abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2007 @ 20:05:29 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47684721
quote:
'Nederlanders denken gematigd over moslims'

(Novum) - Nederlanders hebben een genuanceerder beeld van moslims dan blijkt uit opinieonderzoeken. Door de peilingen van bijvoorbeeld Maurice de Hond of Interview-NSS wordt een ongenuanceerd beeld geschapen van de mening die Nederlanders hebben over moslims.

De manier waarop Nederlanders naar moslims kijken, wordt door Christine Carabain beschreven in een promotieonderzoek aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Donderdag hoopt ze hierop te promoveren.

Tijdens traditioneel opinieonderzoek naar de mening van Nederlanders over moslims kunnen de deelnemers bij gesloten vraagstelling niet genuanceerd antwoorden. De resultaten worden volgens Carabain in de onderzoeken op één hoop gegooid en als representatief beeld neergezet voor alle moslims.

Voor het onderzoek van de wetenschapper kregen respondenten open vragen over hun mening. De overgrote meerderheid van de ondervraagden maakte bij het beantwoorden daarvan onderscheid tussen hun ideeën over extremistische en gematigde moslims.
Bron

Dus Nederland is helemaal niet zo Moslim onvriendelijk als de media je wil doen geloven. zo zie je maar weer dat je door het stellen van de "juiste" vragen de boel behoorlijk kunt sturen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47684737
Gelukkig staat FOK! niet model voor heel Nederland, nee.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_47684775
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Dus Nederland is helemaal niet zo Moslim onvriendelijk als de media je wil doen geloven. zo zie je maar weer dat je door het stellen van de "juiste" vragen de boel behoorlijk kunt sturen.
Dan heeft Wilders dus slecht werk geleverd.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:07:14 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47684779
Fok is dus geen graadmeter voor de Nederlandse samenleving. Verre van zelfs.

Gelukkig maar zou je dan zeggen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47684977
Ja, maar als je denkt dat de dagelijkse dosis opinieonderzoeken van M. de Hond wel representatief zijn voor Nederland heb je het toch ook behoorlijk mis. Ik hecht niet al te veel waarde aan het algehele sentiment hier op FOK, maar aan die opiniepeilingen van de Hond net zo min.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:12:45 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47685040
Christine Carabain

wat een prachtige naam!!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_47685178
Wie zegt dat die Christine Carabain het wel bij het goede eind heeft? Maargoed, ik heb het zowiezo niet zo op opinieonderzoeken, toch altijd maar een gedeelte van de bevolking.
pi_47685303
Ik mooi niet!
pi_47685331
Het spijt me, maar ik noem dat Nederlandse schijnheiligheid..
Allah Al Watan Al Malik
pi_47685337
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:12 schreef zoalshetis het volgende:
Christine Carabain

wat een prachtige naam!!
Familie van pistolen Paultje misschien ?
pi_47685413
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
Het is ook nooit goed he ?
pi_47685456
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
Daar heb je hoogstwaarschijnlijk gelijk in, al zijn mensen bij open vragen atijd geneigd meer politiek correcte antwoorden te geven dan bij gesloten vragen.
pi_47685479
Ze zal wel niet promoveren dan.
pi_47685526
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed he ?
Wil je zeggen dat dat niet zo is dan?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 26 maart 2007 @ 20:25:24 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47685607
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Familie van pistolen Paultje misschien ?
hey wat geestig. dat is er een uit den ouden doosch.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:25:49 #16
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_47685633
Ik denk anders heel ongenuanceerd over moslims. Maar mij is wederom niks gevraagd...
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_47685680
Die internetpanels van die opiniebureau's vertrouw ik niet. Huisvrouwen, werkelozen en studenten zijn significant oververtegenwoordigd denk ik.
pi_47685788
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat dat niet zo is dan?
Ik heb geen flauw idee, en eerlijk gezegd kan het me ook helemaal niks schelen hoe de gemiddelde Nederlander over moslims denkt. Duidelijk genoeg ?
pi_47685893
Ze hebben mij duidelijk niks gevraagd zo te zien.
JOHNNY HEITINGA
pi_47685928
Ik denk vrij negatief over moslims, christenen ook trouwens, eigenlijk bijna alle mensen wel...
pi_47685968
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk vrij negatief over moslims, christenen ook trouwens, eigenlijk bijna alle mensen wel...
Heel goed, houden zo.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 26 maart 2007 @ 20:43:53 #22
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47686505
Je bent echt zo'n sneu figuur als je waarde hecht aan dergelijke opinieonderzoekjes.
pi_47686606
Ik denk trouwesn ook heel ongenuanceerd over opinieonderzoeken.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:46:28 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47686631
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:11 schreef Hathor het volgende:
Ja, maar als je denkt dat de dagelijkse dosis opinieonderzoeken van M. de Hond wel representatief zijn voor Nederland heb je het toch ook behoorlijk mis. Ik hecht niet al te veel waarde aan het algehele sentiment hier op FOK, maar aan die opiniepeilingen van de Hond net zo min.
True true.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47687155
quote:

[..]
zo zie je maar weer dat je door het stellen van de "juiste" vragen de boel behoorlijk kunt sturen.
Hoe denk je anders dat al die anti-racisme, anti-discriminatie en pro-multikul subsidieclubjes hun bestaansrecht proberen aan te tonen?
pi_47687542
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heel goed, houden zo.
Jij bent een van de weinigen die mij steunt in mijn cynische, ietwat paranoide levensbeschouwing.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:06:31 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687567
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jij bent een van de weinigen die mij steunt in mijn cynische, ietwat paranoide levensbeschouwing.
kom je nog wel eens buiten eik? beetje fotograferen enzo.
pi_47687636
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kom je nog wel eens buiten eik? beetje fotograferen enzo.
Zo erg is het nou ook weer niet
  maandag 26 maart 2007 @ 21:08:43 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687687
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:07 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zo erg is het nou ook weer niet
pi_47687749
Hoe zouden gematigde moslims eigenlijk over Nederlanders denken vraag ik me dan af.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:10:44 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687789
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef Jarno het volgende:
Hoe zouden gematigde moslims eigenlijk over Nederlanders denken vraag ik me dan af.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:11:26 #32
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47687815
Het lijkt me bijna onmogelijk dat deze mevrouw een beter beeld van de meningen in het land kan peilen dat professionele bureaus. Maar goed, het is ook niet onmogelijk dat NL'ers positiever denken over moslims dan gedacht werd. De PVV heeft immers nog geen absolute meerderheid.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:12:36 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687856
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het lijkt me bijna onmogelijk dat deze mevrouw een beter beeld van de meningen in het land kan peilen dat professionele bureaus. Maar goed, het is ook niet onmogelijk dat NL'ers positiever denken over moslims dan gedacht werd. De PVV heeft immers nog geen absolute meerderheid.
denk je niet dat het elctorale plafond van pvv en sp bereikt is?
  maandag 26 maart 2007 @ 21:16:00 #34
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47688028
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

denk je niet dat het elctorale plafond van pvv en sp bereikt is?
Nee, de Nederlanders zijn daarvoor veel te ontevreden. Ik denk dat 25 zetels voor elk van beide niet onmogelijk is.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:17:35 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47688122
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, de Nederlanders zijn daarvoor veel te ontevreden.
ja maar, ja maar, dan wordt de kloof nog groter...

ik hou niet zo van een maatschappij die op extremen stemt. dan is er iets goed mis. ik denk dat het antwoord daarop heel simpel is. de pvda, die afgeschaft dient te worden voor het volksbelang.
pi_47688199
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja maar, ja maar, dan wordt de kloof nog groter...

ik hou niet zo van een maatschappij die op extremen stemt. dan is er iets goed mis. ik denk dat het antwoord daarop heel simpel is. de pvda, die afgeschaft dient te worden voor het volksbelang.
Okay, deal, maar samen met het CDA dan. .
  maandag 26 maart 2007 @ 21:23:44 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47688456
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Okay, deal, maar samen met het CDA dan. .
het cda dient een ander reptile te benoemen als voorman. misschien dit keer een uit de gelderen van tolkien of zo.
pi_47688524
Een opinie is leuk maar wat is de waarschijnlijkheid van deze poll geweest?
pi_47691880
Is de intervieuw gehouden soms in Amsterdam ofzo ??
zijn soms de Wilders mensen overgeslagen ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_47691959
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:30 schreef Meki het volgende:
Over Meki denk ik trouwens niet gematigd maar dat heeft er dan weer niet zo veel mee te maken dat hij moslim is.

pi_47691988
Geniet, maar denk met mate.
pi_47693378
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:32 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Over Meki denk ik trouwens niet gematigd maar dat heeft er dan weer niet zo veel mee te maken dat hij moslim is.

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Moderator dinsdag 27 maart 2007 @ 09:21:32 #43
8781 crew  Frutsel
pi_47701541
Hoe is het onderzoek eigenlijk uitgevoerd? Mondeling of Schriftelijk?
Anoniem of niet en zo niet, met camera op je neus?

Denk dat wel degelijk van invloed is...
pi_47701828
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef Jarno het volgende:
Ik zal kijken of ik er nog 1 voor je kan vinden en zet dan die vraag wel uit
pi_47701966
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:30 schreef Meki het volgende:
pi_47702025
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zal kijken of ik er nog 1 voor je kan vinden en zet dan die vraag wel uit
Ja nou, weet je, eigenlijk ben ik hier best nieuwsgierig naar. Gewoon, de dikke moekes met hoofddoek en gewaad, die verder geen vlieg kwaad doen maar zo leven omdat ze het zo gewend zijn. Met zo'n figuur in sjofel pak ervoor enzo. Hoe zouden die Nederland ervaren hebben de afgelopen 5 jaar?
pi_47702823
Ze had die mensen eigenlijk ook dezelfde vragen nog in meerkeuzevorm moeten stellen. Dan kun je tenminste werkelijk concluderen, dat mensen moslims genuanceerder beoordelen als ze open vragen krijgen.

Anderzijds verbaast het mij dat hier überhaupt onderzoek naar is gedaan: uiteraard antwoorden mensen minder genuanceerd dan ze zouden willen, als ze niet eens zo genuanceerd kunnen antwoorden als ze zouden willen. Een basisschoolleerling kan dat bedenken.
pi_47713480
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:07 schreef popolon het volgende:
Fok is dus geen graadmeter voor de Nederlandse samenleving. Verre van zelfs.

Gelukkig maar zou je dan zeggen.
Gelukkig maar, anders hadden we al lang een nieuwe kristalnacht gehad
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_47715360
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het cda dient een ander reptile te benoemen als voorman. misschien dit keer een uit de gelderen van tolkien of zo.
je bedoelt dat al die sprookjesboeken onderling uitwisselbaar zijn ? Kunnen we dan niet beter alle sprookjesboekenaanhangers uit de regering verwijderen ?
pleased to meet you
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:57:47 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47721184
forum ( ) heeft net weer een leuk onderzoek laten doen over moslimjongeren en nederland. daar kan je wel redelijk uit halen hoe ze denken over de nederlandse maatschappij.
pi_47737010
quote:
Voor het onderzoek van de wetenschapper kregen respondenten open vragen over hun mening. De overgrote meerderheid van de ondervraagden maakte bij het beantwoorden daarvan onderscheid tussen hun ideeën over extremistische en gematigde moslims.
Aha, ze maken onderscheid tussen de Islam en de uitwassen van de Islam.
pi_47742134
Nederland is te vriendelijk naar moslims. ze mogen hun gang gaan en hun ideologie laat groeien hier terwijl er geen enkele vierkante meter op de wereld is waar hun ideologie zich als positief heeft bewezen op geen enkele vlak.
  FOK!fotograaf woensdag 28 maart 2007 @ 11:29:16 #53
18921 freud
Who's John Galt?
pi_47742446
Maar bij open vragen is het weer goed mogelijk om antwoorden te kleuren met eigen interpretatie. Elke onderzoek is uit te leggen zoals je het wilt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_47746480
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:18 schreef DeMeneer het volgende:
Nederland is te vriendelijk naar moslims. ze mogen hun gang gaan en hun ideologie laat groeien hier terwijl er geen enkele vierkante meter op de wereld is waar hun ideologie zich als positief heeft bewezen op geen enkele vlak.
Wauw, en dat alles in 1 zin.

Oh nee, het zijn er twee. Dat krijg je met mensen die geen hoofdletters gebruiken
pi_47749696
Ik vind de onderzoeksresultaten weinig schokkend. Nederlanders staan al heel lang bekend als uitermate tolerant, dus zijn ze dat ook ten opzichte van een zeer conservatieve religie, waarbinnen respect voor anders-denkenden en anders-gelovigen lang niet zo vanzelfsprekend is als gemiddeld in Nederland.
pi_60591252
Topickick met goede reden: een staaltje politiek-correcte berichtgeving waarbij de werkelijkheid vakkundig wordt omgedraaid:
quote:
Nederlanders positiever over moslims
AMSTERDAM - Nederlanders zijn in de afgelopen jaren positiever geworden over moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS Nipo onder ruim 1100 mensen in opdracht van RTL Nieuws.

Een op de vijf ondervraagden zegt positief te zijn over moslims, bijna een kwart is negatief. Dat is een stuk positiever dan in 2006, toen in hetzelfde trendonderzoek 40 procent van de mensen aangaf negatief over moslims te zijn en 14 procent positief.

Fitna
In april 2008, vlak na het verschijnen van de anti-Koranfilm Fitna, waren de ondervraagden het best gestemd over moslims: 26 procent zei toen positief te zijn en 19 procent negatief.
Sinds de laatste meting zijn Nederlanders dus NEGATIEVER over moslims gaan denken. Verder blijkt dat 71 procent van de ondervraagden verwacht dat de integratie van moslims nooit volledig zal slagen. Ook is 40 procent voorstander van vreedzaam apart leven, in plaats van integratie. Een mini-samenleving die compleet los staat van de Nederlandse samenleving, dus.
pi_60591359
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:41 schreef Elfletterig het volgende:
Ook is 40 procent voorstander van vreedzaam apart leven, in plaats van integratie. Een mini-samenleving die compleet los staat van de Nederlandse samenleving, dus.
In feite is dit al realiteit door met name de salafistische stroming die zich in Nederland heeft genesteld.
Het lijkt me overbodig te vermelden, dat dit zich echter niet met wederzijdse goedkeuring voltrekt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60598000
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:41 schreef Elfletterig het volgende:
Topickick met goede reden: een staaltje politiek-correcte berichtgeving waarbij de werkelijkheid vakkundig wordt omgedraaid:
[..]

Sinds de laatste meting zijn Nederlanders dus NEGATIEVER over moslims gaan denken.
de laatste meting was anders in dit jaar terwijl het 'positiever' in het artikel betrekking heeft op 'de laatste jaren', dus sinds 2006
quote:
Verder blijkt dat 71 procent van de ondervraagden verwacht dat de integratie van moslims nooit volledig zal slagen. Ook is 40 procent voorstander van vreedzaam apart leven, in plaats van integratie. Een mini-samenleving die compleet los staat van de Nederlandse samenleving, dus.
Waar haal je dat 'compleet los' vandaan ? Je kan toch ook gewoon in je eigen buurt wonen met je eigen gewoontes en voor de rest vreedzaam samenwerken aan het geheel, net zoiets dus als de Joden al eeuwen doen, of arm en rijk, gewoon verschillende bevolkingsgroepen die samen de maatschappij vormen maar voor de rest weinig met elkaar (te maken) hebben, zo in het dagelijkse leven
pleased to meet you
pi_60598007
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In feite is dit al realiteit door met name de salafistische stroming die zich in Nederland heeft genesteld.
Het lijkt me overbodig te vermelden, dat dit zich echter niet met wederzijdse goedkeuring voltrekt.
O? De impact van de salafistische stroming op de islamitische gemeenschap in Nederland is zwaar overrated en is slechts beperkt tot buitenwijkjes en achterhoedes. Een kleine groep met een grote mond, zo noem ik ze.

2500 activisten op 900.000 moslims.... over realiteit gesproken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:11:56 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60598866
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

O? De impact van de salafistische stroming op de islamitische gemeenschap in Nederland is zwaar overrated en is slechts beperkt tot buitenwijkjes en achterhoedes. Een kleine groep met een grote mond, zo noem ik ze.

ze weten anders hun geloofsgenoten, die zogenaamd gematigd zouden zijn, aardig te gijzelen. genoeg voorbeelden. hier en in alle andere landen waar moslims wonen.
pi_60600965
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 06-08-2008 15:46:48 ]
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:28:07 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60601982
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 06-08-2008 15:47:49 ]
pi_60602485
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze weten anders hun geloofsgenoten, die zogenaamd gematigd zouden zijn, aardig te gijzelen. genoeg voorbeelden. hier en in alle andere landen waar moslims wonen.
Wat bedoel je daarmee?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:51:00 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60602540
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
dat ze hun eigen andersgestroomde geloofsgenoten desnoods met een fatwa het zwijgen op willen leggen zodra het niet islamitisch genoeg is naar hun zin.
pi_60605241
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat ze hun eigen andersgestroomde geloofsgenoten desnoods met een fatwa het zwijgen op willen leggen zodra het niet islamitisch genoeg is naar hun zin.
want autochtonen wordt nooit het zwijgen opgelegd door anders 'gestroomde' autochtonen .. is dat wat je zegt ?

De enige die de gematigde moslim gijzelt zijn mensen die stellen dat die gematigde moslim niets in te brengen heeft tegenover een paar grootmuilen
pleased to meet you
pi_60605349
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef moussie het volgende:

[..]

want autochtonen wordt nooit het zwijgen opgelegd door anders 'gestroomde' autochtonen .. is dat wat je zegt ?

De enige die de gematigde moslim gijzelt zijn mensen die stellen dat die gematigde moslim niets in te brengen heeft tegenover een paar grootmuilen
Amen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60606348
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:10 schreef Petera het volgende:
Ze had die mensen eigenlijk ook dezelfde vragen nog in meerkeuzevorm moeten stellen. Dan kun je tenminste werkelijk concluderen, dat mensen moslims genuanceerder beoordelen als ze open vragen krijgen.
Idd nu moet je zelf de antwoorden interpreteren en waarderen, voor je ze in een statistiekje gaat zetten.
Je moet dan ook rekening houden met de achtergronden van de persoon enbijv. de volksaard, zo zal een Groninger op de vraag "Wat denkt u van moslims" antwoorden "het had slechter gekund" en dat moet je dan interpreteren als het grootst mogelijke compliment
quote:
Anderzijds verbaast het mij dat hier überhaupt onderzoek naar is gedaan: uiteraard antwoorden mensen minder genuanceerd dan ze zouden willen, als ze niet eens zo genuanceerd kunnen antwoorden als ze zouden willen. Een basisschoolleerling kan dat bedenken.
Idd leuk projectje voor de basisschool
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_60608745
Als dit zo zou zijn is dit een slechte zaak.

Nederlanders moeten geattendeerd worden op de ware aard van de islam, het trojaanse paard in onze samenleving.
pi_60609158
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Als dit zo zou zijn is dit een slechte zaak.

Nederlanders moeten geattendeerd worden op de ware aard van de islam, het trojaanse paard in onze samenleving.
nog zo iemand met geen vertrouwen in wat de eigen denkbeelden uitdragen
pleased to meet you
  woensdag 6 augustus 2008 @ 22:56:32 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60612475
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef moussie het volgende:

[..]

yeah right...
pi_60613301
Ik denk inderdaad heel gematigd over moslims.

Maar de islam is een fascistische religie. Krijg ik nu een stickertje?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_60613647
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lekker belangrijk hoe jij ze noemt. En over realiteit gesproken zeg ik niets meer dan dat binnen de Nederlandse landgrenzen een groep islamisten de integratie tegenwerken en vergaande segregatie nastreven.
Dit is de praktijk van alle dag.
pi_60615042
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 04:17 schreef Doderok het volgende:

[..]

Aha, ze maken onderscheid tussen de Islam en de uitwassen van de Islam.
Ze kunnen beter een onderscheid maken tussen Moslims die er al zijn en Moslims die hierheen willen migreren.

De staat kan de rechten van deze Nederlandse religieuzen beschermen, door Islamieten niet onnodig te belemmeren in het belijden van hun geloof, maar er kan wel kritisch gekeken worden naar de wenselijkheid het importeren van nieuwe buitenlandse cultureel onwenselijke en mogelijk onproductieve groepen. Gezien de culture clash en de vele integratieproblemen kunnen er goede argumenten zijn om de migratiestromen van Moslims af te breken, en daar hoeven geintegreerde Nederlandse Moslims niet per se hinder van te ondervinden.

Ik zou graag zien dat het maatschappelijke debat daar over zou gaan. Dat is een stuk productiever en scheelt een hoop zwartmakerij en nutteloos gezever over de exacte invulling van de religie.

Ik denk dat een realistische Moslim heus wel beseft dat een constante stroming van nieuwe achterlopende Moslim-migranten geen aanwinst is voor Nederland en alleen maar aan de spanningen zullen bijdragen. Maar het huidige debat voorkomt dat Moslims dat zelf durven te erkennen. Immers moeten ze momenteel bijna de Islam afzweren voordat ze op één lijn met 'rechts' komen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Picchia op 07-08-2008 01:37:16 ]
pi_60621356
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 23:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Lekker belangrijk hoe jij ze noemt. En over realiteit gesproken zeg ik niets meer dan dat binnen de Nederlandse landgrenzen een groep islamisten de integratie tegenwerken en vergaande segregatie nastreven.
Nee, want je koppelt je argument aan die van je voorganger. In andere woorden zeg jij dat ze verantwoordelijk zijn voor de segregratie. Een dergelijke kleine groep kan daar nooit voor zorgen. Je overdrijvingen stinken als de pest.

Overigens ben ik niet de enige die ze zo noemt, zo noemt de AIVD ze ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60623065
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, want je koppelt je argument aan die van je voorganger. In andere woorden zeg jij dat ze verantwoordelijk zijn voor de segregratie. Een dergelijke kleine groep kan daar nooit voor zorgen. Je overdrijvingen stinken als de pest.

Overigens ben ik niet de enige die ze zo noemt, zo noemt de AIVD ze ook.
Zeg eens, zal ik zelf niet bepalen wat ik met mijn woorden bedoel en waaraan ik het wil koppelen?
Als je het niet snapt, bemoei je er dan niet mee! Zet die enorme ego en het hele eer-gebeuren van je opzij en vraag desnoods om uitleg.

Bij voorbaat dank.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 12:02:06 #76
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60623266
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:18 schreef DeMeneer het volgende:
Wat een onzin, er zijn genoeg islamitische landen waar het heel goed gaat.
Het is niet het geloof, het zijn de mensen die rotzooi schoppen, net zoals er nare gristenen zijn, nare joden, nare niet gelovers etc. etc.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  donderdag 7 augustus 2008 @ 12:21:31 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60623692
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:02 schreef t-8one het volgende:

[..]

Het is niet het geloof, het zijn de mensen die rotzooi schoppen, net zoals er nare gristenen zijn, nare joden, nare niet gelovers etc. etc.
noem eens een land dat na de islamitische overheersing beter is geworden? islam is meer dan godsdienst alleen, het is een staatsvorm.
pi_60623826
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:02 schreef t-8one het volgende:

[..]

Weet je waarom het in "genoeg" (noem er eens een paar? ) islamitische landen het "heel goed" gaat? Omdat de islam daar dominant is. De islam duldt namelijk geen andere of ongelovigen naast zich. De islam is absoluut en presenteert zich ook zo. Waar de bijbel een fabelboek is, is de koran zowel een wetboek (dat in de eerste plaats, met gruwelijke straffen), een wetenschappelijk werk, een kookboek, een modegids etc.

De islam is niet gemaakt om vreedzaam met andere overtuigingen samen te leven.

Dat er zoveel vredelievende moslims in de wereld zijn, is dan ook ondanks de islam en zeker niet dankzij.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_60633124
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weet je waarom het in "genoeg" (noem er eens een paar? ) islamitische landen het "heel goed" gaat? Omdat de islam daar dominant is. De islam duldt namelijk geen andere of ongelovigen naast zich. De islam is absoluut en presenteert zich ook zo. Waar de bijbel een fabelboek is, is de koran zowel een wetboek (dat in de eerste plaats, met gruwelijke straffen), een wetenschappelijk werk, een kookboek, een modegids etc.

De islam is niet gemaakt om vreedzaam met andere overtuigingen samen te leven.

Dat er zoveel vredelievende moslims in de wereld zijn, is dan ook ondanks de islam en zeker niet dankzij.
Nou nou, je doet net alsof wij van die lieverdjes zijn .. je vergeet even dat wij zowel de Indianen, als de Aboriginals alsook de Joden en masse hebben uitgemoord, je vergeet wat wij in de Koloniën hebben gedaan etc etc ? En waarom deden wij dat ook alweer, om hun de beschaving te brengen toch, de God van de Liefde, gedwongen bekeringen terwijl je land wordt geplunderd en je sterke jonge mannen als slaven worden weg gevoerd ..
Je vergeet hoe wij hier in Europa in de loop der eeuwen met anders-denkenden zijn omgegaan ? Spaanse Inquisitie bvb ? Waarom waren de Pelgrim Fathers ook alweer vertrokken naar Amerika ? Waarom werden de Joden ook alweer achtervolgd ?

Dat we ons sinds pakweg 50 jaar wat beschaafder gaan gedragen is nou echt geen reden om op je borst te kloppen en af te geven op een ander .. op het grote scoreboord staan wij westerlingen nog steeds met stip op numero 1
pleased to meet you
pi_60633482
Het leuke is dat die islambestrijders niet eens het verschil tussen de Sharia en de tekst in de Koran kunnen aanwijzen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60633545
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 11:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zeg eens, zal ik zelf niet bepalen wat ik met mijn woorden bedoel en waaraan ik het wil koppelen?
Als je het niet snapt, bemoei je er dan niet mee! Zet die enorme ego en het hele eer-gebeuren van je opzij en vraag desnoods om uitleg.

Bij voorbaat dank.
Ojeej, begin je weer met je zoveelste damiaanse "ik zeg dit, maar ik bedoel dat".
Allah Al Watan Al Malik
pi_60633688
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou nou, je doet net alsof wij van die lieverdjes zijn .. je vergeet even dat wij zowel de Indianen, als de Aboriginals alsook de Joden en masse hebben uitgemoord, je vergeet wat wij in de Koloniën hebben gedaan etc etc ? En waarom deden wij dat ook alweer, om hun de beschaving te brengen toch, de God van de Liefde, gedwongen bekeringen terwijl je land wordt geplunderd en je sterke jonge mannen als slaven worden weg gevoerd ..
Je vergeet hoe wij hier in Europa in de loop der eeuwen met anders-denkenden zijn omgegaan ? Spaanse Inquisitie bvb ? Waarom waren de Pelgrim Fathers ook alweer vertrokken naar Amerika ? Waarom werden de Joden ook alweer achtervolgd ?

Dat we ons sinds pakweg 50 jaar wat beschaafder gaan gedragen is nou echt geen reden om op je borst te kloppen en af te geven op een ander .. op het grote scoreboord staan wij westerlingen nog steeds met stip op numero 1
Precies. En vervolgens doen we de eerstkomende 500 jaar boetedoening middels betalingen en 100.000 keer opnieuw excuses.
Vort, ga varkens pesten!
pi_60634572
quote:

[..]

De superieure Westerse beschaving is door schade en schande, zelfkritiek en inzichten rijker, veelzijdiger en beter geworden.

Knoflookknagende, bamboebijtende en cocakauwende cultuurtjes hebben dat nooit willen bereiken. Zeker de islam is een meester in het uitbannen van zelfkritiek. Niet voor niets dat Hirsi Ali uitgekotst werd. Wel beschouwd is de islam een vreselijke doctrine, het is een wonder dat moslims niet allemaal bloeddorstige honden zijn, want daartoe worden ze door hun fascistisch wetboek wel aangespoord.

In het Westen hebben we ook geleden onder een dramatische ideologie; collectivisme. Eerst en vooral in religieuze zin, later op nationaal-socialistische en socialistische voet. Maar wij zijn er zelf bovenop gekomen en hebben er -als het goed is, al heb je nog steeds mensen die terug willen naar die tijd (extreem-rechts, socialisten en gristenen)- van geleerd.

pi_60635324
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De superieure Westerse beschaving is door schade en schande, zelfkritiek en inzichten rijker, veelzijdiger en beter geworden.

Knoflookknagende, bamboebijtende en cocakauwende cultuurtjes hebben dat nooit willen bereiken. Zeker de islam is een meester in het uitbannen van zelfkritiek. Niet voor niets dat Hirsi Ali uitgekotst werd. Wel beschouwd is de islam een vreselijke doctrine, het is een wonder dat moslims niet allemaal bloeddorstige honden zijn, want daartoe worden ze door hun fascistisch wetboek wel aangespoord.

In het Westen hebben we ook geleden onder een dramatische ideologie; collectivisme. Eerst en vooral in religieuze zin, later op nationaal-socialistische en socialistische voet. Maar wij zijn er zelf bovenop gekomen en hebben er -als het goed is, al heb je nog steeds mensen die terug willen naar die tijd (extreem-rechts, socialisten en gristenen)- van geleerd.
oh ja, zijn wij beter geworden ? Volgens mij denken we anders nog steeds dat we de ander met geweld onze manier van leven kunnen opleggen, tegenwoordig komen we niet de God van de Liefde brengen maar de 'vrijheid van de democratie', uiteraard alleen in streken waar wat te halen valt .. en of de ander daarvan gediend is, daarvoor hebben we even weinig aandacht als in het verleden
pleased to meet you
pi_60641612
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ojeej, begin je weer met je zoveelste damiaanse "ik zeg dit, maar ik bedoel dat".
Wat een theatraal gedoe weer, Mutant. Ik heb me nota bene nader verklaard:
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 23:38 schreef damian5700 het volgende:

[..] En over realiteit gesproken zeg ik niets meer dan dat binnen de Nederlandse landgrenzen een groep islamisten de integratie tegenwerken en vergaande segregatie nastreven.
Dit is het simpelweg, ondanks dat moeilijke gedoe (zoals zoveel vaker) van jou.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:12:34 #86
798 voyeur
bemoeit zich
pi_60641618
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:44 schreef moussie het volgende:

[..]

oh ja, zijn wij beter geworden ? Volgens mij denken we anders nog steeds dat we de ander met geweld onze manier van leven kunnen opleggen, tegenwoordig komen we niet de God van de Liefde brengen maar de 'vrijheid van de democratie', uiteraard alleen in streken waar wat te halen valt .. en of de ander daarvan gediend is, daarvoor hebben we even weinig aandacht als in het verleden
Ach, er zijn wel dingen veranderd hoor. Vroeger brachten we het Christendom per kruisridder, nu leveren we de democratie af per kruisraket.
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:16:21 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60641693
de grote vraag is natuurlijk: zijn moslims ook gematigder over nederlanders gaan denken?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:17:43 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60641735
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:21 schreef Mutant01 het volgende:
Het leuke is dat die islambestrijders niet eens het verschil tussen de Sharia en de tekst in de Koran kunnen aanwijzen.
who gives a flying shit? normale zelfdenkende mensen worden gewoon doodmoe van die hele islam.
pi_60641742
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Kijk maar eens rond. Iedereen heeft de mogelijkheid gelukkiger te zijn dan ooit (dat men het niet verkiest, is een ander verhaal). Kijk naar de vluchtelingencijfers van het Westen en de mate van geluk die welwillende asielzoekers hier beleven.

We zijn superieur, dat moge duidelijk zijn. Het punt is dat we het niet moeten omzetten in decadente bevoogding. Precies de fout die in Irak en Afghanistan gemaakt is.

pi_60642084
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

laat moussie maar. die verkoopt haar moeder voor een dubbeltje.
Een Afrikaanse verkrachter moet je immers respect voor hebben. Niet dat het nou zo'n geweldige cartoonist is, maar Gregorius Nekschot zou dit toch wel erg mooi op de gevoelige plaat kunnen vastleggen...

pi_60642613
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kijk maar eens rond. Iedereen heeft de mogelijkheid gelukkiger te zijn dan ooit (dat men het niet verkiest, is een ander verhaal). Kijk naar de vluchtelingencijfers van het Westen en de mate van geluk die welwillende asielzoekers hier beleven.

We zijn superieur, dat moge duidelijk zijn. Het punt is dat we het niet moeten omzetten in decadente bevoogding. Precies de fout die in Irak en Afghanistan gemaakt is.
we hebben betere wapens, klopt, we kunnen de hele planeet aan gruzelementen knallen met de druk op een paar knopjes, maar of ons dat als mensen superieur maakt .. I dunno ..
de betweterige bevoogding wordt, zoals gewoonlijk, uitgevoerd met militaire overmacht, en weer onder het mom van de edelste motieven, en dat terwijl het voor de zoveelste keer om niets anders gaat dan de toegang tot de grondstoffen die wij hier nodig hebben
pleased to meet you
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:58:32 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60642640
aha daar hebben we 'el moussie' weer in tha house.
pi_60642934
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een Afrikaanse verkrachter moet je immers respect voor hebben. Niet dat het nou zo'n geweldige cartoonist is, maar Gregorius Nekschot zou dit toch wel erg mooi op de gevoelige plaat kunnen vastleggen...
wtf .. waarom zou je respect moeten hebben voor een verkrachter, wat is dat nou voor achterlijk gel*l ?

Of bedoel je dat je een heel volk kan veroordelen op de daden van een paar man, dat is dan als dat volk een ander tintje heeft dan het jouwe .. als een negroïde persoon iemand verkracht hoef je geen respect meer te hebben voor negroïde mensen in het algemeen ?
pleased to meet you
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 01:15:52 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60643031
quote:
Dus Nederland is helemaal niet zo Moslim onvriendelijk als de media je wil doen geloven. zo zie je maar weer dat je door het stellen van de \"juiste\" vragen de boel behoorlijk kunt sturen.
En door het aan de juiste groep vragen. Als je gaat pollen op 2000 FOK!leden, dan komt er een hele andere uitkomst uit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60643263
Wat verstaat men onder de Nederlander, de gemiddelde boer die groenten en illegaal zijn vlees laat slachten voor een dikke pak geld? De zakenman die veel importeert / exporteert naar moslimlanden ? Een vrouw die die is beroofd door een groepje 'moslims'?

Wie is de gemiddelde moslim dan? De moslim die rustig naar zijn werk gaat, zich aanpast en geen overlast bezorgt, de straathanger die wel overlast en criminaliteit bezorgt? De radicale intolerantie Hassan uit Marokko?

Wordt met verschillende termen als groepen mensen gestrooid, maar ze zijn zo divers als dag en nacht, zelfs onder elkaar.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 01:32:44 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60643384
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 01:26 schreef Triggershot het volgende:
Wat verstaat men onder de Nederlander, de gemiddelde boer die groenten en illegaal zijn vlees laat slachten voor een dikke pak geld? De zakenman die veel importeert / exporteert naar moslimlanden ? Een vrouw die die is beroofd door een groepje 'moslims'?

Wie is de gemiddelde moslim dan? De moslim die rustig naar zijn werk gaat, zich aanpast en geen overlast bezorgt, de straathanger die wel overlast en criminaliteit bezorgt? De radicale intolerantie Hassan uit Marokko?

Wordt met verschillende termen als groepen mensen gestrooid, maar ze zijn zo divers als dag en nacht, zelfs onder elkaar.
ja
pi_60643439
Veel beter.
pi_60645519
Wat een kolder. Het is typisch Europees om en plein lekker ja te knikken en de linkse elite na te praten: Amerika is de grote satan, Israel is een dictatuur en de mulitkul werkt prima. Maar binnenshuis of na wat alcohol hoor je iets heel anders... er is nog steeds de alles verdringende angst om als 'racist' gebrandmerkt te worden door de gesubsidieerde linkse gedachtenpolitie.

Dacht je nu echt dat die respons klopt? Zo ja, dan raad ik je eens aan om Bruce Bawders While Europe Slept te lezen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60645704
quote:
Dacht je nu echt dat die respons klopt? Zo ja, dan raad ik je eens aan om Bruce Bawders While Europe Slept te lezen.
Die kerel schrijft interessant.
pi_60646571
quote:
Nou nou, je doet net alsof wij van die lieverdjes zijn .. je vergeet even dat wij zowel de Indianen, als de Aboriginals alsook de Joden en masse hebben uitgemoord, je vergeet wat wij in de Koloniën hebben gedaan etc etc ?
Wij? Er gaan dagen voorbij dat ik geen Joden naar de gaskamer stuur en Indianen afschiet.
quote:
En waarom deden wij dat ook alweer, om hun de beschaving te brengen toch, de God van de Liefde, gedwongen bekeringen terwijl je land wordt geplunderd en je sterke jonge mannen als slaven worden weg gevoerd ..
Ja dat zeggen ze op de Antillen ook en elk jaar moeten wij daar honderden miljoenen Eero's voor betalen, voor iets dat 400 jaar gelede is gebeurt.
quote:
Je vergeet hoe wij hier in Europa in de loop der eeuwen met anders-denkenden zijn omgegaan ? Spaanse Inquisitie bvb ?
Wij? Ik ben geen Spanjaard en mijn voorvaderen ook niet. "Wij" hebben hier 80 jaar oorlog tegen gevoerd.
quote:
Waarom waren de Pelgrim Fathers ook alweer vertrokken naar Amerika ? Waarom werden de Joden ook alweer achtervolgd ?
Gelukkig is het achtervolgen van personen minder schadelijk voor de gezondheid dan het vervolgen.
quote:
Afgezien van een paar personen die aanzienlijk ouder dan 50 zijn (en bijv. "fout" geweest zijn in de oorlog)
+ Wijnand Duyvendak, vallen de meeste Nederlanders in de door jou genoemde groep van zich "beschaafder" gedragende mensen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_60650106
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:18 schreef Oud_student het volgende:
Wij? Er gaan dagen voorbij dat ik geen Joden naar de gaskamer stuur en Indianen afschiet.
Net zoals er voor de gemiddelde moslim dagen voorbij gaan dat die geen vliegtuig kaapt en daarmee in hoge gebouwen vliegt
quote:
Ja dat zeggen ze op de Antillen ook en elk jaar moeten wij daar honderden miljoenen Eero's voor betalen, voor iets dat 400 jaar gelede is gebeurt.
400 jaar geleden ? Het is nog geen 150 jaar geleden dat we de slavernij officieel hebben afgeschaft, en gezien de verplichte verdragen voor die pas 'vrij' gemaakte slaven tussen 15 en 60 kan je stellen dat de verkapte slavernij nog 50 jaar doorging
quote:
Wij? Ik ben geen Spanjaard en mijn voorvaderen ook niet. "Wij" hebben hier 80 jaar oorlog tegen gevoerd.
So what .. de Turk of Marokkaan hier heeft ook geen moer te maken met de terrorist uit Afghanistan .. of mogen alleen blanke autochtoontjes generaliseren, is dat het ?
quote:
Gelukkig is het achtervolgen van personen minder schadelijk voor de gezondheid dan het vervolgen.
gut gut .. hebbie wat gevonden
quote:
Afgezien van een paar personen die aanzienlijk ouder dan 50 zijn (en bijv. "fout" geweest zijn in de oorlog)
+ Wijnand Duyvendak, vallen de meeste Nederlanders in de door jou genoemde groep van zich "beschaafder" gedragende mensen.
Voor de meesten schijnt deze beschaving anders alleen maar te bestaan uit een dun laklaagje dat meer ontleent wordt aan het gemeenschappelijke kader van de samenleving dan aan de eigen mentaliteit
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')