abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2007 @ 20:27:03 #151
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_48055230
tvp, al geloof ik nooit dat er een aanval komt.
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 5 april 2007 @ 20:31:39 #152
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_48055421
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:23 schreef Mutant01 het volgende:
Geloof er geen zak van.
Als Bush ergens zijn zinnen op gezet, en zeker als het een oorlog betreft, dan zal hij onder geen beding daar van afzien. Het zou mij niet verbazen als hij nog wat ravage wilt aanrichten voordat hij vervangen wordt door een democratische president, die dan de rotzooi op kan ruimen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_48055696
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:31 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Als Bush ergens zijn zinnen op gezet, en zeker als het een oorlog betreft, dan zal hij onder geen beding daar van afzien. Het zou mij niet verbazen als hij nog wat ravage wilt aanrichten voordat hij vervangen wordt door een democratische president, die dan de rotzooi op kan ruimen.
Inderdaad, een president die dan zijn hele termijn puinhopen van 8 jaar George kan ruimen
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  donderdag 5 april 2007 @ 20:49:52 #154
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48056346
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dan hebben ze de gehele wereldopinie tegen over zich. Zeker na de geweldige PR-stunt van Iran.
dat hebben ze nu al, wat dat betreft hebben ze dus niks meer te verliezen
pi_48058255
tvp
  donderdag 5 april 2007 @ 21:43:41 #157
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_48058408
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:23 schreef Johnns het volgende:
Iran ligt mooi tussen Afghanisan en Irak in. Mocht de VS Iran bombarderen, dan zal Iran zich moeten verdedigen van twee fronten.
Maar de VS moet dan net zo goed op 2 fronten vechten. (En wederom, bij de buren is het ook niet bepaald rustig)
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_48058440
quote:

[..]

Dan hebben ze de gehele wereldopinie tegen over zich. Zeker na de geweldige PR-stunt van Iran.
Mwahh een PR stunt, meer een sigaar uit eigen doos.
Maar toch, ik geloof er niet in.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48058573
tvp
pi_48060509
Als er al een aanval komt:
Om 04.00 uur lokale tijd, dus om 02.30 uur Nederlandse tijd. De beelden zullen vast rond 08.00/09.00 uur worden vrijgegeven dus het heeft geen zin om de hele nacht op te blijven.
pi_48060698
quote:

[..]

Dan hebben ze de gehele wereldopinie tegen over zich.
Dan pas?
pi_48060898
Lijkt me aan de ene kant sterk dat Amerika aanvalt zonder dat Bush eerst een speech houdt, en zonder dat er uberhaupt een debat geweest is in de Senaat cq Huis van Afgevaardigen...

maar dat ze gaan aanvallen staat wel vast, anders zenden ze er ook geen tig boten heen.
pi_48060937
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:30 schreef IRAKEES-NL het volgende:
Als er al een aanval komt:
Om 04.00 uur lokale tijd, dus om 02.30 uur Nederlandse tijd. De beelden zullen vast rond 08.00/09.00 uur worden vrijgegeven dus het heeft geen zin om de hele nacht op te blijven.
ik denk wel dat er vrijwel meteen nieuws over is. beelden weet ik echter niet. de tijd zal het leren...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48061022
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:23 schreef Mutant01 het volgende:
Geloof er geen zak van.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_48061166
alleen paupers geloven dat er daadwerkelijk een oorlog komt binnenkort
pi_48061307
Als ik de GB was zou ik Iran een dwangsom opleggen voor elke dag dat die zeelui nog in de bajes zitten. Ik dacht aan een symbolische 40.000.000.000 dollar per anderhalve maand.
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
pi_48062600
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:47 schreef Kolenboer het volgende:
Als ik de GB was zou ik Iran een dwangsom opleggen voor elke dag dat die zeelui nog in de bajes zitten. Ik dacht aan een symbolische 40.000.000.000 dollar per anderhalve maand.
Ze zijn alweer op vrije voeten gesteld hoor, voor het geval je het nog niet wist
pi_48062842
Da's nou jammer, in dit geval.
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
pi_48063460
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:24 schreef Kolenboer het volgende:
Da's nou jammer, in dit geval.
Ja, jammer dat die mensen weer thuis zitten ...
pi_48063812
Een Russische bron. Lekker betrouwbaar .

Het effect van de verrassing is al weg voordat er aangevallen kan worden. Lijkt me sterk dat de VS op zo'n korte termijn gaat aanvallen.
pi_48064085
Vond hier een artkel gelinkt aan het pentagon.
quote:
US prepares military blitz against Iran's nuclear sites
By Philip Sherwell in Washington
Last Updated: 1:34am GMT 14/02/2006

'10,000 would die' in A-plant attack on Iran
Weblog: A sobering view of Iran

Strategists at the Pentagon are drawing up plans for devastating bombing raids backed by submarine-launched ballistic missile attacks against Iran's nuclear sites as a "last resort" to block Teheran's efforts to develop an atomic bomb.

Click to enlarge
Central Command and Strategic Command planners are identifying targets, assessing weapon-loads and working on logistics for an operation, the Sunday Telegraph has learnt.

They are reporting to the office of Donald Rumsfeld, the defence secretary, as America updates plans for action if the diplomatic offensive fails to thwart the Islamic republic's nuclear bomb ambitions. Teheran claims that it is developing only a civilian energy programme.

"This is more than just the standard military contingency assessment," said a senior Pentagon adviser. "This has taken on much greater urgency in recent months."

The prospect of military action could put Washington at odds with Britain which fears that an attack would spark violence across the Middle East, reprisals in the West and may not cripple Teheran's nuclear programme. But the steady flow of disclosures about Iran's secret nuclear operations and the virulent anti-Israeli threats of President Mahmoud Ahmadinejad has prompted the fresh assessment of military options by Washington. The most likely strategy would involve aerial bombardment by long-distance B2 bombers, each armed with up to 40,000lb of precision weapons, including the latest bunker-busting devices. They would fly from bases in Missouri with mid-air refuelling.

The Bush administration has recently announced plans to add conventional ballistic missiles to the armoury of its nuclear Trident submarines within the next two years. If ready in time, they would also form part of the plan of attack.

Teheran has dispersed its nuclear plants, burying some deep underground, and has recently increased its air defences, but Pentagon planners believe that the raids could seriously set back Iran's nuclear programme.

Iran was last weekend reported to the United Nations Security Council by the International Atomic Energy Agency for its banned nuclear activities. Teheran reacted by announcing that it would resume full-scale uranium enrichment - producing material that could arm nuclear devices.

The White House says that it wants a diplomatic solution to the stand-off, but President George W Bush has refused to rule out military action and reaffirmed last weekend that Iran's nuclear ambitions "will not be tolerated".

Sen John McCain, the Republican front-runner to succeed Mr Bush in 2008, has advocated military strikes as a last resort. He said recently: "There is only only one thing worse than the United States exercising a military option and that is a nuclear-armed Iran."

Senator Joe Lieberman, a Democrat, has made the same case and Mr Bush is expected to be faced by the decision within two years.

Bron: Daily Telegraph. Uk
Het word vast de laaste strike van Bush, maar het is bekend, dat de Amerikanen het oude Persie over willen nemen, ze zijn met Nederland, "the biggest arms dealers in the world", dus ze weten op detail,wat ze in huis hebben.

vrijdag 6 april 2007 @ 00:15:07 #172
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48064899
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:00 schreef newsman het volgende:
Vond hier een artkel gelinkt aan het pentagon.
[..]

Het word vast de laaste strike van Bush, maar het is bekend, dat de Amerikanen het oude Persie over willen nemen, ze zijn met Nederland, "the biggest arms dealers in the world", dus ze weten op detail,wat ze in huis hebben.

plenty
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48065162
Toch maar even in de gaten houden...
pi_48065771
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:47 schreef Kolenboer het volgende:
Dan weet je zeker dat je je soldaten niet meer terugziet, ja in lijkzakken misschien. Een land als Iran ergens toe dwingen leidt nergens toe, tenzij je aankoerst op een alles verwoestende oorlog met honderdduizenden doden.

Dat laatste is precies wat Amerika/UK wil, achterlijke rukkers, met geweld democratie en beschaving komen brengen in de bakermat van de westerse beschaving, hoe ironisch en dom
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_48065862
Niks op het nieuws op Radio 2 iig.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48065938
Wat hier feitelijk afgespeeld heeft, is dat Iran een enorm charemoffensief heeft gelanceerd. En er zullen vast meer volgen.
Iran heeft laten zien niet met zich te laten sollen. Het land en bewind laat op mij een zeer zelfverzekerde indruk achter. Iran heeft laten zien op een zeer volwassen en van macht getuigende manier de grenzen aan te tonen. Iran heeft laten zien niks te schuwen en absoluut geen zwakke broeder te zijn. Ik vind ook dat GB hiermee flink in z'n hemd is gezet.

Buitengewoon strategisch en geslaagd. Ik ben onder de indruk van een zeer sterk politiek spel. Spannend hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
pi_48066125
De actie van Iran is inderdaad bijzonder interessant. Groot Brittannië staat te kijk, en op het thuisfront heeft Blair nu te maken met mensen die hem of slap noemen, of zich boos maken om het feit dat zij zich als land wel al die tijd achter Amerika hebben geschaard, maar dat als het erop aankomt Amerika hen niet net zo enthousiast lijkt te steunen. De onvoorwaardelijke steun van Groot Brittannië aan de Verenigde Staten staat na de gedeeltelijke Britse terugtrekking uit Irak en de Iran-kwestie in ieder geval onder druk.

Onvoorstelbaar eigenlijk hoe snel de situatie is omgekeerd. In 2001 waren over de hele wereld mensen begaan met de Amerikanen, en nu is er slechts een handjevol landen over dat ze steunt.
pi_48066188
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:31 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Een Amerikaanse president is geen dictator. Je doet net alsof Bush de alleenheerser van de VS is.
pi_48066223
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:05 schreef Chooselife het volgende:
Wat hier feitelijk afgespeeld heeft, is dat Iran een enorm charemoffensief heeft gelanceerd. En er zullen vast meer volgen.
Iran heeft laten zien niet met zich te laten sollen. Het land en bewind laat op mij een zeer zelfverzekerde indruk achter. Iran heeft laten zien op een zeer volwassen en van macht getuigende manier de grenzen aan te tonen. Iran heeft laten zien niks te schuwen en absoluut geen zwakke broeder te zijn. Ik vind ook dat GB hiermee flink in z'n hemd is gezet.

Buitengewoon strategisch en geslaagd. Ik ben onder de indruk van een zeer sterk politiek spel. Spannend hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
couldt agree more
pi_48066270
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Een Amerikaanse president is geen dictator. Je doet net alsof Bush de alleenheerser van de VS is.
Zie deze post: Mogelijk aanval op Iran komende 24 uur

Another reason I am concerned was that we removed language from the Iraq bill that would have required Bush to come to Congress before launching an attack on Iran. That was not only incredibly stupid, but now the Democratic leadership in Congress will be enablers if Operation Bite does become a reality.
pi_48066271
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:05 schreef Chooselife het volgende:

Ik ben het met je eens, maar laten we eerlijk zijn.....echt heel erg spannend gaat dat niet worden, al staat de VS in deze helemaal alleen; die gooien dat land plat in no-time denk ik.

Anyway, je kan wel roepen dat die Bush weg moet in Amerika, en dat vind ik ook!
Maar laten we eerlijk zijn, een president die terwijl zn land aangevallen word (even alle conspiracy-toestanden beside) daar kennis van neemt en gewoon schaapjesachtig doorleest in een of ander kleuterboek.....

Ik weet het niet, maar ik denk toch echt dat Bush nog niet eens de helft weet en dat deze hele shit gerunt word door mensen/bedrijven die er heel wat meer belang in hebben dan Bush zelf.

Hoe dan ook...komop zeg, we zijn allemaal volwassen mensen, met praten kunnen we er toch ook wel uitkomen!? Waarom godverdomme altijd die bommen?!
vosss is de naam,
pi_48066357
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:15 schreef vosss het volgende:
Waarom godverdomme altijd die bommen?!
Iemand die wapens heeft zal ze vroeg of laat ook gebruiken.

Was een leuk programma over op, ik denk, de BBC een keer. Ze vroegen aan allerlei mensen of ze wapens wilde dragen. De meeste wilden dat niet, maar lieten zich toch overtuigen. De interviewer ging steeds verder met zijn vragen en aandringen en uiteindelijk kwamen ze bijna allemaal op het punt dat ze zeiden het wapen te gebruiken bij iets onbenulligs als een steen door de ruit. Interessant, ik zal kijken of ik het op internet staat.
pi_48066406
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:18 schreef Tirion het volgende:

[..]

Iemand die wapens heeft zal ze vroeg of laat ook gebruiken.

Was een leuk programma over op, ik denk, de BBC een keer. Ze vroegen aan allerlei mensen of ze wapens wilde dragen. De meeste wilden dat niet, maar lieten zich toch overtuigen. De interviewer ging steeds verder met zijn vragen en aandringen en uiteindelijk kwamen ze bijna allemaal op het punt dat ze zeiden het wapen te gebruiken bij iets onbenulligs als een steen door de ruit. Interessant, ik zal kijken of ik het op internet staat.
The blade itself incites to violence
pi_48066578
Nouja, ik ben aardig bezopen, dus ik ga zo naar bed; ik zie het morgen wel.

Ik hoop dat die russische bronnen het verkeerd hebben (maarja, kijk eens wat de VS de laatste tijd daar in de buurt aan troepen gesstationeerd heeft, dat kan haast niet anders dan voor een full frontal attack).

Ik ben het er iig niet mee eens!
vosss is de naam,
pi_48066704
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:27 schreef vosss het volgende:
Nouja, ik ben aardig bezopen, dus ik ga zo naar bed; ik zie het morgen wel.

Ik hoop dat die russische bronnen het verkeerd hebben (maarja, kijk eens wat de VS de laatste tijd daar in de buurt aan troepen gesstationeerd heeft, dat kan haast niet anders dan voor een full frontal attack).

Ik ben het er iig niet mee eens!
Simpele onruststokerij van de Russen. Slim spelletje.

Dit is voor mij het bewijs dat de Russen onder één hoedje spelen met Iran. Laat China zich daar nou eens ook wat actiever mee bemoeien en je hebt een zeer serieus te nemen machtsblok met een revolutionaire manier van het aanpakken van de Angelsaksische agressie. Namelijk, de publieke opinie tegen ze gebruiken.

Hoewel dit me een beetje aan de Gandhi-aanpak doet denken. Oorlog voeren met vrede.
pi_48066746
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:32 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dit is voor mij het bewijs dat de Russen onder één hoedje spelen met Iran. Laat China zich daar nou eens ook wat actiever mee bemoeien en je hebt een zeer serieus te nemen machtsblok met een revolutionaire manier van het aanpakken van de Angelsaksische agressie. Namelijk, de publieke opinie tegen ze gebruiken.
China bemoeit zich al indirect met de questie, China wil de olie niet meer in dollars maar in euro's betalen (of is dat reeds ingevoerd). Reken maar dat Amerika dat gaat voelen in hun lege portemonnee
pi_48066777
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:34 schreef EricT het volgende:

[..]

China bemoeit zich al indirect met de questie, China wil de olie niet meer in dollars maar in euro's betalen (of is dat reeds ingevoerd). Reken maar dat Amerika dat gaat voelen in hun lege portemonnee
Zeer treffende maatregel en een duidelijk statement.
pi_48066932
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:34 schreef EricT het volgende:

[..]

Alleen voor Iraanse olie, en als ik het goed lees op initiatief van Iran zelf: http://business.scotsman.com/latest.cfm?id=474362007

Ze zijn volgens mij wel twee jaar geleden afgestapt van de vaste koppeling met de US Dollar, en hebben nu een groter aantal valuta waarmee ze de waarde van hun eigen valuta bepalen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:50:50 #190
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2007 @ 02:04:56 #191
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48067403
quote:

'We Gathered Intelligence'

The captain in charge of the 15 marines detained in Iran has said they were gathering intelligence on the Iranians.

Sky News went on patrol with Captain Chris Air and his team in Iraqi waters close to the area where they were arrested - just five days before the crisis began.

We withheld the interview until now so it would not jeopardise their safety.
pi_48067537
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 02:04 schreef NorthernStar het volgende:

[..]
No surprise there
pi_48067772
Dus Iran had uiteindelijk het volste recht om in te grijpen.

is de aanval al begonnen? het is alweer 04.00 uur lokale tijd, Teheran
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2007 @ 02:55:04 #194
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48067949
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 02:32 schreef IRAKEES-NL het volgende:
Dus Iran had uiteindelijk het volste recht om in te grijpen.
Ja. En dit wijst er imo op dat het toch opzettelijk was.

Niet eens zozeer vanwege het "spioneren", maar dat nu blijkt dat zowel de BBC als Sky News 'toevallig' interviews met deze crew had gedaan. Dat is mij een beetje teveel van het goede.

"Het laatste interview met Faye Turney"

Als Iran ze langdurig gevangen had gezet had de media er een prachtig tearjerk verhaal van kunnen maken. Ik denk dat het heel slim van Iran is geweest om direct op TV te laten zien dat het goed met ze ging en ze nu onverwacht snel heeft vrijgelaten.

"Military men are dumb, stupid animals to be used as pawns for foreign policy." ~ Henry Kissinger
  vrijdag 6 april 2007 @ 03:22:40 #195
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_48068090
Om te beginnen is dit gewoon een prachtige stunt van iran.

Maar laat ''iran'' zich maar druk maken over z'n eigen politieke gevangen die jaren in de gevangenissen zitten, en dagelijks worden gemarteld.
Waarom krijgen hun geen cadeautjes? waarom krijgen hun geen nieuwe kleding van de president.?

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp heel goed de reden achter deze toneelstuk
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2007 @ 03:36:27 #196
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48068147
quote:

Russia: Iran Defeat Bleak for US

Moscow, Apr 4 (Prensa Latina) The US may well seriously damage Iran s military and industrial potential, but it would be impossible for it to defeat that country, a source from the Russian defense ministry stated Wednesday.

The chief of the Russian Army General Staff, Yuri Baluyevski, sustained that in a first attack, Washington could destroy 50 percent of Iranian nuclear targets with the powerful naval and air forces deployed in the Persian Gulf.

But, he warned, it should reconsider it before making that decision, as such an action would have worldwide repercussions, RIA Novosti agency quoted the military chief as saying.

The Pentagon war preparations in that zone are a political mistake, Baluyevski affirmed.

When explaining the geopolitical objectives of a US military move against Iran, the Army general pointed out Washington needs a rapid effect that somehow reverts the emerging multipolar order.

It is not only about the current US administration, but of a State that is losing ground as leader, and intends to reaffirm itself as an authoritarian power, he concluded.
Unipolair Order -> Hegenomie -> Pax Americana -> Bush Doctrine

Roots of the Bush Doctrine

Tracing the history of the doctrine back through the Department of Defense it appears the first full explication of the doctrine was the initial "final draft" version of the internal Defense Planning Guidance guidelines written by Paul Wolfowitz, then in the role of Under Secretary of Defense for Policy, in 1992.

---

Wolfowitz Doctrine

The doctrine announces the U.S’s status as the world’s only remaining superpower and proclaims its main objective to be retaining that status.

"The document outlined a policy of unilateralism and pre-emptive military action to suppress potential threats from other nations and prevent any other nation from rising to superpower status."

---

Putin lashes out at 'wolf-like' America
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2007 @ 03:48:26 #197
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48068167
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 03:22 schreef AryaMehr het volgende:
Om te beginnen is dit gewoon een prachtige stunt van iran.

Maar laat ''iran'' zich maar druk maken over z'n eigen politieke gevangen die jaren in de gevangenissen zitten, en dagelijks worden gemarteld.
Waarom krijgen hun geen cadeautjes? waarom krijgen hun geen nieuwe kleding van de president.?

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp heel goed de reden achter deze toneelstuk
Eens, maar denk je dat het beter zal worden als Amerika's "Shock and Awe" even langskomt?
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:43:47 #198
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48069937
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 02:04 schreef NorthernStar het volgende:

[..]
<...>Vissers

De militairen patrouilleerden in de smalle waterweg voor de kust van Irak, dichtbij Iraanse wateren, waar zij visserschepen controleerden op wapensmokkel en hulp aan terrorisme. "Ten tweede verzamelen we inlichtingen. Als ze enige informatie hebben, omdat ze hier dagen achtereen zijn, kunnen ze dat met ons delen'', aldus Air, doelend op de vissers.

Hij stelde dat Iraanse militairen in het verleden meerdere vissersschepen hadden overvallen. "Het is goed om inlichtingen te verzamelen over de Iraniërs.''

De Britse minister van Defensie Des Browne liet de zender weten dat het verkrijgen van informatie niets uitzonderlijks is. "Dat is nodig voor de veiligheid van onze mensen'', aldus de bewindsman.

Het VN-mandaat waaronder de Britten in de Golf opereren, gaf Air en zijn medewerkers volgens Browne " duidelijk'' bevoegdheid om inlichtingen te verzamelen over de omgeving waarin zij werkten.

bron
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_48070345
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:32 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Aan dit soort geintjes hebben we de Zesdaagse oorlog van 1967 te danken en een flink deel van de huidige ellende daar. Een paar weken voor de oorlog gaven ze aan Egypte en Syrie door dat er zogenaamd een leger aan hun grens stond. Zij stuurden toen troepen, Israel stuurde troepen en voor je het weet gaat het mis.
pi_48071055
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:43 schreef damian5700 het volgende:

Het VN-mandaat waaronder de Britten in de Golf opereren, gaf Air en zijn medewerkers volgens Browne " duidelijk'' bevoegdheid om inlichtingen te verzamelen over de omgeving waarin zij werkten.
Vooral deze zin vond ik zo frappant toen men dat zei op de radio, en nu ik het zo teruglees. Ik ben heel benieuwd waar in die mandaat (over de inval van irak neem ik aan dat het gaat) staat dat men mag spioneren.

Het klinkt natuurlijk heel overtuigend die zin, maar ik heb het idee dat het niet meer dan het overbluffen van de media is.

Als we kritische media hebben hadden deze ook gevraagd waar in de mandaat dan letterlijk zou staan dat men iraanse visser zou mogen ondervragen. Wanneer we dit voorval eens in europa zouden laten plaatsvinden dat regelmatig nederlandse kotters in internationale wateren door engelsen geenterd worden omdat ze mischien wel informatie zouden hebben. Ik denk niet dat we dat zo leuk zouden vinden.
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:33:08 #201
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_48071408
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:40 schreef EricT het volgende:

[..]

Je bent je er niet van bewust dat Nederland een slapende dienstplicht kent?

Elke Nederlander (mannen) boven de 18 heeft een legernummer, mocht er oorlog uitbreken en het krachtig vaderslandse leger manschappen te kort komt, dan kan de staat een aantal nummertjes trekken (lees: bingo spelen)
Kom nou toch. Kun je dat staven met een wetsartikel ofzo?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:36:36 #202
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48071516
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:33 schreef Sosa het volgende:

[..]

Kom nou toch. Kun je dat staven met een wetsartikel ofzo?
Dienstplicht is opgeschort. Staat mogelijk, denk ik, wel op Wikipedia.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_48071751
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:40 schreef EricT het volgende:

[..]

Je bent je er niet van bewust dat Nederland een slapende dienstplicht kent?

Elke Nederlander (mannen) boven de 18 heeft een legernummer, mocht er oorlog uitbreken en het krachtig vaderslandse leger manschappen te kort komt, dan kan de staat een aantal nummertjes trekken (lees: bingo spelen)
Erg he, stel je voor dat je je land zou moeten verdedigen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:46:34 #204
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_48071843
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Erg he, stel je voor dat je je land zou moeten verdedigen.
Alsof jij voorop staat. Held.

Het gaat erom dat hier iets vermeld wordt, wat me sterk lijkt. In neem aan dat de Nlse bevolking hier van op de hoogte zou moeten zijn. Ik weet in ieder geval van niets.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_48071876
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:46 schreef Sosa het volgende:

[..]

Het gaat erom dat hier iets vermeld wordt, wat me sterk lijkt. In neem aan dat de Nlse bevolking hier van op de hoogte zou moeten zijn. Ik weet in ieder geval van niets.
Het is algemeen bekend dat de dienstplicht is opgeschort en niet afgeschaft.
Ik had ook een brief ontvangen op m'n 18de, jij niet?
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:01:00 #206
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48072302
Vanavaond/vannacht gaat het dus beginnen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48072401
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:01 schreef -skippybal- het volgende:
Oh nee hé, not again.. ik wil niet weer de hele nacht opblijven. Stupid war.
pi_48072426
quote:

[..]

Dan ben je of te jong, of je opent je post niet.
pi_48073516
quote:

[..]

Ahhhhhhh ben nog geen 18, wat schatig
Heb ik je nou echt zo slecht nieuws gebracht dat elke nederlandse man van 18 tot en met 45 een legernummer heeft, diensplicht is helaas voor al die oorlog-lovers niet afgeschaft. Want wat zou het een ramp zijn als er oorlog uitbreekt en je niet met chips en 6pack voor CNN kan zitten, maar zelf de met zenuwgassen besmette woestijn in moet waar iedereen je haat... van de lokale politie, leger, ziekenhuispersoneel, burgers en waar zelfs de geiten en het gras je niet blieven.
  Moderator vrijdag 6 april 2007 @ 11:36:23 #210
8781 crew  Frutsel
pi_48073785
Vraag me af hoeveel mensen er nu daadwerkelijk CNN ophouden 24/7
pi_48074025
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:01 schreef -skippybal- het volgende:
????????
I am Darius the Great King, King of Kings, King in Persia, King of countries, son of Hystaspes, grandson of Arsames, an Achaemenian.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:44:02 #212
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48074099
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:42 schreef persian2008 het volgende:

[..]

????????
Volgens een anonieme ( ) bron ( ) van de Russische Inlichtingendienst ( ) bij een Russische krant ( )
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48074367
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:44 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Volgens een anonieme ( ) bron ( ) van de Russische Inlichtingendienst ( ) bij een Russische krant ( )
stop you're killing me!!!
pi_48074526
geen oorlog ?
pi_48074548
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:30 schreef EricT het volgende:

[..]

Ahhhhhhh ben nog geen 18, wat schatig
Heb ik je nou echt zo slecht nieuws gebracht dat elke nederlandse man van 18 tot en met 45 een legernummer heeft, diensplicht is helaas voor al die oorlog-lovers niet afgeschaft. Want wat zou het een ramp zijn als er oorlog uitbreekt en je niet met chips en 6pack voor CNN kan zitten, maar zelf de met zenuwgassen besmette woestijn in moet waar iedereen je haat... van de lokale politie, leger, ziekenhuispersoneel, burgers en waar zelfs de geiten en het gras je niet blieven.
nee hoor, ik wist het (ben dienstplichtig geweest) heb er ook geen moeite mee om voor mijn land dan wel planeet te vechten en ja het risico om het niet te overleven is aanwezig (zelfs redelijk groot aangezien ik infanterist was) ach burger zijn in oorlog is ook niet alles
pi_48075019
en?? zijn jullie teleurgesteld??
I am Darius the Great King, King of Kings, King in Persia, King of countries, son of Hystaspes, grandson of Arsames, an Achaemenian.
  Moderator vrijdag 6 april 2007 @ 12:14:56 #217
8781 crew  Frutsel
pi_48075274
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:07 schreef persian2008 het volgende:
en?? zijn jullie teleurgesteld??
hey, de vrijdag is nog niet om he... en er is nog popcorn
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:28:51 #218
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_48075817
quote:
Op [url=[s]http://forum.fok.nl/topic/1005494/4/50#48068167]vrijdag 6 april 2007 03:48[/url] schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Eens, maar denk je dat het beter zal worden als Amerika's "Shock and Awe" even langskomt?
Ligt eraan, als ze een beroep doen op de bevolking wel, en dat zou dan zeker gebeuren.

De echte reden achter deze toneelstuk heb ik nog niet voorbij zien komen.
Paar maanden geleden kwam het bericht dat het Europese hof de Moedjahedien van iran van de lijst van terroristen heeft geschrapt.
Ter informatie: De Moedjahedien is een groepering die vecht voor democratie in Iran, ze zijn gelegerd in Irak en onder het bewind van saddam kregen ze veel steun.
Amerika weet ook dat de enigste manier voor democratie via de eigen bevolking moet komen, Het enigste wat Iran vreest is de Moedjahedien, omdat ze veel steun krijgen van de bevolking in Iran (vooral van de studenten)
Om ff terug op het verhaal te komen, Onder druk van Iran had blair meteen bezwaar aangetekend bij het Europese hof om de Moedjahedien niet van de lijst van terroristen te schrappen.
Meteen kreeg blair kritiek van het lagerhuis in Engeland en uiteindelijk heeft hij zijn bezwaar ingetrokken.
En opeens worden er britse mariniers ''gegijzeld'' niet een beetje vreemd?
Ze zijn inmiddels vrijgelaten, en tegen welke prijs mag joost weten.
Maar kijk niet verbaasd als er straks het bericht komt dat blair toch weer bezwaar gaat aantekenen.
pi_48075979
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:28 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ligt eraan, als ze een beroep doen op de bevolking wel, en dat zou dan zeker gebeuren.

Paar maanden geleden kwam het bericht dat het Europese hof de Moedjahedien van iran van de lijst van terroristen heeft geschrapt.
Ter informatie: De Moedjahedien is een groepering die vecht voor democratie in Iran, ze zijn gelegerd in Irak en onder het bewind van saddam kregen ze veel steun.
Amerika weet ook dat de enigste manier voor democratie via de eigen bevolking moet komen, Het enigste wat Iran vreest is de Moedjahedien, omdat ze veel steun krijgen van de bevolking in Iran (vooral van de studenten)
Om ff terug op het verhaal te komen, Onder druk van Iran had blair meteen bezwaar aangetekend bij het Europese hof om de Moedjahedien niet van de lijst van terroristen te schrappen.
Meteen kreeg blair kritiek van het lagerhuis in Engeland en uiteindelijk heeft hij zijn bezwaar ingetrokken.
Maar kijk niet verbaasd als er straks het bericht komt dat blair toch weer bezwaar gaat aantekenen.
Lijkt mij niet meer dan terecht dat Blair bezwaar aantekent tegen de beslissing van het Europese Hof. De Moejahedin Khalq zijn ook niets meer dan ordinaire terroristen
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:34:42 #220
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_48076052
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:32 schreef IRAKEES-NL het volgende:

[..]

Lijkt mij niet meer dan terecht dat Blair bezwaar aantekent tegen de beslissing van het Europese Hof. De Moejahedin Khalq zijn ook niets meer dan ordinaire terroristen
Argumenten graag.
pi_48076072
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:28 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

wat praat jij man? mujaheedins worden in iran als landverraders gezien! ze hebben saddam geholpen in de oorlog tegen iran. je moet je mond niet opentrekken als je iets niet weet. in 1995 vielen ze iran zelfstandig aan maar de soldaten van khomenei jaagden ze weg!
pi_48076197
De Moejahedin Khalq begint langzamerhand op een gevaarlijke sekte te lijken met hun persoonsverheerlijking van Maryam Rajavi. Ze hebben bovendien Saddam geholpen met zijn misdaden tegen de menselijkheid.

vrijdag 6 april 2007 @ 12:39:41 #223
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_48076207
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:35 schreef persian2008 het volgende:

[..]

wat praat jij man? mujaheedins worden in iran als landverraders gezien! ze hebben saddam geholpen in de oorlog tegen iran. je moet je mond niet opentrekken als je iets niet weet. in 1995 vielen ze iran zelfstandig aan maar de soldaten van khomenei jaagden ze weg!
Kerel wat weet jij er nou van, ze krijgen veel steun van de bevolking in iran.
Ze hebben saddam niet geholpen in de iran-irak oorlog, Saddam heeft ze veel wapens gegeven om tegen iran te vechten en uiteindelijk vielen ze iran aan ja, en de leger van iran(pasdar) zijn als de dood voor ze.
En ooit komt er een dag dat Amerika een beroep doet op de Moedjahedien.
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:40:23 #224
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_48076228
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:39 schreef IRAKEES-NL het volgende:
De Moejahedin Khalq begint langzamerhand op een gevaarlijke sekte te lijken met hun persoonsverheerlijking van Maryam Rajavi. Ze hebben bovendien Saddam geholpen met zijn misdaden tegen de menselijkheid.

[afbeelding]
Grote onzin, kom eens met bronnen ipv zomaar dingen te gaan beweren.
pi_48076266
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Kerel wat weet jij er nou van, ze krijgen veel steun van de bevolking in iran.
Ze hebben saddam niet geholpen in de iran-irak oorlog, Saddam heeft ze veel wapens gegeven om tegen iran te vechten en uiteindelijk vielen ze iran aan ja, en de leger van iran(pasdar) zijn als de dood voor ze.
En ooit komt er een dag Amerika een beroep doet op de Moedjahedien.
dooste aziz. ze krijgen wel steun maar niet veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')