abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47935116
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:11 schreef Fannetje het volgende:
Goed zo, ymme!

Mijn gewicht is deze week stabiel gebleven, nog steeds 88,3. En ja, ik weet waar het aan ligt, maar de pizza, friet, saté, softijs, reese's peanut butter cups en reep cote d'or waren wel erg lekker
Fannetje! En dat in 1 week? Je wilt toch nog wel afvallen...? * Isabeau kijkt streng
En natuurlijk was dat allemaal lekker (wat eh, zijn reese's peanut butter cups?)

Ik heb net 40 minuten gefietst en 1 uur en 45 minuten gewandeld. Was wel weer genoeg vind ik zelf. Nu pijn in/op mijn voeten. Volgens mijn hartslaghorloge meer dan 1000 kcal verbrand

teigan, bloed in de urine kan gewoon bij een blaasontsteking passen en dat acht ik hier ook het meest waarschijnlijk. Het teststrookje dat de dokter gebruikt toont alleen een bepaalde groep bacteriën aan, maar andere bacteriën kunnen nog steeds wel aanwezig zijn. Dat kan je dan mbv een kweekje aantonen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47935290
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Fannetje! En dat in 1 week? Je wilt toch nog wel afvallen...? * Isabeau kijkt streng
En natuurlijk was dat allemaal lekker (wat eh, zijn reese's peanut butter cups?)
Melkchocolade met pindakaas-achtige vulling, uit Amerika. Heerlijk

Maar wel slecht ja... ik ga d'r nu weer tegenaan, ik heb net een bakje meloen gegeten
pi_47935736
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb net 40 minuten gefietst en 1 uur en 45 minuten gewandeld. Was wel weer genoeg vind ik zelf. Nu pijn in/op mijn voeten. Volgens mijn hartslaghorloge meer dan 1000 kcal verbrand

teigan, bloed in de urine kan gewoon bij een blaasontsteking passen en dat acht ik hier ook het meest waarschijnlijk. Het teststrookje dat de dokter gebruikt toont alleen een bepaalde groep bacteriën aan, maar andere bacteriën kunnen nog steeds wel aanwezig zijn. Dat kan je dan mbv een kweekje aantonen.
Ik denk ook dat het gewoon een blaasontsteking is hoor, ik ga absoluut niet van iets ergers uit... Aan de pijnklachten te voelen is het echt iets in mijn blaas wat raar doet. Ik wacht morgen dus ook rustig af...
Het maffe is wel, dat als ik meer drink, ik er minder last van heb. Dus ik blijf flink aan de thee vanavond..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47935772
Ik ken het niet, maar ben wel benieuwd of het zo lekker smaakt als het eruit ziet (hallo, ik zie chocolade dus ziet het er direct al lekker uit).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 19:32:39 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47936027
Hopelijk niet verkrijgbaar hier, dat ziet er veel te lekker uit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 april 2007 @ 19:35:12 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47936164
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:32 schreef Rewimo het volgende:
Hopelijk niet verkrijgbaar hier, dat ziet er veel te lekker uit
De Jumbo heeft allemaal Amerikaanse dingen in het assortiment . Ga daar maar eens kijken!

*wegduikt.
Niet meer actief op Fok!
pi_47936199
Ik heb me ook ooit vergrepen aan de oreo's met chocoladelaagje
Helemaal misselijk gegeten
pi_47936326
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken het niet, maar ben wel benieuwd of het zo lekker smaakt als het eruit ziet (hallo, ik zie chocolade dus ziet het er direct al lekker uit).
Ze zijn zelfs nog lekkerder dan ze eruit zien En ik heb hier nog driekwart doos met die dingen (ze zitten per drie verpakt), die op 19 april verlopen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 19:41:13 #110
13151 crew  Rewimo
pi_47936438
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:35 schreef Viking84 het volgende:
De Jumbo heeft allemaal Amerikaanse dingen in het assortiment . Ga daar maar eens kijken!

*wegduikt.
Pfew, die hebben we hier niet!

*opgelucht ademhaalt*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47936607
De jumbo gaf hier afgelopen weekend taart weg, iets met de beste supermarkt van Nederland..
Sta je dan met twee slagroomschnitten..
De collega van keek vandaag dus weer heel raar op wat er nu weer uit de broodtrommel kwam zetten...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47936687
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:44 schreef teigan het volgende:
De jumbo gaf hier afgelopen weekend taart weg, iets met de beste supermarkt van Nederland..
Sta je dan met twee slagroomschnitten..
De collega van keek vandaag dus weer heel raar op wat er nu weer uit de broodtrommel kwam zetten...
Ik verras daar dan met liefde mijn buren of schoonzusje of zo mee En je hoeft het niet aan te nemen.

(ik heb makkelijk kletsen, als ik iets niet lekker vind is het wel slagroomtaart)
pi_47936824
we wilden ze eerst gebruiken voor de verjaardag van vriendje, maar ze zijn officieel maar tot vandaag houdbaar.
Ik kan er goed van afblijven eigenlijk, ik vond hem niet zo bijzonder eerlijk gezegd..
pi_47936970
Dat zijn taarten die massaal gratis worden weggegeven eigenlijk nooit
pi_47937219
Ik hou ook niet van slagroomtaart.

Vandaag trakteerde mijn collega's op bossche bollen, maar daar kan ik ook heel gemakkelijk van afblijven
  maandag 2 april 2007 @ 20:02:56 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47937323
Bij mij trakteerden ze op tompoezen. Ik twijfelde niet eens voor ik het aanbod afsloeg .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 april 2007 @ 20:10:05 #117
47102 Elvi
miemkwien
pi_47937604
Ok de totaalstand *tot nu toe, er kan nog vanalles gebeuren*:

4 kopjes koffie
1 kopje thee zonder suiker
1 kopje oploschocolade'melk' (waarschijnlijk met water gemaakt..)
bíjna anderhalve liter water

1 ontbijtkoek met halvarine
pakje sultana's
1 speculaasje
1 stukje pure choco (van 87% ofzo)

1 tarwe boterham met halvarine en appelstroop
1 pakketje sandwiches van de kiosk = 2 boterhammen (heel slecht... i know... twas wel boerengezond; leek me beter dan catalaanse kip )

Avondeten: 2,5 aardappel, 2 of 3 scheppen spinazie, rollade ofzo... en jus uit n zakje

Ik durf het bíjna niet te vragen, maar wat is het oordeel?
(fruit 'mag' ik nog vandaag en ik eet/ drink geen melkproducten dus mn beker sojamelk moet ik ook nog hebben )
pi_47937954
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:02 schreef Viking84 het volgende:
Bij mij trakteerden ze op tompoezen. Ik twijfelde niet eens voor ik het aanbod afsloeg .
tompoezen sla ik nooit af maarja voor de 2x per jaar hoeft dat ook niet
vandaag was een kind bij mij op stage jarig en die trakteerde paaseitjes dus heb 1 chocolade paaseitje op
pi_47938128
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:10 schreef Elvi het volgende:
4 kopjes koffie
1 kopje thee zonder suiker
1 kopje oploschocolade'melk' (waarschijnlijk met water gemaakt..)
bíjna anderhalve liter water
Ik zou de oplos-chocolademelk vervangen door een kopje thee zonder suiker. Allemaal suikers.
Je drinkt in ieder geval meer dan genoeg
quote:
pakje sultana's
1 speculaasje
Nee, niet doen, je wilt toch afvallen? Schrap in ieder geval 3 van de bovenstaande dingen en gun jezelf 1x per dag iets lekkers wat je van te voren met jezelf afspreekt. Waarom eet je zoveel ongezonde tussendoortjes (chocolade is niet per definitie ongezond, bevat we heel veel energie)? Vervang het eens door een appel of een paar mandarijntjes.
quote:
1 tarwe boterham met halvarine en appelstroop
1 pakketje sandwiches van de kiosk = 2 boterhammen (heel slecht... i know... twas wel boerengezond; leek me beter dan catalaanse kip )
Die kant & klaar boterhammen lijken gezonder dan ze zijn. Zo te lezen was je vergeten een lunch klaar te maken Boerengezond, is dat met kaas en ham?
quote:
Avondeten: 2,5 aardappel, 2 of 3 scheppen spinazie, rollade ofzo... en jus uit n zakje
Verse spinazie of a la crème oid? En hoeveel jus?
Aardappelen en groente zijn natuurlijk prima. Zo te lezen kook je zelf niet, anders wist je wel wat voor vlees het was Lust je je aardappels ook zonder jus? En was de rollade gegrild of gebakken in boter?

Je zegt dat je nog fruit mag, maar wat voor voedingspatroon probeer je te volgen om gewicht kwijt te raken?
pi_47938340
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:10 schreef Elvi het volgende:

pakje sultana's
1 speculaasje

Ik durf het bíjna niet te vragen, maar wat is het oordeel?
als je dit schrapt dan is het al een stuk beter
  maandag 2 april 2007 @ 20:28:44 #121
47102 Elvi
miemkwien
pi_47938524
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou de oplos-chocolademelk vervangen door een kopje thee zonder suiker. Allemaal suikers.
Je drinkt in ieder geval meer dan genoeg
[..]

Nee, niet doen, je wilt toch afvallen? Schrap in ieder geval 3 van de bovenstaande dingen en gun jezelf 1x per dag iets lekkers wat je van te voren met jezelf afspreekt. Waarom eet je zoveel ongezonde tussendoortjes (chocolade is niet per definitie ongezond, bevat we heel veel energie)? Vervang het eens door een appel of een paar mandarijntjes.
[..]

Die kant & klaar boterhammen lijken gezonder dan ze zijn. Zo te lezen was je vergeten een lunch klaar te maken Boerengezond, is dat met kaas en ham?
[..]

Verse spinazie of a la crème oid? En hoeveel jus?
Aardappelen en groente zijn natuurlijk prima. Zo te lezen kook je zelf niet, anders wist je wel wat voor vlees het was Lust je je aardappels ook zonder jus? En was de rollade gegrild of gebakken in boter?

Je zegt dat je nog fruit mag, maar wat voor voedingspatroon probeer je te volgen om gewicht kwijt te raken?
In Sultana en speculaas zitten volgens mij niet zo heel veel caloriën... En tegen 4 uur krijg ik echt een Dip dus dan moet ik wel wat hebben.

Boerengezond is idd met ham, kaas, sla, tomaat en witte derrie maar die derrie was geen mayo... Iets mosterd-achtigs?

Versie spinazie natuurlijk... Mn ma koopt nooit a la créme Aardappels zonder jus en de rollade was *gok ik* in kokos/palm-olie-achtigs klaar gemaakt. Dat schijnt gezond te zijn (en verdomd.. sinds we het gebruiken is het cholesterol van mn ouders gedaald dus dat zal t bij mij ook wel zijn )

Voedingspatroon... Nou gewoon De Schijf van 5 2 stuks fruit, groentes, soja enzo Fruit word een appel en een grapefruit btw Appel onder voorbehoud, sowieso de grapefruit
pi_47938990
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:28 schreef Elvi het volgende:
In Sultana en speculaas zitten volgens mij niet zo heel veel caloriën... En tegen 4 uur krijg ik echt een Dip dus dan moet ik wel wat hebben.
En waarom eet je op dat punt dan geen appel of een grapefruit? Als je gezonde tussendoortjes inpland, heb je minder behoefte aan sultana + speculaas + chocolade. Sultana naturel bevat per 2 al 110 kcal.
quote:
Boerengezond is idd met ham, kaas, sla, tomaat en witte derrie maar die derrie was geen mayo... Iets mosterd-achtigs?
Die derrie is waarschijnlijk wel met mayo oid klaargemaakt. De kaas in dat soort broodjes is meestal 48+ en geen dunne plakjes. Ik denk dat je je vergist als je denkt dat het niet veel kcal bevat, dergelijke kant en klaar broodjes.
quote:
Versie spinazie natuurlijk... Mn ma koopt nooit a la créme Aardappels zonder jus en de rollade was *gok ik* in kokos/palm-olie-achtigs klaar gemaakt. Dat schijnt gezond te zijn (en verdomd.. sinds we het gebruiken is het cholesterol van mn ouders gedaald dus dat zal t bij mij ook wel zijn )
Vers is goed
quote:
Voedingspatroon... Nou gewoon De Schijf van 5 2 stuks fruit, groentes, soja enzo Fruit word een appel en een grapefruit btw Appel onder voorbehoud, sowieso de grapefruit
Probeer je fruit en soja te verdelen over de dag, dan krijg je ook minder behoefte om te snoepen. Als je nu nog volgens de schijf van 5 wilt eten moet je nog 2 stuks fruit en 2 glazen sojamelk nemen terwijl je net een warme maaltijd op hebt.

Met nog 1 grapefruit en 1 glas sojamelk zit je al over de 1800 kcal voor vandaag, en ik heb niet eens de saus voor je gekochte brood meegerekend (alleen kaas en ham voor 2 boterhammen, waarschijnlijk is het meer). Ook heb ik maar 100 gram vlees gerekend en 1 klein blokje chocolade.
  maandag 2 april 2007 @ 20:43:41 #123
47102 Elvi
miemkwien
pi_47939210
Wat zou dan een goed dagmenu zijn?
pi_47939214
Als je drie sultana's eet Elvi, kun je daarvoor ook een boterham met kaas nemen. Zit je volgens mij op het zelfde aan kcal, en als je 20+ kaas neemt zit je zelfs op minder.. En je voelt je er een stuk voller door.

Ik zou in plaats van die tussendoortjes gewoon meer brood gaan eten..
  † In Memoriam † maandag 2 april 2007 @ 20:45:13 #125
43556 miss_dynastie
pi_47939277
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:28 schreef Elvi het volgende:
Weleens een bouillonetje met cracker geprobeerd? Ik weet niet of het voor jou voldoende is uiteraard.
  maandag 2 april 2007 @ 20:47:38 #126
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_47939379
Isa, wat was de briljante pijnstillercombinatie die je pas aanraadde? Aarti heeft een bezoekje gebracht aan de kaakslachter.
  maandag 2 april 2007 @ 20:47:42 #127
47102 Elvi
miemkwien
pi_47939380
Ik zit wel tot heel laat op school Dus ik kan niet superveel meenemen daarheen...
pi_47939542
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:43 schreef Elvi het volgende:
Wat zou dan een goed dagmenu zijn?
- 3 maaltijden + minstens 2 gezonde tussendoortjes (en dus geen koekjes of sultana's).
- meer brood om je maag te vullen zodat je minder trek krijgt
- lunch meenemen en niet kopen (veel vet geeft een goede smaak, fabrikant wil dat je opnieuw broodjes komt kopen, dus de smaak moet goed zijn en dus gebruikt de fabrikant graag vette bestanddelen)
- fruit en sojamelk verdelen over de dag
- 1x per dag jezelf iets lekkers gunnen is prima

Doe je verder nog aan extra beweging, sport?
  † In Memoriam † maandag 2 april 2007 @ 20:52:05 #129
43556 miss_dynastie
pi_47939592
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:47 schreef Elvi het volgende:
Ik zit wel tot heel laat op school Dus ik kan niet superveel meenemen daarheen...
Op school heb je toch vast wel een automaat waar bekertjes warm water uitkomen? Zakjes bouillon kun je heel makkelijk meeslepen
pi_47939627
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:47 schreef Elvi het volgende:
fruit kan je toch ook gewoon meenemen?
pi_47939756
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:47 schreef Liejannuh het volgende:
Isa, wat was de briljante pijnstillercombinatie die je pas aanraadde? Aarti heeft een bezoekje gebracht aan de kaakslachter.
Daar zat een morfinederivaat tussen, maar die zal hij wel niet hebben gekregen Voor kaak/tand-problemen werkt een NSAID eerst het beste, dus uit de groep ibuprofen, naproxen, diclofenac, nurofen. Ik zou bij een getrokken verstandskies naproxen gebruiken (Aleve). Niet te lang gebruiken en bij maagpijn direct stoppen. Beginnen met 2 tabletten en daarna iedere 8-12 uur 1 tablet. Innemen met een flink glas water en het liefst na of tijdens het eten.
  maandag 2 april 2007 @ 20:58:51 #132
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_47939913
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar zat een morfinederivaat tussen, maar die zal hij wel niet hebben gekregen Voor kaak/tand-problemen werkt een NSAID eerst het beste, dus uit de groep ibuprofen, naproxen, diclofenac, nurofen. Ik zou bij een getrokken verstandskies naproxen gebruiken (Aleve). Niet te lang gebruiken en bij maagpijn direct stoppen. Beginnen met 2 tabletten en daarna iedere 8-12 uur 1 tablet. Innemen met een flink glas water en het liefst na of tijdens het eten.
Aarti is een zij.
Maar ik ga het doorgeven!
pi_47940169
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:58 schreef Liejannuh het volgende:
Aarti is een zij.
Maar ik ga het doorgeven!
Hoe kan ik nou advies geven als ik nog niet eens het verschil tussen een man of vrouw weet
Ik dacht dat je een typeout had gemaakt en dat het Aart moest zijn
  maandag 2 april 2007 @ 21:06:04 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_47940265
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

fruit kan je toch ook gewoon meenemen?
je moet wel de kans hebben om je appel te schillen, niet iedereen kan een appel afbijten (draadjes achter tanden enzo). En een grapefruit moet je ook van zijn schil ontdoen.

En om dat al 's ochtends te doen, dan krijg je zulk bruin fruit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47940355
  maandag 2 april 2007 @ 21:15:50 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_47940699
ja, ik heb er ook eentje in mijn tas zitten, maar dat is op mijn werk zeg maar. Op scholen is dat toch wel iets anders denk ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 april 2007 @ 21:16:27 #137
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_47940733
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoe kan ik nou advies geven als ik nog niet eens het verschil tussen een man of vrouw weet
Ik dacht dat je een typeout had gemaakt en dat het Aart moest zijn
http://forum.fok.nl/topic/1003008/4/50#47940028
Ga daar maar even kijken.
pi_47940875
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:16 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

http://forum.fok.nl/topic/1003008/4/50#47940028
Ga daar maar even kijken.
besloten fora

pi_47940928
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:06 schreef Troel het volgende:

[..]

je moet wel de kans hebben om je appel te schillen, niet iedereen kan een appel afbijten (draadjes achter tanden enzo). En een grapefruit moet je ook van zijn schil ontdoen.

En om dat al 's ochtends te doen, dan krijg je zulk bruin fruit.
ik doe dat ook smorgens en blijft goed hoor
maarja sultana of speculaas is al bruin dus dan heb je dat probleem niet
  maandag 2 april 2007 @ 21:21:57 #140
47102 Elvi
miemkwien
pi_47941047
Red me... ik bezwijk bíjna voor Sonja Bakker
  maandag 2 april 2007 @ 21:23:12 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_47941153
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik doe dat ook smorgens en blijft goed hoor
maarja sultana of speculaas is al bruin dus dan heb je dat probleem niet
speculaas wordt zacht, dat moet je ook niet 's ochtends doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47941183
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:21 schreef Elvi het volgende:
doe maar niet
dan heb je op meer momenten honger dan alleen om 4 uur
  maandag 2 april 2007 @ 21:23:57 #143
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_47941200
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:19 schreef octopussy het volgende:

[..]

besloten fora

Sorry, oldbies only.

Ik ben misselijk. Had in mijn lunchpauze een stukje hard gelopen, kwam terug op mijn werkplek en begon spontaan vlekken voor mijn ogen te zien; migraine aanval. Heb ik echt zelden, maar gelukkig was een collega zo lief om me even naar huis te brengen en dus heb ik niet lekker in het zonnetje gefietst, maar de hele middag in bed gelegen.
En nu dus misselijk.
  maandag 2 april 2007 @ 21:24:14 #144
47102 Elvi
miemkwien
pi_47941219
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:23 schreef Miss_S het volgende:
doe maar niet
dan heb je op meer momenten honger dan alleen om 4 uur
Ik dacht dat je met Sonja nooit honger had
pi_47941393
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:21 schreef Elvi het volgende:
Wat is er mis met het Sonja Bakker dieet?

1. Het Sonja Bakker dieet is arm aan (goede) vetten

"Iemand met overgewicht heeft een teveel aan vet en moet dus vet kwijt", stelt Sonja Bakker. Dit is onjuist. De dag dat we dachten dat vetten alleen maar calorieën leverden is allang voorbij,en vetarme dieten zijn enorm achterhaald! Het tegendeel is namelijk waar. Tekorten aan gezonde vetten en dus omega- 3/6 vertragen juist de stofwisseling, waardoor je juist minder calorieën verbrandt.
Vet (gezond vet wel te verstaan) is uitermate belangrijk voor onze stofwisseling en niet in de laatste plaats voor ons gemoed. Koudgeperste oliën zijn super gezond en pure roomboter is - mits met mate - beter dan wat voor margarine dan ook.
You have to eat fat to loose fat, luidt een hedendaags gezondheidsgezegde. Bovendien kan een vetarm dieet met zich meebrengen dat er te weinig, in vet oplosbare, vitaminen wordt ingenomen, en zijn omega vetzuren van essentieel belang voor je hersenen, hart en bloedvaten. Alle vetexperts zijn het erover eens: Gezonde vetten zijn even belangrijk als groenten en fruit. Je hebt ze echt elke dag nodig voor je gezondheid! In het Sonja Bakker dieet staat niets over het belang van goede vetten, worden ze niet aangeraden en zijn ze niet verwerkt in de recepten en gerechten.

2. Het Sonja Bakker dieet barst van de geraffineerde, fabrieksmatige producten

Behalve wat aanbevelingen op groente,- en fruitgebied, barst haar dieet van de ongezonde, vaak (over)bewerkte zaken. Zoetigheid, jus, halvajam (!), smeerkaas, margarines (gif vanwege verharde (trans)vetten!) en vieze, zoete zuiveldrankjes zoals Optimel.

3. Het Sonja Bakker dieet houdt geen rekening met gunstige voedselcombinaties

Deze zijn - zeker voor mensen met verteringsproblemen - zeker niet onbelangrijk. Zo eindigt ze vaak een warme maaltijd met een vrucht bij wijze van toetje. Fruit eet je echter bij voorkeur op een zo nuchter mogelijk maag, omdat het binnen 20 minuten is verteerd en het anders lekker gaat gisten boven op je warme maaltijd. (Isabeau: dit eh, klopt niet helemaal )

4. Het Sonja Bakker dieet bevat een overmaat aan 'snelle' koolhydraten

Koolhydraten zijn brandstof voor het lichaam en onze hersenen. Maar je hebt slechte en goede koolhydraten net zoals goede en slechte vetten. Wit brood, witte rijst en witte pasta zijn sterk geraffineerde, dat wil zeggen bewerkte zetmeelproducten waar de meest waardevolle stoffen uit zijn gehaald. Ze leveren koolhydraten die snel in het bloed worden opgenomen en snel je maag verlaten, waardoor je hersenen eerder een hongersignaal krijgen. Het effect van 'snelle koolhydraten' op de langere termijn kunnen hebben zijn overgewicht, een groter risico op diabetes en een groter risico op hart- en vaatziekten. Deze snelle koolhydraten zitten in o.a.: eierkoeken, rijstwafels, witbrood, aardappelen, witte rijst, witte pasta. Langzame koolhydraten zijn bijvoorbeeld: Volkoren, spelt- of kamut pasta, zilvervliesrijst en volkoren brood. Deze voedingsmiddelen zijn niet ontdaan van waardevolle voedingsstoffen en vezels en de koolhydraten uit deze producten worden langzamer afgegeven aan de bloedbaan.

5. Het Sonja Bakker dieet is gebaseerd op afvallen, niet op gezond worden

Afvallen is in dit dieet het hoogste doel. Niet door gezond te denken en te eten, en de slechte producten gewoon te vervangen door gezonde producten, maar door enkele minder te eten van hetzelfde. Het gaat er bij gezond worden en het bereiken van je natuurlijke gewicht echter niet om wat je laat; het gaat erom dat er meer gezonde dingen op je bord terecht komen!

6. Het Sonja Bakker dieet misleidt door het aanbevelen van light producten

Het aanbevelen van alle light-producten is een zeer onverantwoordelijke zaak. De gemiddelde Nederlander denkt dat hij door zijn koelkast te vullen met light producten 'gezond' bezig is. Niets is minder waar. Light producten zitten boordevol suikervervangers (zoals Fructose) die het stop-ik-zit-vol-signaal van het lichaam blokkeren en dus tot gewicht aanzetten. Daarnaast barst het van de slechte vetten. Light boter is nog steeds slechte boter. Het is een fabeltje dat plantaardige 'light' margarine goed is 'voor hart en bloedvaten'.
Margarine is eigenlijk ‘plastic boter’. Het is goedkope namaak boter uit der 2e wereldoorlog toen boter te duur was. Het gezonde uit de olie wordt duur verkocht aan de voedingsindustrie. Het afval wordt ontgeurd, geraffineerd en gebleekt en vormt de basis voor margarine. Plantaardige olie zoals zonnebloemolie bevat weliswaar veel linolzuur, en zonnebloemolie is inderdaad onverzadigde vet. Maar wat de margarine reclames ons niet vertellen is dat al die gezonde vetten na fabrieksmatige raffinage transvetten zijn geworden, die het ontstaan van hart en vaatziekten juist stimuleren. Ook is ontdekt dat ze een hoger risico geven op het ontstaan van borstkanker. Alle margarines (ook de biologische) zijn gemaakt van geraffineerde vetten. Margarines die goed zijn voor hersenen, hart en bloedvaten bestaan écht niet.

7. Het Sonja Bakker dieet is symptoombestrijding

Het dieet pakt het probleem van mensen niet bij aan bij de wortel, namelijk: het wijzen op eigen verantwoordelijkheid, een gezonde relatie krijgen met het lichaam en met voeding en het helpen bij het veranderen van denk- gedrag- en eetgewoonten.

8. Het Sonja Bakker dieet draagt niet bij aan een verandering van bewustzijn

Het grootste probleem van tegenwoordig is dat mensen zich niet bewust zijn van wat ze eten en dat ze om de tuin worden geleid door met name de voedingsindustrie. Sonja voegt niets aan dit bewustzijn toe, sterker nog: ze beveelt al die rotzooi aan en zegt niet dat we wat anders moeten doen, maar hetzelfde alleen in mindere mate. Zo kan iedereen lekker in zijn of haar comfortzone blijven. Wel zo gemakkelijk. Uiteindelijk worden we misschien wel slanker, maar zeker niet gezonder en dus ook niet bewuster. Nergens rept ze met ook maar één woord over biologische voeding en waarom dat beter voor ons mensen én de wereld is.

9. Het Sonja Bakker dieet is een training in aankomen

Waarom moet er iedere maand een nieuw dieet komen als ze zouden werken? De meeste diëten zijn zo opgebouwd om hun deelnemers afhankelijk te maken, vandaar dat er een nieuw volgend boek moet komen, een verbeterde methode of nog meer van dit soort onzin. Voor de meeste mensen is het probleem ooit begonnen met het eerste dieet en dat is waar we voor willen waarschuwen. Een dieet is verre van onschuldig, zowel fysiek als emotioneel. Het is juist het startpunt van aankomen en het beroemde jojo- effect. Je lichaam zit namelijk zo in elkaar dat het steeds moeilijker gaat worden om af te vallen. Het lichaam beschermt zich. Daarom zijn we niet blij met het boek van Sonja Bakker voor kinderen. Als je een kind leert dieten dan brengt je het de boodschap dat het kind niet goed is zoals het is. Het is te dik en door de meeste kinderen is een dieet een straf. Snoep is een beloning en een dieet wil zeggen dat je je niet goed gedragen hebt.
pi_47941428
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:23 schreef Liejannuh het volgende:

Sorry, oldbies only.

Ik ben misselijk. Had in mijn lunchpauze een stukje hard gelopen, kwam terug op mijn werkplek en begon spontaan vlekken voor mijn ogen te zien; migraine aanval. Heb ik echt zelden, maar gelukkig was een collega zo lief om me even naar huis te brengen en dus heb ik niet lekker in het zonnetje gefietst, maar de hele middag in bed gelegen.
En nu dus misselijk.
*knuffel* Misselijk zijn is niet fijn (lees: ronduit kut)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 21:53:00 #147
13151 crew  Rewimo
pi_47942764
Isa, wat is de bron van dat fraaie document hierboven? Ik wil het even doorsturen aan iemand
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 21:53:29 #148
13151 crew  Rewimo
pi_47942785
Liejannuh, beterschap!
pi_47943018
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:53 schreef Rewimo het volgende:
Isa, wat is de bron van dat fraaie document hierboven? Ik wil het even doorsturen aan iemand
http://www.tijdvoorechtegezondheid.nl/

ik vind dat ze een ietsiepietse overdrijven

[ Bericht 12% gewijzigd door Isabeau op 02-04-2007 22:03:22 ]
pi_47943194
Dit is eigenlijk wel een erg mooi citaat als het over lijnen en jojo'en gaat:
quote:
Einstein had het bij het juiste eind toen hij zei: “De wet van waanzin is hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten.”
pi_47943409
volgens mij komt hij van www.tijdvoorechtegezondheid.nl Rewimo..
pi_47945332
Jippie! Ik was heel bang voor de weegschaal.. dus heb er 3 weken niet opgestaan.. Vandaag dus toch en ben nog afgevallen ook! Nu 81 kilo en das bijna onder de 80 dus dat is cool

*feest een rondje door de kamer*
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:27:45 #153
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_47952114
Wat goed Lentigo!
Ik dans even niet met je mee, want ik ben nog niet helemaal fit, maar ben wel blij voor je!

Ik heb wel besloten dat ik even een paar dagen rustiger aan ga doen. Een migraine aanval is bij mij meestal een teken dat ik iets te veel hooi op mijn vork heb genomen. Dus ik ga wat kortere dagen maken, even een weekje niet hardlopen en erg gezond eten!
pi_47952135
goedemorgen dames en heren, ook al post ik niet voor het dieeten (blijf wel netjes op hetzelfde gewicht) maar ik moet wel even wat melden. mijn schoonzusje is aan het bevallen
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_47952199
spannend gothic blackie, je wordt (weer) tante!!
Lentigo, lekker zo'n positief resultaat, vooral als je het niet verwacht!
Liejannuh, doe maar even rustig aan dan, je lichaam heeft aan de rem getrokken, dus dan moet je er ook naar luisteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door teigan op 03-04-2007 08:45:53 ]
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:36:12 #156
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_47952201
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:29 schreef gothic-blackie het volgende:
goedemorgen dames en heren, ook al post ik niet voor het dieeten (blijf wel netjes op hetzelfde gewicht) maar ik moet wel even wat melden. mijn schoonzusje is aan het bevallen
Spannend!!! De eerste? Of heb je al neefjes/nichtjes rondwandelen??
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_47952306
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:36 schreef Diesz het volgende:

[..]

Spannend!!! De eerste? Of heb je al neefjes/nichtjes rondwandelen??
de vierde. voor mijn schoonzus haar tweede, en mijn zus heeft een tweeling. maar wel alleemaal neefjes, dus hoop op een nichtje.
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:54:57 #158
47102 Elvi
miemkwien
pi_47952456
Nou schiet mij maar in ballonnetje... Volgens de weegschaal ben ik in 1 dag 3 kilo afgevallen Zou leuk zijn, maar iets zegt me toch dat we een nieuwe moeten
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 april 2007 @ 08:56:53 #159
13151 crew  Rewimo
pi_47952482
g-b, spannend! Hou ons op de hoogte

Elvi, natuurlijk liegt dat ding niet
  dinsdag 3 april 2007 @ 09:07:56 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_47952681
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47952705
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:56 schreef Rewimo het volgende:

tuurlijk hou ik jullie op de hoogte, als mijn mam ons maar op de hoogte houd. toen ik mam belde bleek dat schoonzus gisteravond rond half 12 richting ziekenhuis was gegaan, want ze was een bloedprop verloren, en verloskundige vond de hartslag van het babytje beetje onregelmatig. dus naar het ziekenhuis voor een scan. tijdens die scan zijn haar vliezen gebroken, dus mocht ze niet meer naar huis, helaas dus weer geen thuisbevalling voor haar. en sinds 2 uur vanacht heeft ze weeen.

ben wel benieuwd of je het voor haar moet zien als tweede bevalling (met snelheid van het geboren worden en zo) omdat ze bij de vorige wel weeen had maar het kindje 7 weken te vroeg geboren was. en het er dus eigenlijk zo doorheen paste.

is wel grappig hoor, sinds 5 weken loopt ze dus elke keer: is dit wel normaal, hoort dit wel, waarom heb ik hier last van. ook gewoon rondlopen met blaasontsteking, want ja, pijn hoort er bij de laatste paar weken bij, en ik wil niet zeurderig klinken
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 april 2007 @ 10:37:43 #162
13151 crew  Rewimo
pi_47954858
Voor de meeters: met ons zwembad wordt het niks
pi_47955369
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:56 schreef Rewimo het volgende:

mijn nichtje is geboren hoe laat en zo weet ik niet. weet alleen de naam. noah pascale (hoe de tweede naam geschreven word weet ik niet precies, alleen de eerste naam werd gespelt)
pi_47955378
93,8 kg, het blijft langzaam maar zeker omlaag gaan
pi_47955405
Gisteren vanwege de theorie, maar 4 uur stage gelopen. Nu zou ik vandaag die andere 4 uur doen.
Maar werd ik vannacht wakker, met een flinke bloedneus En het is minder geworden, maar over nog niet. Loop hier gewoon met 2 touwtjes uit mijn neus

Kan dit iets te maken hebben met de toch wel redelijke spanning van gisteren (en zondagnacht).
Ik vermoed dit namelijk wel...
pi_47955471
Een vriendin van mij is vorige week Donderdag bevallen
Ze wisten al dat het een jongentje zou worden, want haar vriend (vader van 't kind) is die week daarvoor vertrokken naar Irak. Ze wilde zwanger worden, maar eigenlijk niet in de periode dat hij uitgezonden zou worden. maar goed, het kind is ook nog eens 4 weken te vroeg geboren. En zou enige weken in het ziekenhuis moeten verblijven, de moeder één week.
Maar.... vanmiddag komen ze bijde naar huis. Het gaat ontzettend goed!!!
pi_47955520
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:58 schreef gothic-blackie het volgende:
mijn nichtje is geboren hoe laat en zo weet ik niet. weet alleen de naam. noah pascale (hoe de tweede naam geschreven word weet ik niet precies, alleen de eerste naam werd gespelt)
Wat leuk! Alwéér tante Hoe is het met de mama?
pi_47955707
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat leuk! Alwéér tante Hoe is het met de mama?
weet ik niet, weet eigenlijk alleen maar de naam, en verder niets. ik wist dan al wel dat het eindelijk een nichtje zou worden, maar ja, dat klinkt ook zo raar, vind ik dan.
in ieder geval gaat oma (mijn mams) straks samen met neefje richting ziekenhuis, op bezoek bij zijn nieuwe zusje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 april 2007 @ 11:15:10 #169
13151 crew  Rewimo
pi_47955931
Een meisje, hoera! Gefeliciteerd
pi_47956584
Gefeliciteerd gothic blackie!
pi_47958246
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 09:07 schreef Troel het volgende:
http://onlibri.nl/e-books/eten/5_download.aspx

Voor freecell en Tara
Wij worden echt alcoholist hier

Gothic Blackie gefeliciteerd! Tante worden is tof!

En Liejannuh gewoon lekker rustig aandoen, migraine is echt kut. Had eergisteravond ook migraine, post-bruiloftse stress denk ik maar het voelt echt ellendig en als je denk dat het komt omdat je te veel hooi op je vork neemt, moet je echt minder gaan doen!
Gelukkig heb ik het maar 1 keer per half jaar oid....
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:28:57 #172
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_47958671
Ik heb net 2 uur lang een opfriscursus gegeven, zo nog even naar een paar overleggen en dan om 3 uur naar huis. Ik heb er nu al zin in.
pi_47960101
Trouwens freecell, we hadden het in marveld ofzo over gezichtscreme's..
Bedoelde jij deze toen?

dinsdag 3 april 2007 @ 13:19:12 #174
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_47960440
Ben ik weer (even)!
Lijnen gaat beroerd, heb al weer een week of langer een vreetkick. Niets is veilig voor mij.
Maar om eerlijk te zijn ben ik op het moment ook meer bezig om van mijn CANS-arm (RSI) af te komen dan dat is serieus met mijn gewicht bezig ben.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_47960535
Kan ik me heel erg iets bij voorstellen Levitation..

Hier is de knop ook nogal weg.. Vriendje zei gisteren dat hij gehoort had dat je flink van slag kan zijn door de overschakeling winter-zomertijd. En volgens mij had ik vorig jaar rond deze tijd ook zo'n eetdip, dus ik ga ervanuit dat het over een maand ofzo wel weer goedkomt.
pi_47960568
Nee
Die bedoelde ik niet

Ik heb nu trouwens echt dé perfecte créme. Je mag hem komen testen
Heel goedkoop, niet vet, trekt snel in, ruikt prima... en je bent heel zacht de rest van de dag
pi_47960612
Hm, ben benieuwd..
wanneer kan ik langskomen?
Ik heb namelijk een hele droge huid de laatste tijd.. Daarom moest ik er net aan denken dat wij het erover hadden, ik was mijn gezicht aan het insmeren.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:40:55 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_47963595
Over smeerseltjes gesproken,

ik heb vrijdag in Utrecht bij een zeepwinkeltje een scrubzeep gekocht. Heerlijk! Heerlijk! Heerlijk!
Ik heb geen idee of het te vergelijken is met Lush, maar als het te vergelijken is, dan snap ik nu denk ik wel de mensen die veel Lush hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 14:41:52 #179
43556 miss_dynastie
pi_47963634
Bij Sabon Troel?
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:43:11 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_47963697
Nopes, het was een zeepwinkeltje naast Professionail.

Hoog Catharijne dus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 april 2007 @ 14:51:16 #181
13151 crew  Rewimo
pi_47964030
http://gezond.dieetinzicht.nl/index.php?page=index

Hier kun je een voedingsdagboek invullen dat aangeeft of je voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt (zie voorbeeld voedingsrapport en dan bovenaan de verschillende tabbladen). Vooral handig voor WLS-ers maar ook voor anderen denk ik zo
pi_47964465
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:22 schreef freecell het volgende:
Ik heb nu trouwens echt dé perfecte créme. Je mag hem komen testen
Heel goedkoop, niet vet, trekt snel in, ruikt prima... en je bent heel zacht de rest van de dag
En ik ben ook heel enthousiast over die crème
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 april 2007 @ 15:05:09 #183
13151 crew  Rewimo
pi_47964591
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:02 schreef Isabeau het volgende:
En ik ben ook heel enthousiast over die crème
Maar jullie houden hem geheim begrijp ik
pi_47964604
Bij mij is de knop trouwens heel stiekem weer in de gezond-stand geklikt. Geen idee hoe en waarom, ik heb er niet echt iets voor proberen te doen en mijn wilskracht/discipline is niet anders dan een maand geleden. Het gaat al 3 weken heel erg goed en eenvoudig. Laatste keer dat ik iets ongezonds heb gehad was taart op een bruiloft. Zes stukjes taart, dat dan weer wel Misschien is dat het! Heb ik genoeg gehad voor een paar weken.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:07:27 #185
47102 Elvi
miemkwien
pi_47964665
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:05 schreef Isabeau het volgende:
Zes stukjes taart
Ik heb al genoeg na 1 stuk! Dan ben ik het alweer zat
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:12:21 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_47964888
Volgens mij is het gewoon vaseline.

Teminste, daar is tyra banks helemaal gek van
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47964972
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:07 schreef Elvi het volgende:
Ik heb al genoeg na 1 stuk! Dan ben ik het alweer zat
Nou ja, je mocht het zelf afsnijden en het waren stukjes van nog geen centimeter Ik moest natuurlijk wel alles proeven, het zag er allemaal zo vreselijk goed uit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 april 2007 @ 15:18:57 #188
13151 crew  Rewimo
pi_47965181
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, je mocht het zelf afsnijden en het waren stukjes van nog geen centimeter Ik moest natuurlijk wel alles proeven, het zag er allemaal zo vreselijk goed uit.
We hebben 6 kleine stukjes gegeten. Plus alle garnering die anderen niet durfden eten Marsepeinroosjes, chocolaatjes, hartjes...
pi_47965249
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:18 schreef Rewimo het volgende:

We hebben 6 kleine stukjes gegeten. Plus alle garnering die anderen niet durfden eten Marsepeinroosjes, chocolaatjes, hartjes...
Eh, ja, ik was alle snoepjes alweer vergeten
pi_47965595
Op de site van het voedingscentrum over het Sonja Bakker dieet o.a.:
quote:
Ten slotte staan er verspreid door de boeken voedingskundige weetjes en tips die niet stroken met wetenschappelijk onderzoek, zoals ‘van witte wijn krijg je cellulitus’, ‘fruit reinigt je lichaam’ en ‘koffie ontrekt vocht aan het lichaam’. Ook de bewering dat je gevarieerd moet eten om je stofwisseling op peil te houden staat op gespannen voet met de wetenschap. Dat geldt ook voor het advies dat je beter een appelbol met bladerdeeg (570 kcal) kunt eten in plaats van twee oliebollen (samen 320 kcal).
Vooral die laatste is wel grappig
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:29:26 #191
47102 Elvi
miemkwien
pi_47965610
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oooohhh... Ja dan zou ik ook wel 6 stukjes op kunnen
pi_47965891
Ik heb Efteling-ballonnen gekregen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 april 2007 @ 15:42:33 #193
13151 crew  Rewimo
pi_47966179
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb Efteling-ballonnen gekregen
Nu pas? Christan heeft ze al ruim een week in huis
pi_47967465
Vriendje vroeg of ik de eettafel in de woonkamer op kon ruimen..

Nou de tafel is leeg...
Maar mijn bureau is nu overvol...
pi_47967709
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:10 schreef teigan het volgende:

Nou de tafel is leeg...
Probleemverplaatsing
pi_47967742
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:10 schreef teigan het volgende:

Nou de tafel is leeg...
hup, declutteren jij

rekeningen betalen en bij de administratie, boeken terug in de boekenkast, pennen en frutsels in de bakjes, kledingstukken waar ze horen, alles wat geen waarde meer heeft weggooien.

leuk dit
pi_47968069
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:16 schreef octopussy het volgende:

[..]

hup, declutteren jij

rekeningen betalen en bij de administratie, boeken terug in de boekenkast, pennen en frutsels in de bakjes, kledingstukken waar ze horen, alles wat geen waarde meer heeft weggooien.

leuk dit
ja juf...

Eigenlijk is het gewoon studieontwijkend gedraag hoor.
pi_47968781
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:24 schreef teigan het volgende:

[..]

ja juf...

Voor mij net zo goed. Zit hier op mijn stageplek echt

nog een klein uurtje
pi_47971427
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:24 schreef teigan het volgende:

[..]

ja juf...

Ik ben ook al aan het soggen, moet eigenlijk leren voor een tentamen van morgen
pi_47972092
Ik ben net even boodschappen wezen doen, en heb een kleinigheidje voor vriendje gekocht, die is morgen jarig...
En ik ben lekker met de skates gegaan, en voel me nu ook wel goed daardoor eigenlijk...
Er was alleen wel een harde, koude wind, en dat was minder.
pi_47972347
Zucht... kinderen....
pi_47972700
waren ze erg vervelend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')