psssssssst, jij daarquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:08 schreef Coastertommm het volgende:
Wij hebben ze van school gekregen. We hadden gisteren 3e en het 4e uur een centraal uur waar alles nog een keer werd doorgenomen. Heel havo en vwo EM+CM was erop af gekomenUiteindelijk maar in de middenruimte gehouden.
Ook heeft een andere geschiedenis lerares bij ons een speciaal email adres die je de avond van te voren kan toevoegen op msn en dan kan je vragen stellen. Is dat bij jullie ook? Zij werd ervoor betaald iig
Volgens mijn leraar willen ze wel weer meer terug naar de jaartallen-vragen maar weet hij niet zeker of dat ook al dit jaar isquote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:15 schreef MrManiak het volgende:
Moet je jaartellen leren...?
Nee maar dat is voor mij wel de makkelijkste leermethode.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:15 schreef MrManiak het volgende:
Moet je jaartellen leren...?
dank je, zal zo eens kijkenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:24 schreef MrManiak het volgende:
Voor de mensen die met Geschiedenis willen oefenen:
http://www.histotheek.nl/leerling/
Inloggen
Username: MrManiak
Wachtwoord: hieperdepiep
Op pagina twee staan dan oefenopdrachten van Indie en VKTB
Ik had liever WO2 en COmmunisme gehad ofzo, dát is nog boeiendquote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:38 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vind Nederlands-Indie juist uitermate makkelijk en Volksopvoeding wat moeilijker maar beide niet waarvan je zegt, uitdagend.
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ( hoe oudquote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:16 schreef Cerubo het volgende:
Volksopvoeding vind ik nog redelijk leuk thema, Nederlands-Indië is ronduit KUT.
Karel Utrecht Theodore.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:17 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ( hoe oud)
Hardop voorlezen, blijft beter hangen dan in jezelf lezenquote:Op zondag 20 mei 2007 13:12 schreef Willewa het volgende:
ik vind het eerst boekje stukken simpeler dan het 2e.. maar vind ze allebei wel klote ik heb gewoon een hekel aan geschiedenis![]()
gister hele dag kapotgegaan aan economie leren.. zometeen beginnen met gs![]()
hoe leren jullie dit trouwens?? ALLES doorlezen? en dan ook dik veel aantekeningen maken? of...? Tell me!
ik weet niet echt de beste manier om dit te leren zonder uren kwijt te zijn terwijl het ook sneller kan ofzo
eerder beginnen?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef Willewa het volgende:
hmm als ik aantekeningen maak blijft het veel beter hangen.. maar daar gaat zo ziek veel tijd inzitten.. ben je zo dubbel zo lang bezig
hmm, dan ga ik ook geweaun die boekjes lezen. moet vandaag ook beginnen, heb (voor mijn doen) vrij veel tijd aan economie besteedquote:Op zondag 20 mei 2007 13:18 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Hardop voorlezen, blijft beter hangen dan in jezelf lezen. Aantekeningen maken kan ook, maar ikzelf vind dat kut
.
ooh, ik dacht dat ze schooljaar 2006/2007 bedoeldequote:Op zondag 20 mei 2007 14:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
2007 & 2008 = Nederlands Indie.
Dat gaat mij dus nooit lukken op een paar naquote:4 Noteer de letters op de antwoordblad. Schrijf de juiste jaartallen op. (7 pt)
[a] Grondwetsherziening voert algemeen kiesrecht in.
[b] Liberale schoolwet, begin van de schoolstrijd.
[c] De Zuidelijke Nederlanden scheiden zich af van het Koninkrijk.
[d] Oprichting Maatschappij tot Nut van ’t Algemeen.
[e] Het Congres van Wenen, het Koninkrijk der Nederlanden is een feit.
[f] Invoering van de leerplichtwet.
[g] Bataafse Republiek wordt een eenheidsstaat met een nationale grondwet.
Nee, dat zeg ik niet. Maar het wordt wel gedaan in dat oefenexamen van die site.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Dus je moet jaartallen weten? Kut!
Ik lees nu op één of ander vaag forum dat er dit jaar geen Stelopdracht (bovengenoemde) meer isquote:Op maandag 21 mei 2007 15:38 schreef Ewaldus het volgende:
Wie weet of er ook een ritme in de grote betoog-/brief schrijven-opdracht zit? Vorig jaar was het Vietnam, het onderwerp dat nu vervangen is door Nederlands-Indië. Betekent dat nu de grote opdracht voor VKTB is ?
Bron: http://examen.kennisnet.nl/havo/examenonderwerpenquote:In 2007 vervalt de stelopdracht als een grote opdracht met deze naam. Wat blijft zijn meerdere vragen geclusterd rond een belangrijk thema uit de stofomschrijving waarin naast kennis ook vakspecifieke benaderingswijzen worden getoetst, al dan niet aan de hand van een of meer bronnen.
a. 1919 (Algemeen kiesrecht voor mannen en VROUWEN)quote:Op maandag 21 mei 2007 15:54 schreef Cerubo het volgende:
Effe uit m'n hoofd:
4 Noteer de letters op de antwoordblad. Schrijf de juiste jaartallen op. (7 pt)
[a] Grondwetsherziening voert algemeen kiesrecht in. 1917
[b Liberale schoolwet, begin van de schoolstrijd. 1857
[c] De Zuidelijke Nederlanden scheiden zich af van het Koninkrijk. 1830
[d] Oprichting Maatschappij tot Nut van ’t Algemeen. 1784
[e] Het Congres van Wenen, het Koninkrijk der Nederlanden is een feit. 1813?
[f] Invoering van de leerplichtwet. 1901
[g] Bataafse Republiek wordt een eenheidsstaat met een nationale grondwet.1798
Meeste klopt zo wel denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |