgod het volgende:
    Ik heb een vraag.

Ik zit nu aan mn laatste pil van de strip. En ik heb geen nieuwe strip meer (ik wil doorslikken). Dus dan ga ik hem zondag "vergeten" (apotheek is zondag niet open).

Zo zit het ; Ik ben hem op dag 6 een keer vergeten, en een aantal dagen daarvoor ook.
    Vanaf dag 7 heb ik hem gewoon weer helemaal goed geslikt.
    En ik zit nu op de laatste pil van week drie.
    Mag ik nu zondag een pil vergeten? En dan maandag weer goed slikken?
    ja mag dan heb je een één-dagige stopweek. Ik moet er nu vandoor, maar let je even op dat je hem niet te vaak vergeet? Ik weet niet of je seks hebt, maar dat wordt zo wel heel gevaarlijk.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')