quote:Op maandag 9 april 2007 12:15
schreef Riann het volgende:
Ik heb een vraagje...
ik slik altijd 2 tot 3 maanden de pil door en word ongesteld wanneer het mij het beste uitkomt. Dat was dus dit weekend. Ik ben altijd maar dan altijd 6 dagen ongesteld. Ik heb ongeveer een maand geleden antibiotica geslikt. Ik heb een week geleden de laatste pil geslikt en dit is dus de stopweek. En ik zou tot donderdag ongesteld moeten zijn. Nu was ik het vrijdag heel erg dat was mijn eerste dag. Zaterdag was ik het maar een klein beetje van gister ook bijna niet. En nu helemaal niet meer. Terwijl dat de eerste tweede en derde dag bij mij altijd super erg zijn. Dan moet ik zelfs 2 maandverbandjes achter elkaar doen en moet ik het om de 2 a 3 uur verwisselen. Zou het dan toch kunnen zijn dat je dan zwanger bent. Ik vind het allemaal een beetje raar en wazig.
Ja dat wist ik wel maar ik heb nu zo weinig bloedverlies dat het misschien zou zijn dat ik toch zwanger of zo kan zijn. Want dat beetje bloedverlies kan misschien ook wel komen omdat ik een paar maanden achter elkaar de pil doorslik. Dat weet ik dus niet.quote:Op maandag 9 april 2007 12:40 schreef miss_sly het volgende:
http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=121
Het kan dus wel dat de antibiotica invloed heeft op de pil. Hebben ze bij de apotheek je daar niet voor gewaarschuwd?
toevoeging: maar ik denk, gezien het feit dat je wel bloedverlies hebt gehad, er niets aan de hand is. Twijfel je toch, kun je voor de zekerheid een testje doen.
Ik wil geen onrust zaaien, maar dat is geen garantie. Gewoon een test halen, dan heb je het snelst zekerheid.quote:Op maandag 9 april 2007 12:40 schreef miss_sly het volgende:
toevoeging: maar ik denk, gezien het feit dat je wel bloedverlies hebt gehad, er niets aan de hand is.
Als je dat wist, waarom heb je dan geen condooms gebruikt, wetende dat de pil minder zekerheid zou geven?quote:Op maandag 9 april 2007 12:52 schreef Riann het volgende:
[..]
Ja dat wist ik wel maar ik heb nu zo weinig bloedverlies dat het misschien zou zijn dat ik toch zwanger of zo kan zijn. Want dat beetje bloedverlies kan misschien ook wel komen omdat ik een paar maanden achter elkaar de pil doorslik. Dat weet ik dus niet.
Met condooms is niet zo fijn. En ik heb wel vaker een antibiotica kuurtje gehad is altijd goed gegaan ( misschien wel een beetje stom gedacht)quote:Op maandag 9 april 2007 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je dat wist, waarom heb je dan geen condooms gebruikt, wetende dat de pil minder zekerheid zou geven?
Als je twijfelt, zou je gewoon een testje kunnen halen, dan ben je van de onzekerheid af. Niemand hier kan je vertellen of je wel of niet zwanger bent.
En ik weet dat ik het er niet in hoef te wrijven, maar met condoom lijkt me fijner dan ongepland zwanger.quote:Op maandag 9 april 2007 12:58 schreef Riann het volgende:
Met condooms is niet zo fijn.
Nee absoluut niet! Wat een onzin! Allebei de dingen!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:35 schreef Mihaelaz het volgende:
hey, ik zou hier graag verdergaan op dat gesloten topic over seks in de pilvrije week. in enkele reacties die na mij kwamen stond er dat je wel zwanger kon raken als je seks hebt in je pilvrije week. ik wil toch nog eens herhalen dat ik vrij zeker ben dat dat niet zo is (zie ook m'n postje in dat topic). ben ik nu fout?
er schreef ook iemand dat de kans op tweelingen groter is als je tijdens die week zwanger wordt.onzin
Ahum.. twee zaadjes in een eitje wordt geen tweeling! Of er zijn 2 eitjes die afzonderlijk bevrucht worden, of er is 1 bevrucht eitje dat splitst en 2 babies wordt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:12 schreef Twinky het volgende:
en tweelingen is ook onzin, dat zijn eigenlijk gewoon foutjes (twee zaadjes in 1 eitje of per ongeluk 2 eitjes).
Ik vind Yasmin een rotpil.quote:Op zondag 6 mei 2007 06:03 schreef fae_sarah het volgende:
Op aanraden van mijn HA ben ik, een klein maandje geleden, overgestapt van Minulet naar Yasmin. Ik had nl erg veel last van stemmingswisselingen in de week voordat ik ongesteld moest worden en ook erg veel buikpijn, alleen nu blijft mijn menstruatie uit..(hoewel ik toch de bijhorende buikpijn en hoofdpijn heb.. )
Heeft iemand hier ervaring mee?![]()
tjah. dat weet ik. En ik snap niet waarom ik dat zei. Van continu leren word je erg gaar.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Ahum.. twee zaadjes in een eitje wordt geen tweeling! Of er zijn 2 eitjes die afzonderlijk bevrucht worden, of er is 1 bevrucht eitje dat splitst en 2 babies wordt.
Waarom precies?quote:
Ok.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:52 schreef loveli het volgende:
Als je de stopweek langer maakt dan wat er in de bijsluiter staat, issie niet alleen die paar dagen niet veilig! De stopweek korter maken is prima, een halve week langer doorslikken is prima, maar de stopweek langer maken is niet ok.
Lees de *($#& bijsluiter enzo...
De laagst gedoseerde pil is de sub-30 pil, die bevat maar 20 milligram oestrogeen en is daarmee de lichtste combinatiepil..quote:Op maandag 14 mei 2007 16:34 schreef becky27 het volgende:
even een vraag: ik slik al een jaar of tien de pil, een beetje op en af vanwege al dan niet een relatie.
Eerst Marvelon, daarna vanwege huid de Diana (heet nu anders geloof ik) toen een tijdje gestopt geweest, werd heel braaf meteen ongesteld, meteen heel regelmatig en had megaveel zin in sex. Kreeg een vriendje en we zijn heel braaf al bijna 7 maanden met condoom en pil. Ik ben dus na anderhalve maand of zo weer begonnen. Met de microgynon30, en je raad het al, weg zin in sex!![]()
Nog wel een beetje maar niet meer zoals voorheen.
Het zal vast al eerder aan bod zijn gekomen, maar wat is de lichtste pil die er is?
Ik heb er gewoon veel kwaaltjes van, chagrijnigheid, buikpijn, slappe benen, zere onderrug, emotiesquote:Op maandag 14 mei 2007 14:33 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Waarom precies?
Ik slik hem al een tijdje maar ik had laast voordat ik ongesteld moest worden opeens echt last van ontzettende geirriteerdheid jegens ehm..alles (zonder een specifiek aan te wijzen oorzaak). Echt super irritant... (niet de geirriteerdheid, die kan ik nog wel handelen van mezelf
maar meer dat "niet weten waarom"...
) Maar er is geen pil waarbij je deze bijwerking niet hebt? Yasmin zou al een hele lichte zijn dacht ik?
Misschien moet ik ook maar eens wat anders proberen dan de Yasmin.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:47 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon veel kwaaltjes van, chagrijnigheid, buikpijn, slappe benen, zere onderrug, emoties![]()
![]()
, vreetbuien en what have you.
Ik denk niet dat de bijverschijnselen voor iedereen hetzelfde zijn hoor, ik denk dat er zat meiden zijn die tevreden zijn over de Yasmin. Mijn frustratie vooral was dat ik onlangs, 8 april als ik me niet vergis, weer begonnen ben met de pil (na ruim een jaar pilloos te zijn geweest) en dus gewoon een maand volaan ongesteld was, inclusief bovengenoemde malaise. Volgens de huisarts was dat normaal, mijn lichaam moet immers weer wennen aan de hormonen, (maar als je al weken bloedt heb je daar weinig boodschap aan).quote:Op maandag 14 mei 2007 18:43 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Misschien moet ik ook maar eens wat anders proberen dan de Yasmin.![]()
Van stoppen met stressen word je meestal sneller ongesteldquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:04 schreef TC_Artemis het volgende:
Vriendinnetjelief zit aan de pil, en heeft gewoon goed geslikt. Vorige maand was ze ook 5 dagen later dan normaal ongesteld, en pas nadat ze een zwangerschapstest had gedaan. Ze is nu alweer 5 dagen later dan normaal, en zitten dus flink te stressen, is dit gewoon normaal of niet?
Fijn om te horen in iedergeval. Ze zegt dat ze niet zo heel erg meer stressed, en zegt aan de andere kant dan dat ze nogsteeds niet ongesteld is gevonden, dus het is een beetje dubbel. Maar na 7 dagen moet ze gewoon weer gaan slikken, en dan gewoon de volgende stopweek afwachten?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:07 schreef Auticia het volgende:
[..]
Van stoppen met stressen word je meestal sneller ongesteld. Ik zie in jullie geval geen reden om je zorgen te maken.
Als je wil dat de pil je blijft beschermen moet je inderdaad na de stopweek weer aan je nieuwe strip beginnen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:12 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Fijn om te horen in iedergeval. Ze zegt dat ze niet zo heel erg meer stressed, en zegt aan de andere kant dan dat ze nogsteeds niet ongesteld is gevonden, dus het is een beetje dubbel. Maar na 7 dagen moet ze gewoon weer gaan slikken, en dan gewoon de volgende stopweek afwachten?
Volgens mij staat dat allemaal in de bijsluiter en ik denk dat als je een week na je menstruatie begint je eerst een maand moet slikken voordat hij veilig is.quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:49 schreef $tranger het volgende:
Even een kort vraagje. M'n vriendin is sinds vorige week vrijdag aan de pil (microgynon 30). Donderdag de week ervoor is ze ongesteld geworden en dus 8 dagen later is ze begonnen aan d'r eerste strip. Nu is er alleen een boel onduidelijkheid per wanneer deze pil nou veilig zou zijn. De een zegt pas na de 1e periode, de ander zegt al na 7 dagen. Iemand een duidelijk en onderbouwd antwoord?
hoe ik het heb gedaan:quote:Op woensdag 27 juni 2007 00:17 schreef missnobody het volgende:
ik wil graag aan de pil, maar m'n ouders vinden dit absoluut niet goed. Nu wil ik toch aan de pil zonder dat m'n ouders dit weten. Via huisarts kan niet omdat verzekering alles door geeft.
Nu kwam ik de site pilonline tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk via die site op een manier aan de pil te komen zonder dat er iets naar huis gestuurd wordt ofzo?
Ik ben 17.. even voor duidelijkheid..
Ik heb haar net maar even via de telefoon gesproken, en zij zegt dat dat het in week 2 was dat ze hem vergeten was en dat het daarom geen probleem moet zijn..(terwijl het in week 1 of 3 wel erg zou zijn..) Ze was hier erg zeker over, toch heb ik het idee dat dit niet goed kan zijn..quote:Op maandag 9 juli 2007 13:19 schreef loveli het volgende:
Ja.
en waar haal jij die wijsheid vandaan????quote:Op maandag 9 juli 2007 21:48 schreef Smart_ass het volgende:
Twee of drie maanden slikken totdat het jou uitkomt lijkt me niet echt gezond..
Ik gebruik al een vijftal jaar Yasmin en ben er nog altijd heel tevreden over. Enige minpunt is dat je er niets van terugbetaald krijgt in mijn ogen...quote:Op maandag 14 mei 2007 21:05 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de bijverschijnselen voor iedereen hetzelfde zijn hoor, ik denk dat er zat meiden zijn die tevreden zijn over de Yasmin.
kan natuurlijk geen kwaad. Als je een koelkast in de buurt hebt zou ik het zeker doen. Anders gewoon op een donker plekje leggen dat het koelste blijft.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:17 schreef wobbel het volgende:
Op vakantie bij +/- 35 graden (soms 45) is het dan verstandig de pil in de koelkast te leggen ofzo?(ook uit de zon is het 35/45 graden)
Willen natuurlijk geen kindjes na de v akantie
navragen kan nooit geen kwaadquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:44 schreef Emmy88 het volgende:
Diclofenac is ook ontstekingsremmend, dit had ik ivm vocht in mn hand wat ook idd pijn veroorzaakte. Om de ontsteking tegen te gaan moest ik het twee weken gebruiken.
Maar bedankt voor je reactie, ik voel me nu wel iets geruster. Ik hoef dus geen MAP te nemen? nouja dat heeft sowieso weinig zin gezien de afgelopen 2 wekenIk ga het morgen voor de zekerheid navragen bij de apotheek maar nu kan ik in ieder geval een beetje geruster slapen
juist daar zijn we erg goed inquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:15 schreef VASND het volgende:
Mogen complexe vraagjes mbt de betrouwbaarheid hier ook gesteld worden?
(geen wetenschappelijk gewauwel, gewoon verhaaltje van vriendin die keertje anders geslikt heeft dan normaal)
Oke tof bedankt! Al die bronnen op internet spreken elkaar tegen en ik ben nogal een stresskip.. ga nu rustig slapen en morgen om van 99% naar 100% zeker te gaan bij de apotheek navragenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:47 schreef Riann het volgende:
[..]
navragen kan nooit geen kwaad
maar diclofenac heeft geen tegenwerking op de pil ik ben zusteren ik heb ook altijd diclofenac thuis liggen is een best sterke pijnstiller.
Oké danquote:
ik denk dat ze je bij de apotheek zeggen dat je nu zwanger zou kunnen zijn. Ga daar maar vast van uit, en sowieso is het een mogelijkheid, omdat ieder lijf er anders op reageert en het niet voor niets in de gebruiksaanwijzing staat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:34 schreef Emmy88 het volgende:
[..]
Oke tof bedankt! Al die bronnen op internet spreken elkaar tegen en ik ben nogal een stresskip.. ga nu rustig slapen en morgen om van 99% naar 100% zeker te gaan bij de apotheek navragen
Sowieso is ze niet zwanger, maak je geen zorgen. Als je de pil doorslikt tellen alle weken na de tweede als de derde week, dus dat je stopweek kunt houden wanneer je wilt. De stopweek was kort, maar dat maakt niet uit.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:37 schreef VASND het volgende:
[..]
Oké dan!
Het zit namelijk zo:
Mijn vriendin is een tijd geleden met de pil begonnen, en heeft tijdens de vakantie door geslikt.
Nu is ze door het tijdverschil plus de negen uur durende vliegreis er eentje vergeten, en is ze gestopt (bij wijze van naja dan maar stopweek). Dit was dus midden in de strip.
Nu is ze, omdat ze na 2 dagen nog niet ongesteld was geweest, weer doorgegaan met slikken, en de 3e dag alsnog ongesteld geworden, en doorgeslikt.
Inmiddels hebben we dinsdag seks gehad (sowieso wel veilig, aangezien het de 8e dag was na het stoppen, en de pillen in het midden van de strip zwaarder zijn?).
Ze had gehoord dat de hormoondoseringen niet gelijk waren in de pillen, en dat lijkt me ergens ook best wel logisch, dus mijn vraag: naar mate de maand vorderd, en ze zou gewoon met deze strip doorgaan met slikken, wordt de werking minder betrouwbaar?
Het was wat lastig op een rijtje te zetten allemaal, maar we begrijpen het nuquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:50 schreef Twinky het volgende:
[..]
Sowieso is ze niet zwanger, maak je geen zorgen. Als je de pil doorslikt tellen alle weken na de tweede als de derde week, dus dat je stopweek kunt houden wanneer je wilt. De stopweek was kort, maar dat maakt niet uit.
bij de normale anticonceptiepil zijn alle pillen even hoog gedoseerd. In de tweede week ben je alleen veiliger, omdat je de week ervoor-week erna buffer hebt, die erg goed werkt. Sowieso kun je dat als trucje gebruiken, als je de week voor de seks en de week erna de pil netjes hebt geslikt (stopweek uitgezonderd, die telt ook als 'netjes slikken', mits maximaal 7 dagen)
Ze kan deze strip dus afslikken. Het is wel verstandig om daarna nog een hele slip door te slikken om weer in het gewone ritme te komen, en om zeker te zijn dat je meer dan twee weken hebt geslikt. De volgende keer dat zoiets gebeurt kan ze ook beter een nieuwe strip pakken en de halve gebruike als reservestrip (bij diarree/overgeven oid), zodat ze in het normale ritme blijft.
Zeg haar maar dat het verstandiger is om gewoon hele strippen te slikken (doorslikken of niet) en altijd een hele week stopweek te houden. Zo raak je de tel niet kwijt en krijg je niet zulke situaties.
Daar gaat mn nachtrustquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:42 schreef Twinky het volgende:
[..]
ik denk dat ze je bij de apotheek zeggen dat je nu zwanger zou kunnen zijn. Ga daar maar vast van uit, en sowieso is het een mogelijkheid, omdat ieder lijf er anders op reageert en het niet voor niets in de gebruiksaanwijzing staat.
Daarentegen werkt de Pil enigszins cumultatief, en kun je er haast vanuit gaan dat er voldoende hormonen in je lichaam aanwezig waren. MAP is inderdaad te laat, maar je hebt ook nog een abortuspil (lijkt minder erg dan de overtijdsbehandeling).Ik ga voor niet zwanger, maar een testje als je de volgende keer ongesteld moet worden kan geen kwaad.
Let op: ongesteld worden betekent niet dat je niet zwanger bent!!
Dat is zo. Ik geloof dat je na een week of 2 slikken aardig in de buurt bent van het hoogste punt van de concentratie hormonen in je bloed, daarna stijgt het niet zo heel veel meer. Ik weet niet precies op welke manier de werking van de pil kan worden verminderd door je medicijnen, vaak heeft het te maken met een snellere werking van de lever.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:20 schreef Emmy88 het volgende:
Ik hoop dat het helpt dat ik de pil nu al 5 weken achter elkaar slik, als het enigszins cumulatief werkt.
Dus zonder stoppen met de tweede srip begonnen, 2 dagen niet geslikt en daarna verder gegaan met dezelfde aangebroken strip?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:37 schreef VASND het volgende:
...Dit was dus midden in de strip.
Nu is ze, omdat ze na 2 dagen nog niet ongesteld was geweest, weer doorgegaan met slikken, en de 3e dag alsnog ongesteld geworden, en doorgeslikt.
Of dat echt veilig was hangt af van welke pil ze slikt:quote:Inmiddels hebben we dinsdag seks gehad (sowieso wel veilig, aangezien het de 8e dag was na het stoppen, en de pillen in het midden van de strip zwaarder zijn?).
Bij een een-fase pil zitten in alle pillen evenveel hormonen (diane, minerva, microgynon, rigevidon, yasmin, fmodeen en nog veel meer namen). Dan is er niets aan de hand.quote:Ze had gehoord dat de hormoondoseringen niet gelijk waren in de pillen
We have a winnerquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:47 schreef Riann het volgende:
[..]
navragen kan nooit geen kwaad
maar diclofenac heeft geen tegenwerking op de pil ik ben zusteren ik heb ook altijd diclofenac thuis liggen is een best sterke pijnstiller.
Precies dat ja.quote:Dus zonder stoppen met de tweede srip begonnen, 2 dagen niet geslikt en daarna verder gegaan met dezelfde aangebroken strip?
Ze slikt de Diane pil, een normale pil dus.quote:Of dat echt veilig was hangt af van welke pil ze slikt:
Bij een een-fase pil zitten in alle pillen evenveel hormonen (diane, minerva, microgynon, rigevidon, yasmin, fmodeen en nog veel meer namen). Dan is er niets aan de hand.
Als ze een twee- of drie-fasen pil slikt (bv. gracial of trigynon), zit in de eerste reeks pillen meestal geen progestageen, maar alleen oestrogeen. Vooenamelijk het progestageen zorgt voor de remming van de eisprong. Als ze een meer-fasen pil slikt, is het lastig om zonder bijsluiter te beredeneren hoe veilig het was.
Thanks voor de second opinionquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:52 schreef loveli het volgende:
Dan is er niets aan de hand.
Pil-cyclus: stopweek, geen hormonen en er kan een eitje gaan rijpen. Je begint weer te slikken, eitje zal niet volledig rijpen, dus geen eisprong. Je blijft slikken, eitje verschrompelt en wordt door je lichaam opgenomen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:47 schreef vliegtuigje het volgende:
... of gewoon een stopweek inlassen. Dat laatste vind ik echt vreemd, heb ik nou al genoeg hormonen binnen om een beschermde stopweek te hebben? Er staat immers niets over een alternatief anti-conceptiemiddel...
Van i'net over femodeen:quote:Extra probleem deze keer is dat ik na deze strip sowieso al met stediril 30 wilde stoppen en over wil schakelen naar de Femodeen.
Mijn huisarts zei dat ik dat de eerste dag van de menstruatie kan doen en dat ik dan gelijk beschermd ben, de bijsluiter zegt dat ik dit na de stopweek moet doen of gewoon geen stopweek moet inlassen..
Heb je snel genoeg beschikking over femodeen? Dan zou ik voor optie 3 gaan, of 2. Nogmaals, mijn gezonde verstand zegt dat als je na de stopweek met een willekeurige pil begint gewoon beschermd bent, maar check dat met de huisarts.quote:What to do?
* stopweek inlassen en verder geen maatregelen nemen - vervolgens starten met Femodeen?
* gelijk Femodeen beginnen slikken met al dan niet extra maatregelen?
* op 1e dag ongesteldheid Femodeen beginnen slikken?
Hey, thx voor je reactiequote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:05 schreef loveli het volgende:
*lange reactie*
sowieso de vergeten ook slikken, twee tegelijik dus. Verder is week twee eigenlijk relatief veilig, mits je ervoor en verder netjes slikt. Je kúnt voor de MAP gaan, maar in principe is dat niet nodig.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:35 schreef Daiwolk het volgende:
Zonet kwam ik erachter dat ik mijn pil gister vergeten ben in te nemen. Precies na het moment dat ik geneukt had. Vorige week vrijdag ben ik begonnen met mijn nieuwe strip. Dit betekend dat ik nu dus net 2 dagen in de 2e week zit. Moet ik nu even langs de huisarts gaan of is er geen zwangerschap risico? Normaal gesproken slik ik de pil 's ochtends, dat maakt het nu ongeveer 24 uur geleden dat ik de laatste vergeten ben. Heeft het nog zin om deze in te nemen? Heb de bijsluiter ook niet bij me.
Ik slik Rigevidon trouwens.
Ik denk niet dat het echt problemen zal geven, maar waarom niet gewoon voor de zekerheid een condoom gebruiken de komende week? Zo zou ik het alleszins oplossen en hoef je je ook geen zorgen te makenquote:Op zondag 12 augustus 2007 17:06 schreef Roze_Olifantje het volgende:
vraagje...
heb pil 1 2 3 en 4 van de strip normaal geslikt, om 12 u voor het slapen gaan (ongeveer)
toen vrijdagavond uit, dus was wat later, gevolg : pil 5 in de ochtend geslikt om 5 uur..
toen was het nog veilig.. (dacht ik dan)..
maar nu, gisteren, zaterdag, pil 6 vergeten..
deze heb ik zojuist ingenomen (17 u, de volgende dag, zondag dus).
pil 7 voor de zondag dus, wil ik gewoon straks om 0.00 voor slapen gaan weer innemen (zoals normaal)
ben n niet meer veilig toch voor de komende 7 dagen?
weet ik maar ik vroeg het me gewoon af?quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:17 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het echt problemen zal geven, maar waarom niet gewoon voor de zekerheid een condoom gebruiken de komende week? Zo zou ik het alleszins oplossen en hoef je je ook geen zorgen te maken
Ik denk dat je op het randje zit qua veilig zijn. Toevallig zit er tussen pil 5 en 6 precies 36 uur (tussen 4 en 5 minder dan 36, dus helemaal geen probleem), en dat zou betekenen dat je precies wél veilig zit. Toch is het redelijk risicovol en je kunt voor de zekerheid misschien beter een MAP halen, zeker als je de afgelopen dagen ook seks hebt gehad zonder condoom.quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:06 schreef Roze_Olifantje het volgende:
vraagje...
heb pil 1 2 3 en 4 van de strip normaal geslikt, om 12 u voor het slapen gaan (ongeveer)
toen vrijdagavond uit, dus was wat later, gevolg : pil 5 in de ochtend geslikt om 5 uur..
toen was het nog veilig.. (dacht ik dan)..
maar nu, gisteren, zaterdag, pil 6 vergeten..
deze heb ik zojuist ingenomen (17 u, de volgende dag, zondag dus).
pil 7 voor de zondag dus, wil ik gewoon straks om 0.00 voor slapen gaan weer innemen (zoals normaal)
ben n niet meer veilig toch voor de komende 7 dagen?
map is niet nodig, afgelopen dagen geen sex gehad!!quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:35 schreef Twinky het volgende:
[..]
Ik denk dat je op het randje zit qua veilig zijn. Toevallig zit er tussen pil 5 en 6 precies 36 uur (tussen 4 en 5 minder dan 36, dus helemaal geen probleem), en dat zou betekenen dat je precies wél veilig zit. Toch is het redelijk risicovol en je kunt voor de zekerheid misschien beter een MAP halen, zeker als je de afgelopen dagen ook seks hebt gehad zonder condoom.
Pil 7 kun je/kon je inderdaad weer gewoon slikken. Succes ermee!
Dat staat dus in mijn bijsluiter, maar ik heb wel een eenfasepil (microgynon 20)... Hmm...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:50 schreef loveli het volgende:
Volgens een andere site geldt de periode van 7 dagen alleen als je tijdens de menstruatie begint op een andere dag dan de eerste (maar dat gaat over een 2-fasenpil en ik begin in de war te raken).
bron: www.nu.nlquote:Bij vergeten pil geen morning-afterpil meer
Uitgegeven: 1 september 2007 20:56
AMSTERDAM - Vrouwen die één dag de pil vergeten in te nemen, hoeven geen morning-afterpil meer te slikken.
Ongeacht de week waarin zij de pil vergeten moeten zij die vergeten pil zo snel mogelijk alsnog slikken. Zij lopen geen verhoogd risico op zwangerschap.
Dat blijkt uit een nieuw advies van het Nederlands Huisartsen Genootschap, het Wetenschappelijk Instituut Nederlandse Apothekers, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie en de Rutgers Nisso Groep.
Daarover schrijft het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, dat zaterdag verscheen.
Adviezen
Eerder gaven deze partijen verschillende adviezen over het innemen van een morning-afterpil na het vergeten van de pil. Om hier een einde aan te maken hebben zij gezamenlijk een advies opgesteld dat is gebaseerd op een onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie.
In de huidige bijsluiters van pillen staat het advies om bij het vergeten van een pil in de eerste week van de strip de huisarts te raadplegen als er in de week vóór het vergeten geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden. Dat hoeft nu niet meer.
Meer
Wie meer dan één pil vergeet kan volgens het advies het beste naar de huisarts of apotheek gaan, vooral in de eerste week van de strip. Dit advies blijft dus ongewijzigd.
Ik heb ergens gelezen dat je in 3 weken een nieuwe gewoonte aanleert, toevallig precies een pilstripquote:Op maandag 10 september 2007 21:51 schreef Gutnre het volgende:
Haha, die omgekeerde volgorde went helaas niet zo snel
Ik neem aan dat die conclusie niet voor alle zaken in alle omstandigheden geldt. Knap onderzoek zou dat zijn. We zullen wel zien.quote:Op maandag 10 september 2007 23:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat je in 3 weken een nieuwe gewoonte aanleert, toevallig precies een pilstrip
Ja, dat kan. Heel goed zelfs. Bij de apotheek kan ze vragen om de originele Diane, die moeten ze haar ook geven. Dat kan ook via haar huisarts, als hij een recept schrijft waar de Diane (letterlijk) opstaat zijn ze zelfs nog verplichter het mee te geven.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:00 schreef ronnym het volgende:
mijn vrou gebruikt al jaren de diana toen ik haar leerde kennen hadden we een goede sexleven waarbij zij ook zeer opgewonden werd.
Sinds we getrouwd en zij van huisarts is gewisseld krijgt nog steeds de diana maar van een ander merk. Sindsdien is het me opgevallen dat haar zin in sex bijna helemaal is verdwenen.
Kan het aan de andere merk pil liggen?
Dat kan ook gewoon zonder pil.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:16 schreef loveli het volgende:
Lees dit maar even: http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
Een verminderd libido is een bijwerking die er pas na jaren pil slikken in kan sluipen.
Jaquote:Op vrijdag 14 september 2007 01:09 schreef loveli het volgende:
Klopt, trouwen schijnt ook een trigger te zijn
en het kwijlende resultaatquote:Op vrijdag 14 september 2007 01:09 schreef loveli het volgende:
Klopt, trouwen schijnt ook een trigger te zijn
ze heeft inderdaad de pil tegen acne en ze gebruikt het al ruim 6 a 7 jaar.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:16 schreef loveli het volgende:
Lees dit maar even: http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
Een verminderd libido is een bijwerking die er pas na jaren pil slikken in kan sluipen. Het progestageen is de hoofdverantwoordelijke, maar ook het oestrogeen speelt een rol. Bedenk wel dat de Diane-pil en zijn generieken een anti-androgeen effect hebben, dat kan je vriendin merken aan huid en haar. Als ze zou overstappen naar bv. de Microgynon of Minulet, kan ze meer veranderingen zien dan alleen haar libido.
De Yasmin is meer neutraal, geen androgeen effect en geen anti-androgeen effect. Misschien is dat voor haar een goede oplossing. Ik kan me voorstellen dat ze de Diane slikte tegen acne, dan is Microgynon misschien niet de juiste keuze. Bij de Yasmin moet de kanttekening worden geplaatst dat er mogelijk meer risico is op trombose. De huisarts weet wellicht beter hoe de risico's zich verhouden.
Hoop dat hij dat niet verkeerd opvat!quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:43 schreef loveli het volgende:
En het maakt geen fluit uit of ze een volle lading heeft gehad of niet.
Psssst, Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 4quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:42 schreef Syytön het volgende:
Binnenkort mirena spiraal laten plaatsen... brrrr
Deze optie heeft mijn vriendin dus gevolgd. Alleen die 14 dagen met condoom is mij een beetje onduidelijk. Ze was op de eerste dag vd derde week de pil vergeten (~13/14 uur te laat), en heeft vervolgens 6 pillen wél correct geslikt (vergeten pil samen met 2e ingenomen), vervolgens ongesteld geworden in de stopweek, en inmiddels 13 dagen later is ze weer begonnen aan een nieuwe strip. Vandaag is het dan 14 dagen na de vergeten pil. Is ze nu al beschermd, of tellen die 14 dagen pas vanaf het einde vd vorige strip, dus dat ze eerst 7 dagen lang de nieuwe strip heeft geslikt.quote:- Pil vergeten in de derde week van de pilstrip, dan zijn er vier mogelijkheden:
- Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken;
blabla
Nou, ik kan er alleen maar naar kijken volgens de oude regels, hoe het zit met die nieuwe weet ik niet.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:26 schreef Shelloz het volgende:
Hey, kan iemand misschien dit onduidelijk advies voor mij verhelderen?
[..]
Deze optie heeft mijn vriendin dus gevolgd. Alleen die 14 dagen met condoom is mij een beetje onduidelijk. Ze was op de eerste dag vd derde week de pil vergeten (~13/14 uur te laat), en heeft vervolgens 6 pillen wél correct geslikt (vergeten pil samen met 2e ingenomen), vervolgens ongesteld geworden in de stopweek, en inmiddels 13 dagen later is ze weer begonnen aan een nieuwe strip. Vandaag is het dan 14 dagen na de vergeten pil. Is ze nu al beschermd, of tellen die 14 dagen pas vanaf het einde vd vorige strip, dus dat ze eerst 7 dagen lang de nieuwe strip heeft geslikt.
Laatste optie lijkt mij de meest logisch, maar als je strikt lees, zou je ook 14 dagen vanaf het vergeten vd pil kunnen hanteren. De gebruikte pil is trouwens de minerva, en het advies komt rechtstreeks uit de bijsluiter. Maar dit had wel duidelijker geformuleerd mogen worden. En we hebben tot nu gewoon condooms gebruikt, maar goed, als het even kan, dan niet natuurlijk
Overigens, in de 2e week is ze de pil echt vergeten (24 uur te laat), maar dat zou naar mijn weten geen verschil moeten uitmaken. Was ook wat deze maand, gaat het een paar maanden goed zonder te vergeten, vergeet ze er ineens 2 in 1 maand, majah.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:52 schreef agRESSIV-e het volgende:
verkapt kijk-mij-eens-van-bil-gaan-na-een-maand-rukken topic
dan ben je alsnog 7 dagen onveilig.quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:54 schreef Piemol het volgende:
En wat nou als ze nu 4 dagen voor dr ongesteldheid met dr pil start?
of kan dat niet?
mits geen kinderwensquote:Op vrijdag 23 november 2007 20:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
dan ben je alsnog 7 dagen onveilig.
Men of koop kut condooms of neuk niet
Je bent nooit 100% beschermt, vooral in de beginperiode nietquote:Op woensdag 5 december 2007 09:13 schreef As_33 het volgende:
Bijsluiter lezen. Eerste periode van de pil slikken, eerste 3 strips of zo kan je nog last van doorbraakbloedingen hebben. In principe kan je niet zwanger kan zijn, aangezien je, als je pil vanaf de eerste dag van je ongesteldheid slikt, je meteen beschermd bent.
Nee, vandaar mijn 'in principe', geen enkele anticonceptie is nou eenmaal 100% betrouwbaar. Je bent trouwens als het goed is in de beginperiode wel even goed beschemd, mits de pil tenminste inderdaad op eerste dag van de ongesteldheid wordt geslikt en ook de eerste week volledig correct.quote:Op woensdag 5 december 2007 09:16 schreef Woeiii het volgende:
[..]
Je bent nooit 100% beschermt, vooral in de beginperiode niet
Nou ja zolang je de pil slikt, krijg je in de stopweek bloedingen en eventuele doorbraakbloedingen dus ook. In therorie zou je dus gewoon zwanger kunnen zijn.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik blijf het toch raar vinden dat mensen 'bloedverlies' associeren met een zwangerschap. Dat is nou juist de lol ervan, dat je dat niet meer hebt.
I know, I know...quote:Op woensdag 5 december 2007 10:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja zolang je de pil slikt, krijg je in de stopweek bloedingen en eventuele doorbraakbloedingen dus ook. In therorie zou je dus gewoon zwanger kunnen zijn.
Ja van mannen verwacht je dat.... maar wij vrouwen lezen toch altijd wel de gebruiksaanwijzing ?quote:Op woensdag 5 december 2007 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
I know, I know...
Maar ik vind het gewoon raar dat een zwangerschap de eerste gedachte is ipv 'mss moet mijn lichaam nog even aan het ding wennen'.
Uhuh... Altijd. Dit soort topics komen namelijk noooooooooooooooit voor.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:49 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja van mannen verwacht je dat.... maar wij vrouwen lezen toch altijd wel de gebruiksaanwijzing ?
Wat had ik dan moeten denken toen ik de pil net ging slikken en 3 maanden lang last van flinke ochtendmisselijkheid had , juist geen bloedingen en wél buikkramp. Maar goed, ik had de bijsluiter wél gelezen en wist dat het erbij kon horenquote:Op woensdag 5 december 2007 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
I know, I know...
Maar ik vind het gewoon raar dat een zwangerschap de eerste gedachte is ipv 'mss moet mijn lichaam nog even aan het ding wennen'.
Nou... bij die dingen kan ik me wel voorstellen dat je aan een zwangerschap denkt. Als je even goed kijkt verbaas ik me dus juist over het feit dat 'oei, ik bloed al 3 weken lang' bij veel mensen de gedachte aan een zwangerschap triggert.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:23 schreef As_33 het volgende:
[..]
Wat had ik dan moeten denken toen ik de pil net ging slikken en 3 maanden lang last van flinke ochtendmisselijkheid had , juist geen bloedingen en wél buikkramp. Maar goed, ik had de bijsluiter wél gelezen en wist dat het erbij kon horen
Klopt, vind ik ook soms heel vreemd. Mensen denken al snel dat ze zwanger zijn en een test willen ze dan vaak ook niet doen (of te bang voor).quote:Op woensdag 5 december 2007 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou... bij die dingen kan ik me wel voorstellen dat je aan een zwangerschap denkt. Als je even goed kijkt verbaas ik me dus juist over het feit dat 'oei, ik bloed al 3 weken lang' bij veel mensen de gedachte aan een zwangerschap triggert.
Klein... maar die kans is er natuurlijk altijd.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:55 schreef wobbel het volgende:
Stel....
Meisje begint maandag om 07:00 met de pil van de eerste strip, dan dinsdag om 07:00, woensdag om 07:00, donderdag om 08:00, vrijdag om 07:00, zaterdag om 09:00, en zondag gaat ze ff flink te keer...om erachter te komen dat ze de pil van zondag niet op tijd heeft genomen en deze om 23:00 alsnog neemt....vervolgens neemt ze maandag om 07:00 t/m vandaag weer netjes...
hoe groot is de kans op gezinsuitbereiding dan?
STOP!! Je maakt een grote denkfout. In een normale cyclus heeft een vrouw ergens halverwege een eisprong. Door de pil is er geen cyclus meer. Om het erop te laten lijken dat er nog iets van een natuurlijke cyclus is, hebben ze de stopweek bedacht. Een pilcyclus is per definitie een regelmatige "cyclus" van 28 dagen.quote:Op donderdag 6 december 2007 20:25 schreef wobbel het volgende:
en ze zit nog in de 1e week, dus dan heeft ze toch nog geen eisprong? haar cyclus is verder wel regelmatig
ik had een 9.6 voor dat stuk bij biologie maar dat wist ik allemaal nog nietquote:Op vrijdag 7 december 2007 03:10 schreef loveli het volgende:
edit: Zie in je profiel dat je man bent. Ook mannen mogen weten hoe een vrouw in elkaar zit.
1: kijk hier eens: [centraal] De pil deel 8quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:52 schreef TheIceWarrior het volgende:
ik heb een vraag, wanneer je wilt beginnen met de pil en nog nooit eerder de pil hebt gehad.
Moet je dan beginnen op de eerste dag van de menstruatie en ben je dan vanaf de eerste pil beschermd tegen zwangerschap?
Of te wel kan de jongen vanaf de eerste pil in je klaarkomen zonder kans op zwangerschap?
Ooh wat een bullshit.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:55 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Nee.. geloof dat de pil eerst iets van 3 weken geslikt moest worden voordat je onveilige sex kan hebben.
was iig zo bij mijn eerste vriendinnetje
Dit soort antwoorden kan je gewoon in de bijsluiter lezenquote:Op dinsdag 18 december 2007 16:05 schreef TheIceWarrior het volgende:
Sorry was vergeten dat het om Microgynon 30 gaat
quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:05 schreef TheIceWarrior het volgende:
Sorry was vergeten dat het om Microgynon 30 gaat
quote:Wanneer te beginnen met de eerste strip?
Begin met Microgynon 30 op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van uw menstruatie). U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen maar dan moet u in de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel gebruiken.
Dat was de vraag toch ook helemaal niet?quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:20 schreef simmu het volgende:
*zucht*
als je nou eens om te beginnen een condoom nog erbij gebruikt! dit ivm allerlei nare ziektes enzo. vreemd dat niemand daar verder over begint.
neequote:Op dinsdag 18 december 2007 16:31 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dat was de vraag toch ook helemaal niet?
de medische oorzaak is dat we nu nog geen kinderen willen aangezien we nog niet eens samenwonen... je moet wat als je wat wilt...quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:31 schreef Deliah het volgende:
Als er geen medische noodzaak is, gewoon geen pil slikken. Allemaal kunstmatige hormonen slikken is helemaal niet zo goed voor je lijf. Er zijn ook andere manieren om niet zwanger te worden.
Ja, dit is ook geen antwoord op de vraag.![]()
Ik dacht dat het 99,8% was, 0,2% kans dus. 2 vrouwen per 1000 pilslikkende vrouwen per jaar.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:49 schreef Curri het volgende:
er is een kans van 98% dat de pil effectief een zwangerschap voorkomt, dus 2% kans dat je wél zwanger raakt..
Weltrusten, jij kunt weer met een gerust hart gaan slapenquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:03 schreef douPel het volgende:
d'r zus slikt Stediril 30. nix aan de hand dus. bedankt
Volgens de fabrikant is het 0,2%. In werkelijkheid raken van de 100 pilgebruiksters per jaar 2 vrouwen zwanger.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:00 schreef Dipkip het volgende:
Ik dacht dat het 99,8% was, 0,2% kans dus. 2 vrouwen per 1000 pilslikkende vrouwen per jaar.
1000 bedoel je.quote:Op woensdag 19 december 2007 01:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Weltrusten, jij kunt weer met een gerust hart gaan slapen
[..]
Volgens de fabrikant is het 0,2%. In werkelijkheid raken van de 100 pilgebruiksters per jaar 2 vrouwen zwanger.
bij mij duurde het wel een paar maanden. ik ervaar het overigens wel als veel prettiger, stemmingswisselingen en al!quote:Op woensdag 19 december 2007 16:01 schreef Nonac het volgende:
Ook hier maar even vragen dan. Als je stopt met het slikken van de pil (na 'm jaren geslikt te hebben), wanneer zul je dan ongeveer verschil merken wat stemming en libido e.d. betreft?
Moet ik dan in dagen denken of weken of maanden?
ze is weer aan de rode drab, dus helaas geen gezellige poepmachientjes erbijquote:Op woensdag 5 december 2007 22:55 schreef wobbel het volgende:
Stel....
Meisje begint maandag om 07:00 met de pil van de eerste strip, dan dinsdag om 07:00, woensdag om 07:00, donderdag om 08:00, vrijdag om 07:00, zaterdag om 09:00, en zondag gaat ze ff flink te keer...om erachter te komen dat ze de pil van zondag niet op tijd heeft genomen en deze om 23:00 alsnog neemt....vervolgens neemt ze maandag om 07:00 t/m vandaag weer netjes...
hoe groot is de kans op gezinsuitbereiding dan?
Nee, ik bedoel 100.quote:Op woensdag 19 december 2007 09:58 schreef lienelien het volgende:
[..]
1000 bedoel je.
En dan moet net die onbetrouwbaarheid optreden in een bepaald moment van de cyclus en blabla, dus het is niet zo dat er onjuist het gebruik van de pil op juiste wijze toch nog 2 van de 1000 pilgebruiksters zwanger worden.
De kans op zwangerschap per vruchtbare periode (dus per maand) is 20%, 80% van de vrouwen die zwanger proberen te worden, is binnen het jaar zwanger. Addertje onder het gras: dat is het gemiddelde van alle vrouwen, jong en oud. Jongere vrouwen raken sneller zwanger, dus doe op grond van deze getallen niet mee aan de baby-bingo.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:46 schreef TheIceWarrior het volgende:
als van de 100 pilgebruiksters maar 2 per jaar zwanger worden is de kans dat je per keer vrijen zwanger wordt dus nog vele malen kleiner. Dacht dat de gemiddelde NLer 150-200x vrijt per jaar dus dat is 100x200=20000 x sex en in 2 van die gevallen wordt iemand zwanger, klinkt best betrouwbaar.
quote:Op woensdag 19 december 2007 22:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel 100.
Volgens de fabrikant zouden per jaar 2 op de 1000 pilgebruiksters zwanger kunnen raken, maar dat zijn er per jaar 2 van de 100.
Je moest eens weten hoeveel mensen de pil onveilig gebruiken.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:54 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja, uhuh, als er écht 2 van de 100 pilgebruiksters zwanger zouden worden zou echt niemand meer de pil gebruiken aangezien dat een aardig hoog risico zijn
ik doe zelf al jaren niet meer aan de pil. langdurig pilgebruik draait bij sommigen de lust de nek om.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:56 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen de pil onveilig gebruiken.
veel. Maar als er (oa daardoor) 2 per 100 meisjes/vrouwen zwanger zouden worden, zou het aantal ongewenste (tiener) zwangerschappen véle malen hoger moeten liggen dan het nu is.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:56 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen de pil onveilig gebruiken.
Vind je dat nog niet hoog genoeg nu?quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:58 schreef lienelien het volgende:
[..]
veel. Maar als er (oa daardoor) 2 per 100 meisjes/vrouwen zwanger zouden worden, zou het aantal ongewenste (tiener) zwangerschappen véle malen hoger moeten liggen dan het nu is.
daar gaat het toch niet over?quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Vind je dat nog niet hoog genoeg nu?
Ja, hoor. Natuurlijk wil ik dat.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:56 schreef loveli het volgende:
http://www.sexwoordenboek.nl/anticonceptie_veiligheid.html
Nou lien, hier gaat het over. In deze link zeggen ze dat in de praktijk het risico zelfs 3% is. Wil je voortaan proberen een beetje relevante info na te lezen voordat je stomme dingen op een forum neerzet?
klopt. Maar al die bronnen zijn verschillend. En geven aan dat het door onjuist pilgebruik komt. En andere bronnen geven weer 98,99% betrouwbaarheid aan. Dus we kunnen helemaal niet met zekerheid zeggen hoeveel het is. Dat bedoelde ik maar aan te geven.quote:Op vrijdag 21 december 2007 17:00 schreef Addict89 het volgende:
In een van je eigen bronnen staat zelfs dat het in de praktijk 3% is...
Allebei niet erg! Voor de hele pilstrip geldt dat je de pillen max. 36 uur achter elkaar moet slikken. Het tijdstip verzetten gaat volgens hetzelfde principe, dus zolang er niet meer dan 12 uur tussen de verschillende tijden zit kan dat prima! Succes ermee!quote:Op zondag 30 december 2007 12:14 schreef DIR het volgende:
2 vraagjes over de pil:
-Als je m in 2 weken tijd 4 keer ongeveer 3 uur later dan het gebruikelijke tijdstip hebt ingenomen issie dan nog veilig?
-Kan je zomaar midden in een cyclus het tijdstip van inname 3 uur naar achteren verschuiven? Mn vriendin nam m altijd om 7 uur 's avonds maar dit is niet handig en nu wil ze de pil om 10 uur 's avonds in gaan nemen. Kan je dit zo veranderen zonder het risico op zwangerschap te vergroten?
Thanxquote:Op zondag 30 december 2007 12:19 schreef Twinky het volgende:
[..]
Voor de hele pilstrip geldt dat je de pillen max. 36 uur achter elkaar moet slikken.
Ook niet als het in een periode van 1 maand bijvoorbeeld 6 keer voorkomt dat er tussen 2 pillen 30 uur zit?quote:Op zondag 30 december 2007 12:32 schreef lienelien het volgende:
[..]
zolang er tussen 2 pillen niet méér dan 36 uur zit, dan is er niets aan de hand.
tussen twee pillen mag maximaal 36 uur zitten. Dat betekent dat als je normaal gesproken om 22 uur je pil slikt en je er eentje vergeet, je tot 10 uur de volgende dag veilig de pil kunt slikken. De volgende kun je dan het beste weer om 22 uur slikken.quote:
Nee, maakt echt niet uit, 36 uur is veilig. Er zitten genoeg hormonen in een pil voor 36 uur.quote:Op zondag 30 december 2007 12:34 schreef DIR het volgende:7
[..]
Ook niet als het in een periode van 1 maand bijvoorbeeld 6 keer voorkomt dat er tussen 2 pillen 30 uur zit?
Heey!quote:Op woensdag 2 januari 2008 03:46 schreef Twinky het volgende:
wat je moet doen? ligt eraan of je seks hebt/ gaat hebben/hebt gehad!
zo nee: gewoon doorslikken, een per dag.
nee, dat was als je wel een stopweek had gehad en dan een nieuwe strip was gaan slikken, ik las je reactie pas nadat ik had gepost. Je bent dus niet zwanger en kunt gewoon vrolijk doorseksenquote:Op woensdag 2 januari 2008 04:12 schreef evenvraag123 het volgende:
Hmm
Maar ik dacht dat je net zei dat er juist wel een kans bestaat dat ik zwanger zou zijn?
Of klopte dat even niet?
En ik slik gewoon de Microgynon 30.
19 pillen is genoeg en seksen magquote:Op woensdag 2 januari 2008 04:25 schreef evenvraag123 het volgende:
(Eh, als je nog niet bent gaan slapen..
Nog twee vraagjes :$
Maar snap als dit écht iets te laat is
Maar omdat je die ene dag dat ik de pil dus was vergeten, als een "stopweek" ziet.. Moet ik dan een hele strip slikken na die ene dag? of moet ik gewoon maar 19 pillen slikken na die dag?
(dus:
do: pil, die bij vorige strip wordt beschouwd
vr: -, "stopdag"
za t/m einde: 21 pillen, hele strip dus
of
do: pil 1
vr: -
za t/m einde: 19 pillen
En kan ik deze week dan alweer seksen? (a) of kan ik beter nog paar daagjes wachten?)
Of je leest even het topic waarin je post.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:57 schreef Ziewoarut het volgende:
Hej dit poste ik in mijn inmiddels op een slotje gegooide topic:
Hallo,
Mijn nieuwe vriendin en ik zijn van plan om het binnekort te gaan doen, alleen wil zij niet met alleen condoom maar wil ze ook daarbij de pil slikken voor de zekerheid. Ze is er alleen al een tijdje mee gestopt.
Mijn vraag luidt dan; hoe lang duurt het voordat dat ding in werking gaat en we dus EGT HELEMAAL veilig kunnen neucken?
Dank u
Huh? Ik had gehoort dat dit 2 tot 3 maanden duurt...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:58 schreef leonieke het volgende:
Hangt af van het moment waarop jouw vriendin met de pil begintBegint ze op de eerste dag van haar menstruatie is ze direct beschermd. Anders moeten jullie toch nog een week condooms gebruiken.
Hoe meer antwoorden hoe meer informatie ik op dit voor mij onbekende terein kan verkrijgen he.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:59 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Of je leest even het topic waarin je post.
Ik snap dat gewoon niet! Gewoon denken dat je 2 a 3 maanden moet wachten tot je beschermd bent terwijl (behalve in dit topic) ook uitgebreid in de bijsluiter vermeld staat dat dat helemaal niet zo lang duurt. Waarom zit die erbij denk je? Nou ja, maar gelukkig stel je de vraag nog hier, zodat je een antwoord hebtquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:13 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Hoe meer antwoorden hoe meer informatie ik op dit voor mij onbekende terein kan verkrijgen he.
Ik heb al wat research gedaan hoor ma ik lees verschillende dingen overal vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:40 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik snap dat gewoon niet! Gewoon denken dat je 2 a 3 maanden moet wachten tot je beschermd bent terwijl (behalve in dit topic) ook uitgebreid in de bijsluiter vermeld staat dat dat helemaal niet zo lang duurt. Waarom zit die erbij denk je? Nou ja, maar gelukkig stel je de vraag nog hier, zodat je een antwoord hebt
Maar echt hoor. Waarom kwellen mensen zichzelf onnodig? Dit is haast net zo erg als vriend die zeker 5 jaar lang met condoom neukte in vriendins stopweek. De onwetendheid! De verspilling! En dit alles is zo makkelijk te voorkomen! Lees de bijsluiter! Read the fucking manual! Google is your friend!
Nee toen waren we nog niet bij elkaarquote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:07 schreef Aventura het volgende:
Ja. Just curious: hebben jullie dan de afgelopen 12 weken droog gestaan? Aangezien ze het niet met alleen condooms wil doen?
Dat mag ook en is zeker veilig...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:12 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Huh? Ik had gehoort dat dit 2 tot 3 maanden duurt...
Ahh, ok. Nee dan kan je inderdaad beter niet doorsikkenquote:Op zondag 6 januari 2008 14:29 schreef Chicolate het volgende:
Ik weet dat doorslikken geen kwaad kan, maar de keren dat ik doorslikte werd ik heel erg moe, opgezette buik, chagarijnig, hoofdpijn en allerlei kleintje kwaaltjes. Dat heb ik liever niet als ik de hele dag fris en actief op een snowboard sta, en 's avonds gezellig wil rondhangen met vrienden.
Tja, bij mij werkt het. Maar ik weet niet of het bij iedereen zo'n goed idee is. Raar eigenlijk dat het niet in de bijsluiter staat. Maar in principe neem ik aan dat je weer kan beginnen op de dag dat je ongesteld bent geworden.quote:Mijn stopweek zou ook 3 dagen worden ... dus in principe zou dat kunnen?
quote:Op zondag 6 januari 2008 00:53 schreef loveli het volgende:
[..]
On second thought, iemand die het over "neucken" heeft mag wat mij betreft wachten tot 'ie er wat volwassener mee kan omgaan.
Volgens mij moet de stopweek minimaal 3 dagen zijn. Dat heb ik ooit ergens in een bijsluiter gelezen.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:21 schreef Chicolate het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe lang moet een stopweek minimaal zijn? Ik slik een pil met ethinylestradiol/levonorgestrel (eerst gewoon mycrogynon 30, maar hier zitten zelfde hormonen in).
Ik wil namelijk de ongesteldheid 3 of 4 dagen uitstellen vanwege een toetsweek en een hele dag zwemmen aan het eind daarvan. Maar ik wil de nieuwe strip wel op het gebruikelijke moment beginnen, omdat ik anders tijdens de busreis naar Oostenrijk (wintersport) nog net 1 dag ongesteld ben, en daarvoor 2 weken doorslikken is me iets teveel.
In de bijsluiter staat alleen dat het gewoonlijk 7 dagen is, en dat je het korter kan maken om de begindag te veranderen, maar niet wat het minimum is. Op internet kon ik ook niets vinden. Weet iemand hier dat?
Ik ben zelf heel gevoelig voor doorbraakbloedingen dus ik zou hem niet zo heel kort maken.. Kan ook nooit doorslikken enzo, dan heb ik er meteen last van, erg vervelend.quote:Als u uw tabletten volgens aanwijzingen inneemt, dan zal uw menstruatie/ontrekkingsbloeding steeds op ongeveer dezelfde dag beginnen. Als u deze dag wil veranderen, dan kunt u dat doen door de tabletvrije periode tussen twee strips te verkorten (maar nooit door te verlengen!). Bijvoorbeeld als uw menstruatie normaal op vrijdag begint en u wult dat in het vervolg verschuiven naar de dinsdag (3 dagen eerder), dan moet u nu 3 dagen eerder dan gebruikelijk met een nieuwe strip beginnen. Als u de tabletvrije periode erg kort maakt (bijvoorbeeld 3 dagen of minder) kan het gebeuren dat u tijdens deze tabletvrije periode geen bloeding zult hebben. U kunt dan tijdens de volgende strip wel last krijgen van spotting of een doorbraakbloeding.
Er staat veel niet in de bijsluiter, of je moet erg goed zoeken en goed kunnen interpreteren. Gelukkig is dit topic erquote:Op zondag 6 januari 2008 17:32 schreef Chicolate het volgende:
Heel erg bedankt allemaal! Ik vind het nog steeds erg vreemd dat het niet duidelijk in de bijsluiter staat, misschien dat ik het volgende keer tegen de apotheker zeg, ze willen toch altijd tips enzo?ik hou komende week 3 tot 4 dagen aan, bloeding krijg ik toch meestal na 2 a 2,5 dagen al en dat voelt toch wel vertrouwder.
Na het slikken van de pil duurt het even voor de maximale waarde in het bloed bereikt is, daarna daalt het weer. Als je een pil slikt, zijn er na twee dagen nog resten van in je lichaam. Hoe meer dagen achter elkaar de pil geslikt wordt, des te hoger wordt de hormoonspiegel. Na een week of twee slikken stijgt de hormoonspiegel niet verder, dan is een evenwicht bereikt. Hoe hoog die waarde is hangt af van de halfwaardetijd van het progestageen (eisprongremmer) van de pil. Hoe langer de halfwaardetijd, des te langer krijg je hormonen binnen. De halfwaardetijd van de meeste pillen ligt iets onder de 30 uur. Na 4 keer de halfwaardetijd mag je aannemen dat de stof uit het lichaam is verdwenen.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:36 schreef stevo87 het volgende:
en is een lichte pil even betrouwbaar als een wat zwaardere?
Uhm.. ik zou donderdag als laatste pil rekenen. Of woensdag dus. In ieder geval is morgen aan een nieuwe strip beginnen een goed idee, dat geeft genoeg veiligheidquote:Op woensdag 30 januari 2008 21:53 schreef Qwea het volgende:
Ja hoi. Even een dom vraagje ;
Afgelopen Donderdag ziek geworden. Diarree, flinke diarree. Vrijdag ook nog. Vrijdag was mn laatste pil.
Nu begin ik morgen weer met de pil. Normaal gesproken zou ik als ik donderdag als "vergeten" mee zou tellen veilig zitten. Ik heb in mijn ogen 2 optie's ; morgen beginnen en er is niks aan de hand. Of morgen beginnen en voor de zekerheid 7 dagen wachten.
Want de pil is toch sowieso na die 7 dagen vanaf morgen weer veilig? Of zeg ik nou wat raars? Ik ga graag voor zekerheid namelijk
Ja. Maar ik ben donderdag flink aan de diaree geweest. Dus dat betekend dat Donderdag en vrijdag niet veilig zijn geweest.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:09 schreef Aventura het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal. Als je vrijdag je laatste pil was, dan moet je toch pas zaterdag weer met een nieuwe strip beginnen?
Okequote:Op woensdag 30 januari 2008 23:23 schreef Twinky het volgende:
[..]
Uhm.. ik zou donderdag als laatste pil rekenen. Of woensdag dus. In ieder geval is morgen aan een nieuwe strip beginnen een goed idee, dat geeft genoeg veiligheid
een week non stop de pil slikken is voldoende. Maar jij hebt stopweek gehad! Volgens de nieuwe regels is het zo dat als je in de eerste week een pil vergeet (dus ook de eerste) je een week condooms moet gebruiken, en niet meer met terugwerkende kracht. Dus dan zou je inderdaad na zeven dagen weer veilig zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2008 07:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
OkeMaar even gewoon omdat ik wil weten of ik gelijk heb ; Als ik nou woensdag óók aan de diaree zou zijn geweest, dan had ik gisteren moeten beginnen. Niet gedaan dus.
Dan is het toch altijd sowieso na 7 dagen weer veiligWant dat vroeg ik me dus af. Ik lees berichten dat je een maand moet wachten
uh.. ja.. hmm...quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:36 schreef Qwea het volgende:
oooooh oke.
Naja, ik zit hoe dan ook nu toch veiligblij dat ik woensdag geen spetterpoep had
quote:
Dus het zou wel kloppen dat ik idd vandaag weer veilig ben.quote:Heeft u minstens twee pillen in de derde week van de strip vergeten, dan kunt u twee dingen doen:
* de vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken en gelijk doorgaan met de volgende strip, zodat u na het vergeten minimaal zeven pillen slikt. Eventueel kunt u twee strips na elkaar slikken; de pil blijft veilig;
* direct een pauzeweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen; de pil blijft veilig. Let op: reken de dagen dat u de pil vergeten hebt bij de pauzeweek.
dat ging over de spetterpoepquote:Op donderdag 31 januari 2008 10:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik wacht wel gewoon 7 dagen dan
Ooh, trouwens nog even voor twinky ;
[..]
Dus het zou wel kloppen dat ik idd vandaag weer veilig ben.Geen idee waarom je dan ook "ja hmm, um " zei
![]()
Oooh. Maar ik had woensdag geen vieze dingen in mijn wc potjequote:Op donderdag 31 januari 2008 10:57 schreef Twinky het volgende:
[..]
dat ging over de spetterpoep
Als je woensdag ook een versnelde stoelgang had gehad was je pil van dinsdag de laatste, en had je dus op woendag een nieuwe moeten slikken...
gelukkigquote:Op donderdag 31 januari 2008 10:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oooh. Maar ik had woensdag geen vieze dingen in mijn wc potje
Doorbraakbloedingen na slechts 1 dag langer de pil slikken dan 1 stripje?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:57 schreef Chicolate het volgende:
Dat zijn doorbraakbloedingen, als ik me niet vergis. Mijn huisarts heeft mij geadviseerd om over te stappen op een zwaardere pil, als ik vaak last had van doorbraakbloedingen. Misschien is jouw pil te licht?
Wat je nu verder moet doen weet ik niet, ik had laatst zelf voor het eerst doorbraakbloedingen (was hem in de derde week een keer vergeten en had tijdens die derde week meerdere keren bloedverlies) maar die waren zo licht (paar druppels) dat ik gewoon door ben gegaan met slikken. In jouw geval zou ik stoppen met slikken: doorslikken doe je (neem ik aan) om de ongesteldheid uit te stellen, en dat is al mislukt, dus wat voor zin heeft het om door te blijven slikken?
Misschien dat de andere dames hier meer verstand van hebben, maar dit is wat ik heb meegekregen van het verhaaltje van de arts en dat is al een tijdje geleden.
Inderdaad, ik slik hem meestal ook drie maanden achtereen voordat ik een stopweek 'neem'. Ik denk dan ook niet dat dit je altijd zal overkomen, eerder dat er gewoon even iets mis is in je lijf, een disbalansje. Dat is dus wel een doorbraakbloeding, maar meer toevallig en zal dus niet altijd zo zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:57 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Doorbraakbloedingen na slechts 1 dag langer de pil slikken dan 1 stripje?
Jeetje dan wil mijn lichaam wel erg graag ongesteld zijn.
Er zijn toch vrouwen die hem maanden doorslikken? En ik mag niet eens 1 dag??
Slik de Yasmin overigens.
Dat is bij iedereen anders. Meestal worden meisjes 2 tot 3 dagen na de laatste pil ongesteld. Ik werd altijd op zondag eind van de middag ongesteld. Als zij zeker wil weten niet in het weekend ongesteld te worden kan ze het beste in het weekend gewoon slikkenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:46 schreef --Christiaan-- het volgende:
In de bijsluiter van de pil stond dat mijn vriendin in het weekend niet ongesteld zou zijn, als ze op zaterdag zou beginnen met slikken. Nu was vrijdag haar laatste pil, hoe lang daarna wordt ze dan ongesteld?
ja magquote:Op zondag 17 februari 2008 00:04 schreef Mrsgod het volgende:
Ik heb een vraag.
Ik zit nu aan mn laatste pil van de strip. En ik heb geen nieuwe strip meer (ik wil doorslikken). Dus dan ga ik hem zondag "vergeten" (apotheek is zondag niet open).
Zo zit het ; Ik ben hem op dag 6 een keer vergeten, en een aantal dagen daarvoor ook.
Vanaf dag 7 heb ik hem gewoon weer helemaal goed geslikt.
En ik zit nu op de laatste pil van week drie.
Mag ik nu zondag een pil vergeten? En dan maandag weer goed slikken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |