abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47791845
Met alle respect piet, maar dat zijn tamelijk loze beweringen op deze manier. Ik weet er wel weer net genoeg van om te weten dat je beweringen over de Sevekes van deze wereld nogal boud en uit de lucht gegrepen zijn. Juist de Sevekes en andere BVD- en AIVD watchers en de Buro Jansens e.d. zijn niet de mensen waar je je pijlen (of kogels) op zou moeten richten.

Ik heb geen romantisch beeld hoor maar het beeld dat jij schets is ook wel weer erg eenzijdig.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:43:16 #52
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_47791878
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis was dat ook een figuur uit diezelfde kraakscene.
De politie had stapels bewijsmateriaal maar dat mocht niet gebruikt worden omdat de officier van justitie minder lang dan de voorgeschreven tijd bij de huiszoeking aanwezig was geweest, dus al de bewijzen die bij die huiszoeking werden ontdekt mochten niet worden gebruikt.
Ik kan me de exacte details niet meer herinneren en kan ze zo snel online ook niet vinden. Het is wel zo dat kraken niet persé gelijk staat aan extreem-links. In ieder geval zijn de zaken van RaRa formeel nooit opgelost en waren er aanwijzingen dat (een deel) niet persé uit extreem-linkse hoek kwam.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:46:01 #53
79262 Dwersdriever
pi_47792025
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:42 schreef SCH het volgende:
Ik heb geen romantisch beeld hoor maar het beeld dat jij schets is ook wel weer erg eenzijdig.
Ik ben veel minder breed op de hoogte dan jullie van de kraakbeweging. Maar feit is dat de werkzaamheden van Seveke het werk van veiligheidsdiensten in Nijmegen behoorlijk hinderden en er in het genoemde kraakpand inderdaad veel zaken gebeurden die het daglicht niet konden verdragen. Daartoe ben ik in Nijmegen zelf in ieder geval voldoende ingevoerd.
We Came A Long Time Ago
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:46:34 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47792054
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:16 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

RaRa is nog altijd een raadsel. Er is ooit wel iemand opgepakt en veroordeeld, maar die is later op procedurele gronden vrijgesproken. Ook is er materiaal rond de aanslag op Kosto gevonden bij een voormalig voorman van de Centrum Democraten. De Groene heeft ooit een verhaal over RaRa geschreven waarin veel vraagtekens werden gezet bij het linkse karakter van die organisatie.
RaRa als organisatie heeft volgens mij nooit bestaan, er waren imho gewoon verschillende mensen die de naam gebruikt hebben zonder dat deze wat met elkaar te maken hadden.
Een van deze groepen zat naar alle waarschijnlijkheid in Nijmegen en had banden met de studenten kraakscene.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:47:26 #55
45206 Pietverdriet
pi_47792098
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:42 schreef SCH het volgende:
Met alle respect piet, maar dat zijn tamelijk loze beweringen op deze manier. Ik weet er wel weer net genoeg van om te weten dat je beweringen over de Sevekes van deze wereld nogal boud en uit de lucht gegrepen zijn. Juist de Sevekes en andere BVD- en AIVD watchers en de Buro Jansens e.d. zijn niet de mensen waar je je pijlen (of kogels) op zou moeten richten.

Met alle respect SCH, je weet er geen fuck vanaf
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:48:24 #56
45206 Pietverdriet
pi_47792142
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:46 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik ben veel minder breed op de hoogte dan jullie van de kraakbeweging. Maar feit is dat de werkzaamheden van Seveke het werk van veiligheidsdiensten in Nijmegen behoorlijk hinderden en er in het genoemde kraakpand inderdaad veel zaken gebeurden die het daglicht niet konden verdragen. Daartoe ben ik in Nijmegen zelf in ieder geval voldoende ingevoerd.
Om kort te gaan, wat Seveke deed noem je counterintelligence.
pi_47792165
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met alle respect SCH, je weet er geen fuck vanaf
Daar ga je weer
pi_47792299
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:46 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat hinderen is geen probleem zolang het een juridische basis heeft natuurlijk.
Dan is het juist erg goed. Het gebeurt ook door veel meer mensen dan Seveke, en echt niet alleen aan de linkerkant. Het is juist goed dat politie, justitie en inlichtingendiensten kritisch gevolgd worden en waar nodig zaken aan de kaken worden gesteld. Zolang het op de juiste manier gebeurt en zonder al te veel paranoia en complotwanen. Ik ben erg blij dat dat werk op veel manieren gebeurt en dat zou iedere Nederlander moeten zijn.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:51:37 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_47792313
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

RaRa als organisatie heeft volgens mij nooit bestaan, er waren imho gewoon verschillende mensen die de naam gebruikt hebben zonder dat deze wat met elkaar te maken hadden.
Een van deze groepen zat naar alle waarschijnlijkheid in Nijmegen en had banden met de studenten kraakscene.
RaRa was inderdaad naar alle waarschijnlijkheid een franchise, net zoals Al Qaida.
Zoals moslim extremisten aanslagen plegen onder de naam Al Qaida, zo pleegden linksen aanslagen onder de naam RaRa.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:52:09 #60
79262 Dwersdriever
pi_47792343
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Dat betekent ook dat de naam kan zijn gebruikt door anderen. Geen idee wanneer de feiten verjaren, maar daarna zal er door historisch onderzoek hopelijk meer duidelijkheid komen.
We Came A Long Time Ago
pi_47792428
Ik mis dit stuk hier: in www.telegraaf.nl Binnenland
do 29 mrt 2007, 08:16 | 6 reacties

Hollands paar had moordenaar in huis
AMSTERDAM - De moordenaar van Louis Sévèke blijkt vier maanden te hebben gelogeerd bij een Nederlands echtpaar in Blanes. Het paar zag de foto van Mark T. gisteren tot hun stomme verbazing op de website van de Telegraaf. Hun monden vielen open van verbazing. Vier maanden lang logeerde de 38-jarige Mark T., de moordenaar van Louis Sévèke, bij het Nederlandse echtpaar Stefan en Moniek in het badplaatsje Blanes in Spanje.

"Hij was een heel stille en rustige jongen", zegt de Nederlander. "Hij reageerde op een advertentie waarin we een hulpje zochten voor ons vakantiecomplex. En ineens zie ik nu zijn foto op de website van De Telegraaf! Ik zeg tegen mijn vrouw: Verrek, moet je kijken, dat is onze Mark."
De schutter die de linkse activist Sévèke op 15 november 2005 in Nijmegen neermaaide, werkte in die maanden als hun klusjesman. "Hij was de enige die op onze advertentie reageerde. Hij wou graag werk en onderdak. Nou prima. Achteraf blijkt dat hij zich heel kort na de moord bij ons meldde. Vanaf eind 2005 heeft hij mij hier geholpen met schilderen en timmeren aan de appartementjes."
De Nederlanders stellen nooit iets van agressie bij Mark T. te hebben gemerkt. "Ik heb eigenlijk heel erg met hem gelachen", zegt Stefan. "Hij vertelde niet veel over zichzelf en was een beetje afstandelijk. Maar we zijn toch ook wel geregeld uit geweest, want ik zat hier toen tijdelijk ook alleen."

Bolwerk
Mark T. pleegde de afgelopen jaren in ons land wel een reeks van gewelddadige bankovervallen, onder meer in Leiden de dag na de moord en in Breda. Ook sloeg hij toe in Utrecht en zelfs eenmaal in Nijmegen, waar hij het Grenswisselkantoor beroofde. De man woonde in de jaren '90 in het Nijmeegse krakersbolwerk Grootebroek, in 'de kamer met de erker', waar ook Sévèke veel verbleef. Beiden kenden elkaar goed.
"Hij heeft wel verteld dat hij in Nijmegen had gewoond, en ook zei hij ooit eens dat zijn oude moeder in Rotterdam woont. Hij deed zijn klusjes goed en mocht daardoor in een van onze studio's slapen. Met kerst ben ik nog met hem uit eten geweest", aldus de verbouwereerde Stefan.

Schutter Mark T. sprak nooit met hem over politiek of over criminaliteit. "Helemaal niet, en wij hadden dit ook nooit achter hem gezocht. Ja, een kraker, dat paste nog wel bij hem. Hij was in zijn kleding wel een beetje alternatief. Maar geweld, bankroven, moord? Geen moment dat hij daar iets van liet doorschemeren. Hij was vooral stil, in zichzelf gekeerd, zat veel te denken. Hij vertelde dat hij stenensjouwer was geweest en sloper. Maar schilderen kon hij niet echt."

donderdag 29 maart 2007 @ 14:54:32 #62
45206 Pietverdriet
pi_47792460
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar ga je weer
Uit je post bleek alleen al dat je mijn punt niet begrijpt. Je hebt geen idee waar je het over hebt, ik ken de kraakscene van binnen en buiten. Ik ken de mensen, de oorsprong, de verschillende groepen en de organisaties die er uit voort gekomen zijn.
Jij hebt je er niet in verdiept, je bent er niet geweest, je bent er niet bij geweest. Ik heb de veranderingen direct meegemaakt. Ik heb de kleine crimineeltjes groot zien worden en zien onder gaan. Ik heb de idioten gezien en de idealisten. Als jij nu eens je best zou doen om je eens te verdiepen in waar je het over hebt, zou dat je sieren. Maar nee, je bent een kind van deze tijd, een soundbite jager.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:56:29 #63
79262 Dwersdriever
pi_47792547
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan is het juist erg goed. Het gebeurt ook door veel meer mensen dan Seveke, en echt niet alleen aan de linkerkant. Het is juist goed dat politie, justitie en inlichtingendiensten kritisch gevolgd worden en waar nodig zaken aan de kaken worden gesteld. Zolang het op de juiste manier gebeurt en zonder al te veel paranoia en complotwanen. Ik ben erg blij dat dat werk op veel manieren gebeurt en dat zou iedere Nederlander moeten zijn.
Dat is een opinie. Het is een beetje vergelijkbaar met het cordon van advocaten die door sommige topcriminelen zijn ingeschakeld om het justitie-onderzoek op alle mogelijke manieren te traineren. Bijvoorbeeld door zaken af te handelen in het kantoor van hun advocaat. Persoonlijk ben ik niet zo eenduidig in mijn mening over dit soort zaken als jij klaarblijkelijk bent. Aan de ene kant is het gebruik maken van wetgeving, aan de andere kant is het voor burgers zeer storend dat strafbare feiten hierdoor ongestoord kunnen doorgaan. Zeker als de betrokkene op de hoogte is van wat hij in zijn rug dekt, is er op zijn minst sprake van morele medeplichtigheid.
We Came A Long Time Ago
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:58:36 #64
45206 Pietverdriet
pi_47792661
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

RaRa was inderdaad naar alle waarschijnlijkheid een franchise, net zoals Al Qaida.
Zoals moslim extremisten aanslagen plegen onder de naam Al Qaida, zo pleegden linksen aanslagen onder de naam RaRa.
Net als bij de RAF betwijfel ik ten zeerste of men links was, of zelfs maar een politiek ideologie had. Waarschijnlijker waren het net als bij de RAF frusties die met een verwrongen wereldbeeld kampten.
pi_47792742
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Uit je post bleek alleen al dat je mijn punt niet begrijpt. Je hebt geen idee waar je het over hebt, ik ken de kraakscene van binnen en buiten. Ik ken de mensen, de oorsprong, de verschillende groepen en de organisaties die er uit voort gekomen zijn.
Jij hebt je er niet in verdiept, je bent er niet geweest, je bent er niet bij geweest. Ik heb de veranderingen direct meegemaakt. Ik heb de kleine crimineeltjes groot zien worden en zien onder gaan. Ik heb de idioten gezien en de idealisten. Als jij nu eens je best zou doen om je eens te verdiepen in waar je het over hebt, zou dat je sieren. Maar nee, je bent een kind van deze tijd, een soundbite jager.
Beste alwetende piet, je laat op FOK vooral blijken dat je niet meer in Nederland woont en dat blijkt ook uit de meerderheid van je posts, dat je niet erg op de hoogte bent van de ontwikkelingen in ons land en op basis van enige nostalgie probeert nog wat aansluiting te houden. Prima hoor, maar ga anderen nou niet verwijten niet op de hoogte te zijn - kom gewoon met sluitende verhalen en niet met dat gepimpte "ik heb zoveel meegemaakt in mijn leven"-gezeur.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 15:01:45 #66
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47792818
Alwetende SCH, hoe zit het hier nog mee?

Heb je de bron al flink op de kop gegeven?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:03:35 #67
45206 Pietverdriet
pi_47792909
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, Seveke was niet kritisch inlichtingen diensten aan het volgen, hij bedreef counterintelligence
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:04:06 #68
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47792935
meld zich.
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:04:56 #69
45206 Pietverdriet
pi_47792971
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Beste alwetende piet, je laat op FOK vooral blijken dat je niet meer in Nederland woont en dat blijkt ook uit de meerderheid van je posts, dat je niet erg op de hoogte bent van de ontwikkelingen in ons land en op basis van enige nostalgie probeert nog wat aansluiting te houden. Prima hoor, maar ga anderen nou niet verwijten niet op de hoogte te zijn - kom gewoon met sluitende verhalen en niet met dat gepimpte "ik heb zoveel meegemaakt in mijn leven"-gezeur.
Heb je geen argumenten?
pi_47793031
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Alwetende SCH, hoe zit het hier nog mee?

Heb je de bron al flink op de kop gegeven?
Wat snap je niet aan 'het zou om .... gaan'?
Ik heb GS niet gecheckt, doorgaans ook niet echt een betrouwbare bron net als de bronnen die ik hanteerde uit de autonomenhoek.

Ben je ineens van je geloof vallen wat de volledige naamsduiding betreft
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:06:13 #71
79262 Dwersdriever
pi_47793038
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net als bij de RAF betwijfel ik ten zeerste of men links was, of zelfs maar een politiek ideologie had. Waarschijnlijker waren het net als bij de RAF frusties die met een verwrongen wereldbeeld kampten.
De overeenkomsten tussen deze twee groepen beginnen mij ook op te vallen. Ik ben echter veel beter op de hoogte van de RAF dan RaRa. Bij mijn weten is over de laatste groep ook weinig (wetenschappelijk of journalistiek) gepubliceerd. Eigenlijk vreemd, want het is een interessant onderwerp.
We Came A Long Time Ago
pi_47793123
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je geen argumenten?
Hoor haar
Jij serveert mensen af op onzin 'want ik was er zelf immers bij'.

UItgeluld alweer pietje, jammer. Wat weet je eigenlijk van het huidige onderzoek naar de inlichtingendiensten in Nederland. Wie is volgens jou de kenner op dat gebied die er momenteel het meest toe doet?
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 15:09:14 #73
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47793178
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan 'het zou om .... gaan'?
Ik heb GS niet gecheckt, doorgaans ook niet echt een betrouwbare bron net als de bronnen die ik hanteerde uit de autonomenhoek.

Ben je ineens van je geloof vallen wat de volledige naamsduiding betreft
Je was er gisteren zo zeker van. Zo zeker dat je mij nog wilde inwrijven dat het om roepnaam etc. kon gaan.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:14:27 #74
45206 Pietverdriet
pi_47793413
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoor haar
Jij serveert mensen af op onzin 'want ik was er zelf immers bij'.
Kijk en dat bedoel ik nu, ipv de kans te grijpen meer te weten te komen, wil je geeneens info, je stelt je dwars en wilt het beter weten. Je wilt mijn punt geeneens vatten, je snapt niet wat ik zeg.
quote:
UItgeluld alweer pietje, jammer. Wat weet je eigenlijk van het huidige onderzoek naar de inlichtingendiensten in Nederland. Wie is volgens jou de kenner op dat gebied die er momenteel het meest toe doet?
de CVIN
pi_47793425
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je was er gisteren zo zeker van. Zo zeker dat je mij nog wilde inwrijven dat het om roepnaam etc. kon gaan.
Zeker van? Quote dat even. Ik schrijf niet meer dan 'het zou om ... gaan'.

Jij vond dat je geen namen moest noemen en bent nu de eerste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')