abonnement Unibet Coolblue
pi_48141407
vorig deeltje: [Centraal] De Pil #7

Ik gooide het topic op slot dit was mijn laaste post:
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:15
schreef Riann het volgende:

Ik heb een vraagje...

ik slik altijd 2 tot 3 maanden de pil door en word ongesteld wanneer het mij het beste uitkomt. Dat was dus dit weekend. Ik ben altijd maar dan altijd 6 dagen ongesteld. Ik heb ongeveer een maand geleden antibiotica geslikt. Ik heb een week geleden de laatste pil geslikt en dit is dus de stopweek. En ik zou tot donderdag ongesteld moeten zijn. Nu was ik het vrijdag heel erg dat was mijn eerste dag. Zaterdag was ik het maar een klein beetje van gister ook bijna niet. En nu helemaal niet meer. Terwijl dat de eerste tweede en derde dag bij mij altijd super erg zijn. Dan moet ik zelfs 2 maandverbandjes achter elkaar doen en moet ik het om de 2 a 3 uur verwisselen. Zou het dan toch kunnen zijn dat je dan zwanger bent. Ik vind het allemaal een beetje raar en wazig.
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 12:40:24 #2
5428 crew  miss_sly
pi_48142163
http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=121

Het kan dus wel dat de antibiotica invloed heeft op de pil. Hebben ze bij de apotheek je daar niet voor gewaarschuwd?

toevoeging: maar ik denk, gezien het feit dat je wel bloedverlies hebt gehad, er niets aan de hand is. Twijfel je toch, kun je voor de zekerheid een testje doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_48142556
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:40 schreef miss_sly het volgende:
http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=121

Het kan dus wel dat de antibiotica invloed heeft op de pil. Hebben ze bij de apotheek je daar niet voor gewaarschuwd?

toevoeging: maar ik denk, gezien het feit dat je wel bloedverlies hebt gehad, er niets aan de hand is. Twijfel je toch, kun je voor de zekerheid een testje doen.
Ja dat wist ik wel maar ik heb nu zo weinig bloedverlies dat het misschien zou zijn dat ik toch zwanger of zo kan zijn. Want dat beetje bloedverlies kan misschien ook wel komen omdat ik een paar maanden achter elkaar de pil doorslik. Dat weet ik dus niet.
  Vis een optie? maandag 9 april 2007 @ 12:53:16 #4
70532 loveli
N
pi_48142589
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:40 schreef miss_sly het volgende:
toevoeging: maar ik denk, gezien het feit dat je wel bloedverlies hebt gehad, er niets aan de hand is.
Ik wil geen onrust zaaien, maar dat is geen garantie. Gewoon een test halen, dan heb je het snelst zekerheid.
crap in = crap out
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 12:55:22 #5
5428 crew  miss_sly
pi_48142653
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:52 schreef Riann het volgende:

[..]

Ja dat wist ik wel maar ik heb nu zo weinig bloedverlies dat het misschien zou zijn dat ik toch zwanger of zo kan zijn. Want dat beetje bloedverlies kan misschien ook wel komen omdat ik een paar maanden achter elkaar de pil doorslik. Dat weet ik dus niet.
Als je dat wist, waarom heb je dan geen condooms gebruikt, wetende dat de pil minder zekerheid zou geven?

Als je twijfelt, zou je gewoon een testje kunnen halen, dan ben je van de onzekerheid af. Niemand hier kan je vertellen of je wel of niet zwanger bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_48142754
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je dat wist, waarom heb je dan geen condooms gebruikt, wetende dat de pil minder zekerheid zou geven?

Als je twijfelt, zou je gewoon een testje kunnen halen, dan ben je van de onzekerheid af. Niemand hier kan je vertellen of je wel of niet zwanger bent.
Met condooms is niet zo fijn. En ik heb wel vaker een antibiotica kuurtje gehad is altijd goed gegaan ( misschien wel een beetje stom gedacht)

En ik weet dat niemand mij kan vertellen of ik wel of niet zwanger ben. Maar ik wou/ wil weten of er een grote kans bestaat dat het wel zo is.
  Vis een optie? maandag 9 april 2007 @ 13:14:15 #7
70532 loveli
N
pi_48143212
De kans dat je zwanger bent is groter dan de kans dat je de lotto wint.

Als je wat meer info geeft over wanneer je seks hebt gehad tijdens je kuur, is daar meer over te zeggen. Hoe lang was de kuur en hoe lang voor/tijdens/na de kuur heb je seks gehad?

Ik weet niet precies hoe zo'n kuur de veiligheid van de pil beinvloed, maar dit lijkt me ongeveer juist:
Als de kuur een week duurde, was de eerste week van je kuur redelijk veilig (ik neem aan dat je de weken daarvoor de pil doorslikte, vergelijk de kuur met je stopweek).
Als de kuur langer dan een week duurde, was het vanaf halverwege de kuur niet veilig. De 'stopweek' is alleen veilig als de pil daarna zijn werk weer kan doen.

Als je tijdens een onveilig moment seks hebt gehad, is het niet te zeggen hoe groot de kans op zwangerschap is. Een gemiddeld vruchtbaar stel heeft 20% kans op zwangerschap, maar jonge vrouwen hebben een veel grotere kans dan oudere vrouwen. Dat gemiddelde is gebaseerd op alle leeftijden.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 9 april 2007 @ 13:15:20 #8
70532 loveli
N
pi_48143251
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:58 schreef Riann het volgende:
Met condooms is niet zo fijn.
En ik weet dat ik het er niet in hoef te wrijven, maar met condoom lijkt me fijner dan ongepland zwanger.
crap in = crap out
pi_48143345
Het was een kuur van een week. Tijdens ervoor en erna sex gehad heb een vaste vriend...

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven als je bijv zwanger bent of je dan omdat je de pil slikt dan misschien toch een beetje ongesteld word. of kan worden. Als het helemaal niet kan als je zwanger bent hoef ik me geen enkele zorgen te maken.
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 13:21:47 #10
5428 crew  miss_sly
pi_48143433
Dat kan zeker wel, ook als je geen pil slikt kan dat. Bloedverlies is niet per definitie ongesteldheid. Dus niemand kan je hier garanderen dat je niet zwanger bent. Ga een test halen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Vis een optie? maandag 9 april 2007 @ 13:23:10 #11
70532 loveli
N
pi_48143486
Zoals eerder gezegd, een bloeding is geen garantie dat je niet zwanger bent. Het is niet de regel, maar er zijn uitzonderingsgevallen bekend (ik ken iemand die wel bloedingen had, maar pas na 8 maanden doorhad dat ze zwanger was).
crap in = crap out
pi_48143516
Dan ga ik er denk ik vrijdag eentje halen dan kanik die samen metmijn vriend doen
pi_48320932
gister test gedaan en ik ben niet zwanger
  maandag 16 april 2007 @ 17:07:09 #14
92409 Twinky
Little star.
pi_48385864
gelukkig maar

even toevoeging: Bij de Pil zijn de bloedingen geen menstruatie-bloedingen. Even met verhaaltje:

zonder Pil: tweede week (ong. anderhalve week na menstruatie) van periode eiersprong, eitje zakt langzaam naar baarmoeder, wacht lekker af en je baarmoeder creeert alvast een bedje voor het embryo. Als er dan geen zaadje bijkomt denkt het eitje 'oh jee, pechgehad, geen babytje maken' en ruimt je lijf het bedje voor de baby weer op.

met Pil: de Pil geeft je lijf het idee dat je zwanger bent. Het baarmoederbedje staat er en je lichaam is ervan overtuigt dat er een babytje inligt. Daarom (en daarbij) komt er ook geen eitje vrij (werking 1 van de Pil) en is het transportslijm dat de sperma in de goede richting vervoert niet glad maar stroperig (werking 2). Als je stopt met de Pil (stopweek of vergeten) merkt je lichaam dat er geen babytje in het bedje ligt. Het bedje wordt dus opgeruimd en soms maakt je lichaam een nieuw eitje aan om het opnieuw te proberen. Als er dan op het verkeerde moment (door te lange stopweek of Pil vergeten) een zaadje bijkomt staat het bedje al klaar en kan er nu wel een babytje in.
pi_49055279
Op aanraden van mijn HA ben ik, een klein maandje geleden, overgestapt van Minulet naar Yasmin. Ik had nl erg veel last van stemmingswisselingen in de week voordat ik ongesteld moest worden en ook erg veel buikpijn, alleen nu blijft mijn menstruatie uit.. (hoewel ik toch de bijhorende buikpijn en hoofdpijn heb.. )

Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_49143974
Ik baal echt van de pil, ik slik nu een jaar de pil, waarvan ongeveer 10 maanden microgynon.
Ik word echt nauwelijks ongesteld, laatste keer dat ik een stopweek had was vorige week (had daarvoor 2 strippen doorgeslikt), en het enige wat ik zag was een eenmalig beetje rood slijm. Dat was alles. Tevens worden mijn tieten er gigantisch van (zelfs nu ik een week geen pil heb genomen, zijn ze gewoon en cupmaat kleiner. Alsof een baby ze net heeft leeggezogen).
Zal er toch maar eens mee naar de huisarts gaan, alleen ben ik daar pas 1 maal geweest en toen kreeg ik een uitbrander dat ik te laat was, dus echt close met m'n HA ben ik niet.
Klote pil, het is dat condooms zo kut zijn.
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2007 @ 17:33:06 #17
70532 loveli
N
pi_49151258
Dat je niet ongesteld wordt is geen ramp. Door de pil wordt er sowieso minder slijmvlies opgebouwd en hoeft er minder afgebroken te worden.
Als je last hebt van de schommelingen in je cupmaat, kun je overwegen over te stappen op een ander type pil. De Yasmin is vrij neutraal en zal misschien beter bevallen.
crap in = crap out
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:35:36 #18
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_49265714
hey, ik zou hier graag verdergaan op dat gesloten topic over seks in de pilvrije week. in enkele reacties die na mij kwamen stond er dat je wel zwanger kon raken als je seks hebt in je pilvrije week. ik wil toch nog eens herhalen dat ik vrij zeker ben dat dat niet zo is (zie ook m'n postje in dat topic). ben ik nu fout?
er schreef ook iemand dat de kans op tweelingen groter is als je tijdens die week zwanger wordt. onzin
Screw you guys, I'm going home.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:12:32 #19
92409 Twinky
Little star.
pi_49269862
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:35 schreef Mihaelaz het volgende:
hey, ik zou hier graag verdergaan op dat gesloten topic over seks in de pilvrije week. in enkele reacties die na mij kwamen stond er dat je wel zwanger kon raken als je seks hebt in je pilvrije week. ik wil toch nog eens herhalen dat ik vrij zeker ben dat dat niet zo is (zie ook m'n postje in dat topic). ben ik nu fout?
er schreef ook iemand dat de kans op tweelingen groter is als je tijdens die week zwanger wordt. onzin
Nee absoluut niet! Wat een onzin! Allebei de dingen!

Als je de pil gewoon netjes slikt ben je honderd procent veilig in de stopweek, mits je dus drie weken netjes geslikt hebt en je stopweek niet langer dan zeven dagen is (mag wel korter)
Hoe dat komt staat onder andere hier: [centraal] De pil deel 8
Doordat in de stopweek het bedje opgeruimd is, kan er geen babytje in, ook dendert het bedje heel hard over het babytje heen, dus vindt hij dat niet fijn. En als de stopweek voorbij is, begint het weer van voren af aan.

en tweelingen is ook onzin, dat zijn eigenlijk gewoon foutjes (twee zaadjes in 1 eitje of per ongeluk 2 eitjes).
Sterker nog, als je het goed doet met de pil heb je helemaal geen eisprong, dus heb je gewoon nul-lingen.

Dat de pil veilig is staat ook gewoon in je gebruiksaanwijzing. Degenen die die dingen zeggen moet je de gebruiksaanwijzing maar eens onder hun neus duwen! Wat een poepchinezen.
  Vis een optie? vrijdag 11 mei 2007 @ 16:12:34 #20
70532 loveli
N
pi_49272345
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:12 schreef Twinky het volgende:
en tweelingen is ook onzin, dat zijn eigenlijk gewoon foutjes (twee zaadjes in 1 eitje of per ongeluk 2 eitjes).
Ahum.. twee zaadjes in een eitje wordt geen tweeling! Of er zijn 2 eitjes die afzonderlijk bevrucht worden, of er is 1 bevrucht eitje dat splitst en 2 babies wordt.
crap in = crap out
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:18:16 #21
48233 Auticia
warriorette
pi_49293899
quote:
Op zondag 6 mei 2007 06:03 schreef fae_sarah het volgende:
Op aanraden van mijn HA ben ik, een klein maandje geleden, overgestapt van Minulet naar Yasmin. Ik had nl erg veel last van stemmingswisselingen in de week voordat ik ongesteld moest worden en ook erg veel buikpijn, alleen nu blijft mijn menstruatie uit.. (hoewel ik toch de bijhorende buikpijn en hoofdpijn heb.. )

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind Yasmin een rotpil.
Heb een jaar geen pil geslikt en pas weer begonnen met Yasmin, was meteen een hele maand ongesteld. Hoezee.

Toen ik geen pil slikte had ik trouwens ook beduidend minder malaise rondom de menstruatie dan wanneer ik hem wel slik.
I bet you are flying inside.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:24:31 #22
92409 Twinky
Little star.
pi_49304171
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Ahum.. twee zaadjes in een eitje wordt geen tweeling! Of er zijn 2 eitjes die afzonderlijk bevrucht worden, of er is 1 bevrucht eitje dat splitst en 2 babies wordt.
tjah. dat weet ik. En ik snap niet waarom ik dat zei. Van continu leren word je erg gaar.
  maandag 14 mei 2007 @ 14:33:07 #23
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_49364240
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:18 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ik vind Yasmin een rotpil.
Waarom precies?

Ik slik hem al een tijdje maar ik had laast voordat ik ongesteld moest worden opeens echt last van ontzettende geirriteerdheid jegens ehm..alles (zonder een specifiek aan te wijzen oorzaak ). Echt super irritant... (niet de geirriteerdheid, die kan ik nog wel handelen van mezelf maar meer dat "niet weten waarom"... ) Maar er is geen pil waarbij je deze bijwerking niet hebt? Yasmin zou al een hele lichte zijn dacht ik?

Verder wil ik graag het begin van m'n stopweek voortaan op een andere dag laten vallen.. Mag ik dan zomaar weer beginnen wanneer ik wil (zit nu in de stopweek). Dus zegmaar bijvoorbeeld een paar dagen later dan ik normaal aan een nieuwe strip zou beginnen? (snap dat het dan die paar dagen niet veilig is natuurlijk )
Maar dat kan gewoon toch / werkt zo neem ik aan?
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  Vis een optie? maandag 14 mei 2007 @ 14:52:33 #24
70532 loveli
N
pi_49365149
Als je de stopweek langer maakt dan wat er in de bijsluiter staat, issie niet alleen die paar dagen niet veilig! De stopweek korter maken is prima, een halve week langer doorslikken is prima, maar de stopweek langer maken is niet ok.

Lees de *($#& bijsluiter enzo...
crap in = crap out
  maandag 14 mei 2007 @ 16:03:02 #25
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_49368168
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:52 schreef loveli het volgende:
Als je de stopweek langer maakt dan wat er in de bijsluiter staat, issie niet alleen die paar dagen niet veilig! De stopweek korter maken is prima, een halve week langer doorslikken is prima, maar de stopweek langer maken is niet ok.

Lees de *($#& bijsluiter enzo...
Ok. Ik slik nog niet zo lang. En die bijsluiter kan even niet, die heb ik niet altijd bij me en wilde het NU weten.
Daarbij, daar is dit topic toch voor?
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')