Moederbuiklikker.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
Moederkoeketer.
Ooraardappel.quote:
Smaakt dat beter dan konijn?quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:43 schreef Autodidact het volgende:
Caviabeffers.
Paddenlikker.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
Paddolikkers.
Kun je dat bewijzen? Iedereen kan wel een beetje anoniem op internet gaan roepen dat die nog nooit een caviabeffer heeft gegeten.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:53 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een caviabeffer gegeten.
http://www.demorgen.be/dm(...)wt.bron=categoryArt3quote:Vaticaan geeft fragment Parthenon niet terug
Het fragment van het Parthenon dat in het bezit is van de Vaticaanse Musea en waarvan de orthodoxe aartsbisschop van Athene, Christodoulos, in december aan paus Benedictus XVI gevraagd had dat het terug zou gegeven worden aan Griekenland, blijft in het Vaticaan.
Bisschop Christodoulos had de teruggave van het fragment gevraagd op het einde van zijn historische ontmoeting met de paus op 14 december 2006 in het Vaticaan. De paus had toen volgens een woordvoerder van de Griekse kerkleider zijn antwoord in beraad gehouden.
Fragmenten van het Parthenon berusten onder meer ook in het British Museum in Londen en in musea van Parijs, Wenen, Rome, Palermo, Kopenhagen en München. (belga/dm)
Ik had gehoopt op een motiefje, maar het zit er (weer) niet in blijkbaarquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Arrestant bekent moord Louis Sévèke
` Een 38-jarige Rotterdammer heeft
bekend dat hij de Nijmeegse activist
Louis Sévèke heeft vermoord.Dat hebben
de politie en justitie bekendgemaakt op
een persconferentie in Nijmegen.De man
werd onlangs opgepakt.
Louis Sévèke (41) werd in november 2005
in Nijmegen op straat doodgeschoten.Tot
nu toe had de politie geen idee wie de
dader is.Sévèke deed onderzoek naar de
AIVD.Hij vond dat de dienst gegevens
van activisten te lang bewaarde.
http://www.trouw.nl/hetni(...)ce_om_presidentschapquote:Staten VS sleutelen aan race om presidentschap
Voorverkiezingen korter, geld nog belangrijker
Frank Kools, New York
Californië vervroegt zijn voorverkiezingen naar februari. Twaalf andere deelstaten willen dat voorbeeld volgen. Wie spint daar garen bij?
Gouverneur Arnold Schwarzenegger van Californië kan nooit zelf een gooi doen naar het Witte Huis, omdat hij buiten Amerika geboren is. Toch zet hij een stevig stempel op de presidentsverkiezingen in 2008.
Schwarzenegger haalde het parlement van zijn staat over om de Democratische en Republikeinse presidentiële voorverkiezingen van juni naar 5 februari 2008 te halen. Dat moet Californië weer een grote rol geven in de race om het presidentschap van Amerika.
Hoewel Californië de staat is met de meeste inwoners, zijn de voorverkiezingen hier al decennia een verplicht nummer. Als Californië in juni stemde, hadden de beide partijen hun kandidaat al aangewezen.
Schwarzenegger zegt „altijd kwaad te zijn geweest” over deze situatie. Kandidaten kwamen alleen naar zijn staat om veel geld in te zamelen, niet om te vragen wat de kiezers dachten. Terwijl Californië „zo groot en zo belangrijk is dat het verdient om mee te tellen.”
Het steekt hem dat de wereld wel elke vier jaar ademloos volgt wat Iowa, een relatief dunbevolkte landbouwstaat, en het nog kleinere New Hampshire besluiten. Die twee staten voeren traditioneel de verkiezingskalender aan. Waarom wegen honderdduizend boeren in Iowa zwaarder dan miljoenen Californiërs?
Maar Schwarzenegger had amper zijn voornemen aangekondigd of minstens twaalf staten lieten weten zich net zo achtergesteld te voelen. Ook zij maken serieuze plannen om hun voorverkiezingen te vervroegen naar 5 februari. Daaronder grote staten als New York, Texas en Missouri. Om hen nog te overtreffen, mikt Florida op eind januari.
De eerste dinsdag in februari heette in het verleden al Super-Tuesday, omdat dan negen staten tegelijkertijd stemden. Met een dozijn erbij lijkt Amerika op 5 februari haast een landelijke voorverkiezingsdag te krijgen.
Tot nu toe duurden de voorverkiezingen na Iowa een maand of drie. Volgend jaar zijn ze in drie weken bekeken, omdat een kandidaat op wat ’Super Duper Tuesday’ heet driekwart van de benodigde stemmen kan halen.
Experts zijn het er niet over eens hoe dit de race beïnvloedt. Het lijkt kandidaten met veel geld en grote naamsbekendheid in de kaart te spelen. Democrate Hillary Clinton kan tv-reclames in de grote staten betalen, en er elders van uitgaan dat haar naam alleen al publiciteit oplevert. Gouverneur Bill Richardson van New Mexico kan dat niet.
Sommige experts betreuren het dat Amerika niet meer de luxe heeft zich te bedenken. In het verleden raakten de winnaars in Iowa later in de race uit de gratie. In de praktijk krijgen de boeren in Iowa juist meer macht, zeggen zij. Wie nu in Iowa wint, krijgt de wind in de zeilen en zeilt binnen drie weken naar de eindzege.
Anderen zien juist een kans voor onafhankelijke gegadigden. Burgemeester Michael Bloomberg van New York zou overwegen als onafhankelijke mee te doen. Hij heeft een miljardenfortuin te besteden.
Christelijk rechts is doodongelukkig met de ontwikkeling. Tot nu had het een stevige greep op de Republikeinse partij omdat haar eerste voorrondes in staten waren waar rechtse christenen sterk staan. Nu alles zo dicht bij elkaar zit, zien zij Rudy Giuliani winnen, terwijl de ex-burgemeester van New York niet tegen abortus is.
Eén rechtse commentator ziet Clinton en Giuliani al door hun partijen op het pluche getild worden. Christelijk rechts zal bij de echte verkiezingen in november uit protest thuis blijven, voorspelt hij. „Als dan niet alle pro-family mensen Republikeins stemmen, wint Hillary.”
Kandidaten op jacht naar minstens 30 miljoen
Geld wordt belangrijker dan ooit in de komende presidentsverkiezingen. Om straks in de sterk verkorte voorverkiezingsrace mee te kunnen doen, zijn de kandidaten nu als waanzinnigen geld aan het inzamelen. 31 maart wordt de dag van de waarheid. Dan zijn alle kandidaten bij wet verplicht een tussenstand te publiceren. Democraten en Republikeinen die dan niet in de buurt van de dertig miljoen dollar uitkomen, tellen vanaf dan al niet meer echt mee voor 2008.
Democrate Hillary Clinton moet dan Barack Obama stevig op achterstand zetten, om te bewijzen dat zij dé favoriet blijft. Hetzelfde geldt bij de Republikeinen voor senator John McCain. Die moet oud-gouverneur Mitt Romney en oud-burgemeester Giuliani ruim kloppen. Clinton heeft inmiddels tien miljoen dollar opgehaald.
Ook in de Griekse cultuur & filosofie vind je, volgens het Vaticaan veel voorafspiegelingen van Christus, zie het logosbegrip bijvoorbeeld. Daarom doen wij ook nooit zo moeilijk over 'Heidense inlvoeden'.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:48 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)wt.bron=categoryArt3
wat moet het Vaticaan met dat heidendom?
quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:47 schreef Pius_XII het volgende:
[..]
Ook in de Griekse cultuur & filosofie vind je, volgens het Vaticaan veel voorafspiegelingen van Christus
Dank. Ik wist nog dat het iets met ''berg'' en ''Salomon/Samuel'' was.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:37 schreef Reya het volgende:
Salomon Kroonenberg?
Doe maar bijdehand.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:37 schreef Reya het volgende:
Salomon Kroonenberg?
Awwwquote:Op woensdag 28 maart 2007 16:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Doe maar bijdehand.Ik me suf googlen.
Zo eentje heb ik nog eens als bouwpakket gehad.quote:
quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:48 schreef Aoristus het volgende:
het Rembrandthuis is vandaag geopend, je kan er een prent winnen als je vlug bent
nee, een loepje, een handig ding, want hij is helemaal plat. Daar kun je zat mieren mee verbranden als je daar zin in zou hebben. Voor elck wat wilsch dusquote:
Deden we vroeger altijd.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
nee, een loepje, een handig ding, want hij is helemaal plat. Daar kun je zat mieren mee verbranden als je daar zin in zou hebben. Voor elck wat wilsch dus
Je bent oud, Harry, je verwijst niet eens naar mijn dienstbetrekking.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:48 schreef Aoristus het volgende:
het Rembrandthuis is vandaag geopend, je kan er een prent winnen als je vlug bent
Nee, het interesseert me gewoon nietquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je bent oud, Harry, je verwijst niet eens naar mijn dienstbetrekking.
De rentes gaan weer omhoog...quote:Recordhoeveelheid geld in eurozone
De hoeveelheid geld die in omloop is in de eurozone, heeft een recordniveau bereikt. Daardoor groeit de kans op inflatie en dus ook de kans dat de ECB de rente verder verhoogt.
De M3,de breedste maatstaf om aan te geven hoeveel geld er in omloop is, steeg in februari met 10 procent. Dat blijkt uit berekeningen van de ECB. In januari was de groei 9,9 procent.
De Europese Centrale Bank volgt de M3 op de voet, omdat de bank een sterk verband ziet tussen liquiditeit in de economie en toekomstige inflatie. Begin maart verhoogde de ECB de rente met een kwart procentpunt naar 3,75 procent.
Ja, dat is niet de bedoeling. Net nu mijn rentevasteperiode bijna over is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:10 schreef pberends het volgende:
De rentes gaan weer omhoog...
Het zorgt sneller voor Great People he.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:48 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.demorgen.be/dm(...)wt.bron=categoryArt3
wat moet het Vaticaan met dat heidendom?
quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:12 schreef Apropos het volgende:
Ik breek mij nu al enige tijd het hoofd over de vraag of ''Islamracist'' nu goed Nederlands is of niet. Ik denk dat het woord in z'n huidige vorm het tegendeel uitdrukt van wat Rabbae en z'n ploegje ermee bedoelden.
Daar ga je toch niet naartoe manquote:Op woensdag 28 maart 2007 18:32 schreef du_ke het volgende:lang leve carrieredagen
.
Ben nu al licht aangeschoten, tijd voor het diner.
Waarom zou dat geen goed Nederlands zijn. Taal staat niet stil. Je kan de betekenis trouwens gewoon uit de context halen, wat je dus nu denkt is irrelevant.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:12 schreef Apropos het volgende:
Ik breek mij nu al enige tijd het hoofd over de vraag of ''Islamracist'' nu goed Nederlands is of niet. Ik denk dat het woord in z'n huidige vorm het tegendeel uitdrukt van wat Rabbae en z'n ploegje ermee bedoelden.
Ja, maar daar heb je andere festivals voor. De carrierebeurs is zo'n wortel-voor-je-neusbeurs. Als je er nou zo'n leasewijf bij kreegquote:Op woensdag 28 maart 2007 18:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Kun je ook pennen, muismatjes en soms wel leuke gadgets jatten. Verder zinloos inderdaad.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen goed Nederlands zijn. Taal staat niet stil. Je kan de betekenis trouwens gewoon uit de context halen, wat je dus nu denkt is irrelevant.
Omdat een ''Sovjettank'' een tank van de Sovjets is, een ''Christenracist'' (lelijk woord, maar het kan net) een racistische Christen is en in mijn ogen deze rangschikking altijd beduidt dat het laatste woorddeel behoort tot de verzameling die in het eerste deel gegeven wordt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen goed Nederlands zijn. Taal staat niet stil.
Ja, maar wat in jouw ogen het geval is is irrelevant. Je uitleg zou dan trouwens ook totaal niet kloppen, aangezien hier Islam staat ipv moslim.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Omdat een ''Sovjettank'' een tank van de Sovjets is, een ''Christenracist'' (lelijk woord, maar het kan net) een racistische Christen is en in mijn ogen deze rangschikking altijd beduidt dat het laatste woorddeel behoort tot de verzameling die in het eerste deel gegeven wordt.
Wil je de taal ook al gaan islamiseren?quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:38 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou dat geen goed Nederlands zijn. Taal staat niet stil. Je kan de betekenis trouwens gewoon uit de context halen, wat je dus nu denkt is irrelevant.
Best. Waarom is hetgeen in jouw ogen het geval is niet irrelevant?quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar wat in jouw ogen het geval is is irrelevant.
En een Sovjet bestaat uit meer dan een manquote:Je uitleg zou dan trouwens ook totaal niet kloppen, aangezien hier Islam staat ipv moslim.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar wat in jouw ogen het geval is is irrelevant. Je uitleg zou dan trouwens ook totaal niet kloppen, aangezien hier Islam staat ipv moslim.
Precies.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
Een beter voorbeeld is het woordje Islamhater.
Wat is er precies semi-intellectueel aan?quote:Dan klopt de semi-intellectuele uitleg ook al niet meer.
Omdat de context bekend isquote:Op woensdag 28 maart 2007 18:47 schreef Apropos het volgende:
Best. Waarom is hetgeen in jouw ogen het geval is niet irrelevant?
Waarom zou een nieuw woord fout zijn?quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
Man, geef nou gewoon toe dat het fout is.![]()
![]()
Een Islamhater is gewoon een zure moslim.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
Een beter voorbeeld is het woordje Islamhater. Dan klopt de semi-intellectuele uitleg ook al niet meer.
Volgens de uitleg van Apropos wel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Een Islamhater is gewoon een zure moslim.
Het gaat om de samenvoeging die iets anders uitdrukt dan bedoeld.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou een nieuw woord fout zijn?
Dat is het mooie van het woord racist. Het is zo breed als maar kan. Afgezien daarvan gaf ik aan dat de betekenis gewoon af te leiden is van de post zelf.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het gaat om de samenvoeging die iets anders uitdrukt dan bedoeld.![]()
En dan heeft 'ie het over ''beter lezen''....quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens de uitleg van Apropos wel.
Nee, niet echt. Het is werkelijk onduidelijk.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is het mooie van het woord racist. Het is zo breed als maar kan. Afgezien daarvan gaf ik aan dat de betekenis gewoon af te leiden is van de post zelf.
Dan noem ik het liever anti-islamisme.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Het is werkelijk onduidelijk.
Zeg dan liever anti-islam racist.
Goed tegenargument.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
En dan heeft 'ie het over ''beter lezen''....
Dat mag. Racist was sowieso geen goed woord daarbij.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan noem ik het liever anti-islamisme.
Overigens is dit ook een fout woord in die context. Islamisme is een bepaalde stroming.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan noem ik het liever anti-islamisme.
Ja, het is lichtelijk vermoeiend om zo'n weergave te corrigeren.quote:
Zeg dan gewoon goed.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Overigens is dit ook een fout woord in die context. Islamisme is een bepaalde stroming.
Anti-islam is dan nog een beter woord.
'' Isme'' kan ook op de anti-Islamitische stroming slaan. Dan is ''Islam'' het zelfstandig naamwoord en verwijst ''isme'' terug naar ''anti''.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Overigens is dit ook een fout woord in die context. Islamisme is een bepaalde stroming..
Dan is er geen woord voor de islamistische stroming.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:02 schreef Apropos het volgende:
[..]
'' Isme'' kan ook op de anti-Islamitische stroming slaan. Dan is ''Islam'' het zelfstandig naamwoord en verwijst ''isme'' terug naar ''anti''.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:13 schreef Sidekick het volgende:
Een kutmarokkaan is een vagina waar Marokkanen uitkomen.
Okay, nu die oefening met vervanging:quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:13 schreef Sidekick het volgende:
Een kutmarokkaan is een vagina waar Marokkanen uitkomen.
Een islam die racist isquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Okay, nu die oefening met vervanging:
Een islamracist is een islam (moslim) die racist is.
Zo zie je maar, de gehele islam is racistisch met jouw goedkeuring.quote:
Mohammed Rabbae? De man die tijdens de Duivelsversen-affaire van Salman Rushdie spontaan naast Ayatollah Khomeini ging staan?quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:12 schreef Apropos het volgende:
Gewoon een racistische islamhater. Een rasechte Meulenbelt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:25 schreef Godslasteraar het volgende:
Mohammed Rabbae? De man die tijdens de Duivelsversen-affaire van Salman Rushdie spontaan naast Ayatollah Khomeini ging staan?
en Groenlinkser![]()
Dit is niet geheel waar (en bovendien ongestaafd, maar goed), maar het komt voornamelijk doordat die doorgaans vrij rap worden weggewerkt of tegengesproken. Zo'n etter als A_L_N_F bijvoorbeeld is weg, evenals desiredbard. Superfighter is er nog.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
Zeg Apropos, waarom reageer je altijd op moslims en nooit op de topics zelf
Mijn clubje? Mijn clubje haakt, het baggert niet.quote:of baggeraars uit je clubje?
Ik heb mijn roes uitgeslapen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:45 schreef sigme het volgende:
Zo, relschoppers. Wát een mooi weer vandaag. Iedereen de hele dag ervan geprofiteerd, neem ik aan?
ik kan me die Rabbae ook nog goed herinneren van de IRT-enquete, die man is gewoon dom, geen twijfel mogelijk. Je kon de voorzitter Maarten van Traa zich zien generen als Rabbae weer met eens met een domme opmerking/vraag kwam aanzetten. Het ging goed, zolang Rabbae zijn mond dichthield.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Gewoon een racistische islamhater. Een rasechte Meulenbelt.
Praat je nu dat fascistische regime na dat Lemmeb al dagen langer vasthoudt dan medegedeeld?quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:45 schreef sigme het volgende:
Zo, relschoppers. Wát een mooi weer vandaag. Iedereen de hele dag ervan geprofiteerd, neem ik aan?
Ik heb m'n roes ingekocht:quote:
Als ik beschikking heb over die knopjes hoor je het wel. Tot die tijd weet Lemmeb vermoedelijk meer dan ik over bannen en losbandigheid.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Praat je nu dat fascistische regime na dat Lemmeb al dagen langer vasthoudt dan medegedeeld?
Van negen tot vijf in een stoffig magazijn gestaan.quote:
Dat bedoel ik, altijd maar dat verschuilen achter de regeltjes van admins. Jij kunt daar ook wat aan doen, door te pleiten voor fatsoenlijke vrijlatingen, anders heeft zo'n mededeling weinig waarde.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik beschikking heb over die knopjes hoor je het wel. Tot die tijd weet Lemmeb vermoedelijk meer dan ik over bannen en losbandigheid.
Met vochtige houtsmaak?quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:53 schreef sigme het volgende:
Ik heb m'n roes ingekocht:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu is m'n zakgeld voor deze maand weer op.
Verrot zelfs.quote:
Ik weet het nog niet, spannend, spannend..quote:
quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
chivas is een belediging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |