abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50887930
bij onze verzekering staat inderdaad niet wát er is vergoed, maar per vergoeding wel een datum :S

Twinky bedankt voor je antwoord
  zondag 8 juli 2007 @ 16:50:22 #52
180703 Shivers
shivering
pi_51262925
kick:

Viel me op: op de zondagmorgen (van de stopweek dan he) word ik meestal ongesteld. En de laatste tijd is dat ook niet zo veel meer maar er is sprake van een bloeding. Afijn, zaterdagmiddag sex gehad en de savonds al ongsteld. Terwijl ik t dus de zondag (vandaag) had verwacht. Is me wel vaker opgevallen - net of wekt de sex t wat op... Ow ja, en ben nu ook goed ongsteld ipv maar een beetje zoals dus die laatste tijd. Misschien ben ik de enge die daar ff van staat te kijken...
hier had uw tekst kunnen staan
  maandag 9 juli 2007 @ 00:03:14 #53
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_51276962
paar onnozele vraagjes:
wat zou er gebeuren als je als man de pil neemt, zeg een hele maand elke dag 1?
misschien lichte borstgroei of wat anders?

zou er ook nog een anticonceptie pil speciaal voor mannen op de markt komen??
life is good... enjoy it!
pi_51287542
Ik heb een vraag..

Vanacht heb ik (zonder condoom) sex gehad met een meisje die de pil slikt. Ze zei alleen dat ze vorige week 1x vergeten was hem te slikken. (ik weet niet welke dag dit was.)
Kan dit nu gevaarlijk zijn en is het misschien raadzaam dat zij nu een morning-after pil inneemt?
  Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 13:19:12 #55
70532 loveli
N
pi_51288634
Ja.
crap in = crap out
pi_51288946
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:19 schreef loveli het volgende:
Ja.
Ik heb haar net maar even via de telefoon gesproken, en zij zegt dat dat het in week 2 was dat ze hem vergeten was en dat het daarom geen probleem moet zijn..(terwijl het in week 1 of 3 wel erg zou zijn..) Ze was hier erg zeker over, toch heb ik het idee dat dit niet goed kan zijn..

pi_51288967
edit: foutje
  maandag 9 juli 2007 @ 21:43:56 #58
92409 Twinky
Little star.
pi_51305361
haal die pil nou maar, beter dan een baby. Week 2 is relatief veilig maar dan nog
pi_51305483
Twee of drie maanden slikken totdat het jou uitkomt lijkt me niet echt gezond..
  Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 22:25:41 #60
70532 loveli
N
pi_51306996
crap in = crap out
  maandag 16 juli 2007 @ 18:17:33 #61
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_51529166
Op vakantie bij +/- 35 graden (soms 45) is het dan verstandig de pil in de koelkast te leggen ofzo? (ook uit de zon is het 35/45 graden)

Willen natuurlijk geen kindjes na de v akantie
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:47:29 #62
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_51596045
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:48 schreef Smart_ass het volgende:
Twee of drie maanden slikken totdat het jou uitkomt lijkt me niet echt gezond..
en waar haal jij die wijsheid vandaan????

de gynocoloog heeft het me geadviseerd....
pi_51601570
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:05 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de bijverschijnselen voor iedereen hetzelfde zijn hoor, ik denk dat er zat meiden zijn die tevreden zijn over de Yasmin.
Ik gebruik al een vijftal jaar Yasmin en ben er nog altijd heel tevreden over. Enige minpunt is dat je er niets van terugbetaald krijgt in mijn ogen...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 12:21:28 #65
92409 Twinky
Little star.
pi_51985211
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:17 schreef wobbel het volgende:
Op vakantie bij +/- 35 graden (soms 45) is het dan verstandig de pil in de koelkast te leggen ofzo? (ook uit de zon is het 35/45 graden)

Willen natuurlijk geen kindjes na de v akantie
kan natuurlijk geen kwaad. Als je een koelkast in de buurt hebt zou ik het zeker doen. Anders gewoon op een donker plekje leggen dat het koelste blijft.

Let erop dat je de pil dan niet vergeet, aangezien -ie niet meer op je kussen ligt ofzo
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:22:21 #66
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_52056422
Twee weken terug op vakantie in Belgie wegens onsteking medicijnen gekregen, ben in de waslijst meds die ik gebruik vergeten te vertellen dat ik de pil gebruik.

Geen probleem, dacht ik, want er zal wel veel mee samengaan. Niet meer aan gedacht todat ik hier een topic voorbij zag komen over NSAIDs en verminderde werking van de pil. Aangezien ik in die twee weken onbeschermde seks heb gehad, begin ik me nu ernstig af te vragen hoe verminderd die werking dan is .

Ik gebruik dus nu ongeveer 2 weken diclofenac (bijna klaar met de kuur), een NSAID, en het enige wat er over te vinden is 'verminderde werking van de pil'. Weet iemand hier of ik nu een probleem heb?

Kuttt
I believe that the unconscious mind can take in much more information than we can take in consciously.
Besides that I am basically a lazy person and I don't want to think about it.
pi_52056802
diclofenac is tegen de pijn dat is toch nooit een kuur en diclofenac geeft geen mindere werking op de pil. Trouwens ik heb regelmatig een antibioticakuurtje en ik heb dan eigenlijk nog gewoon altijd sex zonder condoom (vaste vriend) en nog nooit zwanger geraakt ik denk ook dat het erg verschilt per persoon
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:44:53 #68
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_52057144
Diclofenac is ook ontstekingsremmend, dit had ik ivm vocht in mn hand wat ook idd pijn veroorzaakte. Om de ontsteking tegen te gaan moest ik het twee weken gebruiken.

Maar bedankt voor je reactie, ik voel me nu wel iets geruster. Ik hoef dus geen MAP te nemen? nouja dat heeft sowieso weinig zin gezien de afgelopen 2 weken Ik ga het morgen voor de zekerheid navragen bij de apotheek maar nu kan ik in ieder geval een beetje geruster slapen
I believe that the unconscious mind can take in much more information than we can take in consciously.
pi_52057219
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:44 schreef Emmy88 het volgende:
Diclofenac is ook ontstekingsremmend, dit had ik ivm vocht in mn hand wat ook idd pijn veroorzaakte. Om de ontsteking tegen te gaan moest ik het twee weken gebruiken.

Maar bedankt voor je reactie, ik voel me nu wel iets geruster. Ik hoef dus geen MAP te nemen? nouja dat heeft sowieso weinig zin gezien de afgelopen 2 weken Ik ga het morgen voor de zekerheid navragen bij de apotheek maar nu kan ik in ieder geval een beetje geruster slapen
navragen kan nooit geen kwaad

maar diclofenac heeft geen tegenwerking op de pil ik ben zuster en ik heb ook altijd diclofenac thuis liggen is een best sterke pijnstiller.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:15:53 #70
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_52058201
Mogen complexe vraagjes mbt de betrouwbaarheid hier ook gesteld worden?

(geen wetenschappelijk gewauwel, gewoon verhaaltje van vriendin die keertje anders geslikt heeft dan normaal)
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:23:37 #71
92409 Twinky
Little star.
pi_52058461
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:15 schreef VASND het volgende:
Mogen complexe vraagjes mbt de betrouwbaarheid hier ook gesteld worden?

(geen wetenschappelijk gewauwel, gewoon verhaaltje van vriendin die keertje anders geslikt heeft dan normaal)
juist daar zijn we erg goed in
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:34:37 #72
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_52058873
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:47 schreef Riann het volgende:

[..]

maar diclofenac heeft geen tegenwerking op de pil ik ben zuster en ik heb ook altijd diclofenac thuis liggen is een best sterke pijnstiller.
Oke tof bedankt! Al die bronnen op internet spreken elkaar tegen en ik ben nogal een stresskip.. ga nu rustig slapen en morgen om van 99% naar 100% zeker te gaan bij de apotheek navragen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:37:10 #73
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_52058983
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:23 schreef Twinky het volgende:

[..]

juist daar zijn we erg goed in
Oké dan !

Het zit namelijk zo:

Mijn vriendin is een tijd geleden met de pil begonnen, en heeft tijdens de vakantie door geslikt.
Nu is ze door het tijdverschil plus de negen uur durende vliegreis er eentje vergeten, en is ze gestopt (bij wijze van naja dan maar stopweek). Dit was dus midden in de strip.
Nu is ze, omdat ze na 2 dagen nog niet ongesteld was geweest, weer doorgegaan met slikken, en de 3e dag alsnog ongesteld geworden, en doorgeslikt.
Inmiddels hebben we dinsdag seks gehad (sowieso wel veilig, aangezien het de 8e dag was na het stoppen, en de pillen in het midden van de strip zwaarder zijn?).
Ze had gehoord dat de hormoondoseringen niet gelijk waren in de pillen, en dat lijkt me ergens ook best wel logisch, dus mijn vraag: naar mate de maand vorderd, en ze zou gewoon met deze strip doorgaan met slikken, wordt de werking minder betrouwbaar?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:42:29 #74
92409 Twinky
Little star.
pi_52059155
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:34 schreef Emmy88 het volgende:

[..]

Oke tof bedankt! Al die bronnen op internet spreken elkaar tegen en ik ben nogal een stresskip.. ga nu rustig slapen en morgen om van 99% naar 100% zeker te gaan bij de apotheek navragen
ik denk dat ze je bij de apotheek zeggen dat je nu zwanger zou kunnen zijn. Ga daar maar vast van uit, en sowieso is het een mogelijkheid, omdat ieder lijf er anders op reageert en het niet voor niets in de gebruiksaanwijzing staat.
Daarentegen werkt de Pil enigszins cumultatief, en kun je er haast vanuit gaan dat er voldoende hormonen in je lichaam aanwezig waren. MAP is inderdaad te laat, maar je hebt ook nog een abortuspil (lijkt minder erg dan de overtijdsbehandeling).Ik ga voor niet zwanger, maar een testje als je de volgende keer ongesteld moet worden kan geen kwaad.

Let op: ongesteld worden betekent niet dat je niet zwanger bent!!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:50:48 #75
92409 Twinky
Little star.
pi_52059441
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:37 schreef VASND het volgende:

[..]

Oké dan !

Het zit namelijk zo:

Mijn vriendin is een tijd geleden met de pil begonnen, en heeft tijdens de vakantie door geslikt.
Nu is ze door het tijdverschil plus de negen uur durende vliegreis er eentje vergeten, en is ze gestopt (bij wijze van naja dan maar stopweek). Dit was dus midden in de strip.
Nu is ze, omdat ze na 2 dagen nog niet ongesteld was geweest, weer doorgegaan met slikken, en de 3e dag alsnog ongesteld geworden, en doorgeslikt.
Inmiddels hebben we dinsdag seks gehad (sowieso wel veilig, aangezien het de 8e dag was na het stoppen, en de pillen in het midden van de strip zwaarder zijn?).
Ze had gehoord dat de hormoondoseringen niet gelijk waren in de pillen, en dat lijkt me ergens ook best wel logisch, dus mijn vraag: naar mate de maand vorderd, en ze zou gewoon met deze strip doorgaan met slikken, wordt de werking minder betrouwbaar?
Sowieso is ze niet zwanger, maak je geen zorgen. Als je de pil doorslikt tellen alle weken na de tweede als de derde week, dus dat je stopweek kunt houden wanneer je wilt. De stopweek was kort, maar dat maakt niet uit.

bij de normale anticonceptiepil zijn alle pillen even hoog gedoseerd. In de tweede week ben je alleen veiliger, omdat je de week ervoor-week erna buffer hebt, die erg goed werkt. Sowieso kun je dat als trucje gebruiken, als je de week voor de seks en de week erna de pil netjes hebt geslikt (stopweek uitgezonderd, die telt ook als 'netjes slikken', mits maximaal 7 dagen)

Ze kan deze strip dus afslikken. Het is wel verstandig om daarna nog een hele slip door te slikken om weer in het gewone ritme te komen, en om zeker te zijn dat je meer dan twee weken hebt geslikt. De volgende keer dat zoiets gebeurt kan ze ook beter een nieuwe strip pakken en de halve gebruike als reservestrip (bij diarree/overgeven oid), zodat ze in het normale ritme blijft.

Zeg haar maar dat het verstandiger is om gewoon hele strippen te slikken (doorslikken of niet) en altijd een hele week stopweek te houden. Zo raak je de tel niet kwijt en krijg je niet zulke situaties.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:59:34 #76
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_52059684
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:50 schreef Twinky het volgende:

[..]

Sowieso is ze niet zwanger, maak je geen zorgen. Als je de pil doorslikt tellen alle weken na de tweede als de derde week, dus dat je stopweek kunt houden wanneer je wilt. De stopweek was kort, maar dat maakt niet uit.

bij de normale anticonceptiepil zijn alle pillen even hoog gedoseerd. In de tweede week ben je alleen veiliger, omdat je de week ervoor-week erna buffer hebt, die erg goed werkt. Sowieso kun je dat als trucje gebruiken, als je de week voor de seks en de week erna de pil netjes hebt geslikt (stopweek uitgezonderd, die telt ook als 'netjes slikken', mits maximaal 7 dagen)

Ze kan deze strip dus afslikken. Het is wel verstandig om daarna nog een hele slip door te slikken om weer in het gewone ritme te komen, en om zeker te zijn dat je meer dan twee weken hebt geslikt. De volgende keer dat zoiets gebeurt kan ze ook beter een nieuwe strip pakken en de halve gebruike als reservestrip (bij diarree/overgeven oid), zodat ze in het normale ritme blijft.

Zeg haar maar dat het verstandiger is om gewoon hele strippen te slikken (doorslikken of niet) en altijd een hele week stopweek te houden. Zo raak je de tel niet kwijt en krijg je niet zulke situaties.
Het was wat lastig op een rijtje te zetten allemaal, maar we begrijpen het nu .
Hartstikke bedankt!
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:04:40 #77
92409 Twinky
Little star.
pi_52059823
ik moest het wel een paar keer lezen voordat ik jullie verhaal snapte ja
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:20:12 #78
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_52060334
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:42 schreef Twinky het volgende:

[..]

ik denk dat ze je bij de apotheek zeggen dat je nu zwanger zou kunnen zijn. Ga daar maar vast van uit, en sowieso is het een mogelijkheid, omdat ieder lijf er anders op reageert en het niet voor niets in de gebruiksaanwijzing staat.
Daarentegen werkt de Pil enigszins cumultatief, en kun je er haast vanuit gaan dat er voldoende hormonen in je lichaam aanwezig waren. MAP is inderdaad te laat, maar je hebt ook nog een abortuspil (lijkt minder erg dan de overtijdsbehandeling).Ik ga voor niet zwanger, maar een testje als je de volgende keer ongesteld moet worden kan geen kwaad.

Let op: ongesteld worden betekent niet dat je niet zwanger bent!!
Daar gaat mn nachtrust . Ik hoop dat het helpt dat ik de pil nu al 5 weken achter elkaar slik, als het enigszins cumulatief werkt. Goed, ik zal het morgen wel zien en jullie het laten weten!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:27:04 #79
92409 Twinky
Little star.
pi_52060581
ga er maar van uit dat je niet zwanger bent (er staat ook verminderd en niet absoluut geen werking meer, toch moet je wel even de optie openhouden, sorry
  Vis een optie? vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:21:51 #80
70532 loveli
N
pi_52061929
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:20 schreef Emmy88 het volgende:
Ik hoop dat het helpt dat ik de pil nu al 5 weken achter elkaar slik, als het enigszins cumulatief werkt.
Dat is zo. Ik geloof dat je na een week of 2 slikken aardig in de buurt bent van het hoogste punt van de concentratie hormonen in je bloed, daarna stijgt het niet zo heel veel meer. Ik weet niet precies op welke manier de werking van de pil kan worden verminderd door je medicijnen, vaak heeft het te maken met een snellere werking van de lever.
Dat soort waarschuwingen staat vaak in de bijsluiter zodat de fabrikant van het medicijn niet aansprakelijk kan worden gesteld mocht je onverhoopt toch zwanger worden.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:51:47 #81
70532 loveli
N
pi_52062427
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:37 schreef VASND het volgende:
...Dit was dus midden in de strip.
Dus zonder stoppen met de tweede srip begonnen, 2 dagen niet geslikt en daarna verder gegaan met dezelfde aangebroken strip?
quote:
Of dat echt veilig was hangt af van welke pil ze slikt:
quote:
Ze had gehoord dat de hormoondoseringen niet gelijk waren in de pillen
Bij een een-fase pil zitten in alle pillen evenveel hormonen (diane, minerva, microgynon, rigevidon, yasmin, fmodeen en nog veel meer namen). Dan is er niets aan de hand.

Als ze een twee- of drie-fasen pil slikt (bv. gracial of trigynon), zit in de eerste reeks pillen meestal geen progestageen, maar alleen oestrogeen. Vooenamelijk het progestageen zorgt voor de remming van de eisprong. Als ze een meer-fasen pil slikt, is het lastig om zonder bijsluiter te beredeneren hoe veilig het was.
crap in = crap out
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:07:12 #82
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_52075079
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:47 schreef Riann het volgende:

[..]

We have a winner

Diclofenac kan dus absoluut geen kwaad voor de pil. Gelijk gevraagd hoe het zat met een doorbraakbloeding die ik gister had, en dat is wel schadelijk . Alsnog de MAP genomen dus, binnen 24 uur, dus nu komt alles (hopelijk!) goed
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:29:00 #83
92409 Twinky
Little star.
pi_52075552
gelukkig maar
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:18:58 #84
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_52076860
quote:
Dus zonder stoppen met de tweede srip begonnen, 2 dagen niet geslikt en daarna verder gegaan met dezelfde aangebroken strip?
Precies dat ja.
quote:
Of dat echt veilig was hangt af van welke pil ze slikt:

Bij een een-fase pil zitten in alle pillen evenveel hormonen (diane, minerva, microgynon, rigevidon, yasmin, fmodeen en nog veel meer namen). Dan is er niets aan de hand.

Als ze een twee- of drie-fasen pil slikt (bv. gracial of trigynon), zit in de eerste reeks pillen meestal geen progestageen, maar alleen oestrogeen. Vooenamelijk het progestageen zorgt voor de remming van de eisprong. Als ze een meer-fasen pil slikt, is het lastig om zonder bijsluiter te beredeneren hoe veilig het was.
Ze slikt de Diane pil, een normale pil dus.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
  Vis een optie? vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:52:44 #85
70532 loveli
N
pi_52077710
Dan is er niets aan de hand.
crap in = crap out
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:11:49 #86
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_52087371
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:52 schreef loveli het volgende:
Dan is er niets aan de hand.
Thanks voor de second opinion .
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_52175072
Ik ben een beetje vergeetachtig bezig geweest... Ik zit nou ongeveer 80km van mijn pilstrip verwijderd
Nou is het zo dat ik in de 3e week bezig ben (moest nog 3 pillen slikken voor de stopweek).
Op de site van Wyeth heb ik de bijsluiter van Stediril 30 gevonden (die slik ik), en daarin stond dat ik nu twee mogelijkheden heb. De 'vergeten' pil later slikken en dan gewoon doorgaan (geen mogelijkheid vrees ik) of gewoon een stopweek inlassen. Dat laatste vind ik echt vreemd, heb ik nou al genoeg hormonen binnen om een beschermde stopweek te hebben? Er staat immers niets over een alternatief anti-conceptiemiddel...

Extra probleem deze keer is dat ik na deze strip sowieso al met stediril 30 wilde stoppen en over wil schakelen naar de Femodeen.
Mijn huisarts zei dat ik dat de eerste dag van de menstruatie kan doen en dat ik dan gelijk beschermd ben, de bijsluiter zegt dat ik dit na de stopweek moet doen of gewoon geen stopweek moet inlassen..

What to do?
* stopweek inlassen en verder geen maatregelen nemen - vervolgens starten met Femodeen?
* gelijk Femodeen beginnen slikken met al dan niet extra maatregelen?
* op 1e dag ongesteldheid Femodeen beginnen slikken?
  Vis een optie? woensdag 8 augustus 2007 @ 00:05:31 #88
70532 loveli
N
pi_52184934
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:47 schreef vliegtuigje het volgende:
... of gewoon een stopweek inlassen. Dat laatste vind ik echt vreemd, heb ik nou al genoeg hormonen binnen om een beschermde stopweek te hebben? Er staat immers niets over een alternatief anti-conceptiemiddel...
Pil-cyclus: stopweek, geen hormonen en er kan een eitje gaan rijpen. Je begint weer te slikken, eitje zal niet volledig rijpen, dus geen eisprong. Je blijft slikken, eitje verschrompelt en wordt door je lichaam opgenomen.
Na 2 weken slikken mag je ervan uitgaan dat er op wat voor manier dan ook geen eitje meer kan springen.
Dat de pil-cyclus 28 dagen duurt is gewoon een marketing-truc, dan lijkt het een beetje op je natuurlijke cyclus.
quote:
Extra probleem deze keer is dat ik na deze strip sowieso al met stediril 30 wilde stoppen en over wil schakelen naar de Femodeen.
Mijn huisarts zei dat ik dat de eerste dag van de menstruatie kan doen en dat ik dan gelijk beschermd ben, de bijsluiter zegt dat ik dit na de stopweek moet doen of gewoon geen stopweek moet inlassen..
Van i'net over femodeen:
Als u eerst een andere anticonceptiepil heeft geslikt, kunt u direct aansluitend, zonder stopweek, beginnen met deze pil. Ook kunt u beginnen op de eerste dag van de menstruatie. In beide gevallen is de werking als anticonceptiepil meteen vanaf de eerste dag veilig.
Femodeen heeft een ander progestageen dan stediril, ik weet niet of dit van invloed is op de betrouwbaarheid als je van pil verandert. Mijn gezonde verstand zegt dat het ook veilig is als je na een stopweek met femodeen begint, i'net zet dat er niet als optie bij.
quote:
What to do?
* stopweek inlassen en verder geen maatregelen nemen - vervolgens starten met Femodeen?
* gelijk Femodeen beginnen slikken met al dan niet extra maatregelen?
* op 1e dag ongesteldheid Femodeen beginnen slikken?
Heb je snel genoeg beschikking over femodeen? Dan zou ik voor optie 3 gaan, of 2. Nogmaals, mijn gezonde verstand zegt dat als je na de stopweek met een willekeurige pil begint gewoon beschermd bent, maar check dat met de huisarts.
Je kunt natuurlijk ook nu een stopweek inlassen en dan nog een strip stediril slikken voor je overstapt.
crap in = crap out
pi_52192191
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:05 schreef loveli het volgende:
*lange reactie*
Hey, thx voor je reactie
Ik heb gelukkig gisteravond nog een doosje Stediril 30 kunnen bemachtigen *oef* . Ik vond het direct erachteraan gooien van femodeen namelijk een beetje eng. Nou ga ik dus eerst deze strip afmaken, dan géén stopweek inlassen maar meteen met femodeen beginnen Dan ben ik tijdens de stopweek nog beschermd door stediril en nadat ik een week femodeen geslikt heb, zou die ook gewoon naar behoren moeten werken.
Wel vaag trouwens dat mijn huisarts me aanraadt om de nieuwe pil gewoon op de 1e dag van de menstruatie te slikken, en de bijsluiter van femodeen me twee andere opties aanbiedt
pi_52301486
Zonet kwam ik erachter dat ik mijn pil gister vergeten ben in te nemen. Precies na het moment dat ik geneukt had. Vorige week vrijdag ben ik begonnen met mijn nieuwe strip. Dit betekend dat ik nu dus net 2 dagen in de 2e week zit. Moet ik nu even langs de huisarts gaan of is er geen zwangerschap risico? Normaal gesproken slik ik de pil 's ochtends, dat maakt het nu ongeveer 24 uur geleden dat ik de laatste vergeten ben. Heeft het nog zin om deze in te nemen? Heb de bijsluiter ook niet bij me.

Ik slik Rigevidon trouwens.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:18:08 #91
92409 Twinky
Little star.
pi_52304569
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:35 schreef Daiwolk het volgende:
Zonet kwam ik erachter dat ik mijn pil gister vergeten ben in te nemen. Precies na het moment dat ik geneukt had. Vorige week vrijdag ben ik begonnen met mijn nieuwe strip. Dit betekend dat ik nu dus net 2 dagen in de 2e week zit. Moet ik nu even langs de huisarts gaan of is er geen zwangerschap risico? Normaal gesproken slik ik de pil 's ochtends, dat maakt het nu ongeveer 24 uur geleden dat ik de laatste vergeten ben. Heeft het nog zin om deze in te nemen? Heb de bijsluiter ook niet bij me.

Ik slik Rigevidon trouwens.
sowieso de vergeten ook slikken, twee tegelijik dus. Verder is week twee eigenlijk relatief veilig, mits je ervoor en verder netjes slikt. Je kúnt voor de MAP gaan, maar in principe is dat niet nodig.
pi_52307651
vraagje...

heb pil 1 2 3 en 4 van de strip normaal geslikt, om 12 u voor het slapen gaan (ongeveer)

toen vrijdagavond uit, dus was wat later, gevolg : pil 5 in de ochtend geslikt om 5 uur..

toen was het nog veilig.. (dacht ik dan)..

maar nu, gisteren, zaterdag, pil 6 vergeten..

deze heb ik zojuist ingenomen (17 u, de volgende dag, zondag dus).

pil 7 voor de zondag dus, wil ik gewoon straks om 0.00 voor slapen gaan weer innemen (zoals normaal)

ben n niet meer veilig toch voor de komende 7 dagen?
pi_52307843
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:06 schreef Roze_Olifantje het volgende:
vraagje...

heb pil 1 2 3 en 4 van de strip normaal geslikt, om 12 u voor het slapen gaan (ongeveer)

toen vrijdagavond uit, dus was wat later, gevolg : pil 5 in de ochtend geslikt om 5 uur..

pil 7 voor de zondag dus, wil ik gewoon straks om 0.00 voor slapen gaan weer innemen (zoals normaal)

Ik denk niet dat het echt problemen zal geven, maar waarom niet gewoon voor de zekerheid een condoom gebruiken de komende week? Zo zou ik het alleszins oplossen en hoef je je ook geen zorgen te maken
pi_52308044
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:17 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het echt problemen zal geven, maar waarom niet gewoon voor de zekerheid een condoom gebruiken de komende week? Zo zou ik het alleszins oplossen en hoef je je ook geen zorgen te maken
weet ik maar ik vroeg het me gewoon af?
  maandag 13 augustus 2007 @ 00:35:59 #95
92409 Twinky
Little star.
pi_52318561
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:06 schreef Roze_Olifantje het volgende:
vraagje...

Ik denk dat je op het randje zit qua veilig zijn. Toevallig zit er tussen pil 5 en 6 precies 36 uur (tussen 4 en 5 minder dan 36, dus helemaal geen probleem), en dat zou betekenen dat je precies wél veilig zit. Toch is het redelijk risicovol en je kunt voor de zekerheid misschien beter een MAP halen, zeker als je de afgelopen dagen ook seks hebt gehad zonder condoom.

Pil 7 kun je/kon je inderdaad weer gewoon slikken. Succes ermee!
pi_52328050
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 00:35 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ik denk dat je op het randje zit qua veilig zijn. Toevallig zit er tussen pil 5 en 6 precies 36 uur (tussen 4 en 5 minder dan 36, dus helemaal geen probleem), en dat zou betekenen dat je precies wél veilig zit. Toch is het redelijk risicovol en je kunt voor de zekerheid misschien beter een MAP halen, zeker als je de afgelopen dagen ook seks hebt gehad zonder condoom.

Pil 7 kun je/kon je inderdaad weer gewoon slikken. Succes ermee!
map is niet nodig, afgelopen dagen geen sex gehad!!

voor de komende 7 dagen maar condooms dan
  maandag 13 augustus 2007 @ 14:32:04 #97
92409 Twinky
Little star.
pi_52329838
dat is iig wel extra veilig Gewoon voor de zekerheid!
pi_52437254
Ik ben aan het klooien met de pil en wilde even weten wanneer ik weer veilig ben

Op vakantie was ik de nieuwe strip vergen (stomstomstom) enheb toen ongeveer 2 weken niks geslikt (1 week stopweek) en ben toen weer begonnen. Vervolgens heb ik de pil 3 weken geslikt (min een dag) en nu komt er weer een stopweek aan.
Als ik aan de volgende strip begin, ben ik dan veilig? Of kan ik het beste zodra mijn ongesteldheid begint aan de volgende strip beginnen?

Ik had overigens het idee dat je veilig was als je minstens 7 dagen voor en 7 dagen na seks de pil slikte (uitgezonderd normale stopweek) maar kon nergens vinden dat ik veilig was als ik midden in de cyclus ergens zou beginnen met de pil. Dus heb ik aangenomen dat ik die hele strip van net niet veilig was.
  Vis een optie? vrijdag 17 augustus 2007 @ 02:02:20 #99
70532 loveli
N
pi_52440972
Zie bijsluiter en dan de situatie alsof je net met de pil bent begonnen (niet begonnen op dag 1 van menstruatie, dus na 7 dagen slikken veilig). Have fun
Je aanname klopt, zaad leeft maximaal 7 dagen. Eigenlijk maar 5 dagen en het is 3 dagen in staat om te bevruchten, maar 7 dagen is een veilige aanname. Goed dat je zo voorzichtig bent geweest, een verademing in vergelijking met sommige vragen hier.
crap in = crap out
pi_52443903
In de bijsluiter staan alleen dingen over beginnen met de pil de eerste dag van de menstruatie - of een andere dag tijdens de menstruatie. Er staat helemaal *niks* in over beginnen midden in de cyclus... Vandaar dat ik het niet weet

Maar volgens jou ben ik dus stiekem al weer een tijdje veilig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')