Jij leert voor een 2.9 ?quote:Op maandag 21 mei 2007 19:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ok. Ik geloof dat ik de stof van ebide onderwerpen nu aardig onder de knie heb. Een 2.9 moet te halen zijn.
Ja anders ben je gewoon dom.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:21 schreef Dragoljub het volgende:
Ik heb beide boekjes aandachtig doorgelezen, is dat genoeg voor een 4.6?
Ik hoop niet dat 1985 je geboortejaar is.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:25 schreef michaelmulder1985 het volgende:
[..]
Ja anders ben je gewoon dom.![]()
Met beetje logisch redeneren haal je op z'n minst wel een 5.5.
Ik heb net gekeken naar de vorige examens en ik vond het niet zo heel moeilijk.
Ikzelf ga voor de 6 want dan sta ik een 7![]()
dacht soort van "community" van aanhangers van verlichting die door middel van boekjes en verlichte scholen etc. mensen (eigelijk kinderen) wouden verlichten en er goede beschaafde burgers van maken.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:25 schreef Dragoljub het volgende:
Echter, mijn brein weigert pertinent om te onthouden waar het Nut van 't Algemeen over gaat.
Iemand die mij Verlichting hierover kan brengen?
jawel, heb eerst vmbo tl gedaan toen mbo (3 jaar) maar ja dat was niks toen maar 1 jaar havo gedaan.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:27 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat 1985 je geboortejaar is.
Ah jaquote:Op maandag 21 mei 2007 19:27 schreef michaelmulder1985 het volgende:
[..]
dacht soort van "community" van aanhangers van verlichting die door middel van boekjes en verlichte scholen etc. mensen (eigelijk kinderen) wouden verlichten en er goede beschaafde burgers van maken.
Schoot me net ineens te binnen dat ik ook net zo goed http://werkplaats.wolters.nl had kunnen kijken. Toch dank!quote:Maatschappij tot Nut van 't Algemeen
Een verlicht genootschap dat zich de verspreiding van kennis en deugd ten doel stelde. Het in 1784 opgerichte Nut was al gauw veruit het grootste genootschap van het land. Het kreeg een massale aanhang onder de burgerij. In 1800 had het al 3700 leden, verspreid over 52 afdelingen in het hele land. In 1850 waren er 300 afdelingen en 13.700 leden. De organisatie speelde een grote rol bij de 'volksverlichting' in het algemeen en het onderwijs in het bijzonder. Het deed dat door prijsvragen, lezingen, discussieavonden, adviezen aan de regering, de oprichting van voorbeeldscholen en kweekscholen en de uitgave van schoolboekjes. Daarnaast probeerde het Nut ook de spaarzaamheid en verlichting* onder de volksklasse* te bevorderen door de oprichting van bibliotheken en volksspaarbanken.
Alleen gegoede/kleine burgerij.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:25 schreef Dragoljub het volgende:
Echter, mijn brein weigert pertinent om te onthouden waar het Nut van 't Algemeen over gaat.
Iemand die mij Verlichting hierover kan brengen?
Volksopvoeding:quote:Op maandag 21 mei 2007 19:48 schreef Sensation89 het volgende:
Heeft iemand toevallig nog een goede en complete samenvatting liggen? Ik namelijk echt geen zin die twee boeken helemaal door te pluizen...
Whoa das net zoveel als in het boek! Maar thanks anywayquote:Op maandag 21 mei 2007 19:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Volksopvoeding:
http://watmoetikleren.nl/s/HAVO/lesstof/index.html%3FidParentTerm=6588&idSchoolVak=130&action=eindtermen.html
Nederlands Indie:
http://watmoetikleren.nl/s/HAVO/lesstof/index.html%3FidParentTerm=6589&idSchoolVak=130&action=eindtermen.html
Heb na m'n examen economie beide samenvattingen ook eens even doorgelezen. Deed er bijna 1:30 uur over. Maar de samenvattingen zijn erg duidelijk. Heb er meer aan gehad dan het boek te lezen,quote:Op maandag 21 mei 2007 19:55 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Whoa das net zoveel als in het boek! Maar thanks anyway![]()
Waar haal je dat vandaan vriend?quote:Op maandag 21 mei 2007 19:58 schreef klausch het volgende:
Stofomschrijving 'Van kind tot burger' (CE 2006)
Download: doc stofoms_ce_ 2006_vwo (Word-format; grootte:113KB)
Download: doc stofoms_ce_2006_havo (Word-format;grootte 89,5KB)
Is toch hetzelfde als wat moet ik leren of nie dan?
http://www.vgnkleio.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=194&Itemid=98quote:
johquote:Op maandag 21 mei 2007 20:14 schreef verregentmeisje het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in geschiedenis![]()
De belangrijkste (republiek, grondwet, schoolwetten) kennen en de rest vooral de volgorde..quote:Op maandag 21 mei 2007 20:20 schreef Skadi het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden? De moeite waard om uit je hoofd te leren of gaat het er meer om of je de volgorde weet? (mij lijkt het niet erg waarschijnlijk dat ze vragen gaan stellen als: wanneer was de java-oorlog? lijkt mij dat ze wel wat meer diepgang brengen in dat examen..?)
Waarin wel dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 20:14 schreef verregentmeisje het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in geschiedenis![]()
WTF dude, EC is peace of koekiequote:Op maandag 21 mei 2007 20:35 schreef denthemen het volgende:
Hoe kunnen mensen nog niet begonnen zijn? Ik ben 2 weken geleden al begonnen, laatste paar dagen ging ik met Eco en nu rond ik Gesch ff af, de puntjes op de i
Doe je niks aan tochquote:Op maandag 21 mei 2007 21:07 schreef clouddy het volgende:
ik had zulke mooie voornemens, "ja in meivakantie moet ik echt gaan beginnen anders red ik het niet" nu zit ik gewoon fakking avond van te voren te leren,
ECO is een belangrijk vak voor mijn vervolg opleidingquote:Op maandag 21 mei 2007 21:02 schreef klausch het volgende:
[..]
WTF dude, EC is peace of koekietsjah GS BOEIEND is allemaal al geweest
.. mjah boeie stamp het er wel in en anders maar niet, ik zak toch niet
Same here.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:09 schreef denthemen het volgende:
[..]
ECO is een belangrijk vak voor mijn vervolg opleiding
Maar ik slaag denk ik ook wel, moet wel heel gek gaan als dat niet lukt, ben voor NL en ECO al geslaagt, alleen Wiskunde word een probleem
Ik ook > Accountancy .. maar wat jij?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:09 schreef denthemen het volgende:
[..]
ECO is een belangrijk vak voor mijn vervolg opleiding
Maar ik slaag denk ik ook wel, moet wel heel gek gaan als dat niet lukt, ben voor NL en ECO al geslaagt, alleen Wiskunde word een probleem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |