Die zaten bij mij gewoon in de boekjesquote:Op maandag 2 april 2007 20:50 schreef LasTeR het volgende:
Ik sta er een 5,8 voor. Mijn moeilijkste vak.
@no1uknow: Ik heb die CD's heul niet!
Waar haal je trouwens die titel vandaan? Ik heb hier dat boekje liggen, maar daar staat het niet opquote:Op maandag 2 april 2007 20:45 schreef LasTeR het volgende:
Van 'Eerste Schipvaart' tot 'laatste bastion'
Kijk is naar TT.quote:Op maandag 2 april 2007 20:56 schreef Cerubo het volgende:
Is deze nou ook voor VWO, of nieuw topic?
Als het dezelfde stof is dan kan het best bij elkaar lijkt me.quote:Op maandag 2 april 2007 20:56 schreef Cerubo het volgende:
Heb nog heel sneaky foto's gemaakt van de antwoordbladen van paragraaf 2, 3 en 4 van Indie-module. Interesse, of voldoet de Word-file?quote:Op maandag 2 april 2007 20:55 schreef MrManiak het volgende:
Alle opdrachten "van Kind tot Burger" die van belang zijn!!!
Alle opdrachten van de "Indie-module" die van belang zijn!!!
Hier, graag gedaan!!!
Ik heb hier binnekort ook examens in
Nee het is allemaal gescheidenquote:Op maandag 2 april 2007 20:56 schreef Cerubo het volgende:
Ligt het aan mij of had ik die vorig jaar ook?quote:Van kind tot Burger
Volksopvoeding via het onderwijs in Nederland (1780-1920)
Kan kloppen. Indië, kind tot burger en nog 1 wisselen elk jaar. Kind tot burger zal dus logischerwijs volgend jaar niet komen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:15 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of had ik die vorig jaar ook?.
Er wordt altijd twee jaar met 1 onderwerp gedaan. Dus elk jaar 1 oud onderwerp en 1 nieuw onderwerp.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:15 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of had ik die vorig jaar ook?.
Die jaquote:Op dinsdag 3 april 2007 18:21 schreef LasTeR het volgende:
Vorig jaar was toch Vietnam oorlog?
Sinds wanneer is dat? Er zij namelijk ook andere onderwerpen geweest.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:16 schreef Messenga het volgende:
[..]
Kan kloppen. Indië, kind tot burger en nog 1 wisselen elk jaar. Kind tot burger zal dus logischerwijs volgend jaar niet komen.
Geen idee. Die wijsheid is mij ook vertelt door mijn docent.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:34 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat? Er zij namelijk ook andere onderwerpen geweest.
Ben ik even blij dat ik dát niet hoef.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:38 schreef Cerubo het volgende:
Nouja, die docent zit fout. Je hebt ook nog iets over de katoenindustrie en volgend jaar of het jaar komt er iets helemaal nieuws. Dan is het onderwerp van de prehistorie tot nu, hoe verzinnen ze het.
Als je weinig verdient, heb je minder koopkracht, waardoor je niet al te blij wordt op je werk omdat de inkomsten lager zijn dan dat je zelf hoopt?quote:Op donderdag 12 april 2007 11:45 schreef Ewaldus het volgende:
In 'Van Kind Tot Burger' op bladzijde 21 en 22 staan de zwakke punten van het onderwijs in die tijd.
Het tweede punt is: "Onderwijzers verdienden te weinig en waren slecht opgeleid'. Nou kan ik mij herinneren dat mijn leraar had verteld waarom het een minpunt was dat ze weinig verdienden en dit was iets anders dan motivatie, maar wat weet ik niet meer en ik ben bang dat hij het morgen wel op de toets gaat vragen.
Gezien de datum heb je er waarschijnlijk niets meer aan, maar ik waag toch een poging.. misschien dat een ander me dan eventueel weer kan verbeterenquote:Op donderdag 12 april 2007 11:45 schreef Ewaldus het volgende:
In 'Van Kind Tot Burger' op bladzijde 21 en 22 staan de zwakke punten van het onderwijs in die tijd.
Het tweede punt is: "Onderwijzers verdienden te weinig en waren slecht opgeleid'. Nou kan ik mij herinneren dat mijn leraar had verteld waarom het een minpunt was dat ze weinig verdienden en dit was iets anders dan motivatie, maar wat weet ik niet meer en ik ben bang dat hij het morgen wel op de toets gaat vragen.
Ah! Zat ik toch niet helemaal goed.quote:Op zondag 22 april 2007 00:23 schreef Ewaldus het volgende:
Je bent inderdaad te laat :p
Wat het uit eindelijk blijkt te zijn:
Onderwijzers waren aangewezen op giften van de ouders van leerlingen, en daardoor afhankelijk. Als ze een (hoger)loon zouden krijgen van de overheid, dan zouden ze minder afhankelijk worden van manier van les geven enz.
quote:Welke vragen en opdrachten kun je verwachten op je examen?
1 Opdrachten zonder bronnen
(ongeveer de helft van het aantal opdrachten)
De opdrachten die niet met bronnen hebben te maken, beginnen vaak op één van de volgende manieren:
a ‘Noem' (‘drie van deze problemen', ‘twee redenen', ‘twee oorzaken' etc)
b ‘Beredeneer waarom'
c ‘Leg uit waarom …'
d ‘Licht dit toe'
e ‘Geef hiervoor een verklaring'
f ‘Verklaar waarom'
g ‘Toon aan dat ..'
h ‘Noem een voorbeeld'
i ‘Zet de (gegeven) gebeurtenissen in de juiste tijdsvolgorde'
2 Opdrachten met bronnen
De opdrachten die met bronnen hebben te maken beginnen vaak op één van de volgende manieren:
a ‘Toon aan de hand van de bron/met een element uit de bron aan dat ...’ (volgt iets wat je stelling of bewering zou kunnen noemen)
b ‘Geef aan de hand van de bron een verklaring voor ....’(volgen feiten)
c ‘Geef de visie van de tekenaar weer’
d ‘Noem aan de hand van de bron twee/drie kenmerken/veranderingen’
e ‘Geef kenmerken van ... en ondersteun die met een beeldelement’
f ‘Beredeneer met een gegeven uit de bron wat/waarom’ (volgt indirecte vraag)
g ‘Leg uit’ (volgt een begrip) ‘en hoe dat in de bron tot uiting komt’
h ‘Trek uit de bronnen een conclusie over ...’.
3 Schrijfopdracht
‘Vanaf 2007 wordt de stelopdracht vervangen door een of meer doorsnedevragen. Deze doorsnedevragen moeten een substantieel deel van de stofomschrijving beslaan, vaardigheden aan de orde stellen en, in verband met de differentiatie, een substantieel aantal scorepunten opleveren. In het algemeen zullen dit vragen met (één of meer) bronnen zijn. Kort en anders gezegd: de stelopdracht kan worden opgesplitst in meerdere vragen en de naam stelopdracht zal niet meer worden gebruikt, maar het doel van deze vragen verandert niet. Uw leerlingen hoeven dus niet meer of minder of anders te leren dan voorheen.'
4 De relatie kennis - vaardigheden
De beste raad die we kunnen geven: leer de verplichte stof terdege, dan kun je met bijna alle vragen/opdrachten goed uit de voeten.
Naar vaardigheden wordt tot nu toe op de examens slechts sporadisch expliciet verwezen:
a continuïteit/veranderingen (vraag 19 vwo 2000; vraag 5 vwo 2001; vraag 21 havo 2003; vraag 22 vwo 2003)
b interpretatie (vraag 8, vwo 2002, vraag 24, havo 2003)
c betrouwbaarheid en representativiteit van een bron (vraag 17 havo 2001; vraag 9 havo 2002, vraag 3 havo 2003; vraag 16 havo 2003; uitzonderlijk is de schrijfopdracht vwo 2003 [16 punten]: deze gaat geheel over de bruikbaarheid van bronnen [tijd, aard, betrouwbaarheid, representativiteit]
d (onbedoelde) gevolgen (vraag 19, vwo 2001)
Ook impliciet komen bij sommige vragen vaardigheden aan de orde. Bijvoorbeeld met betrekking tot:
e uit bronnen relevante bronfragmenten selecteren:
- opdrachten waarbij je een gegeven uit een bron moet afleiden
-opdrachten waarbij je moet uitleggen hoe iets in een bron tot uiting komt
f standplaatsgebondenheid:
-opdrachten waarbij je je ergens in moet inleven
-opdrachten waarbij naar de visie van iemand wordt gevraagd
g het vaststellen of je iets als een feit wilt aanvaarden:
-aantonen dat een bewering juist is
-conclusie ergens uit trekken
De examenmakers hebben het recht ook andere keuzen te maken uit de voorgeschreven vaardigheden. Daarom wordt in de katernen de mogelijkheid geboden te oefenen in alle voorgeschreven vaardigheden.
Bij ons kun je wel doorlopend tot examen WI leraar bellen maar nog steeds geen SVT.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:08 schreef Coastertommm het volgende:
Wij hebben ze van school gekregen. We hadden gisteren 3e en het 4e uur een centraal uur waar alles nog een keer werd doorgenomen. Heel havo en vwo EM+CM was erop af gekomenUiteindelijk maar in de middenruimte gehouden.
Ook heeft een andere geschiedenis lerares bij ons een speciaal email adres die je de avond van te voren kan toevoegen op msn en dan kan je vragen stellen. Is dat bij jullie ook? Zij werd ervoor betaald iig
Zouden wij die lerares ook mogen toevoegen?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:08 schreef Coastertommm het volgende:
Wij hebben ze van school gekregen. We hadden gisteren 3e en het 4e uur een centraal uur waar alles nog een keer werd doorgenomen. Heel havo en vwo EM+CM was erop af gekomenUiteindelijk maar in de middenruimte gehouden.
Ook heeft een andere geschiedenis lerares bij ons een speciaal email adres die je de avond van te voren kan toevoegen op msn en dan kan je vragen stellen. Is dat bij jullie ook? Zij werd ervoor betaald iig
psssssssst, jij daarquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:08 schreef Coastertommm het volgende:
Volgens mijn leraar willen ze wel weer meer terug naar de jaartallen-vragen maar weet hij niet zeker of dat ook al dit jaar isquote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:15 schreef MrManiak het volgende:
Moet je jaartellen leren...?
Nee maar dat is voor mij wel de makkelijkste leermethode.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:15 schreef MrManiak het volgende:
Moet je jaartellen leren...?
dank je, zal zo eens kijkenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:24 schreef MrManiak het volgende:
Voor de mensen die met Geschiedenis willen oefenen:
http://www.histotheek.nl/leerling/
Inloggen
Username: MrManiak
Wachtwoord: hieperdepiep
Op pagina twee staan dan oefenopdrachten van Indie en VKTB
Ik had liever WO2 en COmmunisme gehad ofzo, dát is nog boeiendquote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:38 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vind Nederlands-Indie juist uitermate makkelijk en Volksopvoeding wat moeilijker maar beide niet waarvan je zegt, uitdagend.
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ( hoe oudquote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:16 schreef Cerubo het volgende:
Volksopvoeding vind ik nog redelijk leuk thema, Nederlands-Indië is ronduit KUT.
Karel Utrecht Theodore.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:17 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ( hoe oud)
Hardop voorlezen, blijft beter hangen dan in jezelf lezenquote:Op zondag 20 mei 2007 13:12 schreef Willewa het volgende:
ik vind het eerst boekje stukken simpeler dan het 2e.. maar vind ze allebei wel klote ik heb gewoon een hekel aan geschiedenis![]()
gister hele dag kapotgegaan aan economie leren.. zometeen beginnen met gs![]()
hoe leren jullie dit trouwens?? ALLES doorlezen? en dan ook dik veel aantekeningen maken? of...? Tell me!
ik weet niet echt de beste manier om dit te leren zonder uren kwijt te zijn terwijl het ook sneller kan ofzo
eerder beginnen?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef Willewa het volgende:
hmm als ik aantekeningen maak blijft het veel beter hangen.. maar daar gaat zo ziek veel tijd inzitten.. ben je zo dubbel zo lang bezig
hmm, dan ga ik ook geweaun die boekjes lezen. moet vandaag ook beginnen, heb (voor mijn doen) vrij veel tijd aan economie besteedquote:Op zondag 20 mei 2007 13:18 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Hardop voorlezen, blijft beter hangen dan in jezelf lezen. Aantekeningen maken kan ook, maar ikzelf vind dat kut
.
ooh, ik dacht dat ze schooljaar 2006/2007 bedoeldequote:Op zondag 20 mei 2007 14:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
2007 & 2008 = Nederlands Indie.
Dat gaat mij dus nooit lukken op een paar naquote:4 Noteer de letters op de antwoordblad. Schrijf de juiste jaartallen op. (7 pt)
[a] Grondwetsherziening voert algemeen kiesrecht in.
[b] Liberale schoolwet, begin van de schoolstrijd.
[c] De Zuidelijke Nederlanden scheiden zich af van het Koninkrijk.
[d] Oprichting Maatschappij tot Nut van ’t Algemeen.
[e] Het Congres van Wenen, het Koninkrijk der Nederlanden is een feit.
[f] Invoering van de leerplichtwet.
[g] Bataafse Republiek wordt een eenheidsstaat met een nationale grondwet.
Nee, dat zeg ik niet. Maar het wordt wel gedaan in dat oefenexamen van die site.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Dus je moet jaartallen weten? Kut!
Ik lees nu op één of ander vaag forum dat er dit jaar geen Stelopdracht (bovengenoemde) meer isquote:Op maandag 21 mei 2007 15:38 schreef Ewaldus het volgende:
Wie weet of er ook een ritme in de grote betoog-/brief schrijven-opdracht zit? Vorig jaar was het Vietnam, het onderwerp dat nu vervangen is door Nederlands-Indië. Betekent dat nu de grote opdracht voor VKTB is ?
Bron: http://examen.kennisnet.nl/havo/examenonderwerpenquote:In 2007 vervalt de stelopdracht als een grote opdracht met deze naam. Wat blijft zijn meerdere vragen geclusterd rond een belangrijk thema uit de stofomschrijving waarin naast kennis ook vakspecifieke benaderingswijzen worden getoetst, al dan niet aan de hand van een of meer bronnen.
a. 1919 (Algemeen kiesrecht voor mannen en VROUWEN)quote:Op maandag 21 mei 2007 15:54 schreef Cerubo het volgende:
Effe uit m'n hoofd:
4 Noteer de letters op de antwoordblad. Schrijf de juiste jaartallen op. (7 pt)
[a] Grondwetsherziening voert algemeen kiesrecht in. 1917
[b Liberale schoolwet, begin van de schoolstrijd. 1857
[c] De Zuidelijke Nederlanden scheiden zich af van het Koninkrijk. 1830
[d] Oprichting Maatschappij tot Nut van ’t Algemeen. 1784
[e] Het Congres van Wenen, het Koninkrijk der Nederlanden is een feit. 1813?
[f] Invoering van de leerplichtwet. 1901
[g] Bataafse Republiek wordt een eenheidsstaat met een nationale grondwet.1798
Meeste klopt zo wel denk ik.
Jij leert voor een 2.9 ?quote:Op maandag 21 mei 2007 19:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ok. Ik geloof dat ik de stof van ebide onderwerpen nu aardig onder de knie heb. Een 2.9 moet te halen zijn.
Ja anders ben je gewoon dom.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:21 schreef Dragoljub het volgende:
Ik heb beide boekjes aandachtig doorgelezen, is dat genoeg voor een 4.6?
Ik hoop niet dat 1985 je geboortejaar is.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:25 schreef michaelmulder1985 het volgende:
[..]
Ja anders ben je gewoon dom.![]()
Met beetje logisch redeneren haal je op z'n minst wel een 5.5.
Ik heb net gekeken naar de vorige examens en ik vond het niet zo heel moeilijk.
Ikzelf ga voor de 6 want dan sta ik een 7![]()
dacht soort van "community" van aanhangers van verlichting die door middel van boekjes en verlichte scholen etc. mensen (eigelijk kinderen) wouden verlichten en er goede beschaafde burgers van maken.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:25 schreef Dragoljub het volgende:
Echter, mijn brein weigert pertinent om te onthouden waar het Nut van 't Algemeen over gaat.
Iemand die mij Verlichting hierover kan brengen?
jawel, heb eerst vmbo tl gedaan toen mbo (3 jaar) maar ja dat was niks toen maar 1 jaar havo gedaan.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:27 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat 1985 je geboortejaar is.
Ah jaquote:Op maandag 21 mei 2007 19:27 schreef michaelmulder1985 het volgende:
[..]
dacht soort van "community" van aanhangers van verlichting die door middel van boekjes en verlichte scholen etc. mensen (eigelijk kinderen) wouden verlichten en er goede beschaafde burgers van maken.
Schoot me net ineens te binnen dat ik ook net zo goed http://werkplaats.wolters.nl had kunnen kijken. Toch dank!quote:Maatschappij tot Nut van 't Algemeen
Een verlicht genootschap dat zich de verspreiding van kennis en deugd ten doel stelde. Het in 1784 opgerichte Nut was al gauw veruit het grootste genootschap van het land. Het kreeg een massale aanhang onder de burgerij. In 1800 had het al 3700 leden, verspreid over 52 afdelingen in het hele land. In 1850 waren er 300 afdelingen en 13.700 leden. De organisatie speelde een grote rol bij de 'volksverlichting' in het algemeen en het onderwijs in het bijzonder. Het deed dat door prijsvragen, lezingen, discussieavonden, adviezen aan de regering, de oprichting van voorbeeldscholen en kweekscholen en de uitgave van schoolboekjes. Daarnaast probeerde het Nut ook de spaarzaamheid en verlichting* onder de volksklasse* te bevorderen door de oprichting van bibliotheken en volksspaarbanken.
Alleen gegoede/kleine burgerij.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:25 schreef Dragoljub het volgende:
Echter, mijn brein weigert pertinent om te onthouden waar het Nut van 't Algemeen over gaat.
Iemand die mij Verlichting hierover kan brengen?
Volksopvoeding:quote:Op maandag 21 mei 2007 19:48 schreef Sensation89 het volgende:
Heeft iemand toevallig nog een goede en complete samenvatting liggen? Ik namelijk echt geen zin die twee boeken helemaal door te pluizen...
Whoa das net zoveel als in het boek! Maar thanks anywayquote:Op maandag 21 mei 2007 19:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Volksopvoeding:
http://watmoetikleren.nl/s/HAVO/lesstof/index.html%3FidParentTerm=6588&idSchoolVak=130&action=eindtermen.html
Nederlands Indie:
http://watmoetikleren.nl/s/HAVO/lesstof/index.html%3FidParentTerm=6589&idSchoolVak=130&action=eindtermen.html
Heb na m'n examen economie beide samenvattingen ook eens even doorgelezen. Deed er bijna 1:30 uur over. Maar de samenvattingen zijn erg duidelijk. Heb er meer aan gehad dan het boek te lezen,quote:Op maandag 21 mei 2007 19:55 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Whoa das net zoveel als in het boek! Maar thanks anyway![]()
Waar haal je dat vandaan vriend?quote:Op maandag 21 mei 2007 19:58 schreef klausch het volgende:
Stofomschrijving 'Van kind tot burger' (CE 2006)
Download: doc stofoms_ce_ 2006_vwo (Word-format; grootte:113KB)
Download: doc stofoms_ce_2006_havo (Word-format;grootte 89,5KB)
Is toch hetzelfde als wat moet ik leren of nie dan?
http://www.vgnkleio.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=194&Itemid=98quote:
johquote:Op maandag 21 mei 2007 20:14 schreef verregentmeisje het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in geschiedenis![]()
De belangrijkste (republiek, grondwet, schoolwetten) kennen en de rest vooral de volgorde..quote:Op maandag 21 mei 2007 20:20 schreef Skadi het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden? De moeite waard om uit je hoofd te leren of gaat het er meer om of je de volgorde weet? (mij lijkt het niet erg waarschijnlijk dat ze vragen gaan stellen als: wanneer was de java-oorlog? lijkt mij dat ze wel wat meer diepgang brengen in dat examen..?)
Waarin wel dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 20:14 schreef verregentmeisje het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in geschiedenis![]()
WTF dude, EC is peace of koekiequote:Op maandag 21 mei 2007 20:35 schreef denthemen het volgende:
Hoe kunnen mensen nog niet begonnen zijn? Ik ben 2 weken geleden al begonnen, laatste paar dagen ging ik met Eco en nu rond ik Gesch ff af, de puntjes op de i
Doe je niks aan tochquote:Op maandag 21 mei 2007 21:07 schreef clouddy het volgende:
ik had zulke mooie voornemens, "ja in meivakantie moet ik echt gaan beginnen anders red ik het niet" nu zit ik gewoon fakking avond van te voren te leren,
ECO is een belangrijk vak voor mijn vervolg opleidingquote:Op maandag 21 mei 2007 21:02 schreef klausch het volgende:
[..]
WTF dude, EC is peace of koekietsjah GS BOEIEND is allemaal al geweest
.. mjah boeie stamp het er wel in en anders maar niet, ik zak toch niet
Same here.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:09 schreef denthemen het volgende:
[..]
ECO is een belangrijk vak voor mijn vervolg opleiding
Maar ik slaag denk ik ook wel, moet wel heel gek gaan als dat niet lukt, ben voor NL en ECO al geslaagt, alleen Wiskunde word een probleem
Ik ook > Accountancy .. maar wat jij?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:09 schreef denthemen het volgende:
[..]
ECO is een belangrijk vak voor mijn vervolg opleiding
Maar ik slaag denk ik ook wel, moet wel heel gek gaan als dat niet lukt, ben voor NL en ECO al geslaagt, alleen Wiskunde word een probleem
quote:Op maandag 21 mei 2007 21:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
kut, verkeerde zooi zitten leren
balen![]()
wat had je danquote:Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Ik ging vorig jaar ook om 21.00 begonnen met leren.
Toen niet gehaald...![]()
Ik ben eerder dan 9 uur begonnen. En ik ken het gewoon al aardig + ik mag een 4,4 halenquote:Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Ik ging vorig jaar ook om 21.00 begonnen met leren.
Toen niet gehaald...![]()
DAAR ZAT IK MIJ OOK AL AAN TE ERGEREN !quote:Op maandag 21 mei 2007 22:07 schreef LasTeR het volgende:
IK GA VROEG SLAPEN WANT EEN OF ANDERE KANKERMONGOOL HEEFT VERZONNEN DAT HET OM 9 UUR MOET!!!!!!
OOEPS CAPSLOCK STAAT AAN!!!!!!
quote:Op maandag 21 mei 2007 22:14 schreef klausch het volgende:
En tot hoelaat ga jij door?
Ik denk tot een uur of drie..
quote:Op maandag 21 mei 2007 22:14 schreef klausch het volgende:
Ik denk tot een uur of acht..
Hoe ziek kun je zijn?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:14 schreef klausch het volgende:
Ik denk tot een uur of drie..
Dat je nog gaat.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:26 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
ik ben hier om jullie leed te verzachten, ik moet een 7 halen wil ik slagen, ik heb nog helemaal niks gedaan. en voor alle andere vakken sta ik ook onvoldoende. dus.
Omdat zulks een tuig tof ging doen tegen Nederland, en dat vonden zij niet gaaf.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:28 schreef clouddy het volgende:
vraagje : waarom was de atjeh-oorlog? waarom kwam er een einde aan politiek van onthouding?
ik probeer te redden wat er te redden valt.. als ik een vak met een voldoende afrond heb ik een zogenaamd certificaat voor dat vak, en hoef ik die volgend jaar niet meer te doen.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:28 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Dat je nog gaat.
Doe het dan gewoon volgend jaar nog een keer ofzo.
Mwah niet echt.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:34 schreef Lisette18 het volgende:
en leert iedereen die jaartallen?
jaquote:Op maandag 21 mei 2007 22:34 schreef Dragoljub het volgende:
Oh ja, hoe ging het ook alweer.
Eerst de Boedi Oetomo, toen SI, PNI, toen de PKI?
SI? (vwo-stof?)quote:Op maandag 21 mei 2007 22:34 schreef Dragoljub het volgende:
Oh ja, hoe ging het ook alweer.
Eerst de Boedi Oetomo, toen SI, PNI, toen de PKI?
klopt, mijn fout..quote:Op maandag 21 mei 2007 22:39 schreef Skadi het volgende:
Ohja... herkende de afkorting niet... =)
Maar het is inderdaad eerst PKI en dan PNI.
Daar had ik al aan gedacht. Mag de GR ook mee?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:45 schreef Dragoljub het volgende:
Laatste tip; vergeet het Nederlandse woordenboek niet, misschien ben je wat begrippen kwijt, en kun je dan gewoon legaal opzoeken..
Heb je haast ofzo?quote:Op maandag 21 mei 2007 23:04 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik begin over 10 minuten met leren.
Ik ken geen Soeharto...quote:Op maandag 21 mei 2007 22:43 schreef Lisette18 het volgende:
[..]
klopt, mijn fout..
Welke leider kwam er na soekarno? Soeharto toch?
En wat deed Soekarno allemaal fout?
Ik ga aan kind tot burger beginnen![]()
Ga fanatiek leren. Dat slapen haal je later wel in.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:07 schreef De_Brandweer het volgende:
Morgen moet ik er om 7 uur weer uit.Ik weet niet of ik de hele nacht moet leren of gewoon helemaal niet moet leren.
Ja Indië is gewoon 3 x kutquote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:04 schreef Newb het volgende:
Wat een schijt stof overigens.
Ik sta nu gemiddeld een 6.1. Dan kan ik geloof ik een 4.9 permiteren voor een 6 afgerond. Daar zou ik heeel blij mee zijn!
Voor indie had ik een 4.4. Ook met de herkansing!
quote:Op maandag 21 mei 2007 22:48 schreef Sensation89 het volgende:
Jezus na dit examen ben ik echt in een keer 5 jaar ouder...
Zoals wat?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:35 schreef Sensation89 het volgende:
Dikke Nederlandse propaganda in dat boek
5.1 ofzoquote:
Nvm, ging er van uit dat je die lui uit dezelfde periode wilde weten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:02 schreef Dragoljub het volgende:
Zo, ik ben lekker uitgerust, in tegenstelling tot de lui die nu nog aan het leren zijn.
En ik denk dat je Soekarno en Hatta bedoeld DoorgestokenKaart?
Ik ben ook wel uitgerust, toch wel belangrijk met zo'n kutexamenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:02 schreef Dragoljub het volgende:
Zo, ik ben lekker uitgerust, in tegenstelling tot de lui die nu nog aan het leren zijn.
Ja, die bedoel ik inderdaad. Begint al lekkerquote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:02 schreef Dragoljub het volgende:
9 kantjes?quote:
Het was ook wel een belachelijk examen natuurlijk qua formulering van de vragen en zoquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
644 klachten al! Doorklagen!
Die normering zal toch wel minimaal 1.0 zijn? Dan zit ik veilig.
Jup.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:07 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zitten AK en GS beide in het profieldeel?
Waarom geloof je dat niet? Heb standaard voor SE's 8 kantjes nodigquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:13 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
9 kantjes?En waarom geloof ik dat niet.
![]()
Punten = te behalen punten/gehaalde puntenx0.9+1 ?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:13 schreef denthemen het volgende:
Wat was de formule ook alweer voor je cijfer?
Dan kom ik met 45 punten op een 2.5 uitquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:16 schreef Messenga het volgende:
[..]
Punten = te behalen punten/gehaalde puntenx0.9+1 ?
Dan wissel je te behalen punten en gehaalde om?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:21 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dan kom ik met 45 punten op een 2.5 uit
klopt niet het isquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:16 schreef Messenga het volgende:
[..]
Punten = te behalen punten/gehaalde puntenx0.9+1 ?
Klopt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:24 schreef Willewa het volgende:
[..]
klopt niet het is
Punten = te behalen punten/gehaalde punten x 9 + norm
Nog lagerquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:22 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dan wissel je te behalen punten en gehaalde om?
Hmm
Nja, zoiets was het wel.
Dat is het sowieso al wel.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:11 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Komen ruim 10 klachten per minuut binnen
Die norm moet minimaal 1.0 worden!!!!!
Geloof me, je bent niet de enigequote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:01 schreef LasTeR het volgende:
De onderwijs inspecteur op die ene prent hé, ik dacht dat dat een soort duiveltje moest voorstellen, zijn het ezelsoren. Kankerlijers moeten eens duidelijk zijn.
Is dat niet de plak?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:22 schreef Dragoljub het volgende:
Waarom heeft die kerel rechts van die Onderwijs Inpsecteur een schep ofzo achter z'n rug?
Ik snapte ook geen ruk van die bron maar heb wel 2 beeldelementen opgeschreven.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:25 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik heb al die bronnen vragen fout.
Ik heb precies hetzelfde ja, wat een kutbron!!!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:01 schreef LasTeR het volgende:
De onderwijs inspecteur op die ene prent hé, ik dacht dat dat een soort duiveltje moest voorstellen, zijn het ezelsoren. Kankerlijers moeten eens duidelijk zijn.
Ze moeten gewoon weer terug naar multiple choice examens, in iedergeval in het 2e tijdvak dan.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:31 schreef DJ-R het volgende:
Zo heb ik nog wel meer dingen waarvan ik echt zo'n WTF reactie van krijg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |