abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48023287
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:11 schreef Dementor het volgende:

[..]

Nee omdat je het schijnbaar leuk vind dat er kostbare resources verloren gaan.
Zolang dat Amerika schaadt vind ik alles best
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 4 april 2007 @ 22:26:20 #102
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48023824
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:14 schreef EricT het volgende:

[..]

Zolang dat Amerika schaadt vind ik alles best
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48026667

'US ready to strike Iran on Good Friday'
By JERUSALEM POST STAFF AND AP

The United States will be ready to launch a missile attack on Iran's nuclear facilities as soon as early this month, perhaps "from 4 a.m. until 4 p.m. on April 6," according to reports in the Russian media on Saturday.

According to Russian intelligence sources, the reports said, the US has devised a plan to attack several targets in Iran, and an assault could be carried out by launching missiles from fighter jets and warships stationed in the Persian Gulf.

Russian news agency RIA Novosti quoted a security official as saying, "Russian intelligence has information that the US Armed Forces stationed in the Persian Gulf have nearly completed preparations for a missile strike against Iranian territory."

Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
  donderdag 5 april 2007 @ 02:55:50 #104
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_48030346
spin, spin, spin, spin...
wie doet er mee en trapt er weer in?
Huig
pi_48030523
tvp zeg maar
Life sucks
pi_48030796
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:56 schreef retteketet het volgende:
Een genereus gebaar van Iran.
pi_48032055
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:34 schreef PrinceOfPerzia het volgende:

'US ready to strike Iran on Good Friday'
By JERUSALEM POST STAFF AND AP

The United States will be ready to launch a missile attack on Iran's nuclear facilities as soon as early this month, perhaps "from 4 a.m. until 4 p.m. on April 6," according to reports in the Russian media on Saturday.

According to Russian intelligence sources, the reports said, the US has devised a plan to attack several targets in Iran, and an assault could be carried out by launching missiles from fighter jets and warships stationed in the Persian Gulf.

Russian news agency RIA Novosti quoted a security official as saying, "Russian intelligence has information that the US Armed Forces stationed in the Persian Gulf have nearly completed preparations for a missile strike against Iranian territory."

eerst zien dan geloven
There are only two pains in life. The pain of discipline and the pain of regret.
pi_48032083
Zo nu is het wachten op de interviews met die soldaten als men terug is hoe iran het voor elkaar gekregen heeft hun zulke beweringen in hun brieven en interviews te laten doen. Het mega waarheidsserum van iran .

Kijken of er komende dag dan veel onzin over ons heen wordt uitgestort hierover, dat we als westerse wereld verontwaardigd genoeg worden tov iran dat we het kunnen billijken dat er 6 april een eenzijdige aanval op iran plaats vind.
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 09:13:33 #109
8781 crew  Frutsel
pi_48032105
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:11 schreef Steenarend het volgende:

[..]

eerst zien dan geloven
ik heb in elk geval maar vrij genomen... de popcorn en de afstandbediening liggen klaar...
  donderdag 5 april 2007 @ 09:28:51 #110
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_48032449
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik heb in elk geval maar vrij genomen... de popcorn en de afstandbediening liggen klaar...
Voorlopig hebben de Amerikanen het veel te druk bij de buren.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 09:36:51 #111
8781 crew  Frutsel
pi_48032663
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:28 schreef Frezer het volgende:

[..]

Smoesjes
Ik heb vrij, ik heb popcorn en ik heb Sky, Fox, NBC, ABC en CNN... ik wil waar voor me geld

pi_48032795
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Smoesjes
Ik heb vrij, ik heb popcorn en ik heb Sky, Fox, NBC, ABC en CNN... ik wil waar voor me geld

Heb je geld overgemaakt naar de oorlogskas van de vs
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 09:56:59 #113
8781 crew  Frutsel
pi_48033226
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je geld overgemaakt naar de oorlogskas van de vs
Nee, aandelen in de wapenindustrie
pi_48033427
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee, aandelen in de wapenindustrie
En wat put opties op olie
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 10:09:58 #115
8781 crew  Frutsel
pi_48033603
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat put opties op olie

Zal weer ontopic gaan nu

Hoe is het met onze 15 britse 'vrienden'.... Even pollen? es kijken of ze straks nog dingen gaan zeggen in de trend van :"We hebben het maar bekend, dan zijn we van het gezeik af en kunnen we snel naar huis, maar eigenlijk waren we gedwongen"... of misschien zaten die Britten er toch wel erg erg naast en zaten ze idd in Iraanse wateren...
Kamervragen, Labourspeeches, Blair treedt af. Go Thatcher
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 10:24:04 #116
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48034040
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:28 schreef Frezer het volgende:

[..]

Daar hebben ze de hulp van de Arabische wereld bij nodig.

Dit is mijn idee van wat er aan de hand is.

Rice is net het MO langsgeweest om het 'vredesproces' weer leven in te blazen.

Het is voor Bush belangrijk de Arabische leiders achter optreden tegen Iran te krijgen. Die kunnen de situatie in Irak pacifiseren. Het heeft weinig aandacht gehad maar de VS heeft in Irak ex-leden van de baathpartij en voormalige getrouwen van Saddam weer aangestelt. Met aansturing van de Arabische leiders kan dat wellicht genoeg rust brengen in Irak om over te gaan op Iran. De meeste van die leiders (oa. Egypte en SA) worden door de VS in het zadel gehouden dus de regeringen zelf is geen probleem, maar de bevolking is een ander verhaal.

Het was de bedoeling om het vredesplan van de Arabische leiders, vrede in ruil voor terugtrekking tot de grenzen van 1967 (Israel), als uitgangspunt te nemen om het volk mee te krijgen. Nadat Rice alle lof van de Arabieren kreeg loopt ze in Israel aangekomen tegen Olmert aan die gelijk eisen begint te stellen. Hij wil 'erkenning' voordat er gepraat gaat worden en aangezien dat de enige troef van de Arabieren is, een onmogelijke eis. Dus het is alweer afgeschoten voor het begonnen is.

Dus bizar genoeg zijn het de Israelische hardliners (en die in Washington) die de VS hier doen aarzelen aangezien de VS de Arabische steun van strategisch belang acht voor de volgende act.

Ondertussen hebben ze Pelosi (waarschijnlijk met een zak met goodies) naar Syrië gestuurd om daar iets proberen klaar te maken (Syrië en Iran werken nauw samen).

Als je gister naar Ahmadinejad luisterde hoorde je zijn oproep aan de Islamitische wereld om zich vooral niet uit elkaar te laten spelen. De Iraanse steun aan de Palestijnen heeft voor een deel daar ook mee te maken.

Dus Washington zegt, "We doen het via het conflict tussen de Sunni's en Shia, de Arabische wereld en Iran."
En Israel (en de neocons) zegt, "Nope. Geen allianties. Doe ze allemaal maar in één keer."

De oorlog in Libanon afgelopen zomer was zoalsn sommigen zeggen wellicht een poging van Israel om die door hen geeiste 'totale oorlog' af te dwingen. De neocons waren iig woedend dat de VS afzijdig bleef.

Rusland (en daarachter China) is het grote vraagteken.

Putin is enkele maanden geleden voor het eerst en hoogstpersoonlijk de Arabische leiders afgeweest. Daarna heeft Rusland langzaam de steun aan Iran afgebouwd. Het lijkt dat ze zich eruit terugtrekken maar hebben wel behoorlijk serieuze waarschuwingen aan de VS gegeven om dit avontuur niet aan te gaan.

Iran steunt Rusland op haar beurt weer in het verzet tegen een unipolaire wereld (de VS als alleenheerser). Ahmadinejad zei het gister letterlijk. Iets waar Rusland zeker belangen bij heeft.

En ondertussen stoomt de Nimitz op richting golf.

Het kan alle kanten op de komende tijd...

my 2 ct.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:39:42 #117
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_48034527
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:24 schreef NorthernStar het volgende:
Zondermeer, en ik ben er van overtuigd dat Bush maar wat graag zou willen.

Maar de komende tijd zal het alles behalve rustig worden in Irak, ondanks de pogingen die je noemt leden door leden van de oude Baath partij in te zetten. (Dit had men overigens van begin af aan moeten doen. Het feit dat Amerika de complete Iraakse overheid en het leger op straat heeft gezet na de oorlog is één van de meest stomzinnige besluiten geweest.)

Maar die troepen bijven dus de komende jaren nog hard nodig in Irak. Daar bij komt dat Iran wel even iets anders als Irak is, het leger is een stuk sterker, het land is veel groter. Bovendien is de oorlog nog moeilijker te verkopen aan de rest van de wereld. Alleen een paar raketten afschieten gaat ook niet werken, aangezien Iran dan natuurlijk gaat reageren. Het wordt hoe dan ook een complete oorlog, en die kan Amerika niet aan.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 10:47:56 #118
8781 crew  Frutsel
pi_48034768
quote:

[..]

Knip

En ondertussen stoomt de Nimitz op richting golf.

my 2 ct.
Interessant stuk!

Is Nimitz dan de 3e carrier of is dat de 2e waar we het al vaker over hadden?
pi_48034984
quote:
Op donderdag 5 april 2007 07:12 schreef RZero het volgende:

[..]

Nee?
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48035421
SKY: Sailers sent home with sweets and souvenirs
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_48035462
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:10 schreef venomsnake het volgende:
SKY: Sailers sent home with sweets and souvenirs
Alle mannen met een mooie burka voor hun vrouwen
pi_48039310
Ze zijn geland in londen
pi_48039635
quote:

[..]

Het is voor Bush belangrijk de Arabische leiders achter optreden tegen Iran te krijgen. Die kunnen de situatie in Irak pacifiseren. Het heeft weinig aandacht gehad maar de VS heeft in Irak ex-leden van de baathpartij en voormalige getrouwen van Saddam weer aangestelt. Met aansturing van de Arabische leiders kan dat wellicht genoeg rust brengen in Irak om over te gaan op Iran. De meeste van die leiders (oa. Egypte en SA) worden door de VS in het zadel gehouden dus de regeringen zelf is geen probleem, maar de bevolking is een ander verhaal.
Bush en de neocons zien alleen een ding over het hoofd:
De zgn. Arabische bondgenoten van de V.S zijn juist de grootste sponsors van terreur in Irak.
Het lijkt mij dan niet zo moeilijk voor de Arabische regeringen om de terreur in Irak een halt toe te roepen. Ze vergeten alleen een ding: als de V.S besluiten om Iran aan te vallen dan zal pas echt de hel uitbreken in Irak aangezien de sjiieten hoogstwaarschijnlijk de zijde van Iran zullen kiezen in een evt. oorlog. Laten we niet vergeten dat Iran allerlei milities en terreurgroepen steunen over de hele wereld. We kunnen dus zeker verwachten dat Iran gebruik zal maken van de Hezbollah bijv. om Israel en de rest van het Midden-Oosten bij het conflict te betrekken.
Dan zal waarschijnlijk ook de gevreesde regionale oorlog tussen de sjiieten en soennieten uitbreken.
pi_48039860
Iran zegt dat Groot-Brittannië een dag voor de vrijlating in een brief excuses heeft aangeboden aan Iran.
Bron: SKY
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_48040023
Zojuist zijn vier Britse soldaten gedood in Basra, Zuid-Irak.
Hoogstwaarschijnlijk zit Iran hierachter. De Britten worden dus weldegelijk hard aangepakt door Iran voor hun 'arrogantie' maar op een sneaky manier. Politiek is geen kinderspel(letje).

Sky News maakt er weer een show van
pi_48040483
Voor de Sky kijkers: als de heli maar niet crasht
pi_48040798
7 uur durend reis van Iran naar Londen..
De soldaten worden nu per helikopter naar een van de bases van de Royal Air Force gevlogen.

Volgens CNN zullen de soldaten:
(1) hun familie ontmoeten
(2) worden ondervraagd over hun behandeling en hoe ze zijn opgepakt etc.
(3) medisch gekeurd worden (op zoek naar sporen van marteling etc.)
pi_48040922
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:46 schreef IRAKEES-NL het volgende:
7 uur durend reis van Iran naar Londen..
De soldaten worden nu per helikopter naar een van de bases van de Royal Air Force gevlogen.

Volgens CNN zullen de soldaten:
(1) hun familie ontmoeten
(2) worden ondervraagd over hun behandeling en hoe ze zijn opgepakt etc.
(3) medisch gekeurd worden (op zoek naar sporen van marteling etc.)
stel je voor als de vliegtuig gecrasht was onderweg
I am Darius the Great King, King of Kings, King in Persia, King of countries, son of Hystaspes, grandson of Arsames, an Achaemenian.
pi_48041067
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:49 schreef persian2008 het volgende:

[..]

stel je voor als de vliegtuig gecrasht was onderweg

Dan nog durven de Britten niets te ondernemen tegen Iran. (waarschijnlijk alleen een boycot en sancties etc.) Iran is namelijk geen Argentinië. (Falklandoorlog)
pi_48041470
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:53 schreef IRAKEES-NL het volgende:

[..]

Dan nog durven de Britten niets te ondernemen tegen Iran. (waarschijnlijk alleen een boycot en sancties etc.) Iran is namelijk geen Argentinië. (Falklandoorlog)
amerika gaat morgen iran aanvallen! wist je dat? ''operation bite''
I am Darius the Great King, King of Kings, King in Persia, King of countries, son of Hystaspes, grandson of Arsames, an Achaemenian.
pi_48041472
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:43 schreef ShaoliN het volgende:
Iedereen lacht de VS uit. Maar die hoeven maar 1 bootje te sturen en Iran ligt op zijn knietjes. Wat een slappe ezels.
Wat een bullshit.
pi_48041674
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:04 schreef persian2008 het volgende:

[..]

amerika gaat morgen iran aanvallen! wist je dat? ''operation bite''
Ik had er wel wat vaags over gehoord. Ik ga mezelf eens verdiepen in 'operation bite'.
Maar zijn de Amerikanen dan zo stom om het ook echt te doen morgen nu de hele wereld het weet?
pi_48042249
iedereen hier denkt dat ahmadinejad de engelsen heeft vrijgelaten. ahmadinejad krijgt bevels van irans opperste leider ali khamenei.
  donderdag 5 april 2007 @ 14:48:48 #134
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48043281
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:22 schreef persian2008 het volgende:
iedereen hier denkt dat ahmadinejad de engelsen heeft vrijgelaten. ahmadinejad krijgt bevels van irans opperste leider ali khamenei.
Ik denk dat veel mensen wel weten dat die joker van een Khamenei de boel strak in handen heeft. Of je daar nou zo blij mee moet zijn is een tweede.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 5 april 2007 @ 15:41:06 #135
175763 Germaniaa
Zip it up and zip it out
pi_48045129
Ik denk dat Iran heel goed in staat is om zich te weren tegen een aanval... ze bombarderen gewoon bassisen in irak en afghanistan en dan heb je nogal wat casualties...
LOL
pi_48046886
Toch een mooi gebaar, sigaar uit eigen doos is natuurlijk waar met Iran had de engelsen net zo goed voor het gerecht aldaar laten komen. Onverwachte actie die hopenlijk betere betrekkingen met het Westen tot gevolg zal hebben, iets waar Blair al aan refereerde, Iran is een veel te mooi land om in oorlog te raken.
pi_48048749
Nou maar hopen dat rechts-extremisten de foto niet gebruiken voor propagandadoeleinden:
"Links buigt voor terreur, rechts niet"

pi_48048907
kijk die kleine daar zo.. kind soldaat
pi_48049001
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:27 schreef Camplo het volgende:
Kut geen oorlog
Ach gut, wou je daarheen als soldaat dan?

Of wil je alleen maar dat anderen daar gaan vechten zodat je je goed voelt achter je computerje?
pi_48049106
Al die mensen die oorlog willen, echt ik blijf hopen dat die personen als eerst opgeroepen worden voor de dienstplicht...
pi_48049526
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:21 schreef EricT het volgende:
Al die mensen die oorlog willen, echt ik blijf hopen dat die personen als eerst opgeroepen worden voor de dienstplicht...
Ja, maar dan hebben ze het opeens zo niet bedoeld en doen ze alles om niet mee te gaan.

Vind ik ook zo'n schande in de VS. Al die soldaten worden keer op keer naar Irak en Afghanistan gestuurd en sterven daar, terwijl het 'gewone volk' er vaak niet eens bij stilstaat dat degenen die ze de oorlog ingepraat hebben, lekker op hun krent financieel incasseren. Het schijnt dat geen enkele senator een kind in Irak heeft.
  donderdag 5 april 2007 @ 17:36:24 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48049562
Welke dienstplicht?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48050653
waarom roadmap to WAR against iran? zijn er hier soms mensen die de toekomst kunnen voorspellen.
ik heb het meerdere malen hier gezegd dat er geen aanval op iran komt.
wil je weten waarom? analyseer de situatie en bestudeer veel. je moet kennis hebben voor zulke dingen. oorlog is geen tikkertje spelen.
pi_48051240
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:07 schreef persian2008 het volgende:
waarom roadmap to WAR against iran? zijn er hier soms mensen die de toekomst kunnen voorspellen.
ik heb het meerdere malen hier gezegd dat er geen aanval op iran komt.
wil je weten waarom? analyseer de situatie en bestudeer veel. je moet kennis hebben voor zulke dingen. oorlog is geen tikkertje spelen.
Ik denk eerlijk gezegd dat er ook geen oorlog komt. Zo dom zijn ze, kijk maar hoeveel chaos er nog in irak is.
En daarbij is Iran geen gevaar voor het westen. Beetje bangmakerij allemaal.
There are only two pains in life. The pain of discipline and the pain of regret.
pi_48053421
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:36 schreef popolon het volgende:
Welke dienstplicht?
Je bent je er niet van bewust dat Nederland een slapende dienstplicht kent?

Elke Nederlander (mannen) boven de 18 heeft een legernummer, mocht er oorlog uitbreken en het krachtig vaderslandse leger manschappen te kort komt, dan kan de staat een aantal nummertjes trekken (lees: bingo spelen)
pi_48054940
Op de FP: 'Mogelijk aanval op Iran binnen 24 uur'
quote:
De geruchten dat Amerika een militaire actie gaat beginnen in Iran worden steeds sterker. Diverse media, waaronder veel Russische persbureaus melden dat Amerika ondertussen genoeg troepen heeft opgebouwd langs de Iraanse grens. Deze troepen bestaan uit, onder andere, twee vliegdekschepen, vier nucleaire onderzeeboten, twee dozijn kruisers en meer dan vierhonderd vliegtuigen.

De Russen zijn het erover eens dat de aanval waarschijnlijk zal bestaan uit het bombarderen van de Iraanse nucleaire installaties gedurende een periode van twaalf uur. Er wordt gezegd dat de aanval op 6 april zal plaatsvinden alhoewel militair experts het daar niet over eens zijn. Zou de aanval werkelijk op 6 april om 04.00 uur lokale tijd plaatsvinden dan heeft Amerika geen tijd om persconferenties te houden waarin uitgelegd zal worden dat deze inval onontkoombaar is.

Iran heeft ondertussen aangekondigd klaar te zijn voor een mogelijke Amerikaanse inval en heeft haar luchtafweerinstallaties in hoogste staat van paraatheid gebracht. Het Witte Huis heeft op het moment geen persconferenties of toespraken van president George W. Bush in de planning staan. Ook melden bronnen binnen de BBC dat zij zichzelf klaarmaken voor uitzendingen mochten de geruchten waar zijn.
pi_48055083
Geloof er geen zak van.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 20:23:29 #148
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48055093
Wanneer denken jullie dat ze binnenvallen, en hoe goed zou Iran hierop zijn voorbereid?
pi_48055109
Iran ligt mooi tussen Afghanisan en Irak in. Mocht de VS Iran bombarderen, dan zal Iran zich moeten verdedigen van twee fronten.

Maarja, ben benieuwd of het zover zal komen
you and I ain't done Zeke!
pi_48055149
Tjsa, laten we hopen dat ze niet aanvallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')