abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47793515
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk en dat bedoel ik nu, ipv de kans te grijpen meer te weten te komen, wil je geeneens info, je stelt je dwars en wilt het beter weten. Je wilt mijn punt geeneens vatten, je snapt niet wat ik zeg.
Wil je in gesprek dan? Die indruk krijg ik niet.
quote:
de CVIN

Laat maar verder
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 15:17:32 #77
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47793549
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeker van? Quote dat even. Ik schrijf niet meer dan 'het zou om ... gaan'.

Jij vond dat je geen namen moest noemen en bent nu de eerste
Jij zou anders nooit onderstaande schrijven:
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Nooit gehoord van verschil tussen doopnamen, geboortenamen, roepnamen etc.?
Nu trek je je uitspraken terug met een zwakke smoes?

ps: GS was me vlugger af.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:21:19 #78
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_47793705
Jammer dat dit topic weer verzand in een beetje onderling ruziemaken en flauwe smilies in plaats van een discussie.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:25:20 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47793870
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Wil je in gesprek dan? Die indruk krijg ik niet.
[..]
Nee, het punt is dat JIJ dat niet wil, je eerste reactie is gelijk dat ik er niets van af weet.
quote:

Laat maar verder
Geef toe, hij was gevat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47793912
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:21 schreef Dwersdriever het volgende:
Jammer dat dit topic weer verzand in een beetje onderling ruziemaken en flauwe smilies in plaats van een discussie.
Ja ben ik met je eens. Gewoon weer inhoudelijk en niet van die vage verhalen over "ik ken de kraakscene van binnenuit" en dan wat verdenkingen rondstrooien. Gewoon praten op basis van feitelijke gegevens over Seveke.
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:29:43 #81
79262 Dwersdriever
pi_47794049
'Sévèke en verdachte waren geen huisgenoten' (2)

SEVEKE

N i e u w bericht, meer informatie

NIJMEGEN (ANP) - De vermoorde Louis Sévèke woonde nooit samen in een kraakpand met de 38-jarige man die is opgepakt voor de moord. Dat zeggen familie en vrienden van Sévèke donderdag in een verklaring. Sévèke zou ook niet verantwoordelijk zijn voor het vertrek van de verdachte uit de Nijmeegse krakerswereld.

'Louis en de verdachte kenden elkaar omdat ze een tijd lang beiden in de Nijmeegse kraakbeweging rondliepen. Ze hebben elkaar ontmoet en samen deelgenomen aan vergaderingen. Ze hebben echter nooit met elkaar samengewerkt en er was geen persoonlijke band', aldus de bekenden van Sévèke in hun verklaring.

De verdachte woonde volgens de verklaring in de jaren negentig in een kraakpand en werkte bij de linkse boekhandel Assata. Die boekhandel was gevestigd aan de achterzijde van het bekende Nijmeegse kraakpand De Grote Broek. Mensen die hem uit die tijd kennen, omschrijven de verdachte als ,,rustig, bijna burgerlijk''.

De verdachte is uiteindelijk vertrokken na een meningsverschil over het aannemen van geld in ruil voor het verlaten van een kraakpand. De conclusie na overleg in de krakerswereld, was dat de transactie werd afgewezen. De verdachte was het met die beslissing niet eens en ging weg.

Sévèke heeft de verdachte er nooit van beschuldigd infiltrant te zijn namens de autoriteiten, zeggen vrienden en familie van Sévèke. ,,Het was niet de werkwijze van Louis om zomaar mensen te beschuldigen. Zulke zware aantijgingen, vond Louis, moesten onderbouwd worden met feiten voordat er over gesproken kon worden. Voor zover wij weten heeft dit met betrekking tot de verdachte nooit gespeeld.''

Het is onduidelijk of de verdachte de persoon is die zich schuil hield onder de naam 'Edmund Dantes' en onder die naam e-mails verzond. Politie en OM doen donderdag geen nadere mededelingen over de zaak.
We Came A Long Time Ago
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 15:31:41 #82
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47794133
Ik zou ook alle banden ontkennen, wie weet wat die allemaal op zijn kerfstok heeft. Een beerput gaat open, de beste man heeft weinig te verliezen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_47794352
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jij zou anders nooit onderstaande schrijven:
Omdat jij zei dat hij geen Marcel zou kunnen heten...
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:36:59 #84
45206 Pietverdriet
pi_47794357
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja ben ik met je eens. Gewoon weer inhoudelijk en niet van die vage verhalen over "ik ken de kraakscene van binnenuit" en dan wat verdenkingen rondstrooien. Gewoon praten op basis van feitelijke gegevens over Seveke.
Wellicht zou jij eens moeten practiseren wat je predikt. Jij valt mensen aan en gaat dan huilen als ze terugslaan.
Als je het punt niet snapt wat ik maak over Seveke, wat inhoudelijk is en gestaafd door de feiten, dan is dat jouw onvermogen.

Feit blijft. Seveke werkte aktief de inlichtingendiensten en justitie tegen een voet te vatten in de vrijstaat kraakwereld. Hij bedreef counterintelligence.
Feit blijft. De Kraakwereld is en was een vrijplaats voor criminelen (Kraakkameraadje en bankrover is de moordenaar van seveke, Verder zijn drugs handel en gebruik dik aanwezig, net duistere onroerendgoed deals), en terroristen (RARA, ETA),

Seveke is een van de mensen die door hun bezigheden de vrijstaat overeind hielden en justitie buiten de deur, iets wat hem uiteindelijk zelf de kop gekost heeft. Jarenlang wethandhavers dwarsbomen, en dan huilen als er criminaliteit is...
pi_47794657
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wellicht zou jij eens moeten practiseren wat je predikt. Jij valt mensen aan en gaat dan huilen als ze terugslaan.
Als je het punt niet snapt wat ik maak over Seveke, wat inhoudelijk is en gestaafd door de feiten, dan is dat jouw onvermogen.
Waar kan ik die feiten dan terug vinden?

pquote]Feit blijft. Seveke werkte aktief de inlichtingendiensten en justitie tegen een voet te vatten in de vrijstaat kraakwereld. Hij bedreef counterintelligence.[/quote]
Ik vind tegenwerken niet de juiste benaming. Dat was het doel op zich niet. HIj onderzocht het en kaartte misstanden aan, niet zelden met succes.
quote:
Feit blijft. De Kraakwereld is en was een vrijplaats voor criminelen (Kraakkameraadje en bankrover is de moordenaar van seveke, Verder zijn drugs handel en gebruik dik aanwezig, net duistere onroerendgoed deals), en terroristen (RARA, ETA),
Veel te eenzijdige benadering.
quote:
Seveke is een van de mensen die door hun bezigheden de vrijstaat overeind hielden en justitie buiten de deur,
Hij was juist enorm betrokken bij justitie.
quote:
iets wat hem uiteindelijk zelf de kop gekost heeft.
speculatie
quote:
Jarenlang wethandhavers dwarsbomen, en dan huilen als er criminaliteit is...
Als je mensen die kritisch opde overheid zijn puur en alleen dwarsbomen verwijt, ik vind dat erg beperkt en geen recht doen aan wat hij en vele anderen op dat gebied doen.

Nogmaals piet, ik stelde je die vraag niet voor niks - als je pretendeert iets van het onderzoek naar en de kennis van Inlichtingendiensten te weten en je roept niet direct Rogier Vleugels, dan twijfel ik terecht aan je parate kennis.
pi_47795407
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Feit blijft. Seveke werkte aktief de inlichtingendiensten en justitie tegen een voet te vatten in de vrijstaat kraakwereld. Hij bedreef counterintelligence.

Seveke is een van de mensen die door hun bezigheden de vrijstaat overeind hielden en justitie buiten de deur, iets wat hem uiteindelijk zelf de kop gekost heeft. Jarenlang wethandhavers dwarsbomen, en dan huilen als er criminaliteit is...
Dat is dan vrij knap. In "De tragiek van een geheime dienst" valt vooral het amateurisme van de beweging en de PID op. Jongensclubjes die elkaar vanuit boomhutten met modderkluiten bestoken.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:06:14 #87
45206 Pietverdriet
pi_47795498
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:45 schreef SCH het volgende:

Ik vind tegenwerken niet de juiste benaming. Dat was het doel op zich niet. HIj onderzocht het en kaartte misstanden aan, niet zelden met succes.
Wat zijn motivatie gaat het niet om, het gaat om de gevolgen ervan.
quote:
Veel te eenzijdige benadering.
Wat verwijt je me nu hier? Dat het onwaar is? Nee, feiten laten zich niet weerleggen.
Wat me eerder lijkt is dat de feiten je niet bevallen, dat je de waarheid wel te kennen schijnt maar niet wil waarhebben.
quote:
Hij was juist enorm betrokken bij justitie.
Nee, bij zijn gevoel van rechtvaardigheid.
quote:
speculatie
Je snapt het hele punt wat ik maak nog steeds niet, hmm?
quote:
Als je mensen die kritisch opde overheid zijn puur en alleen dwarsbomen verwijt, ik vind dat erg beperkt en geen recht doen aan wat hij en vele anderen op dat gebied doen.
Seveke was niet kritisch, hij publiceerde namen van medewerkers van de inlichtingendiensten om hen bloot te stellen. Daarmee bleef de kraakscene een onderwereld waar justitie geen grip op krijgt. Doordat justitie geen grip krijgt op een vrijhaven, kan deze bloeien.
quote:
Nogmaals piet, ik stelde je die vraag niet voor niks - als je pretendeert iets van het onderzoek naar en de kennis van Inlichtingendiensten te weten en je roept niet direct Rogier Vleugels, dan twijfel ik terecht aan je parate kennis.
Je snapt het echt niet, he? Ik pretendeer de krakers wereld te kennen, we spraken over de krakers wereld, blijf dan ook bij de les. Het gaat niet om de inlichtingen diensten in eerste instantie, het gaat erom dat de kraakwereld ondermeer door Seveke zijn sabotage een vrijhaven is en was waar justitie niet of nauwelijks binnenkomt, een ware onderwereld is waar veel criminaliteit in verscholen gaat, en kan bloeien.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:12:57 #88
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47795775
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:24 schreef SCH het volgende:

[..]

NIet heel kort maar dit schets het aardig"

Sévèke was een begrip in actievoerend Nijmegen. Van krakers, studenten en antimilitaristen uit de jaren tachtig tot de demonstranten tegen de Betuwelijn in recenter jaren, iedereen die de afgelopen twintig jaar heeft gedemonstreerd, moet hem tegen het lijf zijn gelopen.

Sévèke kwam halverwege de jaren tachtig als student geschiedenis naar Nijmegen, destijds een actiebolwerk. Een van eerste grote acties waarbij hij betrokken raakte, was de kraak en de ontruiming van kantorencomplex de Mariënburg in 1987, die uitmondden in rellen.

De krakers werden hard aanpakt. Een groepje, onder wie Sévèke, werd door justitie aangewezen als organisator en veroordeeld op grond van lidmaatschap van een criminele vereniging, een primeur destijds. Sévèke kreeg negen maanden cel, een ongehoord hoge straf in die tijd.

De Mariënburg-krakers bleken te zijn geïnfiltreerd door politie-informanten. Na zijn veroordeling verlegde Sévèke zijn werkterrein naar het bestrijden van hun werkgever, de inlichtingendiensten. ‘Ze wisten alles over ons. Het werd tijd dat wij ook wat over hen te weten kwamen’, zegt een van zijn vrienden.

Sévèke sloot zich aan bij het SIP, het steunpunt inzage politiedossiers, en was medeoprichter van het OBIV, het Onderzoeksbureau Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten. Sindsdien voerde hij vooral actie in de rechtszaal.

Vaak met succes, want al was Sévèke nog bezig met een studie rechten, hij kende de wet en pleitte als een volleerd advocaat. Hij procedeerde tot aan het Europees Hof voor actievoerders die inzage eisten (en deels kregen) in hun dossier bij de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD, de voorloper van de AIVD).

Sévèke bestreed het machtsmisbruik van autoriteiten op alle fronten. Hij stond activisten, jongeren en daklozen bij die klaagden over politieoptreden. Twee jaar geleden daagde hij de gemeente die demonstranten een centrumverbod had opgelegd. Burgemeester Guusje ter Horst verloor, Sévèke won.

Achter de schermen stelde hij het werk van de BVD aan de kaak. In 1990 was Sévèke een van de auteurs van De tragiek van een geheime dienst, waarin BVD-informanten in de Nijmeegse actiescène werden ontmaskerd. Eind 1998 verscheen Operatie Homerus, waarin werd onthuld hoe de BVD een informant runde die wapens probeerde te slijten aan radicalen bij de Nijmeegse actiebeweging.

De laatste jaren deed hij van zich spreken als criticus van de AIVD. In ingezonden stukken in landelijke kranten laakte Sévèke het gebrek aan democratische controle op de AIVD en het inzetten van infiltranten. Recente berichten dat een AIVD-infiltrant de Hofstadgroep een granaat had toegespeeld, achtte hij niet uit de lucht gegrepen, met verwijzing naar Operatie Homerus.
Dit neigt naar selectief bewierroken van iemand die echt niet zo'n lieverdje was.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:14:06 #89
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47795810
Het is jammer dat er zo veel tijd is gestoken in dit onderzoek, terwijl er elders een recherchetekort is. Dat zal wel te maken hebben met de hoop een linkse martelaar te vinden. Zijn ze vast niet blij met deze moordenaar.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:22:24 #90
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_47796083
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:14 schreef PJORourke het volgende:
Het is jammer dat er zo veel tijd is gestoken in dit onderzoek, terwijl er elders een recherchetekort is. Dat zal wel te maken hebben met de hoop een linkse martelaar te vinden. Zijn ze vast niet blij met deze moordenaar.

Je valt in herhaling
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 07:29 schreef PJORourke het volgende:
Tot zover de poging van links om een martelaar te creeren. Ik vraag me af of er zo veel recherche-uren in zouden worden gestoken als dat niet zou spelen.
Veel nuttigs kun je er niet over melden dus, op je standaard gehuil na dan.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:22:55 #91
45206 Pietverdriet
pi_47796103
quote:
Ik denk het wel, een zware jongen gepakt, iemand die tijdenlang onderdak vond in de kraakscene.
pi_47796325
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:Seveke was niet kritisch, hij publiceerde namen van medewerkers van de inlichtingendiensten om hen bloot te stellen. Daarmee bleef de kraakscene een onderwereld waar justitie geen grip op krijgt. Doordat justitie geen grip krijgt op een vrijhaven, kan deze bloeien.
[..]
Zes namen van de acht geidentificeerde PID-ers, daarnaast nog van een informant (3 geidentificeerd). Dat alles binnen Nijmegen. Poe hee, justitie ligt daarmee echt op zijn gat en kan niets meer beginnen. Geen wonder dat de kraakscene in bijvoorbeeld Den Haag een vrijhaven kon worden.
pi_47798706
Van zo'n criminele afrekening zou je een mooie film kunnen maken als ik al die verhalen en complotten zo lees
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_47798779
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:25 schreef Timmehhh het volgende:
Van zo'n criminele afrekening zou je een mooie film kunnen maken als ik al die verhalen en complotten zo lees
Zeker te weten, maar de real-life-show doet het ook lekker.....

Is er al een officieel motief?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47799314
quote:
De politie wil gewoon een zaak oplossen, denk je dat ze het daar interesseert wat de politieke achtergrond van de dader is?
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:54:49 #96
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47799686
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:43 schreef SCH het volgende:
De politie wil gewoon een zaak oplossen, denk je dat ze het daar interesseert wat de politieke achtergrond van de dader is?
Ja, en op iedere onopgeloste moord zetten ze 70 000 manuren. Dat doen ze alleen als er een bijzondere reden is.
pi_47799744
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, en op iedere onopgeloste moord zetten ze 70 000 manuren. Dat doen ze alleen als er een bijzondere reden is.
Het was toch ook bijzondere moord? Een actievoerder op straat doodgeschoten, mogelijk politiek, mogelijk politie-betrokkenheid, veel aandacht, gemeenschap geschokt. Noem maar op.

Zo uitzonderlijk is dat aantal manuren ook weer niet hoor. Maar veel moorden zijn wat sneller opgelost
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:02:59 #98
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47799956
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:56 schreef SCH het volgende:
Het was toch ook bijzondere moord? Een actievoerder op straat doodgeschoten, mogelijk politiek, mogelijk politie-betrokkenheid, veel aandacht, gemeenschap geschokt. Noem maar op.

Zo uitzonderlijk is dat aantal manuren ook weer niet hoor. Maar veel moorden zijn wat sneller opgelost
Welnee, bijstandstrekkend bezwaarschriftterroristje uit een kraakhol wordt onder schimmige omstandigheden omgelegd. Net Sem Klepper, maar dan op een lager niveau.
pi_47800209
Ik vond het ook overdreven hoeveel aandacht de media hadden voor deze vermoorde links-extremist. Ik heb regelmatig aan Daan de Haas moeten denken. Compleet doodgezwegen, terwijl deze kraker, die in allerlei smerige zaakjes zat te rommelen, alle aandacht kreeg...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:12:12 #100
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47800232
Ja, lekker boeiend dat jij dat vindt, de politie en elk normaal mens zonder rare paranoide hersenspinsels vond het wel degelijk de moeite waard. Klaar.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47810253
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:11 schreef Tikorev het volgende:
Ik vond het ook overdreven hoeveel aandacht de media hadden voor deze vermoorde links-extremist. Ik heb regelmatig aan Daan de Haas moeten denken. Compleet doodgezwegen, terwijl deze kraker, die in allerlei smerige zaakjes zat te rommelen, alle aandacht kreeg...
Het is inderdaad ongelooflijk......

Kopje Thee iemand?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47818966
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:12 schreef Posdnous het volgende:
Ja, lekker boeiend dat jij dat vindt, de politie en elk normaal mens zonder rare paranoide hersenspinsels vond het wel degelijk de moeite waard. Klaar.
nou, het was toch overdreven?
er is meteen vanuit gegaan dat het om een politieke moord zou gaan, door de reacties uit Sevekes directe omgeving, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten blijkbaar
quote:
"Ik begrijp niet dat de politie hier nog niet is geweest. Ik heb een motief." Nobel, die een gat in de lucht sprong toen Sévèke werd vermoord, was in de jaren tachtig als infiltrant in de krakerswereld door Sévèke ontmaskerd. Zijn relaas in VN over zijn gewelddadige ondervraging door Sévèke en de zijnen geeft een totaal ander beeld van de lieve en integere persoon die door de Nijmegse burgemeester wordt geprezen. VN probeerde ook krakers te benaderen om te weten of Sévèke aanwezig was in Kedichem. Toen werd het hotel waarin Hans Janmaat met de top van zijn extreem-rechtse partij vergaderde door activisten in brand gestoken. Op de links-radicale site Indymedia.nl werd onmiddellijk alarm geslagen. De bezoekers worden opgeroepen om te zwijgen en het weekblad te negeren. Het lijkt alsof bepaalde aspecten uit het verleden van het slachtoffer, zijn aandeel in 'gevoelige' zaken en zijn mogelijke contacten met andere figuren uit andere 'gevoelige' affaires niet aan het licht mogen komen. De wetten van de Omerta worden in het krakerswereldje goed nageleefd.
Die Seveke wordt door sympathisanten compleet heilig verklaard, god mag weten waarom, zo bijzonder was die man niet, en zo bijzonder was die moord dus ook niet , blijkt nu, ordinaire wraak, het aantal manuren er aan besteed is bizar hoog, puur omdat zijn omgeving met tig paranoide scenario's aan kwam zetten, behoefte aan een martelaar als ze blijkbaar hadden, en die moesten allemaal bekeken worden en al dan niet ontkracht.
Blinde vlek dus, waarbij men een persoonlijk motief, los van iedere politieke lading volkomen genegeerd heeft.

Bizar, want over wie ging het nu helemaal, een of andere kraker, die blijkbaar geweld zelf ook niet schuwde, of iig niet afkeurde, en tja, het krakersmilieu zit vol dubieuze figuren, zo is wel gebleken, en nu is meneer er door 1 daarvan omgelegd, om persoonlijke redenen, ordinaire wraak.
Jammer voor degene die hem graag het martelaarschap hadden toebedeeld, zij hebben echter vast nog genoeg vage aanleidingen om alsnog een complot te vermoeden, want het kan toch niet zo zijn dat dít het was!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_47819794
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 07:46 schreef milagro het volgende:

Die Seveke wordt door sympathisanten compleet heilig verklaard
Hoe kom je daarbij?

De rest van je stukje is pure speculatie. Jammer dat je het nodig vindt zo over iemand die vermoord is te moeten schrijven.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:06:15 #104
45206 Pietverdriet
pi_47819853
quote:
Logisch
Het slachtoffer is geen linkse kraker, en dan denken journalisten:
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:42 schreef SCH het volgende:
Ouwe zaak in een rechts huiltopic, wat is de actuele relevantie?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:07:11 #105
45206 Pietverdriet
pi_47819875
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

De rest van je stukje is pure speculatie. Jammer dat je het nodig vindt zo over iemand die vermoord is te moeten schrijven.
jaja
daarom schrijf jij dit soort dingen over een andere moord
quote:
pi_47819975
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Het roepen van Politie betrokkenheid is echt typisch voor die Krakkers Scène en hun sympathisanten. We leven in Nederland, niet in een Bananenrepubliek!
pi_47820002
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jaja
daarom schrijf jij dit soort dingen over een andere moord
[..]
Wauw wat een ouwe meuk, lang moeten zoeken?
Waar gaat het over?
pi_47820169
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

ach ik quote VN maar, die vonden het destijds ook nodig zo te schrijven over iemand die vermoord is
pi_47820429
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:20 schreef milagro het volgende:

[..]

ach ik quote VN maar, die vonden het destijds ook nodig zo te schrijven over iemand die vermoord is
'
Je bent gewoon niet zo goed op de hoogte. Geeft niet. Maar je suggereert van alles over zijn omgeving en dat klopt niet. De politie kiest zelf voor de strategie, daarvoor moet je niet bij de omgeving van Seveke zijn.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:41:58 #110
45206 Pietverdriet
pi_47820637
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar gaat het over?
10 seconden en Daan de Haas, de zaak die uit de media moest worden gehouden

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietverdriet op 30-03-2007 09:56:19 ]
pi_47820849
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:32 schreef SCH het volgende:

[..]

'
Je bent gewoon niet zo goed op de hoogte. Geeft niet. Maar je suggereert van alles over zijn omgeving en dat klopt niet. De politie kiest zelf voor de strategie, daarvoor moet je niet bij de omgeving van Seveke zijn.
ik suggereer niets over zijn directe omgeving, ik suggereer iets over zijn sympathisanten hier en elders op internet, die overduidelijk teleurgesteld zijn nu het motief gewoon huis, tuin en keuken rancune blijkt

en Seveke wordt wel degelijk weggezet hier en daar als een of andere verzetsheld, zo ook destijds door de toenmalige burgermoeder, en die status begrijp ik niet zo, het was gewoon een kraker, een obstinate fuck de overheid activist, voor wie dat labeltje een doel op zich geworden was, verzet om het verzet, maar dat is mijn mening whehehe

en uitgerekend jij stellen dat het schandalig is "om zo over een vermoord persoon te praten" is toch wel een hele erge gotspe
pi_47820983
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:48 schreef milagro het volgende:
en uitgerekend jij stellen dat het schandalig is "om zo over een vermoord persoon te praten" is toch wel een hele erge gotspe
pi_47820999
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:48 schreef milagro het volgende:

[..]

ik suggereer niets over zijn directe omgeving, ik suggereer iets over zijn sympathisanten hier en elders op internet, die overduidelijk teleurgesteld zijn nu het motief gewoon huis, tuin en keuken rancune blijkt
Er is nog helemaal niets gebleken.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:00:18 #114
79262 Dwersdriever
pi_47821183
Uit De Gelderlander van vanmorgen:
quote:
'Er zijn mensen tot zelfmoord gedreven, aan de drugs geraakt'

Door onze verslaggever

NIJMEGEN - De kraakbeweging lijkt voor de buitenwacht als groep een eenheid. Nu ook: ze praten over de moord op Louis Sévèke met één mond, via één woordvoerder. Het schept een beeld als ware er grote harmonie in de beweging. Het tegendeel is echter waar, vertellen oud-krakers en wetenschappers.

„Het is Carolus Magnus in het kwadraat", vertelt een oud-kraker. Hij doelt op de praktijken bij rechtse studentenverenigingen, waarbij leden ten overstaan van elkaar worden vernederd. „Het is veel erger, er vinden echt sociale executies plaats."

Wie in de krakerswereld niet in de pas loopt met wat gangbaar is, heeft het zwaar. In krakersbolwerk De Grote Broek in Nijmegen gold in de tijd dat Sévèke er nog woonde en de scepter zwaaide, het fenomeen 'pandverboden': wie niet in de pas liep, kwam er niet meer in.

Dat was nog relatief onschuldig. Sévèke was volgens sommigen minder vredelievend dan velen willen doen voorkomen. Dave Nobel, een ex-kraker die door Sévèke werd ontmaskerd als informant van de geheime dienst, werd door de activist en anderen een nacht lang ondervraagd, met een felle lamp op zijn gezicht gericht. Daarbij werd Sévèke ondersteund door vier mensen met zwarte bivakmutsen en ijzeren staven, verklaarde Nobel bij de politie. „Een wreed spelletje."

Onderzoeker Wim van Noort van de Leidse universiteit deed jarenlang onderzoek naar de kraakbeweging en bevestigt het beeld van de harde krakerswereld. „Mensen die door medekrakers uit panden gezet worden, vechtpartijen, scheldpartijen op betrekkelijk laag niveau, het is allemaal niet zo vredelievend als het lijkt."

Volgens Van Noort is na de Piersonrellen in 1981 de onderlinge verdeeldheid gegroeid. „Het idee is toen ontstaan dat als je er maar flink de beuk in gooide, het wel goed kwam." Zelfvertrouwen werd overmoed. „Complete tribunalen zijn er gehouden."

In Amsterdam is de onderlinge strijd altijd heftiger geweest dan in Nijmegen.Maar: Sévèke werd door de kraakbeweging in Amsterdam opgejut om eens wat te doen aan die 'softies in Nijmegen'. „Hij was strak in de leer", vertellen krakers die hem van zeer nabij hebben meegemaakt.

In dat licht is voor te stellen hoe de discussie met Sévèke in het huis van de verdachte gegaan moet zijn over het aannemen van geld van de pandeigenaar in ruil voor het vertrek van de krakers. De verdachte wilde volgens familie en vrienden het geld wél aannemen. Uiteindelijk vertrok hij.

Hoe het ook is gelopen, „veel mensen is het leven onmogelijk gemaakt", vertelt een Nijmeegse ex-kraker die zich nog steeds in de kraakbeweging beweegt. „Er zijn mensen tot zelfmoord gedreven, aan de drugs geraakt, in inrichtingen terecht gekomen. Ik ken mensen die uit angst voor hun medebewoners niet naar het toilet durfden en op hun kamer in een pannetje poepten. In dat licht zijn ook wraakgevoelens die na tien jaar nog opspelen, verklaarbaar."
We Came A Long Time Ago
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 10:01:09 #115
862 Arcee
Look closer
pi_47821215
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:12 schreef SCH het volgende:
Waar gaat het over?
Ik gok op het topic dat in de link staat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_47821623
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:00 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Wat een ontmaskering..
pi_47822004
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik gok op het topic dat in de link staat.
Dat stond er nog niet
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:30:48 #118
45206 Pietverdriet
pi_47822093
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:00 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Zou SCH hiervan ook gaan beweren dat dit een véél te eenzijdig beeld is?
pi_47822331
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou SCH hiervan ook gaan beweren dat dit een véél te eenzijdig beeld is?
Er staat niks nieuws in ieder geval.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:52:42 #120
3647 B.R.Oekhoest
pi_47822726
quote:
In Grunn' is in de jaren 90 ook een kraker vermoord (Marco Lupi), die heeft nauwelijks de landelijke dagbladen gehaald.....
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_47822896
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

In Grunn' is in de jaren 90 ook een kraker vermoord (Marco Lupi), die heeft nauwelijks de landelijke dagbladen gehaald.....
toen was er nog een vermoorde Fortuyn of van Gogh, de kogel moest nodig eens van rechts komen, dus vandaar volgens mij die ophef rond deze moord wb de publieke aandacht.

en waarom de politie zoveel manuren in deze zaak gestoken heeft, volgens mij is dat aangestuurd door een zeer sympathiserende burgermoeder , die tenslotte het hoofd vd politie is.

want de in deze zaak gestoken mankracht is buiten proportioneel geweest, omdat er nooit enige directe aanwijzing geweest is dat het om een politieke moord ging, enkel vermoedens, of bij sommigen dus hoop,.
pi_47823008
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:53 schreef SCH het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan plegen ze de moord toch gewoon op asfalt....
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47823123
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:57 schreef milagro het volgende:

[..]

toen was er nog een vermoorde Fortuyn of van Gogh, de kogel moest nodig eens van rechts komen, dus vandaar volgens mij die ophef rond deze moord wb de publieke aandacht.
Nee. Het ging er vooral over of er misschien een connectie met de politie zelf was.

De complottten verzinnen jullie vooral zelf.

Er is ook niks buitenpoprortioneels aan / er waren veel aanwijzingen dat het om een bijzondere zaak ging en bovendien was de maatschappelijke onrust groot.
pi_47823135
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:08:47 #125
45206 Pietverdriet
pi_47823295
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Er staat niks nieuws in ieder geval.
ja ja
Bagataliseer het maar.
Als de feiten je niet bevallen dan is het beeld te eenzijdig, dan is het geen nieuws, oude meuk, rechtse huilies, etc etc etc
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 11:10:12 #126
862 Arcee
Look closer
pi_47823358
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:27 schreef SCH het volgende:
Dat stond er nog niet
quote:
Die link onder datum en tijdstip niet? Lijkt me sterk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:17:40 #127
3647 B.R.Oekhoest
pi_47823606
SCH, wat laat je je weer kennen. Jouw linkse selectiviteit ligt er metersdik bovenop!!
pi_47824119
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:03 schreef SCH het volgende:

Er is ook niks buitenpoprortioneels aan / er waren veel aanwijzingen dat het om een bijzondere zaak ging en bovendien was de maatschappelijke onrust groot.
Die onrust was in kleine kring en gevoed door aannames en complot theorieen. Aanwijzingen voor iets dat meer was dan een niet-politiek gemotiveerde daad van een enkele dader waren er helemaal niet.
pi_47824371
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

Die link onder datum en tijdstip niet? Lijkt me sterk.
De link stond er nog niet toen ik het vraagteken postte.
pi_47824405
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:33 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Die onrust was in kleine kring en gevoed door aannames en complot theorieen. Aanwijzingen voor iets dat meer was dan een niet-politiek gemotiveerde daad van een enkele dader waren er helemaal niet.
Nee hoor, de politie was vooral bang dat er (oud) politiemensen achter zouden zitten.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 11:45:53 #131
862 Arcee
Look closer
pi_47824561
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:39 schreef SCH het volgende:
De link stond er nog niet toen ik het vraagteken postte.
Onder de post van Pietverdriet staat geen editregel terwijl jij 5 minuten later pas vroeg waar het over ging.
pi_47824759
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:45 schreef Arcee het volgende:

[..]

Onder de post van Pietverdriet staat geen editregel terwijl jij 5 minuten later pas vroeg waar het over ging.
Je haalt de verkeerde post aan
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 11:54:01 #133
862 Arcee
Look closer
pi_47824844
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:51 schreef SCH het volgende:
Je haalt de verkeerde post aan
Nee, dat is precies de post waar ik op doelde. Je vroeg waar het over ging terwijl je op de datum/tijdstip-link van de quote in die post had kunnen klikken.
pi_47824905
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, dat is precies de post waar ik op doelde. Je vroeg waar het over ging terwijl je op de datum/tijdstip-link van de quote in die post had kunnen klikken.
Ja, dat heb ik niet gedaan. Ik wachtte op de link.:) Die kwam later pas
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 11:59:11 #135
862 Arcee
Look closer
pi_47825042
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:55 schreef SCH het volgende:
Ja, dat heb ik niet gedaan. Ik wachtte op de link.:) Die kwam later pas
Ja, dat zag er dus nogal newbie-achtig uit.
pi_47825134
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, dat zag er dus nogal newbie-achtig uit.
Ik blijf een simpele ziel
pi_47825381
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, de politie was vooral bang dat er (oud) politiemensen achter zouden zitten.
Dat is een vermoeden, geen aanwijzing.
pi_47825899
Vind het vooral ironisch dat de dader van die 'activist' gepakt is met behulp van de almachtige Amerikaanse autoriteiten die internetgegevens van de verdachte leverde.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:02:33 #139
45206 Pietverdriet
pi_47827062
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Geruchten, geroddel en insenuatie
pi_47827846
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geruchten, geroddel en insenuatie
Blijkbaar voor de politie genoeg.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:50:57 #141
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47828755
Nog een leuk stuk op de weblog van Elsevier over de krakerswereld en de moord op Seveke
quote:
Moord Seveke: krakers leven in waanwereld

René van Rijckevorsel

Nee, niet de Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD), niet de politie en zelfs niet extreem-rechts is verantwoordelijk voor de brute moord op de linkse activist Louis Seveke uit Nijmegen in november 2005.

De kogel kwam uit eigen extreem-linkse kring: de 38-jarige Martinus T., een bekende uit de Nijmeegse kraakscene, heeft opgebiecht Seveke te hebben vermoord.

Het motief is nog niet 100 procent duidelijk, maar het lijkt erop dat Seveke Martinus T. ooit heeft beschuldigd dat hij een infiltrant van de AIVD was, waarop T. besloot wraak te nemen.

Waanwereld
Dat het onderzoek naar de zaak Seveke de politie 70.000 manuren kostte (ongeveer veertig manjaar!), kwam ook doordat alle paranoïde complottheorïëen van de 'kraakscene' moesten wordenweerlegd.

Maar de moordenaar komt dus gewoon uit eigen kring. De Nederlandse kraakbeweging bewijst daarmee weer eens in een waanwereld te leven, die gedijt op een geestverruimende cocktail van paranoia, haat tegen de gevestige orde en het naïeve idee dat 'goede bedoelingen' criminele daden vergoelijken.

In het beruchte Amsterdamse kraakpand 'Vrankryk' lopen ETA-terroristen ('funkrakers') in en uit. En vorige week nog brachten krakers bij de ontruiming van een pand aan de Amsterdamse Bilderdijkstraat een levensgevaarlijke boobytrap aan, in de hoop daarmee politie te doden. Godzijdank kon de bom net op tijd worden ontmanteld.

Het - nog altijd - tolereren van het kraken door de Nederlandse overheid draagt ertoe bij dat een subcultuur die uit is op ontwrichting van de samenleving, gratis wonend en niet zelden voorzien van een uitkering, zich steeds dieper ingraaft in onverdraagzame schuttersputjes.

Idioot relict
De zaak-Seveke, hoe treurig ook voor de betrokkenen, toont wederom aan dat de kraakbeweging tot een halt moet worden geroepen. En dat kan alleen door het eigendomsrecht niet langer ondergeschikt te laten zijn aan krakersrecht.

Nog altijd mag een pand na een jaar leegstand worden gekraakt. Maar vaak staat een pand alleen maar leeg omdat de eigenaar langer dan een jaar moet wachten op ambtelijke vergunningen!

Kraken is een idioot relict uit de dolle jaren zeventig en jaren tachtig ('geen woning, geen kroning'). Kom op Tweede Kamer, neem eindelijk jullie verantwoordelijkheid en verbied het kraken nu eens een keer.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:22:34 #142
45206 Pietverdriet
pi_47830097
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Nog een leuk stuk op de weblog van Elsevier over de krakerswereld en de moord op Seveke
[..]

Bron
En het erge is, het is slechts een deel van de waarheid.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:38:41 #143
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47830716
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
En het erge is, het is slechts een deel van de waarheid.
Ja, helaas wel....

Heb je eventueel linkjes naar de rest van de waarheid?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47830762
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

www.elsevier.nl
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:48:47 #145
45206 Pietverdriet
pi_47831097
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, helaas wel....

Heb in dit topic al wat zaken neergezet.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:14:06 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_47832061
Nova besteedde er opvallend weinig aandacht aan
Direct na de moord konden ze er geen genoeg van krijgen, maar nu het een liquidatie binnen linkse kring betreft is het opeens niet meer interessant
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:16:05 #147
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47832139
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:14 schreef SeLang het volgende:
Direct na de moord konden ze er geen genoeg van krijgen, maar nu het een liquidatie binnen linkse kring betreft is het opeens niet meer interessant
Nee, dan moeten ze toegeven dat linkse mensen ook slechte dingen doen en dat willen ze niet
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47833834
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb in dit topic al wat zaken neergezet.
pi_47833864
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:14 schreef SeLang het volgende:
Ze hebben er volgens mij deze week een hele aflevering aan gewijd.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:07:52 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_47834059
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze hebben er volgens mij deze week een hele aflevering aan gewijd.
14 minuten, ik heb er net naar zitten kijken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')