Wil je in gesprek dan? Die indruk krijg ik niet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk en dat bedoel ik nu, ipv de kans te grijpen meer te weten te komen, wil je geeneens info, je stelt je dwars en wilt het beter weten. Je wilt mijn punt geeneens vatten, je snapt niet wat ik zeg.
quote:de CVIN
Jij zou anders nooit onderstaande schrijven:quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeker van? Quote dat even. Ik schrijf niet meer dan 'het zou om ... gaan'.
Jij vond dat je geen namen moest noemen en bent nu de eerste
Nu trek je je uitspraken terug met een zwakke smoes?quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Nooit gehoord van verschil tussen doopnamen, geboortenamen, roepnamen etc.?
Nee, het punt is dat JIJ dat niet wil, je eerste reactie is gelijk dat ik er niets van af weet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Wil je in gesprek dan? Die indruk krijg ik niet.
[..]
Geef toe, hij was gevatquote:![]()
![]()
Laat maar verder![]()
Ja ben ik met je eens. Gewoon weer inhoudelijk en niet van die vage verhalen over "ik ken de kraakscene van binnenuit" en dan wat verdenkingen rondstrooien. Gewoon praten op basis van feitelijke gegevens over Seveke.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:21 schreef Dwersdriever het volgende:
Jammer dat dit topic weer verzand in een beetje onderling ruziemaken en flauwe smilies in plaats van een discussie.
Omdat jij zei dat hij geen Marcel zou kunnen heten...quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jij zou anders nooit onderstaande schrijven:
Wellicht zou jij eens moeten practiseren wat je predikt. Jij valt mensen aan en gaat dan huilen als ze terugslaan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja ben ik met je eens. Gewoon weer inhoudelijk en niet van die vage verhalen over "ik ken de kraakscene van binnenuit" en dan wat verdenkingen rondstrooien. Gewoon praten op basis van feitelijke gegevens over Seveke.
Waar kan ik die feiten dan terug vinden?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht zou jij eens moeten practiseren wat je predikt. Jij valt mensen aan en gaat dan huilen als ze terugslaan.
Als je het punt niet snapt wat ik maak over Seveke, wat inhoudelijk is en gestaafd door de feiten, dan is dat jouw onvermogen.
Veel te eenzijdige benadering.quote:Feit blijft. De Kraakwereld is en was een vrijplaats voor criminelen (Kraakkameraadje en bankrover is de moordenaar van seveke, Verder zijn drugs handel en gebruik dik aanwezig, net duistere onroerendgoed deals), en terroristen (RARA, ETA),
Hij was juist enorm betrokken bij justitie.quote:Seveke is een van de mensen die door hun bezigheden de vrijstaat overeind hielden en justitie buiten de deur,
speculatiequote:iets wat hem uiteindelijk zelf de kop gekost heeft.
Als je mensen die kritisch opde overheid zijn puur en alleen dwarsbomen verwijt, ik vind dat erg beperkt en geen recht doen aan wat hij en vele anderen op dat gebied doen.quote:Jarenlang wethandhavers dwarsbomen, en dan huilen als er criminaliteit is...
Dat is dan vrij knap. In "De tragiek van een geheime dienst" valt vooral het amateurisme van de beweging en de PID op. Jongensclubjes die elkaar vanuit boomhutten met modderkluiten bestoken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht zou jij eens moeten practiseren wat je predikt. Jij valt mensen aan en gaat dan huilen als ze terugslaan.
Als je het punt niet snapt wat ik maak over Seveke, wat inhoudelijk is en gestaafd door de feiten, dan is dat jouw onvermogen.
Feit blijft. Seveke werkte aktief de inlichtingendiensten en justitie tegen een voet te vatten in de vrijstaat kraakwereld. Hij bedreef counterintelligence.
Feit blijft. De Kraakwereld is en was een vrijplaats voor criminelen (Kraakkameraadje en bankrover is de moordenaar van seveke, Verder zijn drugs handel en gebruik dik aanwezig, net duistere onroerendgoed deals), en terroristen (RARA, ETA),
Seveke is een van de mensen die door hun bezigheden de vrijstaat overeind hielden en justitie buiten de deur, iets wat hem uiteindelijk zelf de kop gekost heeft. Jarenlang wethandhavers dwarsbomen, en dan huilen als er criminaliteit is...
Wat zijn motivatie gaat het niet om, het gaat om de gevolgen ervan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:45 schreef SCH het volgende:
Ik vind tegenwerken niet de juiste benaming. Dat was het doel op zich niet. HIj onderzocht het en kaartte misstanden aan, niet zelden met succes.
Wat verwijt je me nu hier? Dat het onwaar is? Nee, feiten laten zich niet weerleggen.quote:Veel te eenzijdige benadering.
Nee, bij zijn gevoel van rechtvaardigheid.quote:Hij was juist enorm betrokken bij justitie.
Je snapt het hele punt wat ik maak nog steeds niet, hmm?quote:speculatie
Seveke was niet kritisch, hij publiceerde namen van medewerkers van de inlichtingendiensten om hen bloot te stellen. Daarmee bleef de kraakscene een onderwereld waar justitie geen grip op krijgt. Doordat justitie geen grip krijgt op een vrijhaven, kan deze bloeien.quote:Als je mensen die kritisch opde overheid zijn puur en alleen dwarsbomen verwijt, ik vind dat erg beperkt en geen recht doen aan wat hij en vele anderen op dat gebied doen.
Je snapt het echt niet, he? Ik pretendeer de krakers wereld te kennen, we spraken over de krakers wereld, blijf dan ook bij de les. Het gaat niet om de inlichtingen diensten in eerste instantie, het gaat erom dat de kraakwereld ondermeer door Seveke zijn sabotage een vrijhaven is en was waar justitie niet of nauwelijks binnenkomt, een ware onderwereld is waar veel criminaliteit in verscholen gaat, en kan bloeien.quote:Nogmaals piet, ik stelde je die vraag niet voor niks - als je pretendeert iets van het onderzoek naar en de kennis van Inlichtingendiensten te weten en je roept niet direct Rogier Vleugels, dan twijfel ik terecht aan je parate kennis.
Dit neigt naar selectief bewierroken van iemand die echt niet zo'n lieverdje was.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:24 schreef SCH het volgende:
[..]
NIet heel kort maar dit schets het aardig"
Sévèke was een begrip in actievoerend Nijmegen. Van krakers, studenten en antimilitaristen uit de jaren tachtig tot de demonstranten tegen de Betuwelijn in recenter jaren, iedereen die de afgelopen twintig jaar heeft gedemonstreerd, moet hem tegen het lijf zijn gelopen.
Sévèke kwam halverwege de jaren tachtig als student geschiedenis naar Nijmegen, destijds een actiebolwerk. Een van eerste grote acties waarbij hij betrokken raakte, was de kraak en de ontruiming van kantorencomplex de Mariënburg in 1987, die uitmondden in rellen.
De krakers werden hard aanpakt. Een groepje, onder wie Sévèke, werd door justitie aangewezen als organisator en veroordeeld op grond van lidmaatschap van een criminele vereniging, een primeur destijds. Sévèke kreeg negen maanden cel, een ongehoord hoge straf in die tijd.
De Mariënburg-krakers bleken te zijn geïnfiltreerd door politie-informanten. Na zijn veroordeling verlegde Sévèke zijn werkterrein naar het bestrijden van hun werkgever, de inlichtingendiensten. ‘Ze wisten alles over ons. Het werd tijd dat wij ook wat over hen te weten kwamen’, zegt een van zijn vrienden.
Sévèke sloot zich aan bij het SIP, het steunpunt inzage politiedossiers, en was medeoprichter van het OBIV, het Onderzoeksbureau Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten. Sindsdien voerde hij vooral actie in de rechtszaal.
Vaak met succes, want al was Sévèke nog bezig met een studie rechten, hij kende de wet en pleitte als een volleerd advocaat. Hij procedeerde tot aan het Europees Hof voor actievoerders die inzage eisten (en deels kregen) in hun dossier bij de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD, de voorloper van de AIVD).
Sévèke bestreed het machtsmisbruik van autoriteiten op alle fronten. Hij stond activisten, jongeren en daklozen bij die klaagden over politieoptreden. Twee jaar geleden daagde hij de gemeente die demonstranten een centrumverbod had opgelegd. Burgemeester Guusje ter Horst verloor, Sévèke won.
Achter de schermen stelde hij het werk van de BVD aan de kaak. In 1990 was Sévèke een van de auteurs van De tragiek van een geheime dienst, waarin BVD-informanten in de Nijmeegse actiescène werden ontmaskerd. Eind 1998 verscheen Operatie Homerus, waarin werd onthuld hoe de BVD een informant runde die wapens probeerde te slijten aan radicalen bij de Nijmeegse actiebeweging.
De laatste jaren deed hij van zich spreken als criticus van de AIVD. In ingezonden stukken in landelijke kranten laakte Sévèke het gebrek aan democratische controle op de AIVD en het inzetten van infiltranten. Recente berichten dat een AIVD-infiltrant de Hofstadgroep een granaat had toegespeeld, achtte hij niet uit de lucht gegrepen, met verwijzing naar Operatie Homerus.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:14 schreef PJORourke het volgende:
Het is jammer dat er zo veel tijd is gestoken in dit onderzoek, terwijl er elders een recherchetekort is. Dat zal wel te maken hebben met de hoop een linkse martelaar te vinden. Zijn ze vast niet blij met deze moordenaar.
Veel nuttigs kun je er niet over melden dus, op je standaard gehuil na dan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 07:29 schreef PJORourke het volgende:
Tot zover de poging van links om een martelaar te creeren.Ik vraag me af of er zo veel recherche-uren in zouden worden gestoken als dat niet zou spelen.
Ik denk het wel, een zware jongen gepakt, iemand die tijdenlang onderdak vond in de kraakscene.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:14 schreef PJORourke het volgende:
Het is jammer dat er zo veel tijd is gestoken in dit onderzoek, terwijl er elders een recherchetekort is. Dat zal wel te maken hebben met de hoop een linkse martelaar te vinden. Zijn ze vast niet blij met deze moordenaar.
Zes namen van de acht geidentificeerde PID-ers, daarnaast nog van een informant (3 geidentificeerd). Dat alles binnen Nijmegen. Poe hee, justitie ligt daarmee echt op zijn gat en kan niets meer beginnen. Geen wonder dat de kraakscene in bijvoorbeeld Den Haag een vrijhaven kon worden.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:Seveke was niet kritisch, hij publiceerde namen van medewerkers van de inlichtingendiensten om hen bloot te stellen. Daarmee bleef de kraakscene een onderwereld waar justitie geen grip op krijgt. Doordat justitie geen grip krijgt op een vrijhaven, kan deze bloeien.
[..]
Zeker te weten, maar de real-life-show doet het ook lekker.....quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:25 schreef Timmehhh het volgende:
Van zo'n criminele afrekening zou je een mooie film kunnen maken als ik al die verhalen en complotten zo lees![]()
quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:14 schreef PJORourke het volgende:
Ja, en op iedere onopgeloste moord zetten ze 70 000 manuren.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:43 schreef SCH het volgende:De politie wil gewoon een zaak oplossen, denk je dat ze het daar interesseert wat de politieke achtergrond van de dader is?
Het was toch ook bijzondere moord? Een actievoerder op straat doodgeschoten, mogelijk politiek, mogelijk politie-betrokkenheid, veel aandacht, gemeenschap geschokt. Noem maar op.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, en op iedere onopgeloste moord zetten ze 70 000 manuren.Dat doen ze alleen als er een bijzondere reden is.
Welnee, bijstandstrekkend bezwaarschriftterroristje uit een kraakhol wordt onder schimmige omstandigheden omgelegd. Net Sem Klepper, maar dan op een lager niveau.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:56 schreef SCH het volgende:
Het was toch ook bijzondere moord? Een actievoerder op straat doodgeschoten, mogelijk politiek, mogelijk politie-betrokkenheid, veel aandacht, gemeenschap geschokt. Noem maar op.
Zo uitzonderlijk is dat aantal manuren ook weer niet hoor. Maar veel moorden zijn wat sneller opgelost
Het is inderdaad ongelooflijk......quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:11 schreef Tikorev het volgende:
Ik vond het ook overdreven hoeveel aandacht de media hadden voor deze vermoorde links-extremist. Ik heb regelmatig aan Daan de Haas moeten denken. Compleet doodgezwegen, terwijl deze kraker, die in allerlei smerige zaakjes zat te rommelen, alle aandacht kreeg...
nou, het was toch overdreven?quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:12 schreef Posdnous het volgende:
Ja, lekker boeiend dat jij dat vindt, de politie en elk normaal mens zonder rare paranoide hersenspinsels vond het wel degelijk de moeite waard. Klaar.
Die Seveke wordt door sympathisanten compleet heilig verklaard, god mag weten waarom, zo bijzonder was die man niet, en zo bijzonder was die moord dus ook niet , blijkt nu, ordinaire wraak, het aantal manuren er aan besteed is bizar hoog, puur omdat zijn omgeving met tig paranoide scenario's aan kwam zetten, behoefte aan een martelaar als ze blijkbaar hadden, en die moesten allemaal bekeken worden en al dan niet ontkracht.quote:"Ik begrijp niet dat de politie hier nog niet is geweest. Ik heb een motief." Nobel, die een gat in de lucht sprong toen Sévèke werd vermoord, was in de jaren tachtig als infiltrant in de krakerswereld door Sévèke ontmaskerd. Zijn relaas in VN over zijn gewelddadige ondervraging door Sévèke en de zijnen geeft een totaal ander beeld van de lieve en integere persoon die door de Nijmegse burgemeester wordt geprezen. VN probeerde ook krakers te benaderen om te weten of Sévèke aanwezig was in Kedichem. Toen werd het hotel waarin Hans Janmaat met de top van zijn extreem-rechtse partij vergaderde door activisten in brand gestoken. Op de links-radicale site Indymedia.nl werd onmiddellijk alarm geslagen. De bezoekers worden opgeroepen om te zwijgen en het weekblad te negeren. Het lijkt alsof bepaalde aspecten uit het verleden van het slachtoffer, zijn aandeel in 'gevoelige' zaken en zijn mogelijke contacten met andere figuren uit andere 'gevoelige' affaires niet aan het licht mogen komen. De wetten van de Omerta worden in het krakerswereldje goed nageleefd.
Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 07:46 schreef milagro het volgende:
Die Seveke wordt door sympathisanten compleet heilig verklaard
Logischquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:11 schreef Tikorev het volgende:
Ik vond het ook overdreven hoeveel aandacht de media hadden voor deze vermoorde links-extremist. Ik heb regelmatig aan Daan de Haas moeten denken. Compleet doodgezwegen, terwijl deze kraker, die in allerlei smerige zaakjes zat te rommelen, alle aandacht kreeg...
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:42 schreef SCH het volgende:
Ouwe zaak in een rechts huiltopic, wat is de actuele relevantie?
jajaquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
De rest van je stukje is pure speculatie. Jammer dat je het nodig vindt zo over iemand die vermoord is te moeten schrijven.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:42 schreef SCH het volgende:
Het roepen van Politie betrokkenheid is echt typisch voor die Krakkers Scène en hun sympathisanten. We leven in Nederland, niet in een Bananenrepubliek!quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Het was toch ook bijzondere moord? Een actievoerder op straat doodgeschoten, mogelijk politiek, mogelijk politie-betrokkenheid, veel aandacht, gemeenschap geschokt. Noem maar op.
Zo uitzonderlijk is dat aantal manuren ook weer niet hoor. Maar veel moorden zijn wat sneller opgelost
Wauw wat een ouwe meuk, lang moeten zoeken?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
daarom schrijf jij dit soort dingen over een andere moord
[..]
ach ik quote VN maar, die vonden het destijds ook nodig zo te schrijven over iemand die vermoord isquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
De rest van je stukje is pure speculatie. Jammer dat je het nodig vindt zo over iemand die vermoord is te moeten schrijven.
'quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:20 schreef milagro het volgende:
[..]
ach ik quote VN maar, die vonden het destijds ook nodig zo te schrijven over iemand die vermoord is
10 seconden en Daan de Haas, de zaak die uit de media moest worden gehoudenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Wauw wat een ouwe meuk, lang moeten zoeken?
Waar gaat het over?
ik suggereer niets over zijn directe omgeving, ik suggereer iets over zijn sympathisanten hier en elders op internet, die overduidelijk teleurgesteld zijn nu het motief gewoon huis, tuin en keuken rancune blijktquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:32 schreef SCH het volgende:
[..]
'
Je bent gewoon niet zo goed op de hoogte. Geeft niet. Maar je suggereert van alles over zijn omgeving en dat klopt niet. De politie kiest zelf voor de strategie, daarvoor moet je niet bij de omgeving van Seveke zijn.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:48 schreef milagro het volgende:
en uitgerekend jij stellen dat het schandalig is "om zo over een vermoord persoon te praten" is toch wel een hele erge gotspe
Er is nog helemaal niets gebleken.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:48 schreef milagro het volgende:
[..]
ik suggereer niets over zijn directe omgeving, ik suggereer iets over zijn sympathisanten hier en elders op internet, die overduidelijk teleurgesteld zijn nu het motief gewoon huis, tuin en keuken rancune blijkt
quote:'Er zijn mensen tot zelfmoord gedreven, aan de drugs geraakt'
Door onze verslaggever
NIJMEGEN - De kraakbeweging lijkt voor de buitenwacht als groep een eenheid. Nu ook: ze praten over de moord op Louis Sévèke met één mond, via één woordvoerder. Het schept een beeld als ware er grote harmonie in de beweging. Het tegendeel is echter waar, vertellen oud-krakers en wetenschappers.
„Het is Carolus Magnus in het kwadraat", vertelt een oud-kraker. Hij doelt op de praktijken bij rechtse studentenverenigingen, waarbij leden ten overstaan van elkaar worden vernederd. „Het is veel erger, er vinden echt sociale executies plaats."
Wie in de krakerswereld niet in de pas loopt met wat gangbaar is, heeft het zwaar. In krakersbolwerk De Grote Broek in Nijmegen gold in de tijd dat Sévèke er nog woonde en de scepter zwaaide, het fenomeen 'pandverboden': wie niet in de pas liep, kwam er niet meer in.
Dat was nog relatief onschuldig. Sévèke was volgens sommigen minder vredelievend dan velen willen doen voorkomen. Dave Nobel, een ex-kraker die door Sévèke werd ontmaskerd als informant van de geheime dienst, werd door de activist en anderen een nacht lang ondervraagd, met een felle lamp op zijn gezicht gericht. Daarbij werd Sévèke ondersteund door vier mensen met zwarte bivakmutsen en ijzeren staven, verklaarde Nobel bij de politie. „Een wreed spelletje."
Onderzoeker Wim van Noort van de Leidse universiteit deed jarenlang onderzoek naar de kraakbeweging en bevestigt het beeld van de harde krakerswereld. „Mensen die door medekrakers uit panden gezet worden, vechtpartijen, scheldpartijen op betrekkelijk laag niveau, het is allemaal niet zo vredelievend als het lijkt."
Volgens Van Noort is na de Piersonrellen in 1981 de onderlinge verdeeldheid gegroeid. „Het idee is toen ontstaan dat als je er maar flink de beuk in gooide, het wel goed kwam." Zelfvertrouwen werd overmoed. „Complete tribunalen zijn er gehouden."
In Amsterdam is de onderlinge strijd altijd heftiger geweest dan in Nijmegen.Maar: Sévèke werd door de kraakbeweging in Amsterdam opgejut om eens wat te doen aan die 'softies in Nijmegen'. „Hij was strak in de leer", vertellen krakers die hem van zeer nabij hebben meegemaakt.
In dat licht is voor te stellen hoe de discussie met Sévèke in het huis van de verdachte gegaan moet zijn over het aannemen van geld van de pandeigenaar in ruil voor het vertrek van de krakers. De verdachte wilde volgens familie en vrienden het geld wél aannemen. Uiteindelijk vertrok hij.
Hoe het ook is gelopen, „veel mensen is het leven onmogelijk gemaakt", vertelt een Nijmeegse ex-kraker die zich nog steeds in de kraakbeweging beweegt. „Er zijn mensen tot zelfmoord gedreven, aan de drugs geraakt, in inrichtingen terecht gekomen. Ik ken mensen die uit angst voor hun medebewoners niet naar het toilet durfden en op hun kamer in een pannetje poepten. In dat licht zijn ook wraakgevoelens die na tien jaar nog opspelen, verklaarbaar."
Ik gok op het topic dat in de link staat.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:12 schreef SCH het volgende:
Wauw wat een ouwe meuk, lang moeten zoeken?
Waar gaat het over?
Wat een ontmaskering..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:00 schreef Dwersdriever het volgende:
Uit De Gelderlander van vanmorgen:
[..]
Dat stond er nog nietquote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik gok op het topic dat in de link staat.
Zou SCH hiervan ook gaan beweren dat dit een véél te eenzijdig beeld is?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:00 schreef Dwersdriever het volgende:
Uit De Gelderlander van vanmorgen:
[..]
Er staat niks nieuws in ieder geval.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou SCH hiervan ook gaan beweren dat dit een véél te eenzijdig beeld is?
In Grunn' is in de jaren 90 ook een kraker vermoord (Marco Lupi), die heeft nauwelijks de landelijke dagbladen gehaald.....quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:11 schreef Tikorev het volgende:
toen was er nog een vermoorde Fortuyn of van Gogh, de kogel moest nodig eens van rechts komen, dus vandaar volgens mij die ophef rond deze moord wb de publieke aandacht.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
In Grunn' is in de jaren 90 ook een kraker vermoord (Marco Lupi), die heeft nauwelijks de landelijke dagbladen gehaald.....
quote:
quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan plegen ze de moord toch gewoon op asfalt....
Nee. Het ging er vooral over of er misschien een connectie met de politie zelf was.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:57 schreef milagro het volgende:
[..]
toen was er nog een vermoorde Fortuyn of van Gogh, de kogel moest nodig eens van rechts komen, dus vandaar volgens mij die ophef rond deze moord wb de publieke aandacht.
ja jaquote:
quote:
Die link onder datum en tijdstip niet? Lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:42 schreef SCH het volgende:
Die onrust was in kleine kring en gevoed door aannames en complot theorieen. Aanwijzingen voor iets dat meer was dan een niet-politiek gemotiveerde daad van een enkele dader waren er helemaal niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:03 schreef SCH het volgende:
Er is ook niks buitenpoprortioneels aan / er waren veel aanwijzingen dat het om een bijzondere zaak ging en bovendien was de maatschappelijke onrust groot.
De link stond er nog niet toen ik het vraagteken postte.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Die link onder datum en tijdstip niet? Lijkt me sterk.
Nee hoor, de politie was vooral bang dat er (oud) politiemensen achter zouden zitten.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:33 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Die onrust was in kleine kring en gevoed door aannames en complot theorieen. Aanwijzingen voor iets dat meer was dan een niet-politiek gemotiveerde daad van een enkele dader waren er helemaal niet.
Onder de post van Pietverdriet staat geen editregel terwijl jij 5 minuten later pas vroeg waar het over ging.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:39 schreef SCH het volgende:
De link stond er nog niet toen ik het vraagteken postte.
Je haalt de verkeerde post aanquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Onder de post van Pietverdriet staat geen editregel terwijl jij 5 minuten later pas vroeg waar het over ging.
Nee, dat is precies de post waar ik op doelde. Je vroeg waar het over ging terwijl je op de datum/tijdstip-link van de quote in die post had kunnen klikken.quote:
Ja, dat heb ik niet gedaan. Ik wachtte op de link.:) Die kwam later pasquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dat is precies de post waar ik op doelde. Je vroeg waar het over ging terwijl je op de datum/tijdstip-link van de quote in die post had kunnen klikken.
Ja, dat zag er dus nogal newbie-achtig uit.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:55 schreef SCH het volgende:
Ja, dat heb ik niet gedaan. Ik wachtte op de link.:) Die kwam later pas
Ik blijf een simpele zielquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat zag er dus nogal newbie-achtig uit.
Dat is een vermoeden, geen aanwijzing.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, de politie was vooral bang dat er (oud) politiemensen achter zouden zitten.
Geruchten, geroddel en insenuatiequote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, de politie was vooral bang dat er (oud) politiemensen achter zouden zitten.
Blijkbaar voor de politie genoeg.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geruchten, geroddel en insenuatie
Bronquote:Moord Seveke: krakers leven in waanwereld
René van Rijckevorsel
Nee, niet de Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD), niet de politie en zelfs niet extreem-rechts is verantwoordelijk voor de brute moord op de linkse activist Louis Seveke uit Nijmegen in november 2005.
De kogel kwam uit eigen extreem-linkse kring: de 38-jarige Martinus T., een bekende uit de Nijmeegse kraakscene, heeft opgebiecht Seveke te hebben vermoord.
Het motief is nog niet 100 procent duidelijk, maar het lijkt erop dat Seveke Martinus T. ooit heeft beschuldigd dat hij een infiltrant van de AIVD was, waarop T. besloot wraak te nemen.
Waanwereld
Dat het onderzoek naar de zaak Seveke de politie 70.000 manuren kostte (ongeveer veertig manjaar!), kwam ook doordat alle paranoïde complottheorïëen van de 'kraakscene' moesten wordenweerlegd.
Maar de moordenaar komt dus gewoon uit eigen kring. De Nederlandse kraakbeweging bewijst daarmee weer eens in een waanwereld te leven, die gedijt op een geestverruimende cocktail van paranoia, haat tegen de gevestige orde en het naïeve idee dat 'goede bedoelingen' criminele daden vergoelijken.
In het beruchte Amsterdamse kraakpand 'Vrankryk' lopen ETA-terroristen ('funkrakers') in en uit. En vorige week nog brachten krakers bij de ontruiming van een pand aan de Amsterdamse Bilderdijkstraat een levensgevaarlijke boobytrap aan, in de hoop daarmee politie te doden. Godzijdank kon de bom net op tijd worden ontmanteld.
Het - nog altijd - tolereren van het kraken door de Nederlandse overheid draagt ertoe bij dat een subcultuur die uit is op ontwrichting van de samenleving, gratis wonend en niet zelden voorzien van een uitkering, zich steeds dieper ingraaft in onverdraagzame schuttersputjes.
Idioot relict
De zaak-Seveke, hoe treurig ook voor de betrokkenen, toont wederom aan dat de kraakbeweging tot een halt moet worden geroepen. En dat kan alleen door het eigendomsrecht niet langer ondergeschikt te laten zijn aan krakersrecht.
Nog altijd mag een pand na een jaar leegstand worden gekraakt. Maar vaak staat een pand alleen maar leeg omdat de eigenaar langer dan een jaar moet wachten op ambtelijke vergunningen!
Kraken is een idioot relict uit de dolle jaren zeventig en jaren tachtig ('geen woning, geen kroning'). Kom op Tweede Kamer, neem eindelijk jullie verantwoordelijkheid en verbied het kraken nu eens een keer.
En het erge is, het is slechts een deel van de waarheid.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Nog een leuk stuk op de weblog van Elsevier over de krakerswereld en de moord op Seveke
[..]
Bron
Ja, helaas wel....quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
En het erge is, het is slechts een deel van de waarheid.
www.elsevier.nlquote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je eventueel linkjes naar de rest van de waarheid?
Heb in dit topic al wat zaken neergezet.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, helaas wel....
Heb je eventueel linkjes naar de rest van de waarheid?
Nee, dan moeten ze toegeven dat linkse mensen ook slechte dingen doen en dat willen ze nietquote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:14 schreef SeLang het volgende:
Nova besteedde er opvallend weinig aandacht aan
Direct na de moord konden ze er geen genoeg van krijgen, maar nu het een liquidatie binnen linkse kring betreft is het opeens niet meer interessant
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb in dit topic al wat zaken neergezet.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:14 schreef SeLang het volgende:
Nova besteedde er opvallend weinig aandacht aan
Direct na de moord konden ze er geen genoeg van krijgen, maar nu het een liquidatie binnen linkse kring betreft is het opeens niet meer interessant
14 minuten, ik heb er net naar zitten kijkenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:01 schreef SCH het volgende:
[..]Ze hebben er volgens mij deze week een hele aflevering aan gewijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |