Die brief heb ik ook gehad, maa het geld...?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:08 schreef M42 het volgende:
Ik zit bij de FBTO en heb de brief al gehad, ik denk dat onderhand het geld ook al is overgemaakt.
WTFquote:Op dinsdag 3 april 2007 18:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hiero de Friesland..
Het duurt even, maar dan heb je ook wat!
Ik heb m'n no claim terug.. 164,75 omdat de maand april van de 255 euro is afgetrokken.
dat maakt toch in principe niets uit? anders storten ze de no claim volledig en een dag later halen ze de premie er weer af.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:43 schreef worldpimber het volgende:
[..]
WTF!
Moeten ze bij mij niet flikken![]()
Nog steeds niks binnen trouwens
Ik vraag me ook al af of ze zo niet gaan vertellen dat ze eigenlijk niet eens mijn rekeningnummer weten
Het is volgens mij 'strafbaar'. Dit omdat je niet zonder toestemming mag afschrijven (van eventuele tegoeden).quote:Op woensdag 4 april 2007 00:14 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat maakt toch in principe niets uit? anders storten ze de no claim volledig en een dag later halen ze de premie er weer af.![]()
In principe maakt het niet veel uit maar dit mag alleen indien je daarvoor toestemming hebt verleend.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hiero de Friesland..
Het duurt even, maar dan heb je ook wat!
Ik heb m'n no claim terug.. 164,75 omdat de maand april van de 255 euro is afgetrokken.
Wellicht even bellen?quote:Op woensdag 4 april 2007 16:09 schreef Maria45 het volgende:
Zijn er nog meer mensen die nog geen no claim gestort hebben gekregen ?
Maar die wel de brief hebben ontvangen dat ze no claim terug krijgen?Van Agis?
hoezo? Opeisbare vorderingen kun je toch, mits zij voldoende verband houden met elkaar, gewoon verrekenen? In dit geval lijkt me de vordering van de verzekeraar op de verzekerde (premie) prima te verrekenen met de vordering van de verzekerde op de verzekeraar (noclaimteruggaaf).quote:Op woensdag 4 april 2007 04:31 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Het is volgens mij 'strafbaar'. Dit omdat je niet zonder toestemming mag afschrijven (van eventuele tegoeden).
Verekenen van openstaande bedragen uit het VERLEDEN mag dan weer wel![]()
Hoezo damnit? Jij wil dus geld terug krijgen, maar blijkbaar ben je zelf niet zo goed met betalen aan hun.quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:41 schreef JMarsden het volgende:
Hmm, volgens mij hebben ze mijn noclaim ook verrekend met openstaande premies.. damnit
Zit bij CZ..
Bel die sukkels maar, komen ze vast met de kutsmoes dat ze je rekeningnummer niet hebben.quote:Op maandag 9 april 2007 11:30 schreef Thrilled het volgende:
Ik heb ook nog niks, kzou rond 1 april 171 euro krijgen van CZ...
Hahaha, ja precies. Meer dan terecht lijkt me, wanbetalers horen geen no claim vergoeding te krijgen. Ze hebben misschien geen gebruik gemaakt van de zorg, maar er ook niet aan bijgedragen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:25 schreef bibi het volgende:
[..]
Hoezo damnit? Jij wil dus geld terug krijgen, maar blijkbaar ben je zelf niet zo goed met betalen aan hun.
![]()
![]()
![]()
Volgens mij sla je hier de plank volledig mis en heeft diegene die daarover klaagde een automatische incasso vrijgegeven, waardoor hij (of zij) dus ALTIJD goed op tijd betaald. Dan kunnen ze dus je NIEUWE premie ervanaf trekken. Of eerst je no-claim betalen en daarna je premie vorderen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hahaha, ja precies. Meer dan terecht lijkt me, wanbetalers horen geen no claim vergoeding te krijgen. Ze hebben misschien geen gebruik gemaakt van de zorg, maar er ook niet aan bijgedragen.
Het bedrag kan ook gestorneerd worden hoor. Dan heb je wel een automatische incasso maar kan het bedrag alsnog niet worden afgeschreven. Verder kan ik nergens uit opmaken dat JMarsden via auto incasso per maand betaald.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:44 schreef Furia het volgende:
[..]
Volgens mij sla je hier de plank volledig mis en heeft diegene die daarover klaagde een automatische incasso vrijgegeven, waardoor hij (of zij) dus ALTIJD goed op tijd betaald. Dan kunnen ze dus je NIEUWE premie ervanaf trekken. Of eerst je no-claim betalen en daarna je premie vorderen.
Wat laatste betreft zijn er twee opties:quote:Op woensdag 11 april 2007 12:53 schreef Syytön het volgende:
[..]
Het bedrag kan ook gestorneerd worden hoor. Dan heb je wel een automatische incasso maar kan het bedrag alsnog niet worden afgeschreven. Verder kan ik nergens uit opmaken dat JMarsden via auto incasso per maand betaald.
En tja, blijkbaar heeft hij dus nog openstaande premies, want ik meen dat je als je bij CZ verzekerd bent, vantevoren moest aangeven of je het bedrag verrekend wilde hebben met aankomende premies. No claim gaat over 2006, daarom mag er in principe alleen premies uit 2006 verrekend worden zonder toestemming van verzekerde te hebben gevraagd.
Ik zit zelf niet bij CZ ofzo maar ik meen dat het ergens in het eerste topic werd vermeld. Maarja, dat is wel typisch dat ze dat doen want officieel mag het niet. Maar sowieso stuurden ze al dit bericht naar verzekerde terwijl nog geen eens bekend was of het wettelijkgezien wel mocht (zelfs met toestemming). Ach ja het maakt toch ook eigenlijk niet zoveel uit, of je nu een bedrag terugkrijgt en meteen ook premie betaald, of dat je niets terugkrijgt maar ook een tijdje niets aan premie hoeft te betalen.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:07 schreef Furia het volgende:
[..]
Wat laatste betreft zijn er twee opties:
1. het klopt niet
2. andere zorgverzekeraars overtreden deze "wet"
Mijn vriend betaald altijd via automatische incasso (niet bij CZ), heeft GEEN toestemming gegeven voor iets dat jij noemt en loopt niet achter met premies. Toch hebben ze ook bij hem de premie van de maand april verrekend met de te betalen no-claim van 2006.
Ik reageerde op iemand die schijnbaar meerdere premies nog niet had betaald. Of de premie van april verrekend wordt of niet is eigenlijk niet eens boeiend. Mijn no claim werd zonder verrekening gestort (agis) en dezelfde dag werd mijn premie van mijn rekening afgeschreven. Uiteindelijk zou het niet anders zijn als ze de premie wel verrekend hadden.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:07 schreef Furia het volgende:
Mijn vriend betaald altijd via automatische incasso (niet bij CZ), heeft GEEN toestemming gegeven voor iets dat jij noemt en loopt niet achter met premies. Toch hebben ze ook bij hem de premie van de maand april verrekend met de te betalen no-claim van 2006.
Lekker op tijd, topservicequote:Op woensdag 18 april 2007 10:35 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben gister maar bij de Friesland langsgeweest omdat ik het nog steeds niet had, en jawel, het staat nu op mijn rekening.![]()
welke verzekeraar?quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:36 schreef Onderinvloed het volgende:
Ik heb ge-emaild waar het bleef. Kreeg een email terug dat we niks terugkregen, terwijl ik een brief heb waarin 255 euro staat. Toen heb ik opgebeld en na lang zoeken zeiden ze dat het kwam omdat ze geen rekeningnummer hadden. En dat terwijl onderaan de brief staat dat ze het op het bij hen bekende nr. 1234567 gaan storten! Nu duurt het nog 2 weken. Onbegrijpelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |