Wat vind men van het westen?quote:Twente (Begin van de jaartelling de Tubanti, in het oude Latijn vermeld als Tuihanti, in 797 Tuianti, in 799 Tueanti, in 851 Thuehenti en in de elfde eeuw Tuente en tenslotte Twente of Twenthe) is een streek in het oosten van Nederland,
die het oostelijke deel van de provincie Overijssel omvat en min of meer begrensd wordt door de rivieren Regge en Dinkel en de grenzen met Duitsland en de Achterhoek (provincie Gelderland). De naam Twente is
afkomstig van de Romeinse benaming Tuihanti oftewel Tubanten voor de Germanen die in dit gebied woonachtig waren en in de Vroege Middeleeuwen door de Germaanse stam der Saksen geassimileerd en hevig beïnvloed werden.
Is er ook een volkslied?quote:Uit de gouden korenaren,
schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten,
de mensen uit het Westen.
Er is toch ook een serie over Twente?quote:Dôar lig tuss'n Déénkel en Regge 'n laand
oons mooie en neerige Twèènte
't Laand van katoen en 't laand van d'n es
den greun is in wéénter en lèènte.
Doar ruust de rouw op d'n kaamp in de wéénd
geet 't rad van de möl in de bekke gezwéénd
Dôar steet nöast d'n eek'n d'n beuk en de dan
Dat is oons zo leeve land Twèènte (2x)
Komen er ook voetbalclubs uit Twente?quote:Van Jonge Leu en Oale Groond is een Twentse soapserie die in opdracht van RTV Oost werd geproduceerd door NL Film & TV. De regie was in handen van Johan Nijenhuis (afl. 1-4, bekend van onder andere Costa! en ZOOP),
Steven de Jong, Geert Lautenschutz, Jan van den Nieuwenhuijzen en Jan Albert de Weerd. De verhaallijnen waren van Ingrid van den Heuvel. Het oorspronkelijke script was in het Nederlands. De eindredactie van de dialogen in
het Twents was in handen van Herman Finkers, die zelf ook meespeelde. De dertig afleveringen werden wekelijks uitgezonden door RTV Oost. De serie geniet grote bekendheid in de regio. De eerste aflevering op zondag 2 oktober 2005
trok 300.000 kijkers. Ondernemers uit de regio, onder andere Wehkamp, Grolsch en Bolletje sponsoren de productie. Inmiddels hebben Omroep Gelderland, RTV Noord-Holland, RTV Utrecht en RTV Noord de serie ook uitgezonden.
Vanaf september 2007 wordt de serie ook op Nederland 1 uitgezonden. In augustus 2006 werden de opnames voor een tweede serie van 24 afleveringen afgerond. Dit deel werd vanaf 8 oktober 2006 op RTV Oost uitgezonden.
De Twentse vertaling van de dialogen was deze keer in handen van Goaitsen van der Vliet.
enquote:Heracles of AVC Heracles is een Nederlandse betaald voetbalclub uit Almelo, opgericht op 3 mei 1903. De club behoort daarmee tot de oudste voetbalverenigingen van Nederland. Heracles heeft verscheidene landskampioenschappen gewonnen (1926/1927 en 1940/1941). Vanaf 1974 bestond de betaaldvoetbalorganisatie onder de naam 'SC Heracles'74'; sinds 1998 luidt de officiële naam 'Heracles Almelo'.
De eerste maal dat Heracles, toen nog SC Heracles, in de Eredivisie uitkwam was van 1961 tot 1965. Daarna hebben ze tot 1985 weer in de Eerste Divisie gespeeld om in 1985 voor de duur van één seizoen terug te keren in de hoogste afdeling van het betaald voetbal. Daarna heeft het twintig jaar, namelijk tot het Eerste Divisiekampioenschap van het seizoen 2004-2005, geduurd voordat Heracles weer kon uitkomen in de Eredivisie.
De club speelt in een verticaal zwart/wit gestreept shirt met een witte broek en zwart/witte kousen. Een van de bekendste spelers uit de clubgeschiedenis is de Zuid-Afrikaan Steve Mokone. Andere bekende oud-spelers zijn Hendrie Krüzen en Folkert Velten. Krüzen vertrok naar FC Den Bosch. Velten en Krüzen zijn momenteel lid van de trainingsstaf van Heracles.
Haar thuiswedstrijden speelt Heracles in het Polman Stadion, dat plaats biedt aan 8500 toeschouwers. Na de rappe uitverkoop van seizoenskaarten voor het seizoen 2005/2006 smeedde het bestuur een plan om nog voor de start van de competitie het stadion met zo'n 3000 zitplaatsen uit te breiden tot bijna 10.000 zitplaatsen. Ook is het de bedoeling dat er een hele reeks nieuwe skyboxen wordt gebouwd. Waar normaliter bovenop de bestaande tribune wordt gebouwd, is het in het Polman Stadion de bedoeling dat de tribunes naar onderen doorgetrokken worden tot aan het veld, iets wat een zogenaamd "Engels sfeertje" moet gaan creëren. Inmiddels zijn de plannen ten uitvoer gebracht en is de totale capaciteit van het stadion opgekrikt van 6900 (400 plaatsen voor de bezoekende club) tot 8500. Heracles speelt haar thuiswedstrijden als enige ploeg in de eredivisie op kunstgras. De huidige trainer is Ruud Brood , die met ingang van het seizoen 2006/2007 de trainer van de club is. Hij kwam over van Helmond Sport. Met ingang van 1 januari 2007 is Nico-Jan Hoogma de algemeen directeur. In de winterstop 2006/2007 is er veel gebeurd op transfer gebied, zo zijn Peter Reekers en Bernard Hofstede naar respectievelijk VVV Venlo en Volendam(verhuurd) gegaan. Als opvolgers voor deze spelers is Igor Glusevic voor de rest van het seizoen gehuurd en is aangetrokken voor volgend seizoen, ook is Rob Friend op de laatste dag van de transfermarkt gehuurd van SC Heerenveen.
Welke Fok!-users komen er allemaal uit Twente dan?quote:FC Twente is de betaalde voetbalclub van Enschede en omstreken (Twente) die in de Eredivisie speelt. FC Twente is opgericht in 1965 als fusieclub van Sportclub Enschede en de Enschedese Boys. Eerste voorzitter was de ondernemer en oud-verzetsman Cor Hilbrink.
FC Twente speelt haar thuiswedstrijden in het Arke Stadion. Deze werd op 10 mei 1998 geopend. De eerste officiële wedstrijd die hier gespeeld werd was die tegen PSV. De eindstand: 3-0 voor de Tukkers. Daarvoor werd er gespeeld in het Diekmanstadion. Het bestuur van Twente heeft concrete plannen getoond over de uitbreiding van het huidige stadion wat er rond augustus 2008 moet staan. De capaciteit van het stadion zal na deze uitbreiding 24.244 zitplaatsen zijn.
De meest bekende trouwe aanhang van FC Twente zijn de Ultras Vak-P. Maar ook de Vriendenkring is een trouwe Twente aanhang. De Vriendenkring is veruit de oudste supportersvereniging van Twente, in de jaren 80 begon zich echter een groep (vooral jonge) Twente fans zich van de oudere gevestigde supportersgroep af te splitsen. Deze jongere groep Twentse supporters wilden samen nieuwe activiteiten ondernemen voor jongeren gericht op FC Twente. Eind jaren 80 zal de (op dat moment nog niet officiële supportersvereniging) van Vak-P de fundamenten leggen voor de Ultras cultuur in Nederland. Er zijn momenteel tien officieel erkende supportersverenigingen verspreid door de regio, ook in Duitsland is er een erkende Twente fanclub.
FC Twente speelde éénmaal een Europacup finale. In 1975 werd de finale van de UEFA Cup over twee wedstrijden verloren van Borussia Mönchengladbach, nadat in de halve finale Juventus was uitgeschakeld.
In het seizoen 1971/1972 kreeg FC Twente in 34 competitiewedstrijden slechts dertien tegengoals. Dit is nog altijd een record. Twente won twee maal de KNVB beker, in 1977 en 2001.
Sander Boschker is de speler die de meeste competitieduels voor FC Twente speelde. De thuiswedstrijd tegen FC Groningen op 12 november 2006 (7-1) was zijn 424e; daarmee haalde hij Epi Drost (423 wedstrijden) in. De uitslag van de wedstrijd tegen Groningen is tevens de grootste in het Arke stadion ooit. Clubtopscorer is Jan Jeuring met 103 nationale en 19 Europese doelpunten.
FC Twente was in 2006 één van de elf UEFA Intertoto Cup winnaars door na een 1-0 nederlaag tegen Kalmar FF in Zweden, deze achterstand thuis met een 3-1 winst te compenseren. Daarmee is Twente de tweede club van Nederland die een Intertoto Cup wint. De wedstrijd erna tegen FC Levadia werd echter thuis met 1-1 gelijkgespeeld en uit in Letland werd met 1-0 verloren, waardoor Twente werd uitgeschakeld in de UEFA Cup.
ik zal hem er even bijzettenquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:59 schreef Stienn het volgende:
Je bent een vraag vergeten!
Word er in twente ook bier gemaakt?
Overigens mag je me wel toevoegen bij fokker uit twente!
In enske ookquote:Op woensdag 4 april 2007 09:41 schreef ReMcOrE het volgende:
@ Matel:goei'ndag leu, de zon is wa weer present hier in Hoksebarge
doa mien bestquote:Op woensdag 4 april 2007 10:37 schreef ReMcOrE het volgende:
wie mot ja wa zorg'n daw neumt wordt int ni-je gedicht van Stage SC
Mot nog meer biequote:
hej goad doanquote:Op woensdag 4 april 2007 12:10 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ik bin ja noe donders druk met oos'n pagina met topics
loat't kom'nquote:Op donderdag 5 april 2007 10:04 schreef LilDutchPrincess het volgende:
yayyy vandaag mag ik weer terug naar twente!
Noe waquote:Op donderdag 5 april 2007 10:07 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
loat't kom'n
Roycoooooo en Damzkieee bunt vandaag nog niet langs-e-wes
ook niet bi-j Stage SC
waj d'r wa weer kealquote:
Mooi zit''n vret'n, zoep'n en op de proem kroep'nquote:Op donderdag 5 april 2007 11:50 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
waj d'r wa weer kealdonders mooi, hej nog 'n betje gepilst op de picknick da?
gelukkig hew hier gene lienelienquote:Op donderdag 5 april 2007 13:08 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Mooi zit''n vret'n, zoep'n en op de proem kroep'n![]()
mag e van mie wa krieg'nquote:Op donderdag 5 april 2007 13:10 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
gelukkig hew hier gene lienelienanders krigge nog een beroertje van dit gekuier
Doa dat moar neat neequote:Op donderdag 5 april 2007 13:20 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
dit zalk moar niet in Stage SC quot'n
vol'nd jaar, van de 1e divisiequote:Op donderdag 5 april 2007 13:56 schreef 3lmo het volgende:
Wierden FTW!![]()
Heracles wordt dus echt geen kampioen
Nog een Wierdenaar, te gekquote:Op donderdag 5 april 2007 13:56 schreef 3lmo het volgende:
Wierden FTW!![]()
Heracles wordt dus echt geen kampioen
Hoi konijn.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:59 schreef Stienn het volgende:
Je bent een vraag vergeten!
Word er in twente ook bier gemaakt?
Overigens mag je me wel toevoegen bij fokker uit twente!
quote:Op donderdag 5 april 2007 21:09 schreef AchNee het volgende:
Tubbig is ook weer wakker
allemoal zuip'n bie Mastertje!!!!!quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:30 schreef Mastertje het volgende:
enschede centrum, vlakbij het station![]()
kom overigens uit drenthe, maar zit op kamers vlakbij saxion, kom langs als je zin hebt![]()
kuw wa doon, vlakbi-j Centraal is makkelijk veur iedereenquote:Op zondag 8 april 2007 23:27 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
allemoal zuip'n bie Mastertje!!!!!![]()
![]()
![]()
ik wa, poas'n was henig, heb ook moar 3 dag'n stage disse wekkequote:Op dinsdag 10 april 2007 09:47 schreef Dr.Aart het volgende:
Allemoal wier good te passe?
Dat pasen is leuk hoor, maar mèn wat een kater na zo'n vier-dagen-weekend .... pfoei...quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:47 schreef Dr.Aart het volgende:
Allemoal wier good te passe?
ik bun nig ant ler'n, ik goa bi-jna op huus anquote:Op woensdag 11 april 2007 15:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:
vertel es wat leuks dan remore
of is iedereen hier ook tentamens aan het leren?
Ambtenaar!quote:Op woensdag 11 april 2007 15:48 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ik bun nig ant ler'n, ik goa bi-jna op huus anmor'n weer en dan is de wekke alweer veurbi-j
ie mot ja wa Twents kuier'nquote:Op donderdag 12 april 2007 14:17 schreef Mastertje het volgende:
lekker weeeer!
Mooi op terras zitten op oude markt
tot noe toe doojt wa aardig heurquote:Op donderdag 12 april 2007 22:09 schreef Mastertje het volgende:
moar da kenk ja heul niekwoon dr pas 'nhoalf joare
en dat duttequote:
ik woon hier al bijna 22 jaar en ik kan ook geen twents typenquote:Op donderdag 12 april 2007 22:09 schreef Mastertje het volgende:
moar da kenk ja heul niekwoon dr pas 'nhoalf joare
ik kuier ook wa Twents, moar de meste leu begriept mie waquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
ik woon hier al bijna 22 jaar en ik kan ook geen twents typen![]()
twents praten doe (helaas) ik helaas wel
welkom!!quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:03 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ik woon ook in Twente, moar ik ba import.
Moj ler'nquote:Op zondag 15 april 2007 22:57 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Dank, ik kan dan ook helaas niet heel goed Twents ofzo....
Joah, mot toch wat doan oneat dan!quote:Op maandag 16 april 2007 09:40 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
buj d'r wa weer? woar hej di'n Damzkieee loat'n dan?
ik goa ook ant wark, anders hek ook niks an 'n dagquote:Op maandag 16 april 2007 11:34 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Joah, mot toch wat doan oneat dan!
Zit dr wa, dut niks zoals altied![]()
Wie bint altied drökquote:
Vertelquote:Op maandag 16 april 2007 12:58 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Het is zelfs de primaire reden waarom ik hier woon![]()
komp wa goodquote:Op maandag 16 april 2007 15:20 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Studentje aan de UT, dus ik moet veel leren
pfff... "leren".. bierzuip'n zeker...quote:Op maandag 16 april 2007 15:20 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Studentje aan de UT, dus ik moet veel leren
Mooi warkquote:
keal, waj d'r wa?!quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:27 schreef Damzkieee het volgende:
Zoo ie bint ja vroeg
dur bunt de wa völle, moar neet iederene hef dit topic voon'n en iedereen da ja ooit gepost hef, is nou wa akelig stillequote:Op woensdag 18 april 2007 20:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
iedereen is er wa.....
gezellig toch... maar zijn er nou echt zo weinig tukkers op fok??
okeej, daarom vanaf nu:quote:Op woensdag 18 april 2007 20:10 schreef Merson het volgende:
Komt omdat we niet allemaal Twents kunnen typen en daarom niet durven...
heb je opzich een punt in.... wordt er zelf ook bijna bang van soms...quote:Op woensdag 18 april 2007 20:10 schreef Merson het volgende:
Komt omdat we niet allemaal Twents kunnen typen en daarom niet durven...
zie de post boven die van jouquote:Op woensdag 18 april 2007 20:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
heb je opzich een punt in.... wordt er zelf ook bijna bang van soms...
Tukkers op Fok! ABN Topic
Ja, maar..!quote:Op woensdag 18 april 2007 20:19 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
okeej, daarom vanaf nu:
*** Tukkers van NL, verenigt U allen in dit topic! En wees niet bang, ABN is toelaatbaar, aj tenminst'n 'n echt'n Tukker bunt!![]()
Inderdaad, jij woont nu in leeuwarden!! en daarvoor heb je in reenen gewoond ofzo...!Bitch!quote:
Liegebeest!quote:Op woensdag 18 april 2007 22:54 schreef Stienn het volgende:
[..]
Inderdaad, jij woont nu in leeuwarden!! en daarvoor heb je in reenen gewoond ofzo...!Bitch!
Ik ben geboren en getogen in delden.. kan alleen geen twents typen..![]()
Mooi gekquote:Op donderdag 19 april 2007 07:39 schreef Dr.Aart het volgende:
goeiemorgen allemaal, Twente is zowaar weer te bereiken per trein![]()
Idd, werd tijd ja. Nu nog ff met de autoquote:Op donderdag 19 april 2007 07:39 schreef Dr.Aart het volgende:
ik blijf mijn hele leven in Twente wonen, schitterend gewoonquote:Op woensdag 18 april 2007 23:07 schreef LilDutchPrincess het volgende:
maar binnen 3,5 jaar ben ik gauw weer trug (rare lui die noorderlingen)
quote:Op donderdag 19 april 2007 09:39 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ik blijf mijn hele leven in Twente wonen, schitterend gewoon![]()
meen je niet!!!!!! wat GEWELDIG!quote:Op donderdag 19 april 2007 07:39 schreef Dr.Aart het volgende:
Gisteren weer vertragingen, vieze gore graftreinen!quote:Op donderdag 19 april 2007 11:48 schreef Stienn het volgende:
Klopt, stond vanmorgen ook raar te kijken in hengelo. Er kwam weer zo'n oude boemel trein aan..![]()
![]()
hahaha we hadden ook niet verwacht dat ze ineens optijd zouden gaan rijden??? DAT ze uberhaupt rijden is al een hele verbeteringquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:10 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Gisteren weer vertragingen, vieze gore graftreinen!
Was gelukkig met de auto![]()
Hij doet ut weer?quote:Op donderdag 19 april 2007 07:39 schreef Dr.Aart het volgende:
iddquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:55 schreef Damzkieee het volgende:
Bedankjes sturen omdat de trein wél rijdt, t moet niet gekker worden
Helaas? Schaam je!quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
ik woon hier al bijna 22 jaar en ik kan ook geen twents typen![]()
twents praten doe (helaas) ik helaas wel
zat vanmorgen Herman Finkers te kijken (Kalm An En Rap Een Beetje) heeft hij het over dat Limburgs zangerig klinkt, en dat Twents dat niet doet... "nee: 'woj 'n lik an de bek hebben?' klinkt absoluut niet zangerig..."quote:Op zondag 22 april 2007 19:56 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
waarom?? Zo charmant klinkt twents nou ook weer niet
haha ja da's dan wel weer leuk!! Maar zou ABN kunnen praten toch wel erg handig vinden soms... zeker met mensen buiten twente, die gaan altijd meteen zo drammen... (of ze vinden het "schattig.... YEA RIGHTquote:Op zondag 22 april 2007 21:13 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
zat vanmorgen Herman Finkers te kijken (Kalm An En Rap Een Beetje) heeft hij het over dat Limburgs zangerig klinkt, en dat Twents dat niet doet... "nee: 'woj 'n lik an de bek hebben?' klinkt absoluut niet zangerig..."![]()
![]()
wederom Herman Finkers: "meisjes met een Twentse tongval zijn erg populair bij de 06-lijnen... ze slikken namelijk alles in"quote:Op zondag 22 april 2007 21:29 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
haha ja da's dan wel weer leuk!! Maar zou ABN kunnen praten toch wel erg handig vinden soms... zeker met mensen buiten twente, die gaan altijd meteen zo drammen... (of ze vinden het "schattig.... YEA RIGHT)
heb je de marathon gelopen?quote:Op zondag 22 april 2007 21:35 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Nog mensen die me hebben aangemoedigd vandaag?
en wat heb je tegen CCCCCCCChiel gezegd dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:19 schreef Roycoooooo het volgende:
Vanmiddag ff wezen lunchen in de stad. Zagen we Thomas Berge nog op een bankje zitten!
Homoquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:19 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
en wat heb je tegen CCCCCCCChiel gezegd dan?
Was dat maar zoquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:20 schreef Dr.Aart het volgende:
goeiemiddag, wat een rust hier. Iedereen geniet zeker van het mooie weer onder genot van een pilsje?
Boeiundquote:Op woensdag 25 april 2007 10:28 schreef ReMcOrE het volgende:
FC Twente geet veur de voorronde CL, wi-j haalt het toch niet, moar wi-j kunt altied prober'n![]()
Aj t doat, doat t dan goad!quote:Op woensdag 25 april 2007 11:34 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
was gewoon ff een excuus om Twents te praten![]()
Ben geen expert in Twents schrijven, typ t zoals ik t zegquote:
is mooi warkquote:Op woensdag 25 april 2007 11:52 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ben geen expert in Twents schrijven, typ t zoals ik t zeg!
welkom karr-1quote:Op woensdag 25 april 2007 15:34 schreef karr-1 het volgende:
Mag een extukker zich hier ook melden? 20 jaar in Oldenzaal gewoond, 5 jaar in Enschede en nu al meer dan 6 jaar in de Randstad. Maar het is nog steeds een goed gevoel om thuis te komen.
Het is dat ik vanwege de liefde en werk in de Randstad woon, anders was ik in Twente blijven wonen. Veel rustiger, mensen zijn relaxter, geen verkeersdrama's elke dag of treinen die om de 2 meter stil staan etc.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:37 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
welkom karr-1waarom kom je hier nog graag terug dan?
iddquote:Op woensdag 25 april 2007 16:05 schreef karr-1 het volgende:
Veel rustiger, mensen zijn relaxter, geen verkeersdrama's elke dag of treinen die om de 2 meter stil staan etc.
yepquote:Op woensdag 25 april 2007 16:05 schreef karr-1 het volgende:
Bovendien, als je geboren bent in Twente, dan blijft Twente toch altijd in het hart zitten?
hee stout!quote:Op woensdag 25 april 2007 11:34 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
was gewoon ff een excuus om Twents te praten![]()
nee, de deal was dat er ook ABN gepraat mag worden, i.p.v. alleen Twentsquote:Op woensdag 25 april 2007 17:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
hee stout!
we zouden hier ABN praten toch!!!![]()
![]()
hmmmm nou vooruitquote:Op woensdag 25 april 2007 17:48 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
nee, de deal was dat er ook ABN gepraat mag worden, i.p.v. alleen Twents
helamaal als ze n beetje schor praten en er af en toe een dialectje tussendoor gooienquote:Op zondag 22 april 2007 21:40 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
on op een paar kleine dingen letten, maar meestal horen ze wel dat ik uit Twente kom, als ik buiten Twente benen vrouwen die Twents praten zijn ook schattig
![]()
[..]
ie hebt oons nog n keer op de foto e zet in diekaquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:20 schreef Dr.Aart het volgende:
goeiemiddag, wat een rust hier. Iedereen geniet zeker van het mooie weer onder genot van een pilsje?
joah bets he ist zonnetje daar ook vertrokken?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:52 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
hmmmm nou vooruit
en ja prima te pas hier, en jij?
hier ook good te passe, zonnetje is ook fot aan disse kantquote:Op woensdag 25 april 2007 17:54 schreef jovink het volgende:
[..]
joah bets he ist zonnetje daar ook vertrokken?
at morn ma wee net zo is vandaag is hek gin klaagnquote:Op woensdag 25 april 2007 18:00 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
hier ook good te passe, zonnetje is ook fot aan disse kant
dat kump zekers wa goodquote:Op woensdag 25 april 2007 18:02 schreef jovink het volgende:
[..]
at morn ma wee net zo is vandaag is hek gin klaagn
ik vat oe niet helemoalquote:Op woensdag 25 april 2007 18:08 schreef jovink het volgende:
[..]
t= verdomme gin karnevalnet zoiets as de vjenne kloeten haha
een stoplicht springt op rood een stoplicht sprint op groen in hoksebrge is altied wat te doenquote:Op woensdag 25 april 2007 18:24 schreef jovink het volgende:
[quote]Op woensdag 25 april 2007 18:10 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ik vat oe niet helemoal
kun ie ook niks an doeen :pquote:Op woensdag 25 april 2007 18:28 schreef kaos- het volgende:
* kaos- woont ook in Twente, Almelo
Ben alleen een rasechte Leidenaar![]()
maar wel een Tukker, dus welkomquote:Op woensdag 25 april 2007 21:07 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben geboren en getogen in Twente, maar ik heb de taal nooit kunnen spreken. Ik kan het prima verstaan en volgen, maar spreken is er niet bij. Waarschijnlijk niet mee opgegroeid thuis....
Een Tukker ben ik zeker, in hart en nieren, dus ik voel me hier prima thuis.quote:
quote:Op donderdag 26 april 2007 09:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een Tukker ben ik zeker, in hart en nieren, dus ik voel me hier prima thuis.![]()
Machtig mooi manquote:Op donderdag 26 april 2007 09:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een Tukker ben ik zeker, in hart en nieren, dus ik voel me hier prima thuis.![]()
Joa, kiek hier emn' dan: http://www.absolutelyfresh.nl/index.php#quote:Op donderdag 26 april 2007 08:51 schreef Stienn het volgende:
Nu zaterdag?
feest in Ênskequote:Op donderdag 26 april 2007 11:56 schreef Marginaal het volgende:
[..]
Joa, kiek hier emn' dan: http://www.absolutelyfresh.nl/index.php#
![]()
dinsdag gewoon weer richting afstudeerplek, geen vakantie voor mijquote:Op donderdag 26 april 2007 17:43 schreef LilDutchPrincess het volgende:
en dan dinsdag maar eens slapen...
hmmm is er vrijdagavond ook nog ergens iets te doen?
Dat zekers, vind dat altijd wel gezellie. Beetje ouwehoeren, slap lullen enzoquote:Op donderdag 26 april 2007 18:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
hehe... daar krijg ik me vriendinnen niet heen
dan maar gewoon terras hangen, ook prima besteding van de vrijdagavond...
dat kunnen we heel erg goedquote:Op vrijdag 27 april 2007 08:40 schreef Roycoooooo het volgende:
Beetje ouwehoeren, slap lullen enzo!
Is er een leuker tijdverdrijf dan dat? Ik ga het weekend ook maar eens op een terras doorbrengen....quote:
Ik ook zaterdag. Zondag bij de voetbal!quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Is er een leuker tijdverdrijf dan dat? Ik ga het weekend ook maar eens op een terras doorbrengen....
Voetballers zijn alleen leuk om naar te kijken, niet om mee te doen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:56 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ik ook zaterdag. Zondag bij de voetbal!![]()
Nou nee dat vind ik dan weer minderquote:Op zaterdag 28 april 2007 00:28 schreef jovink het volgende:
dames voetbal das we zo mooi om naar te kijken biertje dr bij zonnetje dr bij tada
Ha ha ha nou dat valt mee tochquote:
Kiek noe toch, nog ene uut Goorquote:Op woensdag 18 april 2007 23:54 schreef insan3 het volgende:
Slinger mij ook maar op de tukkerlijst(Goor
)
Oldenzaal is geweldig !! Ben er geboren en getogen en tot mijn 20ste gewoond.quote:Op maandag 30 april 2007 14:58 schreef Tpluijm het volgende:
Oldenzaal
Ik heb in Almelo op school gezeten, vond er eigenlijk niet zo heel veel aan. Maar dat is mijn smaak.quote:Op maandag 30 april 2007 16:32 schreef Incolumis het volgende:
Almelo mien jonges
dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 30 april 2007 16:32 schreef Incolumis het volgende:
Almelo mien jonges
tja 't is niet voor niks een pauperstadquote:Op maandag 30 april 2007 17:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb in Almelo op school gezeten, vond er eigenlijk niet zo heel veel aan. Maar dat is mijn smaak.
Ha ha dat heb ik niet gezegdquote:Op maandag 30 april 2007 19:50 schreef Incolumis het volgende:
[..]
tja 't is niet voor niks een pauperstad
ook geen vakantie nee?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:53 schreef Stienn het volgende:
Hoi!
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:55 schreef Stienn het volgende:
Nee, echte mannen werken door in de vakantie!
![]()
![]()
ik had afgelopen zaterdag ook echt teveel door elkaar gedronken, dat was ook goed te voelenquote:
ik had het zaterdagavond/nacht niet van de koffiequote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:02 schreef Stienn het volgende:
ja, ik heb het altijd van de koffie of cappoccino..ga zo dus maar lekker aan de Thee of water
ik heb geen flauw idee wat goed verdiendquote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:12 schreef Stienn het volgende:
Weet iemand nog een goed verdiend vakantie baantje in Twente? Zelf dacht ik aan vuilnisman.. iedereen zegt dat dat gruwelijk veel verdient.. maar weet niet waar ik naar toe moet om te solliciteren..
Bel gewoon alle uitzendbureau's af, of anders Twente milieu.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:12 schreef Stienn het volgende:
Weet iemand nog een goed verdiend vakantie baantje in Twente? Zelf dacht ik aan vuilnisman.. iedereen zegt dat dat gruwelijk veel verdient.. maar weet niet waar ik naar toe moet om te solliciteren..
Keurig op tijd man. De meeste bedrijven gaan nu inventarisseren wanneer en hoelang iedereen vakantie heeft..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:48 schreef Stienn het volgende:
Laat? normaal begon ik pas als ik vakantie had werk te zoeken... loop nu stage en misschien kunnen ze me hier ook wel gebruiken.. als ze dan werk hebben..
Zelf vindt ik me nog redelijk optijd hoor..
hmmm mijn vakantie werk is altijd al begin april geregeld...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:17 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Keurig op tijd man. De meeste bedrijven gaan nu inventarisseren wanneer en hoelang iedereen vakantie heeft..
Gisteren naar A'dam geweest, was leip![]()
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:15 schreef Merson het volgende:
Dat is toch ook zondag.
Ik maandagmorgen de weg terug naar huis vinden vanaf de stad door naar witte vlekken op de weg te kijken.
ofneet dan!!!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:43 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Mangs wa, aait nie!
Dat doak altiedquote:
vrijdagavond niks gedaan, zaterdagavond naar de bioscoop geweest met kameraad, gistermiddag shoppen in Enschede met de vriendin en gisteravond nog even naar Bruins geweestquote:Op zondag 6 mei 2007 13:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
al 2 dagen niet gepost..... foei tukkers..
Weekend en gelijk is iedereen de hort op!
Vrijdag gebroken, zaterdag fitness+nieuwe patta's gehaald. Smiddags in de zon gelegen en savonds een film gekeken met moaties.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:12 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
vrijdagavond niks gedaan, zaterdagavond naar de bioscoop geweest met kameraad, gistermiddag shoppen in Enschede met de vriendin en gisteravond nog even naar Bruins geweest![]()
Laten we t hopen, komen we elkaar tegen in de plee-offsquote:
ik denk dat Alves de AFC in de pan gaat hakkenquote:Op maandag 7 mei 2007 11:51 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Laten we t hopen, komen we elkaar tegen in de plee-offs! Eerst ff Fc Alves in de pan hakken
![]()
quote:Op maandag 7 mei 2007 11:52 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ik denk dat Alves de AFC in de pan gaat hakken
Schei uitquote:
mooie signaturequote:Op maandag 7 mei 2007 15:23 schreef hollander1985 het volgende:
![]()
ik kom uut ut mooie vjenne. gemeente twenterand. dus een echte twentenaar.
![]()
![]()
zijn d'r hier nog mee leu oet vjenne????
donderdag word ik idd 21 jaren jongquote:Op maandag 7 mei 2007 16:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:
agressief manneke....
*kijkt bedenkelijk*
*roept toch maar WELKOM*
Hmm bijna jarig Remcore he?! Nog een leuk verjaardagsfeestje gepland staan??
beter laat dan nooit zullen we maar denkenquote:
glad to be back??quote:Op maandag 7 mei 2007 17:23 schreef muts88 het volgende:
[..]
Ik was even een paar daagjes weg uit Twente
quote:Op maandag 7 mei 2007 17:59 schreef muts88 het volgende:
[..]
Uiteraard. Gaat niks boven het mooie Twente
Gok over die post van Hollander.. Tief toch op etc.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:18 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
donderdag word ik idd 21 jaren jong![]()
niet echt een feestje gepland, familie en vriendin komen 's avonds langs
waar gaat trouwens die 3 eerste zinnen in je post over??
[..]
beter laat dan nooit zullen we maar denken![]()
whehe over de signature van Hollander1985... niet echt duidelijk sorry....quote:Op maandag 7 mei 2007 17:18 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
donderdag word ik idd 21 jaren jong![]()
niet echt een feestje gepland, familie en vriendin komen 's avonds langs
waar gaat trouwens die 3 eerste zinnen in je post over??
[..]
beter laat dan nooit zullen we maar denken![]()
quote:tief toch op anders tief ik je door een bushokje.![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 7 mei 2007 20:13 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
whehe over de signature van Hollander1985... niet echt duidelijk sorry....
[..]
doe je ook aan zomerfeesten?quote:Op maandag 7 mei 2007 20:16 schreef LilDutchPrincess het volgende:
nawerking van al dat stappen de afgelopen week...
ben nog helemaal suf
Waar ben je geweest dan?quote:Op maandag 7 mei 2007 20:16 schreef LilDutchPrincess het volgende:
nawerking van al dat stappen de afgelopen week...
ben nog helemaal suf
Uhhhhh eigenlijk niet nee?quote:
Donderdag in Aspen (enske) en zaterdag in Merlijn (hengelo)quote:
Beckum is dichtbij, ben je met Pinksteren mooi onder de pannenquote:Op maandag 7 mei 2007 20:20 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Uhhhhh eigenlijk niet nee?Die zijn er ook weinig in Hengeloo he...
[..]
Donderdag in Aspen (enske) en zaterdag in Merlijn (hengelo)
Aspen is lachen, mooie tent. Jammer genoeg kom ik er niet zo vaakquote:Op maandag 7 mei 2007 20:20 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Uhhhhh eigenlijk niet nee?Die zijn er ook weinig in Hengeloo he...
[..]
Donderdag in Aspen (enske) en zaterdag in Merlijn (hengelo)
ja 23 inderdaad... en nee dat ben ik ook nog niet... Dus is altijd kwestie van arrogant kijken en gauw doorlopenquote:Op maandag 7 mei 2007 20:22 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Aspen is lachen, mooie tent. Jammer genoeg kom ik er niet zo vaak![]()
Hengelooooooooooooooooo de gekstuuuuuuh! Ben btw nog nooit in Merlijn geweest, moet je toch ''ouder'' zijn, jaar of 23? Of heb ik dat mis?
quote:Op maandag 7 mei 2007 20:26 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
ja 23 inderdaad... en nee dat ben ik ook nog niet... Dus is altijd kwestie van arrogant kijken en gauw doorlopen schudden met je tieten
hmmm Pinksteren in Beckum... Geen idee wat dat voorstelt... Ik gok een grote tent en een hoop bier??![]()
Jan Smitquote:Op maandag 7 mei 2007 20:29 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
Beckum is dit jaar interessant, als je van de muziek houdt (gezelligheid is er altijd, daarvoor ga ik ook vaak naar zomerfeesten) zaterdag komt Jan Smit, zondag komt Jannes en maandag komen Nick & Simon...
volgens Wikipedia is dat om deze redenquote:Op maandag 7 mei 2007 20:31 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Jan Smit![]()
Jannes![]()
Nick & Simon![]()
Misschien voor de afwisseling een keer geinigMaar niet echt mijn ding denk ik...
Wanneer is het eigenlijk uberhaupt Pinksteren?![]()
Wanneer ReMcOrE: 28 mei geloof ik.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:31 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Jan Smit![]()
Jannes![]()
Nick & Simon![]()
Misschien voor de afwisseling een keer geinigMaar niet echt mijn ding denk ik...
Wanneer is het eigenlijk uberhaupt Pinksteren?![]()
27 en 28 meiquote:Op maandag 7 mei 2007 20:39 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Wanneer ReMcOrE: 28 mei geloof ik.
Moet ik nog ff 2 jaar wachten voordat ik naar Merlijn kan:9!
hmm heb je geen arrogant hoofd?quote:Op maandag 7 mei 2007 20:39 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Wanneer ReMcOrE: 28 mei geloof ik.
Moet ik nog ff 2 jaar wachten voordat ik naar Merlijn kan:9!
Zal ik toch ff moeten oefenen dan, zaterdag ff 1 uur voor de spiegel en arro. kijkenquote:Op maandag 7 mei 2007 20:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
hmm heb je geen arrogant hoofd?
Waar gaan jullie normaal stappen als het geen pinksteren is dan??
als het 'zomerfeestzeizoen' nog niet bezig is, dan is het vaak Radstake, Bill, Dieka, New York, Bruins, heel som Danspaleis...quote:Op maandag 7 mei 2007 20:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
hmm heb je geen arrogant hoofd?
Waar gaan jullie normaal stappen als het geen pinksteren is dan??
Radstake, vorig jaar zomer nog geweest met de selectie vd voetbal. Helemaal los @ Deepackquote:Op maandag 7 mei 2007 21:04 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
als het 'zomerfeestzeizoen' nog niet bezig is, dan is het vaak Radstake, Bill, Dieka, New York, Bruins, heel som Danspaleis...mijn 5555e post
uhhh de laatste tijd eigenlijk wel ja... Aangezien dat lekker makkelijk is met de fietsquote:Op maandag 7 mei 2007 20:55 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Zal ik toch ff moeten oefenen dan, zaterdag ff 1 uur voor de spiegel en arro. kijken!
Uhm, Bill, Hengelo wel eens (pleintje, NY), Almelo (Waag)! En anders gewoon hier in t dorp!
Jij altijd Hengelo dan?
Radstake is dikquote:Op maandag 7 mei 2007 21:16 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Radstake, vorig jaar zomer nog geweest met de selectie vd voetbal. Helemaal los @ Deepack!
Dieka vink niks!
Mag ik 1 feestbeest?!quote:Op maandag 7 mei 2007 21:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
uhhh de laatste tijd eigenlijk wel ja... Aangezien dat lekker makkelijk is met de fiets
Dieka/Bills bar moet er altijd iemand rijden... En daar hebben we niet zo vaak zin in
Index is ook af en toe wel tof! Maarja zelfde probleem...
Bovendien moeten de dames de laatste tijd veel tijd doorbrengen met hun werk/vriendjes/school whatever
Dus met een kleine groep blijf je toch meestal in de buurt...
Straks in de zomer weer de leuke festivals gepland staan; defqon, zomer carnaval, FFWD parade, weekendje Bloemendaal...
Nu nog bedenken wat we met Hemelvaart moeten doen... (uhhh tussen het feesten door doe ik af en toe ook nog wel wat anders hoor)
ik doe ook BEquote:Op maandag 7 mei 2007 21:34 schreef Roycoooooo het volgende:
Hoeveelste jaar zit je van BE dan? Ken wel wat lui die dat doen![]()
Dooie huismussen ja.....quote:Op maandag 7 mei 2007 21:34 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Mag ik 1 feestbeest?!![]()
Ach, dat gezeur met vriendinnen, schei uit. Sommigen lijken wel een stel huismussen geworden![]()
Hoeveelste jaar zit je van BE dan? Ken wel wat lui die dat doen![]()
Haiiiiiiiiiiiiiquote:Op maandag 7 mei 2007 23:02 schreef Rotzak84 het volgende:
Woon momenteel in Enschede, maar qua oorsprong kom ik uit de Achterhoek.
nou dacht ik altijd dat er 365 dagen in een jaar zaten. 1,5 jaar is dus 550 dagen...quote:Statistieken
Laatste bezoek: 0 seconden geleden.
Aantal posts: 124 (gemiddeld 1 per dag)
Sorry, had ik ff iemand anders in gedachtenquote:Op maandag 7 mei 2007 21:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Dooie huismussen ja.....![]()
Ik doe geen BE... Ik doe Facility Management... Maar in Grunn... (want daar kan je leuk uitgaan)
Doordeweeks woon ik dus eigenlijk stiekem niet in Twente... maar het is wel "thuis"
moiquote:
quote:Op maandag 7 mei 2007 23:02 schreef Rotzak84 het volgende:
Woon momenteel in Enschede, maar qua oorsprong kom ik uit de Achterhoek.
ja, iddquote:Op maandag 7 mei 2007 23:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
(Ja waar maak ik me eigenlijk druk om..)
hehe bij de superdeboer.. ja da's vlakbijquote:Op dinsdag 8 mei 2007 08:56 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Sorry, had ik ff iemand anders in gedachten!
Kameraden van mij zitten ook in Grun, aan de Paterwoldseweg, ken je dat?
Ik studeer in Enschede en daar vind je ook heel wat tukkersquote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:01 schreef Stienn het volgende:
ik ga volgend jaar naar Groningen.. volgens mij studeerd half twente daar!
Jah klopt, zit aan de overkantquote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
hehe bij de superdeboer.. ja da's vlakbij*zwaait naar de kameraden van Roycoo*
maar neet in de boks....*quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:50 schreef ReMcOrE het volgende:
nog suggesties voor een nieuwe TT?? we hebben #2 al bijna weer vol
"moar neet in de boks"quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:04 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
maar neet in de boks....*
Toevoeging op #1 loat goan....maar neet in de boks![]()
*of hoe je t ook wilt schrijven![]()
Primaquote:
Boeiendquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:10 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
dan weten we zeker dat niemand hem snapt
11.15 weg hierquote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:19 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
GVD... ben je nog bijna een uur op FOK!
dat waren de post van Rotzak84 alquote:
Nee ken hier eigenlijk helemaal geen tukkersquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:03 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Jah klopt, zit aan de overkant! En nog een kameraad woont 2 straten verder, hoe die straat heet weet ik niet
!
Misschien ken je ze wel of lijkt je onwaarschijnlijk?
Ik snap em nietquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:10 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
dan weten we zeker dat niemand hem snapt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |