ik heb ook nog niks van Zilveren Kruis... Geen brief, geen geld...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:00 schreef yup het volgende:
Zilverenkruis: heb helemaal geen reet aan zorg gekregen of wat dan ook dit jaar dus ik verwacht 255 euronen.
Status: geen brief en ook geen geld
ze zijn je wettelijk verplicht om het op 1 april allemaal geregeld te hebben. als je dan nog niks hebt, kun je ze in ieder geval even bellen. aanklagen kan altijd nog, daarna...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:49 schreef tylerdurden22 het volgende:
kan ik AGIS aanklagen als ik voor 1 april nog niets heb gehoord..?
Zonde gek, prijzen gaan erg snel behoorlijk dalenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:10 schreef Dovenwereld het volgende:
Ik heb ook brief gehad.. .255 euro ...wordt nu meteen besteden aan nieuwe comptuer ...
Het zal mij ook niks verbazen. Waarom stappen jullie ook niet over op een andere zorgverzekeraar, zoals de Friesland. Een uitstekende service en goedkoper. Agis is ruk, en stelt ook niet veel voor nu de politie niet meer collectief bij de Agis zit, dus jullie premie zal ook wel keihoog worden denk ik zo. Ik heb ook altijd bij de Agis gezeten tot vorig jaar, en het onnodige gestress door dat kutbedrijf Agis mis ik totaal niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:57 schreef Lekkerpeuk het volgende:
Het zal mij zeeeeeeeeeeer verbazen als ik 1 april mijn geld heb van Agis, wat een ellende heb ik met die gasten gehad. Ik vrees dat het weer uren bellen wordt, met die domme, domme, INTENS domme dames daar.
Zal wel vrijdag worden, op zaterdag werken ze toch niet?quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:12 schreef PabloLopez het volgende:
nog niks binnen, niet verwonderlijk die AASGIEREN storten pas op laatste moment
Ik ben verzekerd bij de menzis.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:14 schreef .Sparkling. het volgende:
Help!
Ik zit bij cz. Ik heb daar de internetverzekering en een hele tijd geleden heb ik al een brief gekregen waarin onder andere stond:
Te ontvangen / te verrekenen no-claimteruggave: 128,55
Ik ben pas sinds 1 juli 2006 daar verzekerd (toen werd ik 18).
Nu keek ik net even bij mij no claim en staat daar ineens dat ik nog maar recht heb op 59 euro omdat ik 60 euro kosten aan de apotheek heb gemaakt.
Als ik kijk bij wat ik heb verbruikt klopt dat wel, ik weet alleen niet wat ik van de apotheek heb.
Hoe werkt het met de pil als je onder de 21 bent? Want dan hoef je hem niet zelf te betalen. Doet de verzekering het dan en gaat dat van je no claim af of hoe gaat dat?
En kunnen ze het zomaar doen om mij eerst bericht te doen dat ik 128 euro terug krijg en nu ineens nog maar 59?
Ja, denk ik ook. Beetje jammer dat ik de pil wel vergoed krijg als ik ouder dan 21 ben. Daar ben ik namelijk wel aanvullend voor verzekerd. Dan zou het niet van mijn no claim af gaan toch?.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:50 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Ik ben verzekerd bij de menzis.
Dat van de pil is bij mij ook van mijn no-claim afgegaan. Ik heb naar de menzis een e-mail gestuurd over dat bedrag wat er af was gegaan, want ik dacht ook dat de pil er gewoon bij in zou zitten. Maar tot nu toe nog geen bericht terug. Dus misschien dat die kosten bij jou van de pil zijn.
Heeft iemand al het geld gestort gekregen van de menzis?
mazzelpikquote:Op donderdag 29 maart 2007 11:20 schreef superhaagie het volgende:
Waar blijft die doekoeeeee
Van Azivo
Woeps! Het is er al
quote:
Tering waarom zo veel?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:19 schreef deedeetee het volgende:
480,95 , net gestort door CZ
KASSA !!!!
![]()
Dat dusquote:Op donderdag 29 maart 2007 10:15 schreef SjaakKnaak het volgende:
Ik wil geld zien!!!
geld geld geld!!!
heb jij je geld al ontvangen van de Friesland want ik nog niet, ik heb enkelt een brief gehad met de medeling dat ze binnenkort een brief zullen sturen waar het bedrag in zou staan wat ik zou ontvangen en dat dat bedrag nog kon veranderen. Die brief heb ik dus ook nog niet ontvangen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:27 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Het zal mij ook niks verbazen. Waarom stappen jullie ook niet over op een andere zorgverzekeraar, zoals de Friesland. Een uitstekende service en goedkoper. Agis is ruk, en stelt ook niet veel voor nu de politie niet meer collectief bij de Agis zit, dus jullie premie zal ook wel keihoog worden denk ik zo. Ik heb ook altijd bij de Agis gezeten tot vorig jaar, en het onnodige gestress door dat kutbedrijf Agis mis ik totaal niet.
Vind je? Het is voor 1 april dus ze hebben nog tot morgenmiddag.....(weekend enzo)quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:24 schreef shoarmaking het volgende:
Vandaag ontvangen, Groene land.
Wel lekker laat
Ik heb even voor je gezocht op de site van CZ. Als je een aanvullende jongeren verzekering hebt na je 21ste dan wordt de pil voor 100% vergoed. Dus waarschijnlijk gaat het dan niet van je no claim af. Maar misschien dat als je 21 bent er geen no claim meer is. Dat willen ze namelijk afschaffen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:00 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ja, denk ik ook. Beetje jammer dat ik de pil wel vergoed krijg als ik ouder dan 21 ben. Daar ben ik namelijk wel aanvullend voor verzekerd. Dan zou het niet van mijn no claim af gaan toch?.
Nou ja, ik heb ze ook een mailtje gestuurd over waarom ik eerst een brief kreeg van die 128 en nu blijkt dat ik nog maar 59 krijg. Vind het echt niet netjes, ze hebben helemaal geen bericht gedaan over dat het niet klopt ofzo
Neequote:Op donderdag 29 maart 2007 19:19 schreef w00h00 het volgende:
Menzis al gestort?
2 weken terug de brief en vanmorgen mn centjes mogen ontvangenquote:Op donderdag 29 maart 2007 20:22 schreef renwan het volgende:
Ook mensen die nog niks van OZ gehad hebben?![]()
Dan begin ik me af te vragen of ik dat geld uberhaupt nog krijg, ik heb het volgende week hard nodig!quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:30 schreef RedBitch het volgende:
[..]
2 weken terug de brief en vanmorgen mn centjes mogen ontvangen![]()
Het is toch nog geen 1 april? Voor 1 april moeten ze het geld hebben gestort, waarschijnlijk krijg je je brief tegelijk met het geld als je die brief nog niet gehad hebt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:37 schreef renwan het volgende:
[..]
Dan begin ik me af te vragen of ik dat geld uberhaupt nog krijg, ik heb het volgende week hard nodig!![]()
De brief heb ik al gehad, ik maak me alleen zorgen omdat ik m'n administratie een beetje door elkaar heb gegooid waardoor er dus nog een rekening van OZ niet betaald is. Ben nu bang dat ze dat geld dus maar inhouden om die rekening te compenseren.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:00 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Het is toch nog geen 1 april? Voor 1 april moeten ze het geld hebben gestort, waarschijnlijk krijg je je brief tegelijk met het geld als je die brief nog niet gehad hebt.
Ja ze gaan compenseren als je een rekening niet betaald hebt inderdaad. Anders bel je morgen even hoe het zit? Maar dan nog, je zult dan toch eerst die openstaande rekening moeten betalen lijkt mij.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:01 schreef renwan het volgende:
[..]
De brief heb ik al gehad, ik maak me alleen zorgen omdat ik m'n administratie een beetje door elkaar heb gegooid waardoor er dus nog een rekening van OZ niet betaald is. Ben nu bang dat ze dat geld dus maar inhouden om die rekening te compenseren.
Van de OZ site:quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:05 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Ja ze gaan compenseren als je een rekening niet betaald hebt inderdaad. Anders bel je morgen even hoe het zit? Maar dan nog, je zult dan toch eerst die openstaande rekening moeten betalen lijkt mij.
Mijn rekening is nog van dit jaar, achja ik ga er al niet meer van uit dat ik het krijgquote:Compensatie met nog openstaande vorderingen van de nominale premie (2005 en voorgaande jaren) kan op grond van algemeen geldende wettelijke regels plaatsvinden.
Ik heb niks gehoord dus ik ga morgen wel eens bellen hoe het zit.quote:Indien u geen aanspraak meer kunt maken op een no-claim teruggave wordt u hiervan tussentijds op de hoogte gesteld door OZ zorgverzekeringen.
Hoiquote:Op donderdag 29 maart 2007 10:00 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ja, denk ik ook. Beetje jammer dat ik de pil wel vergoed krijg als ik ouder dan 21 ben. Daar ben ik namelijk wel aanvullend voor verzekerd. Dan zou het niet van mijn no claim af gaan toch?.
Nou ja, ik heb ze ook een mailtje gestuurd over waarom ik eerst een brief kreeg van die 128 en nu blijkt dat ik nog maar 59 krijg. Vind het echt niet netjes, ze hebben helemaal geen bericht gedaan over dat het niet klopt ofzo
Heb je zorgverzekerd 1 of zorgverzekerd 2? Bij 2 wordt de pil tot 100 euro (dacht ik) vergoed en bij 1 niet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:17 schreef Greys het volgende:
[..]
HoiIk ben ook bij Menzis verzekerd, ik ben boven de 21 en mijn pil ging toch echt van mijn No Claim af, ondanks dat ik er aanvullend voor verzekerd ben. De rekening van de apotheek opsturen, dan krijg je het terug. Maar ik had niet verwacht dat het van mijn No Claim af zou gaan. Dan heb ik het eigenlijk twee keer betaald, toch? Eerst bij de apotheek, en dan nog aftrekken van de No Claim. Of maak ik nou een denkfout hier
![]()
Klaag ze aan, maar wat is nou het wezenlijke verschil tussen geld krijgen op 30 maart of 4 april?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 07:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Op de website van de Friesland Zorgverzekeraar staat dat ze begin april uitkeren.
Ik meende dat de no-claim wettelijk voor 1 april op de rekening moet staan.
Waarom doet de Friesland het dan toch anders?
Bovendien heb ik het geld nodig, het lijkt me dat ik sterk sta als ik hier werk van ga maken?
Ik doe met je mee, ik vind het niet netjes van De Friesland. Ik heb nog wel een klein beetje hoop dat het vandaag nog wordt gestort.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 07:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Op de website van de Friesland Zorgverzekeraar staat dat ze begin april uitkeren.
Bovendien heb ik het geld nodig, het lijkt me dat ik sterk sta als ik hier werk van ga maken?
Ja als je ziet dat ik de brief 3 weken geleden al kreeg, met daarin...quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:02 schreef Slasher het volgende:
[..]
Vind je? Het is voor 1 april dus ze hebben nog tot morgenmiddag.....(weekend enzo)
Hier is het inmiddels ook gestort.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:45 schreef Guppyfriend het volgende:
en mn vriend heeft zn geld van Menzis ook
Waarschijnlijk zal het 2 april dan worden ivm het weekend, maar echt.. stelletje jankerds.. het is nog geeneens 1 april. Vandaag of zaterdag kan ook nog.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:31 schreef mardybum het volgende:
[..]
Ik doe met je mee, ik vind het niet netjes van De Friesland. Ik heb nog wel een klein beetje hoop dat het vandaag nog wordt gestort.
Volgens mij is het nog geen 1 april, de dag is nog jong ( zie tjidstip post 07.25)quote:Op vrijdag 30 maart 2007 07:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
OOkquote:
Maar die no claim geldt toch alleen voor de basisverzekering?quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:17 schreef Greys het volgende:
[..]
HoiIk ben ook bij Menzis verzekerd, ik ben boven de 21 en mijn pil ging toch echt van mijn No Claim af, ondanks dat ik er aanvullend voor verzekerd ben. De rekening van de apotheek opsturen, dan krijg je het terug. Maar ik had niet verwacht dat het van mijn No Claim af zou gaan. Dan heb ik het eigenlijk twee keer betaald, toch? Eerst bij de apotheek, en dan nog aftrekken van de No Claim. Of maak ik nou een denkfout hier
![]()
Er is toch duidelijk bepaald dat het voor 1 april gestort moet worden mijn bank stort niet in het weekend dus moet het vandaag binnen zijn. Ik moet bij hun toch ook op tijd betalen (wat ook altijd gebeurd) dus verwacht ik dat ook van hun.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:36 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal het 2 april dan worden ivm het weekend, maar echt.. stelletje jankerds.. het is nog geeneens 1 april. Vandaag of zaterdag kan ook nog.
Tsja eh dat jouw bank niet in weekend overschrijft is niet hun probleem dacht ik zo.. je hebt het vast vandaag of morgen wel binnen en wat betreft op tijd betalen.. een of 2 dagen verschil maakt voor de verzekering ook niks uit.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:58 schreef mardybum het volgende:
[..]
Er is toch duidelijk bepaald dat het voor 1 april gestort moet worden mijn bank stort niet in het weekend dus moet het vandaag binnen zijn. Ik moet bij hun toch ook op tijd betalen (wat ook altijd gebeurd) dus verwacht ik dat ook van hun.
Maar wat ik in mijn vorige post ook al zei is dat ik nog een klein beetje hoop heb dat het op tijd wordt gestort.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:25 schreef jd1982 het volgende:
Als je zonder die no-claim dit weekend in de problemen komt ben niet goed met geld
studenten en bijstandmoeders (om maar even in de hokjesgeest te denken) zullen er anders best op zitten te wachten, dat kan ik me wel voorstellenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:27 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Inderdaad.
En degene die gaan lopen mekkeren dat het niet voor 1 april gestort is maar op 2 april pas op de rekening staat, moet maar naar een andere bank toe. Die datum valt nu eenmaal klote en men probeert het voor 1 april te doen, maar zal vast niet altijd lukken ivm trage banken.
Het gaat er juist om dat de Friesland op hun website heeft gezegd de no-claim pas begin april te storten en dan heb ik het ook 2 april niet op mijn rekening.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:27 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Inderdaad.
En degene die gaan lopen mekkeren dat het niet voor 1 april gestort is maar op 2 april pas op de rekening staat, moet maar naar een andere bank toe. Die datum valt nu eenmaal klote en men probeert het voor 1 april te doen, maar zal vast niet altijd lukken ivm trage banken.
Omdat zij jou op deze manier straffen vanwege het feit dat ik vorig jaar mijn premie altijd structureel een week te laat betaaldequote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:40 schreef mardybum het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat de Friesland op hun website heeft gezegd de no-claim pas begin april te storten en dan heb ik het ook 2 april niet op mijn rekening.
Ik heb het gelukkig niet nodig maar het gaat me gewoon om het principe. Ik betaal het hele jaar netjes op tijd mijn premie waarom kunnen hun dat niet doen dan.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:46 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Omdat zij jou op deze manier straffen vanwege het feit dat ik vorig jaar mijn premie altijd structureel een week te laat betaalde
Goh en ik maar denken dat 2 april ook onder begin april viel..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:40 schreef mardybum het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat de Friesland op hun website heeft gezegd de no-claim pas begin april te storten en dan heb ik het ook 2 april niet op mijn rekening.
Daar heb je helemaal gelijk in maar ze moeten toch voor 1 april storten toch niet erna.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:47 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Goh en ik maar denken dat 2 april ook onder begin april viel..![]()
Laatste wat ik erover zeg wat zo hoog zit het me nou ook niet. Maar de Friesland heeft op hun website gezet dat zij begin april zullen beginnen storten dan kan je het nooit voor 1 april hebben en dat is nou de datum die is afgesproken is. Als zij op hun website hadden gezet wij zullen eind maart beginnen met storten was er geen probleem geweest.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:13 schreef MM-Luna het volgende:
Ja maar soms storten ze wel op tijd, maar verwerkt de bank dit te laat.. waardoor je het (als je het niet vandaag of morgen krijgt) het maandag zult ontvangen ivm dat 1 april op een zondag valt.
Begin april.. dat is het nu toch nog niet. Dat 1 april is een richtdatum, 1 of 2 dagen later vergaat de wereld ook niet van. Als ze het mij morgen zouden overmaken, heb ik het dezelfde dag nog.. omdat mijn bank nu eenmaal vlot is. Maar doen ze die datum overmaken naar sns of postbank, dan duurt het een aantal dagen langer. Dan hebben ze alsnog op tijd de boel overgemaakt, namelijk voor 1 april.. maar dan doet de bank er langer over.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:16 schreef mardybum het volgende:
[..]
Laatste wat ik erover zeg wat zo hoog zit het me nou ook niet. Maar de Friesland heeft op hun website gezet dat zij begin april zullen beginnen storten dan kan je het nooit voor 1 april hebben en dat is nou de datum die is afgesproken is. Als zij op hun website hadden gezet wij zullen eind maart beginnen met storten was er geen probleem geweest.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:30 schreef skiczukie het volgende:
De Friesland nog steeds niet. Loesewrts.
Wat wil je nou met je post zeggen?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:43 schreef Slasher het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog geen 1 april, de dag is nog jong ( zie tjidstip post 07.25)
Ik vind wel dat je een beetje als een jankerd overkomt, werk van maken. jeepers....![]()
Volgens mij sta je helemaal niet sterk het is namelijk nog geen 1 april....![]()
in mijn geval krijg ik een aparte brief en mijn vrouw 1 briefquote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:41 schreef Argento het volgende:
Mijn vrouw en ik zijn allebei op 1 polis bij De Amersfoortse verzekerd (via mijn werk). Vandaag krijg IK een brief waarin staat dat ik niks krijg. Dat klopt. Maar over mijn vrouw wordt met geen woord gerept. Iemand enig idee hoe dat werkt?
Voor SOA's heb je gratis klinieken, dus die tellen dan niet mee...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:11 schreef Brighteyes het volgende:
Natuurlijk, mensen vragen er niet om, om ziek te worden, maar sommige dingen zijn mss wel te wijten aan gedrag, soa's, griepjes wegens slechte weerstand etc. etc.
idem, hoogstwaarschijnlijk aankomende week, begin April..quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:09 schreef dennis200 het volgende:
Zijn er mensen die hun no claim van Agis al ontvangen hebben?
Ik heb wel de brief gehdad dat ik 239 terug zou krijgen maar ik heb nog niets ontvangen
Juist, ik ga een deurwaarder inschakelen!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 12:42 schreef SimtekF1 het volgende:
Schijt Agis, heb ook nog niks gehad.
Voor 1 april is toch ook gewoon voor 1 april, echt typisch dit.
Ik leg het mensen altijd uit als "een soort vooruitbetaald verplicht eigen risico".quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:58 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Hoe moet ik die ziektekosten-noclaim nou eigenlijk zien?
Hebben ze je weer terug gevraagd bij de Ohra?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:20 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ik leg het mensen altijd uit als "een soort vooruitbetaald verplicht eigen risico".
Hebben er veel mensen trouwens een herziening no claim 2005 gekregen? Er zijn ontzettend veel ziekenhuizen die behandelingen ontzettend laat indienen. Soms wel anderhalf jaar na dato. En dan krijg je weer klanten aan de lijn die op ons lopen te blaffen dat het belachelijk is dat we nu pas weer terug vorderen.![]()
Ik kreeg trouwens alle no claim terug.![]()
Ik ben in 2005 bij het UMCG geweest voor een behandeling en die stond niet op de specificatie van de no-claim 2005. Ik heb wel eerst een groot deel teruggekregen, waarvan ik op voorhand al wist dat ik dat moest gaan terugbetalen. In de tussentijd natuurlijk wel uitgevenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:20 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ik leg het mensen altijd uit als "een soort vooruitbetaald verplicht eigen risico".
Hebben er veel mensen trouwens een herziening no claim 2005 gekregen? Er zijn ontzettend veel ziekenhuizen die behandelingen ontzettend laat indienen. Soms wel anderhalf jaar na dato. En dan krijg je weer klanten aan de lijn die op ons lopen te blaffen dat het belachelijk is dat we nu pas weer terug vorderen.![]()
Ik kreeg trouwens alle no claim terug.![]()
nog een klant die het niet heeft gekregen? ik heb het ook niet gekregen van mijn verzekeraar. het had vandaag bijgeschreven moeten zijn.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:12 schreef worldpimber het volgende:
Wat een kankerlijer bij Agis, godverdomme gezeik...Wat kun je hiertegen doen
?
En dan sturen ze nog zo een kut enquete ook, of ik die even wil invullen.![]()
Misschien is het wel een vage 1 april grapquote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:15 schreef S1nn3rz het volgende:
het gaat om het principe dat het voor 1 april bijgeschreven had moeten zijn, en dat doen ze dus gewoon niet.![]()
Da's niet geluktquote:Op maandag 2 april 2007 11:45 schreef -Sum- het volgende:
agis site:
Vraag 4. Wanneer ontvang ik mijn no-claimteruggave?
Als er recht op teruggave bestaat, zult u daar in maart 2007 bericht over ontvangen. Vervolgens zal de betaling voor april 2007 plaatsvinden.
Idd. Dat was mijn idee ook al.quote:Op maandag 2 april 2007 12:00 schreef navigator het volgende:
Hoerige kut agis. Nog niks binnen.Ik ga ook automatische incasso stopzetten en betaal elke maand pas keurig NA de eerste aanmaning![]()
Ja, dat zal ze lerenquote:Op maandag 2 april 2007 12:00 schreef navigator het volgende:
Hoerige kut agis. Nog niks binnen.Ik ga ook automatische incasso stopzetten en betaal elke maand pas keurig NA de eerste aanmaning![]()
nou ja, leren zal het ze misschien niets. ik krijg wel het idee dat mensen het toch nooit goed kunnen doen.quote:
dan zou ik direct het voorschot wat je maadelijks overmaakt aan je leverancier maar eens gaan verlagen.quote:Op maandag 2 april 2007 12:13 schreef wdn het volgende:
CZ afgelopen zaterdag 255 euro teruggekregen.
Samen met 590 euro stookosten retour heb ik een leuke maand
Alleen de gemeente wil ook nog eens 225 euro hebben dus dat was even een kleine domper.
Wellicht.. kun je beter nu even heen bellen om te vragen wat de reden is van het late storten. Wellicht is er wat met de bank of weet ik wat.. wellicht is er zelfs wel iets mis gegaan, wellicht werken er daar ook maar gewoon mensen. Echt, dit soort berichten van.. ik ga naar een andere verzekeraar, ik betaal pas op de laatste dag.. kinderachtig gewoon. Het is 1 dag te laat, verzekering doet zelf ook niet zo moeilijk als je een dag of zelfs een week te laat betaald en daarnaast.. verander dan ook direct even van bank, want die doen er soms ook wel lang over.quote:Op maandag 2 april 2007 12:10 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nou ja, leren zal het ze misschien niets. ik krijg wel het idee dat mensen het toch nooit goed kunnen doen.
als de prijzen voor brandstoffen te hoog zijn zijn we te passief, en als we zoiets doen gaat iedereen![]()
lopen roepen.
ik zet zelf ook de automatische incasso stop, en betaal pas op de allerlaatste dag. daarnaast ben ik verzekerde af per 31-12-2007 en kies een andere verzekeraar.
als er nu maar genoeg mensen zijn die dit doen leren ze er vast wel wat van.
nee dat klopt dus niet. eenovermaking via bank duurt uiterlijk 2 werkdagen.quote:Op maandag 2 april 2007 12:38 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Wellicht.. kun je beter nu even heen bellen om te vragen wat de reden is van het late storten. Wellicht is er wat met de bank of weet ik wat.. wellicht is er zelfs wel iets mis gegaan, wellicht werken er daar ook maar gewoon mensen. Echt, dit soort berichten van.. ik ga naar een andere verzekeraar, ik betaal pas op de laatste dag.. kinderachtig gewoon. Het is 1 dag te laat, verzekering doet zelf ook niet zo moeilijk als je een dag of zelfs een week te laat betaald en daarnaast.. verander dan ook direct even van bank, want die doen er soms ook wel lang over.
Overmaking via bank duurt zeker niet altijd uiterlijk 2 werkdagen, sommige banken hebben daar zelfs 5 dagen voor staan. En ja verzekeraard wisten het, maar hebben ook wel meer te doen, zijn ook maar mensen dus kan me voorstellen dat het niet vlekkeloos verloopt. Nu heb jij het over snel oordelen en ondertussen zeg je dat alle verzekeraars denken van up the crackhole.. enzovoorts, klopt niet he. Wellicht dat ze dat bij jou hebben gedaan.. maar meerendeel niet. Anyway, men moet niet zo janken om die no-claim, het is nog maar 2 april.quote:Op maandag 2 april 2007 12:43 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nee dat klopt dus niet. eenovermaking via bank duurt uiterlijk 2 werkdagen.
de verzekeraars wisten al vanaf begin dit jaar dat ze het geld voor 1 april op rekening van de verzekerden moesten storten.
dat wil dus zeggen dat als ze afgelopen vrijdag een storting hadden gedaan het vandaag bij moeten zijn geschreven.
dit is niet het geval. daarnaast heeft de wetgever gesteld dat de no claim korting voor deze datum overgemaakt moest zijn.
de verzekeraars denken gewoon : up the crackholewij maken het wel over wanneer het ons uitkomt.
ik heb inmiddels contact opgenomen met mijn verzekeraar, en na een heel lang verhaal blijkt dus gewoon dat ze het bewust te laat hebben overgemaakt.
dus niet zo snel oordelen.![]()
als je mijn post duidelijk en goed had gelezen had je kunnen zien dat in het gesprek dat ik heb gehad men heeft toegegeven het geld bewust te laat heeft overgemaakt. dus wel duidelijk een gevalletje up the crackholequote:Op maandag 2 april 2007 12:51 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Overmaking via bank duurt zeker niet altijd uiterlijk 2 werkdagen, sommige banken hebben daar zelfs 5 dagen voor staan. En ja verzekeraard wisten het, maar hebben ook wel meer te doen, zijn ook maar mensen dus kan me voorstellen dat het niet vlekkeloos verloopt. Nu heb jij het over snel oordelen en ondertussen zeg je dat alle verzekeraars denken van up the crackhole.. enzovoorts, klopt niet he. Wellicht dat ze dat bij jou hebben gedaan.. maar meerendeel niet. Anyway, men moet niet zo janken om die no-claim, het is nog maar 2 april.
Wellicht zou je zelf ook even wat beter moeten lezen? Niet alle verzekeringsgedoe maakt te laat over, niet alle verzekeringsgedoe heeft dit expres gedaan indien het wel iets te laat is gegaan, niet alle banken maken binnen 2 dagen alles over..quote:Op maandag 2 april 2007 13:10 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
als je mijn post duidelijk en goed had gelezen had je kunnen zien dat in het gesprek dat ik heb gehad men heeft toegegeven het geld bewust te laat heeft overgemaakt. dus wel duidelijk een gevalletje up the crackhole
daarnaast hebben ze inderdaad misschien meer te doen, maar daarom wisten ze ook al 3 maanden (zo niet al veel langer) dat het geld voor een bepaalde datum op een ieders rekenig bijgeschreven hoorde te zijn.
ik weet trouwens niet bij welke voor oorlogse bank je zit, maar 5 dagen maak ik helemaal nergens meer mee. zelfs een buitenlandse betaling gaat sneller.
en mocht het al 5 dagen zijn dat is dat nog niet van toepassing aangezien de wetgever bepaalde dat het geld voor 1 april overgemaakt hoorde te zijn. en dan bedoel ik dus niet dat het geparkeerd op een rekening staat, maar echt bijgeschreven op de rekening van de verzekerde.
je maakt het wel een beetje belachelijk nu.quote:Op maandag 2 april 2007 13:27 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Wellicht zou je zelf ook even wat beter moeten lezen? Niet alle verzekeringsgedoe maakt te laat over, niet alle verzekeringsgedoe heeft dit expres gedaan indien het wel iets te laat is gegaan, niet alle banken maken binnen 2 dagen alles over..
Er zijn genoeg uitzonderingen.. en daar heb ik het over. Maar goed, ga maar een protestactie opzetten.. spandoekje erbij en mensen oproepen voorlopig niet meer te betalen. Hup, actie!
S1nn3rZquote:Op maandag 2 april 2007 13:30 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
je maakt het wel een beetje belachelijk nu.![]()
er zijn bepaalde afspraken gemaakt tussen verzekeraar en verzekerde. wat is het nut van die afspraken als ze toch niet worden nagekomen?
mag ik dan ook elke maand onder het mom van "ja maar ik had het zo druk" de premie te laat betalen?
mensen verzekeren is hun core business, dan behoor je alle regels te kennen en mocht het druk worden extra bezetting te regelen.
of vind je het ook normaal dat je werkgever je salaris te laat overmaakt omdat hij het te druk had?![]()
Bepaalde afspraken zal best ja, men doet vast ook wel hun best die na te komen. En ja, jij mag best iedere maand de premie te laat betalen.. men heeft vaak een maand speling. Het is allemaal heel vervelend, maar dat soort dingen komen nu eenmaal voor. Nu kun je een heleboel heisa gaan maken om dit soort dingen, maar je schiet er niks mee op.. behalve dan dat het wellicht voor bepaalde mensen hun levensdoel is ofzoiets.quote:Op maandag 2 april 2007 13:30 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
je maakt het wel een beetje belachelijk nu.![]()
er zijn bepaalde afspraken gemaakt tussen verzekeraar en verzekerde. wat is het nut van die afspraken als ze toch niet worden nagekomen?
mag ik dan ook elke maand onder het mom van "ja maar ik had het zo druk" de premie te laat betalen?
mensen verzekeren is hun core business, dan behoor je alle regels te kennen en mocht het druk worden extra bezetting te regelen.
of vind je het ook normaal dat je werkgever je salaris te laat overmaakt omdat hij het te druk had?![]()
nee, ik vind het wrang dat ik als klant (die toch elke maand dik 200 oude guldens overmaakt) blijkbaar niet echt serieus wordt genomen.quote:Op maandag 2 april 2007 13:33 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Bepaalde afspraken zal best ja, men doet vast ook wel hun best die na te komen. En ja, jij mag best iedere maand de premie te laat betalen.. men heeft vaak een maand speling. Het is allemaal heel vervelend, maar dat soort dingen komen nu eenmaal voor. Nu kun je een heleboel heisa gaan maken om dit soort dingen, maar je schiet er niks mee op.. behalve dan dat het wellicht voor bepaalde mensen hun levensdoel is ofzoiets.
ik hoef helemaal niet naar klaagbaak, ik deel mijn ervaring met andere verzekerden.quote:Op maandag 2 april 2007 13:35 schreef MM-Luna het volgende:
Enne.. tis klaagbaak niet.. verhuizen dan maar!
Helaas. Helaas. Zijn de stookkosten voor een flat dus die worden gemiddeld over de hele flat en achteraf individueel berekend. Overigens 750 euro betaald en bij 600 terug (netjes van mij toch?). Ik heb in 8 jaar tijd de verwarming 1x aangehad ofzo (1 van de meters staan op 18 en de rest op 0) omdat mijn 8 buren en alles in de kolom boven me stoken als GEKKEN.quote:Op maandag 2 april 2007 12:14 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dan zou ik direct het voorschot wat je maadelijks overmaakt aan je leverancier maar eens gaan verlagen.![]()
Oh nee hoor, prima om een boel heisa te gaan maken.. maar wellicht is het meer terecht om dat NA de datum te doen ipv zoals velen dat hier doen, er voor. En wellicht ook gewoon bij je maatschappij.. of kom met concrete acties als je iets doen wilt.. maar hier de hele tijd gaan klagen helpt ook niet echt he.quote:Op maandag 2 april 2007 13:36 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nee, ik vind het wrang dat ik als klant (die toch elke maand dik 200 oude guldens overmaakt) blijkbaar niet echt serieus wordt genomen.
en wat ik al eerder zei, het is toch nooit goed. doen mensen niets dan zijn de nederlanders altijd weer passief, en probeer je voor jezelf iets te doen is het ook weer niet goed, want dan sta je heisa te maken.![]()
op dit moment heb ik alles gedaan wat ik kon, en wel na de verstreken datum. ik heb contact met hen opgenomen, en ook hen duidelijk gemaakt dat ik het niet eens ben met de gang van zalen.quote:Op maandag 2 april 2007 13:41 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Oh nee hoor, prima om een boel heisa te gaan maken.. maar wellicht is het meer terecht om dat NA de datum te doen ipv zoals velen dat hier doen, er voor. En wellicht ook gewoon bij je maatschappij.. of kom met concrete acties als je iets doen wilt.. maar hier de hele tijd gaan klagen helpt ook niet echt he.
Anyway, als die hufters het voor 1 april gestort moeten hebben dan moeten ze dat dan dus ook gewoon doen. En niet begin april.quote:Op maandag 2 april 2007 12:51 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Overmaking via bank duurt zeker niet altijd uiterlijk 2 werkdagen, sommige banken hebben daar zelfs 5 dagen voor staan. En ja verzekeraard wisten het, maar hebben ook wel meer te doen, zijn ook maar mensen dus kan me voorstellen dat het niet vlekkeloos verloopt. Nu heb jij het over snel oordelen en ondertussen zeg je dat alle verzekeraars denken van up the crackhole.. enzovoorts, klopt niet he. Wellicht dat ze dat bij jou hebben gedaan.. maar meerendeel niet. Anyway, men moet niet zo janken om die no-claim, het is nog maar 2 april.
Gat in je hand is niet te verzekerenquote:Op maandag 2 april 2007 14:06 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Hebben julie dta nou ook? Krijg je geld terrug als zijnde extraatje.
Is het alweer bijna op en je weetnieteens wat
Das echt wel naar... Ik weet enkelt dat ik een boek heb bsteld op ebay incl. verz.
En nu ben ik alweer door die 200 heen
Life is miserable.
quote:Op maandag 2 april 2007 15:02 schreef dennis200 het volgende:
Ze hebben het waarschijnlijk ook voor 1 april overgemaakt maar 1 april viel op zondag dus staat het er een dagje later op kan gebeuren
Dat meen je niet. HoerudeFriesland.quote:Op maandag 2 april 2007 14:05 schreef Biogarde het volgende:
Hier is het 2 minuten geleden gestort.
ABN-Amro.
Oh boehoehoe..quote:Op maandag 2 april 2007 13:59 schreef navigator het volgende:
[..]
Anyway, als die hufters het voor 1 april gestort moeten hebben dan moeten ze dat dan dus ook gewoon doen. En niet begin april.
Waar bemoei je je eigenlijk mee, jij bent degene die loopt te janken.
Tsja netter.quote:Op maandag 2 april 2007 15:11 schreef dennis200 het volgende:
Ja het zou inderdaad netter geweest zijn als ze het wat eerder hadden overgemaakt en niet op het allerlaatste moment
Dat is wel waar
Ga jij eens even lekker deaud ofzoquote:Op maandag 2 april 2007 15:50 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Oh boehoehoe..
Ik krijg ook no claim geld terug, mag er dus mee bemoeien en het is geheel ontopic.![]()
Nou ik ben er daar in ieder geval 1 van die elke maand op tijd betaald.quote:Op maandag 2 april 2007 15:52 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Tsja netter.
Vraag me overigens af hoeveel mensen hier die nu lopen te klagen, ook daadwerkelijk zelf elke maand de premie op tijd storten. Maar goed, lijkt me mooi als er lui zijn die de maatschappijen willen gaan aanklagen ofzo.. ben je direct van je centen af![]()
Ze zullen het er wel om doen, daar de verstandhouding tussen Univé en mij niet meer zo geweldig isquote:Op dinsdag 3 april 2007 09:17 schreef Slasher het volgende:
Das raar... ik heb het allang binnen. vorige week al....
heb ze net maar eens gebeld..quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:22 schreef avotar het volgende:
Nationale Nederlanden ook nog niet binnen..
Je hebt het zelf betaald hoorquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:25 schreef tylerdurden22 het volgende:
Gisteren op maandag 2 april lekker 255 euros teruggekregen van de Agis..
rondje van de zaak jongens
Die brief heb ik ook gehad, maa het geld...?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:08 schreef M42 het volgende:
Ik zit bij de FBTO en heb de brief al gehad, ik denk dat onderhand het geld ook al is overgemaakt.
WTFquote:Op dinsdag 3 april 2007 18:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hiero de Friesland..
Het duurt even, maar dan heb je ook wat!
Ik heb m'n no claim terug.. 164,75 omdat de maand april van de 255 euro is afgetrokken.
dat maakt toch in principe niets uit? anders storten ze de no claim volledig en een dag later halen ze de premie er weer af.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:43 schreef worldpimber het volgende:
[..]
WTF!
Moeten ze bij mij niet flikken![]()
Nog steeds niks binnen trouwens
Ik vraag me ook al af of ze zo niet gaan vertellen dat ze eigenlijk niet eens mijn rekeningnummer weten
Het is volgens mij 'strafbaar'. Dit omdat je niet zonder toestemming mag afschrijven (van eventuele tegoeden).quote:Op woensdag 4 april 2007 00:14 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat maakt toch in principe niets uit? anders storten ze de no claim volledig en een dag later halen ze de premie er weer af.![]()
In principe maakt het niet veel uit maar dit mag alleen indien je daarvoor toestemming hebt verleend.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hiero de Friesland..
Het duurt even, maar dan heb je ook wat!
Ik heb m'n no claim terug.. 164,75 omdat de maand april van de 255 euro is afgetrokken.
Wellicht even bellen?quote:Op woensdag 4 april 2007 16:09 schreef Maria45 het volgende:
Zijn er nog meer mensen die nog geen no claim gestort hebben gekregen ?
Maar die wel de brief hebben ontvangen dat ze no claim terug krijgen?Van Agis?
hoezo? Opeisbare vorderingen kun je toch, mits zij voldoende verband houden met elkaar, gewoon verrekenen? In dit geval lijkt me de vordering van de verzekeraar op de verzekerde (premie) prima te verrekenen met de vordering van de verzekerde op de verzekeraar (noclaimteruggaaf).quote:Op woensdag 4 april 2007 04:31 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Het is volgens mij 'strafbaar'. Dit omdat je niet zonder toestemming mag afschrijven (van eventuele tegoeden).
Verekenen van openstaande bedragen uit het VERLEDEN mag dan weer wel![]()
Hoezo damnit? Jij wil dus geld terug krijgen, maar blijkbaar ben je zelf niet zo goed met betalen aan hun.quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:41 schreef JMarsden het volgende:
Hmm, volgens mij hebben ze mijn noclaim ook verrekend met openstaande premies.. damnit
Zit bij CZ..
Bel die sukkels maar, komen ze vast met de kutsmoes dat ze je rekeningnummer niet hebben.quote:Op maandag 9 april 2007 11:30 schreef Thrilled het volgende:
Ik heb ook nog niks, kzou rond 1 april 171 euro krijgen van CZ...
Hahaha, ja precies. Meer dan terecht lijkt me, wanbetalers horen geen no claim vergoeding te krijgen. Ze hebben misschien geen gebruik gemaakt van de zorg, maar er ook niet aan bijgedragen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:25 schreef bibi het volgende:
[..]
Hoezo damnit? Jij wil dus geld terug krijgen, maar blijkbaar ben je zelf niet zo goed met betalen aan hun.
![]()
![]()
![]()
Volgens mij sla je hier de plank volledig mis en heeft diegene die daarover klaagde een automatische incasso vrijgegeven, waardoor hij (of zij) dus ALTIJD goed op tijd betaald. Dan kunnen ze dus je NIEUWE premie ervanaf trekken. Of eerst je no-claim betalen en daarna je premie vorderen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hahaha, ja precies. Meer dan terecht lijkt me, wanbetalers horen geen no claim vergoeding te krijgen. Ze hebben misschien geen gebruik gemaakt van de zorg, maar er ook niet aan bijgedragen.
Het bedrag kan ook gestorneerd worden hoor. Dan heb je wel een automatische incasso maar kan het bedrag alsnog niet worden afgeschreven. Verder kan ik nergens uit opmaken dat JMarsden via auto incasso per maand betaald.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:44 schreef Furia het volgende:
[..]
Volgens mij sla je hier de plank volledig mis en heeft diegene die daarover klaagde een automatische incasso vrijgegeven, waardoor hij (of zij) dus ALTIJD goed op tijd betaald. Dan kunnen ze dus je NIEUWE premie ervanaf trekken. Of eerst je no-claim betalen en daarna je premie vorderen.
Wat laatste betreft zijn er twee opties:quote:Op woensdag 11 april 2007 12:53 schreef Syytön het volgende:
[..]
Het bedrag kan ook gestorneerd worden hoor. Dan heb je wel een automatische incasso maar kan het bedrag alsnog niet worden afgeschreven. Verder kan ik nergens uit opmaken dat JMarsden via auto incasso per maand betaald.
En tja, blijkbaar heeft hij dus nog openstaande premies, want ik meen dat je als je bij CZ verzekerd bent, vantevoren moest aangeven of je het bedrag verrekend wilde hebben met aankomende premies. No claim gaat over 2006, daarom mag er in principe alleen premies uit 2006 verrekend worden zonder toestemming van verzekerde te hebben gevraagd.
Ik zit zelf niet bij CZ ofzo maar ik meen dat het ergens in het eerste topic werd vermeld. Maarja, dat is wel typisch dat ze dat doen want officieel mag het niet. Maar sowieso stuurden ze al dit bericht naar verzekerde terwijl nog geen eens bekend was of het wettelijkgezien wel mocht (zelfs met toestemming). Ach ja het maakt toch ook eigenlijk niet zoveel uit, of je nu een bedrag terugkrijgt en meteen ook premie betaald, of dat je niets terugkrijgt maar ook een tijdje niets aan premie hoeft te betalen.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:07 schreef Furia het volgende:
[..]
Wat laatste betreft zijn er twee opties:
1. het klopt niet
2. andere zorgverzekeraars overtreden deze "wet"
Mijn vriend betaald altijd via automatische incasso (niet bij CZ), heeft GEEN toestemming gegeven voor iets dat jij noemt en loopt niet achter met premies. Toch hebben ze ook bij hem de premie van de maand april verrekend met de te betalen no-claim van 2006.
Ik reageerde op iemand die schijnbaar meerdere premies nog niet had betaald. Of de premie van april verrekend wordt of niet is eigenlijk niet eens boeiend. Mijn no claim werd zonder verrekening gestort (agis) en dezelfde dag werd mijn premie van mijn rekening afgeschreven. Uiteindelijk zou het niet anders zijn als ze de premie wel verrekend hadden.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:07 schreef Furia het volgende:
Mijn vriend betaald altijd via automatische incasso (niet bij CZ), heeft GEEN toestemming gegeven voor iets dat jij noemt en loopt niet achter met premies. Toch hebben ze ook bij hem de premie van de maand april verrekend met de te betalen no-claim van 2006.
Lekker op tijd, topservicequote:Op woensdag 18 april 2007 10:35 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben gister maar bij de Friesland langsgeweest omdat ik het nog steeds niet had, en jawel, het staat nu op mijn rekening.![]()
welke verzekeraar?quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:36 schreef Onderinvloed het volgende:
Ik heb ge-emaild waar het bleef. Kreeg een email terug dat we niks terugkregen, terwijl ik een brief heb waarin 255 euro staat. Toen heb ik opgebeld en na lang zoeken zeiden ze dat het kwam omdat ze geen rekeningnummer hadden. En dat terwijl onderaan de brief staat dat ze het op het bij hen bekende nr. 1234567 gaan storten! Nu duurt het nog 2 weken. Onbegrijpelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |