Als Bush ergens zijn zinnen op gezet, en zeker als het een oorlog betreft, dan zal hij onder geen beding daar van afzien. Het zou mij niet verbazen als hij nog wat ravage wilt aanrichten voordat hij vervangen wordt door een democratische president, die dan de rotzooi op kan ruimen.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:23 schreef Mutant01 het volgende:
Geloof er geen zak van.
Inderdaad, een president die dan zijn hele termijn puinhopen van 8 jaar George kan ruimenquote:Op donderdag 5 april 2007 20:31 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Als Bush ergens zijn zinnen op gezet, en zeker als het een oorlog betreft, dan zal hij onder geen beding daar van afzien. Het zou mij niet verbazen als hij nog wat ravage wilt aanrichten voordat hij vervangen wordt door een democratische president, die dan de rotzooi op kan ruimen.
Dan hebben ze de gehele wereldopinie tegen over zich. Zeker na de geweldige PR-stunt van Iran.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:19 schreef SnowDoggg het volgende:
Op de FP: 'Mogelijk aanval op Iran binnen 24 uur'
dat hebben ze nu al, wat dat betreft hebben ze dus niks meer te verliezenquote:Op donderdag 5 april 2007 20:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan hebben ze de gehele wereldopinie tegen over zich. Zeker na de geweldige PR-stunt van Iran.
quote:Op donderdag 5 april 2007 20:23 schreef Johnns het volgende:
Iran ligt mooi tussen Afghanisan en Irak in. Mocht de VS Iran bombarderen, dan zal Iran zich moeten verdedigen van twee fronten.
Mwahh een PR stunt, meer een sigaar uit eigen doos.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan hebben ze de gehele wereldopinie tegen over zich. Zeker na de geweldige PR-stunt van Iran.
Dan pas?quote:Op donderdag 5 april 2007 20:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan hebben ze de gehele wereldopinie tegen over zich.
ik denk wel dat er vrijwel meteen nieuws over is. beelden weet ik echter niet. de tijd zal het leren...quote:Op donderdag 5 april 2007 22:30 schreef IRAKEES-NL het volgende:
Als er al een aanval komt:
Om 04.00 uur lokale tijd, dus om 02.30 uur Nederlandse tijd. De beelden zullen vast rond 08.00/09.00 uur worden vrijgegeven dus het heeft geen zin om de hele nacht op te blijven.
quote:Op donderdag 5 april 2007 20:23 schreef Mutant01 het volgende:
Geloof er geen zak van.
Ze zijn alweer op vrije voeten gesteld hoor, voor het geval je het nog niet wistquote:Op donderdag 5 april 2007 22:47 schreef Kolenboer het volgende:
Als ik de GB was zou ik Iran een dwangsom opleggen voor elke dag dat die zeelui nog in de bajes zitten. Ik dacht aan een symbolische 40.000.000.000 dollar per anderhalve maand.
Ja, jammer dat die mensen weer thuis zitten ...quote:Op donderdag 5 april 2007 23:24 schreef Kolenboer het volgende:
Da's nou jammer, in dit geval.
Het word vast de laaste strike van Bush, maar het is bekend, dat de Amerikanen het oude Persie over willen nemen, ze zijn met Nederland, "the biggest arms dealers in the world", dus ze weten op detail,wat ze in huis hebben.quote:US prepares military blitz against Iran's nuclear sites
By Philip Sherwell in Washington
Last Updated: 1:34am GMT 14/02/2006
'10,000 would die' in A-plant attack on Iran
Weblog: A sobering view of Iran
Strategists at the Pentagon are drawing up plans for devastating bombing raids backed by submarine-launched ballistic missile attacks against Iran's nuclear sites as a "last resort" to block Teheran's efforts to develop an atomic bomb.
Click to enlarge
Central Command and Strategic Command planners are identifying targets, assessing weapon-loads and working on logistics for an operation, the Sunday Telegraph has learnt.
They are reporting to the office of Donald Rumsfeld, the defence secretary, as America updates plans for action if the diplomatic offensive fails to thwart the Islamic republic's nuclear bomb ambitions. Teheran claims that it is developing only a civilian energy programme.
"This is more than just the standard military contingency assessment," said a senior Pentagon adviser. "This has taken on much greater urgency in recent months."
The prospect of military action could put Washington at odds with Britain which fears that an attack would spark violence across the Middle East, reprisals in the West and may not cripple Teheran's nuclear programme. But the steady flow of disclosures about Iran's secret nuclear operations and the virulent anti-Israeli threats of President Mahmoud Ahmadinejad has prompted the fresh assessment of military options by Washington. The most likely strategy would involve aerial bombardment by long-distance B2 bombers, each armed with up to 40,000lb of precision weapons, including the latest bunker-busting devices. They would fly from bases in Missouri with mid-air refuelling.
The Bush administration has recently announced plans to add conventional ballistic missiles to the armoury of its nuclear Trident submarines within the next two years. If ready in time, they would also form part of the plan of attack.
Teheran has dispersed its nuclear plants, burying some deep underground, and has recently increased its air defences, but Pentagon planners believe that the raids could seriously set back Iran's nuclear programme.
Iran was last weekend reported to the United Nations Security Council by the International Atomic Energy Agency for its banned nuclear activities. Teheran reacted by announcing that it would resume full-scale uranium enrichment - producing material that could arm nuclear devices.
The White House says that it wants a diplomatic solution to the stand-off, but President George W Bush has refused to rule out military action and reaffirmed last weekend that Iran's nuclear ambitions "will not be tolerated".
Sen John McCain, the Republican front-runner to succeed Mr Bush in 2008, has advocated military strikes as a last resort. He said recently: "There is only only one thing worse than the United States exercising a military option and that is a nuclear-armed Iran."
Senator Joe Lieberman, a Democrat, has made the same case and Mr Bush is expected to be faced by the decision within two years.
Bron: Daily Telegraph. Uk
plentyquote:Op vrijdag 6 april 2007 00:00 schreef newsman het volgende:
Vond hier een artkel gelinkt aan het pentagon.
[..]
Het word vast de laaste strike van Bush, maar het is bekend, dat de Amerikanen het oude Persie over willen nemen, ze zijn met Nederland, "the biggest arms dealers in the world", dus ze weten op detail,wat ze in huis hebben.
Dan weet je zeker dat je je soldaten niet meer terugziet, ja in lijkzakken misschien. Een land als Iran ergens toe dwingen leidt nergens toe, tenzij je aankoerst op een alles verwoestende oorlog met honderdduizenden doden.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:47 schreef Kolenboer het volgende:
Als ik de GB was zou ik Iran een dwangsom opleggen voor elke dag dat die zeelui nog in de bajes zitten. Ik dacht aan een symbolische 40.000.000.000 dollar per anderhalve maand.
Een Amerikaanse president is geen dictator. Je doet net alsof Bush de alleenheerser van de VS is.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:31 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Als Bush ergens zijn zinnen op gezet, en zeker als het een oorlog betreft, dan zal hij onder geen beding daar van afzien. Het zou mij niet verbazen als hij nog wat ravage wilt aanrichten voordat hij vervangen wordt door een democratische president, die dan de rotzooi op kan ruimen.
couldt agree morequote:Op vrijdag 6 april 2007 01:05 schreef Chooselife het volgende:
Wat hier feitelijk afgespeeld heeft, is dat Iran een enorm charemoffensief heeft gelanceerd. En er zullen vast meer volgen.
Iran heeft laten zien niet met zich te laten sollen. Het land en bewind laat op mij een zeer zelfverzekerde indruk achter. Iran heeft laten zien op een zeer volwassen en van macht getuigende manier de grenzen aan te tonen. Iran heeft laten zien niks te schuwen en absoluut geen zwakke broeder te zijn. Ik vind ook dat GB hiermee flink in z'n hemd is gezet.
Buitengewoon strategisch en geslaagd. Ik ben onder de indruk van een zeer sterk politiek spel. Spannend hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Zie deze post: Mogelijk aanval op Iran komende 24 uurquote:Op vrijdag 6 april 2007 01:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Een Amerikaanse president is geen dictator. Je doet net alsof Bush de alleenheerser van de VS is.
Ik ben het met je eens, maar laten we eerlijk zijn.....echt heel erg spannend gaat dat niet worden, al staat de VS in deze helemaal alleen; die gooien dat land plat in no-time denk ik.quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:05 schreef Chooselife het volgende:
Wat hier feitelijk afgespeeld heeft, is dat Iran een enorm charemoffensief heeft gelanceerd. En er zullen vast meer volgen.
Iran heeft laten zien niet met zich te laten sollen. Het land en bewind laat op mij een zeer zelfverzekerde indruk achter. Iran heeft laten zien op een zeer volwassen en van macht getuigende manier de grenzen aan te tonen. Iran heeft laten zien niks te schuwen en absoluut geen zwakke broeder te zijn. Ik vind ook dat GB hiermee flink in z'n hemd is gezet.
Buitengewoon strategisch en geslaagd. Ik ben onder de indruk van een zeer sterk politiek spel. Spannend hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Iemand die wapens heeft zal ze vroeg of laat ook gebruiken.quote:
The blade itself incites to violencequote:Op vrijdag 6 april 2007 01:18 schreef Tirion het volgende:
[..]
Iemand die wapens heeft zal ze vroeg of laat ook gebruiken.
Was een leuk programma over op, ik denk, de BBC een keer. Ze vroegen aan allerlei mensen of ze wapens wilde dragen. De meeste wilden dat niet, maar lieten zich toch overtuigen. De interviewer ging steeds verder met zijn vragen en aandringen en uiteindelijk kwamen ze bijna allemaal op het punt dat ze zeiden het wapen te gebruiken bij iets onbenulligs als een steen door de ruit. Interessant, ik zal kijken of ik het op internet staat.![]()
Simpele onruststokerij van de Russen. Slim spelletje.quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:27 schreef vosss het volgende:
Nouja, ik ben aardig bezopen, dus ik ga zo naar bed; ik zie het morgen wel.
Ik hoop dat die russische bronnen het verkeerd hebben (maarja, kijk eens wat de VS de laatste tijd daar in de buurt aan troepen gesstationeerd heeft, dat kan haast niet anders dan voor een full frontal attack).
Ik ben het er iig niet mee eens!
China bemoeit zich al indirect met de questie, China wil de olie niet meer in dollars maar in euro's betalen (of is dat reeds ingevoerd). Reken maar dat Amerika dat gaat voelen in hun lege portemonneequote:Op vrijdag 6 april 2007 01:32 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Simpele onruststokerij van de Russen. Slim spelletje.
Dit is voor mij het bewijs dat de Russen onder één hoedje spelen met Iran. Laat China zich daar nou eens ook wat actiever mee bemoeien en je hebt een zeer serieus te nemen machtsblok met een revolutionaire manier van het aanpakken van de Angelsaksische agressie. Namelijk, de publieke opinie tegen ze gebruiken.
Zeer treffende maatregel en een duidelijk statement.quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:34 schreef EricT het volgende:
[..]
China bemoeit zich al indirect met de questie, China wil de olie niet meer in dollars maar in euro's betalen (of is dat reeds ingevoerd). Reken maar dat Amerika dat gaat voelen in hun lege portemonnee![]()
Alleen voor Iraanse olie, en als ik het goed lees op initiatief van Iran zelf: http://business.scotsman.com/latest.cfm?id=474362007quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:34 schreef EricT het volgende:
[..]
China bemoeit zich al indirect met de questie, China wil de olie niet meer in dollars maar in euro's betalen (of is dat reeds ingevoerd). Reken maar dat Amerika dat gaat voelen in hun lege portemonnee![]()
quote:
'We Gathered Intelligence'
The captain in charge of the 15 marines detained in Iran has said they were gathering intelligence on the Iranians.
Sky News went on patrol with Captain Chris Air and his team in Iraqi waters close to the area where they were arrested - just five days before the crisis began.
We withheld the interview until now so it would not jeopardise their safety.
Ja. En dit wijst er imo op dat het toch opzettelijk was.quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:32 schreef IRAKEES-NL het volgende:
Dus Iran had uiteindelijk het volste recht om in te grijpen.
Unipolair Order -> Hegenomie -> Pax Americana -> Bush Doctrinequote:
Russia: Iran Defeat Bleak for US
Moscow, Apr 4 (Prensa Latina) The US may well seriously damage Iran s military and industrial potential, but it would be impossible for it to defeat that country, a source from the Russian defense ministry stated Wednesday.
The chief of the Russian Army General Staff, Yuri Baluyevski, sustained that in a first attack, Washington could destroy 50 percent of Iranian nuclear targets with the powerful naval and air forces deployed in the Persian Gulf.
But, he warned, it should reconsider it before making that decision, as such an action would have worldwide repercussions, RIA Novosti agency quoted the military chief as saying.
The Pentagon war preparations in that zone are a political mistake, Baluyevski affirmed.
When explaining the geopolitical objectives of a US military move against Iran, the Army general pointed out Washington needs a rapid effect that somehow reverts the emerging multipolar order.
It is not only about the current US administration, but of a State that is losing ground as leader, and intends to reaffirm itself as an authoritarian power, he concluded.
Eens, maar denk je dat het beter zal worden als Amerika's "Shock and Awe" even langskomt?quote:Op vrijdag 6 april 2007 03:22 schreef AryaMehr het volgende:
Om te beginnen is dit gewoon een prachtige stunt van iran.
Maar laat ''iran'' zich maar druk maken over z'n eigen politieke gevangen die jaren in de gevangenissen zitten, en dagelijks worden gemarteld.
Waarom krijgen hun geen cadeautjes? waarom krijgen hun geen nieuwe kleding van de president.?
Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp heel goed de reden achter deze toneelstuk
<...>Vissersquote:
Aan dit soort geintjes hebben we de Zesdaagse oorlog van 1967 te danken en een flink deel van de huidige ellende daar. Een paar weken voor de oorlog gaven ze aan Egypte en Syrie door dat er zogenaamd een leger aan hun grens stond. Zij stuurden toen troepen, Israel stuurde troepen en voor je het weet gaat het mis.quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:32 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Simpele onruststokerij van de Russen. Slim spelletje.
Vooral deze zin vond ik zo frappant toen men dat zei op de radio, en nu ik het zo teruglees. Ik ben heel benieuwd waar in die mandaat (over de inval van irak neem ik aan dat het gaat) staat dat men mag spioneren.quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:43 schreef damian5700 het volgende:
Het VN-mandaat waaronder de Britten in de Golf opereren, gaf Air en zijn medewerkers volgens Browne " duidelijk'' bevoegdheid om inlichtingen te verzamelen over de omgeving waarin zij werkten.
Kom nou toch. Kun je dat staven met een wetsartikel ofzo?quote:Op donderdag 5 april 2007 19:40 schreef EricT het volgende:
[..]
Je bent je er niet van bewust dat Nederland een slapende dienstplicht kent?
Elke Nederlander (mannen) boven de 18 heeft een legernummer, mocht er oorlog uitbreken en het krachtig vaderslandse leger manschappen te kort komt, dan kan de staat een aantal nummertjes trekken (lees: bingo spelen)
Dienstplicht is opgeschort. Staat mogelijk, denk ik, wel op Wikipedia.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:33 schreef Sosa het volgende:
[..]
Kom nou toch. Kun je dat staven met een wetsartikel ofzo?
Erg he, stel je voor dat je je land zou moeten verdedigen.quote:Op donderdag 5 april 2007 19:40 schreef EricT het volgende:
[..]
Je bent je er niet van bewust dat Nederland een slapende dienstplicht kent?
Elke Nederlander (mannen) boven de 18 heeft een legernummer, mocht er oorlog uitbreken en het krachtig vaderslandse leger manschappen te kort komt, dan kan de staat een aantal nummertjes trekken (lees: bingo spelen)
Alsof jij voorop staat. Held.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Erg he, stel je voor dat je je land zou moeten verdedigen.
Het is algemeen bekend dat de dienstplicht is opgeschort en niet afgeschaft.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:46 schreef Sosa het volgende:
[..]
Alsof jij voorop staat. Held.
Het gaat erom dat hier iets vermeld wordt, wat me sterk lijkt. In neem aan dat de Nlse bevolking hier van op de hoogte zou moeten zijn. Ik weet in ieder geval van niets.
Oh nee hé, not again.. ik wil niet weer de hele nacht opblijven. Stupid war.quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:01 schreef -skippybal- het volgende:
Vanavaond/vannacht gaat het dus beginnen![]()
Dan ben je of te jong, of je opent je post niet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:46 schreef Sosa het volgende:
[..]
Het gaat erom dat hier iets vermeld wordt, wat me sterk lijkt. In neem aan dat de Nlse bevolking hier van op de hoogte zou moeten zijn. Ik weet in ieder geval van niets.
Ahhhhhhh ben nog geen 18, wat schatigquote:Op vrijdag 6 april 2007 10:46 schreef Sosa het volgende:
[..]
????????quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:01 schreef -skippybal- het volgende:
Vanavaond/vannacht gaat het dus beginnen![]()
Volgens een anonieme (quote:
stopquote:Op vrijdag 6 april 2007 11:44 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Volgens een anonieme () bron (
) van de Russische Inlichtingendienst (
) bij een Russische krant (
)
nee hoor, ik wist het (ben dienstplichtig geweest) heb er ook geen moeite mee om voor mijn land dan wel planeet te vechtenquote:Op vrijdag 6 april 2007 11:30 schreef EricT het volgende:
[..]
Ahhhhhhh ben nog geen 18, wat schatig![]()
Heb ik je nou echt zo slecht nieuws gebracht dat elke nederlandse man van 18 tot en met 45 een legernummer heeft, diensplicht is helaas voor al die oorlog-lovers niet afgeschaft. Want wat zou het een ramp zijn als er oorlog uitbreekt en je niet met chips en 6pack voor CNN kan zitten, maar zelf de met zenuwgassen besmette woestijn in moet waar iedereen je haat... van de lokale politie, leger, ziekenhuispersoneel, burgers en waar zelfs de geiten en het gras je niet blieven.
hey, de vrijdag is nog niet om he... en er is nog popcornquote:Op vrijdag 6 april 2007 12:07 schreef persian2008 het volgende:
en?? zijn jullie teleurgesteld??
Ligt eraan, als ze een beroep doen op de bevolking wel, en dat zou dan zeker gebeuren.quote:Op [url=[s]http://forum.fok.nl/topic/1005494/4/50#48068167]vrijdag 6 april 2007 03:48[/url] schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Eens, maar denk je dat het beter zal worden als Amerika's "Shock and Awe" even langskomt?
Lijkt mij niet meer dan terecht dat Blair bezwaar aantekent tegen de beslissing van het Europese Hof. De Moejahedin Khalq zijn ook niets meer dan ordinaire terroristenquote:Op vrijdag 6 april 2007 12:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ligt eraan, als ze een beroep doen op de bevolking wel, en dat zou dan zeker gebeuren.
De echte reden achter deze toneelstuk heb ik nog niet voorbij zien komen.
Paar maanden geleden kwam het bericht dat het Europese hof de Moedjahedien van iran van de lijst van terroristen heeft geschrapt.
Ter informatie: De Moedjahedien is een groepering die vecht voor democratie in Iran, ze zijn gelegerd in Irak en onder het bewind van saddam kregen ze veel steun.
Amerika weet ook dat de enigste manier voor democratie via de eigen bevolking moet komen, Het enigste wat Iran vreest is de Moedjahedien, omdat ze veel steun krijgen van de bevolking in Iran (vooral van de studenten)
Om ff terug op het verhaal te komen, Onder druk van Iran had blair meteen bezwaar aangetekend bij het Europese hof om de Moedjahedien niet van de lijst van terroristen te schrappen.
Meteen kreeg blair kritiek van het lagerhuis in Engeland en uiteindelijk heeft hij zijn bezwaar ingetrokken.
En opeens worden er britse mariniers ''gegijzeld'' niet een beetje vreemd?
Ze zijn inmiddels vrijgelaten, en tegen welke prijs mag joost weten.
Maar kijk niet verbaasd als er straks het bericht komt dat blair toch weer bezwaar gaat aantekenen.
Argumenten graag.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:32 schreef IRAKEES-NL het volgende:
[..]
Lijkt mij niet meer dan terecht dat Blair bezwaar aantekent tegen de beslissing van het Europese Hof. De Moejahedin Khalq zijn ook niets meer dan ordinaire terroristen![]()
wat praat jij man? mujaheedins worden in iran als landverraders gezien! ze hebben saddam geholpen in de oorlog tegen iran. je moet je mond niet opentrekken als je iets niet weet. in 1995 vielen ze iran zelfstandig aan maar de soldaten van khomenei jaagden ze weg!quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ligt eraan, als ze een beroep doen op de bevolking wel, en dat zou dan zeker gebeuren.
De echte reden achter deze toneelstuk heb ik nog niet voorbij zien komen.
Paar maanden geleden kwam het bericht dat het Europese hof de Moedjahedien van iran van de lijst van terroristen heeft geschrapt.
Ter informatie: De Moedjahedien is een groepering die vecht voor democratie in Iran, ze zijn gelegerd in Irak en onder het bewind van saddam kregen ze veel steun.
Amerika weet ook dat de enigste manier voor democratie via de eigen bevolking moet komen, Het enigste wat Iran vreest is de Moedjahedien, omdat ze veel steun krijgen van de bevolking in Iran (vooral van de studenten)
Om ff terug op het verhaal te komen, Onder druk van Iran had blair meteen bezwaar aangetekend bij het Europese hof om de Moedjahedien niet van de lijst van terroristen te schrappen.
Meteen kreeg blair kritiek van het lagerhuis in Engeland en uiteindelijk heeft hij zijn bezwaar ingetrokken.
En opeens worden er britse mariniers ''gegijzeld'' niet een beetje vreemd?
Ze zijn inmiddels vrijgelaten, en tegen welke prijs mag joost weten.
Maar kijk niet verbaasd als er straks het bericht komt dat blair toch weer bezwaar gaat aantekenen.
Kerel wat weet jij er nou van, ze krijgen veel steun van de bevolking in iran.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:35 schreef persian2008 het volgende:
[..]
wat praat jij man? mujaheedins worden in iran als landverraders gezien! ze hebben saddam geholpen in de oorlog tegen iran. je moet je mond niet opentrekken als je iets niet weet. in 1995 vielen ze iran zelfstandig aan maar de soldaten van khomenei jaagden ze weg!
Grote onzin, kom eens met bronnen ipv zomaar dingen te gaan beweren.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:39 schreef IRAKEES-NL het volgende:
De Moejahedin Khalq begint langzamerhand op een gevaarlijke sekte te lijken met hun persoonsverheerlijking van Maryam Rajavi. Ze hebben bovendien Saddam geholpen met zijn misdaden tegen de menselijkheid.
[afbeelding]
dooste aziz. ze krijgen wel steun maar niet veel.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kerel wat weet jij er nou van, ze krijgen veel steun van de bevolking in iran.
Ze hebben saddam niet geholpen in de iran-irak oorlog, Saddam heeft ze veel wapens gegeven om tegen iran te vechten en uiteindelijk vielen ze iran aan ja, en de leger van iran(pasdar) zijn als de dood voor ze.
En ooit komt er een dag Amerika een beroep doet op de Moedjahedien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |