Dat staat dus in mijn bijsluiter, maar ik heb wel een eenfasepil (microgynon 20)... Hmm...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:50 schreef loveli het volgende:
Volgens een andere site geldt de periode van 7 dagen alleen als je tijdens de menstruatie begint op een andere dag dan de eerste (maar dat gaat over een 2-fasenpil en ik begin in de war te raken).
bron: www.nu.nlquote:Bij vergeten pil geen morning-afterpil meer
Uitgegeven: 1 september 2007 20:56
AMSTERDAM - Vrouwen die één dag de pil vergeten in te nemen, hoeven geen morning-afterpil meer te slikken.
Ongeacht de week waarin zij de pil vergeten moeten zij die vergeten pil zo snel mogelijk alsnog slikken. Zij lopen geen verhoogd risico op zwangerschap.
Dat blijkt uit een nieuw advies van het Nederlands Huisartsen Genootschap, het Wetenschappelijk Instituut Nederlandse Apothekers, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie en de Rutgers Nisso Groep.
Daarover schrijft het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, dat zaterdag verscheen.
Adviezen
Eerder gaven deze partijen verschillende adviezen over het innemen van een morning-afterpil na het vergeten van de pil. Om hier een einde aan te maken hebben zij gezamenlijk een advies opgesteld dat is gebaseerd op een onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie.
In de huidige bijsluiters van pillen staat het advies om bij het vergeten van een pil in de eerste week van de strip de huisarts te raadplegen als er in de week vóór het vergeten geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden. Dat hoeft nu niet meer.
Meer
Wie meer dan één pil vergeet kan volgens het advies het beste naar de huisarts of apotheek gaan, vooral in de eerste week van de strip. Dit advies blijft dus ongewijzigd.
Ik heb ergens gelezen dat je in 3 weken een nieuwe gewoonte aanleert, toevallig precies een pilstripquote:Op maandag 10 september 2007 21:51 schreef Gutnre het volgende:
Haha, die omgekeerde volgorde went helaas niet zo snel
Ik neem aan dat die conclusie niet voor alle zaken in alle omstandigheden geldt. Knap onderzoek zou dat zijn. We zullen wel zien.quote:Op maandag 10 september 2007 23:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat je in 3 weken een nieuwe gewoonte aanleert, toevallig precies een pilstrip
Ja, dat kan. Heel goed zelfs. Bij de apotheek kan ze vragen om de originele Diane, die moeten ze haar ook geven. Dat kan ook via haar huisarts, als hij een recept schrijft waar de Diane (letterlijk) opstaat zijn ze zelfs nog verplichter het mee te geven.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:00 schreef ronnym het volgende:
mijn vrou gebruikt al jaren de diana toen ik haar leerde kennen hadden we een goede sexleven waarbij zij ook zeer opgewonden werd.
Sinds we getrouwd en zij van huisarts is gewisseld krijgt nog steeds de diana maar van een ander merk. Sindsdien is het me opgevallen dat haar zin in sex bijna helemaal is verdwenen.
Kan het aan de andere merk pil liggen?
Dat kan ook gewoon zonder pil.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:16 schreef loveli het volgende:
Lees dit maar even: http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
Een verminderd libido is een bijwerking die er pas na jaren pil slikken in kan sluipen.
Jaquote:Op vrijdag 14 september 2007 01:09 schreef loveli het volgende:
Klopt, trouwen schijnt ook een trigger te zijn
en het kwijlende resultaatquote:Op vrijdag 14 september 2007 01:09 schreef loveli het volgende:
Klopt, trouwen schijnt ook een trigger te zijn
ze heeft inderdaad de pil tegen acne en ze gebruikt het al ruim 6 a 7 jaar.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:16 schreef loveli het volgende:
Lees dit maar even: http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
Een verminderd libido is een bijwerking die er pas na jaren pil slikken in kan sluipen. Het progestageen is de hoofdverantwoordelijke, maar ook het oestrogeen speelt een rol. Bedenk wel dat de Diane-pil en zijn generieken een anti-androgeen effect hebben, dat kan je vriendin merken aan huid en haar. Als ze zou overstappen naar bv. de Microgynon of Minulet, kan ze meer veranderingen zien dan alleen haar libido.
De Yasmin is meer neutraal, geen androgeen effect en geen anti-androgeen effect. Misschien is dat voor haar een goede oplossing. Ik kan me voorstellen dat ze de Diane slikte tegen acne, dan is Microgynon misschien niet de juiste keuze. Bij de Yasmin moet de kanttekening worden geplaatst dat er mogelijk meer risico is op trombose. De huisarts weet wellicht beter hoe de risico's zich verhouden.
Hoop dat hij dat niet verkeerd opvat!quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:43 schreef loveli het volgende:
En het maakt geen fluit uit of ze een volle lading heeft gehad of niet.
Psssst, Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 4quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:42 schreef Syytön het volgende:
Binnenkort mirena spiraal laten plaatsen... brrrr
Deze optie heeft mijn vriendin dus gevolgd. Alleen die 14 dagen met condoom is mij een beetje onduidelijk. Ze was op de eerste dag vd derde week de pil vergeten (~13/14 uur te laat), en heeft vervolgens 6 pillen wél correct geslikt (vergeten pil samen met 2e ingenomen), vervolgens ongesteld geworden in de stopweek, en inmiddels 13 dagen later is ze weer begonnen aan een nieuwe strip. Vandaag is het dan 14 dagen na de vergeten pil. Is ze nu al beschermd, of tellen die 14 dagen pas vanaf het einde vd vorige strip, dus dat ze eerst 7 dagen lang de nieuwe strip heeft geslikt.quote:- Pil vergeten in de derde week van de pilstrip, dan zijn er vier mogelijkheden:
- Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken;
blabla
Nou, ik kan er alleen maar naar kijken volgens de oude regels, hoe het zit met die nieuwe weet ik niet.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:26 schreef Shelloz het volgende:
Hey, kan iemand misschien dit onduidelijk advies voor mij verhelderen?
[..]
Deze optie heeft mijn vriendin dus gevolgd. Alleen die 14 dagen met condoom is mij een beetje onduidelijk. Ze was op de eerste dag vd derde week de pil vergeten (~13/14 uur te laat), en heeft vervolgens 6 pillen wél correct geslikt (vergeten pil samen met 2e ingenomen), vervolgens ongesteld geworden in de stopweek, en inmiddels 13 dagen later is ze weer begonnen aan een nieuwe strip. Vandaag is het dan 14 dagen na de vergeten pil. Is ze nu al beschermd, of tellen die 14 dagen pas vanaf het einde vd vorige strip, dus dat ze eerst 7 dagen lang de nieuwe strip heeft geslikt.
Laatste optie lijkt mij de meest logisch, maar als je strikt lees, zou je ook 14 dagen vanaf het vergeten vd pil kunnen hanteren. De gebruikte pil is trouwens de minerva, en het advies komt rechtstreeks uit de bijsluiter. Maar dit had wel duidelijker geformuleerd mogen worden. En we hebben tot nu gewoon condooms gebruikt, maar goed, als het even kan, dan niet natuurlijk
Overigens, in de 2e week is ze de pil echt vergeten (24 uur te laat), maar dat zou naar mijn weten geen verschil moeten uitmaken. Was ook wat deze maand, gaat het een paar maanden goed zonder te vergeten, vergeet ze er ineens 2 in 1 maand, majah.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:52 schreef agRESSIV-e het volgende:
verkapt kijk-mij-eens-van-bil-gaan-na-een-maand-rukken topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |