Wat een heerlijke dag om buiten te zitten en de glycolyse, kreb cyclus en nog veel meer onzin wat in die mito plaats vindt te leren....quote:Op maandag 2 april 2007 12:04 schreef Singa het volgende:
Wat een heerlijke dag om de hele tijd binnen te zitten...
Jouw oude usericon staat nog in de OPquote:Op zondag 1 april 2007 22:38 schreef Repeat het volgende:
gekkenhuis!
ja en mwahquote:Op maandag 2 april 2007 13:49 schreef crossover het volgende:
Was deze centraal?
[..]
Jouw oude usericon staat nog in de OP
Ik hoop dat ik dan mag antwoorden, neuroloog of iets in die trandquote:Op maandag 2 april 2007 19:57 schreef Wuder het volgende:
Het blijft maar gaan met deze topics.. wat kregen we strax als het Deel 156 is? Even kijken wie daadwerkelijk geworden is wat tie wilde worden?
Lijkt me koelquote:Op maandag 2 april 2007 19:57 schreef Wuder het volgende:
Het blijft maar gaan met deze topics.. wat kregen we strax als het Deel 156 is? Even kijken wie daadwerkelijk geworden is wat tie wilde worden?
wachten, wachten, wachten. Dacht ik zomaar te kunnen beginnen, blijken we eerst 4 weken voorbereiding te hebben, dan 3 weken vakantie, dan weer 2 weken voorbereiding, en DAN pas coschappen. Niet dat die voorbereidingen niet nodig zijn, maar heb nu dus 3 weken onvoorzien vakantiequote:Op maandag 2 april 2007 20:45 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Lijkt me koel.
Atm zit ik te typmiepen op KNO. Kheb nu ongeveer het hele ziekenhuis gezien, en chirurgie en KNO zijn niet mijn ding. Wel koel om zo een beetje meer afdelingen te leren kennen.
Co's beginnen over 2 maanden
Ralphie, hoe gaat het met jouw coschappen?
Damn, denk ik even mooie verhalen te krijgen..quote:Op maandag 2 april 2007 22:05 schreef ralfie het volgende:
[..]
wachten, wachten, wachten. Dacht ik zomaar te kunnen beginnen, blijken we eerst 4 weken voorbereiding te hebben, dan 3 weken vakantie, dan weer 2 weken voorbereiding, en DAN pas coschappen. Niet dat die voorbereidingen niet nodig zijn, maar heb nu dus 3 weken onvoorzien vakantie![]()
Over ruim een maand begin ik dus op de algemene interne In het pittoreske s HertogenboschCant wait
vertelquote:Op maandag 2 april 2007 22:30 schreef gohan16 het volgende:
ik mag misschien al in september al coschappen lopen (beginjaar 2005)
Utrecht ofzo? Daar beginnen ze toch in de 3e al met co's?quote:Op maandag 2 april 2007 22:30 schreef gohan16 het volgende:
Nog 1,5 weekquote:Op maandag 2 april 2007 22:30 schreef gohan16 het volgende:
hangt af van coschap, universiteit en ziekenhuis. Coschap algemene interne in Nijmegen bijv varieert van 1-2 weekenddiensten en 2-6 avonddiensten (in 2 mnd). Verder gewoon dagen van 8-8:30 tot 16-17:30 ofzoquote:Op donderdag 5 april 2007 12:40 schreef Singa het volgende:
Co-schappen als sociale leven zeker...
Maar wat voor tijden maak je eigelijk als co-ass.? Heb je vaak 's avonds/'s nachts? Weekend?
Congres vindt plaats in Utrechtquote:Staat 2 juni 2007 al in je agenda? Zo niet, doe dat dan snel, we hebben namelijk een geweldig programma voor je in petto! De dag begint om 09.30 uur en duurt tot 17.00 uur, met daarna een borrel met live muziek!
Onderwerpen die aan bod zullen komen zijn o.a.:
• Kindertraumatologie
• Gecompliceerde fracturen
• Prehospitale fase
• Brandwonden
• Schotverwondingen
• Traumatologie bij defensie
• Osteosynthesetechnieken
• Chemische wapens
• Groeistoornissen na trauma
• Kindermishandeling
• Posttraumatische stress
Maar ook:
• Time- en stressmanagement
• Solliciteren
• Basisarts, en dan?
De kaartverkoop start eind april. Het is ook mogelijk om via internet kaartjes te kopen.
Dus schrijf 2 juni 2007 vast in je agenda en hou ons in de gaten!
Ach die criminelen zijn ook niet meer wat ze vroeger geweest waren, meneer zit een tijdje in de gevangenis en meteen gaat hij bijna de pijp uit en mensen maar zeggen dat onze gevangenissen veel te goed zijnquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:44 schreef intoxicated het volgende:
Poe poe, wat een drukte rondom ons IC-patiëntje zeg![]()
Ik begrijp dat ik ook even moet komen buurten, dit raakt immers aan het meest wezenlijke vakgebiedquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:44 schreef intoxicated het volgende:
Poe poe, wat een drukte rondom ons IC-patiëntje zeg![]()
Volgens mij hebben ze de bunker ook van achteren benaderd. Het lijkt mij dat juist daar bewaking moet zijn.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:42 schreef intoxicated het volgende:
Ik moet trouwens om 19:00 in het LUMC zijn, ben erg benieuwd of ze dan moeilijker doen bij de ingang. Want je kunt overdag gewoon met jassen, tassen etc. naar binnen lopen zonder dat je iets gevraagd wordt...
Oh, en de 15 alternatieve ingangen zijn gewoon onbewaakt![]()
Ja, wat had je dan gedacht, dat iedereen zich moest uitkleden en naakt door een metaaldetector moest lopen ofzoquote:Op woensdag 11 april 2007 15:42 schreef intoxicated het volgende:
Ik moet trouwens om 19:00 in het LUMC zijn, ben erg benieuwd of ze dan moeilijker doen bij de ingang. Want je kunt overdag gewoon met jassen, tassen etc. naar binnen lopen zonder dat je iets gevraagd wordt...
Oh, en de 15 alternatieve ingangen zijn gewoon onbewaakt![]()
Dat had ik eigenlijk wel gehoopt jaquote:Op woensdag 11 april 2007 16:35 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja, wat had je dan gedacht, dat iedereen zich moest uitkleden en naakt door een metaaldetector moest lopen ofzo
Heb je ze kunnen overtuigen met hoe leuk je het vindt om billen van oude mannetjes te wassen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:28 schreef MediciBR het volgende:
Zojuist gehoord dat ik doorben naar de tweede ronde van de decentrale selctie van Erasmus![]()
Onder andere. Verder ben ik ook goed met uitwerpselen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:42 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Heb je ze kunnen overtuigen met hoe leuk je het vindt om billen van oude mannetjes te wassen?
Dan zit je in Leiden een stuk beterquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:27 schreef MediciBR het volgende:
[..]
Onder andere. Verder ben ik ook goed met uitwerpselen.
Gelukkig dat we juristen hebben om de schade op te ruimen.quote:Op zondag 15 april 2007 23:53 schreef intoxicated het volgende:
Boze patiënt besmeurt huisartsenpost met bloed
Gezellig!![]()
Tis dat je hetzelf zegtquote:Op maandag 16 april 2007 00:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Gelukkig dat we juristen hebben om de schade op te ruimen.
Ach de meeste lezen alleen de titel en posten een replyquote:Op zondag 22 april 2007 12:02 schreef intoxicated het volgende:
Ach, opzich heeft men natuurlijk wel een punt. Zonder verder specifiek voorbeelden te geven hoor ik hier en daar ook wel eens dingen waarvan ik denk: Zat je te slapen ofzo?![]()
Maar goed, daarom is 90% van de reacties op de FP nog wel lame idd![]()
* Repeat blij is dat ie nog op een fatsoenlijke universiteit zit zonder al dat "moderne" reflectie gezeik.quote:Op zondag 22 april 2007 16:35 schreef Nuna het volgende:
Bah, wat zijn die verslagen toch altijd vreselijk saai. Moet straks ook nog weer gaan reflecteren
quote:Op zondag 22 april 2007 12:02 schreef intoxicated het volgende:
Ach, opzich heeft men natuurlijk wel een punt. Zonder verder specifiek voorbeelden te geven hoor ik hier en daar ook wel eens dingen waarvan ik denk: Zat je te slapen ofzo?![]()
waarom denk je dat de ziekenfondspremie omhoog gaat?quote:Op zondag 22 april 2007 19:00 schreef Repeat het volgende:
Wou net zeggen, heb je een goeie verzekering?
Enne mocht er iets gebeuren, niets zeggen hequote:Op zondag 22 april 2007 19:40 schreef ralfie het volgende:
[..]
waarom denk je dat de ziekenfondspremie omhoog gaat?![]()
Prima toch, heeft zo'n uitzending nota bene nog meer nut dan de no claimquote:Op zondag 22 april 2007 21:26 schreef Kang-He het volgende:
Nou, mensen denken wel twee kaar na voordat ze naar het ziekenhuis gaan na het zien van Zembla...
Gelukkig maar, dat scheelt weer in de premies.quote:Op zondag 22 april 2007 21:26 schreef Kang-He het volgende:
Nou, mensen denken wel twee kaar na voordat ze naar het ziekenhuis gaan na het zien van Zembla...
En jullie klantenquote:Op zondag 22 april 2007 22:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dat scheelt weer in de premies.
Lijkt me dat er weinig aan de hand isquote:Op maandag 23 april 2007 23:32 schreef intoxicated het volgende:
Iemand toevallig een case reportje liggen over het drinken van zo'n drankje met 24k goudsnippertjes erin en een dag later een MRI?![]()
![]()
Oh kut.quote:Op zondag 22 april 2007 23:57 schreef Spyronius het volgende:
[..]
En jullie klanten
Geen fout gemaakt, geen zaak voor jullie
Misschien wel als je er ijzerkorreltjes in doetquote:Op maandag 23 april 2007 23:46 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Lijkt me dat er weinig aan de hand is?
Zolang het maar echt goud is ja, maarja ik weet 't niet, vertrouw dat gold rock/rush of hoe het ook mag heten niet, niets voor mij. Maarja als het echt goud is, dan maakt 't niets uit he, niet echt magnetischquote:Op maandag 23 april 2007 23:46 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Lijkt me dat er weinig aan de hand is?
Edit: Weet je zelf ook...
Dat is niet zo mooi...Naja leuk je gekend te hebbenquote:Op woensdag 25 april 2007 16:46 schreef intoxicated het volgende:
162/80![]()
Straks moet ik zelf aan de metoprolol![]()
Hoe dat?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:46 schreef fee-tje het volgende:
Hehe. Ik laat mensen standaard schrikken met mn 90/50 en 45-50 als HF
Niets beta-blokker. Aan de ace-remmer of AT-II blokker. Dat is pas goede shitquote:Op woensdag 25 april 2007 16:46 schreef intoxicated het volgende:
162/80![]()
Straks moet ik zelf aan de metoprolol![]()
Gewoon. Naar de bloedbank gaan en dan "hmm je mag wel geven maar wel een kwartiertje blijven zitten straks!"quote:
Haha!quote:Op woensdag 25 april 2007 18:39 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Gewoon. Naar de bloedbank gaan en dan "hmm je mag wel geven maar wel een kwartiertje blijven zitten straks!"
Kheb ooit in een ver grijs verleden een nachtje op de SEH gelegenen toen met zon saturatie/hartslag meter op mn vinger gelegen. Die staan dus afgesteld op dat ze gaan piepen onder de 50/min. Bij mij dus om de 5 minuten
Is daar een reden voor dat jij zo'n lage HF hebt? Komt dat door je lage bloeddruk, of ben je gewoon super atletisch?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:46 schreef fee-tje het volgende:
Hehe. Ik laat mensen standaard schrikken met mn 90/50 en 45-50 als HF
Als semi-geneeskundestudent moet je dit wel zelf kunnen oplossen hequote:Op woensdag 25 april 2007 20:12 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Is daar een reden voor dat jij zo'n lage HF hebt? Komt dat door je lage bloeddruk, of ben je gewoon super atletisch?
Stel je niet aan jijquote:
Daar stonden andere vital stats?quote:Op donderdag 26 april 2007 16:02 schreef Repeat het volgende:
Wel anderszins compromitterende openbaringenquote:Op donderdag 26 april 2007 16:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Daar stonden andere vital stats?
Vertel!quote:Op donderdag 26 april 2007 16:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wel anderszins compromitterende openbaringen
Kun je het niet even terugeditten?quote:Op donderdag 26 april 2007 16:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
Volgens mij had ik het juist wegge-edit
Ik ben nu ook wel nieuwsgierig hoorquote:Op donderdag 26 april 2007 16:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
Volgens mij had ik het juist wegge-edit
quote:Op donderdag 26 april 2007 16:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wel anderszins compromitterende openbaringen
Oh ik snap het al. Jij had natuurlijk allemaal suggesties hoe jij die mooie gemiddelde bloeddruk van Nuna kan doen laten stijgen zekerquote:
Haha! Grapjasquote:Op donderdag 26 april 2007 16:57 schreef DDM het volgende:
[..]
[..]
Oh ik snap het al. Jij had natuurlijk allemaal suggesties hoe jij die mooie gemiddelde bloeddruk van Nuna kan doen laten stijgen zeker![]()
Hahaquote:Op donderdag 26 april 2007 18:26 schreef Singa het volgende:
[afbeelding]
Ok, meet je bloeddruk nu eens? Al zal die eerder dalen dan stijgen, lijkt me...
Leiden is me te ver weg. Aangezien ik nog geen 5 min. van het Azm vandaan woon.quote:Op maandag 30 april 2007 19:12 schreef intoxicated het volgende:
Klasse A dat je dat nu al weet?![]()
Leiden is toch veel leuker![]()
Ja, maar op kamers is toch veel coolerquote:Op maandag 30 april 2007 19:15 schreef Duuvelke het volgende:
[..]
Leiden is me te ver weg. Aangezien ik nog geen 5 min. van het Azm vandaan woon.
geneko?quote:Op maandag 30 april 2007 23:45 schreef gohan16 het volgende:
AZM, ben er pas geweest. Wat een nerds daar... maar ik heb ook maar 3 geneko's gezien daar. Zal wel gezellig zijn voor de rest. Ik zit zelf in utrecht, dus de rest valt allemaal in het niet, je weets![]()
Wij leren dat alles van buitenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 02:23 schreef tim2308 het volgende:
Ik zag vandaag (de franse versie van) Grays anatomy. Wordt dat in NL ook gebruikt? Moeten jullie dat echt allemaal stampen? Wel cool die onlineversies: http://education.yahoo.com/reference/gray/ en http://www.bartleby.com/107/ Welliswaar uit 198 maar zo snel gaat de evolutie niet lijkt me dat er veel verandert...
Dat is het dikste boek bij GNK wat je uit je hoofd moet leren, maarja bij ons van BMW is dat zo'n beetje het dunste boek. Je moet ook echt alles leren, zoals bij een lever de Vena Porta loopt, ik schut het zo uit m'n mouw en dat zal je later ook moeten kunnen doenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 02:23 schreef tim2308 het volgende:
Ik zag vandaag (de franse versie van) Grays anatomy. Wordt dat in NL ook gebruikt? Moeten jullie dat echt allemaal stampen? Wel cool die onlineversies: http://education.yahoo.com/reference/gray/ en http://www.bartleby.com/107/ Welliswaar uit 198 maar zo snel gaat de evolutie niet lijkt me dat er veel verandert...
Ohh wat is jouw studie toch veel beter dan de onze. Ik wou dat ik jou was. Elke nacht lig ik in mijn bedje te huilen dat ik Spyronius niet benquote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:06 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Dat is het dikste boek bij GNK wat je uit je hoofd moet leren, maarja bij ons van BMW is dat zo'n beetje het dunste boek. Je moet ook echt alles leren, zoals bij een lever de Vena Porta loopt, ik schut het zo uit m'n mouw en dat zal je later ook moeten kunnen doen
PS. Die franse versie hebben wij niet eens, een echte WO'er heeft z'n boeken uiteraard in het latijn
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:16 schreef intoxicated het volgende:
Vooral de vervoeging van het werkwoord 'schudden' is treffend!
Nee dat niet eens. De cartoon is pars pro toto. Het gaat meer om foute diagnoses en te zware werkdruk in combinatie met geen "goede" supervisie.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:38 schreef tim2308 het volgende:
BMW??? BedrijfsMedische Wetenschappen?
Enneh; vandaar al die fouten bij co-assistenten arts-assistenten: ze kennen wel de nummertjes van de lichaamsdelen maar niet de namen. Zou wel makkelijk zijn bij internationale teams en operaties om nummers te gebruiken trouwens, net als bij de Chinees
Hey even rustig hequote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:06 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Dat is het dikste boek bij GNK wat je uit je hoofd moet leren, maarja bij ons van BMW is dat zo'n beetje het dunste boek. Je moet ook echt alles leren, zoals bij een lever de Vena Porta loopt, ik schut het zo uit m'n mouw en dat zal je later ook moeten kunnen doen
PS. Die franse versie hebben wij niet eens, een echte WO'er heeft z'n boeken uiteraard in het latijn
Spyroniusquote:Mebiose-voorzitter Marrit Putker vindt het incident tekenend voor een moeilijk te dichten kloof tussen de biomedici en de geneeskundestudenten. "Voor de geneeskundestudenten zijn wij uitgelote geflopten, veel biomedici zien geneeskunde op hun beurt als een opgewaardeerde hbo-studie. Volgens Putker, die benadrukt dat de persoonlijke verhoudingen tussen de twee besturen best goed zijn, geven die verschillen geregeld aanleiding tot irritaties en pesterijen."
Ja uhm dit is volgens mij dat toneel incident he, waren jullie toch echt de schuldige vanquote:
Onder een microscoop bedoel je?quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:15 schreef Nuna het volgende:
Wat zien die vetcellen er trouwens ranzig uit.
Het was uhm vroeg, na koninginnedag, dus dan krijg je dat soort vervoegingenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:16 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ohh wat is jouw studie toch veel beter dan de onze. Ik wou dat ik jou was. Elke nacht lig ik in mijn bedje te huilen dat ik Spyronius niet ben![]()
Vooral de vervoeging van het werkwoord 'schudden' is treffend!
?quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:15 schreef Nuna het volgende:
Wat zien die vetcellen er trouwens ranzig uit.
Morgen tentamen. Zodoende was ik onze prachtige vetvertering en vetopslag aan het bestuderenquote:
kan je wel zeggen ja, want die loop daar totaal nietquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:29 schreef fee-tje het volgende:
Ziet er meer uit als je iliopsoas, maar mijn anatomie is niet geweldig
Stofwisseling & Water-zout-huishouding 1quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:12 schreef fee-tje het volgende:
* fee-tje kaant nog een handvol dropjes weg.
Welk blok heb je Nuna?
Oke, jouw drol avatar was viezer ja. Maar toch, ik houd niet zo van blubberigquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:23 schreef Repeat het volgende:
Nou, schokkend plaatje zeg, even een teiltje zoeken
Ik zou zeggen erector spinaequote:Op donderdag 3 mei 2007 13:26 schreef tim2308 het volgende:
Is de spier aangeduid met gele vakjes op deze foto de brede rugspier / Grand dorsal (Latissimus dorsi)? Deze vraag omdat op veel anatomieplaatjes dit gebied wit is
Valt mee, het meeste heb ik wel gemaakt / gelezen. Dus zoveel hoef ik niet meer te stampen gelukkig.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:33 schreef fee-tje het volgende:
Oeh dat is wel een scheitblokVeels te veel werk
Een van de mooiste blokkenquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:32 schreef Nuna het volgende:
[..]
Stofwisseling & Water-zout-huishouding 1
[..]
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:29 schreef fee-tje het volgende:
Ziet er meer uit als je iliopsoas, maar mijn anatomie is niet geweldig
Snie waar fee doos, zit veels te hoog
Dat zeg ik ook. Die loopt echt bilateraal. Terwijl de m. Lam. dorsi nog meer naar lateraal lopen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik zou zeggen erector spinae
Maar op dit plaatje is erg lastig te zien welke je bedoelt
Volgens dit plaatje is het idd de erector spinae/sacrospinalis. merciquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik zou zeggen erector spinae
Maar op dit plaatje is erg lastig te zien welke je bedoelt
Nou, snij je gemiddelde obese lijk in de anatomiezaal open en dan zul je merken dat het echt niet onder de microscoop isquote:
Doen ze niet daarzo in Nijmegen toch?quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:23 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Nou, snij je gemiddelde obese lijk in de anatomiezaal open en dan zul je merken dat het echt niet onder de microscoop is.
Ja, van de 144 geselecteerden krijgen de beste 70 een plekje.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:20 schreef intoxicated het volgende:
In de 2e ronde van het AMC is je kans nog 50/50 he?
Succes alvast!![]()
Ik geef je 1 tip: Ga die week in juni echt heel goed leren. Iets wat ik achterwege heb gelaten, te zien aan uitreksels, samenvattingen en boeken bij anderenquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:16 schreef pmdomela het volgende:
[..]
Ja, van de 144 geselecteerden krijgen de beste 70 een plekje.
Echt droog, ik had helemaal geen goed CV (Ik fok! zeker veel te veel) en met al die honderden BW'ers en 20-ers om me heen dacht ik echt dat het niet zou lukken maar goed.
![]()
Is er iemand van jullie reeds-studerenden binnengekomen via de decentrale selectie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
Nee, ik wilde niet naar Rotterdam of Amsterdamquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:16 schreef pmdomela het volgende:
Is er iemand van jullie reeds-studerenden binnengekomen via de decentrale selectie?
Nou ik weet niet hoe goed jouw ogen zijn, maar als jij met het bloote oog individuele vetcellen kan zien, dan vind ik dat knap hoorquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:23 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Nou, snij je gemiddelde obese lijk in de anatomiezaal open en dan zul je merken dat het echt niet onder de microscoop is.
Jep in Rotterdam, ik wilde eigenlijk ook niet naar Rotterdam toen (liever Grunnquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:16 schreef pmdomela het volgende:
Ja, lekker onderwijs volgen bij mijn eigen moederquote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:47 schreef intoxicated het volgende:
Waarom doe je het dan niet meteen helemaal goed, kom naar Leiden!![]()
is het zo kut daar?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:09 schreef Kang-He het volgende:
Ik denk er soms wel over om te proberen over te stappen naar de UvA.
Hey wat vliegt daar, oh wacht dat is je ego die boven je uit stijgtquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:19 schreef pmdomela het volgende:
[..]
en ik wil toch echt niet gewoon gelijk worden gesteld aan alle anderen
Ik dacht al... jij hebt straks een extra OV nodig voor je egoquote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:32 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Hey wat vliegt daar, oh wacht dat is je ego die boven je uit stijgt
Verklaar eens naderquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:19 schreef pmdomela het volgende:
Bovendien kun je in Leiden alleen maar loten, en ik wil toch echt niet gewoon gelijk worden gesteld aan alle anderen
Hij voelt zich beter dan de rest. maar eenmaal geplaatst ben je gewoon een van de 300. Ook dequote:
Ik heb liever iets waarbij ik iets moet DOEN (decent. sel.) omdat ik denk dat ik dan meer kans heb (beter ben), in tegenstelling tot loting waar ik gelijk ben aan iedereen die meeloot.quote:
BS. Gewogen loting, ftw.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:20 schreef pmdomela het volgende:
[..]
Ik heb liever iets waarbij ik iets moet DOEN (decent. sel.) omdat ik denk dat ik dan meer kans heb (beter ben), in tegenstelling tot loting waar ik gelijk ben aan iedereen die meeloot.
Ja maar als je er nu al kut voor staat, dan zal dat na examens niet eens klasse A worden bij wijze van en de examens komen meestal wel overeen met die andere toetsen, dus als je daar al goed voor stond, dan zal dat na het examen niet veel verranderen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:02 schreef Repeat het volgende:
Hoezo, volgens mij bepalen juist je examens je uiteindelijke cijfer![]()
Ja goed boekquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:53 schreef intoxicated het volgende:
Medical Microbiology van Murray vond ik wel ok![]()
gewoon een flesje met pillen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:32 schreef soylent het volgende:
Thanks
@DDM, mag ik trouwens vragen wat er in je avatar staat, ik frustreer me er al een paar maanden over![]()
Dat dacht ik eerst ook, maar het 'label' van het flesje is raar... Het flesje is cilindrisch, dus je zou verwachten dat dat label ook een kromming vertoont..quote:
trouwens; vi-n-ge-rsquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:09 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar het 'label' van het flesje is raar... Het flesje is cilindrisch, dus je zou verwachten dat dat label ook een kromming vertoont..
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien iemand die een flesje in z'n mouw laat verdwijnen?![]()
Of het label wordt er net afgetrokken
quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:43 schreef soylent het volgende:
Nu ik 't zie snap ik niet dat ik het niet zag maar ik heb dus echt bij elke post van DDM in LIF of waar dan ook me eraan geërgerd
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:06 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nog niet eens aan gedacht. Staat dat serieus goed op je CV?![]()
Oke interessant. Kinderonco in het VUmc zit goed in elkaar. Heb op die afdeling toen ook me verpleeghulpstage in me eerste jaar gelopen. Aardige kinderartsen i.i.g.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:51 schreef Kang-He het volgende:
Ik ga binnenkort nog (o.a.) naar het lab van kinderonco om een indruk te krijgen voor evt. onderzoeksstages.
Dat je daar uberhaupt over gaat mailen en je afvraagt of dat magquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:32 schreef soylent het volgende:
Ik heb m'n arts uit het ziekenhuis een berichtje gestuurd of zij & het verplegend personeel interesse hadden in taart nu ik weer mobiel ben, om te bedanken voor de goede zorgen zeg maar... Wordt dat wel eens gedaan of kom ik dan een beetje weird over?Kan dat uberhaupt wel met de hygiene en protocollen en zo?
Ja natuurlijk mag dat. Het probleem is dat die verplegingquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:32 schreef soylent het volgende:
Ik heb m'n arts uit het ziekenhuis een berichtje gestuurd of zij & het verplegend personeel interesse hadden in taart nu ik weer mobiel ben, om te bedanken voor de goede zorgen zeg maar... Wordt dat wel eens gedaan of kom ik dan een beetje weird over?Kan dat uberhaupt wel met de hygiene en protocollen en zo?
Ik wacht op me artsenbul die ik einde van deze maand krijg. Verder doe ik nu even in opdracht van een farmaceutisch bedrijf een onderzoekje in een huisartsenpraktijk (tegen een vergoeding uiteraardquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:22 schreef Kang-He het volgende:
He maar DDM, at doe je nu dezer dagen eigenlijk?
Wij willen natuurlijk allemaal weten wat je wilt gaan doenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:51 schreef DDM het volgende:
[..]
Ik wacht op me artsenbul die ik einde van deze maand krijg. Verder doe ik nu even in opdracht van een farmaceutisch bedrijf een onderzoekje in een huisartsenpraktijk (tegen een vergoeding uiteraard). En binnenkort doe ik mijn sollicitatiebrieven op de post. Wil toch pas in september beginnen. Eerst nog even zomer vieren
Lukt het een beetje op de VU?
Haha ja sorryquote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wij willen natuurlijk allemaal weten wat je wilt gaan doen
Waarom ga je niet voor een opleidingsplek?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:42 schreef DDM het volgende:
[..]
Haha ja sorry. Ik ga solliciteren voor een agnio-plek Interne geneeskunde
Heb ik overwogen. Maar de meeste mensen waarvan je dan concurrentie hebt zijn al een paar jaar als agnio werkzaam geweest of zijn gepromoveerd. Kleine kans dus. Daarnaast kan je het nu een beetje opbouwen en aankijken. In opleiding zijn is al meteen zwaar aan de bak.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom ga je niet voor een opleidingsplek?
Ik zag het ook nooit. Het is duidelijk een cryptisch plaatje.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:43 schreef soylent het volgende:
Nu ik 't zie snap ik niet dat ik het niet zag maar ik heb dus echt bij elke post van DDM in LIF of waar dan ook me eraan geërgerd
Dankje, eindelijk het bewijs dat juristen duidelijk inferieur zijn aan geneeskundestudentenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik zag het ook nooit. Het is duidelijk een cryptisch plaatje.
wehehe word!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dankje, eindelijk het bewijs dat juristen duidelijk inferieur zijn aan geneeskundestudentenZeker kwa analytisch vermogen
Couldn't agree more!quote:Op zondag 13 mei 2007 11:16 schreef intoxicated het volgende:
Jezelf quoten is anders best leuk.
De volgende ochtend (middagquote:Op zondag 13 mei 2007 11:00 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Wat te veel gedronken?? Dat je niet meer door hebt dat je nu jezelf zit te quoten
Ik ga na een jaar dan solliciteren voor een opleidingsplek. Maar dit is eigenlijk wel de normale gang van zaken om deze volgorde te volgen. De kans dat je in een keer een opleidingsplek krijgt is klein wat betreft specialismen. Bij huisartsgeneeskunde ligt dat anders.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:35 schreef Repeat het volgende:
Zit wat in, maar dan heb je weer een aantal jaar vertraging...
Harder lachertje nog. En probeer een ouderejaarstentamen te fixen, ze herhalen alles voor 90% letterlijk.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:20 schreef Repeat het volgende:
KVA tentamen, wat moet ik me daarbij voorstellen? weer zo'n lachertje als MPO of serieus moeilijk?
Het is zo breed namelijk...
het is morgenquote:Op zondag 13 mei 2007 17:31 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Harder lachertje nog. En probeer een ouderejaarstentamen te fixen, ze herhalen alles voor 90% letterlijk.
We zitten de dagen uit hequote:
"Geef met een enkel kruisje aan waar u naar de pulmonalisklep luistert", "Is deze zin een voorbeeld van parafraseren, samenvatten of verbaal volgen?", "Waar percutteert u de milt uit? (MAL, VAL, MCL?)", etc.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
het is morgen
Maargoed, een harder lachertje stelt me al behoorlijk gerust
Waar moet ik aan denken? Auscultatieplaatsen? dimensies van de klacht?
hmm, knap lastig dusquote:Op zondag 13 mei 2007 18:49 schreef intoxicated het volgende:
[..]
"Geef met een enkel kruisje aan waar u naar de pulmonalisklep luistert", "Is deze zin een voorbeeld van parafraseren, samenvatten of verbaal volgen?", "Waar percutteert u de milt uit? (MAL, VAL, MCL?)", etc.![]()
Ik was al bang dat die reactie zou volgen toen ik de mijne geplaatst had, maar wel leuk dat je hem toch even inkoptequote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dankje, eindelijk het bewijs dat juristen duidelijk inferieur zijn aan geneeskundestudentenZeker kwa analytisch vermogen
waarom??quote:Op zondag 13 mei 2007 23:57 schreef intoxicated het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=7g5UVrOt2CI![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die ene docent van KVA (Baalen vm) liet antwoorden van studenten zien op een aantal vragen vh KVA tentamen. Sommige antwoorden echtquote:Op zondag 13 mei 2007 18:49 schreef intoxicated het volgende:
[..]
"Geef met een enkel kruisje aan waar u naar de pulmonalisklep luistert", "Is deze zin een voorbeeld van parafraseren, samenvatten of verbaal volgen?", "Waar percutteert u de milt uit? (MAL, VAL, MCL?)", etc.![]()
Inderdaad. Soms vraag ik me weleens af wat bepaalde studenten nog zoeken in de opleiding Geneeskunde. Ik had in me vierde jaar ook een student in me werkgroep zitten die toen nog steeds het verschil tussen een metabole acidose en respiratoire acidose niet wist.quote:Op maandag 14 mei 2007 01:25 schreef Bhai het volgende:
[..]
2e jaars GNK studenten die een colon ascendens 'rectum' noemen, niet weten dat je milt links ligt etc etc![]()
Haha, dat heeft hij bij ons inderdaad ook laten zienquote:Op maandag 14 mei 2007 01:25 schreef Bhai het volgende:
[..]
Die ene docent van KVA (Baalen vm) liet antwoorden van studenten zien op een aantal vragen vh KVA tentamen. Sommige antwoorden echt
2e jaars GNK studenten die een colon ascendens 'rectum' noemen, niet weten dat je milt links ligt etc etc![]()
quote:Op maandag 14 mei 2007 01:25 schreef Bhai het volgende:
Hahaquote:Op maandag 14 mei 2007 20:10 schreef fee-tje het volgende:
3e jaars die tijdens een werkgroep anemie, 3 maand na het blok Gyn, uitroepen dat 4 dagen ongesteldheid echt on-ge-zond !!!!!!111 lang is
heb je nu ook reg&in 2?quote:Op maandag 14 mei 2007 20:10 schreef fee-tje het volgende:
3e jaars die tijdens een werkgroep anemie, 3 maand na het blok Gyn, uitroepen dat 4 dagen ongesteldheid echt on-ge-zond !!!!!!111 lang is
Ik ben ook donorquote:Op maandag 14 mei 2007 20:35 schreef pmdomela het volgende:
Even een vraagje (persoonlijke interesse);
Hoe staan jullie (als geneeskunde studenten, toekomstig medici) tegenover orgaan donatie? (m.b.t jezelf)
En nu ben ik als leek (en donor voor alle organen en weefsels) wel heel benieuwd hoe dat explanteren dan in zijn werk gaat.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:16 schreef intoxicated het volgende:
'k Ben (sinds kort maar) bloeddonor, en potentieel donor (taal-mierenneukerij) voor alles behalve botweefsel, kraakbeen, pezen, huid en cornea. Dat uitzonderingen omdat ik me op de hoogte heb gesteld van de manier waarop dat geëxplanteerd wordt, en dat idee staat me niet aan.
En ik ben voorstander van een opt-out systeem (iedereen donor behalve wie dat niet wil zijn).
En ik haat orthopedie![]()
Ja inderdaad dat klinkt wel interessantquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:03 schreef Repeat het volgende:
Wel oke, geloof ik. Heb hem nog niet nagekeken, maar iets van 50 vragen ingevuld. Of ze ook goed zijn is een tweedequote:Op woensdag 16 mei 2007 19:35 schreef fee-tje het volgende:
En? Hoe ging de VT?
Bij ons is het geloof ik verplichtquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:16 schreef intoxicated het volgende:
VGT? Niet gedaan, ik was lui![]()
Toch leuk, wakker worden en een paar sms'jes lezen van 'waarom ben je er niet?'![]()
Dezelfde als bij onze uni's? Of een eigen ontwerp?quote:Op donderdag 17 mei 2007 03:35 schreef Kang-He het volgende:
Dat ding wordt komend jaar bij ons voor het eerst ingesteld.
Oppervlakkige palpatie van de nierenquote:Op maandag 14 mei 2007 20:23 schreef DDM het volgende:
[..]
HahaDan zou echt elke vrouw in de vruchtbare periode ongezond zijn. Wat een kosten zal dat brengen zeg. Ik ga ook nog even spitten in mijn geheugen of ik nog meer uitspraken kan herinneren.
Iedereen: deel hier je quasi slimme opmerkingen van je mede-studenten. Van jezelf mag ook natuurlijk
Haha ja die heb ik al tientallen keren voorbij horen komenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:58 schreef Nuna het volgende:
Laatst hoorde ik iemand ductus ''choledóchus'' zeggen ipv cholédochus
zoals je het schrijft? En heb nog nooit iemand dat horen zeggen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:41 schreef gohan16 het volgende:
ik weet nog steeds niet hoe je humerus moet uitspreken
hú-merus.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:41 schreef gohan16 het volgende:
ik weet nog steeds niet hoe je humerus moet uitspreken
Goeie vraag: "U krijgt zo een beeld van uw niveau niet alleen t.o.v. uw jaargroep, maar ook t.o.v. andere jaargroepen van de vijf andere faculteiten in Nederland, die meedoen aan deze zelfde voortgangstoets."quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:37 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dezelfde als bij onze uni's? Of een eigen ontwerp?
Goed zoquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:24 schreef Asclepius het volgende:
Vandaag klaar met mijn semiarts-stage, nog tien weken keuzecoschap te gaan en dan ben ik klaar. Maar het mooiste: ik heb een AGNIO-plek (interne gnk) aangeboden gekregen in het ziekenhuis waar ik nu net klaar ben![]()
In het ziekenhuis waar ik me oudste co-schap heb gedaan maak ik wel een redelijke kans. Dus het is even afwachtenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:30 schreef Asclepius het volgende:
Groene Hart in Gouda
Ik heb er net zestien weken op zitten daar, nu nog tien weken naar het LUMC, en dan ergens in augustus mijn bul ophalen...
Heb jij ook al uitzicht op een plekje?
Het bruto startsalaris van een specialist is 4400. Dus dat van een oudste assistent ligt daar een paar 100 euro onder. Je begint met ongeveer 2900 bruto. Dat komt neer (inclusief ORT(onregelmatigheidstoeslag) ) op ongeveer 2000 netto.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:49 schreef Repeat het volgende:
Volgens mij verdient een assistent tussen de 2750 en 4500 in. Dat laatste salaris zal wel als 6e jaars assistent zijn ofzo, als je het dan al haalt
gunstig!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:17 schreef gohan16 het volgende:
Co-assistenten mogen binnenkort ook recepten voorschrijven. Alleen de semi-arts, ook wel de superco genoemd. Verder zijn artsen het meest gewild bij vrijgezelle dames en juristen het minst(Dit laatste gaat de TT voor deel 25 worden!!) zie: www.geneeskundestudent.nl
Inderdaadquote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:17 schreef gohan16 het volgende:
Co-assistenten mogen binnenkort ook recepten voorschrijven. Alleen de semi-arts, ook wel de superco genoemd. Verder zijn artsen het meest gewild bij vrijgezelle dames en juristen het minst(Dit laatste gaat de TT voor deel 25 worden!!) zie: www.geneeskundestudent.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |