Aha, ze maken onderscheid tussen de Islam en de uitwassen van de Islam.quote:Voor het onderzoek van de wetenschapper kregen respondenten open vragen over hun mening. De overgrote meerderheid van de ondervraagden maakte bij het beantwoorden daarvan onderscheid tussen hun ideeën over extremistische en gematigde moslims.
Wauw, en dat alles in 1 zin.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:18 schreef DeMeneer het volgende:
Nederland is te vriendelijk naar moslims. ze mogen hun gang gaan en hun ideologie laat groeien hier terwijl er geen enkele vierkante meter op de wereld is waar hun ideologie zich als positief heeft bewezen op geen enkele vlak.
Sinds de laatste meting zijn Nederlanders dus NEGATIEVER over moslims gaan denken. Verder blijkt dat 71 procent van de ondervraagden verwacht dat de integratie van moslims nooit volledig zal slagen. Ook is 40 procent voorstander van vreedzaam apart leven, in plaats van integratie. Een mini-samenleving die compleet los staat van de Nederlandse samenleving, dus.quote:Nederlanders positiever over moslims
AMSTERDAM - Nederlanders zijn in de afgelopen jaren positiever geworden over moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS Nipo onder ruim 1100 mensen in opdracht van RTL Nieuws.
Een op de vijf ondervraagden zegt positief te zijn over moslims, bijna een kwart is negatief. Dat is een stuk positiever dan in 2006, toen in hetzelfde trendonderzoek 40 procent van de mensen aangaf negatief over moslims te zijn en 14 procent positief.
Fitna
In april 2008, vlak na het verschijnen van de anti-Koranfilm Fitna, waren de ondervraagden het best gestemd over moslims: 26 procent zei toen positief te zijn en 19 procent negatief.
In feite is dit al realiteit door met name de salafistische stroming die zich in Nederland heeft genesteld.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:41 schreef Elfletterig het volgende:
Ook is 40 procent voorstander van vreedzaam apart leven, in plaats van integratie. Een mini-samenleving die compleet los staat van de Nederlandse samenleving, dus.
de laatste meting was anders in dit jaar terwijl het 'positiever' in het artikel betrekking heeft op 'de laatste jaren', dus sinds 2006quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:41 schreef Elfletterig het volgende:
Topickick met goede reden: een staaltje politiek-correcte berichtgeving waarbij de werkelijkheid vakkundig wordt omgedraaid:
[..]
Sinds de laatste meting zijn Nederlanders dus NEGATIEVER over moslims gaan denken.
Waar haal je dat 'compleet los' vandaan ? Je kan toch ook gewoon in je eigen buurt wonen met je eigen gewoontes en voor de rest vreedzaam samenwerken aan het geheel, net zoiets dus als de Joden al eeuwen doen, of arm en rijk, gewoon verschillende bevolkingsgroepen die samen de maatschappij vormen maar voor de rest weinig met elkaar (te maken) hebben, zo in het dagelijkse levenquote:Verder blijkt dat 71 procent van de ondervraagden verwacht dat de integratie van moslims nooit volledig zal slagen. Ook is 40 procent voorstander van vreedzaam apart leven, in plaats van integratie. Een mini-samenleving die compleet los staat van de Nederlandse samenleving, dus.
O? De impact van de salafistische stroming op de islamitische gemeenschap in Nederland is zwaar overrated en is slechts beperkt tot buitenwijkjes en achterhoedes. Een kleine groep met een grote mond, zo noem ik ze.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In feite is dit al realiteit door met name de salafistische stroming die zich in Nederland heeft genesteld.
Het lijkt me overbodig te vermelden, dat dit zich echter niet met wederzijdse goedkeuring voltrekt.
ze weten anders hun geloofsgenoten, die zogenaamd gematigd zouden zijn, aardig te gijzelen. genoeg voorbeelden. hier en in alle andere landen waar moslims wonen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
O? De impact van de salafistische stroming op de islamitische gemeenschap in Nederland is zwaar overrated en is slechts beperkt tot buitenwijkjes en achterhoedes. Een kleine groep met een grote mond, zo noem ik ze.
2500 activisten op 900.000 moslims.... over realiteit gesproken.![]()
Wat bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze weten anders hun geloofsgenoten, die zogenaamd gematigd zouden zijn, aardig te gijzelen. genoeg voorbeelden. hier en in alle andere landen waar moslims wonen.
dat ze hun eigen andersgestroomde geloofsgenoten desnoods met een fatwa het zwijgen op willen leggen zodra het niet islamitisch genoeg is naar hun zin.quote:
want autochtonen wordt nooit het zwijgen opgelegd door anders 'gestroomde' autochtonen .. is dat wat je zegt ?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat ze hun eigen andersgestroomde geloofsgenoten desnoods met een fatwa het zwijgen op willen leggen zodra het niet islamitisch genoeg is naar hun zin.
Amen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef moussie het volgende:
[..]
want autochtonen wordt nooit het zwijgen opgelegd door anders 'gestroomde' autochtonen .. is dat wat je zegt ?
De enige die de gematigde moslim gijzelt zijn mensen die stellen dat die gematigde moslim niets in te brengen heeft tegenover een paar grootmuilen
Idd nu moet je zelf de antwoorden interpreteren en waarderen, voor je ze in een statistiekje gaat zetten.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:10 schreef Petera het volgende:
Ze had die mensen eigenlijk ook dezelfde vragen nog in meerkeuzevorm moeten stellen. Dan kun je tenminste werkelijk concluderen, dat mensen moslims genuanceerder beoordelen als ze open vragen krijgen.
Idd leuk projectje voor de basisschoolquote:Anderzijds verbaast het mij dat hier überhaupt onderzoek naar is gedaan: uiteraard antwoorden mensen minder genuanceerd dan ze zouden willen, als ze niet eens zo genuanceerd kunnen antwoorden als ze zouden willen. Een basisschoolleerling kan dat bedenken.
nog zo iemand met geen vertrouwen in wat de eigen denkbeelden uitdragenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Als dit zo zou zijn is dit een slechte zaak.
Nederlanders moeten geattendeerd worden op de ware aard van de islam, het trojaanse paard in onze samenleving.
yeah right...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef moussie het volgende:
[..]
want autochtonen wordt nooit het zwijgen opgelegd door anders 'gestroomde' autochtonen .. is dat wat je zegt ?
De enige die de gematigde moslim gijzelt zijn mensen die stellen dat die gematigde moslim niets in te brengen heeft tegenover een paar grootmuilen
Lekker belangrijk hoe jij ze noemt. En over realiteit gesproken zeg ik niets meer dan dat binnen de Nederlandse landgrenzen een groep islamisten de integratie tegenwerken en vergaande segregatie nastreven.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
O? De impact van de salafistische stroming op de islamitische gemeenschap in Nederland is zwaar overrated en is slechts beperkt tot buitenwijkjes en achterhoedes. Een kleine groep met een grote mond, zo noem ik ze.
2500 activisten op 900.000 moslims.... over realiteit gesproken.![]()
Ze kunnen beter een onderscheid maken tussen Moslims die er al zijn en Moslims die hierheen willen migreren.quote:Op woensdag 28 maart 2007 04:17 schreef Doderok het volgende:
[..]
Aha, ze maken onderscheid tussen de Islam en de uitwassen van de Islam.
Nee, want je koppelt je argument aan die van je voorganger. In andere woorden zeg jij dat ze verantwoordelijk zijn voor de segregratie. Een dergelijke kleine groep kan daar nooit voor zorgen. Je overdrijvingen stinken als de pest.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk hoe jij ze noemt. En over realiteit gesproken zeg ik niets meer dan dat binnen de Nederlandse landgrenzen een groep islamisten de integratie tegenwerken en vergaande segregatie nastreven.
Dit is de praktijk van alle dag.
Zeg eens, zal ik zelf niet bepalen wat ik met mijn woorden bedoel en waaraan ik het wil koppelen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want je koppelt je argument aan die van je voorganger. In andere woorden zeg jij dat ze verantwoordelijk zijn voor de segregratie. Een dergelijke kleine groep kan daar nooit voor zorgen. Je overdrijvingen stinken als de pest.
Overigens ben ik niet de enige die ze zo noemt, zo noemt de AIVD ze ook.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |